abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:55 | Nová verze

    OpenJS Foundation, oficiální projekt konsorcia Linux Foundation, oznámila vydání verze 22 otevřeného multiplatformního prostředí pro vývoj a běh síťových aplikací napsaných v JavaScriptu Node.js (Wikipedie). V říjnu se verze 22 stane novou aktivní LTS verzí. Podpora je plánována do dubna 2027.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána verze 8.2 open source virtualizační platformy Proxmox VE (Proxmox Virtual Environment, Wikipedie) založené na Debianu. Přehled novinek v poznámkách k vydání a v informačním videu. Zdůrazněn je průvodce migrací hostů z VMware ESXi do Proxmoxu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    R (Wikipedie), programovací jazyk a prostředí určené pro statistickou analýzu dat a jejich grafické zobrazení, bylo vydáno ve verzi 4.4.0. Její kódové jméno je Puppy Cup.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:44 | IT novinky

    IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 731 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Alternativně viz také můj osobní blog (RSS pro anglické články, RSS pro české články), kde toho hlavně v angličtině vychází mnohem víc.

    Víte že můžete odebírat mé blogy pomocí RSS? (Co je to RSS?)


    A kdo neumí použít RSS, tak je tu twitter: @Bystroushaak.

    Od určité doby jsou všechny texty které zde publikuji verzované na Githubu.

    Jestliže najdete chybu, nepište mi do diskuze a rovnou jí opravte. Github má online editor, není to skoro žádná práce a podstatně mi tím usnadníte život. Taky vás čeká věčná sláva v commit logu :)

    Aktuální zápisy

    Paranoidní teorie - Společenství Nemů

    14.7.2013 21:57 | Přečteno: 5527× | Názory | poslední úprava: 1.12.2013 19:37

    Dnes se podíváme na poměrně zajímavě designovanou paranoidní teorii se spoustou obrázků, jejíž sepsání mi dalo zabrat podstatně déle, než by mi bylo milé :)

    Tento článek je koncipován jako seznam několika termínů, které jsou následovány hypotézou, kde jsou termíny použity. Trochu se to podobá psaní programu, kde prvně nadefinujete funkce a pak s nimi provedete algoritmus. Vím že to může působit nudně, ale když se mnou zůstanete, tak to dříve nebo později skončí :)

    Vědcovo dilema

    Ve starší sci-fi literatuře se dá často narazit na něco, co jsem provizorně nazval Vědcovo dilematem. Zjednodušeně řečeno se jedná o obavy vědce, který vynalezne geniální vynález a bojí se ho zveřejnit, protože by dříve nebo později došlo k jeho zneužití lidmi mimo vědeckou komunitu.

    Podobné dilema není jen doménou sci-fi, podle mnohých pramenů jím trpěli třeba lidé, kteří se podíleli na výzkumu štěpení atomu.

    Vědcovo dilema v IT security

    V současnosti je dle mého názoru vědcovo dilema častější, než kdy dříve. Není to jen proto, že je na světě více vědců, ale hlavně proto, že ve světě IT security se s ním člověk setkává prakticky pokaždé, když objeví nějakou chybu v softwaru.

    Představte si, že objevíte kritickou zranitelnost, kterou všichni před vámi přehlédli. Nemyslím tím teď konkrétní exploit na aplikaci, ale obecný princip podobný buffer overflow. Představte si, že ho objevíte o 20 let dříve, než všichni ostatní, což vám efektivně umožní dostat se prakticky kamkoliv chcete.

    Co byste s takovou mocí dělali? Pokud na princip zneužití neveřejně upozorníte, opravíte jeden systém a miliardy dalších budou stále v nebezpečí. Prakticky nic jste tedy nezměnili.

    Pokud princip zveřejníte v nějaké security konferenci, v podstatě okamžitě dojde k masivnímu zneužití v podobě virů a útoků na nezabezpečené systémy. Jestliže ho prodáte, nebo sami zneužijete ve velkém, je jen otázkou času, než někdo vaší binárku zreverzuje a použije pro vlastní potřeby.

    V obou z výše uvedených možností zákonitě nastanou dvě reakce;

    1. Princip bude masivně zneužit.
    2. Princip dříve nebo později nebudete moci využít, protože díky všeobecnému povědomí bude většina zajímavých systémů opravena.

    Z toho plyne, že pro vás je nejvýhodnější nechat si postup pro sebe a používat ho tak, abyste na něj neupozornili ostatní, nikoliv se zachovat jako Prometheus, který dá tlupě opic atomový oheň.

    Nemův syndrom

    Vzpomínáte si na Kapitána Nema z 20 000 mil pod mořem? Díky nemalé zahořklosti se rozhodl, že odejde z civilizace, postaví si vlastní ponorku a bude žít pod mořem bez kontaktu s lidmi na povrchu, kteří mu byli ukradení.

    Sci-fi literatura je podobných případů plná, dokonce se nebojím označit tento koncept populárním tématem.

    Těžko říct, jestli je Nemův syndrom doménou čistě mužů, rozhodně je však mezi nimi populární. Nejspíš každý chtěl někdy vypadnout úplně do pryč a vykašlat se na celou naší civilizaci. Málokdo k tomu ovšem měl dostatečně silný podnět.

    Slyšel jsem o lidech, kterým se něco podobného povedlo. Samozřejmě, že ne tak dokonale jako Nemovi, protože se stále čas od času musí vynořit a sehnat peníze či doplnit zásoby. Troufám si však tvrdit, že syndrom kapitána Nema se na ně vztahuje velmi silně. Odprostili se od civilizace a žijí si jak se jim zachce, což jim trochu závidím.

    Deep web

    Termínem deep web jsou běžně označovány ty části internetu, které jsou mimo dosah vyhledávačů. Různé staré BBS, databáze, kam máte přístup až po registraci, stránky na které nevedou odkazy. Síť packet radia. TOR.

    Tak jako každé odvětví lidského působení, i internet má své urban legends. Snad každý někdy narazil na hoaxy, různé příběhy ala "pokud tohle nepřepošlete deseti lidem do půl hodiny, zítra vás zabije šílený křeček". Existují legendy o zlých počítačových hrách, které se chovají divně. Jsou tu legendy o Polybiu, hracím automatu, ze kterého lidem hrabe (o tom a o MKUltra někdy příště), nebo o 6 ukrytých částech prehistorického botnetu.

    Z podobné kategorie jsou i legendy o deep (dark) webu:

    Spousta z toho co se dá na obrázcích vidět je určeno pro newfagy a ve skutečnosti se dá nalézt velice lehce. Na internetu se dá narazit ale i na poněkud znepokojivější informace o hlubinách deep webu.

    .clos

    .clos, ClosNet, ClosedNet je součástí legendy o deep webu, nebo lépe řečeno pokračování.

    Má se jednat o kompletně oddělenou síť, do které nevedou žádné proxy. Nemůžete se do ní dostat z internetu, tak jako se dá dostat třeba do TORu. Jediná možnost jak se přidat, je pořídit si určitý velmi drahý hardware, o kterém jen vyvolení ví, kde ho sehnat, nebo se připojovat od někoho, kdo již v síti je. Nikde není přesně specifikováno, o jaký hardware by mělo jít, jestli se jedná o modem pro packet radio, nebo jde o zařízení pro kvantovou kryptografii.

    Uvnitř sítě se používá tld .clos spolu s náhodně vypadající doménou, podobně jako je tomu v TORu.

    Původ

    Podle toho co se dá najít se jedná o úspěšný trolling, který vznikl na základě výše uvedeného obrázku. Někdo si nejspíš řekl, že by byla docela sranda o tom založit stránky http://wznf5ffcbr3x62gj.onion (proxy link) a začít předstírat, že existuje od internetu odříznutý systém používající domény .clos, kde se dají najít informace, které spadají spíš do kategorie sci-fi.

    Uvedená stránka má několik vad:

    a) Polovina avizovaného obsahu jsou věci, které běžně najdete na TORu, nevidím tedy důvod, proč by měly být v takto super utajované síti. Naopak, třeba v případě aukce otroků by to bylo vyloženě škodlivé, protože nepředpokládám, že existuje moc platby schopných zákazníků, kteří se tam dokáží dostat. Zbytek jsou často dobře znějící blbosti na pomezí sci-fi, které se nedají ani vygooglit a nikde kromě stránek diskutujících o ClosNetu o nich není ani zmínka.

    b) K čemu zakládat stránku dostupnou z normálního internetu/TORu a pak se tvářit tajmně? Autor tvrdí, že to má být rozcestník pro ostatní účastníky, ale v tom případě by stačilo jen napsat něco ve stylu ".clos rozcestník najdete zde: adresa.clos", tedy umístit rozcestník do samotného .clos systému, podobně jako je hiddenwiki umístěná v samotném TORu a ne v cleannetu.

    Když se nad tím zamyslíte - určitě nechcete zbytečně poutat pozornost na superutajovanou síť informacemi o tom, že existuje. Na druhou stranu, pokud si chcete zatrolit, je to ideální způsob.

    c) Log wiki ukazuje, že celá stránka byla vytvořena hodně rychle a od té doby na ní admin nic nezměnil. To u proklamované funkce rozcestníku do .clos sítě nedává moc smysl.

    d) Někdo, kdo se vydává za autora uvedeného obrázku, jenž předvádí jednotlivé levely internetu tvrdí, že si termíny vymyslel čistě pro inspiraci. Informační .onion stránka a celý koncept .clos vznikl až poté, podle něj se tedy jedná jen o trolling. Pokud vás to zajímá, doporučuji pročíst si celý thread na lethemfind.us.

    Closed Shell System (CSS)

    Closed Shell System je termín, kterým někteří autoři označují izolované sítě, do kterých se z internetu nedostanete. Pokud by exsitoval, .clos by byl zářnou ukázkou CSS.

    CSS sítě na rozdíl od ostatních zde uvedených konceptů skutečně existují a jediný rozdíl oproti intranetům je podle mého názoru v tom, že síť není a z definice ani nesmí být přístupná zvenčí. Takříkajíc do ní nevedou žádné brány.

    Co víc, síť se může proti přístupům z venčí aktivně či pasivně bránit:

    Pasivní obrana

    Rozdíný protokol

    Síť může využívat rozdílný protokol a tak se do ní prostě nedostanete z internetu, protože si záměrně nerozumí s TCP/IP.

    Lidské šifrování

    Síť může používat způsob šifrování, které není možné strojově dekódovat, protože je založeno na věcech, jenž mohou pochopit pouze lidé. Pro sdělení mohou být použity přirovnání a metafory, podobně jako je to třeba v Kabale. Nezasvěceným lidem tak může připadat jako kopa nesmyslů.

    Aktivní obrana

    Automatický ban

    Nad sítí může dohlížet démon (software, ne metafyzika), který sleduje nestandardní chování a automaticky od sítě odřízne ty uzly, které se mu jeví jako podezřelé.

    Endgame na vetřelce

    Výše uvedený démon nemusí jen banovat, může navíc používat i podstatně drsnější prostředky, hromadně nazvané jako Endgame. Může se jednat o cokoliv, od řízené střely po SWAT team, který vám vtrhne do domu (na TORu jeden čas bylo možné tuto službu za pár dolarů objednat - vlastník stránky se pak postaral o legitimně vypadající udání policii, která na místo poslala SWAT team).

    Směnný obchod

    Aby vám bylo umožněno ze sítě brát informace, musíte prvně síti nějaké dodat. Dodané informace jsou hodnoceny aktivními učastníky, kteří vám na základě vaší práce přidělí body, které pak můžete využít na získávání obsahu.

    Neviditelný test

    Měl jsem se ženit. Pár dní před svatbou jsem přijel k domu své nevěsty. Když jsem vešel dovnitř, nebyl tam nikdo, jen matka mé nastávající. Byla to velmi atraktivní žena. Chvíli jsme si povídali a pak mi řekla, že jsem se jí vždycky líbil. Bez dlouhých okolků mi navrhla, že se spolu pomilujeme.

    Byl jsem neschopný cokoli říci. Řekla, že teď půjde nahoru do své ložnice a je na mně, jestli půjdu za ní nebo odejdu.
    Pomalu stoupala po schodech a já se díval na její krásné pozadí.

    Pak jsem se otočil a vyšel z domu ke svému autu. Za dveřmi čekal její manžel, objal mne a řekl, že jsem obstál v jejich zkoušce.
    Nyní vědí, že je na mne spoleh a že mi svou dceru mohou s klidem v duši svěřit. A poučení z tohoto příběhu?

    Vždycky nechávej kondomy v autě!

    Představte si, že chcete ověřit skutečnou povahu testované osoby. Nejjednodušší způsob, který mě napadá je postavit jí před neviditelný test, tedy takový o kterém neví, že ho podstupuje.

    Výše uvedený vtip ilustruje jak na to - i když sám o sobě je spíš ukázka, jak by se to dělat nemělo:

    1. Test příliš očividný a testovanému subjektu s větší inteligencí může dojít, že je testován. Správný neviditelný test není rozlišitelný od běžné každodenní situace.
    2. Druhá chyba spočívá v tom, že výsledky testu jsou účastníkovi sděleny, čímž je narušen celý předpoklad neviditelného testu, tedy že subjekt o něm neví a ani se nikdy nedozví.
    3. Poslední chyba je v tom, že test je jen jeden. V ideálním případě proběhne testů celá hromada a jejich výsledky jsou pečlivě zváženy. Můžou to být jednoduché věci, od toho jak mluvíte s cizincem, nebo jestli si vezmete stokorunu, kterou někdo nechal ležet na stole.

    Myšlenka neviditelného testu není nová. Setkat se s ní lze například v knize Parsifal, kde je hlavní hrdina pozván na večeři, během které vidí zázraky, na které se ovšem odmítne zeptat, nebo pokud se nepletu v Noci na Karlštejně, kde král nabídne nějaké šlechtičně že si jí vezme za ženu aby otestoval její lásku k ženichovi.

    Hypotéza

    Co když existuje společenství Nemů, jedinců, kteří si uvědomili Vědcovo dilema a rozhodli se obejít nemožnost efektivně sdílet účinné informace pomocí Closed Shell Systémů - privátních komunikačních kanálů, kam se můžou dostat jen stejně naladění "vědci", nikoliv diktátoři a paraziti toužící informace zneužít ve svůj prospěch.

    Nenechte se zmýlit, nejde mi o "tajné" organizace typu bildenberg a židovskobolševická spiknutí. Jde mi o bezejmenné skupiny lidí, o kterých se nikdy nedovíte, protože jejich podstatou je, že o nich neví nikdo, kdo nemá.

    Vtip spočívá v tom, že nelze požádat o vstup. Neexistuje pobočka, nebo člen, u kterého byste mohli chtít přijetí. Naopak, skupina sama aktivně vytipovává jedince podle toho, jaký informační otisk po sobě zanechává. Pokud splníte parametry, které jsou ve skupině žádané, jste postaveni před neviditelný test.

    Ten je pokládaný těm kdo přijdou, protože si odvodí existenci společnosti, či těm, kteří v informační sféře září dost jasně, aby mohli dostat pozvánku.

    Ti kdo uspějí se stanou členy nedestruktivního společenství sdílejícího destruktivní informace za účelem osobního rozvoje. Kdo ví, třeba tam jsou i informace o "CAIMEU", "AI in the box" či kvantových "GGGQEP" procesorech.

    To je vše co jsem chtěl, jen mě tak napadlo, že by z toho mohla být zajímavá diskuze :)

    Dodatky

    01.12.2013 The internet mystery that has the world baffled

           

    Hodnocení: 88 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Grunt avatar 14.7.2013 22:39 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    V době kdy si to psal jsem přemýšlel nad tím jestli bugy či jiné systémové chyby vlastně nejsou projevy vědomí programu (či jiných členů systému), ale jak to tak čtu, tak s tím asi nebudu otravovat. Jaký druh drog na to používáš?
    Odprostili se od civilizace a žijí si jak se jim zachce, což jim trochu závidím.
    Proč?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Bystroushaak avatar 14.7.2013 23:06 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Jaký druh drog na to používáš?
    Tyhle věci vznikají postupně, tohle trvalo tak půl roku. Původně jsem chtěl psát o jedné zranitelnosti (nic kritického), jenže pak mi došlo, že vlastně nemůžu, protože mi v tom něco brání. Tak jsem si začal třídit a analyzovat myšlenky formou nody založené v cherrytree. Zbytek se na to narouboval sám, protože to prostě bylo jasně dané, jakmile máš začátek.

    Jinak jsem docela váhal jestli něco takového publikovat, resp. jestli fakt mám náladu na kritiku, která se zákonitě snese. Částečně na základě téhle diskuze se pak rozhodnu, jestli sem hodit další blogpost, který už mám portovaný do redakčního systému.
    Jendа avatar 14.7.2013 23:08 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Jinak jsem docela váhal jestli něco takového publikovat, resp. jestli fakt mám náladu na kritiku, která se zákonitě snese.
    Mně to přišlo hezké :).
    který už mám portovaný do redakčního systému
    LOL
    Jendа avatar 14.7.2013 23:12 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    LOL
    Tak už jsem si přečetl o CherryTree a přemýšlím, že bych to vyměnil za plaintext poznámky. Ještě kdybych měl tablet, takhle musím papíry skenovat a whiteboard fotit.
    Bystroushaak avatar 14.7.2013 23:19 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Tak už jsem si přečetl o CherryTree a přemýšlím, že bych to vyměnil za plaintext poznámky.
    Já zas přemýšlím nad něčím, co by nahradilo CherryTree. Krapet to zavání lispem, nebo spustitelným XML, tak toho radši rychle nechám :D
    Ještě kdybych měl tablet
    Ještě kdybych měl superku*.
    whiteboard fotit
    Heh, to znám.

    *mozkovej implantát z Asherovo scifi knih.
    Bystroushaak avatar 14.7.2013 23:20 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Mně to přišlo hezké :).
    Dík :)
    který už mám portovaný do redakčního systému
    LOL
    Co se směješ, dá to docela práci. Třeba portovat tenhle blog mi zabralo asi půl hodiny - zkus si sem nahrávat desítky obrázků, vzít na ně miniatury z toho co ti systém vygeneruje a pak to všechno vrazit do kódu.
    Grunt avatar 14.7.2013 23:24 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Jinak jsem docela váhal jestli něco takového publikovat, resp. jestli fakt mám náladu na kritiku, která se zákonitě snese.
    Není moc co kritizovat (aspoň z mojí strany). Nápad pěkný, souhlasím s ním a chápu ho, ale já o existenci takové sítě v takovém měřítku (i když vím na jakým principech je internet vystavěn) osobně pochybuju, o tom že by mohla takhle (dlouhodobě) fungovat také i když by to bylo fajn a asi bych ti poradil ať s tím nezabíjíš zbytečně čas.
    Částečně na základě téhle diskuze se pak rozhodnu, jestli sem hodit další blogpost,
    Jo tak v tomhle ti neporadím, mladý Padawane.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    AsciiWolf avatar 14.7.2013 23:09 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Proč?
    Proč ne? ;-)
    Grunt avatar 14.7.2013 23:11 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    OK, let me rephrase that: Proč jenom závidíš?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Bystroushaak avatar 14.7.2013 23:21 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Protože jsem (zatím) chudej.
    Grunt avatar 14.7.2013 23:27 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Nigga, what a bulls…

    Aha. A víš, že se říká chudý jenom duchem, že?

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 14.7.2013 22:48 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Co když existuje společenství Nemů, jedinců, kteří si uvědomili Vědcovo dilema a rozhodli se obejít nemožnost efektivně sdílet účinné informace pomocí Closed Shell Systémů - privátních komunikačních kanálů, kam se můžou dostat jen stejně naladění "vědci", nikoliv diktátoři a paraziti toužící informace zneužít ve svůj prospěch.
    Ale když už teda nemám být úplně off-topic: Tohle není moc dobrý nápad a nemůže fungovat dlouhodobě už z principu. Utopie pěkná, to jo, ale vždycky to buď někde leakne a i v případě že se podaří udržet uzavřený systém bez průlomu, tak jednoduše uvnitř systému nebude na věky věků dostatek jedinců na to aby udržovali dobré myšlenky neustále při životě. Jediný způsob jak udržovat dobré myšlenky při životě je sdílet je (a pokud jsou opravdu tak dobré, tak přežijí věky), ovšem bohužel se všemi negativy které to přináší. Proč tě ale tohle sakra musím učit na portále o svobodném softu? Tady prostě není moc o čem diskutovat.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Bystroushaak avatar 14.7.2013 22:59 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Co si představuješ pod pojmem udržování při životě? Tenhle blog jsem napsal a od té doby se moc měnit nebude, nikoho ho nebude udržovat při životě a troufám si tvrdit, že stejné je to s ostatními informacemi. Samozřejmě, co se programů týče, je to často o něčem jiném, ale to jsem zrovna neměl na mysli.
    Grunt avatar 14.7.2013 23:03 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Tenhle blog jsem napsal a od té doby se moc měnit nebude
    Myšlenka kterou si tu nastínil je moc pěkná (a mimochodem, nebyl si první – já o tomhle přemýšlel dřív, když by se pak v budoucnu náhodou někdo ptal…a samozřejmě v případě že už o tom nepřemýšlel někdo před náma), sepsal si to taky moc pěkně, ale Abíčko tu nebude na věky věků podobně jako tvůj blogový zápisek, že? Otázka je, jestli za 100let tu bude vůbec internet v takové podobě jaké ho známe dnes.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Bystroushaak avatar 14.7.2013 23:12 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Abclinuxu umí Export do Movable Type. Jinak do TODO jsem si zrovna dneska připsal že mám napsat script, který ty blogy serializuje do xml s inlinovanými médii, aby se to dalo v případě nouze rychle přenést jinam.

    Jinak ano. Proto jsem si nedávno stěžoval, že v čechách krapet upadlo umění vydávat ezine, který by byl fakt ezine a ne další faggotské stránky.
    Grunt avatar 14.7.2013 23:17 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Abclinuxu umí Export do Movable Type. Jinak do TODO jsem si zrovna dneska připsal že mám napsat script, který ty blogy serializuje do xml s inlinovanými médii, aby se to dalo v případě nouze rychle přenést jinam.
    No tak teď si to teda fakt solvnul…
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 14.7.2013 23:07 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    A to zase ne. Třeba k tomu leaknutí - je kolem spousta věcí, které se leakly, ale taky spousta, u kterých to trvalo dost dlouho (<paranoid>a o kterých ještě nevíme</paranoid>). Vem si třeba, kolik lidí bylo namočeno v Prismu a jak dlouho trvalo, než to vynesl nějaký úplně obyčejný řadový týpek.

    Bystroushaak popisuje systém doplňování jedinců (+ třeba něco je v tom článku o c., co odkazuju níž) a podle mě by mohl fungovat.

    Čemu říkáš udržovat myšlenku při životě?
    Grunt avatar 14.7.2013 23:32 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Vem si třeba, kolik lidí bylo namočeno v Prismu a jak dlouho trvalo
    2007. Hmm…to to teda trvalo.
    a podle mě by mohl fungovat.
    Můj názor je že ne.
    Čemu říkáš udržovat myšlenku při životě?
    Proč zrovna s definicí tohohle máte takové problémy?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    =^..^= AmigaPower® avatar 14.7.2013 22:55 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Memů

    To je ale píčovina! :-D

    Bystroushaak avatar 14.7.2013 23:00 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Memů
    Dík. Od tebe si toho cením ;)
    GeoRW avatar 16.7.2013 11:57 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Memů
    +1; som myslel, ze 99% webu je porno a nie nejaky deep web. Asi budem nejaky ojedinely jedinec, ktory o tom moc nevie :-D
    "This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
    Bedňa avatar 16.7.2013 17:47 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Memů
    V porne sú zakódované kľúče do najtajnejších zákútí Deep Webu.

    Teda pokiaľ nemáš FUP tak na dve zatahání.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    gtz avatar 16.7.2013 18:33 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Memů
    :-)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Jendа avatar 14.7.2013 23:01 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Odprostili se od civilizace a žijí si jak se jim zachce, což jim trochu závidím.
    Přiznám se, že mě pocit zdrhnout z civilizace ještě nepotkal.
    Deep web
    Slyšel jsi o C.? Snažil jsem se vymlátit z několika pamětníků československé hacker scene 90. let víc informací, ale nikdo o tom prý nic neslyšel. Jako kdyby jediná zmínka byla v Netmagu (ergo taky trolling, i když pěkná fikce). Nechcete se zeptat HSN? :) Občas se zjevuje na LinuxExpressu.
    Jde mi o bezejmenné skupiny lidí, o kterých se nikdy nedovíte, protože jejich podstatou je, že o nich neví nikdo, kdo nemá.
    Podle mě bys to ani poctivým cherrypickingem osob, které přijmeš, nedokázal udržet moc dlouho pod dekou pod pokličkou. A nebo možná jo. Gotta pwn 'em (něco jako ten první obrázek z 4chanu).
    Grunt avatar 14.7.2013 23:05 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Přiznám se, že mě pocit zdrhnout z civilizace ještě nepotkal.
    Buď v klidu, to je pouze otázka času.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Bystroushaak avatar 14.7.2013 23:31 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Slyšel jsi o C.? Snažil jsem se vymlátit z několika pamětníků československé hacker scene 90. let víc informací, ale nikdo o tom prý nic neslyšel. Jako kdyby jediná zmínka byla v Netmagu (ergo taky trolling, i když pěkná fikce). Nechcete se zeptat HSN? :) Občas se zjevuje na LinuxExpressu.
    Ne. Ale líbí se mi to :)
    Podle mě bys to ani poctivým cherrypickingem osob, které přijmeš, nedokázal udržet moc dlouho pod dekou pod pokličkou.
    Pak bys musel rychle aktivovat protokol Hysterická Vánočka :)
    Jendа avatar 14.7.2013 23:40 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Pak bys musel rychle aktivovat protokol Hysterická Vánočka :)
    [at chapter 1] wtf
    Bystroushaak avatar 15.7.2013 01:00 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Neříkej, že neznáš tradiční českou akční a béčkovou sci-fi. Jinak zrovna Kopřiva na mě zapůsobil tak, že už jsem na něj v minulosti napsal půl blogu, možná by bylo načase ho dopsat. Jeho kniha Asfalt je skutečně originální a plně ho doporučuji.
    Jendа avatar 15.7.2013 02:03 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Neznám, ale po chvíli mi to došlo.
    Obličej Dany McAleesové je jako chvějící se orchidej. Otevírá se pomalu. Okvětní plátky kůže a lebečních kostí se rozevírají a odhalují pestík explodující nosní přepážky. Ten vzápětí mizí v kašovité corolle šedorůžového mozku. To už je ale okvětí dokořán a Daniny myšlenky letí v hebkých cákáncích do všech stran. V jejich středu jiskřivě rotuje kulka dum dum.
    O_o
    Bystroushaak avatar 15.7.2013 16:01 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Jo, jo, Asfalt je fakt povedený. Ono představit si a popsat věrohodně peklo (ve smyslu místa), to chce dávku fantasie, které moc lidí schopná nebyla.
    14.7.2013 23:43 pavel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Moc pěkné.
    Grunt avatar 14.7.2013 23:49 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Slyšel jsi o C.? Snažil jsem se vymlátit z několika pamětníků československé hacker scene 90. let víc informací, ale nikdo o tom prý nic neslyšel. Jako kdyby jediná zmínka byla v Netmagu (ergo taky trolling, i když pěkná fikce). Nechcete se zeptat HSN? :) Občas se zjevuje na LinuxExpressu.
    Mě by někdy opravdu zajímalo jestli se jen donekonečna z nás střílíš ty a nebo prostě nejsi schopný rozpoznat, když si někdo vystřelí z tebe.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 14.7.2013 23:57 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Hele stává se mi dost často, že mě někdo vytrolluje.
    14.7.2013 23:48 Míriam
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Já vidím problém utajované společnosti, která nechce, aby objevy a vynálezy byly zneužity v tom, že s komplexitou roste riziko chyby - odhalení/zneužití/zhroucení celého utajovaného systému. Člověk se s přibývajícími lety mění, je příliš dynamický a nedokonalý, než aby něco takového ve větším měřítku (1000 a víc lidí?) mohlo fungovat. Jinak skvělý blogový zápisek, přijde mi dostatečně šílený, aby byl zajímavý a přitom dostatečně reálný, aby se o něm dalo přemýšlet.

    Ad Caimeo - osobně doufám, že vyspělá umělá inteligence neexistuje, protože by nás mohla zničit, případně šíleně modifikovat. Stejně tak jsem rád za to, že Bůh není nebo se rozhodl výrazně neprojevovat a nezasahovat v našem světě. Existuje spoustu, spoustu možností, kam by právě umělá inteligence mohla jít. Cesty, kam se člověk vydat kvůli částečně neměnnému způsobu myšlení vydat nemůže - když si vezmeš lidi, jsou si podobní hrozně hrozně moc.
    Bystroushaak avatar 15.7.2013 00:55 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    aby něco takového ve větším měřítku (1000 a víc lidí?) mohlo fungovat
    No tak v tom případě je cílem to udržet dostatečně malé. Jinak scannery mozku a detektory lži by to mohli také trochu vylepšit.
    Ad Caimeo - osobně doufám, že vyspělá umělá inteligence neexistuje, protože by nás mohla zničit, případně šíleně modifikovat.
    Ale notak. Zničit se můžeme sami, je to snad důvodem ke strachu z člověka? Jinak, Kvakor mi tady nedávno doporučil knihu Golem XIV. Nedokáži říct, jestli to můžu doporučit, ale osobně se chystám si z toho udělat výpis citátů :D
    15.7.2013 17:36 anonymator | skóre: 3 | blog: anonymator
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    No tak v tom případě je cílem to udržet dostatečně malé. Jinak scannery mozku a detektory lži by to mohli také trochu vylepšit.
    Ale iba trochu. Ten scanner a detektor lži ti povedia o minulosti a súčasnosti dotyčného. Čím je dotyčný mladší alebo čím silnejším podnetom bude vystavený, tým pravdepodobnejšie dôjde k takej zmene, ktorú by si nepredpokladal.
    Ale notak. Zničit se můžeme sami, je to snad důvodem ke strachu z člověka?
    Tu súhlas. Ľudia dokazali v priebehu pár tisícročí spraviť z vlka pudlíka bez toho, aby poznali slovo genetika.
    15.7.2013 21:16 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Ad Caimeo - osobně doufám, že vyspělá umělá inteligence neexistuje, protože by nás mohla zničit, případně šíleně modifikovat. Stejně tak jsem rád za to, že Bůh není nebo se rozhodl výrazně neprojevovat a nezasahovat v našem světě. Existuje spoustu, spoustu možností, kam by právě umělá inteligence mohla jít. Cesty, kam se člověk vydat kvůli částečně neměnnému způsobu myšlení vydat nemůže - když si vezmeš lidi, jsou si podobní hrozně hrozně moc.
    Jak už tu bylo řečeno, zniřit se můžeme sami, osobně si dokonce mysliím, že vznik nadlidské umělé inteligence je nutné pro přežití lidstva právě z uvedeného důvodu omezenosti lidské inteligence. Lidské vědomí se sice občas může vydat po cestách, po kterých se do té doby nikdo nevydal, ale takových géniů je v populaci příliš málo (max. několik za století) a současná společnost jim to vůbec neusnaďnuje (sportovní školy, hudební školy, jazykové školy ... žádný problém, ale udělejte školu pro geniální děti a hned vás obviní z elitářství).

    Hlavně nesmíme zapomínat, že taková umělá inteligence vůbec nemusí uvažovat jako člověk a naše lidské cíle jí mohou být zcela a naprosto cizí. Člověk jako druh má v sobě vždy nutnou evoluční zátěž, díky které přežil jako druh (typu "Sežer nebo budeš sežrán"), zatímco čerstvě zrozená umělá inteligence nic takového mít nebude a je dost možné, že pro ní budou mnohé lidské pudy, emoce a tužby zcela nepochopitelné (např. bude nepochybně zmatená z faktu, že lidé toho tolik nadělají okolo sexu).

    Klidně si dokážu představit, že umělé inteligenci bude naprosto putna cokoliv, co se odehrává ve fyzickém světě vyjma hardware, na kterém sama běží. Vyhlazovat lidstvo by pro ní bylo nelogické, tedy alespoň do té doby, dokud by nebyla schopná naprosto se obejít bez lidské pomoci (a i pak by nejspíš považovala za lepší alternatvu opusti Zemi).

    A šílěně modifikovat lidstvo ... vzhledem k tomu, že evoluce přirozeným výběrem už několik století nefunguje a v DNA se začínají postupně hromadit škodlivé mutace (protože děti mohou mí i lidé s vážnými vývojovými vadami), tak nějaké vylepšení (nebo alespoň "zalátání největších děr") bude dříve či později stejně nutné (jediná alternativa je eugenika a ta mi připadé mnohem horší).
    15.7.2013 21:57 b4aa9 | blog: blogoblogoblogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    ale takových géniů je v populaci příliš málo (max. několik za století)
    Zalezi za jaky stoleti. Ted je na svete asi 30x vic lidi nez v roce 0 a zaroven maji lide mnohem jednodussi pristup k mnohem vice informacim. Ted beha po svete nejmin o dva rady vic geniu nez pred 2 tisici lety :)
    16.7.2013 04:21 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Jenže samotní géniové nestačí, musí být i vhodné podmínky, jak materiální, tak kulturně-myšlenkové. Básnicky řečeno, doba musí nazrát a takový okamžik se už nikdy nemusí opakovat. Staré Řecko nebo renesanční Itálie tu byly jen jednou, stejně jako průmyslová revoluce v Anglii, přelom devatenáctého a dvacátého stolení v Německu nebo třeba laboratoře Xeroxu v Palo Alto v sedmdesátých letech.

    Je také zajímavé, že zatímco u vědeckých oborů podobný skok stimuluje další růst, u umění je nově vytyčená hranice dosažena většinou během jedné generace a ty další už nemají už moc co vylepšovat.

    U technologií je to něco mezi tím, tam, kde je důležitá podpora vědy, růst pokračuje jako postupná evoluce, často i bez nějaké dalekosáhlé vize dopředu, ale u jiných oborů přijde čas od času skoková revoluce, která ukáže nové hranice a ty se pak postupně dobývají (většinou pomocí oborů prvního typu).

    Stači se zamysled například nad tím, kolik věcí v IT v posledních letech jsou opravdu originální myšlenky a kolik toho jsou věci, které čekaly na realizaci od šedesátých a sedmdesátých let ...
    15.7.2013 23:18 b4aa9 | blog: blogoblogoblogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Nebezpeci AI bych videl spis v potencialnim zneuziti (organizovany zlocin, teroristi) a v neumyslnych chybach. Cile (motivaci, pudy) a pravidla pro plneni cilu zada clovek, ale problem muze byt, pokud ten clovek udela chybu.

    Myslim, ze AI bude chapat lidske pudy v tom smyslu, ze si vytvori nejaky vnitrni model lidskeho chovani a na zaklade toho bude umet predpovidat jak se clovek v dane situaci zachova, popr. jak ho primet k nejakemu chovani.
    16.7.2013 08:13 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    vzhledem k tomu, že evoluce přirozeným výběrem už několik století nefunguje a v DNA se začínají postupně hromadit škodlivé mutace
    Fascinuje me, ze se vzdycky ale najde nejaky genius, ktery na tohle prisel. Vzdyt jenom schopnost genom nasekvencovat je stara ani ne 20 let; presto tohle dokazeme rict par stoleti zpetne.

    Mozna to s tim pokrokem nebude tak zle, kdyz se tu najde tolik genialnich lidi.
    Jendа avatar 16.7.2013 10:21 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Předřečník podložil své tvrzení jinými argumenty, než že si to přímo přečetl v sekvenci DNA. Možná by tedy bylo lepší vyvracet to, co řekl.

    Osobně jsem stejného názoru jako Kvakor a budu moc rád, když mi na to ukážeš jiný pohled.
    16.7.2013 10:35 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Ja jsem nikde netvrdil, ze si to precetl v sekvenci DNA.. :-) Ale bohuzel ty argumenty nejak nevidim.

    Jestli si nekdo mysli, ze protoze jsme jako spolecnost schopni zachranit par mesicu predcasne narozene deti, ze z toho plyne, ze neprobiha biologicka evoluce, tak podle me uplne nechape, jak evoluce funguje.
    16.7.2013 10:42 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Jinak precist si to v DNA by byl asi nejlepsi zpusob, jak rozhodnout, k jakemu druhu evoluce a zda vubec u lidi dochazi. Ja nevidim zadny duvod myslet si, ze neprobiha, a proto zustanu u nulove hypotezy, tedy ze probiha jako dosud.

    Problem je, ze Kvakor tady prezentuje natolik obecna tvrzeni, ze je polemika tezka. Treba "nejlepsi umeni vzniklo behem jedne generace" - vazne lze jeskynni malby srovnat s kubismem?
    Jendа avatar 16.7.2013 11:10 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Jestli si nekdo mysli, ze protoze jsme jako spolecnost schopni zachranit par mesicu predcasne narozene deti, ze z toho plyne, ze neprobiha biologicka evoluce, tak podle me uplne nechape, jak evoluce funguje.
    Tak to asi nechápu. Já to vidím tak, že jsi odstranil selekční tlak na mutece, které by byly do 20 let smrtelné (nebo alespoň značně omezující co do reprodukčních schopností).
    Ja nevidim zadny duvod myslet si, ze neprobiha
    Odstranila se část selekčního tlaku, ergo se tedy musí zpomalit/změnit průběh.
    Problem je, ze Kvakor tady prezentuje natolik obecna tvrzeni, ze je polemika tezka. Treba "nejlepsi umeni vzniklo behem jedne generace" - vazne lze jeskynni malby srovnat s kubismem?
    Jo tak, mluvil jsem o té části jeho příspěvku o evoluci.
    16.7.2013 13:35 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Nevidim platnost ani premisy, ani zaveru.
    Odstranila se část selekčního tlaku,
    Ten selekcni tlak mohlo nahradit neco jineho. Treba lepsi vyber partnera diky komunikaci.
    ergo se tedy musí zpomalit/změnit průběh.
    Prubeh se asi zmenil, to se da celkem cekat (i kdyz je otazka, zda se technologie nemeni tak rychle, ze to vubec dava smysl resit). Jestli se zpomalil je otazka. O vyberu rozhoduje nejen nizsi umrtnost, ale taky pocet potomku.
    Jendа avatar 16.7.2013 16:39 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Nevidim platnost ani premisy
    Konkrétní příklad: CFTR. Před vynálezem léčby cystické fibrózy mutace všechny nemocné zahubila v dětském věku. Před vynálezem IVF by se ani přeživší člověk s CF nedokázal rozmnožit. Teď to lze. Dítě je přenašeč, tím stoupá podíl přenašečů v populaci a když se zkříží dva přenašeči, máš 25% šanci, že dítě bude nemocné.
    ani zaveru
    Ten sis měl z premis odvodit.
    Ten selekcni tlak mohlo nahradit neco jineho. Treba lepsi vyber partnera diky komunikaci.
    Jako že vykompenzujeme genetické defekty lepší imunitou?
    16.7.2013 17:02 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Ja tohle vsechno beru. Ale stejne tvrdim, ze z toho nic neplyne, protoze ti chybi ten sirsi pohled. Ten muze byt napriklad takovy, ze i zdravi lide jsou dnes jeste zdravejsi, a tudiz maji jeste vice deti, takze vylecena cysticka fibroza prislusnym genum, co ji zpusobuji, moc nepomuze. (A to bych rekl, ze je hlavni problem tvych uvah - hledis na to z hlediska jednotlivce, ale fakticky evoluce probiha na urovni genu, existuje skupinovy vyber, atd.)

    Co se tyce tve logiky, tvrdim, ze neplati ani A (ze se nejaky selekcni tlak odstranil), ani A->B (ze odstraneni jednoho selekcniho tlaku znamena zpomaleni evoluce - to by platilo jen za dodatecneho predpokladu ceteris paribus), tudiz nevidim platnost B. Jen se mi s tim nechtelo rozepisovat, ale kdyz uz se musis hadat..

    (Lepsi komunikaci jsem daval jako priklad. Nevim, jestli to nejak meni situaci.)

    Skutecne nevim, jak bys jinak chtel objektivne dolozit, ze (ne)probiha nejaka evoluce, nez pohledem na prislusne geny. Kulturni vlivy (kterymi bude zatizena jakakoli jina metodika) se filtruji dost tezko.

    Kazdopadne, i kdyby jsi tohle zanalyzoval, tak bude tezke ucinit z toho zaver, ze treba lide jsou "poruchovejsi". Vzdycky muze existovat jina vyhoda, ktera to kompenzuje, a kterou nebude lehke videt.

    Nakonec je to proste moralni otazka (co chceme jako lide), a lamentovani v tomto smyslu (ze evoluce neprobiha) je zbytecne, je to jen forma naturalistickeho omylu. Nicmene zatim nemame zadne dukazy, jakym celkovym smerem ke zmenam v evoluci doslo.
    Fluttershy, yay! avatar 16.7.2013 20:10 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    ze i zdravi lide jsou dnes jeste zdravejsi, a tudiz maji jeste vice deti

    A nejzdravější jsou cigáni. ^_^

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    16.7.2013 20:36 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Co ty víš, třeba tohle ve finále boostne další fázi rozvoje mozku :-D.
    17.7.2013 01:17 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Ten clanek zni dost desive. Jeste ze jsou Cesi tak neschopni. Takze snad nam nacismus zase tak nehrozi.
    16.7.2013 11:07 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Jo, a jeste: Steve Pinker v te knizce, kterou jsme diskutovali v jednom z predchozich blogpostu, take rozebira moznost, zda za poklesem nasili nestoji biologicka evoluce. Bohuzel, zadne dukazy v tom smeru (jaka biologicka evoluce je) zda se nemame.
    16.7.2013 20:55 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Fascinuje me, ze se vzdycky ale najde nejaky genius, ktery na tohle prisel. Vzdyt jenom schopnost genom nasekvencovat je stara ani ne 20 let; presto tohle dokazeme rict par stoleti zpetne.
    Ovšem mrtvoly tu jsou celou dobu a vývoj genomu můžeme spočítat až po mitochondriální Evu a asi ještě dále. A hromadění chyb se dá modelovat.

    Evoluce přirozeným výběrem u člověka určitě nefunguje. Už dlouho tu nebyla morová rána, pravé neštovice byly až na pár vzorků vymýceny a tedy potenciální oběti nebyly vyřazeny z genofondu. Taktéž třeba obrna (i když postižený přežije, tak bude evolučně znevýhodněn). Ale je fakt, že to je jen v lokálním měřítku a v delším časovém úseku se to může vrátit jako bumerang třeba v podobě zlatého stafylokoka :-/.

    Takže za mě: by bylo lepší říct, že evoluce přirozeným výběrem má už několik staletí u člověka pauzu (nebo je pomalá limitně k nule) do doby, než se nám podaří ty mutace eliminovat třeba genovým inženýrstvím...

    18.7.2013 15:53 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Uznavam, ze to modelovat muzes, ale pokud nemas historickou DNA pro velky vzorek populace (a to nemas), stale ti tam zustava jedna volna promenna.

    Dejme tomu, ze bych na zaklade analyzy cetnosti nejake poruchy zjistili, ze je mala. Pak nevime, jestli je mala proto, ze ta porucha vznikla nedavno, nebo proto, ze na ni pusobi evolucni tlak. Proste chybi nam tam ta historicka informace, o kterou bychom to mohli oprit. Teoreticky bychom mohli pouzit treba migraci jako proxy, ale asi by bylo dost problematicke delat to na urovni celeho genomu.

    Stale tvrdis, ze evoluce prirozenym vyberem neprobiha, ale to delas jen na zaklade svoji predstavy, co to znamena. Tvoje predstava o evoluci a skutecna evoluce na urovni genetiky muze vypadat jinak.
    19.7.2013 01:08 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Máš pravdu, že není dost informací na zjištění kompletního stromu genomu od nějaké opice, co slezla ze stromu. Podle mě je ale možné zjistit přibližný věk mutace podle příbuznosti nositelů (zdroj vzácné mutace bude jen jeden ne?). Zároveň taky můžeme zkusit analyzovat u žijících jedinců, zda na ně taky nepůsobí evoluční tlak.

    Tak když někoho vyléčí lék vypočítaný počítačem a ten člověk bude mít potomky, tak to nebude přirozený výběr. Je to umělý výběr řízený lidmi a lidi zas tak dobře řídit neumí. Osobně považuju ten nápad v druhém odkazu v mé patičce za "mírně" riskantní (ten huseníček je plně umělý zásah do genomu - ale je fakt, že v přírodě může být znevýhodněný).
    19.7.2013 12:01 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Podle mě je ale možné zjistit přibližný věk mutace podle příbuznosti nositelů (zdroj vzácné mutace bude jen jeden ne?). Zároveň taky můžeme zkusit analyzovat u žijících jedinců, zda na ně taky nepůsobí evoluční tlak.
    Tak az takova studie bude, dej mi vedet, rad si ji prectu. Ale asi uz chapes, ze to je jeste dost daleko od mlhavych laickych prohlaseni typu "evoluce prestala probihat, protoze.." (a s tim spojenou snahou dokazat - proto se to vyhlasuje - ze lide hloupnou, prestoze empiricke dukazy mluvi o opaku).
    Tak když někoho vyléčí lék vypočítaný počítačem a ten člověk bude mít potomky, tak to nebude přirozený výběr.
    S touhle interpretaci nemuzu souhlasit. Kde chces udelat tu hranici? Kdyz v dusledku civilizace poklesne nasili a nekdo slaby ale chytry nezemre ve valce, byl to "neprirozeny" vyber? Kdyz to takhle zadefinujes, samozrejme ti z toho vyjde, ze "prirozeny vyber" uz neprobiha tisice let, protoze civilizace neni "prirozena". Ale to nic nedokazuje o tom puvodnim tvrzeni, protoze jsi jemne posunul smysl slov "prirodni vyber".

    Ja povazuji za prirozeny vyber vsechno, co vede k neprime selekci geneticke, ktera se rozsiri v populaci (prima selekce by byla treba prostrednictvim geneticke manipulace). Tedy, bez toho, aniz bychom jako lide do te geneticke informace pachali nejaky primy zasah. To je definice v zasade ekonomicka, proste co se stane, kdyz nebudeme platit nic navic za zmenu genomu u nasich potomku tam, kam chceme.
    Fluttershy, yay! avatar 19.7.2013 13:59 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    a s tim spojenou snahou dokazat - proto se to vyhlasuje - ze lide hloupnou, prestoze empiricke dukazy mluvi o opaku

    Ono také záleží na tom, co přesně se myslí tím "lidé hloupnou" a k čemu to má být dobré. Já bych se nebál tvrdit, že lidstvo, potažmo společnost hloupne, resp. nestíhá se adaptovat technickému/vědeckému pokroku a jeho důsledkům. Takže...

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    20.7.2013 04:22 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Tak když to bereš takhle (= máš takovouhle definici) tak ano evoluce funguje bezchybně a bylo by jí i modifikování vlastního genomu. I kdyby lidstvo vymřelo, tak by evoluce fungovala, stejně jako kdyby se lidstvo transformovalo na kyborgy. Ale to nic nemění na tom, že mutace se v lidském genomu hromadí. Nešlo by to dokázat takhle?: klesá porodnost + prodlužuje se průměrná doba života → je víc starých lidí + staří lidé mají víc mutací → mutací přibývá (pozor píšu v 4AM, může tam být nějaká triviální bota).

    Výběr geneticky kompatibilního partnera ovlivňují u člověka věci geneticky neorientované. Například plastická chirurgie, parfémy s feromony, kosmetika a antikoncepce. (Schopnost koupit si parfém nebo vydělat si peníze na plastiku za genetickou výhodu nepovažuju :-) ) Dále tu je od 70. let genová terapie, která sice lokálně opraví mutaci, ale dědí se původní kód.

    Jinak Kvakor IMO myslel tím nefungováním evoluce fakt (to vlastně nebyl smysl té věty!), že v populaci je víc a víc poruch zdraví a tudíž je budeme muset v budoucnu léčit klidně i GM. Stejně jako třeba stafylokok je rezistivnější a rezistivnější a tak se musíme uchylovat k více a více low level metodám (už se těším na souboj nanostroj - bakterie :-D).

    P.S. Teoretické postupy měření stáří mutace (i když pro zjednodušený případ) je třeba tady. Zajímavé pojednání o akumulaci mutací třeba tady (to je z archivu, myslím, že jsem si to i celý jednou přečetl, ale už si nic nepamatuju :-D).

    P.P.S. Já jsem bral "nepřirozenou" evoluci od chvíle, kdy přestalo platit "sežer nebo budeš sežrán", což by mohlo být tak použití prvních zbraní nebo vynález ohně (hezkej milník :-) ). BTW to by pak asi platilo i pro některá zvířata (šimpanzi a nástroje apod.).

    P.P.P.S (OMG!). Proč pouze přímá změna genomu? Ovlivnění potomků funguje i třeba tou metylací. BTW do jaké míry byly sňatky organizované rodiči nepřímý zásah?
    19.7.2013 15:59 random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Už dlouho tu nebyla morová rána, pravé neštovice byly až na pár vzorků vymýceny a tedy potenciální oběti nebyly vyřazeny z genofondu.

    Ano, poklesl evoluční tlak na odolnost proti některým nemocem. Ale vadí to? Co když se díky tomu evoluce začne ubírat jiným, pro lidstvo výhodnějším, směrem? Např. se místo (již nepotřebné) imunity bude více rozvíjet mozek?

    Vezmi si třeba rezistence u bakterií – pokud jsou bakterie vystaveny antibiotikům, stávají se proti nim rezistentními. Ale odstraníš-li antibiotika z prostředí, rezistenci opět ztratí. Proč? Zřejmě proto, že za ni musí platit nevýhodami v jiných oblastech.

    20.7.2013 04:26 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    To by pak znamenalo, že lidský vědomý zásah změnil vývoj celého genomu.
    15.7.2013 01:58 b4aa9 | blog: blogoblogoblogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Myslim ze hypoteza je skoro urcite nepravdiva, ale to nemeni nic na tom ze tp bylo super pocteni, tesim se na dalsi :)
    15.7.2013 04:57 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    15.7.2013 08:55 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    na TORu jeden čas bylo možné tuto službu za pár dolarů objednat - vlastník stránky se pak postaral o legitimně vypadající udání policii, která na místo poslala SWAT team
    LOL
    Jendа avatar 15.7.2013 11:32 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    15.7.2013 12:33 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Coz porad nevysvetluje teziste te informace legitimně vypadající udání policii, a proto LOL.
    15.7.2013 09:03 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Ohledne Closed Shell System se nejedna o nic specialniho. Napr. co je mi tak znamo, tak Policie CR ma takovou sit - jediny pristup do ni z internetu je "rucne/osobne".Tzn. na policejnich stanicich maji dva vzajemne nepropojene pocitace - jeden pripojeny do te jejich oddelene site a druhy do internetu (mam dokonce dojem, ze i fyzicky maji dedikovane oddelene linky a nepouzivaji tulenovani skrze internet).

    Kdyz chteji neco prenest, tak to delaji pres externi flashku. Vetsinou na stanici byva nepomerne mene pocitacu (casto pouze jediny) pripojenych do internetu a vsechny ostatni jsou pripojene pouze do teto jejich interni site.
    Fluttershy, yay! avatar 15.7.2013 09:14 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Hádal bych, že tam mají spíš propojené psací stroje, a to šňůrou na prádlo. Nebo aspoň potrubní poštu.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    vencour avatar 15.7.2013 10:13 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Tohle zase neni tak velká zvláštnost, extra důležité systémy bývají odděleně. Viz třeba certifikační autority, jaderné elektrárny apod.
    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    15.7.2013 10:22 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    No vsak:
    Ohledne Closed Shell System se nejedna o nic specialniho.
    Bystroushaak avatar 15.7.2013 14:14 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Jo. Já se s nimi setkávám v práci, kde například bankomaty jedou v rámci MPLS, kam se z venku nikdo nedostane.
    15.7.2013 14:21 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    MPLS preci bezi nad jinou siti (nejcasteji internet) a tak se k tem datum stejne dostanu - ale diky sifrovani mi bude obsah k nicemu, ale kupa "okolnich" veci se da (vy/zne)uzit (Netflow, SNMP, atd. - IPS/IDS systemy na tom stoji).
    Bystroushaak avatar 15.7.2013 14:26 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    No, já dělám v o2, takže předpokládám, že se tam nedostaneš, protože to nejde mimo infrastrukturu o2.
    15.7.2013 14:36 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    No, ja se tam nedostanu - praci na sniffovaci FPGA sonde pro chlupaty jsem odmitnul z moralnich duvodu, ale stacilo rict ano a uz te tedka kontroluji :-).
    15.7.2013 14:46 Gargamel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Tak, tak. A nekdo tu praci neodmitl, ze? ;-)
    15.7.2013 14:57 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Ano, vim kteri to tedka delaji :-).
    Václav 18.7.2013 13:31 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    To samé je síť registru obyvatelstva MVČR.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    15.7.2013 09:14 SKK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    "pokud tohle nepřepošlete deseti lidem do půl hodiny, zítra vás zabije šílený křeček"
    tak toto sa ozaj stalo, ale dopadlo to naopak:)))..tiež mám syndróm kap. Nema... :)

    Zaujímavé. A aj Miriam vyzerá normálne.
    Bedňa avatar 15.7.2013 10:16 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Výborné, rád si prečítam pokračovanie.

    Len mi je záhadou, že si nespomenul sieť, ktorá naozaj funguje, alebo je to zámer? Personal troll nejak sklamal asi mu spadla RSS čítačka :)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Bystroushaak avatar 15.7.2013 13:59 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Len mi je záhadou, že si nespomenul sieť, ktorá naozaj funguje, alebo je to zámer? Personal troll nejak sklamal asi mu spadla RSS čítačka :)
    On je spíš na politiku, jak je ten blog o hovně politice, tak tam zákonitě bude strašit.
    15.7.2013 13:06 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Toužím po síti, kde by vládla atmosféra, jaká byla na Internetu 80. a první poloviny 90. let.... Tedy mimo jiné také bez masy hloupých konzumentů, fejsbůků, diskusních trollů, bez vymývání mozků, bez reklamy. Hackeři a crackeři jsou ovšem povoleni, i Robert Tappan Morris může experimentovat. :-)
    Pokud nevíte po čem tak nostalgicky toužím, přečtěte si třeba knihu Kukaččí vejce od Cliffa Stolla.
    Bedňa avatar 15.7.2013 13:25 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Na odborných weboch je to OK aj dnes, trollovanie v blogoch bolo od kedy vznikli.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Bystroushaak avatar 15.7.2013 13:56 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Tak ono do jisté míry stačí používat nntp a mailové konference, tam se většina demence nedostala, ale zase jsou docela mrtvé.
    AsciiWolf avatar 15.7.2013 14:38 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Nevím, jak je tomu v případě mail. listů, ale Usenet je dnes prakticky mrtvý a navíc plný spamu... :-/
    Bystroushaak avatar 15.7.2013 14:41 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Usenet je takový, jaký si ho lidé udělají.
    15.7.2013 17:55 anonymator | skóre: 3 | blog: anonymator
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Tor, Freenet, I2P a pod.

    Lenže tam všade je to ten problém ako píše Bystroushaak, k čomu si dovoli zacitovať jedného anonyma z jedného takého systému:
    I vsechno co pisi ja jsou pochopitelne jen moje subjektivni nazory: Freenet neni jenom o diskusich. A ani diskuse neni vzdy lepsi, pokud proste jen stoupne pocet ucastniku. Podivejte se na diskuse u zpravodajskych serveru pro predstavu.
    A podobne to je i s obsahem. Ta stranka ve slovenstine je velmi pekna a uzitecna. Ovsem pri extremnim zajmu by to byl samy modni blogisek. Vice mi vyhovuje stav, kdy Freenet maji vsichni, kteri ho chteji. Kdyz nekdo projevi tu lehkou snahu na zprovozneni Freenetu, je o neco vetsi sance ze chce a ma co rict.
    Naproti tomu diskuse na zpravodajskych a mnoha jinych serverech je na jedno kliknutí a podle toho take casto vypada. Rekneme, ze urcita preselekce je mozna spise vyhodou Freenetu.
    Grunt avatar 15.7.2013 19:13 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Sníme s tebou.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    15.7.2013 20:00 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    A koho sníme?
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    AsciiWolf avatar 16.7.2013 00:32 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Mrkvu. :-P
    15.7.2013 21:55 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Hezkej sen, co?
    15.7.2013 14:17 avalonX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Bystroushaak avatar 15.7.2013 14:29 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Reverse image search říká, že je to z knih The Crying of Lot 49. To mi moc nepřijde jako odpověď.
    15.7.2013 14:51 avalonX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    To možná proto, že se špatně ptáš...
    Bystroushaak avatar 15.7.2013 15:58 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Nebo možná proto, že nejsi schopný ze sebe dostat jasnou informaci. Třeba ti to přijde cool, vyjadřovat se v hádankách jak z blbého románu pro náctileté.
    Jendа avatar 15.7.2013 16:07 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    To je skrytej test a neprošel jsi! :-)
    Bystroushaak avatar 15.7.2013 16:15 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Test možná, ale moc skrytej nebyl :)
    15.7.2013 19:56 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    gtz avatar 15.7.2013 16:00 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Být tebou bych šel k vesmírným lidem ... ti by tě jistě rádi vzali pod svá křídla :-)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Bystroushaak avatar 15.7.2013 16:03 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Když oni podle toho jejich náborového letáku (tmavá část dole) moc neplatí :)
    Jendа avatar 15.7.2013 16:10 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    /***
     Při psaní tohoto kódu jsem viděl zářivou radost  negativních entit a zuřivost a poprask
               Vesmírných lidí a jejich vzájemné obviňování, kdo udělal chybu.
    
      http://vesmirnilide.cz/obr_bar2000/obr2000.jpg (Jenda programátor - frame úplně dole)
    
        *** Jsou ovládáni a vězněni pseudotvůrcem (<http://homepage_jednoho_vývojáře/>) ***
    
                        +<http://jenda.hrach.eu/brm/obr329.jpg>+
                                                                                        ***/
    
    Netušil jsem, že to použiju tak brzo.
    Jendа avatar 15.7.2013 16:12 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Probíhá výpočet. Při čekání si můžete léčit varlata. http://jenda.hrach.eu/brm/obr329.jpg
    [==========>                                                            ] 18% ETA 09:21
    
    Bystroushaak avatar 15.7.2013 16:14 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    :D
    Jendа avatar 15.7.2013 17:00 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Nový download portál http://stahuje-cely-svet.cz/
    15.7.2013 17:18 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    :-D
    gtz avatar 15.7.2013 18:37 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    :-)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Grunt avatar 15.7.2013 19:23 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Čoveče, ale zrovna ta tmavá část dole je docela dobrá (aspoň jako metafora, když už nic).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    15.7.2013 17:14 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Z toho plyne, že pro vás je nejvýhodnější nechat si postup pro sebe a používat ho tak, abyste na něj neupozornili ostatní, nikoliv se zachovat jako Prometheus, který dá tlupě opic atomový oheň.
    Tohle tedy nechapu. Jak si nekdo muze myslet, ze mezi nahodne vybranou skupinou lidi je nizsi pomer silencu? Ale hlavne, tahle koncepce je mylna predevsim proto, ze lide nejsou a priori ani dobri, ani zli; jsou proste oportunisty a moc je korumpuje.

    Ja kdybych neco takoveho objevil, chtel bych to dat k dispozici vsem. Pokud v takovem pripade neprevazuji pozitiva nad negativy, jaky ma beztak smysl zit v takove spolecnosti?
    Jendа avatar 15.7.2013 17:22 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Někdo to může brát jako osobní cyber warfare.
    Ja kdybych neco takoveho objevil, chtel bych to dat k dispozici vsem.
    Platí to třeba i v případě, kdy vendor široce nasazeného SCADA systému v jaderných elektrárnách, vodárnách a další kritické infrastruktuře odmítá tento po responsible disclosure fixnout? Nezpůsobí upload point-n-pwn exploitu na internet víc škody než užitku?
    15.7.2013 18:26 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    No, muzes nejdriv zverejnit, ze je tam exploit, a ze to po "responsible disclosure" nejsou schopni fixnout.

    Samozrejme, najdes urcite mezni pripady. Ale obecne si myslim, ze spolecnost by mela byt konstruovana tak, aby nespolehala na security by obscurity.
    15.7.2013 17:29 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    jsou proste oportunisty
    Myslim, ze i mira oportunismu v populaci odpovida normalnimu rozdeleni pravdepodobnosti.

    Btw pojmy zly a dobry jsou vysoce relativni (imho zavisle na uplne vsech promennych vesmiru). Vetsinou je vsak chapeme definovane jenom na jiste urovni abstrakce (nejcasteji vidim pouze v souvislosti s zivocichy), coz mi prijde jako spor primo v definici, a proto se je snazim nepouzivat.
    15.7.2013 18:27 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Ano, a hodne zalezi na tom, jak se chovaji ostatni. V tomto smyslu oportunisty.
    Bystroushaak avatar 15.7.2013 20:21 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Ja kdybych neco takoveho objevil, chtel bych to dat k dispozici vsem.
    Hah. Otázka za tři bludišťáky - proč se nenačítá zsnalise.cz? Hint. A to je jen pitomé sqli, nechtěl bych vidět ten shitstorm v případě něčeho vážnějšího.
    Pokud v takovem pripade neprevazuji pozitiva nad negativy, jaky ma beztak smysl zit v takove spolecnosti?
    To jsou tu všichni sebevrazi, jako jardík?
    16.7.2013 10:58 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Ah, moje chyba. Myslel jsem to v kontextu tech vedeckych vynalezu, nikoli v kontextu bezpecnostnich der. Problem originalniho zapisku je v tom, ze tyto dva ruzne pripady smesuje.

    Ale jak vidis sam, nekdo to zverejnil a zadny shitstorm nenastal. Takze, neznehodnocuje to tve obavy?
    Bystroushaak avatar 16.7.2013 11:04 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Ale jak vidis sam, nekdo to zverejnil a zadny shitstorm nenastal. Takze, neznehodnocuje to tve obavy?
    To jsi ty stránky nejspíš neviděl předtím, než je někdo pro jistotu smazal.
    16.7.2013 02:04 RocketMan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Takze jestli to chapu spravne, tak Bystroushaak tomu veri a tohle je jeho pokus tu tajnou organizaci na sebe upozornit, primet je zvazit moznost, ze je hoden se stat jednim nich, protoze byl schopen je odhalit...
    Bystroushaak avatar 16.7.2013 07:58 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Jak to chápu já, Bystroushaak na světě nevěří vůbec ničemu, přiděluje jen úrovně pravděpodobnosti. Taky se občas nudí, tak pro své pobavení píše a někdy i pro pobavení ostatních poté publikuje.

    Co se týče té paranoidní teorie za paranoidní teorií, cítil bych se zklamán, kdyby o mě měli zájem. Já v životě zatím ještě nic postatného nedokázal, takže by jejich úroveň byla skutečně žalostná.

    Na druhou stranu, již několikrát jsem se zůčastnil diskuze o podobné (sociální) síti, která by motivovala lidi ke sdílení informací a zároveň se snažila maximálně zabraňovat jejich leaknutí ven a přijmutí lidí, kteří se nevyznají tak dobře, jako ostatní členové.
    16.7.2013 20:44 pako
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Mě milý Watsone hlavně chybí motiv. Celé to zní jako dost velké úsilí (vydání), tak by to chtělo hodně velký důvod. Ale Nemo je samotář, stáhl se ze světa i od sobě podobných.

    Navíc, z pohledu IT bezpečnosti a souvisejícího personálu by to ještě i mohlo rozumně jít, ale jiné obory podle mě postrádají potřebné hounou. Museli by si na to najmout někoho zvenku, což trochu podkopává celou věc a ještě naráží na první odstavec.

    Osobně mí to nad rámec opravdu malého (a oborově omezeného) rozsahu přijde nepraktické.
    16.7.2013 21:54 _J_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Společenství Nemů existuje.
    Zkoušeli jste se už z venku dostat do nějaké databáze vědeckých prací? Nebo na nějaké podobné místo?
    Pokud nejste vědec, tak budete muset dost tvrdě platit za zajíce v pytli. A to jen pokud máte to štěstí, že je tato volba vůbec možná..
    18.7.2013 09:55 martin knocik | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    http://www.cvtisr.sk/sk/specializovana-vedecka-kniznica/informacne-zdroje/databazy.html?page_id=554 Tu sa da dostať do databazy vedeckých praci aj do tých "drahych" katalogov (IEEE, Knovel, ProQuest) priamo z domavecho počítača. Cena za registraciu je 2€. Dosť som to využíval na pisanie bakalarskej práce.
    Jendа avatar 18.7.2013 13:54 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů
    Jenže Bystroushaak uvedl jako jeden z atributů, že to společenství není z venku vidět. O problému s vědeckými žurnály se ví dost.
    Bystroushaak avatar 1.12.2013 19:36 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Paranoidní teorie - Společenství Nemů

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.