abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:00 | IT novinky

    DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (10%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 564 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Alternativně viz také můj osobní blog (RSS pro anglické články, RSS pro české články), kde toho hlavně v angličtině vychází mnohem víc.

    Víte že můžete odebírat mé blogy pomocí RSS? (Co je to RSS?)


    A kdo neumí použít RSS, tak je tu twitter: @Bystroushaak.

    Od určité doby jsou všechny texty které zde publikuji verzované na Githubu.

    Jestliže najdete chybu, nepište mi do diskuze a rovnou jí opravte. Github má online editor, není to skoro žádná práce a podstatně mi tím usnadníte život. Taky vás čeká věčná sláva v commit logu :)

    Aktuální zápisy

    Cybook odyssey HD frontlight

    1.6.2013 08:26 | Přečteno: 3269× | Obecné IT | Výběrový blog | poslední úprava: 4.7.2019 11:34

    Nedávno jsem zde zahlédl diskuze o čtečkách elektronických knih. Jelikož už dva měsíce jednu vlastním, rozhodl jsem se podělit o dojmy z jejího používání.

    Proč jsem si pořídil čtečku

    Od dob co jsem poprvé narazil na elektronické knihy jsem se stal jejich vášnivým čtenářem. Na rozdíl od spousty ostatních lidí mi nikdy nevadilo číst knihy na normálních monitorech, takže jsem si s už před devíti lety s radostí huntoval oči u CRT monitorů s rozlišením 800x600 a obnovovací frekvencí 60Hz. Hlavní bylo, že jsem se mohl ponořit do příběhu knihy, kterou bych jinak nesehnal.

    S postupnými upgrady počítačů jsem to tak praktikoval až do nedávna, jen s tím rozdílem, že hardware jsem postupem času upgradoval na EEE 1000h.

    Důvod proč jsem si pořídil čtečku kupodivu nespočívá v nižší váze, větší výdrži a v lepším displeji, ale hlavně ve formátu elektronických knih. Postupem času jsem si kromě 14GB knihovny vybudoval složku s akutními případy - knihami které chci přečíst ještě v tomto desetiletí. Spousta z těch knih je ve formátu určeném pro mobilní zařízení; .epub, .mobi, .fb2, .pdb a tak podobně.

    Tyto formáty se sice dají číst na počítači, ale co se linuxu a mé osoby týče, stojí všechny programy pro jejich četbu za starou bačkoru hovno. Nenarazil jsem na žádný, který by mi alespoň trochu vyhovoval a způsoby, jakými zobrazují knihy jsou mnohdy podivné a pro mě nepřátelské. Proto jsem se rozhodl si k narozeninám koupit čtečku.

    Proč Cybook

    Před tím, než jsem si vybral právě tuto čtečku jsem podnikl rozsáhlé šetření, kdy jsem prošel všechny modely, které jsem našel na českém trhu a vypsal si jejich klady a zápory. Jako vítězné mi z toho vyšly tři čtečky:

    1. Cybook odyssey HD frontlight
    2. Sony PRS-1 či případně PRS-2
    3. Kindle Paperwhite

    U Sony mě lákala možnost psát si ručně poznámky. Nakonec jsem si ale vzpoměl, že 's' v názvu Sony je od slova svině, takže jsem tuto čtečku vyškrtl.

    Kindle Paperwhite mě zklamal tím, že se u něj nedá úplně vypnout nadsvětlení, proto jsem se nakonec rozhodl pro mě do té doby neznámou čtečku Cybook. Ta nabízí jak vypínatelné nadsvícení, tak větší rozlišení a hlavně pro mě docela zajímavou funkci "PDF reflow", která údajně umí rozebrat PDF a přeformátovat ho do tvaru vhodnějšího pro malý displej.



    (Balení je poměrně minimalistické a kromě zbytečných manuálů, které máte i v čtečce v něm najdete už jen kabel a čtečku.)

    Cena Cybooku v době, kdy jsem ho kupoval byla 4200kč. K tomu si přidejte ještě pouzdro, které stálo cca 500kč. Pokud váháte, zda pouzdro k (libovolné) čtečce kupovat, tak vám ušetřím starosti - jednoznačně ANO. Nedokáži si představit, jak bych čtečku přenášel bez pouzdra. Co se typu týče, doporučuji investovat do originálu, ostatní nemusí úplně pasovat a sice třeba stovku ušetříte, ale za půl roku se rozpadne.



    (Proti pouzdru nemám jedinou výhradu. Sice nebylo zrovna levné, ale nelituji ani koruny.)

    Parametry

    CPU800MHz
    RAM128MB
    Displej6"
    Rozlišení758x1024 (HD)
    Interní paměť2GB
    Externí paměťMicro SD do 32GB
    OSLinux 2.6
    Baterie1600mAh
    KonektivitaWifi (b/g/n)

    Po hardwarové stránce toho čtečce nemohu moc vytknout.

    800MHz CPU a 128MB RAM poskytují dostatek výkonu, takže čtečka nemá problémy s načítáním větších knih, či složitějších PDF. Displej má dobrou kvalitu a lepší obnovovací rychlost, než jsem čekal. Čtečka ho umí částečně přepisovat, takže "přebliknutí", kdy se přepíše celý displej probíhá jen jednou za čas, což lze nastavit jak vám to vyhovuje - já používám přepis po 10 stránkách. Je nutné ovšem počítat s tím, že vám pak na stránkách zůstávají slabé stíny přepsaných písmen.

    2GB interní paměti se může zdát na první pohled docela málo, ve skutečnosti se tam však vejdou stovky až tisíce knih. V současnosti mám v čtečce něco ke stovce knížek a stále je z velké většiny prázdná, takže si moc neumím představit, že bych někdy využil slot na externí kartu.


    Hardware z uživatelského pohledu

    Pokud vezmete čtečku do ruky, překvapí vás její tenkost. Skoro to působí dojmem, že se s ní dá pořezat. Zaoblené tvary se mi na začátku nelíbily, jelikož však čtečku mám neustále v pouzdře, nemám s tím žádný problém. Váha je mizivá (180g).

    Displej je dotykový. Většinou reaguje dobře, občas jsem ale narazil na problémy, pokud mám studené ruce. Co si tak čtečku zkoušeli ostatní, jedná se pravděpodobně o můj exkluzivní problém. Čtečku je možné ovládat jak dotykově tak pomocí hardwarových tlačítek na stranách. Ty nedělají nic jiného, než že přepínají stránky, což je mnohem pohodlnější, než neustále patlat po displeji.

    Uzamčení a odemčení čtečky se provádí stiskem tlačítka, které se nachází na spodní straně čtečky. Na rozdíl od čudlíků pro přepínání stránek je to takové to tvrdé mechanické mikrotlačítko, které vypadá jako kurvítko co brzy odejde stářím.

    Edit: Tlačítko skutečně v roce 2016/10 upadlo. Přiletoval jsem ho zpět, což vydrželo asi dva měsíce, než se znovu utrhlo.

    Nadsvícení (diody svítí na čtečku zezhora) je dobře regulovatelné a vcelku příjemné. Přistihl jsem se, že většinou čtu raději s ním, než s externím zdrojem světla. Světlo ze zabudovaných diod je lehce namodralé, ale skutečně jen lehce. Bohužel, jak to vidí oko nemohu s mně dostupným vybavením ukázat, protože foťák světlo ukazuje jako dost modré a navíc vůbec nevystihuje jeho intenzitu, která je na nejvyšší možnou úroveň asi jako běžný LCD displej.

    Přestože mám čtečku již dva měsíce, stále se mi nepodařilo pořádně otestovat výdrž baterie. Není to proto, že by vydržela celé dva měsíce, ale spíš proto, že jí tak nějak konstantně dobíjím vždy, když přidávám nové knihy. Jedinou zkušenost, kdy se mi téměř podařilo vybít baterii, mám z týdne, kdy jsem čtečku používal necelých osm hodin denně se zapnutým nadsvícením. Na konci týdne již začala extra otravným způsobem upozorňovat na nízký stav baterie pomocí vyskakovací hlášky každých pár stránek knihy.

    Nahrávání knih je možné přes wifi, kde vám čtečka umožní buďto nakupovat (integrovaná podpora palmknih), nebo stahovat pomocí internetového prohlížeče. Pokud vám wifi nevyhovuje je možné čtečku připojit pomocí microUSB konektoru k počítači. Jelikož se jedná o moje první zařízení s microUSB konektorem, musím poznamenat, že mi přijde jako nehorázný bazmek, který se jednoduše zničí a nechápu, proč tvůrci nepoužili raději miniUSB, které působí o dost bytelnějším dojmem. Místo by na něj rozhodně bylo.

    Software

    Software je slabé místo čtečky. Pokud bych ho měl shrnout do jednoho slova, vybral bych "strohý". Zde jsou mé nejpalčivější výhrady:

    Formáty

    Čtečka podporuje tyto formáty: EPUB, PDF, Adobe DRM, HTML, TXT, FB2 a z obrázků JPEG, PNG, GIF, BMP, ICO, TIF, PSD.

    Nevím jak vám, ale mě se to prostě zdá málo. Chybí mi podpora PDB a MOBI, protože v těchto formátech se po internetu valí desítky tisíc knih. Většinou sice není problém je zkonvertovat do .epub, ale je to zbytečná práce navíc.

    Podpora obrázků je na druhou stranu přehnaná a z mého pohledu nepochopitelná. Jejich zobrazení je dost mizerné, kvůli přizpůsobení na malý černobílý displej a také kvůli schopnostem software, jenž je prostě zobrazí a to je v podstatě všechno, co vám s nimi umožní dělat. Na nějaký zoom, nedejbože zoom stejné části při listování můžete zapomenout.

    Rozhodně bych na Cybooku nechtěl číst knihu složenou z obrázků. Jediné využití, které zobrazování má jsou náhledy na obálky knih a "spořič", za který ovšem můžete vybrat pouze jeden obrázek.

    PDF reflow

    Jedna z "killer features" této čtečky má být PDF reflow, tedy přeskládání PDF do použitelnější verze. Moje zkušenost je taková, že to funguje velmi nespolehlivě. Dokument je sice přerovnán, ale programátoři toho ještě mají hodně co dohánět. U spousty knih nedochází k detekci konce řádku, takže to vypadá nějak takto:

    A tak šel pepa přiložit do kotle,
    když v
    tu chvíli ho náhodou potkala
    maruš-
    ka, která se vracela ze sklepa.

    Nestává se to u všech knih, jen u některých a navíc se to dá odzoomovat, ale pak reflow krapet ztrácí smysl. Působí to dost negativně, i když z programátorského hlediska by neměl být problém to upravit a konce řádků prostě zahazovat (s vyjímkou dvou za sebou, které se použijí na nový odstavec).


    (První obrázek je PDF zobrazené v režimu "co se vejde". Na druhém je vidět PDF reflow, třetí oddálený reflow.)

    Druhá věc, která mi silně vadí je, že u naprosté většiny knih, které jsem takto zkoušel zobrazit byly obrázky kamsi zašantročeny klidně o 10 stránek dál, pokud tedy náhodou nebyly rovnou ignorovány. To je velmi nemilé a u mnoha knih vás to donutí číst v režimu zobrazení celé PDF stránky na displej, kde jsou písmena jako blechy. Zde musím vyzdvihnout HD displej, který z toho dělá podstatně snesitelnější zážitek, než by to byl na jiných čtečkách.


    (Obrázky zahozeny. No fucks given.)

    Zoom

    Čtečka umožňuje zoomovat PDF, které si můžete zvětšit a číst ho otočené o 90°. Teoreticky je to tak o dost lepší, prakticky to však tvůrci pěkně pohnojili tím, že posouvání se po zoomu je nutné dělat dotykově a věřte mi, že dotykové posouvání stojí za nic.

    Dejme tomu, že si zobrazíte dokument a zvětšíte si ho tak, že se na čtečce zobrazuje vždy jedna třetina. Pokud si nyní chcete zobrazit druhou třetinu, na dolní straně displeje se zobrazuje tlačítko pro posunutí, na které musíte buďto lehce ťápnout, nebo provést gesto. Chce si to přitom dávat bacha a netrefit se do aktivních částí displeje, kde by se buďto otevřelo menu, nebo přešlo na další/předchozí stránku.

    Pokud zmáčknete hardwarové tlačítko přechodu na další stránku, stane se přesně to - dojde k přechodu na další stránku PDF, nikoliv právě zobrazeného zoomu, což je maximálně otravné a pro mě nepochopitelné. Zkoušeli vůbec tvůrci softwaru čtečku používat, když jí vyrobili? Kdo by proboha mohl chtít číst PDF v režimu zobrazení jen horní třetiny stránek? Není logičtější, že by chtěl čtenář pokračovat ve čtení a ne skočit někam jinam?

    Nekonzistentní menu

    Podle toho, co zrovna zobrazujete za formát vám v menu budou některé věci chybět, nebo přebývat. U některých formátů chybí možnost otočit knihu o 90°, i když dotykové gesto, které dělá totéž funguje v pořádku. Jinde zase chybí možnost vybrat vlastní styl písma, či jeho velikost, nebo prostě a jednoduše zrušit formátování použité autorem.

    Chápu, že některý software tyhle funkce prostě neumí, ale jakožto zákazníka mě takové vysvětlení neuspokojuje. Měli se prostě víc snažit, protože tohle je zásadní funkčnost přímo se podílející na kvalitě čtení.

    Další věc, která mi na menu vadí je, že někdy je nutné ho dotykem posunout, aby se vám zobrazil i zbytek menu. To že je možné se posunout dál ale není ničím indikováno, takže to chce prostě zkusit. Tvůrci mohli přidat alespoň malou šipku, která by naznačovala, že menu má pokračování, které se momentálně nezobrazuje.

    Podivný filesystém

    Pokud je vám život (čas zbývající do smrti) milý, NEUKLÁDEJTE na čtečku dokumenty s diakritikou, jinak si užijete spoustu zábavy. Čtečka to neumí překousnout a to co se s ní stane, pokud to uděláte je žalostné. Celá se zasekne, pak spadne a zobrazí se jen bootovací menu. Čtečka se pokusí nabootovat, jenže při té příležitosti chce zindexovat celý filesystém, což se jí zase nepovede a tak opět spadne.

    Pokud se vám to stane, připojte čtečku a zkuste soubor smazat. Modlete se při tom, aby čtečka nabootovala do té míry, že jde přimountovat jako disk.

    Takhle jsem přišel na to, že když čtečku restartujete a podržíte obě tlačítka pro listování stránek zároveň, dostanete se do speciálních menu bootloaderu. Nic moc od nich nečekejte, umožní vám jen pár základních testů a zobrazit verzi použitého linuxu.


    (Servisní menu. Všimněte si stínu předchozího obsahu na posledním obrázku.)

    Podivný filesystém z uživatelského hlediska

    Filesystém je podivný i pokud čtečku připojíte k počítači a projdete si jeho strukturu. Těžko říct, proč tvůrci zvolili právě toto rozložení.

    Psaní poznámek

    Software umožňuje psaní poznámek do knih, pokud se tedy spokojíte s jednou řádkou, na kterou se vám celá poznámka musí vejít. Pokud si poznámku ke knize přidáte, zobrazuje se dost podivným způsobem, jako záložka, na kterou musíte kliknout, což vás přenese zpet do jednořádkového editoru.

    Softwarová klávesnice je v kombinaci s dotykovou obrazovkou docela použitelná, proto mi přijde smutné, že tvůrce nenapadlo přidat nějakou primitivní aplikaci fungující jako poznámkový blok, kam se dá napsat i více, než jeden řádek textu.


    (Ukázka přístupu na internet přes integrovaný prohlížeč. Používá jádro webkit a nemá problém s HTML5. V ukázce Brython hodiny.)

    Správa knihovny

    Čtečka vám umožňuje procházet filesystém, kde vám zobrazuje přehledné ikony s popisky. Popisky jsou stahované ze samotných knih a je jedno, jak si knihy pojmenujete na disku.

    Možnosti toho, co můžete s knihami dělat jsou velmi malé, v podstatě žádné. Můžete je otevřít. Můžete je zavřít a můžete smazat právě zavřenou knihu. To je vše, na co se mi podařilo přijít.


    (Takhle může vypadat procházení knihovny. Z menu se dá vybrat několik úrovní velikosti zobrazení.)

    Doručování obsahu

    Již jsem se zmiňoval, že do čtečky můžete dostat knihy přes wifi, nebo přes USB. Tím se bohužel seznam možností vyčerpal. Osobně mi dost chybí doručování na email, který mají uživatelé Kindle. Přijde mi to jako velmi elegantní způsob, jak do čtečky dostávat data a ani by to nemělo být moc technicky složité - tvůrci prostě mohli implementovat jednoduchého pop3 klienta, kterému nastavíte emailový účet a on si z něj stahuje ebooky.

    Klady a zápory

    + Relativně neznámá francouzská firma Bookeen. Necpete tak prachy korporacím, kterým jste ukradení.
    + Výborný hardware. Malá váha a vcelku slušný výkon a výdrž.
    + Nadsvícení.
    + Stále vycházejí upgrady firmware.

    - Hloupý software, který plně nevyužívá potenciál čtečky.
    - Poměrně velká cena.
    - Upgrady firmware vycházejí jednou za cca půl roku.
    - Closedsource, nemožnost čtečku upravovat dle vaší chuti. Update: Ukázalo se, že po registraci na stránkách výrobce je možné zdrojáky sehnat.

    Závěr

    Cybook odyssey HD frontlight je skvělý hardware s poněkud hloupým softwarem. Trochu mě to mrzí, protože co by mohlo být skvělá čtečka je zbytečně bržděno neschopností programátorů.

    Ačkoliv většina článku může vyznít jako negativní stěžování na vady software, nelituji toho, že jsem si čtečku koupil, protože to hlavní - číst, se na ní dá, i když to není tak pohodlné, jak by mohlo. Nejsem si však jistý, jestli bych čtečku doporučil ostatním, obzvlášť pokud se jedná o náročnější uživatele.

           

    Hodnocení: 92 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    1.6.2013 09:41 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cybook odyssey HD frontlight
    Je ten cteci SW opensource?

    PS: "Duch" ve smyslu ruchu je nezivotny.
    Bystroushaak avatar 1.6.2013 19:10 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cybook odyssey HD frontlight
    Je ten cteci SW opensource?
    Když jsem se procházel po připojené čtečce, tak jsem tam našel soubor s GPL. Na netu se mi ovšem nepodařilo najít jakoukoliv zmínku o tom, že by se daly někde sehnat zdrojáky.
    PS: "Duch" ve smyslu ruchu je nezivotny.
    Opraveno.
    3.6.2013 18:20 Marv-CZ | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cybook odyssey HD frontlight
    Obvykle zveřejňují jen linuxové jádro + OS knihovny. Vlastní GUI open source nebývá.
    corwin78 avatar 1.6.2013 10:48 corwin78 | skóre: 10 | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cybook odyssey HD frontlight
    Čtení PDF na ebook čtečkách je marný boj. Mam dnes už obstarožní Sony PRS 600 (ano, souhlasím, že to S je od slova svině, ale byl to výhodný kup) a hlavní problém je, že umí zoomovat text v PDF jen skokově a nikoliv plynule, přičemž při určitém zvětšení obrázky prostě z textu vynechá. Proto mám na PDF tablet, který je na ně vhodnější, ale zase má proti čtečce jiné nevýhody, jako třeba výdrž.

    Každopádně díky za recenzi, o této čtečce jsem také uvažoval a vidím, že ještě počkám.
    Česká pirátská strana - "Internet je naše moře...".
    1.6.2013 11:23 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cybook odyssey HD frontlight
    Mel jste si vybrat nejakou otevrenejsi ctecku, na kterou jde nainstalovat normalni prohlizec PDF, treba xpdf, ktery ma plynuly zoom.
    corwin78 avatar 1.6.2013 11:30 corwin78 | skóre: 10 | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cybook odyssey HD frontlight
    Kupoval jsem ji před několika lety, kdy na trhu nebyl příliš výběr, navíc za velmi výhodnou cenu od kamaráda, který skončil školu a prodal mi ji se slovy, že už nikdy nebude nic číst :-)
    Česká pirátská strana - "Internet je naše moře...".
    1.6.2013 17:43 tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cybook odyssey HD frontlight
    Kupoval jsem ji před několika lety, kdy na trhu nebyl příliš výběr
    Treba k PocketBookum bylo vzdy k dispozici i SDK a ctecka pouziva k zobrazovani X server.
    2.6.2013 12:31 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cybook odyssey HD frontlight
    Čtení pdf na Kindlu je jediná situace, kdy dokážu ocením svoji krátkozrakost - nemám vůbec problém ty maličké blechy číst bez jakéhokoliv zoomování :)
    Josef Kufner avatar 1.6.2013 15:33 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cybook odyssey HD frontlight
    O čtečce jsem nedávno přemýšlel. Ale celkem mne to přešlo, když jsem zjistil, jak dobře se na tom čtou A4 PDF. Kdyby ten displej dokázal pojmout celou stránku 1:1, tak by to bylo už daleko zajímavější.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Bystroushaak avatar 1.6.2013 23:07 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cybook odyssey HD frontlight
    Při googlení jsem našel 13" čtečky, které bylo možné použít jako tablet na kreslení/zapisování, ale byla to úplně jiná cenová relace (okolo 12k). Tohle nevypadá marně: Sony představí 13palcovou elektronickou čtečku.
    Josef Kufner avatar 2.6.2013 00:06 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cybook odyssey HD frontlight
    Jo, presně něco takového by to chtělo. Ještě doplnit do cenovky desetinou tečku a budu šťastný jak blecha.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Bedňa avatar 2.6.2013 00:38 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cybook odyssey HD frontlight
    Tomu vyhovujú čínske tablety s Androidom, kde nieje problém si dať svoj "ideálny" softvér. Keď ťa tu už mám dovoľ jednu offtopic otázku. Všimol som si tvoj komentár na SourceForge pri IceWM, nevieš ako je to s terajším maintainerom projektu? Rozmýšľam o tom napísať mu, alebo spraviť fork, pretože nejak ignoruje patche.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Bystroushaak avatar 2.6.2013 02:13 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cybook odyssey HD frontlight
    Tomu vyhovujú čínske tablety s Androidom, kde nieje problém si dať svoj "ideálny" softvér.
    Tablety nemají eink displej a nevydrží týdny/měsíce provozu na jedno nabití.
    Bedňa avatar 2.6.2013 12:58 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cybook odyssey HD frontlight
    To áno, zas tá cena :)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    GandY avatar 3.6.2013 10:10 GandY | skóre: 3 | blog: Zo života | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cybook odyssey HD frontlight
    Ja by som určite doplnil veľkú prednosť e-ink a to 100% čitateľnosť za všetkých svetelných podmienok (skúste sa za slnečného počasia posadiť von a čítať niečo z tabletu), teda ak ma aj nasvietenie.
    Fluttershy, yay! avatar 3.6.2013 10:17 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cybook odyssey HD frontlight
    skúste sa za slnečného počasia posadiť von a čítať niečo z tabletu

    Není problém. ^,^

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    GandY avatar 3.6.2013 10:51 GandY | skóre: 3 | blog: Zo života | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cybook odyssey HD frontlight
    výnimka potvrdzuje pravidlo :D
    3.6.2013 12:39 hydrandt | skóre: 35 | blog: Kanál | Herzogenburg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cybook odyssey HD frontlight
    Taky si venku obcas rikam, proc se nedelaji e-ink tablety a telefony.
    I am Jack's wasted life.
    Fluttershy, yay! avatar 3.6.2013 12:56 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cybook odyssey HD frontlight
    Protože to má nepoužitelnou "obnovovací frekvenci"? (Napsal bývalý majitel čtečky.)
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    3.6.2013 13:03 hydrandt | skóre: 35 | blog: Kanál | Herzogenburg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cybook odyssey HD frontlight
    Měl jsem pocit, že se ta technologie posunula, zrovna včera jsem koukal na recenzi některé tady zmiňované čtečky a vypadá to celkem dobře, viz http://youtu.be/S43YqAfpXQU?t=15m5s . Pravda, že zrovna na tom Kindle DX to působí dost strašně, mám ale pocit, že tam dost dělá i pomalý hardware.

    Každopádně, pokud se na to ty e-ink displeje opravdu tak nehodí, mohli by oprášit to, co jsem měl v Palmu Vx :)
    I am Jack's wasted life.
    Fluttershy, yay! avatar 3.6.2013 13:50 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cybook odyssey HD frontlight
    Ano, vypadá to strašně. Občas potkám někoho s nejnovějším kindlem nebo tak něčím, mrknu na to... a rád se vrátím k LCD.

    Co měl Vx? Nepodsvícené (resp. volitelně podsvícené) monochromatické LCD? To je případ toho EA800. Transflektivní (to slovo vypadá divně) displej jsem v ničem novém už nějaký ten pátek neviděl, a to jsem Pixel Qi fandil.

    Já měl zase pocit, že lidi v roce 2013 umí používat hypertext. /rejp
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Bystroushaak avatar 3.6.2013 16:45 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cybook odyssey HD frontlight
    Není to zdaleka tak špatné. V režimu částečných přepisů jsou třeba ty analogové brython hodiny docela koukatelné, jen čas od času problikne celá obrazovka a přepíše celý displej kvůli duchům. U mobilu bych si to dovedl představit v pohodě, na ty věci co se tam zobrazují by to mělo stačit krásně.
    Fluttershy, yay! avatar 3.6.2013 17:18 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cybook odyssey HD frontlight
    Psát na tom byť jen textovku by bylo za trest¹. Nesnášel jsem byť jen vyhledávání ve slovníku na čtečce.

    ¹ pominu-li, že nesnáším vůbec psaní na telefonu
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Bystroushaak avatar 3.6.2013 17:58 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cybook odyssey HD frontlight
    Příloha:
    Tak zrovna psaní je na cybooku úplně v pohodě. Možná je to novější typ displeje.
    ¹ pominu-li, že nesnáším vůbec psaní na telefonu
    Já jsem si nedávno koupil blackberry 8900 na aukru za pár stovek. Dají se sehnat dost levně z výprodejů firem, kde management upgradoval na novou verzi. Ten blackberry koncept hardwarové klávesnice si nemůžu vynachválit. Software pravda trochu pokulhává, ale není to tak špatné (j2me).
    Fluttershy, yay! avatar 3.6.2013 18:16 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cybook odyssey HD frontlight
    Tak zrovna psaní je na cybooku úplně v pohodě. Možná je to novější typ displeje.

    Vzhledem k tomu, že jsem nedávno někomu opravoval nejnovější kindle, nemyslím si, že by to byl takový rozdíl.

    Já jsem si nedávno koupil blackberry 8900 na aukru za pár stovek. Dají se sehnat dost levně z výprodejů firem, kde management upgradoval na novou verzi. Ten blackberry koncept hardwarové klávesnice si nemůžu vynachválit. Software pravda trochu pokulhává, ale není to tak špatné (j2me).

    Měl jsem treo 680, které si tu taky několik lidí nemůže vynachválit, ale nebyl jsem z něj nadšený. Podobně s 9300 a nějakou symbianovou obdobou N900. Navíc si u všech těch bazmeků si připadám strašně omezeně, když musím psát jenom palci.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Bystroushaak avatar 3.6.2013 18:31 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cybook odyssey HD frontlight
    Navíc si u všech těch bazmeků si připadám strašně omezeně, když musím psát jenom palci.
    No, tak až seženeš mobil kde se dá psát všema deseti a stále se vejde do kapsy, tak dej vědět :D

    Related:
    Fluttershy, yay! avatar 3.6.2013 18:42 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cybook odyssey HD frontlight
    Ale tady nejde o psaní všemi deseti. Podívej se na GKOS, stenografii, Alphagrip nebo některá optimalizovaná rozložení.

    Ty odkazy IMHO moc nesouvisí. Neural input devices považuju z etického hlediska za velmi riziková. O tom druhém... Tim Cook na D11 řekl hluboce pravdivou věc, totiž současné směřování wearable computingu je pofidérní — když někdo nenosí brýle nebo hodinky, nezačne je najednou nosit kvůli nějaké hračce.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Bystroushaak avatar 3.6.2013 18:48 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cybook odyssey HD frontlight
    Podívej se na GKOS, stenografii, Alphagrip nebo některá optimalizovaná rozložení.
    To chce mentálni firmware, který se mi nechce budovat.
    Tim Cook na D11 řekl hluboce pravdivou věc, totiž současné směřování wearable computingu je pofidérní — když někdo nenosí brýle nebo hodinky, nezačne je najednou nosit kvůli nějaké hračce.
    No, já nosím jak brýle, tak hodinky a jako bonus ještě na opasku nůž, pepřák a mobil :D
    5.6.2013 15:32 j AM | skóre: 2 | blog: skeptik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cybook odyssey HD frontlight
    Amazon dělal Kindle DX, tam se A4 vešlo, ale stálo to docela dost a už se asi neprodává, možná na ebay.
    Fluttershy, yay! avatar 1.6.2013 18:44 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cybook odyssey HD frontlight
    Být výrobcem, přestože asi uvažuju jinak, PDF reflow bych se radši moc nechlubil.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    gtz avatar 1.6.2013 20:58 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cybook odyssey HD frontlight
    No proč ve článku neuvádíš velikost displeje (6")?

    Lze nějak změřit nebo udat spotřebu zařízení? Předpokládám, že pro čtení to vydží hooodně dlooooouuuho. Ale když použiješ WIFI a browser pro net tak ta spotřeba je potom jaká?
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Bystroushaak avatar 1.6.2013 23:02 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cybook odyssey HD frontlight
    No proč ve článku neuvádíš velikost displeje (6")?
    Popravdě mě to ani nenapadlo, hanba na mě. Nejspíš to bude tím, že je to standardní čtečka a ty jsou všechny stejné. Doplněno.
    Lze nějak změřit nebo udat spotřebu zařízení?
    Časem zkusím získat více dat, za ty dva měsíce jsem jí nabíjel jen jednou a pak čas od času čtvrt/půl hodiny, kdy jsem jí připojil k počítači abych nahrál ebooky.
    Předpokládám, že pro čtení to vydží hooodně dlooooouuuho.
    Pokud nezapneš podsvícení a wifi, tak jsem kdesi četl něco o 2000 stránkách na jedno nabití. Ale zdá se mi to docela málo.
    Ale když použiješ WIFI a browser pro net tak ta spotřeba je potom jaká?
    Neměřil jsem.
    GeoRW avatar 2.6.2013 09:11 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cybook odyssey HD frontlight
    Pekna recenzia, kludne si to mohol poslat Dolimu a vydat ako oficialny clanok. BTW, daju sa na tom prezerat komixy (CBZ, CBR)? I ked ciernobiely display bude na komixy na hovno :-) Skoda, ze neni pristup k rootovi, kde by si clovek mohol nainstalit vlastny soft.
    "This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
    2.6.2013 12:57 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cybook odyssey HD frontlight
    Recenze pěkná, ale po přečtení si říkám, že Kindle (nenadsvícený) za cca poloviční cenu je pořád o dost lepší koupě - kromě toho že má srovnatelné technické parametry, tak je o něco málo lehčí, pěkně hranatý ;), nemá dotykový display (což beru jako výhodu) a nemá problém s diakritikou ve jménech souborů. Software není sice žádná sláva, ale používat se dá celkem pohodlně a 99% času stejně jenom mačkám tlačitko pro otočení stránky.
    Bystroushaak avatar 2.6.2013 15:21 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cybook odyssey HD frontlight
    po přečtení si říkám, že Kindle (nenadsvícený) za cca poloviční cenu je pořád o dost lepší koupě
    Do jisté míry ano, ale právě nadsvícení je jedna z věcí, na které nedám dopustit. Bratr kindle má a svítit si na něj lampičkou mi přijde jako pěkná otrava.
    2.6.2013 17:40 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cybook odyssey HD frontlight
    Já jsem tu verzi z nadsvícením už taky držel v ruce, a přišlo mi to osvětlení dost chabé - stejně bych si na to raději svítil lampičkou...
    Bystroushaak avatar 2.6.2013 18:51 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cybook odyssey HD frontlight
    To může být záležitost kindle, tahle čtečka umí na maximum svítit docela dost, jak jsem psal, asi jako LCD monitor.
    2.6.2013 20:41 Jindřich Makovička | skóre: 17
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cybook odyssey HD frontlight
    Doplnil bych, že oproti Kindlu neumí Bookeen hledat v textu, ani v právě otevřené knize, o fulltextu přes celou knihovnu nemluvě.
    Bystroushaak avatar 2.6.2013 15:28 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cybook odyssey HD frontlight
    Vida, tak jsem detailně prolezl web výrobce a za použití google se mi podařilo najít část, kam se člověk může registrovat a kde se dají stáhnout zdrojáky.
    Bystroushaak avatar 2.6.2013 18:52 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cybook odyssey HD frontlight
    Tak nevím, jestli je to mojí neznalostí, ale zdá se mi, že jsou to jen zdrojáky linuxu, tedy jádro, busybox, loader a to je nejspíš všechno :S
    2.6.2013 16:00 hydrandt | skóre: 35 | blog: Kanál | Herzogenburg
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cybook odyssey HD frontlight
    Občas si z knihovny půjčím starší Kindle DX, který je díky úhlopříčce displeje (9.7") jedinou použitelnou čtečku na to, co potřebuju číst - skenované knihy. Rozhodně to ale není ideální, je to totiž hrozně pomalé a má to neohrabané ovládání. Dříve jsem byl taky nadšený z mobilního internetu zadarmo skoro po celém světě (takže spolu s dlouhou výdrží ideální na stopa - kontakt se zbytkem světa a mapy), ale integrovaný browser je tak špatný, že to skoro nestojí za řeč. Pravda, nezkoumal jsem alternativní firmwary.

    Kdybyste někdo věděli o podobné čtečce, která by na tom rychlostí a ergonomií byla lépe, dejte klidně vědět :-)
    I am Jack's wasted life.
    Bystroushaak avatar 2.6.2013 16:08 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cybook odyssey HD frontlight
    Nedá se z kindle náhodou vytáhnout ta SIMkarta a použít v normálním mobilu/tabletu/modemu?
    Jakub Lucký avatar 2.6.2013 18:48 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cybook odyssey HD frontlight
    z některých Kindlů to jde, je to na netu... Nebo se tomu umí vnutit tethering...
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
    Bystroushaak avatar 2.6.2013 18:53 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cybook odyssey HD frontlight
    Trochu mi to připomíná ty články o nějaké zemi v africe (JAR?), kde lidi kradou semafory, protože v nich jsou SIMkarty s předplaceným internetem na několik let dopředu :)
    4.6.2013 22:26 pavla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cybook odyssey HD frontlight
    Já mám Kindle 4 "rootnutou" (nahrané vývojářské certifikáty, systém není změněný, vše se dá snadno odinstalovat) s programem na PDF liberator. Umí 2 sloupcový desing, ořezávání (automatické, ruční nastavení marginu atd.), skoro libovolný zoom. Na PDF jsem v čtečkách nic lepšího neviděla.
    2.6.2013 20:15 ivi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cybook odyssey HD frontlight
    Hmm, nechapem preco si neuvazoval i o najlepsej nadsvietej citacke na svete: Kobo Glo. Co je na nej horsie ako na Kindle ci Sony?
    2.6.2013 20:38 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cybook odyssey HD frontlight
    No podle obrázků to vypadá, že nemá tlačítka na obracení stránek, což je třeba pro mně dost silná vada na kráse... A samozřejmě dotykový display, to je taky pěkný opruz...
    Bystroushaak avatar 2.6.2013 21:51 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cybook odyssey HD frontlight
    Já jsem o ní uvažoval docela dost, hlavně kvůli ceně. Zajímavá je recenze na rootu. Důvody proč jsem se rozhodl jinak už si nepamatuji, ale jak už poznamenal někdo jiný, dost pravděpodobně v tom hrála roli absence hardwarových tlačítek pro otáčení stránek.
    xkucf03 avatar 2.6.2013 20:26 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cybook odyssey HD frontlight

    že hardware jsem postupem času upgradoval na EEE 1000h.

    Dá se v tomhle případě vůbec mluvit o upgradu? :-)

    1. Sony PRS-1 či případně PRS-2

    U těchto modelů může být zajímavé dotykové ovládání a zpětná vazba.

    Jelikož se jedná o moje první zařízení s microUSB konektorem … a nechápu, proč tvůrci nepoužili raději miniUSB

    +1 micro USB taky nemám rád a do většiny zařízení by se mini v pohodě vešlo

    musím poznamenat, že mi přijde jako nehorázný bazmek, který se jednoduše zničí

    asi právě proto

    Dokument je sice přerovnán, ale programátoři toho ještě mají hodně co dohánět. U spousty knih nedochází k detekci konce řádku, takže to vypadá nějak takto…

    IMHO můžeš být rád, že tam nejsou zpřeházené řádky nebo slova. Tohle by šlo asi udělat líp na počítači pomocí pdftotext a nějakého třeba perlového skriptu.

    Filesystém je podivný i pokud čtečku připojíte k počítači a projdete si jeho strukturu. Těžko říct, proč tvůrci zvolili právě toto rozložení.

    Uspořádání souborů nerespektuje Linux Filesystem Hierarchy? A souborový systém je tedy jaký? Ext3?

    Ukázalo se, že po registraci na stránkách výrobce je možné zdrojáky sehnat.

    Moc nechápu, proč vyžadují registraci1 s něčím podobným jsem se setkal u Kaspersky Lab (tam se dokonce člověk musel doprošovat e-mailem). Asi nemají na konektivitu, aby to mohli vystavit pro stažení obecně všem.

    Pro zajímavost dávám seznam souborů do přílohy – ale nic moc tam není (jádro, busybox…), kompletní firmware si z toho člověk asi nezkompiluje. Škoda. Obecně to vypadá jako celkem zajímavý kus hardwaru. Jak je to ale s hackovatelností? Dá se pingnout localhost? :-) Když už bych kupoval čtečku, tak bych chtěl nějakou, do které bych si mohl psát vlastní programy (stahování e-knih z mailu nebo z RSS/Atomu, odesílání poznámek zpět na počítač atd.).

    [1] naštěstí existuje BugMeNot, ale stejně…

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Fluttershy, yay! avatar 2.6.2013 21:12 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cybook odyssey HD frontlight
    +1 micro USB taky nemám rád a do většiny zařízení by se mini v pohodě vešlo

    microUSB je navrženo pro dvojnásobný počet zasunutí.

    IMHO můžeš být rád, že tam nejsou zpřeházené řádky nebo slova. Tohle by šlo asi udělat líp na počítači pomocí pdftotext a nějakého třeba perlového skriptu.

    To je de facto to, co tyhle směšné výmysly dělají. Zničí se tím samozřejmě vzorce a vícesloupcová sazba. Jediný v tomto směru použitelný nástroj, který jsem viděl, aspoň rozřezal stránku na bitmapové obrázky a vyrobil z PDF dokument v HTML s absolutně pozicovanými obrázky. S tím se dalo dál pracovat. Bohužel už jsem zapomněl, co to bylo za aplikaci (jméno a tak).

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    xkucf03 avatar 2.6.2013 21:23 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cybook odyssey HD frontlight
    Jediný v tomto směru použitelný nástroj, který jsem viděl, aspoň rozřezal stránku na bitmapové obrázky a vyrobil z PDF dokument v HTML s absolutně pozicovanými obrázky. S tím se dalo dál pracovat. Bohužel už jsem zapomněl, co to bylo za aplikaci (jméno a tak).
    pdftotext má volbu
    -bbox  Generate an XHTML file containing bounding box information for each word in the file.
    ale výsledek je nějaký divný (nevalidní – elementy doc, page, word… – ale ty pozice jsou snad správně, tak by to asi stačilo prohnat nějakou transformací).
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Fluttershy, yay! avatar 2.6.2013 21:36 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cybook odyssey HD frontlight
    To, co jsem myslel, byl nějaký grafický nástroj. Šlo si v něm naklikat, co se má ignorovat, co se naopak do výstupu určitě má zahrnutout atp.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Bedňa avatar 2.6.2013 21:30 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cybook odyssey HD frontlight
    microUSB je navrženo pro dvojnásobný počet zasunutí.
    Tak až nejaké zariadenie prekoná HTC Dream s logom Googla, miniUSB, prvý Android fón na svete, čo tu mám vedľa kompa tak ti dám za pravdu.

    Teraz mám HTC Desire Z (nasledovníka s microUSB) a nemám pocit že by to bola výhra, konektor pri pripojení na nabíjačku už ide nejak z uhla, uvidíme koľko vydrží.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Fluttershy, yay! avatar 2.6.2013 21:38 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cybook odyssey HD frontlight
    Tak až nejaké zariadenie prekoná HTC Dream s logom Googla, miniUSB, prvý Android fón na svete, čo tu mám vedľa kompa tak ti dám za pravdu.

    Jabka a pomeranče^Whrušky. Moje N800 má taky zhruba pět let, ale to nic neříká o specifikaci a příp. statistice ve větším měřítku. Ono taky záleží na spoustě dalších faktorů, třeba jak je konektor připájený na desku.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Bedňa avatar 2.6.2013 21:42 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cybook odyssey HD frontlight
    Na tom microUSB nieje problém že by povolilo spojenie s plošákom, ale konektor ako taký získal určitú deformáciu (je voľnejší) a fakt sa k týmto veciam nechovám hrubo.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Bystroushaak avatar 2.6.2013 22:00 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cybook odyssey HD frontlight
    Dá se v tomhle případě vůbec mluvit o upgradu? :-)
    EEE není špatný netbook, ale je fakt, že poslední dobou začínám pociťovat chuť upgradovat na něco výkonnějšího o podobné velikosti.
    Uspořádání souborů nerespektuje Linux Filesystem Hierarchy?
    LFH tam vůbec není. Místo toho tam jsou nesmazatelné složky a nemožnost nahrávat soubory přímo do rootu disku, který to vytvoří po připojení. Je tam složka Digital editions, kde jsou přednahrané ebooky a kam se dají přidávat.
    A souborový systém je tedy jaký? Ext3?
    Pokud se nepletu, tak FAT.
    Dá se pingnout localhost? :-)
    Kdyby bylo z čeho :D Konzoli jsem tam zatím nenašel, resp. vím že tam někde bude, ale z menu se tam neproklikáš. Možná by šlo nějak zapnout debug režim přes USB.
    Když už bych kupoval čtečku, tak bych chtěl nějakou, do které bych si mohl psát vlastní programy (stahování e-knih z mailu nebo z RSS/Atomu, odesílání poznámek zpět na počítač atd.).
    Tohle jde třeba v případě kindlu, který se dá rootnout.
    David Šmíd avatar 4.6.2013 16:22 David Šmíd | skóre: 10 | blog: dsmid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cybook odyssey HD frontlight

    IMHO můžeš být rád, že tam nejsou zpřeházené řádky nebo slova. Tohle by šlo asi udělat líp na počítači pomocí pdftotext a nějakého třeba perlového skriptu.

    Ukázkovou implementací PDF reflow je KOReader (dříve znám jako KindlePDFReader), alternativní čtecí aplikace pro Kindle.

    Nic takového se tam nevyskytuje, umí dokonce i reflow naskenovaných dokumentů bez textové reprezentace.

     


    Jediné "intuitivní" rozhraní je bradavka. Všechno ostatní se musíte naučit. -- Bruce Ediger, o uživatelském rozhraní
    Fluttershy, yay! avatar 2.6.2013 21:06 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cybook odyssey HD frontlight
    Pokud vám wifi nevyhovuje je možné čtečku připojit pomocí microUSB konektoru k počítači. Jelikož se jedná o moje první zařízení s microUSB konektorem, musím poznamenat, že mi přijde jako nehorázný bazmek, který se jednoduše zničí a nechápu, proč tvůrci nepoužili raději miniUSB, které působí o dost bytelnějším dojmem.

    Třeba proto, že je to přesně naopak, shrnuto na Wikipedii:

    The newer Micro-USB receptacles are designed for up to 10,000 cycles of insertion and removal between the receptacle and plug, compared to 1,500 for the standard USB and 5,000 for the Mini-USB receptacle.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Bystroushaak avatar 2.6.2013 22:03 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cybook odyssey HD frontlight
    Uvěřím až to sám uvidím. Při vyndavání a zandavání konektoru jsem měl několikrát pocit, že se ta asi půl milimetru tlustá vnitřní část brzy utrhne.
    Freeman avatar 18.6.2013 11:47 Freeman | blog: freeemans
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cybook odyssey HD frontlight
    Díky za recenzi.
    Bystroushaak avatar 18.6.2013 23:32 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cybook odyssey HD frontlight
    Není zač :)
    Jiří P. avatar 21.6.2013 10:57 Jiří P. | skóre: 24 | blog: programování
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Cybook odyssey HD frontlight
    kdyby mel nekdo zajem, tak mam doma nevyuzitou Cybook Odyssey.
    In a world without fences and walls, who needs Gates and Windows?

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.