abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    včera 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    včera 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 716 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Uz je to tady - ACTA schvalena (oprava: podepsana)

    26.1.2012 16:34 | poslední úprava: 26.1.2012 17:47

    Dvaadvacet členských zemí Evropské unie včetně České republiky dnes v Tokiu podepsalo mezinárodní protipirátskou smlouvu ACTA.

    ceske noviny        

    Hodnocení: 75 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    26.1.2012 16:34 chachar87 | skóre: 4 | blog: chacharovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz je to tady - ACTA schvalena
    nevim jak vy, ale ja se jdu vyzvracet
    Kdyz nejde o zivot, tak jde o hovno...
    26.1.2012 20:38 rarach
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz je to tady - ACTA schvalena
    Datum registrace: včera

    26.1.2012 20:39 chachar87 | skóre: 4 | blog: chacharovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz je to tady - ACTA schvalena
    kdo? ja urcite ne
    Kdyz nejde o zivot, tak jde o hovno...
    26.1.2012 16:51 aaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz je to tady - ACTA schvalena
    a www.osa.cz je ve srackach...
    26.1.2012 17:08 chachar87 | skóre: 4 | blog: chacharovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz je to tady - ACTA schvalena
    po diskuzi po jinym blogem musim prehodnotit nadpis...ACTA nebyla schvalena, pouze podepsana, tudiz se teprve muze zacit schvalovat
    Kdyz nejde o zivot, tak jde o hovno...
    gtz avatar 26.1.2012 18:06 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz je to tady - ACTA schvalena
    doufáme, že to neproleze
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    26.1.2012 19:14 chachar87 | skóre: 4 | blog: chacharovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz je to tady - ACTA schvalena
    ja nevim, frustruje me to jak cyp
    Kdyz nejde o zivot, tak jde o hovno...
    26.1.2012 17:11 aaa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz je to tady - ACTA schvalena
    a www.osa.cz je ve srackach...
    26.1.2012 18:24 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz je to tady - ACTA schvalena
    www.vlada.cz také :-D
    26.1.2012 21:15 sad | skóre: 10 | blog: sad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz je to tady - ACTA schvalena
    i www.romea.cz :-)
    26.1.2012 21:15 Jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz je to tady - ACTA schvalena
    Copat ti, Strejček to ještě efektivně využije pro jejich demagogie:
    Rovněž předseda představenstva OSA Roman Strejček dnes elektronický útok na webové stránky sdružení krátce před 17. hodinou potvrdil. "Každý touží mít svých několik minut slávy. Někdo tím, že tvoří, a jiní tím, že boří. Jsme o to více pyšní na to, že jsme na straně těch, kteří tvoří. Možná i proto se nemusíme schovávat. Současně se omlouváme autorům a veřejnosti za dočasnou nedostupnost našich stránek, způsobenou elektronickým útokem, vůči kterému se není možné účinně bránit," sdělil ČTK Strejček.
    pools avatar 26.1.2012 17:39 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz je to tady - ACTA schvalena
    Není ratifikovaná ani našim parlamentem ani parlamentem EU, takže bych ještě s emigrací chvíli posečkal a raději šel shodit nějaký ten web veřejné správy ;-)
    Vivre libre ou mourir!
    26.1.2012 17:41 chachar87 | skóre: 4 | blog: chacharovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz je to tady - ACTA schvalena
    ano...podotkl jsem to v komentari c.3
    Kdyz nejde o zivot, tak jde o hovno...
    the.max avatar 26.1.2012 20:02 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz je to tady - ACTA schvalena (oprava: podepsana)
    Uz se vi, ktere chodici panske prirozeni to podepsalo za CR?
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    26.1.2012 20:13 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz je to tady - ACTA schvalena (oprava: podepsana)
    Není to jedno? Tohle je evidentně kolektivní záležitost:

    Dne 9. listopadu 2011 vláda České republiky svým usnesením č. 825 souhlasila se sjednáním dohody a doporučila prezidentovi republiky, aby zmocnil zástupce České republiky k podpisu dohody za Českou republiku a po vyslovení souhlasu obou komor parlamentu České republiky dohodu ratifikoval (národní úroveň). Zároveň vláda souhlasila také s tím, že zástupce České republiky v Radě Evropské unie vysloví souhlas s Rozhodnutím Rady EU o podpisu dohody jménem Evropské unie a po ukončení procesu ratifikace v České republice vysloví také souhlas s Rozhodnutím Rady o uzavření dohody (evropská úroveň). (zdroj)
    the.max avatar 26.1.2012 20:17 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz je to tady - ACTA schvalena (oprava: podepsana)
    neni, zajimalo by mne kdo konkretne to byl! i kdyz Venca poveril, ten dotycny to mohl odmitnout!
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    26.1.2012 20:26 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz je to tady - ACTA schvalena (oprava: podepsana)
    No tak to leda - já myslel, že jde o to na koho se zaměřit, až se zase bude vyhazovat z okna do hnoje (popřípadě podle staršího vzoru na nastavené vidle)... :-)
    the.max avatar 26.1.2012 20:33 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz je to tady - ACTA schvalena (oprava: podepsana)
    ano, vsak o to jde.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    26.1.2012 20:40 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz je to tady - ACTA schvalena (oprava: podepsana)
    No v tom případě tu je právě k dispozici celá vláda, od které to usnesení vzešlo. Oni rozhodli, ten picmoš zastupoval právě tyhle bezpáteřní @&#/<)&!. Ne že by ho to omlouvalo, ale jak tu někdo psal, nepodepsal by tenhle, podepsal by jinej. Zodpovědnost za to má vláda, která rozhodla, a prezident, který vládu neposlal do hajzlu (ten ovšem má ještě příležitost nepodepsat na konci ratifikace; třeba jí tentokrát konečně využije).
    26.1.2012 20:32 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz je to tady - ACTA schvalena (oprava: podepsana)
    No, tak by jel na výlet někdo jiný. To bys toho vyřešil.
    the.max avatar 26.1.2012 20:34 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz je to tady - ACTA schvalena (oprava: podepsana)
    ale nemusel bych si o tom dotycnem, ze je to bezpaterni @&#/<)&!
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    26.1.2012 20:37 chachar87 | skóre: 4 | blog: chacharovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz je to tady - ACTA schvalena (oprava: podepsana)
    defenastrovat se chystam az to budou ratifikovat u nas...moc bych si pral kdyby se zvedla vlna odporu a ti nahore by si spocitali mozny odliv volicu
    Kdyz nejde o zivot, tak jde o hovno...
    26.1.2012 21:14 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz je to tady - ACTA schvalena (oprava: podepsana)
    To by bylo hezký, ale kolik lidí vůbec tuší co ta smlouva je? Leda by někdo rozšířil, že vypnou ulož.to
    tsLnox avatar 27.1.2012 00:35 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz je to tady - ACTA schvalena (oprava: podepsana)
    Leda by někdo rozšířil, že vypnou ulož.to
    Tak na co sakra ještě čekáme? :-D
    27.1.2012 10:18 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz je to tady - ACTA schvalena (oprava: podepsana)
    Dá se říct, že to na základě té dohody hrozí? Zkoušel jsem si ji přécíst (tedy český překlad) a moc moudrej z toho nejsem. Alespoň několik prvních stran mi nepřislo kdovíjak strašných, hemží se to tam samým právem na soukroumí, soudy a tak. Ale právnický jazyk je divný, tím víc, když je o mezinárodní právo. Zkusím to někdy, až budu mít víc přelouskat celé.

    Ovšem pokud zavření uloz.to na základě ACTA opravdu hrozí, tak bych vůbec nečekal a rozjel masivní letákovou kampaň. To by mohlo zvednout ze židle i ty, co si myslí, že jde o akty....
    Jendа avatar 27.1.2012 16:48 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz je to tady - ACTA schvalena (oprava: podepsana)
    Tutchek o tom lightning-talkoval, ale ještě jsem ten záznam neviděl, tak nevím, jestli to odpovídá na tvou otázku.
    27.1.2012 22:17 prqek | blog: prqek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz je to tady - ACTA schvalena (oprava: podepsana)
    Dík, zkouknu.
    26.1.2012 21:19 dejvik | skóre: 12 | blog: vysatost
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz je to tady - ACTA schvalena (oprava: podepsana)

    Zároveň vláda souhlasila také s tím, že zástupce České republiky v Radě Evropské unie vysloví souhlas s Rozhodnutím Rady EU

    Kdo to je? Rád bych mu napsal. Nebo už to nemá smysl, protože to musí podepsat?

    the.max avatar 26.1.2012 21:25 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz je to tady - ACTA schvalena (oprava: podepsana)
    no prave, bohuizel, www.vlada.cz je down, takze nevim koho a jak se dotazat.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    26.1.2012 21:28 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz je to tady - ACTA schvalena (oprava: podepsana)
    Ano, nemá to smysl. A zástupcem může být kdokoliv z ministrů, případně osoba jím pověřená (náměstek ministra). To není jedna konkrétní osoba.
    26.1.2012 21:29 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz je to tady - ACTA schvalena (oprava: podepsana)
    Ministr zemědělství Petr Bendl a jeho náměstek Juraj Chmiel. Stalo se tak 16. prosince na zasedání Rady zabývajícím se problematikou zemědělství a rybolovu. Mělo k tomu dojít už dva dny předtím (zasedání zabývající se obchodem a zahraničními věcmi, zastupoval nás tam náměstek ministra průmyslu a obchodu Martin Tlapa), ale tehdy se čekalo na nizozemský parlament, kde došlo k pokusu protlačit zákaz vyjádření souhlasu zástupcem Nizozemí. Bohužel tento pokus byl neúspěšný, takže bod byl projednán hned na dalším zasedání. Bod byl do programu zařazen bez diskuse. (zdroj)
    26.1.2012 21:47 dejvik | skóre: 12 | blog: vysatost
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz je to tady - ACTA schvalena (oprava: podepsana)

    Aha. To jsem asi špatně pochopil předchozí příspěvek. Chtěl bych teda napsat někomu, kdo zastupuje mě, potažmo ČR v Evropském parlamentu, aby si to rozmyslel a projevil nesouhlas s ACTA.

    26.1.2012 22:47 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz je to tady - ACTA schvalena (oprava: podepsana)
    Asi jo. I kdyby to ještě v Radě EU neodsouhlasili, byly by vám protesty vcelku k ničemu, vláda těm lidem dala mandát hlasovat pro a těžko by na tom něco změnilo záporné stanovisko nějakého dejvika nebo Jaroše. Rada EU není demokratická instituce, jednají tam zástupci vlád, často profesionální úředníci, není to volený parlament.

    Na evropské úrovni zbývá ten EP, doufejme že se sejdou v dostatečném počtu a budou ochotni to zamítnout. Nevím jestli se to týká i téhle smlouvy, ale u běžných směrnic byla, co si pamatuju, pro zamítnutí potřeba nadpoloviční většina všech zvolených poslanců (což při jejich pověstné docházce může být docela problém), jinak může být daný dokument buď přijat nadpoloviční většinou všech přítomných poslanců, nebo neodhlasován a pak je po nějaké lhůtě přijat automaticky. Jeden ze znaků evropského demokratického deficitu na evropské úrovni v praxi, směrnice připravené úředníky Evropské komise a Radou EU se snadno přijímají, ale nesnadno odmítají.

    Každopádně jak jsem psal jinde, ještě stále je trochu času hlasitě ječet - jak na naše zástupce v českém parlamentu, tak na evropské poslance. Třeba to k něčemu bude. I když tomu sám moc nevěřím... :-(
    robotics avatar 26.1.2012 22:48 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz je to tady - ACTA schvalena (oprava: podepsana)
    Jak mám útočit na ty weby? Pingem? Nebo jak?
    vlastikroot avatar 26.1.2012 23:00 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz je to tady - ACTA schvalena (oprava: podepsana)
    Ja mel docela uspech se slowlorisem, ale uz jsem si s tim dlouho nehral.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    26.1.2012 23:07 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz je to tady - ACTA schvalena (oprava: podepsana)
    Záleží na tom, na čem ty weby běží (já to znám pro změnu trochu z druhé strany). Apache měl problém, IIS nebo ngix to nevadilo.
    26.1.2012 23:15 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz je to tady - ACTA schvalena (oprava: podepsana)
    http://sourceforge.net/projects/loic/
    27.1.2012 09:04 coques | skóre: 21 | blog: FailSystem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz je to tady - ACTA schvalena (oprava: podepsana)
    http://sourceforge.net/projects/loic/
    To je len nejaka win sracka
    Polívčička byla..
    27.1.2012 09:38 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz je to tady - ACTA schvalena (oprava: podepsana)
    Mě je to celkem jedno, co si použiješ, třeba ab pro mě za mě.
    27.1.2012 12:28 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz je to tady - ACTA schvalena (oprava: podepsana)
    Je to hnus z obou stran. Kvuli lidem, kteri kradou, budou slusni lide lustrovani a obtezovani kontrolami. Doufam, ze to neprojde. :-(
    27.1.2012 14:57 chachar87 | skóre: 4 | blog: chacharovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz je to tady - ACTA schvalena (oprava: podepsana)
    ja se domnivam, ze smlouva ACTA nema nic spolecneho s temi co "kradou"...jasne rikaji to, ale dle meho jde o kontrolu a dohled nad vsemi obcany bez ohledu na to jestli "kradou"...IMHO tem nahore je sw piratstvi u prdele
    Kdyz nejde o zivot, tak jde o hovno...
    Bluebear avatar 27.1.2012 21:56 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz je to tady - ACTA schvalena (oprava: podepsana)
    +1
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    28.1.2012 11:34 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz je to tady - ACTA schvalena (oprava: podepsana)
    IMHO jim piratstvi jedno neni. Minimalne jim ti, co kradou, vyrobili zaminku. Proste amoralni hnus z obou stran.
    27.1.2012 19:14 Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz je to tady - ACTA schvalena (oprava: podepsana)
    Docela by mne zajímalo, kolik diskutujících tu smlouvu četlo. Právě jsem to přelouskal ( docela fuška - pro ostatní masochisty zde: http://www.mpo.cz/dokument91931.html ) Byl jsem předtím taky vytočený, ale většina se týká opravdu spíš uměleckých děl ve fyzické podobě a ochr. známek. Navíc není tam striktně dáno, že státy vše musí zahrnout do svých zákonů. Dost se tam vyskytuje slovo "může". Třeba ono problematické: "Smluvní strana ( rozuměj stát )může v souladu se svými právními předpisy a nařízeními zajistit, aby její příslušné orgány měly pravomoc nařídit poskytovateli internetových služeb, aby nositeli práv neprodleně poskytl informace umožňující identifikaci účastníka, jehož účet byl údajně využit v rámci činností porušujících právo, pokud tento nositel práv uplatnil právně dostačující žalobu na porušení práva k ochranné známce nebo autorského práva či práv s ním souvisejících a pokud jsou takové informace žádány pro účely ochrany nebo prosazování těchto práv. Tyto postupy musí být uplatňovány způsobem, který vyloučí vytváření překážek zákonné činnosti včetně elektronického obchodu, a v souladu s právními předpisy této smluvní strany zachová základní zásady jako svobodu projevu, právo na spravedlivý proces a soukromí.

    Takže tomu rozumím, že to do zákonů dát "může" , ale identifikace "až po žalobě" v konkrétní kauze.

    V každém případě by dle mého aplikace této dohody měla současně zahrnovat i zrušení výpalného pro nejrůznější autorské svazy.
    Heron avatar 28.1.2012 11:50 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz je to tady - ACTA schvalena (oprava: podepsana)

    Jednak známe ty naše kretény, v mnoha případech se něco implementovalo "papežštěji než papež" a tohle si příslušní lobisté jistě pohlídají.

    nařídit poskytovateli internetových služeb, aby nositeli práv neprodleně poskytl informace umožňující identifikaci účastníka
    1. Co s tím má poskytovatel společeného? Tohle je věcí žalující (nositelů práv) a žalovaného (účastníka). Proč by tohle měl (ze zákona) pro tyto dvě strany zajištovat poskytovatel?
    2. A jak to ten poskytoval má udělat jinak, než že bude ukládat a komunikaci všech svých klientů? Bez těchto logů by jen těžko mohl zpětně poskytnout identifikaci účastníka, který něco v minulosti měl udělat.

    Tedy už jen tento odstavec je zásah do soukromí jako prase a návrat ke zrušenému data retention a také se přenáší odpovědnost na někoho třetího (tedy ISP).

    Shadow avatar 28.1.2012 13:13 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz je to tady - ACTA schvalena (oprava: podepsana)
    Já bych to ještě doplnil dvěma body:

    3) Jak ISP zjistí, že žádající je skutečně nositelem daných práv? Nebo to bude v praxi fungovat jako DMCA, kdy ISP prostě vyhoví každému požadavku, který přijde, bez jakéhokoliv ověřování?

    4) Proč by měl ISP dávat osobní údaje nositeli práv? Ty by přece měl dát policii nebo nějakému kompetentnímu orgánu, nikoliv soukromému subjektu, který navíc nemusí být tím, za koho se vydává (viz bod 3).
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    Jendа avatar 28.1.2012 13:35 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz je to tady - ACTA schvalena (oprava: podepsana)
    3) Jak ISP zjistí, že žádající je skutečně nositelem daných práv? Nebo to bude v praxi fungovat jako DMCA, kdy ISP prostě vyhoví každému požadavku, který přijde, bez jakéhokoliv ověřování?
    ISP vyhoví velkým společnostem s renomé a nevyhoví garážové kapele, to je přece jasné, ne? :)
    Shadow avatar 28.1.2012 17:10 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz je to tady - ACTA schvalena (oprava: podepsana)
    V DMCA praxi to funguje podle mne tak, že se v reálu nic neověřuje, a raději se rovnou všechno stáhne, protože kdyby se později zjistilo, že ten údajný vlastník byl skutečným vlastníkem a nedošlo ke stažení dle žádosti, měl by z toho daný subjekt problém. Nehledě na to, že ověřování stojí čas a peníze.

    Pokud by to fungovalo tady stejně (a nedělám si iluze, že příslušný zákon by byl tak dobře napsaný, aby něco takového vylučoval), tak by s žádostí mohl přijít kdokoliv a většina subjektů by mu prostě vyhověla a osobní údaje předala.
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    28.1.2012 17:00 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Uz je to tady - ACTA schvalena (oprava: podepsana)
    nevim jestli to sem uz nekdo nedal. Tady je petice:

    http://www.avaaz.org/en/eu_save_the_internet_spread/?fsDQlcb

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.