abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 8
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    17.4. 17:55 | IT novinky

    Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    17.4. 17:44 | IT novinky

    Společnost Boston Dynamics oznámila, že humanoidní hydraulický robot HD Atlas šel do důchodu (YouTube). Nastupuje nová vylepšená elektrická varianta (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (10%)
     (2%)
     (19%)
    Celkem 560 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    22.2.2016 00:36 kamil
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Mají horší flexibilitu než senior
    Právě naopak, neflexibilní je ten, co se nedokáže přizpůsobit horšímu řešení a umí pracovat jen s tím nejlepším.
    22.2.2016 00:59 Hanz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Na to jsi si opravdu musel tvorit novy ucet, Kolibaci? :-D
    Jendа avatar 22.2.2016 01:22 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    (tento příspěvek není určen autorovi blogpostu, protože ten je troll)
    Argumentovat snadnou dostupností českých znaků při psaní ASCII zdrojových kódů skutečně nikdo jiný než ortodoxní nacionalista nemůže.
    Strawman. Já argumentuji tím, že přepnout rozložení klávesnice trvá mé psychice den. A protože často přecházím mezi programováním a psaní českých textů, tak je jasné, co je výhodnější.
    Kritériem je snadná dostupnost často používaných speciálních znaků a americká klávesnice je tedy pro programování objektivně lepší.
    Hůře dostupné jsou o málo. (bavíme se o linuxové české, na woknech je to rozbité; jo a mám „<|> key“, bez ní se blbě píše |)
    Pro napsání dolaru je totiž potřeba posunout celou ruku doprava a dolů, ALTGR opět stisknout palcem a prsteníkem stisknout klávesu vedle písmene L.
    Ne. US: RShift+"4", CZ: AltGr+"4".
    Takový ampersand už jednou rukou téměř nenapíšete. Buď musíte celou ruku vytočit tak, abyste opět palcem stiskly ALTGR a prostředníkem znak 7, nebo namísto toho stisknete písmeno C, na které je obtížné stejnou rukou dosáhnout.
    Já nevím jak ty, ale já & na US jednou rukou nenapíšu (když zmáčknu shift, tak tou stejnou rukou už na "7" nedosáhnu). Samozřejmě, že na CZ zmáčknu AltGr pravou a C levou - vždyť to je normální prstoklad, C se mačká levou.
    22.2.2016 05:34 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    ..., že přepnout rozložení klávesnice trvá mé psychice den.
    Třeba díky téhle zhůvěřilosti(spojenej insert a delete, delete místo print-screenu, print-screen místo scroll-locku) jsem si do školy radši nosil DIN5 klávesnici :-D.

    Jinak k tématu: Já jsem se na klávesnicích, kde nejsou nakreslený znaky použité mapy (čili u většiny klávesnic, co mám pouze US a barevné alternativy na číselné horní řadě), doteď nenaučil psát ty sekvence s modifikátorem. Na české klávesnici to je pak brutal force. Tipoval bych, že rozložení, kde je RALT+písmeno → písmeno s diakritikou, je pro mě lokální extrém, ze kterého se nedá dostat (takže možná globální extrém?) :-D.
    22.2.2016 21:57 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Strawman. Já argumentuji tím, že přepnout rozložení klávesnice trvá mé psychice den. A protože často přecházím mezi programováním a psaní českých textů, tak je jasné, co je výhodnější
    Já bych spíš řekl, že nejde o psychiku, ale motorickou paměť, tj. tu část mozku, díky které můžeme dělat věci bez přemýšlení o tom co děláme.

    Osobně to mám vyřešení tak, že vlastně nemusím rozložení přepínat, protože při psaní v češtině používám českou QWERTY (a QWERTZ osobně považuju za hnusnost hnusovatou), tudíž mám ve své motorické paměti jen jeden jediný layout, který má ale na vrchní řadě kláves ne dva, ale tři různé znaky (třeba á, 8 a *), protože jen velmi, velmi zřídkakdy potřebuju psát obojí zároveň (a pokud ano, prostě je přepínám za chodu). Mám tudíž nastavenou buď anglickou (defaultní, používám naprostou většinu času), nebo českou QWERTY (jen na psaní českých textů).

    Jedinná nevýhoda je, že na cizích počítačích musím přepínat na anglickou klávesnici, nicméně od doby, kdy (dle pravdy) říkám "Windows 8 a novější? Sorry, v těch se už nevyznám ...", to už nemusím dělat nijak často :-)
    Josef Kufner avatar 22.2.2016 23:03 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Jo, to z přesně tohoto důvodu používám anglickou a mrtvé klávesy s AltGr. V podstatně to eliminuje přepínání při celkem standardní konfiguraci.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    pavlix avatar 23.2.2016 12:40 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Mně momentálně na české nefunguje compose key kvůli 3rd/4th level. A kdyby fungovala, tak nebudu umět ty znaky, co normálně píšu na anglické klávesami vpravo.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    23.2.2016 10:16 David Indra | skóre: 15 | Prostějov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Souhlasím s celým komentářem bez výhrad. Zvlášť první připomínka je u mě podstatná.
    pavlix avatar 23.2.2016 12:37 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    jo a mám „<|> key“
    Kecáš. Podle české wikipedie nemá reprezentaci v Unicode.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Václav 23.2.2016 18:34 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Třeba si ji vytvořil v PUA.
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    xkucf03 avatar 23.2.2016 21:16 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše <|>
    Nebo používá klávesnici z kopírky/faxu :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Limoto avatar 8.3.2016 00:10 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    S tímhle 100% souhlasím. Jenom je problém st ím, když potřebuju psát něco na Windows - určitým řešení je použít Windowsovskou cz_qwerty, kde jde taky psát speciální znaky pomocí AltGr+číslice, ale zase nejsu zvyklej na qwerty. Pro svoje potřeby mám vytvořenou windwosovou klávesnicivou mapu, která zakládá na qwerty a má prohozený y/z,ale má to nějaký nedokonalosti, který mě vždycky vypečou. Zvažoval jsem nějakej automatickej převod Xorg mapy na windowsovou, ale nevypadalo to zrovna jednoduše..
    22.2.2016 05:35 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Takový ampersand už jednou rukou téměř nenapíšete.
    Tak pokud bys psal oběma rukama všemi deseti (nebo nejméně šesti), nebyl by tohle žádný problém :-D

    Ale také je tu ještě možnost že člověk prostě českou používá víc a je na ní zvyklý. A když pak vidí v diskuzích příspěvky bez nabodeníček, pomyslí si něco o negramotech...
    Dreit avatar 22.2.2016 07:13 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu

    Bude i něco na téma QWERTY vs QWERTZ? :-D

    Nope
    22.2.2016 08:04 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Uvážíme-li, že QWERTZ je původem německé, tak by z toho mohl být docela pěkný nacionální flame.
    23.2.2016 10:14 Honz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Hail QWERTZ!
    Fluttershy, yay! avatar 22.2.2016 11:01 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Triviální (Kay, 2013).

    A a Z (na US QWERTY) měly na původním (Sholesově) mechanickém psacím stroji sousední klapky; AZ/ZA mají v němčině (i češtině) větší frekvenci než AY/YA, proto prohození.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    22.2.2016 07:24 Rob
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Čteme z klávesnicového layoutu a vychází nám, že ChronicPain by si měl už konečně najít holku/kluka/poníka ...
    22.2.2016 07:43 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Evidentně nevíš o čem mluvíš. Běžně pracuji přes ssh konzole s několika počítači současně, píšu kód a zároveň dokumentaci - v češtině. Práce bez české linuxové qwerty klávesnice by byla absolutní opruz. Přepínání přes shift je neergonomické, a psaní všemi deseti naprosto zbytečné skill, protože rozhodující je co píšu a ne jak rychle.

    A když už jsme u klávesnic. Pro mne je kupř. nejlepší notebooková klávesnice bez numerického bloku, která má delete zcela vpravo nahoře, šipky vpravo dole a po straně PgUp, PgDown, Home a End, protože mi to urychluje pohyb v rámci textu.
    22.2.2016 08:03 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Uvažoval jsi o vlastním layoutu klávesnice? Já jsem si ho udělal a jsem spokojený. Má to nejlepší z obou klávesnic, jenom jsem přišel o čísla, která píšu na numerickém bloku (na notebooku málo použitelné, tam si to mapuju přes nějaký Alt).

    Jenom se děsím přechodu na nový systém, to budu muset hledat něco, čím ten layout vytvořím.
    22.2.2016 09:55 Ivorne | blog: Ivorne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Já to řeším úplně stejně a nemůžu si to vynachválit. Čísla píšu přes AltGr, ale došel jsem k tomu, že čísla člověk potřebuje překvapivě nejmíň často (pokud píše s diakritikou).
    22.2.2016 08:23 Nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Běžně pracuji přes ssh konzole s několika počítači současně, píšu kód a zároveň dokumentaci - v češtině.
    Dokumentaci v cestine, kdyz uz, muzes psat z pohodli US layoutu bez hacku a bez carek.
    Marián Kyral avatar 22.2.2016 08:32 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    cestina <> čeština
    22.2.2016 08:35 Nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Cech <> grammar nazi.
    Marián Kyral avatar 22.2.2016 08:44 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Vysvětli to zákazníkovi - ten platí, ten rozhoduje.

    Osobně mám s českou dokumentací docela problém - vhodné věty mně napadají výhradně anglicky a někdy musím docela dost přemýšlet, jak to vlastně napsat česky :-D
    22.2.2016 10:35 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Dokumentaci píšu primárně pro sebe. Nemám zrovna nejlepší multi tasking, holt starší procesor, a můj buffer nemá dost místa na to abych v něm dlouhodobě držel každou kravinu. Takže to píšu tak, abych se byl schopen po nějakém čase sám pokud možno rychle zorientovat. Pokud mi to dělá problém, tak to je jasné znamení, že je věc třeba přepsat znovu, lépe, pochopitelněji a pokud možno dle aktuálního stavu věcí. A v češtině se orientuji přeci jenom nejlépe.
    22.2.2016 12:07 fish fingers
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    on pise z vlastni vule dokumentaci v cestine... :-O

    tady clovek pozna lamy ze se nestaci divit... :-)
    22.2.2016 17:19 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Taky si myslím malí arogantní spratku, každýmu vyhovuje něco jinýho. Ale vysvětlovat to pubertálnímu gerojovy nemá smysl.
    23.2.2016 21:07 grammar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    22.2.2016 22:14 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Zrovna ve velectene statem financovane akademicke instituci bych ocekaval, ze bude anglicka dokumentace samozrejmost. Diky erasmu a podobnym eurosocialistickym vymozenostem u nas zdarma studuje spousta cizincu, kteri si pak ani nebudou moci precist vasi dokumentaci. Mozna byste mel misto vyzivovani samozivitelek a psani blogpostu v pracovni dobe radeji zapracovat na urovni sve anglictiny.
    Marián Kyral avatar 23.2.2016 05:50 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    A psal snad, že by tu dokumentaci někomu předával?
    23.2.2016 07:20 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Už několikrát jsem vám tu zcela jasně psal, že nejsem vyučující, což jen potroublé pako jako vy odmítá vzít na vědomí. Dokumentace tudíž není určena pro studenty, ale primárně pro mě, sekundárně pro mé kolegy (mezi nimiž žádný cizinec neznalý českého jazyka není) a nakonec - jelikož je z větší části volně přístupná skrze naší wiki - i každému jinému kdo rozumí česky. Což vy evidentně nejste, když nejste schopen porozumět psanému textu.
    Fluttershy, yay! avatar 22.2.2016 10:58 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    psaní všemi deseti naprosto zbytečné skill, protože rozhodující je co píšu a ne jak rychle

    Kognitivní faktory.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Marián Kyral avatar 22.2.2016 08:52 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Jsem prostě pohodlný a nestydím se za to. Svého času jsem střídal několik počítačů a ne vždy jsem měl možnost ovlivnit, jaká rozložení tam je nainstalováno. Nějakou dobu jsem zkoušel přepínat cz/en, ale katastrofa jménem "y/z" mně přinutila vybrat si jen jedno rozložení. A vyhrálo to česká qwertz.

    Teď bych si třeba mohl dovolit přejít na nějaké jiné rozložení, ale svůj čas budu raději věnovat něčemu jinému.
    22.2.2016 09:17 radeczek | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Ať si má každý na svém stroji rozložení jaké chce, ale ať nedržkuje, když si sedne za jinou (cizí) mašinu.
    22.2.2016 09:30 Nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    At si ma kazdy na svem stroji rozlozeni jake chce, ale pak at neotravuje s tim, ze tam chce neco pomoct.
    22.2.2016 10:12 MadCatX
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Nesmírně by mě zajímal psychologický profil jedinců, kteří podobné zápisky vytvářejí. Většina štamgastů z ABCL už má dostatečně vytrénovaný troll detektor, takže žádný flame z toho nevydolují. Navíc musí strávit nějaký čas konstrukcí argumentů, které se budou aspoň v prvním přiblížení tvářit jako smysluplné, celé to sesmolit, zkontrolovat jazyk, styl. Nevím, zda lze říct, že někdo z nudy kouká na severoamerické seriály a jiný vyrábí trollovací zápisky...

    Tip pro redakci: Nešlo by vedle počtu komentářů ukazovat u zápisků rovnou i hodnocení? Snad bych pak na kreace lobotomizované mysli jako toto omylem neklikal tak často.
    Fluttershy, yay! avatar 22.2.2016 10:56 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    AFAIK se tam zobrazuje:
    dnes 00:28 chronicPain | ChronicPain | Přečteno: 290× | Komentářů: 21, poslední 10:55 | Hodnocení: 14 % (14 hlasů)
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    22.2.2016 12:11 MadCatX | skóre: 28 | blog: dev_urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Mně se to nezobrazí, možná se to dá někde nastavit. Já měl hlavně na mysli rozcestník z titulní stránky, kde se v závorce ukazuje jen počet komentářů; přidat tam rovnou i hodnocení by podobné výžblepty mohlo okamžitě zvýraznit.
    Fluttershy, yay! avatar 22.2.2016 12:32 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Vidím to v /blog i /blog/souhrn – i když jsem odhlášený. Jediné, kde to hapruje, jsou tuším zápisky s anketou.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Fluttershy, yay! avatar 22.2.2016 10:55 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    pohodlí anglické klávesnice

    LMAO

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Bedňa avatar 22.2.2016 20:21 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    +1 zložené zátvorky AltGr+9 a AltGr+0 by som nepkladal o nič horšie ako na EN klávesnici, atď.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Fluttershy, yay! avatar 22.2.2016 22:58 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Na jaké klávesnici?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Bedňa avatar 23.2.2016 10:51 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Klasika 105keys rozloženie SK/CZ to by malo byť jedno. V niektorých editoroch stačí aj AltGr+9 a opačnú zátvorku si to doplní samo.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Fluttershy, yay! avatar 23.2.2016 11:59 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Pak je AltGr+číselný řádek horší kvůli umístění (navíc neredundantní) klávesy AltGraph.

    Problém je, že tyhle klávesy v rohu by tam v prvé řadě vůbec neměly být.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Bedňa avatar 23.2.2016 15:38 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Bereš to moc vedecky, mi bežní smrteľníci nepoznáme rozdieľ. No poznám rozdieľ ak mám písať diakritiku na anglickej klávesnici.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Fluttershy, yay! avatar 23.2.2016 18:55 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    nepoznáme rozdieľ

    Rozdíl mezi čím? Mezi několika pozůstatky dob dávno minulých, nebo mezi nimi a inteligentně navrženým vstupním zařízením, které bere v potaz (*lapání po dechu*) fyziologii člověka.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    23.2.2016 20:59 Hanz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Jo, protože ten čas strávený neefektivním psaním je pořád menší, než ten co strávíš hledáním té jediné správné klávesnice a učením se nových rozložení. To se prostě mentálně zdravému jedinci nevyplatí, takovýchle "optimalizací" můžeš dělat stovky (např. upravit chůzi tak, abys ušetřil tři kroky denně) a všechny jsou ve výsledku k ničemu.

    Mimochodem krapálnímu tunelu taky nepomůžeš tím, že budeš psát nenávistné blogýsky na ábíčku a mastit si u toho freneticky pinďoura.
    Fluttershy, yay! avatar 23.2.2016 21:07 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    ten čas strávený

    Protože čas jsou peníze. Nebo tomu aspoň věří skalní kapitalisté.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    23.2.2016 21:18 Hanz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Poklud nevnímáš čas jako jeden z nejdůležitějších zdrojů, tak si pusť pár skotských střiků.
    Fluttershy, yay! avatar 23.2.2016 21:30 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Můžeš tu hlubokou myšlenku nějak rozvinout?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Bedňa avatar 23.2.2016 21:53 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Je nutné odpisovať trolovi? Ak niekoho pri písaní kódu zdržuje prehmat klávesnice, gratuľujem, mne väčšinu času zaberie návrh a rozvrhnutie dokumentácia.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    pavlix avatar 24.2.2016 00:14 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Já osobně to považuju spíše za věc pohodlí.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Bedňa avatar 24.2.2016 18:14 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Nieje nad to mať pohodlie :) Samozrejme každdý vníma svoje potreby inak a to je len fajn.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Fluttershy, yay! avatar 24.2.2016 20:42 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Podobenství o jeskyni.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Bedňa avatar 24.2.2016 21:17 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    V kontexte toho vlákna to dáva moc rozuzlení a fakt som si už není istý či už pri odpovedi Pavlixa nedošlo k zámene výnamu prvej vety.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    24.2.2016 07:54 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Usetri to cas?
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    22.2.2016 12:14 big daddy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Podle me je stejne nejlepsi si rozlozeni nejak individualne upravit.

    Ja treba pouzivam tohle:

    - zaklad je anglicke rozlozeni

    - na cislech v horni rade jsem invertoval shift (Takze bez shiftu to pise symboly a se shiftem cisla. Precejenom symboly pisu casteji)

    - na capslock jsem namapoval podtrzitko

    23.2.2016 21:20 Little Mummy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    rozlozeni nejak individualne
    upravit
    22.2.2016 12:39 RM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Příloha:
    já používám tenhle layout a jsem až na pár drobností spokojenej
    22.2.2016 14:11 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Používám jak českou, tak anglickou klávesnici, podle toho, na kterém stroji zrovna pracuju, a přijde mi to na programování nebo práci v shellu jako prašť nebo uhoď...
    22.2.2016 15:30 M_train
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    jedná buď o skutečně extrémní nenávist ke Spojeným státum Americkým, nebo velmi podprůměrnou inteligenci

    Tohle je ale opravdu hodně dementní logika, co do toho taháš magore nějakou politiku?

    Já píšu všema deseti a když dělám českou věc, tak celkem logicky se mi píše rychleji česky. Stejně tak přepínám, když používám jiné jazyky. Jsi schopen to pochopit, nebo se napřed musíš uklonit směrem k USA, aby ti byla dovolena odpověď?
    If you don't ask, you don't get
    Fluttershy, yay! avatar 22.2.2016 16:11 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Co je to česká věc? Trolling?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    22.2.2016 22:53 M_train
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Materiál v češtině.

    Ale zjevně je můj příspěvek pro tebe moc komplikovaný, tak se nenech rušit ve své zabedněnnosti.
    If you don't ask, you don't get
    Fluttershy, yay! avatar 22.2.2016 22:56 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    zabedněnnosti
    trolling is a art
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    23.2.2016 10:19 sad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    S tímhle si troluj na zahraničních webech, kde umí anglicky, a ne tady. Pro Slovany jsou členy těžké samy o sobě.

    Trolling is an art.
    Trolling is the art of sth.
    Fluttershy, yay! avatar 23.2.2016 10:42 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    S tímhle si troluj na zahraničních webech, kde umí anglicky, a ne tady. Pro Slovany jsou členy těžké samy o sobě.

    Trumfl jsi mě. Takovou kokotinu fakt vymyslet nedokážu, natož větší.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    23.2.2016 15:21 M_train
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Jsem rád, že jsi projevil native znalost angličtiny. Musíš být hoooodně lokální vidlák, když při výtce na moji češtinu kydneš tenhle nesmysl.
    If you don't ask, you don't get
    Josef Kufner avatar 22.2.2016 16:58 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Ty podle tebe neergonimické kombinace na české klávesnici mi přijdou naprosto rovnocené těm na anglické. Tedy za předpokladu, že máš k dispozici všech 10 prstů. AltGr jde stisknout jen pohybem palce, bez posunutí ruky ze základní pozice. AltGr+B,N mi přijde i jednodušší než Shift+{,}. Celé to je jen otázka zvyku a tréningu.

    ps: Používám anglickou klávesnici a českou mám jako sekundární s přepínáním přes AltGr. České znaky pak píšu většinou přes mrtvé klávesy, tedy např. č = AltGr+Shift+ˇ, c. Je to poněkud neefektivní, ale i tak to stihnu dost rychle na to, aby mne to nijak znatelně nezdržovalo.

    ps2: Pokud neumíš všema deseti, tak se to nauč. Hodně to pomůže. I když při programování většinou ruce čekají na to, až hlava vymyslí, co psát, je zbytečné pak zdržovat tok myšlenek čekáním na ruce.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Fluttershy, yay! avatar 22.2.2016 17:54 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Ty podle tebe neergonimické kombinace na české klávesnici mi přijdou naprosto rovnocené těm na anglické.

    Jo, obojí stojí za velké smrduté e-e.

    Pokud neumíš všema deseti, tak se to nauč. Hodně to pomůže. I když při programování většinou ruce čekají na to, až hlava vymyslí, co psát, je zbytečné pak zdržovat tok myšlenek čekáním na ruce.

    Ono to není nutně rychlejší samo o sobě, ale při zvládnuté hmatové metodě odpadá mnoho režie se soustředěním se na různé věci.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    22.2.2016 17:38 ewew | skóre: 40 | blog: ewewov_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu

    Asi chceš jednotný svet ale to je nepravdepodbné. Zbytočne si sa registroval aby si napísal zbytočný blog.

    Root v linuxe : "Root povedal, linux vykona."
    Fluttershy, yay! avatar 22.2.2016 17:49 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Zbytočne si sa registroval aby si napísal zbytočný blog.

    Načež jsi napsal zbytečný komentář.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    22.2.2016 18:32 Hanz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Zapomněl jsi si prohodit účty, ChronicPaine :-D
    22.2.2016 18:49 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Mne nejvic vyhovuje UCW styl rozlozeni (AltGr jako modifikator pro diakritiku), ale moc popularni to bohuzel neni.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    23.2.2016 15:00 helb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Něco takovýho už roky používam – vok (a blog tady na abclinuxu).
    24.2.2016 08:15 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Příloha:
    Ja mam tohle, ale neni to uplne idealni. A hlavne nechodi to ve Windows.
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    29.2.2016 13:52 Ondrej Santiago Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Neco podobneho jsem leta pouzival (akorat modifikator namapoovany na levy win key a menu key, zrovna zabrani praveho altu na altgr je jedna z veci, ktera me dost vadi na non-US klavesnicich). Pri poslednim upgrade systemu jsem si rikal, ze bych konecne mohl prejit z Xmodmap na XKB, ale tam se mi nikde nepovedlo najit, jak nastavit uzivatelskou keymapu. Tak misto toho pouzivam bezne us rozlozeni v kombinaci s compose funkci namapovanou na menu key.
    1.3.2016 13:31 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Jojo, taky by se mi libila klavesnice se ctyrmi shifty jako ta od Symbolics. :-)
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    Fluttershy, yay! avatar 1.3.2016 16:26 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    1.3.2016 20:02 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Nebo IBM Model F (samozřejmě mírně modernizovanou).
    Fluttershy, yay! avatar 1.3.2016 20:21 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu

    IBM Model F je taky třeba Kishsaver; ostatně, teď je unikátní příležitost pořídit si nový Model F (F77 nebo F62) s podporou USB.

    To, co odkazuješ, je 122klávesový křižník, který existuje i jako Model M… a nemá patřičné rozložení.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    1.3.2016 20:36 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Aha dobrý vědět. Mě šlo hlavně o ten počet kláves.
    22.2.2016 22:04 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Ja stridam tri rozlozeni klavesnice a nemam s tim problem. Anglicke qwerty mam nejradeji, protoze na nem lze psat neformalni texty ve vsech jazycich, ktere ovladam. Kod jiz roky nepisu a na obcasne hratky s bash scripty pouzivam anglicke rozlozeni.
    xkucf03 avatar 22.2.2016 22:19 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu

    Děkuji za zvýrazněné pasáže – pomáhají tomu, aby si člověk udělal názor na zápisek a nemusel ho číst celý.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    22.2.2016 22:56 M_train
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    :-) :-) :-)
    If you don't ask, you don't get
    pavlix avatar 23.2.2016 12:24 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    S českou klávesnicí může být spokojen jen typický český bastlič
    No typický německý bastlič to asi nebude, když je to česká klávesnice. Tady zase někdo objevil Ameriku.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    23.2.2016 15:37 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Zvláštní, mě to je nějak jedno, nepíšu romány na čas, tak mě po pár minutách ani nepřijde na čem píšu, nějak se to přepíná samo. Mám sice oblíbené klávesnice, ale nikterak mě nevadí psát na čemkoli co funguje, jen na matlafounech se mě píše znatelně blbě, ale na tom se snad ani o práci ndá mluvit. :-)
    PepaSFI avatar 23.2.2016 20:11 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    já teda nejsem programátor, takže nevím proč je tak strašně nutný všecky znaky napsat jednou rukou. Ale jak zápisek dokazuje, na české klávesnici očividně jde psát to co na anglické, jen se trošku jinak mačkají ty všecky bž a dvojitý mň. A že to jeden klidně píše oběma rukama, zatímco druhý nutně musí jednou, asi aby mu ta druhá nechyběla na nějakou jinou důležitou činnost, vrtání v nose, škrábání na pérdeli nebo leštění kardana, to mi připadá úplně nepodstatný.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    pavlix avatar 23.2.2016 20:23 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    A není to úplně jedno? Někdo se naučí přepínat mezi anglickou a českou. Někdo používá na české AltGr s velmi podobným výsledkem. Já se třeba v češtině neobejdu bez anglické klávesnice, protože mi na české nejde compose key a navíc bych se musel učit české rozložení všech těch nesmyslů a i tam by bylo rozložení asi dost rukolomné.

    Bohužel jsem se naučil používat Compose dost pozdě, bez něj bych českou kláesnici vůbec nepotřeboval, ale nevím, jestli se mi vyplatí se přeučovat.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xkucf03 avatar 23.2.2016 22:20 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    A že to jeden klidně píše oběma rukama, zatímco druhý nutně musí jednou, asi aby mu ta druhá nechyběla na nějakou jinou důležitou činnost

    Já si např. pořídil trackball a mám ho nalevo – jednak abych si občas odpočinul a jednak když např. piji čaj pravou rukou, tak můžu levou hýbat kurzorem :-)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    23.2.2016 21:28 Little Mummy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    25.2.2016 17:44 Radovan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Tak ta je fakt pěkná! Mě napadla spíš tahle :)
    xxxxxx avatar 24.2.2016 11:23 xxxxxx | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Pokud někdo často přepínáte us/cz, lze využít us s modifikací cz_sk_de: setxkbmap "us(cz_sk_de)". Normálně se chová jako anglická + české, slovenské a německé znaky přes altgr. Lze ji jednoduše upravovat v /usr/share/X11/xkb/symbols/us, takže lze psát i další znaky (åøæðþ...). A je imho velice pohodlná, ani není třeba zvedat prsty na víc než 3 řádky: např. c -> c, c + altgr -> č, atd... Kdyby to někdo využil, můžu přidat svou konfiguraci.
    pavlix avatar 24.2.2016 12:43 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Pokud někdo často přepínáte us/cz, lze využít us s modifikací cz_sk_de: setxkbmap "us(cz_sk_de)".
    Zkusil jsem a je to super. Rád bych si to nastavil zatím s přepínáním na cz_qwerty. Jediný problém je, že ani u tohoto layoutu nefunguje lv3:ralt_switch_multikey.

    Přitom to chápu tak, že je účelem té volby právě skloubit levels a compose/multikey.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xxxxxx avatar 25.2.2016 00:10 xxxxxx | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    No na konci toho layoutu mám: include "level3(ralt_switch)" a v /usr/share/X11/xkb/symbols/level3 je xkb_symbols "ralt_switch_multikey" {... Nešel by další include nebo tak něco? Tohle jsem nikdy nezkoušel, takže nevím.
    Přitom to chápu tak, že je účelem té volby právě skloubit levels a compose/multikey.
    Tenhle layout jsem volil právě z lenosti, abych nemusel přepínat pět jazyků kvůli pár znakům. Compose jinak vůbec nepoužívám (dříve ano, dokud jsem neměl tenhle modifikovaný us layout), právě protože všechny potřebné znaky mám přes altgr.
    pavlix avatar 25.2.2016 09:42 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Kde najdu české a anglické uvozovky?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    ⧠ A = 0 avatar 25.2.2016 11:04 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Anglické nevím, české mám řešeny takto:
        key <AC07>  { [         n,          N,   apostrophe,     doublelowquotemark ] };
        key <AC08>  { [         t,          T,      lstroke,     leftdoublequotemark ] };
    
    Nevolte zmrdy.
    pavlix avatar 25.2.2016 11:17 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Omlouvám se za neznalost, ale zatím nerozumím až na sloupec s doublelowquotemark a leftdoublequotemark. Ale předpokládám, že to druhý je prává česká a zároveň levá anglická uvozovka, takže pravá bude rightdoublequotemark.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    ⧠ A = 0 avatar 25.2.2016 17:34 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Je to úryvek z mého /usr/share/X11/xkb/symbols/cz. <AC07> a <AC08> jsou kódy kláves na QWERTY/Z klávesnicích označených jako J a K (na kterých mám ve skutečnosti N a T), třetí sloupec (znaky psané přes AltGr) je výchozí nastavení pro českou klávesnici (' a ł), a ve čtvrtém sloupci (znaky psané přes AltGr+Shift) jsem si nastavil právě ony uvozovky.
    Ale předpokládám, že to druhý je prává česká a zároveň levá anglická uvozovka, takže pravá bude rightdoublequotemark.
    Vypadá to tak.
    Nevolte zmrdy.
    ⧠ A = 0 avatar 25.2.2016 07:04 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    QWERTY i QWERTZ (a další od nich odvozená, např. AZERTY či :ΣΕΡΤΥ) rozložení jsou znakem konservativismu, ba dokonce reakcionářství.
    Nevolte zmrdy.
    25.2.2016 16:18 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Asi castecne jo, ale taky je to znamka pragmatismu :-)

    Pokud nekdo umi touchtyping, tak naucit se nejaky uplne jiny rozlozeni bude signifikantni effort na jehoz konci bude mozna 5% zlepseni v rychlosti psani... Pusti se do toho rozumne uvazujici clovek? :-)

    Truchu me to pripomina jeden citat, ktery sice neni o klavesnicich, ale v principu je aplikovatelny: "the most dangerous enemy of a better solution is an existing codebase that is just good enough." (http://www.catb.org/esr/writings/taoup/html/plan9.html)
    ⧠ A = 0 avatar 25.2.2016 17:24 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Pokud nekdo umi touchtyping, tak naucit se nejaky uplne jiny rozlozeni bude signifikantni effort na jehoz konci bude mozna 5% zlepseni v rychlosti psani... Pusti se do toho rozumne uvazujici clovek? :-)
    Rozumný člověk se učí psát všema deseti rovnou na rozumném rozložení. :-) To se pak učí i rychleji. Nevím, jak rychle bych se naučil psát všema deseti na QWERTY (psal jsem na ní dlouhá léta 4–6 prsty, než jsem přešel na své rozložení), ale na svém rozložení jsem se to naučil asi za 5 hodin.
    Nevolte zmrdy.
    26.2.2016 00:04 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Rozumný člověk se učí psát všema deseti rovnou na rozumném rozložení. :-)
    zajimava teorie, ale trochu odtrzena od praxe.

    V praxi to vetsinou neprobiha tak ze by si nekdo rekl "tak, je me 8, zacinam s pocitacem, casem budu chtit umet psat vsema 10, tak na to pujdu pekne systematicky a vyberu si prvne spravne rozlozeni" :-) Nebo si vazne myslis ze to tak nekdo dela? :-)

    V praxi to vypada tak ze se dostanes k pocitaci, snazis se s nim neco delat a klavesnici vubec neresis. Za par let se naucis psat dostatecnou rychlosti a poslepu a dal uz vubec nema smysl to resit, protoze bys tim ziskal jenom velice malou pridanou hodnotu za vysokou cenu.
    ale na svém rozložení jsem se to naučil asi za 5 hodin.
    to nezni moc pravdepodobne ;-)
    pavlix avatar 26.2.2016 00:27 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    +1

    Občas je dobré se mezi hloubáním věnovat i pozorování reálného světa.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    ⧠ A = 0 avatar 28.2.2016 11:18 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Rozumný člověk se učí psát všema deseti rovnou na rozumném rozložení. :-)
    zajimava teorie, ale trochu odtrzena od praxe.

    V praxi to vetsinou neprobiha tak ze by si nekdo rekl "tak, je me 8, zacinam s pocitacem, casem budu chtit umet psat vsema 10, tak na to pujdu pekne systematicky a vyberu si prvne spravne rozlozeni" :-) Nebo si vazne myslis ze to tak nekdo dela? :-)

    V praxi to vypada tak ze se dostanes k pocitaci, snazis se s nim neco delat a klavesnici vubec neresis. Za par let se naucis psat dostatecnou rychlosti a poslepu a dal uz vubec nema smysl to resit, protoze bys tim ziskal jenom velice malou pridanou hodnotu za vysokou cenu.
    Přečti si pořádně, co jsem napsal. Ve skutečnosti jsem se naučil psát všema deseti v šestnácti. Předtím jsem nepotřeboval psát žádné dlouhé texty bez přílišného přemýšlení (narozdíl od některých spolužaček jsem netrávil hodiny na chatu), takže v rychlosti psaní nebylo hrdlo lahve – takže jsem stále psal těmi šesti prsty a rozhodně ne zcela poslepu. A právě až tehdy, kdy jsme měli mít na SŠ povinný předmět psaní na klávesnici, jsem se rozhodl, že se nebudu učit dementní qwertz rozložení a půjdu na to systematicky na něčem rozumnějším.
    ale na svém rozložení jsem se to naučil asi za 5 hodin.
    to nezni moc pravdepodobne ;-)
    To je vcelku jedno, jak to tobě zní. Od toho jsou výukové programy k psaní na klávesnici, aby to naučily rychle a účinně. Navíc na přirozenějším rozložení se to člověk učí rychleji. Můžeš si to zkusit sám: vezmi si nějaký jazyk, který znáš a který má vlastní standardní rozložení a nepoužívá latinku (aby se ti to nepletlo), zkus se na nějakém výukovém programu naučit jeho rozložení. Bude-li ti to trvat řádově déle, chyba bude nejspíš mezi židlí a klávesnicí.
    Nevolte zmrdy.
    pavlix avatar 28.2.2016 21:20 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Tak to já osobně nemám ponětí, kdy jsem se naučil psát všema deseti, protože jsem se to vědomě neučil. Tedy pokud nepočítám to, že mi brácha řekl, k čemu jsou ty výstupky na F a J a hrátky s programy na učení psaní všema deseti v době, kdy jsem už všema deseti psal. Výukový program mi celkem pochopitelně připadal jako ztráta času, určitě jsem v něm nepřesáhl množinu nějakých deseti kláves.

    Nicméně když jsem se doslechl, že mají některé střední školy předmět psaní všema deseti, tak jsem se tomu smál. Nechápal jsem smysl předmětu, kde se člověk učí něco, co stačí prostě chvíli dělat. Jestli si myslím, že má něco smysl, pak je to mapa kláves zobrazená na displeji, aby člověk neztrácel čas koukáním pod ruce, ale já osobně jsem neměl k dispozici ani to, prostě jsem si těch pár kláves zapamatoval.

    Je to pár let, co jsem uvažoval o přechod na praktičtější rozložení. Ne na přirozenější, nic takového neexistuje, vždyť je to jen rozložení písmen a dalších znaků po klávesnici. A došel jsem k závěru, že mě současná rychlost psaní na en/cz_qwerty neomezuje. Naopak by mě tehdy omezoval odklon od de facto standardu, protože jsem narozdíl od dneška často potřeboval sáhnout na klávesnici cizího počítače. Taková překážka se mě dneska netýká, ale zase bych musel řešit klávesové zkratky odvozené od polohy kláves. Takže stále nejsem přesvědčen, že to stojí za to.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Jendа avatar 28.2.2016 22:16 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Nechápal jsem smysl předmětu, kde se člověk učí něco, co stačí prostě chvíli dělat.
    Tak třeba já se to samovolně nenaučil (doteď to neumím).
    pavlix avatar 28.2.2016 23:43 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Tak ono to nebylo samovolně.

    Prostě jsem se dozvěděl na které klávesy patří zhruba který prst a začal jsem to používat. Ze začátku to bylo o dost pomalejší než datlovat dvěma prsty, ale věřil jsem bráchovi, že se to časem obrátí a tak se taky stalo. Na druhou stranu už jsem viděl i opravdové mistry v dvouprstém psaní.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Josef Kufner avatar 29.2.2016 09:52 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Já k psaní všema deseti přišel skoro stejně. Hodně dlouho jsem používal cca 6 prstů a postupně se přidaly další.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Fluttershy, yay! avatar 25.2.2016 17:43 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Pokud nekdo umi touchtyping, tak naucit se nejaky uplne jiny rozlozeni bude signifikantni effort na jehoz konci bude mozna 5% zlepseni v rychlosti psani... Pusti se do toho rozumne uvazujici clovek? :-)

    To je ovšem zcestná úvaha.

    Zaprvé. Naučit se psát hmatovou metodou (nebo jakkoliv efektivně) na Sholesově klávesnici je těžké, a to především kvůli nutnosti naučit se enormní množství různých (často nepřirozených) pohybů; viz např. velmi časté bigramy obsahující N a I/O. Inteligentní uspořádání kláves a symbolů tohle řeší.

    Zadruhé. Rychlost psaní skoro nikoho dneska nezajímá. Místo opisování máme OCR, rozpoznávání řeči aj. Příp. se dá použít stenografie (která je taky těžká, ale řádově efektivnější) nebo aspoň automatizovaná expanze textu. Pokud už se člověk naučí psát na rozumné úrovni, snadno narazí na psychologickou bariéru (absence motivace se zlepšovat); nicméně při jejím překonání se objevuje něco, čemu se v literatuře říká „levelling efect“, takže expert může a často opravdu benefituje třeba z používání DSK.

    Klávesnice se ostatně k psaní ani tak moc nepoužívá, ale pokud někdo třeba hodně edituje text, vyplatí se naučit se něco jako Vim, což je svým způsobem vlastně něco jako rozložení. I pak je lepší hardware jednoznačnou výhodou.

    Zatřetí. Problém kompatibility vstupních zařízení (jakožto třeba řady konvenčních hudebních nástrojů) s lidským tělem je dlouhodobě známý a dokumentovaný. Modifikace vstupní metody je alternativou pro hendikepované uživatele (hendikepované ať už z důvodů nesouvisejících, nebo právě naopak).

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    xxxs avatar 27.2.2016 13:27 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    nejaky tip na kvalitne free OCR a rozpoznavanie reci?
    kyknos avatar 27.2.2016 13:35 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    neexistuje
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    xxxs avatar 27.2.2016 16:11 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    ok. a iba rozpoznavanie reci, kludne aj uzavrete, ktore by zvladalo slovencinu/cestinu?
    27.2.2016 17:51 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    rozpoznavani reci nefunguje poradne ani na anglictinu, na kterou se urcite venovalo nejvic usili a penez. Ze to bude fungovat na minoritni jayky jako je cestina a slovenstina muzes rovnou zapomenout...
    ⧠ A = 0 avatar 28.2.2016 11:01 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Na druhou stranu je rozdíl mezi náhodnými skřeky s poměrně velkým rozptylem mezi mluvčími a mezi vcelku homogenními jazyky s pravidelnou výslovností.
    Nevolte zmrdy.
    Fluttershy, yay! avatar 27.2.2016 19:34 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    To, co dělali v Plzni, prý funguje velmi slušně. Osobní zkušenost s tím nemám.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Jendа avatar 27.2.2016 20:15 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Já zase slyšel, že Rozhlas rozpoznává v Liberci, ale ačkoli je to univerzitní projekt, není uvolněný (jak typické).

    SpeechTech jsem chtěl zkusit, ale demoverze nefunguje ve virtuálu a asi nikde nemám fyzická Windows. Jestli to někdo máte rozchozené, poslal bych vám pětiminutový soubor s kompilací vzorků, co potřebuju rozpoznávat, a zkusili byste mi to, abych viděl, jak je to úspěšné.
    28.2.2016 19:19 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Rozhlas rozpoznává v Liberci
    Rozpoznávání hlasu je ve spolupráci s nějakou firmou, info zde.

    Zpracování Českýho rozhlasu je další projekt.

    Jsou tam i odkazy na publikace. Jestli je někde samotná aplikace jsem nehledal, protože je tuším v .NET, na což nemám dostatečně vykonný počítač :-D.
    Jendа avatar 28.2.2016 22:26 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Windows-only, DRM a cenu bych asi dokázal překousnout (+ by se to blbě skriptovalo do mého use-case), ale nikdo nemá demo a rozhodně si nekoupím něco, co pravděpodobně nebude fungovat. Nemáte to někdo? Možná jim zkusím poslat sample, jak to projde…
    28.2.2016 22:36 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    A jaký je tvůj use case vlastně? Abys třeba nepotřeboval vlastní databázi z natrénovaných vzorků apod.
    Jendа avatar 28.2.2016 23:39 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Chtěl bych umět fulltext hledání + triggery na zadané fráze v nahrávkách z Tetry.
    29.2.2016 02:32 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    To by snad šlo, akorát na tom rozhlasu to bylo tuším potřeba dost trénovat a rozhlas bude mít mnohem lepší kvalitu zvuku než tetra vysílačka v terénu. Kdyžtak napiš někomu ze speechlabu ;-).

    OT: By mě zajímalo kolik
    A proprietary extension to TETRA standard enables psychological control of nearby people
    vygeneruje vyznavačů konspiračních teorií.
    Jendа avatar 27.2.2016 20:12 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    Zkus CloudASR. Funguje to na některé lidi, v některých prostředích a na některý obsah. Třeba budeš mít štěstí.
    xkucf03 avatar 27.2.2016 20:19 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    To se používá v GlobalEye? :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Jendа avatar 27.2.2016 20:24 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    No právě že nepoužívá. Ale fakt by se to hodilo. Nebo ne nutně hard-decision ASR, bohatě by stačil fulltext.

    Zkoušel jsem to sypat do toho CloudASR a naprosto to selhalo.
    xkucf03 avatar 27.2.2016 20:35 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše signálová inteligence

    BTW: docela by mě zajímalo i rozpoznávání jiných zvuků než řeči – události typu: štěká pes, příjezd auta s dieslovým motorem, po dlažbě jde žena na podpatcích, kolem projelo auto s houkačkou, přelet vrtulníku, soused seká zahradu, soused si řeže prsty na cirkulárce, příjezd sanitky…

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    kyknos avatar 26.2.2016 18:05 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    ti to nejak nevyslo, nacionalista nejsem, spojene staty miluju, ale us klavesnici nepouzivam, nevim, co bych z toho jako mel mit :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    26.2.2016 19:03 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    nevim, co bych z toho jako mel mit
    Moznost psat hranate zavorky bez mackani shiftu?
    Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
    kyknos avatar 26.2.2016 23:01 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Čteme z klávesnicového layoutu
    a to je nejakej benefit ci co?
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.