abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 125.0.1, první verze z nové řady 125. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Vypíchnout lze podporu kodeku AV1 v Encrypted Media Extensions (EME). Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 125.0.1 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 16:44 | Nová verze

    Valkey, tj. svobodný fork již nesvobodného Redisu, byl vydán v první stabilní verzi 7.2.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:11 | IT novinky

    Společnost Espressif Systems oznámila, že rodinu SoC ESP32 brzy rozšíří o ESP32-H4 s IEEE 802.15.4 a Bluetooth 5.4 (LE) s podporou protokolů Thread 1.3, Zigbee 3.0 a Bluetooth Mesh 1.1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 13:11 | Zajímavý software

    Kevin Bentley zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy počítačové hry Descent 3 z roku 1999: "Někdo se nedávno zeptal, zda budou zveřejněny zdrojové kódy Descent 3. Oslovil jsem svého bývalého šéfa (Matt Toschlog) z Outrage Entertainment a ten mi to povolil. Budu pracovat na tom, aby se to znovu rozběhlo a hledám spolusprávce." [Hacker News]

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána verze 0.81 telnet a ssh klienta PuTTY. Opravena je kritická bezpečnostní chyba CVE-2024-31497 obsažena ve verzích 0.68 až 0.80. Používáte-li klíč ECDSA NIST P521 a použili jste jej v PuTTY nebo Pageantu, považujte jej za kompromitovaný.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:44 | Komunita

    Hra MineClone2 postavena nad voxelovým herním enginem Minetest byla přejmenována na VoxeLibre.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:11 | IT novinky

    Společnosti Avast Software s.r.o. byla pravomocně uložena pokuta ve výši 351 milionů Kč. Tu uložil Úřad pro ochranu osobních údajů za neoprávněné zpracování osobních údajů uživatelů jejího antivirového programu Avast a jeho rozšíření internetových prohlížečů (Browser Extensions), k čemuž docházelo prokazatelně po část roku 2019.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 15:55 | Zajímavý článek

    Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 714 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Pozvánky

    V sobotu 20. dubna lze navštívit Maker Faire Jihlava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:44 | Zajímavý software

    Knihovna pro potlačení šumu RNNoise byla vydána ve verzi 0.2. Kvalitu potlačení lze vyzkoušet na webovém demu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (61%)
     (13%)
     (2%)
     (24%)
    Celkem 435 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    29.9.2016 14:53 odin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    TLDR
    Agent avatar 29.9.2016 17:53 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Asi vážně stárnu, když taková krátká jednohubka je pro dnešní lidi TLDR....:-(
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    29.9.2016 16:30 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Dekuji. Bylo to moc zajimave a pekne. ;-) Trochu mi to pripomina Kulhanka a toho ja mam celkem v oblibe. Doufam, ze bude pokracovani.
    29.9.2016 17:38 pavele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Dočetl jsem do konce. Pěkné. :-)
    Petr Tomášek avatar 1.10.2016 19:53 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Hahaha :-)
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    Bystroushaak avatar 29.9.2016 18:11 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Pokračování asi nebude. Chtěl jsem si jen zkusit „akční“ scénu. Jinak pokud máš rád Kulhánka, tak zkus Kopřivu, konkrétně třeba Asfalt je super.
    29.9.2016 19:02 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Dalo se to číst, zvrat na závěr pěkný. Znáš "Kočkou proti své vůli"?
    Bystroushaak avatar 29.9.2016 20:03 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Ne. Koukám na to a vypadá to docela dobře.
    30.9.2016 17:37 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Jo, je to takové ... dá se říct zábavné a brutální jedním slovem? :-D

    Koukni se od něj také na Jádro. A jestli najdeš něco dalšího, dej vědět!
    Bedňa avatar 29.9.2016 20:05 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Asi to nebude zlé ale je tu ten vekový rozdieľ, tak na mňa to veľký dojem nespravilo, ale cítim tam pocenciál.

    Ja som mal tiež jeden pokus, je zajímavé že dosť ľudí si neprečítalo komentáre pred nimi a moc skoro som odhalil pointu, tak niektorí tomu uverili :)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    29.9.2016 21:28 misch | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    paralYzér, prosím. A nejsem grammar nazi, jdu si dočíst zbytek povídky :-)
    Bystroushaak avatar 29.9.2016 21:33 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    29.9.2016 21:39 misch | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Aha, prima :). Jinak super povídka, potěšila (v druhém okně teď jak pako kopíruju a upgraduju databází, takže tohle byl oproti původnímu "jen teď mrknu na abclinuxu, jestli tam není něco nového") nečekaný a příjemný bonus). Úplně jsem si vzpoměl na časy Ikarie a s tím spojená překvapení při čtení.
    Bystroushaak avatar 29.9.2016 22:26 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Díky. Já to napsal uprostřed psaní něčeho úplně jiného, když mi došlo, že vlastně pořádně nevím, jak se tyhle věci píšou. No, tak teď už to vím. Plus se mi asi podařilo vychytat mixování časů, které se mi stávalo vždycky dřív.
    jmk avatar 29.9.2016 23:14 jmk | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Taky se mi to moc líbilo! Tohle můžu. Moc pěkný. Jen tak dál! :-)
    Write programs that do one thing and do it well. Write programs to work together.
    jmk avatar 29.9.2016 23:19 jmk | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Jinak mám docela rád Žambocha - třeba takový Drsný spasitel, nebo Líheň je docela čtivý.
    Write programs that do one thing and do it well. Write programs to work together.
    Bystroushaak avatar 29.9.2016 23:29 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Líheň jsem moc nemusel, ale Drsného spasitele jsem četl už dvakrát, dost se mi líbí ta atmosféra. Jinak taky Dlouhý sprint s ozvěnou a Čas žít, čas zabíjet stály za to.
    jmk avatar 29.9.2016 23:37 jmk | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Mrknu na to. Už jsem dlouho něco dobrýho nedržel v ruce - recyklovat osvědčený fláky do nekonečna se nedá. Jo a z těch "TLDR" si nic nedělej - fuckbook-ová generace :-)
    Write programs that do one thing and do it well. Write programs to work together.
    Bystroushaak avatar 29.9.2016 23:42 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Mrknu na to. Už jsem dlouho něco dobrýho nedržel v ruce - recyklovat osvědčený fláky do nekonečna se nedá.
    Nevím na co máš chuť. Zkus Poslední svého druhu od Eschbacha, nebo právě třeba knížky od Ashera (celá ta série Agent Cormack).
    Jo a z těch "TLDR" si nic nedělej - fuckbook-ová generace :-)
    Já jsem se náhodou u toho druhého i docela zasmál. To bylo takové rozkošně dementní. Přemýšlím jestli je to ten samý, se kterým jsem tu před půl rokem bojoval o tagy.
    Bystroushaak avatar 29.9.2016 23:44 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Jo, jinak že má být film Drsný spasitel, to jsi viděl?

    https://www.startovac.cz/projekty/drsny-spasitel/
    jmk avatar 30.9.2016 00:18 jmk | skóre: 10
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Tak o tom vůbec nevím. Jestli to nakonec vznikne tak doufám, že to bude stát za to. Bohužel kolikrát film je prostě o hodně víc dole než knížka, ale to je tak skoro vždycky - fantazie čtenáře je nejlepší režisér :-)
    Write programs that do one thing and do it well. Write programs to work together.
    Bystroushaak avatar 30.9.2016 00:51 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Tady ještě k tomu operují s fakt minimálním rozpočtem. Ale i tak jsem zvědavý, co z toho nakonec bude.
    29.9.2016 23:20 kuba
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    no panečku, úplný Asimov je ten náš bystrošuk... TL;DR
    30.9.2016 00:54 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Dobrej plot twist, osobně jsem sázel na Turistu. Akorát mě nedá: to tím radarem nezachytil ty kovový části nálože? :-O
    Bystroushaak avatar 30.9.2016 01:00 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Když je zabudovaná v těle? Mám za to, že radar bere jen povrchy, ne? Terrahertzy / rentgeny sice vidí i dovnitř, ale nefungují odrazem a musíš mít snímač na druhé straně.
    30.9.2016 02:35 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Vida, jsem předpokládal, že když má v sobě tolik senzorů, tak zvládne detekovat i něco jako skryté zbraně apod. Ale zase pokud to detekuje celým tělem, tak by snad měl být schopen takových věcí jako detekce mnohonásobných odrazů. Ten "keramal" je reálný nebo smyšlený materiál? Pokud to je izolant (dielektrikum), tak tam odraz samozřejmě funguje.

    Taky by to šlo detekovat hybností/těžištěm protivníka (těžký kovový kužel) nebo magneticky (v zásadě detektor kovů). Taky ten kovovej kužel bude naopak stínit okolní záření. Je ta výbušnina chemicky detekovatelná? (prej je dražší než zlato :-D) Rozbuška už asi detekovatelná bude.

    Takže jedině, že by Turista neměl dostatečně kvalitní software :-D, protože když Blonďák neodpovídal žádnému modelu, tak se dalo čekat, že bude mít nějaké eso v rukávu (nebo bombu v břichu :-D). Leda, že by byl první dané modifikace.
    30.9.2016 02:40 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Ale počtení skvělé, klidně napiš něco dalšího :-D.

    BTW Ten souboj mě připomněl krátkou povídku The Pardoner's Tale od Roberta Silverberga.
    Bystroushaak avatar 30.9.2016 04:59 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Ten "keramal" je reálný nebo smyšlený materiál?
    Keramal je smyšlený. Jak to chápu já, tak je to nějaký mix kovů a keramiky. Asher ho používá docela dost, stejně jako makrosklo, plastbeton a další.
    Vida, jsem předpokládal, že když má v sobě tolik senzorů, tak zvládne detekovat i něco jako skryté zbraně apod.
    No, ale zas na druhou stranu, celý smysl té zbraně je v tom, že druhá strana neví, že jí máš. Takže by dávalo smysl mít co nejlepší stínění. Něco jako antiradarové nátěry a falešnou kostru nad tím třeba.
    Pokud to je izolant (dielektrikum), tak tam odraz samozřejmě funguje.
    Pěkná fotka.
    Taky by to šlo detekovat hybností/těžištěm protivníka (těžký kovový kužel) nebo magneticky (v zásadě detektor kovů). Taky ten kovovej kužel bude naopak stínit okolní záření. Je ta výbušnina chemicky detekovatelná? (prej je dražší než zlato :-D) Rozbuška už asi detekovatelná bude.
    Krásná diskuze. Čirou náhodou jsem včera viděl Nonexistent Objects & Imaginary Worlds: Crash Course Philosophy #29, což je docela related.
    Takže jedině, že by Turista neměl dostatečně kvalitní software :-D, protože když Blonďák neodpovídal žádnému modelu, tak se dalo čekat, že bude mít nějaké eso v rukávu (nebo bombu v břichu :-D). Leda, že by byl první dané modifikace.

    Nebo to byla past specificky navržená tak, aby si myslel, že má všechny výhody oproti staršímu modelu golema? :)

    Je ti jasné, že jako autor si můžu vymyslet libovolnou výmluvu, takže tohle nemá smysl? :D

    Jinak z čeho mám radost je, že jsi druhý člověk, který řeší technické aspekty. S jedním už jsem řešil na IRC, jestli by vůbec měl nějaký smysl souboje dvou golemů asi 20 minut, na základě čeho jsem ten konec lehce přepsal. Do teď si úplně nejsem jistý, jak fungují dva podobné materiály, když s nimi mlátíš o sebe a jestli bys víc nerozbil sebe, než protivníka.

    Radost z toho mám, protože to znamená, že fungovalo to, co jsem chtěl aby fungovalo. Tedy vytvoření virtuálního světa v tvé hlavě, aniž by tě otravovala čeština, špatné časy, moc dlouhé věty a tak.
    30.9.2016 19:32 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Keramal je smyšlený. Jak to chápu já, tak je to nějaký mix kovů a keramiky. Asher ho používá docela dost, stejně jako makrosklo, plastbeton a další.
    Aha tak keramiko-kovová sloučenina by byl problém.
    No, ale zas na druhou stranu, celý smysl té zbraně je v tom, že druhá strana neví, že jí máš. Takže by dávalo smysl mít co nejlepší stínění. Něco jako antiradarové nátěry a falešnou kostru nad tím třeba. ... Nebo to byla past specificky navržená tak, aby si myslel, že má všechny výhody oproti staršímu modelu golema? :)
    Aha já čekal (a z toho úvodu získal pocit), že ti tři útočnící budou jen taková pouliční banda. Ale jestli si Blonďák mohl dovolit takové maskování (falešná signatura staršího modelu, stealth výbušnina), tak proč ne :-D.
    Je ti jasné, že jako autor si můžu vymyslet libovolnou výmluvu, takže tohle nemá smysl? :D ... Jinak z čeho mám radost je, že jsi druhý člověk, který řeší technické aspekty.
    Tak však i tom jsou takovéto povídky. Kdybys věděl, co jsem dělal u Města Permutací... :-D
    Do teď si úplně nejsem jistý, jak fungují dva podobné materiály, když s nimi mlátíš o sebe a jestli bys víc nerozbil sebe, než protivníka.
    No keramika je dost křehká, ale zase třeba Batouovi v GITSu taky nějak nevadilo, že mu ustřelili ruku.
    Tedy vytvoření virtuálního světa v tvé hlavě, aniž by tě otravovala čeština, špatné časy, moc dlouhé věty a tak.
    Hehe obsah nad formu.
    Grunt avatar 30.9.2016 19:40 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    ale zase třeba Batouovi v GITSu taky nějak nevadilo, že mu ustřelili ruku.
    Popravdě je to první věc na kterou jsem si vzpomněl a po první strofě (nebo co to je mezi těma hvězdičkama) jsem čekal kdy turista vytáhne „I really tried, I swear. But they pulled out their guns…“
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    30.9.2016 03:33 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Pekny, cetlo se mi to dobre. Jen se mi mirne nelibilo to prechazeni mezi pozorovateli, pusobilo to trochu neprirozene. Lze to obejit treba tak, ze misto podminovaciho zpusobu pouzijes ziveho aktera, ktery stoji za oknem a pozoruje deni venku. Priklad:
    Detektiv v okně poodhrnul záclonu a díval se dolů na čtyři postavy v jinak prázdné ulici. Scénu, která se mu naskytla, nedokázal pochopit ani jako zkušený kybergolog. [...]
    Asi bych se priklanel spis k tomu za tim pokracovat minulym casem, ale i pritomny cas je OK (je to vlastne takove uvedeni "replaye" z jineho pohledu, takze proc ne). Dalsi variantou je nevytvaret linearni casovou casu a proste v pritomnem case vypravet utrzek, ktery se odehral driv - pak je asi na miste to nejak vizualne oddelit (kapitola, nebo jinak oddeleny usek), aby to ctenari usnadnilo cteni.

    Je to ale dost subjektivni, bavime se precejen o umeni, takze muj preferovany styl se muze a nemusi libit ostatnim vic. Navic je to jen kratka ukazka, kde je mirne tezsi tyhle veci "zahladit".

    Pak jeste drobnost:
    Jednak protože byl zvyklý diktovat pravidla
    Ma byt: "Jednak proto, že [...]"

    (GitHub me nuti kvuli tomu forkovat cely ten repozitar, a tak celkove, je to opruz.)
    Bystroushaak avatar 30.9.2016 05:07 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Pekny, cetlo se mi to dobre. Jen se mi mirne nelibilo to prechazeni mezi pozorovateli, pusobilo to trochu neprirozene. Lze to obejit treba tak, ze misto podminovaciho zpusobu pouzijes ziveho aktera, ktery stoji za oknem a pozoruje deni venku. Priklad:
    No, když stojíš za oknem a na ulici dojde k výbuchu, tak ti to okno vletí do ksichtu, dost možná tě i podřeže, skoro vždycky ti vymlátí oči. To se mi nechtělo mu udělat :) Přemýšlel jsem nad bezpečnostními kamerami, ale to bych zas nemohl použít to EMP později.
    Asi bych se priklanel spis k tomu za tim pokracovat minulym casem, ale i pritomny cas je OK (je to vlastne takove uvedeni "replaye" z jineho pohledu, takze proc ne). Dalsi variantou je nevytvaret linearni casovou casu a proste v pritomnem case vypravet utrzek, ktery se odehral driv - pak je asi na miste to nejak vizualne oddelit (kapitola, nebo jinak oddeleny usek), aby to ctenari usnadnilo cteni.
    Jo, nad tímhle jsem trochu přemýšlel a mám s tím tak nějak filosofický problém. Půlku jsem kvůli tomu celou přehazoval z časů do časů. V tomhle by asi bylo dobré mít nějaký proof reading, protože kombinace lenosti a tvůrčí slepoty mi brání se v tom rochňat víc jak pár minut. Většinou tyhle věci taky vidím, ale s delším odstupem času.
    30.9.2016 06:02 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    No, když stojíš za oknem a na ulici dojde k výbuchu, tak ti to okno vletí do ksichtu, dost možná tě i podřeže, skoro vždycky ti vymlátí oči. To se mi nechtělo mu udělat :)
    To uz zalezi na sile toho vybuchu. Alternativne by v tom okne mohlo byt makrosklo. :D
    30.9.2016 17:27 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Asi nejen na síle, když to tenkrát bouchalo v londýnském metru, tak nálož (prý) byla ve vagonu na podlaze, ale střepy z oken vletěly dovnitř. Těch podivuhodností tam bylo dokonce víc.

    To mi připomnělo jednu povídku myslím od Lewandowského, kde terorista umělec tvoří pomocí výbušnin malby z kousků roztrhaných obětí. Pomocí směrových náloží a motýlího efektu je rozstřikuje do ornanentů na zdech :)
    Agent avatar 30.9.2016 16:36 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Jen se mi mirne nelibilo to prechazeni mezi pozorovateli, pusobilo to trochu neprirozene. - Tak zrovna tohle mi zas vůbec nevadí, naopak, příde mi zajímavější vyprávět daný děj z různých úhlů pohledu, kdy každý to vidí jinak. Může to být podle mě i docela oživení nějakého (třeba i jinak nudného) děje. Takže za mě v tomto směru plus.

    Při čtení mě napadly nějaké otázky, jako proč nevyslali jako prvního do boje toho Blonďáka, když museli vědět, že se mezi lidmi pohybují Golemové? Nebo snad nevěděli, že je to Golem a že někdo jejich partu infiltroval a zneužil pro svůj účel? Nebo to, že nejnovější verze Golema má slabší panceřování než stará byť modifikovaná verze.

    Jinak povídka se mi líbila. V zásadě dělím díla na ta, co se mi líbí a ta, co se mi nelíbí. Tohle je asi dobré, protože mě to dokázalo vtáhnout a nepustit dokud to nedočtu, takže pěkný. Klidně zkus zas něco napsat. Budu se těšit. Díky.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    Bystroushaak avatar 30.9.2016 16:53 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Při čtení mě napadly nějaké otázky, jako proč nevyslali jako prvního do boje toho Blonďáka, když museli vědět, že se mezi lidmi pohybují Golemové? Nebo snad nevěděli, že je to Golem a že někdo jejich partu infiltroval a zneužil pro svůj účel? Nebo to, že nejnovější verze Golema má slabší panceřování než stará byť modifikovaná verze.
    Já jsem to napsal dost impulsivně a „příběh“ se z toho tak nějak vynořil, aniž bych nad ním dlouho přemýšlel. Jinak svět Polity od Ashera je tvořený obrovským Řádem, kde lidstvu vládnou relativně benevolentní umělé inteligence. Ty mimo jiné vyrábějí golemy. Většina lidstva žije +- spokojeně, ale hlavně na okrajích existují skupiny separatistů, kteří berou vládu AI jako útlak a bojují pro nim. Pokud bych si měl tipovat, separatisti právě nastražili tuhle past na řádového golema.

    Ten Asherův svět je vymyšlený docela dobře, určitě znova doporučuji si od něj něco přečíst (Cormack sérii).
    Grunt avatar 30.9.2016 20:00 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Já jsem to napsal dost impulsivně a „příběh“ se z toho tak nějak vynořil, aniž bych nad ním dlouho přemýšlel.
    Tak tohle doporučuju naučit se už zamlada. Načrtnou si (aspoň v hlavě – ale nesmíš ji pak zapomenou) nějakou příběhovou kostru nebo něco takového, protože spousta krátkých povídek tímhle trpí. V podstatě se autor rozepíše, ani už pořádně neví co chtěl napsat, píše, píše, slova mu padají z klávesnice tak jak kudrlinky sýru ze struhadla když strouháš ementál na pizzu, nějak to ukončí, má to hodně stránek, ještě víc odstavců a úplně ze všeho nejvíc slov, strávíš nad tím odpoledne a na konci si řekneš dobré, ale v podstatě ani nevím co jsem to vlastně četl nebo o čem to pořádně je. To bývá k nasrání. A není to chyba čtenáře. Ono je vcelku šumák o čem dílo je, ale pokud je dobře stylisticky navržené, má dobrý a poutavý příběh, nějakou rozumnou a logickou kostru, pak je to většinou dobré dílo i když je o poklesu populace pulců žab v místních rybnících.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Bystroushaak avatar 30.9.2016 23:47 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    No, ten titulek tam není jen tak. Já jsem psal něco úplně jiného, propracovanějšího, když mi došlo, že fakt nevím, jak se tyhle scény píšou. Tak jsem to prostě zkusil a pak se mi nechtělo to jen tak vyhodit.
    30.9.2016 19:24 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Jen se mi mirne nelibilo to prechazeni mezi pozorovateli, pusobilo to trochu neprirozene. - Tak zrovna tohle mi zas vůbec nevadí, naopak, příde mi zajímavější vyprávět daný děj z různých úhlů pohledu, kdy každý to vidí jinak. Může to být podle mě i docela oživení nějakého (třeba i jinak nudného) děje. Takže za mě v tomto směru plus.
    Viz upresneni dal, jak bych to (asi) psal ja. Ale jasne, jak jsem rikal - je to krasna literatura, tedy umeni, kde spravny postup neexistuje. Viz futurismus, konkretne teorie osvobozenych slov. Cokoliv lze tedy oznacit za umelecky prostredek. I kdyby se to nelibilo nikomu jinemu nez autorovi, je to porad validni umeni (resp. pokus o nej), pouze na nej bude nahlizene jako na odpad a na autora jako na netalentovaneho grafomana. Bystroushaak nicmene talent ma (viz zbytek reakci) a nemam vytky proti tomu, ze si zvolil takovyto styl, ani samozrejme neni vylouceno, ze pri cteni delsiho dila bych si takovy zpusob vypraveni neoblibil. Proto jsem volil privlastek mirne.
    30.9.2016 19:33 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Jinak jsi ve me po dlouhe dobe zas probudil touhu neco napsat. Uvidim, jak budu mit cas a fantazii. ;-)
    Bystroushaak avatar 30.9.2016 23:49 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Viz upresneni dal, jak bych to (asi) psal ja. Ale jasne, jak jsem rikal - je to krasna literatura, tedy umeni, kde spravny postup neexistuje.
    Já jsem náhodou za tvůj feedback úplně nejradši. Potřebuju o těhle věcech přemýšlet a prostě nikdo koho znám o tom moc nechce diskutovat.
    Grunt avatar 30.9.2016 19:26 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Tak zrovna tohle mi zas vůbec nevadí, naopak, příde mi zajímavější vyprávět daný děj z různých úhlů pohledu, kdy každý to vidí jinak. Může to být podle mě i docela oživení nějakého (třeba i jinak nudného) děje. Takže za mě v tomto směru plus.
    +1, stejnětak. Za sebe můžu dodat:
    • Žádný popis postav či okolí. Tohle nemám moc rád. Jak si mám scénu představit? Krom jednoho blonďáka který má blond hlavu nevím o postavách vůbec nic. Jak vypadají? Potemnělá ulička bez „vypálené“ zažloutlé žhavící žárovky či poblikávající zářivky? Taková ulička snad ani ve sci-fi světě neexistuje. ;-) Představivosti by se měl nechávat prostor, ale zase když jen technicky popisuješ co se děje tak si nepředstavím vůbec nic.
    • Psaní v jednom jazyku. Za Golemy *THUMBS UP*, to je hezké, ale jinak je na jazyk potřeba dávat pozor. A když už je fakt nutné nějaký cizojazyčný útvar vložit tak uzavřít do pěkných uvozovek. Tady máš hned dvě, si vyber: „x“, ‚x‘. A nebo klidně napiš výraz kurzivou pokud to formátování dovoluje. Signatura, to je co? To je něco z GnuPG, ne?
    Ale jinak samozřejmě hodnocení převážně kladné. Už chyb jen nějaký koncept art, hudba ve stylu Deus Ex a jde to s tebou z kopce. :-)
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    30.9.2016 19:41 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Tak zrovna "signatura" se IMO používá. Jako množina charakteristických prvků, která se pak porovnává s databází (letadel, ponorek apod.). [joke] Osobně se mě vždycky vybaví scéna z Honu na ponorku, kde si pletou ten ruskej superpohon s tektonickou činností :-D. [/joke]
    Grunt avatar 30.9.2016 19:46 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Je to převzaté slovo. Z angličtiny. Samozřejmě chápu oč autorovi jde, ale když by si takhle napsal povídku před pětadvaceti lety vsadím se že by tomu moc lidí nerozumělo, jednoduše protože neměli takový přístup k anglické tvorbě či databázím.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kyknos avatar 30.9.2016 20:48 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    cestina je plna prevzatych slov, z anglictiny a dalsich jazyku

    chces misto nich pouzivat nosocistopleny?

    ostatne vice nez polovina anglickych slov, vcetne te signatury, je zase prevzata z latiny ci romanskych jazyku - a popravde si vubec nejsem jist, zda je signatura v cestine prevzata pres anglictinu - prinejmensim v tech klasictejsich vyznamech je to zrejme primo z latiny

    a latina je jaksi zaklad vzdelani, uz tisice let
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Grunt avatar 30.9.2016 21:09 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    chces misto nich pouzivat nosocistopleny?
    Tak nosočistopleny zrovna ne, ale trocha chřípopráchu a jiných vhodně zvolených purismů taky neuškodí. Já proti nim nic nemám, když jsou nápadité.
    a latina je jaksi zaklad vzdelani, uz tisice let
    Bych se asi měl dovzdělat, že?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kyknos avatar 30.9.2016 21:18 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Bych se asi měl dovzdělat, že?
    asi ano, protoze slovo signatura se vyskytuje v ceske literature nejen pred 25 lety, ale i pred 100 lety...
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Grunt avatar 30.9.2016 21:21 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    No když to říkáš…
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    1.10.2016 15:05 sad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Prokop se k smrti styděl vnikat do navoněného přítmí těchto spodničkových záležitostí, ale teď už se nelze zastavit. Konečně čtyři dopisy signované M.: listy slzavé, horečné a trapné, z nichž dýchala těžká a vášnivá historie nějaké slepé, dusné, otrocké lásky.

    Čapek, Krakatit, 1922
    30.9.2016 21:25 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    a latina je jaksi zaklad vzdelani, uz tisice let
    Na druhou stranu je potreba rict, ze stav, kdy se studenti mediciny musi ucit latinu vyhradne proto, aby porozumeli lekarske terminologii, je otresny a narocnost studia neumerne zvysuje, nemluve o vzniku urcite komunikacni bariery mezi lekari a beznou populaci.
    kyknos avatar 30.9.2016 21:37 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    studoval jsi medicinu?

    ja ano - latina je snad nejjednodussi predmet

    a pokud jde o odbornou terminologii, tak ta je nejedn v medicine, ale ve vetsine ved starsich nez par let, zalozena na latine (a rectine, obcas arabstine a dalsich klasickych jazycich) - je to uplne totez, jako odbora terminologie treba v IT, ktera je v anglictine - opravdu bys prohlasil, ze anglicka terminologie neumerne zvysuje narocnost studia IT? ja bych rekl ze nikoliv, ba naopak, umozuje se navzajem domluvit bez nejednoznacnosti

    a pokud mas fobii z toho nazvu "latina", tak vez, ze v tehle oblastech je korespondence mezi latinou a anglictinu v podstate 1:1 - jen anglicke ekvivalenty maji (obcas) jine koncovky :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    30.9.2016 22:16 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Latina je skvely a zajimavy jazyk a take si nemyslim, ze by to studenty mediciny nejak extra zatezovalo. Od toho tam jsou jine predmety. ;-) Sam jsem absolvoval dva semestry vyuky latiny, na coz jsem chodil dobrovolne. Bylo to zajimave a take dluzno podotknout, ze nekterym divkam z humanitnich oboru ma elementarni znalost latiny pomerne imponovala. ;-)
    1.10.2016 00:05 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    studoval jsi medicinu?
    Ne.
    ja ano - latina je snad nejjednodussi predmet
    Netvrdim opak. At mi ale nikdo netvrdi, ze pamatovat si nazvy v mrtvem, jinak jiz nepouzivanem jazyce, je snadne a prirozene. Za soucasnych podminek by pro nove obory latinu nikdo nezvolil, takze se jedna o historicky prezitek a defekt. Nikde jsem nenapsal, ze pro to znam snadne a prakticky realizovatelne reseni.
    a pokud jde o odbornou terminologii, tak ta je nejedn v medicine, ale ve vetsine ved starsich nez par let, zalozena na latine (a rectine, obcas arabstine a dalsich klasickych jazycich)
    Ano, to vsichni vime. Zvolil jsem jako priklad medicinu.
    opravdu bys prohlasil, ze anglicka terminologie neumerne zvysuje narocnost studia IT?
    Zeptej se lidi, kteri se v IT pohybuji, ale anglicky neumi. Rozdil vsak je v tom, ze anglictina je dnes nejsireji pouzivany jazyk (a uziva se i hovorove), takze neni potreba studovat dva jazyky misto jednoho.
    umozuje se navzajem domluvit bez nejednoznacnosti
    Stejne tak by to umoznovala anglicka (neprevzata z latiny) terminologie u mediciny.
    a pokud mas fobii z toho nazvu "latina",
    Ctes mi myslenky, jsem hotovy latinofob.
    kyknos avatar 4.10.2016 16:54 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Stejne tak by to umoznovala anglicka (neprevzata z latiny) terminologie u mediciny.
    aha, už jsem tě pochopil, takže ty chceš vnutit anglofonním národům, aby si vytvořili pro tvé uspokojení zcela novou terminologii a zahodili a ve stylu nosočistoplen nahradili více než 50% své celkové slovní zásoby

    makes sense :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    4.10.2016 19:19 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Jenom asi třetinu, druhá třetina je germánská a zbytek vymyslel Shakespeare :-D
    kyknos avatar 4.10.2016 19:32 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    latinského původu (ať už přímo nebo prostřednictvím francouzštiny a dalších románských jazyků) je přes 50% anglické slovní zásoby

    plno dalších slov je řeckého původu

    jako absolutní nefrancouzštinář celkem slušně rozumím _psané_ francouzštině (od různých cedulí a jednodušších textů až přes to, že dosti spolehlivě poznám zda a kterou část článku či knížky potřebuji přeložit pořádně), a ne, není to díky tomu, že jsem se učil latinu, tu jsem příliš flákal a požadavky ke zkoušce byly minimální, je to díky tomu, že mám velkou anglickou slovní zásobu...
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    8.10.2016 08:10 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    To je logické, po okupantech a imigrantech tam prostě zůstala velká část jejich jazyka, protože jako silnější neměli důvod učit se mluvu domorodců. Podobně, protože vývoj se nezastavil, za nějaký tisíc let budou Arabové rozumět většině evropských jazyků. Spíš dřív.
    kyknos avatar 30.9.2016 21:40 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    a jak vypada snaha o zruseni te odborne terminologicke bariery... no v it to zkousel treba microsoft lokalizaci klicovych slov v tom jazyce, ktery pouziva excel --- nemysim, ze by to nekomu v necem pomohlo :))))
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Grunt avatar 30.9.2016 22:06 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Tak ale nějaký sci-fi povídka zrovna není Microsoft, že? Naopak je to prostor kde si malé jazykové experimenty můžeš dovolit už z podstaty. Ty latino :-D
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kyknos avatar 30.9.2016 22:12 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    tak az budes psat sci-fi o blaznivych obrozencich v budoucnosti, tak to bude na miste

    normalni clovek vi co znamena slovo signatura
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Grunt avatar 30.9.2016 22:15 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Ty máš dneska pěkně blbý den, co?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kyknos avatar 30.9.2016 22:16 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    vyborny, bavim se, hele, a jak se tedy vlastne rekne podle tebe signatura cesky? :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    30.9.2016 22:23 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Otisk? Rys? Souhrn vlastnosti? Mas pravdu, vsechno zni divne. Signatura zni asi nejlepe.
    1.10.2016 00:16 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Charakteristicka vlastnost, mozna zkracene jen charakteristika (oboji dle kontextu).
    1.10.2016 00:26 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    No "charakteristika" mě taky přijde jako cizí slovo. (To jen aby to bylo vyvážené. :-D )
    1.10.2016 00:37 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Mas pravdu. Slovo charakter, od ktereho je to odvozene, pochazi z rectiny.
    Agent avatar 1.10.2016 05:11 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    To nevadí, otázka je, co spíš pochopí velectění čtenářové. Podle mě charakteristika je běžnější slovo než signifikantní.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    kyknos avatar 1.10.2016 09:26 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    to ale asi není scénář pro večerníček ne?
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    kyknos avatar 1.10.2016 01:00 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    :) jako vtip dobre
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Bystroushaak avatar 30.9.2016 23:54 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Píšu si: Napsat povídku v latině.
    1.10.2016 08:22 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    1.10.2016 00:12 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    a jak vypada snaha o zruseni te odborne terminologicke bariery
    Ja o zadnem ruseni latinske terminologie nemluvim. Soucasny stav neni idealni (protoze viz duvody). Tecka. Vetsina lidi to uz pouziva, nova generace to treba pouzivat nechce. Prejmenovat vsechny terminy najednou nejde, takze jedine, co dava smysl (a co se mozna postupne castecne deje) je pro nove terminy volit jine (aktualnejsi) jazyky.
    kyknos avatar 1.10.2016 00:43 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povíka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Jaké aktuálnější jazyky? Pokud nemáš na mysli arabštinu, tak nevim, co máš na mysli. Protoze neodborna angličtina je z poloviny latina. Ta odborná téměř ze 100%.

    Navíc v některých oborech je základním nazvoslovnym principem neměnnost jmen. Pokud bys ji prolomil, tak ten obor v podstatě zlikvidujes.

    Ostatne i to ukazuje na zásadní omyl. Ten vědecký jazyk v biologii není skutečná latina. Obsahuje (v podobném poměru jako třeba ta angličtina) i řečtinu a další jazyky. A pokud například v zoologii někdo udělá při pojmenování překlep či gramatickou chybu, Tak ta už se neopravuje (neměnnost názvu). A spousta těch "latinských slov" například v zoologii, jsou domorodé názvy. Třeba v mém akváriu plave ryba, která se jmenuje Boraras merah. Boraras je novotvar vytvořeny autorem, presmyckou ze jména Rasbora, což je domorodé jmeno ryby (a převzetím i anglické). No a novotvar proto, protože ta ryba není Rasbora, jen je jí příbuzná a podobn. Merah znamená červený, v místním jazyce....

    Takze latína není skutecna latina. To platí jen pro názvosloví vzniklé v době dominance latiny jako mezinárodního jazyka (a i tam je to ve skutečnosti směs latiny a řečtiny). Jsou to ve skutečnosti vcelku arbitrárne zvolené identifikátory -na které jsou kladeny dva základní požadavky - aby byly unikátní a neměnné. Skoro mi přijde, ze by to mohl ajtak pochopit.

    Pokud objevis nový druh veverky, klidně ji můžeš dát latinské jméno "veverka".
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    1.10.2016 00:53 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povíka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Precti si zbyle komentare, kde najdes mj. odpoved na nektere sve otazky. Dal tvoji touhu hadat se o kravinach ukajet nebudu.
    kyknos avatar 1.10.2016 00:57 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povíka: Náhodná akční sci-fi scéna
    skvely lec ponekud vycpely uhybny manevr :)

    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    1.10.2016 01:08 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povíka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Zadny uhybny manevr. Tvych odbornych znalosti si vazim, ale diskutovat s tebou (prinejmensim na Internetu) uz nechci. Nektere veci, ktere delas, povazuji za diskuzni fauly, coz me pak nuti reagovat vic nez bych si pral, aniz bych v diskuzi videl dalsi smysl. Vzhledem k tomu, ze je to pro me taky jen odreagovani, tak jiste pochopis, ze o neco takoveho nestojim.
    kyknos avatar 1.10.2016 01:15 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povíka: Náhodná akční sci-fi scéna
    tak snad si se aspon poucil :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    kyknos avatar 1.10.2016 00:58 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povíka: Náhodná akční sci-fi scéna
    PS: jine otazky nez recnicke jsem zadne nemel :) jen jsem se ti snazil priblizit realitu
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    kyknos avatar 1.10.2016 01:35 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povíka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Mimochodem hezka ilustrace nemennosti jmen je treba Anophtalmus hitleri... ano, jmenuje se po Adolfovi, i v knizkach vydavanych v dnesnim nemecku :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    kyknos avatar 30.9.2016 21:47 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    a pokud bys chtel pouzivat jako zaklad odborneho nazvoslovi cestinu

    A) byla by to obrovska prace a stejne by ses asi nikdy nedostal ke spolehlivemu nazvoslovi - viz napriklad botanika/zoologie, kde je k vytvareni ceskeho nazvoslovi daleko vetsi spolecenska poptavka - ale v praxi je pro odbornika temer nepouzitelne, protoze je nejednoznacne, nelogicke, ztraci informaci atd...

    B) az by ses naucil tu medicinu v cestine a podival by ses na prvni cizojazycny clanek, tak bys asi spachal sebevrazdu :) zvlast pokud by tenhle pristup meli vsechny narody :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    1.10.2016 00:35 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    a pokud bys chtel pouzivat jako zaklad odborneho nazvoslovi cestinu
    Pri komunikaci vyhradne mezi ceskym personalem by to samozrejme bylo nejlepsi, ale pri cteni zahranicnich studii, vymennych stazich a podobne by to bylo obrovskou prekazkou. Ucit se terminy ve dvou jazycich je naprosty nesmysl. Ucit se anglictinu pro beznou komunikaci a latinu pro terminologii take neni idealni. Ucit se pouze anglictinu (a anglickou terminologii neprevzatou z latiny) by bylo idealni (ted, za soucasneho stavu veci), ale takovy stav nemuze nastat "jen tak".

    Jen upozornuji, ze ani ted se v medicine nepouziva vyhradne latinska terminologie. Viz pojmenovani organu (zaludek, strevo, mozek), mozna slovo skalpel (to si nejsem jisty) apod.

    tl;dr: Bylo by ryze z hlediska neumelecke vymeny informaci idealni, aby se celosvetove pouzival pouze jediny jazyk? Ano, bylo. Precti si znovu pozorne muj prvni komentar na toto tema. Rozvijela se zde diskuze, tak jsem to doplnil. O tom, ze se to nijak snadno zmenit (bohuzel) neda rec nevedu. O tom, ze bych chtel zavadet terminologii zvlast v kazdem jazyce take nepadlo ani slovo. Opet delas to, co casto predvadis v jinych diskuzich - domyslis si neco, co z komentare vubec nevyplyva, a pak na to reagujes (v tomto pripade v nekolika po sobe jdoucich komentarich, na ktere se neda reagovat jednim prispevkem).
    kyknos avatar 1.10.2016 00:51 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Ale ona žádná anglická nelatinska odborná terminologie v biologii neexistuje. Dokonce i u mnoha slov v běžném _laickem_ užití jde o latinu: musculus vs muscle napriklad

    Další zásadní výhodou odborné latiny je výslovnost. Anglická výslovnost dělá lidem potíže a půlka neanglictinaru ji komoli tak, že nelze rozumět. Latinská výslovnost je naproti tomu triviální a pravidelná - a navíc si ji každý národ muze lehce priohnout dle vlastní huby - a u mrtvého jazyka se těžko rozčilovat, že vyslovuje blbě.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    1.10.2016 11:04 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Nechme toto vyresit trh. Pokud bude po ryze ceskem nazvoslovi poptavka, jiste se objevi nejaky medicinsky purista, ktery se o ceske terminy postara. Kdyz nic jineho, alespon budou mit medici dalsi vtipne tema pro konverzaci v restauracnim zarizeni.
    kyknos avatar 1.10.2016 11:18 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    No za tech 200 nebo kolik let se nenasel a co vic, neslysel jsem zadneho biologa nebo medika, ze by po necem tkovem touzil :) Dava to asi stejne smyslu, jako kdyby se v diskusi na biologickem serveru biohackeri dohadovali o tom, zda je protreba latinske nazvoslovi pro IT :D

    Mimochodem znam cloveka, ktery psal bakalarskou praci primo o tom, jak je nase legislativa naprosto nesmyslna, nebot jsou v ni uvedeny zcela nesmyslne ceske "odborne biologicke nazvy", ktere ve skutecnosti nic neznamenaji, respektive tezko soudit, co tim vyrazem autor zakona myslel :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    1.10.2016 08:21 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Co třeba české chemické názvosloví? To mělo být původně mezinárodní, ale anglofonní klika byla početnější a tak zvítězil dihydrogenmonoxid :-D
    kyknos avatar 1.10.2016 09:25 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    české chemické názvosloví je sice geniální, ale jednak nevím, jak bys ho transformoval do anglictiny, druhak na rozdil od nazvoslovi latinskeho/anglickeho (opet skoro to same) resi jen malou cast chemie... jakmile se dostanes nekam do organiky, i v cestine pouzivas anglicke nazvoslovi

    takove to klasicke latinske/anglicke anorganicke chemicke nazvoslovi je peklo, protoze se tam koncovky prirazuji stylem "koncovka pro nejbeznejsi oxidacni cislo", "koncovka pro dalsi bezne vyssi oxidacni cislo"... nastesti se s nim clovek v modernich textech uz moc nesetkava, protoze prevazne presli na jednoduche monoxide, dioxide atd, coz je naopak jednodussi, nez ceske nazvoslovi
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    1.10.2016 17:33 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Asi proto, že ta hrůza co vnutili celému světu (kromě nás) je i pro ně nepoužitelná :)
    kyknos avatar 30.9.2016 20:52 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    spis me tam zarazila ta signifikantni energie - to je imho zbytecne a navic mi to prijde i jako spatne zvoleny vyznam... nebylo mysleno spise dostatecna energie (chceme li cizi slova, pak tedy suficientní...)?
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    30.9.2016 21:05 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    V tom vubec nevidim problem a naopak uzivani prevzatych slov, popr. neologismu muze atmosferu sci-fi nebo kyberpunkove povidky lepe dokreslit. Slovo signatura pak jako cizi slovo subjektivne ani nevnimam. Rozlisovat ryze ceska slova a slova prevzata povazuji pro jine nez historicke/analyticke ucely za hloupost, protoze jazyk ovlivnuji hlavne lide, kteri ho pouzivaji, a ti jsou vzdy ovlivneni celou radou ruznych vlivu. Zda si slovo nekdo vymyslel, nebo vzniklo slozenim vice jinych slov, nebo bylo prevzate z jineho jazyka (napr. nemciny) je prece uplne jedno. Dulezite je, aby ctenar, kteremu je dilo urceno, slovum rozumel*. Cilova skupina teto povidky je celkem zrejma uz jen vzhledem k mistu publikace a tyto pripominky tedy povazuji za nerelevantni.

    * kam radim i zamerne uzivani slova, kteremu ctenar nerozumi, pro umelecke ucely
    Bystroushaak avatar 30.9.2016 23:51 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Žádný popis postav či okolí. Tohle nemám moc rád. Jak si mám scénu představit? Krom jednoho blonďáka který má blond hlavu nevím o postavách vůbec nic. Jak vypadají? Potemnělá ulička bez „vypálené“ zažloutlé žhavící žárovky či poblikávající zářivky? Taková ulička snad ani ve sci-fi světě neexistuje. ;-) Představivosti by se měl nechávat prostor, ale zase když jen technicky popisuješ co se děje tak si nepředstavím vůbec nic.
    Vida, v Praze jich je docela dost hned v centru :) Ale díky, dobrá výtka.
    Agent avatar 1.10.2016 04:35 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Podle mě to zas dává více prostor pro fantazii, což může být zas plus.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    Grunt avatar 1.10.2016 09:41 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Jak jsem řekl, nemám nic proti tomu pokud není scéna detailně popsaná, načrtnutá, atd. opravdu to nechává prostor pro fantazii, jenže když nepopíšeš vůbec nic, vůbec nic si taky čtenář nepředstaví. Ono to ani nemusí být odstavec čistě jenom pro popis scény a postav, ale dá se to zafašovat chytře i přímo do toho příběhu…
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    1.10.2016 08:54 jajaaj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    blablabla
    1.10.2016 09:37 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Nelíbilo, přesně v duchu Kulhánka, Kopřivy a Žambocha a tohleto tupě akční české sci-fi prostě nemám rád...
    1.10.2016 11:09 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Nun :-) A ja na tom prave ten Kulhankuv duch ocenuji. Zase je dobre, ze je to jine od Kulhanka. Bylo to super cteni a doufam, ze autor vyda jeste neco a treba trochu vetsiho a uceleneho. Kazdopadne musim rict, ze mne Bystroushaak prijemne prekvapil.
    1.10.2016 12:29 Atrament
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Kulhánek je hroznej, ale musím mu přiznat výbornou fantasii :) Při čtení Stroncia jsem si málem namohl krk od ustavičného nevěřícného kroucení hlavou :)
    Bystroushaak avatar 1.10.2016 16:36 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Já jsem se u Stroncia dost nasmál. Nejradši mám od něj asi Vládce strachu a právě Stroncium, kde si autor dělá vysloveně legraci sám ze sebe a svého žánru. Ten zbytek mi přišel dobrý, když jsem to četl jako teenager, ale když jsem to nedávno zkoušel znova, tak mi to přišlo docela nuda. Jinak ta poslední kniha (Vyhlídka na věčnost), ta mě vyloženě srala a musel jsem se do ní nutit.
    1.10.2016 18:21 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Vyhlidka mi naopak prijde jeho nejlepi dilo, ale mozna je to diky memu vztahu k Dantemu. Danteho i Kulhankovo liceni pekla mi prijde dokonale.
    Bystroushaak avatar 1.10.2016 18:50 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Já bych skoro řekl, že peklo prostě není dobrý subjekt. Jak Moudrý, který je docela Kulhánkovo fanoušek a některé knížky napsal v jeho „kulisách“ (viz Devátá sféra), tak Kulhánek samotný to imho dost silně nezvládli.

    V podstatě je to děsně ulítlá kulisa, protože se tam z principu může stát úplně cokoliv a dávat tomu nějakou konkrétní vizi mi přijde jako fail. Kdyby nebylo Kopřivova Asfaltu, tak bych prostě nevěřil, že se to dá dobře použít jako místo vyprávění.
    1.10.2016 20:26 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Pro mne je zase peklo idealni misto pro dej. Dava to hodne prostoru k projevu autora a pro fantazii ctenare. Kulhankovo peklo mi prislo v podstate bezchybne. Ale od toho ke to beletrie, aby se to nekomu libilo a nekomu ne.
    kyknos avatar 1.10.2016 21:08 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    odin se tam už těší :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    1.10.2016 22:23 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Treba se tam jednou sejdeme. ;-)
    kyknos avatar 1.10.2016 23:08 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Já pracuju pro církev já mám místenku do nebe :D
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    1.10.2016 23:15 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Myslim, ze myslet na peklo||nebe je predcasne u mne i u tebe. ;-)

    Pracujes pro cirkev? To jsou mi novinky... Tak preji, at se prace dari. ;-)
    2.10.2016 08:09 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Myslíš že Bůh potřebuje nějakou církev? Ta slouží výhradně k obohacení jejích špiček, takže ty máš Peklo jisté :-D
    kyknos avatar 2.10.2016 09:18 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    a kdo stvořil boha kdyz ne cirkev?
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    2.10.2016 10:57 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Kterého?
    kyknos avatar 2.10.2016 11:00 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Alláha Krista
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    2.10.2016 12:08 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    To není žádný Bůh, ale dva obřezanci.
    kyknos avatar 2.10.2016 12:11 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    je to buh, ktereho uctivaji cirkve, obvykle strasici peklem
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    2.10.2016 14:11 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Církve uctívají akorát tak naditou šrajtofli, peklo mají i jiná náboženství. V tom vikingském mrzne :-D
    kyknos avatar 3.10.2016 00:03 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    pohane peklo nemaji - ani recke ani severske podsveti neni peklo
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    3.10.2016 16:00 M_train
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Dostal ses do sebeprezentace Kokrnose jako nejchytřejšího diskutujícího obstarožního 40.letého stále-studenta. Takový trochu obtloustlý brouk Pytlík dokázal diskuzi o sci-fi pokusu zaplevelit svým egem.
    If you don't ask, you don't get
    4.10.2016 01:32 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Na priklad ja a kyknos se jiste nemame prilis v lasce, ale na druhou stranu si o nem myslim, ze je v podstate dobrym clovekem. Take mne v teto diskusi velmi vtipne poslal do pekla, cimz u mne docela stoupl v cene. :-)
    JiK avatar 4.10.2016 15:46 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    je to takovy zajimavy rozpor, socialisti na peklo vetsinou neveri, ale presto se ho snazi vybudovat uz tady, na zemi...
    Fluttershy, yay! avatar 4.10.2016 15:49 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Zato kapitalisti se ani nesnaží, nýbrž tak prostě činí. -_-
    Do. Or do not. There is no try.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    4.10.2016 16:21 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Ja socialismus nenavidim, ale to mi nebrani si nekterych socialistu vazit. Zivot mne naucil, ze politiku je lepsi do osobnich vztahu netahat. Pratelstvi a laska maji vetsi cenu nez ideologicka a politicka prislusnost.

    Ne, ze ted budete psat, ze miluji kyknose. :-D
    kyknos avatar 4.10.2016 16:33 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    A nejsi náhodou ty, socialista? Myslím, že mezi zdejšími štamgasty patřím k těm, kdo má k socialismu nejdále. Já jsem v podstatě anarchista, tzn. zastánce minimálního, ideálně žádného, státu :) A když už ten stát je, chci aby překážel co nejméně.

    Například takové udržování a hlídání hranic (cla, pasy, víza) a podobné opičárny jsou imho typická socialistická zlovůle, placená z mých daní proti mé vůli.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    4.10.2016 22:26 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Zajimave. Jak bys resil zdravotni peci o nemajetne lidi, kteri si nemohou dovolit soukromou peci bez ucasti statu? Myslim, ze z odpovedi na toto pozna se, kdo socialista je a kdo ne.
    4.10.2016 22:29 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    A to nemyslim nijak zle. Vazne mne zajima tvuj nazor.
    kyknos avatar 4.10.2016 23:33 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    v idealnim svete?

    dobrovolnym pojistenim, a pro nepojistene charitou

    kdyz by stat lidi neokradal o vic nez polovinu prijmu, meli by i vic penez na zdravotni peci

    kdyz by stat nasilim neprosazoval statni monopoly (patenty...), ta by ta pece byla mnohonasobne levnejsi
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    5.10.2016 08:27 aktivista
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Jaké okrádání? Říká ti něco solidarita? Česká republika nejenže pomáhá svým chudým obyvatelům a platí za ně takřka vše (od bydlení po internet), ale přispívá i cizím zemím. Ani moje neziskovka se sama nezaplatí, ty nácku!
    kyknos avatar 5.10.2016 08:49 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    mozna ze by ti obyvatele nebyli chudi kdyby je ten stat neokradal, ze?

    polovinu prijmu zaplatis na danich pak zaplatis dan znovu, kdyz jdes penize utratit pak zhusta casto platis dan za to ze neco vlastnis ci pouzivas

    no a k tomu statni monopoly - jeden z duvodu, proc je zdravotnictvi drahe a pro mnohe lidi na svete financne tezko dostupne jsou patenty - existuji bezne nemoci, kde je pacient zavisly na lecich za desitky tisic korun mesicne i vice - jejichz vyrobni cena je pritom casto par korun, a nejen leky... mnohe dalsi technologie a napriklad i geny...
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Bystroushaak avatar 5.10.2016 09:07 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    jejichz vyrobni cena je pritom casto par korun, a nejen leky... mnohe dalsi technologie a napriklad i geny...
    Tohle sice může být pravda, ale nic to neříká o ceně vývoje a výzkumu, který se do výsledné ceny produktu musí rozložit, jinak by firma prostě zkrachovala.
    kyknos avatar 5.10.2016 09:08 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    jiste, stejne jako by zkrachovaly sw firmy bez sw patentu :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Grunt avatar 5.10.2016 09:10 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Zato kapitalisti se snaží vybudovat ráj tady na zemi a přitom každý jeden z nich má v pekle rezervovaný vlastní privátní kotel ve kterém se bude navěky smažit (vim to, byl jsem se ptat).

    Hele, nechcete s tou provokační politickou diskusí pod dobrým zápiskem jít někam? Především a hlavně někam jinam?

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Bedňa avatar 2.10.2016 23:26 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Krisus bol mesiáš, alias spasiteľ.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    kyknos avatar 3.10.2016 00:01 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Alias! To byl pašerák Göč, zvaný Alias... Ne, Alias bylo křestní...

    Jinak Kristus a Allah jsou jedna a ta sama osoba (byt trojite schizofrenni)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    1.10.2016 23:04 Ondřej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    výtvor jsem nečetl, protože autorovy bláboly nečtu nikdy, ale když může bý Jílek divadelní režisér, tak proč by nemohl bý autor blogu spisovatel? Amaterismus bude tak nastejno.

    Bystroushaak avatar 1.10.2016 23:25 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Povídka: Náhodná akční sci-fi scéna
    Blog jsem nečetl, diskuzi taky ne, ale všem vám řeknu, co si o tom myslím! :)

    Pobavilo, díky. Nechtěl by ses třeba živit jak komik? Přijde mi, že máš nadání takovým tím tragickým způsobem.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.