abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    17.4. 17:55 | IT novinky

    Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    17.4. 17:44 | IT novinky

    Společnost Boston Dynamics oznámila, že humanoidní hydraulický robot HD Atlas šel do důchodu (YouTube). Nastupuje nová vylepšená elektrická varianta (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (10%)
     (2%)
     (19%)
    Celkem 559 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Alternativně viz také můj osobní blog (RSS pro anglické články, RSS pro české články), kde toho hlavně v angličtině vychází mnohem víc.

    Víte že můžete odebírat mé blogy pomocí RSS? (Co je to RSS?)


    A kdo neumí použít RSS, tak je tu twitter: @Bystroushaak.

    Od určité doby jsou všechny texty které zde publikuji verzované na Githubu.

    Jestliže najdete chybu, nepište mi do diskuze a rovnou jí opravte. Github má online editor, není to skoro žádná práce a podstatně mi tím usnadníte život. Taky vás čeká věčná sláva v commit logu :)

    Aktuální zápisy

    Razer Blackwidow 2013

    13.11.2012 00:18 | Přečteno: 2876× | Obecné IT | poslední úprava: 13.11.2012 13:01

    Pořídil jsem si novou klávesnici - Razer Blackwidow 2013. Jedná se o relativně drahou (2256kč) pro-gamerskou klávesnici, která ovšem jako momentálně jediná jenž se mi podařilo najít na českém trhu nabízí spínače Cherry MX blue, jenž jsou považovány za obzvlášť vhodné pro psaní. Právě proto jsem se rozhodl jí koupit, i když hry na počítači hraji jen minimálně - za posledního půl roku to víc jak pět hodin nebylo.

    Odrůdy

    Klávesnice se v čechách prodává v několika verzích, proto radši přidávám jejich seznam:

    Blackwidow

    Původní verze nabízející Cherry MX blue mechanické switche. Jedná se o přepínače spustitelné tlakem 50g, které mají efekt přitažení, kdy po cca 2mm z celkové 4mm dráhy tlačítko samo sepne. Díky tomu jsou považované za vhodné pro psaní, stačí je totiž pouze "hladit". Další efekt je relativně hlasité cvakání, které poskytuje jasnou odezvu, zda bylo tlačítko stisknuto, nebo ne.


    (Obrázek pochází z The Mechanical Keyboard Guide)

    Klávesnice je velice robustní, plasty neskřípou a nijak se neprohýbají. Váha je 1.5kg. USB kabel působí se svým půl centimetrem šířky nesmrtelným dojmem. Jednotlivá tlačítka by měla vydržet přibližně padesát milionů stisků, takže existují všechny důvody, proč se domnívat, že vám klávesnice vydrží několik let.

    Gamery určitě potěší Makro tlačítka na levé straně, které jsem chtěl původně využít pro spouštění různých programů, z čehož nakonec sešlo (podrobnosti dále).

    Základní verzi Blackwidow vám nemohu doporučit, protože má jednak lesklý povrch, na kterém jsou dle recenzí vidět veškeré dotyky, tak dle davkola potíže s výstupní kontrolu kvality. Na youtube se dá najít několik videí, kdy autoři ořezávají z klávesnice kusy plastů, protože klávesy mají tak nízkou přesnost, že si navzájem překáží.

    Cena: cca 1800kč

    Blackwidow ultimate

    Tato verze nabízí podsvícení, které je řešeno luxusně diodou pod každým tlačítkem. Díky tomu svítí všechny krásně rovnoměrně. Podsvětlení je možné relativně plynule regulovat pomocí FN klávesy.

    Cena: cca 2600kč

    Blackwidow tournament

    Zkrácená verze klávesnice, ze které byl odstraněn blok numerických kláves.

    Cena: cca 1800kč

    Blackwidow stealth

    Tichá verze, která namísto Cherry MX blue nabízí alternativu Cherry MX brown. Tyto tlačítka jsou vhodnější pro hráče a navíc nevydávají klapavé zvuky.


    (Obrázek pochází z The Mechanical Keyboard Guide)

    Cena: cca 2200kč

    Blackwidow 2013

    2013 tvoří novou řadu, ve které najdete všechny předchozí modely, které byly ovšem na základě zpětné vazby od uživatelů různě pozměněny.

    Jedna z novinek je matný povrch klávesnice, druhá je upgrade z 2KRO na 10KRO (počet zároveň stisknutelných kláves) a také zlepšení kontroly kvality klávesnic.

    Klávesnice z této řady jsou oproti předchozí řadě vždy o několik stovek dražší. Blackwidow 2013 kterou jsem si vybral já stála 2256kč.

    Proč kupovat tak drahou klávesnici?

    Velmi dobrá otázka, kterou mi položilo hned několik lidí.

    Do nedávna jsem zastával názor, že bude lepší si každých půl roku koupit levnou klávesnici, kterou jakmile bude ošoupaná vyhodím a koupím si novou. Teorie to byla pěkná, jenže pak jsem zjistil, že levné (do 200kč) klávesnice s klasickým layoutem se nedají v kamenných obchodech sehnat a po internetu jsem si je kupovat nechtěl, protože jsem se děsil odezvy, kterou si nemůžu vyzkoušet.

    Poté jsem na internetu narazil na klávesnici Happy hacking keyboard, kterou někdo doporučoval jako skvělou programovací klávesnici. To mě zaujalo, protože do té doby jsem klávesnice kromě layoutu neřešil. U HHK si všichni pochvalovali hlavně skvělá mechanická tlačítka. Krátký průzkum trhu ukázal, že v Čechách je klávesnice dokonale nesehnatelná a z ciziny stojí pěkných pár tisíc ($300). Rozhodl jsem se tedy držet se mého plánu vyměňovat levné klávesnice.


    (Obrázek pochází z wikipedie.)

    Že to nemusí být ideální nápad jsem zjistil když mi málem jeblo z dementního layoutu levné genius klávesnice, kterou jsem si koupil v Tescu. Poslední hřebíček do rakve pak přidalo několik diskuzí zde na abclinuxu, během kterých jsem si vzpomněl, že kdysi u mého úplně prvního počítače jsem měl klávesnici s mechanickými klávesami, kterou jsem opatroval tak dlouho, dokud jednoho dne úplně nepřestala fungovat.

    K čemu jsem dospěl

    Přemýšlením nad klávesnicovou filosofií jsem strávil docela dlouho a tak jsem dospěl k pár rozhodnutím, které se silně podílely na mém současném výběru:

    1) Do klávesnice se vyplatí investovat, protože je to jedno z hlavních zařízení, pomocí kterého pracujete s počítačem a jedno z mála, které aktivně osaháváte. Stejně jako kvalitní monitor se vyplatí koupit i kvalitní klávesnici, protože se přímo podílí na vašem zdraví a uživatelském komfortu.

    2) Rozdíl v uživatelském zážitku ze psaní na mechanické a membránové klávesnici je pro mě dost podstatný.

    3) Opravdu silně mě nebaví nakupovat nové klávesnice. Je to práce a navíc opruz. Každé z nich něco chybí, nebo něco přebývá a dá zabrat, než narazím na něco, s čím bych mohl být plně spokojený. Rozhodl jsem se tedy k přesnému opaku než na začátku - koupím si kvalitní, drahou klávesnici, kterou nevyměním dříve, než bude její podstatná část nefunkční, či nevyhovující.

    4) Důležité jsou pro mě hlavně následující faktory:

    První dojmy

    Ačkoliv někomu se klávesnice nemusí vzhledově líbit, musím uznat, že na mě působí docela pozitivně, i když tohle je zrovna to poslední podle čeho si klávesnici vybírám.

    Krabice působí docela sexy dojmem. Černá a zelená barva, obrovský obrázek, díra na kurzorové šipky, kde si v kamenných obchodech můžete vyzkoušet odezvu Cherry MX tlačítek.

    V krabici se nachází jen klávesnice a v úhledném balení halda letáků, výrobce tedy vynechal jak CD s ovladači, které si musíte stáhnout z internetu, tak třeba konvertor na PS/2, který někteří výrobci přidávají. Vnitřek krabice není lepený, ale různě naskládaný, působí to dojmem origami a jak z toho jednou klávesnici vyndáte, docela blbě se to skládá zpět.

    Na klávesnici zaujme její masivnost, jak někdo poznamenal v nějaké recenzi, je to docela ideální zbraň pro případ zombie apokalypsy. Přívodní kabel, do kterého se vlezly dva USB kabely a audio působí dojmem napájecího kabelu k cirkulárce a je opletený jakousi plastovou hmotou.

    Letáky jsou dokonale zbytečné. Je v nich návod na klávesnici, nějaké to povídání okolo softwaru, cosi jako pozvánka do klubu a samolepky. Mají různé cool tvary, ale jinak po informační stránce mi k ničemu nejsou.

    Po připojení k počítači klávesnice funguje ve standardním režimu, Mint 13 nemá problém s různými multimediálními kombinacemi, které je možné docílit pomocí FN, kterou na klávesnici najdete místo pravé "windows" klávesy.

    Makro tlačítka nalevo nefungují, ale s tím jsem počítal. Výrobce vymýšlel nějaké psí kusy a tak jsou podporované s pomocí jeho monstr ovladače (200MB). Naštěstí se to někomu podařilo odsniffovat, takže by neměl být problém je rozchodit i pod linuxem.

    První psaní

    Jakmile jsem klávesnici připojil k počítači, zkusil jsem se zalogovat do systému, který měl zamčenou obrazovku, jenže ouha. Napíšu heslo a fail. Zkouším to znova, dohromady snad desetkrát, než se mi to povede. Přemýšlím v čem je chyba, tak jdu klávesnici otestovat na IRC.

    Záhy mi to dochází - klávesnice je nekompatibilní s tím, jak můj mozek rozpoznává levou stranu klávesnice. Vždy když začnu psát, mám malíček na levé hraně bloku kláves. Bohužel, díky tomu že hned vedle něj jsou makra, můj mozek podvědomě posunuje ruku doleva, dokud nedorazí na levou stranu makro kláves a díky tomu vše co píšu levou rukou je posunuté o znak doleva.

    Kdybych psal všemi deseti tak jak se správně má, nebyl by to problém, ale takhle se mi prostě nedaří napsat slovo bez chyb. Řešení je naštěstí docela jednoduché - stačí makro tlačítka vyházet a je po problému.

    Jakmile se tlačítek zbavím, klávesnice se jako mávnutím kouzelného proutku zdostupňuje a nedělá mi problém na ní psát relativně rychle. Tlačítka mají krásnou odezvu, jak tlakovou, tak zvukovou a tak píšu a píšu, abych si pořádně otestoval, jestli to za to stojí, či nestojí.

    Další čeho si po čase všímám jsou zcela nesmyslně posunuté klávesy F1 až F12. Namísto toho, aby začínaly hned vedle ESC, tak je tam mezera cca tři centimetry, což může být pro mnoho lidí problém, protože klávesová zkratka ALT+F4 se tak stává krapet nedostupnou. Já mám velké ruce, takže pro mě to problém není, ale stejně mě to štve, protože podvědomě sahám někam jinam.

    Shrnutí

    Pozitiva

    Negativa

           

    Hodnocení: 88 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    13.11.2012 00:36 R00T
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013
    Mal som moznost na nej pisat, ale poviem ti teda nic moc... Lepsie sa mi pisalo na Microsoft klavesnici za 8 eur...
    Bystroushaak avatar 13.11.2012 00:38 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013
    Dokud jsem neutrhal ty makro tlačítka, tak jsem na tom byl stejně. Nyní mi to přijde dost fajn.
    Fluttershy, yay! avatar 13.11.2012 00:45 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013
    Záleží, co přesně myslíš. Mně se na BW nelíbila spousta věcí, ale spínače jsou v podstatě standardní (ačkoliv někdo tvrdí, že zrovna na BW se Cherry MX Blue aktivují při méně než 55/60 cN) — to taky znamená, že chvíli trvá, než si na ně člověk zvykne. Někdo si na ně nezvykne vůbec, to jsem třeba já. Silně preferuju Cherry MX Red, ale taky mi docela trvalo, než jsem na nich začal psát ideálně.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Fluttershy, yay! avatar 13.11.2012 00:41 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013
    Rozebrat se ti to asi nechce, že?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Bystroushaak avatar 13.11.2012 00:50 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013
    Ne :) Jinak někde na netu jsem našel recenzi, kde jí rozebrali.
    Fluttershy, yay! avatar 13.11.2012 01:04 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013
    To já taky, ale aspoň by ses podíval na to pájení.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    kouzer avatar 13.11.2012 06:23 kouzer | skóre: 11 | Mladá Boleslav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013
    Kolik toho v průměru napíšeš za den, že musíš mít každý 1/2 rok novou klávesnici? Já měl snad10 let tuhle klávesnici a kdybych nekoupil novou čarnou, aby mi ladila s pc, tak ji mám ještě teď... :-D Nevadí Ti ten malý Enter?
    Linux user #448944.
    mirec avatar 13.11.2012 08:01 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013
    Prosím neporovnávať dnešné klávesnice s týmto nezničiteľným v školách používaným kusom betónu.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Fluttershy, yay! avatar 13.11.2012 10:02 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013
    Zrovna chicony... Třeba KB-7903 má uvnitř plát, ale jinak? Např. ty jejich mechanické (KB-5191/5192) jsou PCB-mounted a s kusem betonu bych je rozhodně nesrovnával.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    13.11.2012 18:08 Ovocníček
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013
    Moje je nejprimitivnější membránová za stovku (tenkrát dvě, tehdy bylo všecko drahé), a taky už slouží 8 let.
    13.11.2012 08:38 jouda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013
    +1 Mám genius klávesnici za 200 přse 5 let a má jenom ulomenou jednu nožičku. U druhého počítače mám logitech za 150 a bez problému jede 2 roky.
    Saljack avatar 13.11.2012 10:51 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013
    +1 ja si prave vybiram klavesnice u kterych citim, ze jsem neco zmacknul. Navic musi mit klasicke rozlozeni dva velke shifty a velky dvouradkovy enter u backspace mi na velikosti nezalezi. A potom uz si clovek musi vybirat u tech nejlevnejsich.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    Fluttershy, yay! avatar 13.11.2012 20:22 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013
    Tak to hodně štěstí s hledáním na dnešním mainstreamovém trhu.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Saljack avatar 14.11.2012 11:00 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013
    No dalo mi to práci, hlavně jsem musel vždy psát, jestli ta klávesnice má stejné rozložení jako na obrázku. To byste se divili, kolik to rozložení má jiné. Naštěstí jsem sehnal nějakou Chicony a jsem nadmíru spokojený. Doufám, že až mi tahle odejde, tak ještě podobná půjde sehnat.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    Bystroushaak avatar 13.11.2012 12:56 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013
    Já ani nevím. Ale už se mi stalo, že jsem pár klávesnic opsal tak, že z nich slezla barva a tlačítka byla průhledná, i když byla z černého plastu, navíc odezva pak jde do háje.
    Bystroushaak avatar 13.11.2012 13:06 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013
    Nevadí Ti ten malý Enter?
    Pardon, ještě jsem zapomněl odpovědět na tohle. Kupodivu mi nevadí. Nevím proč přesně, na všech posledních jsem měl velký, ale prostě mi na něj malíček tak nějak pěkně padne, takže je to OK.
    Dreit avatar 13.11.2012 19:50 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013

    Kdysi jsem vytáhnul z popelnice IBM KB-8926 a teď ji už několik dní používám u netbooku přes USB redukci (žere úctyhodných 200mA) - můžu ho mít dál a na klávesnicích s vyšším zdvihem už jsem nepsal ani nepamatuju, takže si radši zvykám.

    Krásně cvaká a kdybych s ní vzal někoho po hlavě, tak se možná z bezvědomí ani neprobere :-D

    Nope
    Fluttershy, yay! avatar 13.11.2012 20:08 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013
    Až někomu tuhle stránku vyhodí vyhledávač: IBM KB-8926 není mechanická (rubber dome all the way).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Dreit avatar 13.11.2012 20:33 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013

    Aj, to mi nedošlo, pardon :-(  To je tak když píšu o klávesnici co mám na stole a připlete se vzpomínka na mikrospínačovou klávesnici z jinačí popelnice :-)

    Nope
    14.11.2012 01:21 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013
    Jó chicony z té (i když asi o něco novější model - víc zaoblená a klávesy maj stejnou barvu) zrovna píšu :-D
    13.11.2012 08:06 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013
    Nemají náhodou spínače narozdíl od fólie hnusně vysoký zdvih?
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    13.11.2012 09:39 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013
    V blogu sa spomína zdvih 4mm.
    Fluttershy, yay! avatar 13.11.2012 09:57 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013
    Aktivace je po 2 mm, např. Cherry ML mají míň. Zbytek jde regulovat pomocí různých kláves (např. klávesy Cherry mají jiný profil než klasické OEM např. u Filco) a především o-rings nebo soft-landing pads.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Bystroushaak avatar 13.11.2012 12:57 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013
    To právě záleží na tom co považuješ za hnusně vysoký :)
    Václav 13.11.2012 15:09 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013
    2mm je podle mě standard i u laptopových scissor switchů.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Fluttershy, yay! avatar 13.11.2012 15:21 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013
    key travel != actuation point
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Václav 13.11.2012 15:25 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013
    Ano, to vím :) Fakt je ovšem ten, že za acutation point člověk jít nemusí. Ona spousta lidí vidí mechanickou klávesnici a děsí se že to budou muset tisknout až na doraz, jako u vysokozdvihý membránovky.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Fluttershy, yay! avatar 13.11.2012 15:28 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013
    Zrovna u Cherry MX Blue používám soft-landing pads a skutečně to používám spíš jako kvalitnější klikací scissor-switch, takže v podstatě souhlasím.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    13.11.2012 17:28 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013
    Já bych měl spíš daleko větší strach, že mi to někdo v kanclu omlátí o hlavu :D MX Black vypadají v pohodě, brown jakžtakž, ale s Blue už bych se fakt bál... no a IBM model M, to už snad jedině s hluchátkama :)
    Bystroushaak avatar 14.11.2012 00:49 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013
    Jo, tohle je docela podstatný detail. Mě osobně to cvakání vyhovuje, ale sousedům už tak moc asi ne :D
    Václav 14.11.2012 12:04 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013
    Moje MX Black je tichá krásně (tišší než moje předchozí, membránová). Ale ta taktilní odezva, zvlášť zpočátku, docela chyběla.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    14.11.2012 12:41 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013
    jo, to jsem psal, že u black je to asi v pohodě. Nicméně na psaní mi až tak vhodné nepřijdou... ale možná jenom blbě kecám, mechanickou klávesnici zatím nemám žádnou :)
    Fluttershy, yay! avatar 14.11.2012 14:50 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013

    Ono je třeba uvědomit si, že u mechanické klávesnice dělá hluk více věcí:

    • click cvakacích spínačů (BS, MX Blue, white ALPS aj.) — ani mechanismus necvakacích spínačů s odezvou (MX Brown, ML aj.) není zcela tichý
    • clack: zvuk dopadu klávesy na podložku/spínač (jde utlumit pomocí o-rings/soft-landing pads, charakteristika zvuku záleží na typu klávesnice a kláves) a pak vypružení klávesy zpět do výchozí pozice (musí se tlumit uvnitř spínače, řeší to pouze minimum spínačů, např. nové ALPS od firmy Matias)
    • občas se také vyskytuje nežádoucí ping, tj. rezonance plátu, na kterém jsou uchycené spínače

    Lineární spínače samozřejmě nemají click, ale clack už ano a v horším případě se může objevit i ping (byla to známá chyba např. klávesnic Filco).

    Cherry MX Black jsou z nejrozšířenějších spínačů Cherry MX na psaní asi nejméně vhodné, ale to neznamená, že se na nich psát nedá.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Saljack avatar 16.11.2012 00:26 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013
    Tak tohle už je trošku dopodrobna rozebraný problém hluku stisku klávesy :-D. Tobě asi hodně záleží, aby byla klávesnice tichá co? Já to moc nechápu mě třeba hlasitost stisku klávesy vůbec nevadí a vůbec jí nevnímám. Spíše naopak jsem rád, že mám aspoň nějakou odezvu, že jsem něco zmáčknul.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    16.11.2012 00:39 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013
    Mně je to úplně u zadele, mám uzavřený sluchátka :) ale když ta klávesnice dělá kravál, že se v okolí 10m nedá mluvit (a třeba ty MX Blue jsou vážně výrazně hlučnější než membránovka), tak by se mi taky mohlo stát, že mi ji někdo v tom openspacu omlátí o hlavu :)
    Fluttershy, yay! avatar 16.11.2012 00:43 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013
    Ve škole nechci moc rušit, tam mi na tom záleží (proto tam používám thinkpadí klávesnici nebo typematrix s prezervativem), ale doma je mi to fuk (občas používám cvakací spínače), resp. vadí mi jenom příliš výrazný clack/ping.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    13.11.2012 09:13 kyytaM | skóre: 35 | blog: kyytaM | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013
    OT: nema niekto skusenost s klavesnicami Roccat? :)
    13.11.2012 09:22 hw | skóre: 23 | blog: Digital Design
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013
    která ovšem jako momentálně jediná na českém trhu nabízí spínače Cherry MX blue

    To není pravda. Filco nabízí všechny varianty spínačů Cherry MX.

    Fluttershy, yay! avatar 13.11.2012 09:59 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013
    Třeba Green, Milk,...? ~,^
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Fluttershy, yay! avatar 13.11.2012 13:18 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013
    BTW v tom obchodu (jinak tomu fandím) nevidím ani Cherry MX Red, ačkoliv filco už s nimi nějaký ten pátek je.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    13.11.2012 14:09 hw | skóre: 23 | blog: Digital Design
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013
    To je moje chyba. Prodeje jsou v jednotkách kusů za rok, takže e-shop je jenom takový můj prodělečný koníček. Při příští objednávce zboží na sklad MX Red doplním.
    Fluttershy, yay! avatar 13.11.2012 14:18 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013
    To by bylo fajn, protože klávesnic s černýma je všude plno, kdežto tohle by byla zajímavá alternativa.

    Já teda zákazníkem asi nebudu, bo čtyři litry za klasické rozložení nedám — Kinesis Advantage o zase tolik dražší není.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    13.11.2012 17:29 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013
    Kinesis Advantage o zase tolik dražší není.
    Dvojnásobek není "o zase tolik" nebo už se dá někde sehnat s dovozem levnějš? :)
    Fluttershy, yay! avatar 13.11.2012 19:23 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013
    Tvá úvaha je správná z hlediska pouze ceny. Ovšem nebere v potaz užitnou hodnotu. Vysvětlím.

    Mám kompaktní klávesnici s kvalitními klávesami a Cherry MX Red, z hlediska parametrů mi vyhovuje, má uspokojivou kvalitu a stála zhruba $100. Pokud bych si za dvojnásobnou cenu koupil filco, nezískal bych žádné pohodlí navíc, jen vyšší kvalitu zpracování. Nabízí se otázka, zda to za ten nárůst ceny stojí. Podle mě ne. To už bych spíš uvažoval o Topre nebo korejské komunitní malovýrobě — to by mi přineslo jak pohodlí, tak kvalitu navíc, ovšem za čtyřnásobek ceny mé současné klávesnice. Je diskutabilní, jestli se to vyplatí. Já bych o tom možná uvažoval, ale...

    Věc se má tak, že klávesnici používám zhruba pět hodin denně a nemyslím si, že by se to v následujících letech výrazně změnilo. Při intenzivnějším psaní (zvláště ve škole, kde jsou příliš vysoké stoly) na klávesnici s klasickým (tj. nematicovým) rozložením stejně občas cítím, že mám namožená zápěstí. V takové situaci bez velkého rozmýšlení koukám po ergonomických klávesnicích. Připadá mi to stejně relevantní jako pořízení ergonomické/zátěžové židle, vidím tam jasnou analogii. Mám MS Natural Keyboard a několik podobných, goldtouch, typematrix — ale žádná mi nevyhovuje na 100 %. Proto pomalu pracuju na modifikaci maticové POS klávesnice a pokukuju po ErgoDoxu (některé parametry mě neberou), TrulyErgonomic (vadí mi chování výrobce) a Kinesis Advantage (pro mě asi nejméně kompromisů).

    Teď si sáhnu ke klasické automobilistické analogii. Nechť solidní klávesnice za $100 (třeba CM Storm QFR) je toyota, filco je lexus, korejská malovýroba jsou supersporty, kinesis je expediční teréňák... a IBM Model F je Toybota. Pokud se rozhodnu přejít ze základní toyoty k něčemu lepšímu, hledím v prvé řadě na to, co potřebuji, v podstatě na parametry.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    13.11.2012 20:02 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013
    Jo, to pak jo... já jenom jestli jsem někde něco nepřehlédl. Po Kinesis Advantage jsem pokukoval, nicméně reálná cena, za kterou se sem dá dostat (tj. cena klávesnice, poštovnýho a nedejbože dph, kdyby šla z mimo eu) jsou už na částce, kterou se mi do klávesnice moc vrážet nechce...

    BTW TrulyErgonomic má jaké špatné chování?
    Fluttershy, yay! avatar 13.11.2012 20:12 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013
    Jo, to pak jo... já jenom jestli jsem někde něco nepřehlédl. Po Kinesis Advantage jsem pokukoval, nicméně reálná cena, za kterou se sem dá dostat (tj. cena klávesnice, poštovnýho a nedejbože dph, kdyby šla z mimo eu) jsou už na částce, kterou se mi do klávesnice moc vrážet nechce...

    Hlavně v USA se občas dá najít použitá za nižší cenu, zkusil bych se s někým domluvit na přeposlání.

    BTW TrulyErgonomic má jaké špatné chování?

    Mizerná komunikace a neplnění toho, co naslibovali (třeba že TE bude programovatelná, jenže software není a kdo ví, jestli někdy bude).

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Bystroushaak avatar 13.11.2012 15:39 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013
    Fail hlavně je, že je ten obchod totálně zastrčený a neviditelný. Když se člověk podívá do diskuze pod články o mechanických klávesnicích, úplně vždy jsou tam lidé, kteří brečí že se v Čechách prodávají tak leda herní, imho bys to měl nějak víc zpropagovat.
    Václav 14.11.2012 12:08 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013
    Jo, znát ten shop dřív, nakoupím tam. Teď mám doma 6GV2
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Bystroushaak avatar 13.11.2012 12:59 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013
    No vida.
    Bystroushaak avatar 13.11.2012 13:01 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013
    Fix'd.
    13.11.2012 17:45 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013
    Taky jsem si ji koupil. Až na obstrukce s rozchozením speciálních kláves je fajn, hlavně to psaní na ní. Doufám že vydrží déle než předchozí membránový kousek, na kterém se po dvou letech nedalo prostě psát. Akorát modré cherry má celkem ostrý zvuk, nic ke klidné tiché hudbě :-)
    gtz avatar 13.11.2012 20:49 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013
    Hezká klávesnice
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    mca avatar 14.11.2012 00:22 mca | skóre: 17 | blog: keep_walking | Lévis, Québec City
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013
    Zeptam se mozna hloupe, kdyz ji mas kratce, ale jak jsou na tom Razer s zivotnosti a odolnosti? Krysa, tak i klavesnice se mi vzdy loupala nebo osoupala/ojela po necelem roce provozu. Lycosa, byt konstrukcne uplne jina, dostala zasah jednou kapkou vody z orosene sklenice a bylo po ni. Az tak kvalitni byla :P Mate nekdo obdobnou zkusenost, nebo jsem nejvetsim smolarem na teto planete?

    Na Filco si delam chute delsi dobu, ale precist si neco o mechanicke Cherry MX konkurenci neni k zahozeni.
    "Hloupe dotazy posiluji kolektiv... ostatnim v tu chvili stoupne sebevedomi"
    Bystroushaak avatar 14.11.2012 00:47 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013
    Příloha:
    No, Razer se v těch letácích a na krabici kasá, že všechno naschvál naddimenzovali, aby to bylo co nejodolnější a nerozbitelné dementy, kteří do klávesnice v zápalu vzteku z prohrané hry mlátí pěstí.

    Samozřejmě to můžou být kecy, ale ta klávesnice působí masivně, je těžká a ten plast má při pohledu z boku tloušťku cca tři, možná čtyři milimetry.
    mca avatar 14.11.2012 01:21 mca | skóre: 17 | blog: keep_walking | Lévis, Québec City
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013
    To vcelku chapu. Treba za rok poreferujes, co s tim udelaji dlane, zapesti, pot vs popisky/plast. Vypada zajimave, ale asi prece jen koupim neobycejne obycenej Filco. V kazdem pripade diky a preji at slouzi.
    "Hloupe dotazy posiluji kolektiv... ostatnim v tu chvili stoupne sebevedomi"
    Bystroushaak avatar 14.11.2012 01:28 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013
    No, plány v ročním rozsahu nedělám, ale proč ne, pokud si na to vzpomenu. Jinak co se týče těch popisků, někde jsem četl že jsou vyřízlé laserem a doho je nalitá bílá barva, takže by to mělo vydržet docela dost.
    Fluttershy, yay! avatar 14.11.2012 07:01 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013
    Právě naopak. Ta bílá výplň celkem rychle sleze. Noppoo Choc Mini nebo SteelSeries 6Gv2 jsou nechvalně známé ukázky. Navíc ty klávesy jsou z tenkého ABS, takže časem budou lesklé. Ale proto existují tlusté POM, PBT nebo Cherry DS.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Václav 14.11.2012 12:11 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013
    Jojo, z mé 6Gv2 se pomalu stává otaku klávesnice. Ale moc mi to nevadí…
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Fluttershy, yay! avatar 14.11.2012 07:04 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013
    Zeptam se mozna hloupe, kdyz ji mas kratce, ale jak jsou na tom Razer s zivotnosti a odolnosti?

    Neslavně proslulí. BW pro ně vyrábí iOne, což je výrobce známý pofidérní kvalitou mj. pájení (na webu se povalují fotky s odstrašujícími příklady, chce to ale trochu hledat). Razer BW má AFAIK jeden z nejvyšších RMA mezi mechanickými klávesnicemi.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Bystroushaak avatar 14.11.2012 15:23 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013
    No, zde je právě otázka jak moc se liší 2013 řada.
    Fluttershy, yay! avatar 14.11.2012 15:44 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013
    Zjevně opravili největší chyby v návrhu (#KRO, lesklý/matný povrch apod.), nicméně furt to dělá iOne, vypadá to IMHO hnusně a tlačí dost nechutné marketingové kecy.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Fluttershy, yay! avatar 27.11.2012 21:06 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013
    Asi takhle. Doporučuju dotočit kolečkem až k fotkám pájení.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Bystroushaak avatar 30.11.2012 22:30 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Razer Blackwidow 2013
    Hehe.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.