abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 20:11 | Zajímavý projekt

Na Humble Bundle lze zdarma a bez DRM získat počítačovou hru Jalopy (YouTube). Hra je určena pro Windows, lze ji ale hrát také v Linuxu (ProtonDB, WineHQ). Speciální akce končí v sobotu v 19:00.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 00:55 | Nová verze

ZFS on Linux, tj. implementace OpenZFS (Wikipedie) na Linuxu, byl vydán ve verzi 0.8.0. Přehled novinek v diskusním listu zfs-announce nebo na GitHubu. Nejnovější ZFS on Linux je kompatibilní s Linuxem 2.6.32 až 5.1.*.

Ladislav Hagara | Komentářů: 9
včera 00:33 | Nová verze

Byla vydána verze 1.35.0 programovacího jazyka Rust (Wikipedie). Podrobnosti v poznámkách k vydání. Vyzkoušet Rust lze například na stránce Rust by Example.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.5. 14:22 | Zajímavý projekt

GitHub v příspěvku na svém blogu představil GitHub Sponsors. Jedná se o další z možností, jak finančně podpořit vývojáře open source softwaru. Podrobnosti v často kladených dotazech (FAQ).

Ladislav Hagara | Komentářů: 9
23.5. 13:44 | Zajímavý software

Společnost Feral Interactive zabývající se vydáváním počítačových her pro operační systémy macOS a Linux vydala počítačovou hru Total War: Three Kingdoms (Wikipedie) pro Linux. Koupit ji lze za 59,99 €. Tentokrát byla verze pro Linux vydána ve stejný den jako verze pro Microsoft Windows.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
23.5. 10:00 | Nová verze

Po téměř 11 měsících vývoje od vydání verze 5.28 byla vydána nová stabilní verze 5.30 programovacího jazyka Perl. Do vývoje se zapojilo 58 vývojářů. Změněno bylo přibližně 620 tisíc řádků v 1 300 souborech. Přehled novinek a změn v podrobném seznamu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
22.5. 16:44 | Nová verze

Bylo vydáno openSUSE Leap 15.1. Přehled novinek v nejnovější verzi této linuxové distribuce v oznámení o vydání a v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
22.5. 11:55 | Nová verze

Byla vydána verze 3.14 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl aktualizován na verzi 8.5. Řešeno je také několik bezpečnostních chyb. Především bezpečnostní chyby v procesorech Intel.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
22.5. 11:33 | Nová verze

Byla vydána nová verze 2019.2 průběžně aktualizované linuxové distribuce navržené pro digitální forenzní analýzu a penetrační testování Kali Linux (Wikipedie). Přehled novinek v seznamu změn. Současně byl ve verzi 2019.2 vydán také Kali Linux NetHunter (Wikipedie), tj. obrazy s nástroji z Kali Linuxu pro chytré telefony a tablety.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
22.5. 11:22 | Nová verze

Vyšel webový prohlížeč Tor Browser, založený na Firefoxu (60.7) a zaměřený na ochranu soukromí, ve verzi 8.5. Mění vzhled, zlepšuje přístupnost a nově je prohlášen za stabilní na Androidu.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 1
GPU kterého výrobce aktuálně preferujete pro provoz Linuxu?
 (49%)
 (25%)
 (24%)
 (2%)
Celkem 365 hlasů
 Komentářů: 29, poslední včera 14:49
Rozcestník
Štítky: není přiřazen žádný štítek

Vložit další komentář
16.2. 14:01 hefo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prostředí a programovací jazyk Selfu (díl třetí)
Chlape, ja ťa obdivujem, chcel by som mať toľko času a motivácie venovať sa niečomu tak málo použiteľnému v praxi len z čistej filozofickej (v pôvodnom zmysle slova: "milovať múdrosť") vášne... A to nemyslím nijako ironicky.
16.2. 14:11 poky74
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prostředí a programovací jazyk Selfu (díl třetí)
nadhera. malokdy se vidi v krystalicky cisty podobe tak neskutecne vyplytvany cas.
16.2. 16:01 Pavel Křivánek | skóre: 28 | blog: Kvičet nezávaznou konverzaci
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prostředí a programovací jazyk Selfu (díl třetí)
Osobně mi jako neskonale větší plýtvání časem připadá reagovat na tento komentář, ale neodpustím si to. Ti, co co nejsou zatkoví zabedněnci jako vy, a přes články, jako je ten Bystroushaakův, budiž mu neskonalý dík za to, že je píše, se neváhají seznámit s kulturním a technologickým dědictvím, do nějž se Self může právem řadit, třeba nebudou odsouzeni k tomu, aby plýtvali nekutečným množstvím času na věcech, které za to skutečně nestojí.
Tetris teaches that your successes disappear as soon as they happen, while your mistakes pile up until they kill you.
Bedňa avatar 16.2. 17:51 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prostředí a programovací jazyk Selfu (díl třetí)
Ako obyčajne, proste píšeš dobre a rád čítam tvoje blogy.

Zaujal si ma teóriami o štrukturovanom OS, Selfe atď. viac menej som sa s podobnými myšlienkami pohrával. Teda fakt zobrať objekt ako fyzickú vec ktorú si môžem ošahať a preskúmať mi prišiel ako super nápad.

Ako som tento projekt myšlienkovo posúval ďalej a ďalej, narazil som na úskalia, kde zrejme skončili aj predchodcovia.

Za:
Môžem si naozaj siahnuť priamo na dáta a mám tam nejaké nástroje, ktoré mi napríklad zobrazia obraz z kamery ... Prakticky nemusím formát dát skúmať, proste si kliknem a rozbalí sa mi zoznam metód ktoré mi tie dáta nejak sprístupnia.

Proti:
Asi na tomto všetky podobné pokusy stroskotali a to je bezpečnosť. Dnešné systémy stavajú na tom, že napríklad spomínaná kamerá má nejaké API ktoré si musím naštudovať, aby som odtiaľ vytiahol nejaký RAW snímok, alebo video prúd. StructuredOS by mi poslal celý objekt aj z metódami. Napr. camera.getPNG() hoci pošle PNG obrázok, ale popri tom spustí nejaký hack.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
Bystroushaak avatar 16.2. 18:18 Bystroushaak | skóre: 35 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prostředí a programovací jazyk Selfu (díl třetí)
Asi na tomto všetky podobné pokusy stroskotali a to je bezpečnosť. Dnešné systémy stavajú na tom, že napríklad spomínaná kamerá má nejaké API ktoré si musím naštudovať, aby som odtiaľ vytiahol nejaký RAW snímok, alebo video prúd. StructuredOS by mi poslal celý objekt aj z metódami. Napr. camera.getPNG() hoci pošle PNG obrázok, ale popri tom spustí nejaký hack.
Tohle je imho řešitelné v Selfu například tak, že sice umožníš posílání přímo objektů, ale neumožníš, aby měly sloty s metodami. Veškerou funkcionalitu pak musí odkazovat přes parent sloty. Zajímavě by to řešil třeba Korz, který by tenhle objekt prostě otevřel v dimenzi, kde nejsou žádné prostředky, jak se z ní dostat ven, tzn chybí tam mirrory, funkce pro práci se socketem, diskem a C API.
Bedňa avatar 16.2. 19:41 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prostředí a programovací jazyk Selfu (díl třetí)
Ja tam ale cítim ten problém, že mám nápad vymyslieť Lamborghini a potom odšróbujem kolesá, pretože je s nimi problém.

Proste mi z objektu ostane viacrozmerné pole. Čo tiež nie je zlé, keď si ho tiež vlastne môžem rozklikať a pozerať. Je to popisnejšie ako plaintext. Možno to čo hladaš je vlastne len to viacromerné pole a nejaké GUI nad tým. Metody aj tak budú musieť byť lokálne, pokiaľ tam chceš nejakú bezpečnosť.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
Bystroushaak avatar 16.2. 19:46 Bystroushaak | skóre: 35 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prostředí a programovací jazyk Selfu (díl třetí)
Nemusí, viz to co jsem psal o tom Korzu. Příští díl bude obsahovat pár odkazů. V podstatě jde o to, že objekt spustíš v takovém jakémsi sandboxu, ze kterého nemá cestu ven. A ten sandbox je přímo podporovaný VM.
Bedňa avatar 16.2. 21:04 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prostředí a programovací jazyk Selfu (díl třetí)
Příští díl bude obsahovat pár odkazů. V podstatě jde o to, že objekt spustíš v takovém jakémsi sandboxu, ze kterého nemá cestu ven.
To je teraz dosť hype. Tak som zvedavý na použiteľnosť.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
Bystroushaak avatar 16.2. 21:27 Bystroushaak | skóre: 35 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prostředí a programovací jazyk Selfu (díl třetí)
Mno, trochu problém je, že autor o tom skoro nemluví a implementace není k dostání. Naposledy jsem se ptal minulý týden a bylo to bez odpovědi: https://groups.yahoo.com/neo/groups/self-interest/conversations/topics/3631
Bedňa avatar 16.2. 22:57 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Prostředí a programovací jazyk Selfu (díl třetí)
Heh, tak si pokecáme v ďalšom diele, či z neho niečo vysekáč.

Mám nejaké pripomienky, čo by som ti rád napísal, ale počkám si na ďalší diel.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
xkucf03 avatar 25.2. 14:16 xkucf03 | skóre: 47 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Anonymní třídy a objekty
Stojí za zamyšlení si to srovnat s na třídách založenými jazyky, které zpravidla trpí přesně opačným problémem, kde se snaží pojmenovat úplně všechno.

I v těchto jazycích (např. v Javě) lze vytvářet anonymní třídy (pak mají nějaký automaticky generovaný název) a dokonce je i generovat dynamicky za běhu programu.

instance má jméno proměnné kde existuje.

Skutečně mají jméno? Objekt přece většinou existuje na haldě a neví, jak se jmenuje, ani komu patří.

Jestli na ten objekt ukazuje nějaká reference, to je věc jiná. A těch referencí může být více a nebo taky žádná. A třeba v C++ ti je ani v dlouhodobém horizontu nepožere GC, takže si můžeš vyrobit na haldě spoustu anonymních objeků, a pak se trefovat pomocí ukazatelů na různá místa v paměti a nacházet tam ty objekty (třeba v poli).

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, Relational pipes (AWK)

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.