abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 00:11 | Bezpečnostní upozornění

Vývojáři linuxové distribuce Mageia na svém blogu upozorňují na narušení bezpečnosti Mageia Identity. Narušitel získal přístup k LDAP databázi a zveřejnil jména uživatelů, jejich emailové adresy a haše hesel. Hesla uživatelů byla resetována.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 21:55 | Nová verze

Byla vydána verze 2.0.0 nástroje pro záznam a sdílení terminálových sezení asciinema (GitHub). Z novinek je nutno upozornit na nový zpětně nekompatibilní formát záznamu asciicast v2. S novým formátem si poradí nové verze asciinema-playeru a asciinema-serveru [Hacker News].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 05:55 | Zajímavý projekt

Dle příspěvku na blogu zaměstnanců CZ.NIC byl spuštěn ostrý provoz služby Honeypot as a Service (HaaS). Zapojit se může kdokoli. Stačí se zaregistrovat a nainstalovat HaaS proxy, která začne příchozí komunikaci z portu 22 (běžně používaného pro SSH) přeposílat na server HaaS, kde honeypot Cowrie (GitHub) simuluje zařízení a zaznamenává provedené příkazy. Získat lze tak zajímavé informace o provedených útocích. K dispozici jsou globální statistiky.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 04:44 | Komunita

Před týdnem společnost Feral Interactive zabývající se vydáváním počítačových her pro operační systémy macOS a Linux oznámila, že pro macOS a Linux vydají hru Rise of the Tomb Raider. Včera společnost oznámila (YouTube), že pro macOS a Linux vydají také hru Total War Saga: Thrones of Britannia. Verze pro Windows by měla vyjít 19. dubna. Verze pro macOS a Linux krátce na to.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.2. 21:33 | Nová verze

Byla vydána nová major verze 7.10 svobodného systému pro řízení vztahů se zákazníky (CRM) s názvem SuiteCRM (Wikipedie). Jedná se o fork systému SugarCRM (Wikipedie). Zdrojové kódy SuiteCRM jsou k dispozici na GitHubu pod licencí AGPL.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.2. 16:44 | Nová verze

Byla vydána nová verze 0.30 display serveru Mir (Wikipedie) a nová verze 2.31 nástrojů snapd pro práci s balíčky ve formátu snap (Wikipedie). Z novinek Miru vývojáři zdůrazňují vylepšenou podporu Waylandu nebo možnost sestavení a spouštění Miru ve Fedoře. Nová verze snapd umí Mir spouštět jako snap.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
19.2. 14:00 | Komunita

Na Indiegogo běží kampaň na podporu Sway Hackathonu, tj. pracovního setkání klíčových vývojářů s i3 kompatibilního dlaždicového (tiling) správce oken pro Wayland Sway. Cílová částka 1 500 dolarů byla vybrána již za 9 hodin. Nový cíl 2 000 dolarů byl dosažen záhy. Vývojáři přemýšlejí nad dalšími cíli.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
19.2. 11:11 | Nasazení Linuxu

Před dvěma týdny se skupina fail0verflow (Blog, Twitter, GitHub) pochlubila, že se jim podařilo dostat Linux na herní konzoli Nintendo Switch. O víkendu bylo Twitteru zveřejněno další video. Povedlo se jim na Nintendo Switch rozchodit KDE Plasmu [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
19.2. 05:55 | Komunita

Byla vydána vývojová verze 3.2 softwaru Wine (Wikipedie), tj. softwaru, který vytváří aplikační rozhraní umožňující chod aplikací pro Microsoft Windows také pod GNU/Linuxem. Z novinek lze zdůraznit například podporu HID gamepadů. Aktuální stabilní verze Wine je 3.0, viz verzování. Nejistá je budoucnost testovací větve Wine Staging s řadou experimentálních vlastností. Současní vývojáři na ni již nemají čas. Alexandre Julliard, vedoucí projektu Wine, otevřel v diskusním listu wine-devel diskusi o její budoucnosti.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
18.2. 16:55 | Komunita

Do 22. března se lze přihlásit do dalšího kola programu Outreachy (Wikipedie), jehož cílem je přitáhnout do světa svobodného a otevřeného softwaru lidi ze skupin, jež jsou ve světě svobodného a otevřeného softwaru málo zastoupeny. Za 3 měsíce práce, od 14. května do 14. srpna 2018, v participujících organizacích lze vydělat 5 500 USD.

Ladislav Hagara | Komentářů: 62
Který webový vyhledávač používáte nejčastěji?
 (2%)
 (28%)
 (62%)
 (2%)
 (3%)
 (1%)
 (1%)
 (1%)
Celkem 394 hlasů
 Komentářů: 34, poslední 14.2. 18:44
    Rozcestník

    Linuxák vo filme

    7.6.2007 15:15 | Přečteno: 1608× | GNU/Linux

    V pondelok o 23:00 bežal na Markíze povedal by som vcelku priemerný film s Clint-om Eastwood-om - Krvavá stopa (ang. Blood work). Sledoval som ho len tak pomimo kútikom oka, popri čítaní OpenMoko mailing listu. (hľadám nejaký dobrý, ideálne linuxový telefón)
    Film sa snaží držať si aspoň mierne nadpriemernú úroveň, čo sa mu myslím aj celkom úspešne darí, všeobecne však v mojich očiach zapadal do priemeru medzi filmy na ktoré človek zabudne a spomenie si na ne až v momente, keď ich práve kvôli tomu pozerá druhý krát. Všetko nasvedčovalo tomu, že rovnaky osud postihne aj tento kúsok keď zrazu prišla 26. minúta..

    ..a s ňou aj celkom milé, hoci s dejom v podstate vôbec nesúvisiace prekvapenie. Už pri príchode samozvaného detektíva Terry-ho McCaleb-a sa ukazuje malá značka (nálepka?) s písmenami LNX (čo mohlo a môže znamenať čokoľvek, ale vo víre udalostí..):

    V momente, keď sa chudák administrátor (súdiac podľa dvoch "asiserverov" stojacich vedľa neho) sťažuje na neschopnosť polície, ukazuje sa jeho pravá nátura naplno. Rozrušený nedávnym zážitkom a azda aj v snahe mierne zdramatizovať situáciu sa postaví a dovolí tak kamere zaznamenať popri jeho tvári aj poličku s knihami za ním. Treba uznať, naozaj slušná zbierka.

    Okrem pár linuxových kníh, z ktorých niektoré možno žiaľ rozoznať len podľa obalu, keďže nápis je nečitateľný..

    ..sa môže náš filmový kolega pochváliť aj takou lahôdkou ako RedHat 6.1, na ktorom som ak ma pamäť neklame začínal aj ja. (keď nerátam letmý dotyk so SUSE, ale to nebol môj počítač)

    Otázkou pre mňa zostáva, aký OS a prípadne aký window manager to vlastne svedok vraždy používa. Čo myslíte vy?

    Pre tých, ktorí daný film nevideli ešte upokojujúca správa na záver: Linuxák vrah nebol. ;-)

           

    Hodnocení: 90 %

            špatnédobré        

    Obrázky

    Linuxák vo filme, obrázek 1 Linuxák vo filme, obrázek 2 Linuxák vo filme, obrázek 3 Linuxák vo filme, obrázek 4 Linuxák vo filme, obrázek 5 Linuxák vo filme, obrázek 6

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Dalibor Smolík avatar 7.6.2007 15:30 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxák vo filme
    Dobrý postřeh! Já jsem u toho filmu dřímal, takže jsem to nezaznamenal :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    cezz avatar 7.6.2007 18:04 cezz | skóre: 24 | blog: dm6 | Žilina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxák vo filme
    Mne udrel do oci az ten RedHat.. :-)
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    cezz avatar 7.6.2007 18:07 cezz | skóre: 24 | blog: dm6 | Žilina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxák vo filme
    Vlastne.. ked tak nad tym rozmyslam, vsimol som si len ten. Ale bola to dost silna motivacia urobit par screenshotov a bol som prekvapeny, kolko inych zaujimavych knih som tam prehliadol. :-)
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    7.6.2007 15:35 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxák vo filme
    Vrahem je zahradnik!

    RedHat 6.1, ten mam jeste nekde doma :-)
    kyknos avatar 7.6.2007 15:56 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxák vo filme
    Linux na tom snad není tak špatně, aby bylo nutné poukazovat na každého linuxáka, který se mihne ve filmu, ne? :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Dalibor Smolík avatar 7.6.2007 16:16 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxák vo filme
    Pamatuji se, jak asi před 2 lety se v nějaké reklamě mihl pohled na obrazovku počítače, kde bylo logo Firefoxu. A jaké to bylo pozdvižení :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    7.6.2007 15:57 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxák vo filme
    To mi připomíná jeden z nových dílů kobry 11 (jediný, který jsem viděl ;-)), kde rozhraní k databázi čehosi bylo v GTK a nápadně připomínalo Rhythmbox. :-D
    cezz avatar 7.6.2007 18:03 cezz | skóre: 24 | blog: dm6 | Žilina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxák vo filme
    Na tom monitore vlavo je nieco, co pripomina horny a dolny panel v GNOME pri default nastaveni.. Ale naozaj len tipujem. Vyzera, ze GTK je medzi GUI toolkitmi holywoodska hviezda ;-) (to zas bude flame :-D)
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    7.6.2007 20:56 lefti | skóre: 18 | blog: OneAndOnlyTrueBlog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxák vo filme
    moc si s gnome nefandete .. hrdinove maji radi KDE
    Dalibor Smolík avatar 7.6.2007 20:58 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxák vo filme
    To je pravda. Nejvíc se mi na tom KDE líbí ta polooděná dáma na třetím obrázku.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    cezz avatar 7.6.2007 22:50 cezz | skóre: 24 | blog: dm6 | Žilina
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxák vo filme
    To je sice mozne, ale elita nepochybne pouziva GNOME ;-)
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    7.6.2007 16:10 klpo | skóre: 4 | blog: Martinův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxák vo filme
    Je to jedině dobře. protože: Linux vládne světem, wind*ws nechte dětem!! :D
    kyknos avatar 7.6.2007 16:13 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxák vo filme
    Další mučitel dětí :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    kotyz avatar 7.6.2007 16:27 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxák vo filme
    detem radsi playstation ...
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    7.6.2007 17:21 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxák vo filme
    ...s Linuxem... :-D
    Marek Stopka avatar 7.6.2007 17:27 Marek Stopka | skóre: 57 | blog: Paranoidní blog | London, United Kingdom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxák vo filme
    No a už umí linux využívat všechna jádra PlayStationu 3?
    7.6.2007 17:54 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxák vo filme
    Jo. A namísto výkřiků tatí, kdo je to generál Failure a proč chce číst mou paměť? budeme slýchat tatí, kdo je to ten Kernel a proč je ještě panic? :-)))
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    7.6.2007 20:35 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxák vo filme
    Jasně, pingání localhostu je zábava na celej večer :D
    Prcek avatar 7.6.2007 20:57 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxák vo filme
    To mi pripomina, ze jsem minuly tyden videl na Ocku klip, kde hral Tux ;-). Videt ho je mozno na youtube. Mozna na tech letacich, co rozdava, propaguje linux :-D.
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    7.6.2007 21:57 klpo | skóre: 4 | blog: Martinův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxák vo filme
    Óčko je na nic. Nehrajou Metal.
    Metal make world better.
    Prcek avatar 7.6.2007 22:44 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxák vo filme
    Metal hrajou v poradu Madhouse - neni to nic moc, ale aspon neco ;-).
    Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
    Shteffi avatar 8.6.2007 10:20 Shteffi | skóre: 21 | blog: Shteffi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxák vo filme
    já teda nevim.. je sice hezký, že občas se linux objeví na obrazovkách...

    mě ale vždycky přislo, že když už se muselo ve filmech objevit něco na monitoru počítače.. tak si tam filmaři vymejšleli nějaký vlastní GUI jenom aby náhodou někomu neudělali reklamu.

    viz třeba Céčkovej film "SÍŤ" se Sandrou Bulock

    Dalo by se samozřejmě jmenovat i víc filmů... "operace Swordfish" "Hacker 2" "Antitrust"

    atd....

    a v poslední době jim stačí když použijou Linux a tim nikomu vyloženě reklamu nedělaj... (myslim tim konkrétní komerční firmu)

    Ale jen houšť a větší kapky....
    8.6.2007 11:11 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxák vo filme
    Hezké shrnutí klišé je tady. ;-) Jsou to perly. :-D
    Nejmodernější počítače, jako se používají u NASA nebo CIA a podobné vládní instituci, mají grafická rozhraní, která je snadno používat. Ty, které je nemají, mají strašně mocné dekodéry textových příkazů, které správně porozumí a vykonají příkazy psané běžnou angličtinou.
    Radši zůstanu u strašně mocného dekodéru shell scriptů. :-)
    9.6.2007 10:17 Milo Kmeť | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxák vo filme
    Mňa skorej zaujal nejaký romantický film bežiaci na jojke zhruba mesiac (možno dva) dozadu. Ani si riadne už meno nepamätám tuším Estacanda, alebo Estaciende. Neviem ... v deji išlo o to, že Chlapovi z USA na Kube zabili brata. On išiel na Kubu aby zistil, čo sa vlastne stalo. Zaľúbil sa do jeho ženy. Spolu pátrali po tom, čo sa stalo. Mali veľa priateľov aj nepriateľov. A nakoniec sami nevedeli kto je proti komu, kto je priateľ, kto je nepriateľ, až to skončilo tak, že ten brat bol živý a len polícia potrebovala niekoho pochytať. Vcelku nezaujímavý dej. Ale spozornel som, keď v takomto filme bola pasáž, ktorú samozrejme hodnoverne nereprodukujem, ale týpek vytiahol notebook, že niečo pohľadá, vedľa neho krásna kubánska tanečnica (žena akože mŕtveho brata) sa pýta: čo je to? A chlap - to je Linux, pomocou toho dokáže plniť počítač to, čo mu poviem... a ďalej sa už len venovali hľadaniu tuším nejakej adresy nejakého kubánskeho týpka. Samozrejme "Všetko je na webe" a trvalo im to možno aj vďaka Linuxu len 1 sekundu.
    9.6.2007 11:17 miso | skóre: 36 | blog: iSCSI_initiator_howto | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxák vo filme
    keby si nahodou tu pasaz nasiel niekde na youtube ...
    znie to ako reklama zdarma ;-)
    Project Satan infects Calculon with Werecar virus
    9.6.2007 14:23 Milo Kmeť | skóre: 9
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Linuxák vo filme
    Sorry, ale ani názov si neviem spomenúť. Ten film je na imdb.org. Pozeral som to vtedy, ale teraz ho už neviem nájsť. Mám pocit, že to bolo točené v roku 2003+-1. Neviem, kde by sa dalo prechádzať programom televízií dozadu. Bolo to tuším v pondelok večer.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.