abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:00 | IT novinky

    DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.4. 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.4. 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.4. 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    18.4. 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.4. 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    18.4. 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (11%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 566 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA

    28.1.2012 15:41 | Přečteno: 2054×

    Když jsem dnes šel přes centrum Brna, byl jsem zvědavý, jak budou vypadat demonstrace proti ACTA. Dojmy mám dva:

    Transparenty

    Transparenty lidí chodících po České vypadaly jako obkreslená vandalská grafitti s drobnými nápisy typu "fuck ACTA" - nic, co by kladně zaujalo širokou veřejnost. Možná by se hodilo využít schopností nějakého pirátského markeťáka (určitě se v komunitě najde), kromě efektivnější vizáže i k větší vybavenosti vlastní demonstrace. Ta (okolo půl jedenácté) vypadala jako shromáždění dvou autobusů turistů s promotéry v maskách. :)

    Informační letáky

    Letáky jsem si ani nebral, protože jim chyběla podstatná věc - vzor dopisu (euro)poslancům, kteří mají v dalším kole schvalování možnost dohodu zaříznout.        

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    28.1.2012 16:13 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    Nesnasim actu, nesnasim kradeni obsahu. Oboji je to svinstvo.
    28.1.2012 16:46 John Hartigun | blog: Jeden z nejhorších blogů na abc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    A filmy / hudbu nestahujes? (Vim ze to je u nas legalni, jenom zvedavost.)
    Nothing sucks more than the moment during an argument, when you realize that you are wrong.
    28.1.2012 17:51 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    Nestahuji. Kupuju hodne dvdecek a obcas si zajdu do kina. A na muziku nemam cas - mozna tak autoradio, ale to je vse.
    pavlix avatar 29.1.2012 14:00 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    To to radši stáhnu, než abych musel řešit, kde přehraju DVD. Mám na mysli hlavně médium samotné, ale ani se software to není žádný zázrak. I obyčejná libdvdcss není zařazená do Fedory ani RPMFusion.

    Tyhle ochrany podle mě nesou jedinou „message“, že si to mám radši stáhnout.

    Ani z hlediska ekologie mi DVD nevycházejí jako příliš dobrý nápad.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    28.1.2012 16:53 lobotron
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    Kradení obsahu si představuji asi takto: Týpek naběhne do serverovny, začne vytrhávat disky z mašin, hází je do tašky a rychle zdrhá než na něj naběhne na*nej admin.
    28.1.2012 18:16 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    Zjevne mame odlisnou predstavu o definici kradeni obsahu. :-)
    28.1.2012 18:30 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    To je jako ukrást zlatý šperky kvůli tomu, abys je mohl dát do sběru... Žijeme v informačním věku, poměry se trochu změnily od doby, kdy internet vznikal. Což je evidentně doba, v které většina zdejšího osazenstva žije.
    Nicky726 avatar 28.1.2012 21:54 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    Krást lze jen fyzické věci, u abstraktních to z jejich podstaty nelze. Možná tak lze ukrást fyzický nosič s abstraktním obsahem, to asi dělaj ti piráti, když na moři přepadaj lodě naložený cédéčkama…
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    28.1.2012 22:32 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    Na tom se neshodneme, dalsi diskuse by byla jen slovickareni o definici kradeze, protoze s vami nesouhlasim. Ale cenu to nema, tady to nevyresime. ;-)
    28.1.2012 22:35 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    Dobre. Tak je to poruseni cizich prav, jehoz spolecenska nebezpecnost je ekvivalentni s kradezi v dane hodnote. :-)
    Nicky726 avatar 29.1.2012 00:27 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    Ani to to není, protože samotný koncept takových práv je porušením práv těch, komu se abstraktní věc sděluje, což plyne z podstaty abstraktní věci: není časoprostorově výlučná. Sdělením abstraktní věci, ji "má" jak sdělující tak ten, komu byla sdělena. Abstraktní věc nelze vlastni, nelze ji půjčit, lze jin jen bezpodmínečně předat či vůbec nepředat.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    29.1.2012 15:52 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    Krasne slovickareni :-) Stazenim obsahu(pokud se nejedna o volne dile) nesplnim podminky, ktere stanovil drzitel prav pro sireni tohoto dila => poskodil jsem ho tim, ze jsem mu nezaplatil(nesplnil podminky) a mam bezplatne pristup k danemu obsahu. Pri tom mne nic nenuti danou hudbu(z.B.) poslouchat. Ale to je jen slovickareni. Hlavnim moralnim argumentem je pro mne to, ze vyrobce(autor, distributor, vydavatel, atd) maji s danym dilem spoustu nakladu, takze neopravnene uzivani tohoto dila je imho poskozuje, protoze dokonce i oni musi jist (a treba i bydlet ;-)). Nehlede na to, ze dany clovek nerespektoval jejich vysostne pravo stanovit si podminky sireni a uzivani jejich dila. Necitim k nim zadnou solidaritu. Velka vydavatelstvi jiste nebudou chuda, ale to je jedno. Proste neopravnene stahovani, uzivani a sdileni se musi potirat a tresat. Acta vsak neni spravnou cestou, protoze postihuje a obtezuje i slusne lidi.
    Nicky726 avatar 29.1.2012 16:12 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    Abstraktní věc nelze vlastnit, nelze ji tedy zapůjčit, nelze ji tedy šířit s podmínkami. Abstraktní věc nelze vlastnit, protože aby něco bylo možné vlastnit, vyžaduje to, aby věc byla časoprostorově výlučná, aby, když ti dám věc, měl jsi ji jen ty a když si ji vezmu zpět, měl jsem ji už zas jen já. Něco takového s abstraktní věci nelze. Když ti řeknu a=b, tak to "mám" já i ty. Věc a=b nelze ani půjčit, neb vzhledem ke své časoprostorové výlučnosti, si to a=b nemůžu po uplynutí výpůjční doby vzít zpět, tak abys to ty neměl. Můžu si vzít papírek, kam jsem ti to napsal, ale z hlavy ti to vygumovat nemůžu. Nemůžu ti tedy dát žádné kategorickému imperativu závazné podmínky, pokud se ti rozhodnu sdělit a=b. Jistě v modu absolutní možnosti, můžu chtít, abys poté, co ti řeknu a=b každé ponědlí hopsal po levé noze, ale takové podmínky tvůj kategorický imperativ rozpráší a můj by mi je neměl umožnit ani vyslovit. Jinak to zda někdo do něčeho insvestoval nebo neinvestoval, tak to je trhu lhostejno. Jakkoliv se to může zdát nehezké, tak tohle je způsob, kterým funguje komutativní spravedlnost trhu, jiná na něm nefunguje.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    Heron avatar 29.1.2012 16:23 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    Jen možná malé doplnění. Snad každý autor (alespoň tak to plyne z rozhovorů, co jsem četl), je rád, když se jeho dílo používá. Totéž ve vědě. IMHO většina lidí je ráda, že může někomu sdělit "a=b" a tím zvýšit v případě vědy vzdělanost a v případě hudby třeba kulturnost.
    29.1.2012 16:55 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    Pokud je ten autor tak stastny z uzivani sveho dila, ma ho dat k dispozici rovnou pod svobodnou licenci. Pokud stanovi jine podminky uzivani, musi je ostatni dodrzovat - k uzivani dila je prece nikdo nenuti => uziti mimo stanovene podminky je amoralni a odsouzenihodny cin.
    29.1.2012 17:07 Lukáš Lánský | skóre: 2 | blog: Bruneloviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    aby něco bylo možné vlastnit, vyžaduje to, aby věc byla časoprostorově výlučná
    Ne. Vyžaduje to, aby šla nějak vymezit. Nezáleží na tom, v kterém prostoru žije, pokud má ve světě nějaké efekty. Myšlenky ji mají. Takže když se lidi dohodnou, že existuje patent ABC a kdo jej poruší (bude danou myšlenku aplikovat do světa bez svolení majitele), půjde sedět, tak to prostě tak bude fungovat -- a hlavně už to tak dlouho funguje. Patenty v medicíně ukazují, že mohou být i efektivně vymáhány.

    Upřímně řečeno, tenhle způsob vedení diskuze je hloupej. Jak si vůbec můžete myslet, že uhádáte, že právní systém nejde napsat tak, aby patenty byly vlastnictvím? Jasně že to jde. Nezáleží ale na tom. Jediné, na čem záleží, jsou efekty na společnost.

    Pokud jsou důvody proti IP, jsou v tom, že kazí hospodářství a omezují lidi. Ne v tom, že neexistuje. Z právního hlediska může existovat cokoliv.
    Jendа avatar 30.1.2012 00:17 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    Podle mě je jádro sporu v tom, jestli ti můžu říct „a=b, ale nikomu jinému už to neříkej“.
    xxx avatar 30.1.2012 00:54 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    Pokud to vztahnem konkretne na muziku, tak to neplati. Platilo to dokud existovala berlicka v podobe nutne pritomnosti fyzickeho media, na kterem ono a=b bylo sireno. Proste dokud si clovek nemohl nechat CDcko za mrzky peniz prepalit.
    Please rise for the Futurama theme song.
    Jendа avatar 30.1.2012 00:59 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    Nechápu. Výrok „a=b“ taky nepotřebuje přítomnost původního fyzického média.
    Heron avatar 29.1.2012 16:20 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    takze neopravnene uzivani tohoto dila je imho poskozuje

    Teď nevím, zda to byl nějaký soud ve Švýcarsku nebo jinde, ale to není podstatné. Byl to nějaký případ, kdy na jedný straně byl "pirát" a na straně druhé zástupce distributora. Distributor si škodu vyvucal z prstu standadním způsobem (počet stažení x cena), kde počet stažení nelze hodnověrně zjistit a o ceně se raději nebavme.

    Soud to vzal zodpovědně, nechal si udělat studii a ta přišla na to, co ostatně "piráti" říkají dlouhá léta. Tedy, že pirátsví podporuje šíření daného díla do míst, kam by se nedostal a tímto způsobem podporují prodej (uživatel si stáhne "demo", zjistí, že se mu to líbí a tak si to koupí; kdyby nebyla možnost "pirátství" tak se o tom díle vůbec nedozví -- a tedy ani nekoupí).

    Zkrátka a dobře, velcí distributoři pořád žijí sedmdesátých letech lisovaných vinylů. Možná by se mohli mrknout do kalendáře a také se zeptat lidí, co skutečně chtějí. Software je distribuován digitálně a jde to. Knihy také. Hudba také (což ukázal itunes). Jsou to právě ti velcí distributoři, kteří jsou zcela mimo mísu. Bohužel pro nás všechny, mají obrovskou moc.

    29.1.2012 16:53 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    Ano, jiste by zpusob sireni stal za prepracovani (cd, dvd, atd. jsou dnes uz celkem prezitek). Pokud pirati budou koncit u konstatovani, ze je to prekonany model, lze s nimi souhlasit. Ale pokud budou svou predstavu vnucovat ostatnim (distributorum, autorum, atd.) nebo dokonce ostatni nabadat k tomu, aby podminky stanovene autorem nedodrzovali, je to spatne a amoralni.

    Mne osobne treba lakaji reedice starych filmovych trhaku na BR s vysokym rozlisenim. Ale koupim si jen nejake, ty o ktere stojim nejvice, protoze jinak to povazuji za vyhazovani penez. Nekoupil jsem si to => nebudu se na to divat, nikdo mne k tomu nenuti. Muzu napsat distributorovi - at to da ke stazeni zdarma, ze je to moc drahe, ale to je tak vsechno, co muzu udelat. Diktovat podminky nelze - i kdyz jsou velci distributori sto let za opicemi, to proste nejde.
    xxx avatar 29.1.2012 20:54 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    Diktovat podminky samozrejme jde. Momentalne to delaji velci distributori.
    Please rise for the Futurama theme song.
    kyknos avatar 29.1.2012 23:04 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    to je naprostý nesmysl - to že si hudbu stáhnu (mimochodem v ČR zcela legálně) nemá na vydavatele žádný vliv, pokud mu to neřeknu nebo mi nebude špehovat počítač, ani se to nemůže dozvědět - a pokud není žádný vliv, nemůže být ani žádné poškození
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Jendа avatar 30.1.2012 00:16 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    A nemohl být poškozen i někdo jiný? Dá se to demonstrovat třeba na softwaru - firma, která si specializovaný software „ukradne“, bude mít konkurenční výhodu proti firmě, která dělá na legálním.
    kyknos avatar 30.1.2012 00:44 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    Mohla si hho "ukrást" taky, ne? Tady ale už spekulujeme mimo zákon.

    Stažení hudby je ale legální. Takže jakékoliv námitky naprosto nechápu.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Jendа avatar 30.1.2012 00:49 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    Jasně, nemluvil jsem o pouze o stahování, ale o porušování autorských práv obecně.

    To, že je něco legální, neznamená, že to někomu nemůže připadat nemorální (a tudíž mít proti tomu námitky), a opačně.
    kyknos avatar 30.1.2012 00:57 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    Jistě, nicméně v této oblasti sklutečně nedokážu pochopit, jak musí uvažovat někdo, aby mu přišlo kopírování nemorální.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    kyknos avatar 30.1.2012 00:58 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    Osobně například neznám žádného držitele práv (znám například poměrně dost hudebníků), kteří by proti kopírování měli výhrady. A už vůbec neznám nikoho, kdo to nedělá.
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Jendа avatar 30.1.2012 01:02 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    Nevím, co třeba nějaká malá firmička, co dělá úzce specializovaný SW, a na prodeji těch pár licencí staví živobytí?
    kyknos avatar 30.1.2012 03:09 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    A co se jí stane, když si zkopíruju její soft?
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    29.1.2012 12:23 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    O to vtipnější je, že v USA když mě chytnou při kradení CD v krámu, tak dostanu mnohem nižší pokutu, než když na mě přijdou jak to stahuju...
    29.1.2012 09:15 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    Informace ani audiovizuální díla ovšem nejsou abstraktní věcí. Kdyby byly, pak bych s tebou nejspíš souhlasil, abstraktní věc skutečně těžko ukrást. Jenže informace nejsou abstraktní. Reálně existují, ale využít se dají pouze s pomocí nějakého média, ať už je to mozek, harddisk, papír nebo cokoliv jiného. Určitě se shodneme, že informace nějak vznikají. Tudíž mají nějakého autora, tvůrce. To je jejich vlastník, který svobodně rozhoduje o tom, zda a za jakých podmínek je poskytne někomu dalšímu. Pokud na dohodu druhá strana svobodně přistoupí, pak podmínky zkrátka musí respektovat. Včetně toho, že musí aktivně bránit úniku informací.
    29.1.2012 13:14 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    ať už je to mozek ... za jakých podmínek je poskytne někomu dalšímu
    Buď budeš muset udělat vyjímku na mozek anebo lidem vypínat mozky.
    kotyz avatar 29.1.2012 14:04 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    Jak ty mozky budou vypínat? Kulkou ráže 9 mm? ;-)
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    29.1.2012 14:34 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    Nedivil bych se; nebo jen mazat nepovolené informace.
    Nicky726 avatar 29.1.2012 15:47 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    Hm, říkám tomu abstraktní věc, jako opak věci fyzické, tj. časoprostorově výlučné, abstraktní věc podle mě má existenci. A má zajímavou spojitost s fyzickými věcmi (býti uložen na médiu, kopírovat se z média na médium, utvářet fyzické věci). Jistěže vznikají a mají autora. Vztah vlastnictví na ně ale nelze uplatnit, protože ten potřebuje výlučnost, je to vztah pouze k fyzické věci, opřený o to, že fyzická věc může být v jednom čase jen na jednom místě. Abstraktní věci se sdělují. Tam si lze vybrat, zda sdělit, či nesdělit. Sdělením nepřejde autorství jako vztah původu, ovšem vzhledem ke specifické povaze abstraktní věci dojde k jejímu rozmnožení se vším všudy, tedy i s možností ji z obou médií plnohodnotně dále rozmožit. Má argumentace je taková, že vzhledem k tomu že abstraktní věc nelze půjčit (kvůli její nevýlučnosti), ztrácí nad ní sdělující při sdělení zcela kontrolu a ježto to takto je ve věcech, je vyžadování něčeho, co je s věcmi v rozporu (třeba licence, copyright) nemorální a tudíž proti kategorickému imperativu a tak nezávazné. Argumentaci a důkaz mám podrobně v blogu.
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    30.1.2012 07:28 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    Když pominu, že mluvíš o jakýchsi abstraktních věcech, pak celou argumentaci stavíš jednoduše na to, že informace (v jakékoliv podobě) jsou sdílené, tudíž k nim může mít kdokoliv přístup. A to celé zakládáš pouze na faktu, že informace lze kopírovat, množit. Jenže kopírovat lze úplně všechno, jen je otázkou v jaké kvalitě, za jak dlouho a s jakými náklady. Nebude to dlouho trvat a na všechno budeš mít 3D tiskárnu. Ty "nemorální" záležitosti, jak je nazýváš, myšleno licence apod. vyvažují nízké náklady na rozmnožování informací.
    pavlix avatar 30.1.2012 11:16 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    Je velký rozdíl mezi 3D tiskárnou a tvými scifi představami.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    30.1.2012 20:18 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    Rozdíl je pouze v tvé omezené mysli.
    pavlix avatar 30.1.2012 23:32 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    Chybí ti tam smajlík.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    31.1.2012 06:34 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    Myšleno vážně. Ale samozřejmě v dobrém duchu, takže proč ne :-)
    pavlix avatar 31.1.2012 16:31 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    Potom ses dopustil hloupého omylu. Proto jsem radši předpokládal vtip :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    1.2.2012 11:40 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    No jasně :-)
    28.1.2012 16:25 mustafa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    Na internetu se objevily dotazy, kdo za nás podepsal tu skvělou smlouvu, která nás pozvedne k výšinám, a kterou kdekdo pomlouvá.

    Údajně prý za ČR smlouvu ACTA podepsala Kateřina FIALKOVÁ.

    Smlouvu ACTA kritizují lidé jako nositelka titulu Evropanka roku 2006 a tento člověk.

    Pokud ACTA podepsala, tak je to už druhý úspěch Fialkové. Předtím byla členkou komise, která připravila smlouvu pro vstup ČR do NATO. Je nositelkou dvou vyznamenání. Jednu medaili má od Mirka Topolánka a druhou od litevského velkovévody.
    29.1.2012 20:09 zruda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    Přeju si, aby si lidi uvědomili, že to, že dohodu podepsala, neudělala z vlastní vůle. To se dohodlo už dřív a ona byla jen pověřena podpisem.
    pavlix avatar 30.1.2012 01:33 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    Přeju si, aby si lidi uvědomili, že to, že dohodu podepsala, neudělala z vlastní vůle. To se dohodlo už dřív a ona byla jen pověřena podpisem.

    Já bych ji třeba jen tak nepodepsal.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    30.1.2012 11:17 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    No, zastupovat stat (resp. vladu) v zahranici a prosazovat tam kroky vychazejici z vladni politiky bez ohledu na sve osobni nazory na ne je holt prace velvyslance. Podobne jako treba pravnik haji zajmy sveho klienta bez ohledu na to, co si o nem mysli.
    pavlix avatar 30.1.2012 13:08 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    Má to něco změnit na tom, co jsem výše napsal?

    P.S.: Mezi veřejnou právní službou a velvyslanectvím vidím určité drobné rozdíly.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    30.1.2012 14:23 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    Má to něco změnit na tom, co jsem výše napsal?

    Ne, jen usadit do kontextu.
    P.S.: Mezi veřejnou právní službou a velvyslanectvím vidím určité drobné rozdíly.

    Ja tam moc relevantnich rozdilu nevidim. Ono v podobne situaci jsou treba take policiste, statni zastupci ci soudci.
    pavlix avatar 30.1.2012 15:42 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    Ja tam moc relevantnich rozdilu nevidim. Ono v podobne situaci jsou treba take policiste, statni zastupci ci soudci.
    Ani jako policista bych to v Japonsku nepodepsal.

    Já mezi státní službou a službou komukoli, kdo zaplatí, rozdíl vidím... spíš mám pocit, že je problém, když ho nevidí ti, kdo státní službu provozuje.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    28.1.2012 16:48 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    Co jsem slyšel, tak co do účasti to byl docela fail.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    gtz avatar 28.1.2012 16:49 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    Tyto demonstrace neudělají zcela nic. Většina lidí stejně neví o co se vlastně jedná a že tam půjde průvod který bude máchat nějakými transparenty tak to vidím špatně. Možná kdyby ti lidé rozdávali letáčky co je to a proč proti ní tak snad ano, ale na České no nevím, v sobotu bych asi šel někam do nákupního centra-Vaňkovka/Olympia tak je lidí víc než na té české.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Grunt avatar 28.1.2012 19:26 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    Tyto demonstrace neudělají zcela nic. Většina lidí stejně neví o co se vlastně jedná a že tam půjde průvod který bude máchat nějakými transparenty tak to vidím špatně.
    Moje řeč. Dokud nebudou demonstranti min. do půl těla, tak to vůbec nestojí za řeč.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    gtz avatar 28.1.2012 19:58 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    To by šlo. Na to by se dalo i dívat. Akorát kdo by to dělal? Dívky s takovou visáží jako jsou ty ukrajinky jistě půjdou raději pracovat za pár desítek tisíc nějak do nějakého nightu než někde mrznout.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Grunt avatar 28.1.2012 20:27 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    Zmobilizujem přítelkyně a manželky všech, kterým ACTA vadí (takže asi nějakých geeků). To by i do počtu mohlo vyjít podobně. :-)
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    gtz avatar 28.1.2012 21:12 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    :-)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    28.1.2012 18:38 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    ... demonstrace. Ta (okolo půl jedenácté) vypadala jako shromáždění dvou autobusů turistů
    hm, do jednoho autobusu se vejde jenom jeden člověk?

    - já jen že na Novinkách psali cosi o tom, že v Praze demostrovalo deset, slovy 10, lidí, tož když Brno má asi pětinu lidí, tak počítejme, že jich bude na demostraci pětkrát míň, tedy 10 / 5 = 2, a děleno dvěma autobusy to máme jeden člověk na jeden autobus

    anebo že by nám média zase kecaly?

    jinak na mě trošku narychlo, dozvěděl jsem se o tom, když jsem byl o 60 km jinde, a měnit plány bez použití teleportu se mi fakt nechtělo, jo, kdyby to bylo ještě teď, tak bych možná prdel zvednul, ale prej jen do čtyř, hm, tak tou dobou jsem tak akorát vyrážel nach Brünn
    Jendа avatar 28.1.2012 19:21 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    V Praze demonstrovalo asi patnáct lidí, tohle zase Novinky trošku podhodnotily :).

    Spíš mě překvapilo, že na Procházku přišlo dost, možná 150.
    28.1.2012 19:59 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    Bude reportáž?
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Jendа avatar 28.1.2012 20:04 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    Není o čem, nic jiného, než co je v tom komentáři na KP, se neodehrálo.
    28.1.2012 20:51 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    Tak přece jen bude.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Jendа avatar 28.1.2012 21:06 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    další desítky až stovky dalších
    Bylo dost blbě slyšet, ale podle mě říkal 50 - 450 tisíc (!).
    28.1.2012 20:33 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    Média psala o Praze, co z toho vyplývá pro Brno? Fakt tam bylo od oka nějakých 60-70 lidí.
    28.1.2012 21:40 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    Média psala o Praze, co z toho vyplývá pro Brno?
    pro Brno? - vlastně nic ...

    ale vyplývá z toho něco nelichotivého o médiích - pokud ne to, co naznačuju v prvním příspěvku, tedy že přímo lžou o počtu účastníků (škoda, že se Jenda ozval se smajlíkem, doufal jsem, že to tu někdo uvede na pravou míru, ale takhle nevím, co si mám myslet), tak přinejmenším to, že lžou nepřímo, správnou filtrací informací, cituju:

    "V Praze se sešla jen desítka odpůrců dohody ACTA, kterým přihlíželo dalších 20 lidí. Podle informací České televize měli větší podporu protestanti v Ostravě. Na Masarykově náměstí se jich sešlo cirka padesát."

    no tak to je pravda, že padesát je víc než deset - ale není oněch "nějakých 60-70" ještě víc než "cirka padesát"? ... to si média nejsou schopna zjistit, co se děje v druhém největším městě republiky(*), notabene pokud je řeč o ČT, které tu má studio, co má dodat nejméně 25 minut regionálního zpravodajství denně?

    (*) kurnik, pardón, trochu jsem to podcenil, Brno není proti Praze pětinové, ale skoro třetinové, aj karamba, už je to dávno, co jsme ty čísla brali ve vlastivědě, měl jsem omrknout wiki dřív :-/

    (btw, "protestanti"? - WTF, bezvěrci a katolíci, dvě nejpočetnější skupiny u nás, se neúčastnili?)
    Fakt tam bylo od oka nějakých 60-70 lidí.
    já ti věřím, nemusíš mě přesvědčovat, že fakt :-)
    Jendа avatar 28.1.2012 22:10 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    V Praze jich fakt bylo 15 a nedá se říct, kolik přihlíželo. V extrémní interpretaci jim přihlíželo kolem 15. hodiny 150 lidí (Procházka). Bylo dost narváno a nešlo říct, kdo vlastně přihlíží.
    Jendа avatar 28.1.2012 22:49 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    Podle TV Noha (2:55) jich tam zřejmě dřív (já tam byl kolem 15.) bylo víc.
    28.1.2012 23:42 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    Storage error
    mirefek avatar 28.1.2012 23:54 mirefek | skóre: 6 | blog: proc_dalsi_nazev
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    Mne pomohlo vypnout Flashblock
    gtz avatar 29.1.2012 00:29 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    no u mně noScript
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    28.1.2012 18:49 klusik | Plzeň
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    Jako jasně, pořád je lepší, že se "vůbec něco" děje, ale není to ono, přesně jak píšete -- chybí tomu ucelená inteligence, někdo, kdo by tomu vládnul. Ono pořádat demonstraci není žádná legrace, aby to mělo smysl, musí se oslovit lidi (nemyslím přímo, ale nějak aby je to oslovilo). Prostě jak píšete...
    Prostě já ;) www.klusik.cz
    28.1.2012 19:00 sasula
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    Taky vám připadá článek o ACTA na wikipedii naprosto k ničemu?

    Chtěl jsem se dozvědět, co to ACTA je, ale hned po prvním odstavci jsem toho nechal. Aspoň jsem chtěl zjistit, proč je to špatné a skočil na "Threats to freedom and fundamental human rights" a opět přestal číst v půlce věty.

    Srovnejte to třeba s článkem o SOPA (což je asi něco podobného), který se dá číst normálně.
    28.1.2012 19:21 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    nieco podobne nie je SOPA, ale DMCA
    28.1.2012 20:38 Jirkus
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    Velice výstižný popis situace: http://pctuning.tyden.cz/hardware/multimedia-zvuk-tv/23124-uvaha-o-co-posledni-dny-jde-mame-na-krku-megaprusvih
    28.1.2012 22:58 kujón
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    Problém je, že se ta demonstrace zorganizovala v podstatě ze dne na den. A takhle se seriózně vypadající demonstrace udělat nedá. Kdyby jí svolali třeba na 15. února, tak věřím, že by to vypadalo jinak.
    Max avatar 29.1.2012 00:12 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    Přesně tak, vyzvat lidi na facebook stylem, zítra je demonstrace, to fakt udělá jen hovado. Sám jsem se to dozvěděl dnes kolem 11h, že je demonstrace a to už jsem měl jiné plány. Ovšem i tak jsem se u koníka zastavil a podíval (že bych třeba i podpořil), ale bylo tam tak 15 lidí, transparenty ani nešly pořádně přečíst (nějaká změť barviček), prostě totální fiasko.
    Nojo, pořadatel si může připsat na triko medvědí službu.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    Otto Šabart avatar 29.1.2012 14:39 Otto Šabart | skóre: 13 | blog: KatiePC blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    No... ja treba zjistil az diky tomuhle blogu, ze se nejaka demonstrace vubec konala :-).
    *´¨)¸.·´¨)¸.·***·>>> www.seberm.com
    Heron avatar 29.1.2012 09:56 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA

    Další budou následovat.

    Bystroushaak avatar 29.1.2012 18:59 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    Nejbližší má být 2.2 od 14:00 na staromáku.

    Osobně se tam snad ukážu (ségra má večer v praze maturák, takže tam musím tak jako tak). Jdete tam ještě někdo?
    Jendа avatar 30.1.2012 00:14 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    Ot: Nechceš se stavit v brmlabu? Můžu tam být od 15:30.
    Bystroushaak avatar 30.1.2012 16:00 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    Což o to, docela by se mi chtělo, ale nevím jestli mi to vyjde časově, vypadá to, že se nám do toho sejde ještě IRC sessna.
    30.1.2012 08:20 sad | skóre: 10 | blog: sad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Dojmy ze setkání s demonstranty proti ACTA
    Plánuji tam zajít, pokud nebude moc veliký mráz, v mínus deseti bych tam asi nešel.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.