abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    17.4. 17:55 | IT novinky

    Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (10%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 563 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    13.12.2012 04:24 zxtlpn | skóre: 8 | blog: zxtlpn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání
    Protože mě Lišák navedl taky do koupení týhle klávesnice (měl jsem "tenkeyless" "chiclet" "nízkozdvihovou" Genius Luxemate i202 a začínala mě seriózně srát, stejně jako jejich obyčejná KB-120e), tak bych asi taky mohl něco přidat. Mám teda tu Tournament verzi, protože s numblokem zabírá klávesnice strašně moc místa na stole, což si nemůžu dovolit. Navíc to zatím jsou jenom nějaký dva dny, tak nepůjdu moc do hloubky:
    • První dojem: je to nechutně hlučný. (Taky to je velký a těžký.)
    • Oproti netbookový klávesnici jsem co do rychlosti sotva zaznamenal nějakou změnu. To se může s postupem času změnit.
    • Nemám rád ty pogumovaný klávesy. Neni po tom moc příjemný přejet nehtem.
    • Přechod zpátky na netbookovou klávesnici je strašně zvláštní a člověk najednou cítí, jak má pod rukama nějakou tu pryž.
    • Na druhou stranu i pro zarytýho uživatele notebookovejch klávesnic se dá na normálně profilovaný klávesnice s Cherry MX docela dobře zvyknout. Osobně mi jen moc neprocházej některý prasácký hmaty pravym palcem, protože při nich dost snadno stisknu nechtěně i mezerník. Ty klávesy jsou vesměs vážně docela citlivý.
    Kdybych to měl nějak shrnout... no, je to klávesnice. Vypadá hezky a dá se na ní docela dobře i psát. Ruší lidi okolo vás.
    Fluttershy, yay! avatar 13.12.2012 08:32 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání
    První dojem: je to nechutně hlučný.

    Bušíš nadoraz?

    Nemám rád ty pogumovaný klávesy. Neni po tom moc příjemný přejet nehtem.

    Můžeš je vyměnit za něco lepšího. [1], [2], [3]

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    13.12.2012 13:43 zxtlpn | skóre: 8 | blog: zxtlpn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání
    Bušíš nadoraz?
    Naprosto irelevantní.
    Václav 13.12.2012 14:18 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání
    Naprosto relevantní, většinu hluku generuje dopad klávesy.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    13.12.2012 14:56 zxtlpn | skóre: 8 | blog: zxtlpn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání
    Moje klávesnice se tak nechová, nevim jak tvoje, ani nemáš MX Blue.
    Fluttershy, yay! avatar 13.12.2012 17:58 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání
    Však já furt tvrdím, že ten Razer je nějaký divný. ^.^
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Václav 13.12.2012 18:08 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání
    On už jen nápad narvat do herní klávesnice MX Blue je uhozenej sám o sobě. Moje 6GV2 je pro mě prototyp pořádné herní klávesnice. A za chvilku z ní budu mít otaku, home row už je skoro sedřená :D
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Fluttershy, yay! avatar 13.12.2012 18:15 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání
    Herní klávesnice? Pořádné? WTF? Vždyť to nemá dotykové LCD, větráček a měnitelnou barvu podsvícení. Proč tady vyzdvihuješ takovou sračku?

    /sarcasm
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Václav 13.12.2012 18:21 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání
    OK, Challenger Ultimate mě dostala do kolen. To fakt někdo vyhazuje prachy za takový šrot? Bliká to, fouká to, LOL! Zlacenej USB konektor? U Celestie, Luny a Eris proč? Ještě řekni že to má kabel od monster a budou z toho nejšíleněji vyhozené prachy za klávesnici v historii. (OK, teď koukám že ta cena je ještě relativně OK, ale za naprostý zbytečnosti)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Fluttershy, yay! avatar 13.12.2012 18:29 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání
    STRIKE 7 je větší sračka. Stojí $300 a má membránu, která "emuluje pocit z mechanických spínačů, přičemž není hlučná".
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Václav 13.12.2012 18:34 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání
    Ale vypadá to ubercool :D No, když za takovej šrot někdo vyhodí prachy… Jeho věc.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Václav 13.12.2012 18:36 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání
    Zdá se mi to, nebo tam ani neuvedli jakej má rollover?
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Fluttershy, yay! avatar 13.12.2012 18:39 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání
    Šmarja, jaký rollover? Hlavní je, že podsvícení zvládne 16 milionů barev!

    (A dostaneš k tomu AC adapter.)
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    13.12.2012 19:01 Michal Kašpar | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání
    Náhodou. Ten Challenger je mi sympatickej. Má 64 KB paměti, jako moje první klávesnice vůbec. Počkat. To byl vlastně celej počítač...
    Fluttershy, yay! avatar 13.12.2012 14:28 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Bedňa avatar 13.12.2012 19:10 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání
    A neexistuje klávesnica, kde by boli cievky a magnetky, aby sa to nespínalo mechanicky?
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Fluttershy, yay! avatar 13.12.2012 19:12 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání
    Existují kapacitní spínače a viděl jsem něco s Hallovou sondou, jestli ti to stačí.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    13.12.2012 20:01 RAdek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání
    Halovy sondy a magnety mnely prastare consuly ale to byly snad terminaly k salovemu pocitaci.

    Mnel jsem doma jeden dil amaterskeho radia kde vzhledem k nedostupnosti jinych spinacu delali klon zx scpectrum s klavesnici ze zvonkovych tlacitek.
    Bedňa avatar 13.12.2012 20:06 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání
    Trebárs aj kapacitné to by malo vydržať až do fyzického zničenia.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Fluttershy, yay! avatar 13.12.2012 08:28 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání
    Ano, Blackwidow 2013 se vyplatí koupit.

    Why is the Razer Blackwidow Ultimate hated around here?

    Chápu ovšem to omezení českým trhem.

    Co víc, je mi jasné, že již nadále nebudu schopný existence s obyčejnou klávesnicí. Původně jsem si myslel, že rozdíl nebude tak markantní a že třeba ani nepoznám, když pak budu postaven před membránovou klávesnici. Věc se však má tak, že poznám a jsem jí znechucen.

    Gratuluji, vítej do klubu.

    Jak se můžete dozvědět z mého předchozího blogpostu, nebo z prakticky každého textu o spínačích Cherry MX blue, síla nutná pro stisk spínače je 50 gramů, přičemž sepne již ve dvou milimetrech z celkové čtyřmilimetrové dráhy. Cherry MX blue by tak měly být obzvlášť vhodné pro psaní, což mohu potvrdit.

    50g je pro běžného smrtelníka docela nicneříkající údaj. Pokud bych to měl k něčemu přirovnat, je to zhruba podobný tlak, jako nořit prst do másla, s tím že na 2mm klade klávesa lehce větší odpor, po jehož překonání se spustí.

    Dovolím si upřesnit/opravit:

    • graf síla/práce Cherry MX Blue
    • běžná membránovka vyžaduje ~65 cN k aktivaci klávesy, tuhá klávesnice kolem 80 cN, naopak na 30cN spínačích nejde mít položené ruce, protože by se aktivovaly jen pod tíhou položených prstů
    • Cherry MX Blue používají stejné pružinky jako Cherry MX Red (a Brown), jež jsou lineární a aktivují se při 45 cN. V modrých spínačích je ale navíc mechanismus, který způsobuje tu odezvu — před aktivací je nutno překonat 60cN "skok
    Po mechanické odezvě je zde ještě zvuková odezva, která je u MX blue rozhodně nezanedbatelná. Stisknutí tlačítka se dá trochu připodobnit k psacímu stroji, kde pokud stisknete tlačítko, víte díky hlasitému "klap" přesný okamžik, kdy hlava dopadla na papír. Hlasitost u BW je o řád nižší a celkově to zní, jako když ťuknete s dvěma kousky tvrdého plastu (větší kostky lega) a zároveň sepnete propisku.

    Jenom pro úplnost: přesně, jak jsem psal minule, je tam cvaknutí (hodně vysoký zvuk), ale dopad klávesy jde utlumit pomocí o-rings/landing pads a kvalitních kláves (hrubý PBT/POM plast).

    Jsem si naprosto jistý, že davkol a ostatní keyboard nazzi pro to budou mít nějaké oficiální pojmenování, ale jsem moc líný ho hledat.

    Psaní s dopadem klávesy na spínač se říká bottoming out. To jo to, co neděláš. Popsal jsi to celkem přesně. Gratuluji. Je to mimochodem zdravější pro klouby v prstech.

    Na druhou stranu, numeriku relativně často používám, ale myslím že po těch letech s notebookem bych se bez ní obešel.

    Můžeš mít externí pro případ potřeby. Na používání myši v pravé ruce je cokoliv menšího než velká klávesnice super.

    Co mohu nejspíš doporučit je podložka pod klávesnici s takovými těmi gelovými polštáři před ní.

    Co se velkých podložek týče, jsou tu Razer Goliathus cosi nebo importovat XTracPads Ripper XXL nebo tak něco. Já pod tenkeyless používám SteelSeries QCK a vyměním ji za CM Storm Speed-RX Speed.

    Opěrku na ruce doporučuji buď koženou nebo gelovou od Grifiti. Neměla by se ale používat při psaní.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Fluttershy, yay! avatar 13.12.2012 09:39 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání

    Dovolím si upřesnit/opravit:

    • graf síla/práce Cherry MX Blue
    • běžná membránovka vyžaduje ~65 cN k aktivaci klávesy, tuhá klávesnice kolem 80 cN, naopak na 30cN spínačích nejde mít položené ruce, protože by se aktivovaly jen pod tíhou položených prstů
    • Cherry MX Blue používají stejné pružinky jako Cherry MX Red (a Brown), jež jsou lineární a aktivují se při 45 cN. V modrých spínačích je ale navíc mechanismus, který způsobuje tu odezvu — před aktivací je nutno překonat 60cN "skok

    Náledující mimochodem není pravda:

    Při stisknutí Cherry MX blue se po zmiňovaných dvou milimetrech ozve cvak a skrz mechanické vibrace podvědomě cítíte přesný moment, kdy tlačítko zabralo a do počítače se přenesl znak.

    U Cherry MX Blue tactile point != actuation point, stačí se podívat na ten graf výše. Rovny jsou si např. u buckling spring.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Bystroushaak avatar 13.12.2012 10:24 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání
    Já se teď fakt snažil a prostě si nemůžu pomoct, ale chvíle kdy to přejde přes ten bump (a kdy je slyšet to cvaknutí) je přesně ta, kdy se na obrazovce objeví písmeno. Je možné, že v praxi je to nějak posunuté, ale mými smysly to nerozeznám.
    Fluttershy, yay! avatar 13.12.2012 11:27 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání
    Tam je navíc jinde reset point, takže třeba při hraní FPS/mlátiček může být problém s double-tappingem.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    13.12.2012 15:00 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání
    Je to mimochodem zdravější pro klouby v prstech.
    Here we go again...
    Fluttershy, yay! avatar 13.12.2012 16:14 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání
    Hodil bych ti jeden velmi zajímavý odkaz, ale server, na kterém je daný textík, je bohužel zrovna sestřelený. Ale pro zajímavost se můžeš podívat na RSI z klikání myší, tohle je to samé, akorát tam je ta zátěž rozložená mezi víc prstů.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    13.12.2012 16:34 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání
    Jestli myslíš geekhack, tak sestřelený není... jenom čachrovali s DNS a na starém bylo moc velké TTL. Se správnou IP to jede :)
    Fluttershy, yay! avatar 13.12.2012 17:49 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání
    Ne.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Fluttershy, yay! avatar 13.12.2012 18:10 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání
    Ale TotalChaos je solidní hypochondr, když už jsme u toho. Doporučuju projít jeho komentáře.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    13.12.2012 16:47 depka | skóre: 20 | blog: eterity
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání
    zadna mechanicka klavesnice nebude zdravejsi na klouby pokud na ni bude mit clovek prsty 20hodin denne
    Fluttershy, yay! avatar 13.12.2012 17:52 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání
    Třeba Cherry MY modifikované na 25 cN (nebo tahle šílenost) budou při extrémní zátěži zřejmě dramaticky méně škodlivé než mizerná membránovka. Což neznamená, že taková zátěž není z principu špatně.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Fluttershy, yay! avatar 13.12.2012 18:02 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání
    Tak to je teda dost stupidní výkřik. Pokud nejsi slepý nebo blbý, tak to uvidíš a pochopíš.
    sauce
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    13.12.2012 18:40 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání
    Hm, asi bych měl přestat dělat skeptika a začít takovýhle klávesnice prodávat - vypadá to na hodně solidní vejvar :-D Když vidim, co jsou lidi ochotni zaplatit za warm and fuzzy feeling...

    P.S. Abych byl fér: Já se nejspíš chovám podobně, akorát v jiných oblastech než psaní na pc ;-)
    Fluttershy, yay! avatar 13.12.2012 18:52 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání
    Hudebník?

    Zdraví adept na audiofila.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    13.12.2012 09:01 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání
    Při stisknutí Cherry MX blue se po zmiňovaných dvou milimetrech ozve cvak a skrz mechanické vibrace podvědomě cítíte přesný moment, kdy tlačítko zabralo a do počítače se přenesl znak.
    No já tedy místo "cvak" slyším "lup", a znak se mi objevuje bezprostředně po tom "lup".
    Bystroushaak avatar 13.12.2012 09:24 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání
    To si všichni koupili Blackwidow? :D
    Luk avatar 13.12.2012 09:54 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání
    50g je pro běžného smrtelníka docela nicneříkající údaj. Pokud bych to měl k něčemu přirovnat, je to zhruba podobný tlak, jako nořit prst do másla, s tím že na 2mm klade klávesa lehce větší odpor, po jehož překonání se spustí.
    "Nořit prst do másla" je nicneříkající údaj. Nořit prst do másla čerstvě vytaženého z lednice je něco úplně jiného, než nořit prst do másla, které už je pár hodin v teple.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Bystroushaak avatar 13.12.2012 10:24 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání
    Máslo se běžně skladuje v lednici, ale když jinak nedáš, tak to upravím.
    Luk avatar 13.12.2012 10:32 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání
    Relevantní odkaz, kdyby to někoho zajímalo ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Bystroushaak avatar 13.12.2012 10:49 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání
    Zde se hodí uvést, že můj vtah k mléku a jeho (polo)tekutým produktům je víc než záporný. Výraz otevřené nepřátelství to vystihuje docela dobře.
    13.12.2012 19:49 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání
    Problém je i v tom, že různá másla jsou různě tvrdá, podle toho, kolik je v nich mléčného tuku (tj. jak moc jsou ošizená), a v různých napodobenináh z rostliného tuku pak záleží, co do nich zrovna namýchali. Kdybych chtěl podobný příklad použít, tak bych raději použil sádlo, to je (ve srovnání s máslem) pokaždé stejné. Tudíž něco ve stylu "škavařené vepřová sádlo, vyrobené z prasat, při pokojové teplotě 20°C (293K) a tlaku 100kPa". Proti tomu by mohl protestovat leda Pučmeloud :-)
    Bystroushaak avatar 14.12.2012 02:31 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání
    Jenže i tak to bude dost subjektivní, protože všichni mají jinou svalovou vrstvu, jak na prstu, tak na zbytku těla a jiný průměr prstu, navíc také záleží na uhlu. Navíc na praseti jsou různá sádla a každé z nich je tuhé jinak.

    Už na začátku jsem proto pro jistotu psal, že se nebudu snažit o objektivitu, ale sepisuji subjektivní pocity.
    13.12.2012 11:53 Senior Database Programmer
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání
    To máš takú drahú klávesnicu a žereš Ramu?
    Fluttershy, yay! avatar 13.12.2012 11:58 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání
    Budeš se divit, ale jsou lidé, kterým kunerol, aspartam nebo jiné jedy chutnají.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    =^..^= AmigaPower® avatar 13.12.2012 12:28 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání
    Třeba mně, takový to tvrdý komunistický máslo už do huby nedám, jde to natřít jen když to den před tim zapomeneš vrátit do lednice...
    13.12.2012 13:09 asdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání
    máslo se krájí a nenatírá. vole.
    GandY avatar 13.12.2012 14:37 GandY | skóre: 3 | blog: Zo života | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání
    jasne, u jedla su podstatnejšie parametre, napr. ako sa to natiera, v akom obale sa to predava ..., ako z čoho to je zložené :D.
    Bystroushaak avatar 13.12.2012 15:23 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání
    Jsi si opravdu jistý, že to máslo je vyráběné jen z mléka?

    Jinak třeba pro mě je nejpodstatnější jak to chutná.
    GandY avatar 13.12.2012 16:13 GandY | skóre: 3 | blog: Zo života | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání

    Teraz už maslo nejem, lebo nemôžem. Ale keď som mohol (resp. nevedel, že nemôžem), tak sme ho zväčša kupovali v mliekarni/bryndziarni. Čiže podiel mliečneho tuku bol 80% a potom nejaká voda, laktóza, bielkoviny ...

    Chuťové poháriky tiež nie sú, podľa mňa, úplne smerodajné. Veď sa dajú ľahko oklamať (napr. aspartam).

    Z osobnej skúsenosti môžem len povedať, že keď som prestal jest potraviny so stuženými rastlinnými tukmi, tak to malo pozitívny účinok na moje zdravie.

    Bystroushaak avatar 14.12.2012 02:35 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání
    Chuťové poháriky tiež nie sú, podľa mňa, úplne smerodajné. Veď sa dajú ľahko oklamať (napr. aspartam).
    Tak to možná ty tvoje, ale já umělá sladidla cítím* docela jasně.

    *nejspíš neplatí ve všem, ale v limonádách a většině sušenek které si čas od času koupím ano
    Fluttershy, yay! avatar 13.12.2012 17:56 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání
    Mno, nedávno jsem měl opravdové máslo a troufám si tvrdit, že většině lidí by to nechutnalo. Ale jak jsem psal, dneska už je kdekdo zvyklý spíš na parodie na opravdové potraviny než na skutečný žvanec. -_-
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Luk avatar 13.12.2012 20:04 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání
    U másla nevím. Ale co vím jistě, tak že většině lidí by nechutnalo šódó. Protože "buchtičky se šódó" se dnes ve skutečnosti dělají s vanilkovým pudinkem a kdyby někdo místo něj dostal skutečné vinné šódó (= cukr + žloutky + víno + vanilka), asi by se hodně divil a nebyl by spokojen.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Bystroushaak avatar 14.12.2012 02:39 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání
    No, já prvních 7 let života strávil na statku, kde jsme si máslo (paštiku, slaninu, sádlo, jitrnice, prejt a vůbec tak nějak většinu jídla) vyráběli vlastní. Přestože mléko jsem začal aktivně odmítat někdy okolo dvou let, to máslo jsem párkrát ochutnal a opravdu jsem vděčný za Ramu, do které se nepřidává nic pro kraví kojence.
    David Ježek avatar 13.12.2012 16:07 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání
    teda dávat máslo do souvislosti s komunismem, to může snad fakt jen vychlastanej mozek :-D :-D :-D
    13.12.2012 20:23 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání
    Hmm, před chvílí jsem projel na ebayi aukci na Kinesis Professional. Teď mám zkaženou náladu a zůstanu u tý mojí membránovky dalších 10 let. Nebo dokud se úplně nerozpadne. Podle toho, co nastane dřív :)
    Bystroushaak avatar 14.12.2012 02:41 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání
    A jsi si jistý, že bys s tím byl opravdu spokojený? Osobně se do podobně alternativních layoutů moc nehrnu.
    14.12.2012 08:27 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání
    To je otázka a asi to nijak jinak, než vyzkoušením nezjistím :) Důvod je ten, že mě poslední dobou nějak tuhnou a bolí zápěstí. Už jsem investoval energii do toho se naučit aspoň psát všema deseti tak, jak by se mělo. Nicméně mám pocit, že z velké části si to způsobuju šmatláním po šipkách, ctrl/alt nebo delete/home/end/pg up down klávesách, které na tom klasickém layoutu jsou umístěny tak, že tou rukou pohnout musím - což končí tím, že to zápěstí vykroutím, abych na ně došáhl. Zrovna tohle je na tom Kinesisu celkem dobře vyřešeno (ač je tam oproti standardnímu layoutu spousta jiných trablí, se kterými se člověk musí naučit žít), takže by to třeba možná mohlo pomoct.
    14.12.2012 13:07 depka | skóre: 20 | blog: eterity
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání
    na pohyb kurzoru je emacs mod ;) a nemusis s rukama nijak otacet
    14.12.2012 13:36 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání
    Pokud je člověk v editoru nebo v něčem, co to umí... Ale thunderpták na to nereaguje, browser taky ne (sic na obojí jsou nějaká rozšíření, ale fungují divně) a dost často je potřeba na tu šipku hmátnout. A na zkratky ctrl+nějaké písmeno z levé části klávesnice beztak musím kroutit pravou rukou, abych mohl držet ten control.
    19.12.2012 15:26 depka | skóre: 20 | blog: eterity
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání
    ten control by se vyresil premapovanim na alt (tak jak to bylo pozicovano puvodne na klavesnicich na kterych se zrodil emacs) zkousel jsem to v emacsu na windows, problem byl se zlozvykem na win zkratky copy&paste atd...
    GeoRW avatar 14.12.2012 09:35 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání
    koniec sveta nastane skor ;-)
    "This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
    14.12.2012 09:45 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání
    :-D tj fakt, ani by mi nepřišla do tý doby :))))
    18.12.2012 11:03 Igor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání
    Rama není máslo.
    Bystroushaak avatar 18.12.2012 16:56 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Blackwidow 2013 po měsíci používání
    Viz blogpost a následná diskuze.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.