abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    dnes 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    dnes 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.5 svobodného multiplatformního softwaru pro editování a nahrávání zvukových souborů Audacity (Wikipedie). Přehled novinek také na YouTube. Nově lze využívat cloud (audio.com). Ke stažení je oficiální AppImage. Zatím starší verze Audacity lze instalovat také z Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | Zajímavý článek

    50 let operačního systému CP/M, článek na webu Computer History Museum věnovaný operačnímu systému CP/M. Gary Kildall z Digital Research jej vytvořil v roce 1974.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 16:22 | Pozvánky

    Byl zveřejněn program a spuštěna registrace na letošní konferenci Prague PostgreSQL Developer Day, která se koná 4. a 5. června. Na programu jsou 4 workshopy a 8 přednášek na různá témata o PostgreSQL, od konfigurace a zálohování po využití pro AI a vector search. Stejně jako v předchozích letech se konference koná v prostorách FIT ČVUT v Praze.

    TomasVondra | Komentářů: 0
    včera 03:00 | IT novinky

    Po 48 letech Zilog končí s výrobou 8bitového mikroprocesoru Zilog Z80 (Z84C00 Z80). Mikroprocesor byl uveden na trh v červenci 1976. Poslední objednávky jsou přijímány do 14. června [pdf].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 02:00 | IT novinky

    Ještě letos vyjde Kingdom Come: Deliverance II (YouTube), pokračování počítačové hry Kingdom Come: Deliverance (Wikipedie, ProtonDB Gold).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 12
    KDE Plasma 6
     (71%)
     (10%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 692 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1

    8.2.2009 12:50 | Přečteno: 2272× | Novinky | Výběrový blog | poslední úprava: 10.2.2009 17:56

    Tak už 9 dní používám KDE 4.2 a vracet k 3.5 už se nebudu. Nečekal jsem to, ale nejen že už je to použitelný, je to v úplně pohodě...

    KDE 4.2.0 vs. 4.2.61 & Qt 4.4.2 vs. 4.5.0 RC1

    Nejdřív jsem nahodil KDE 4.2.0 s Qt 4.4.2, pak jsem přešel na "unstable" KDE 4.2.61 (z kde-testing) a včera jsem aktualizoval Qt na 4.5.0 RC1 (z qting-edge). Nová Qt způsobuje jen jeden vážnější problém: padá kdm_greet :-) (Update: pro kdm_greet už je patch: 1, 2.) Musím teda dočasně používat jinej login manager (jelikož mám ještě kdelibs 3.5, sáhnul jsem po kdm 3.5). Vše ostatní jede v pohodě a nejspíš to ani nebylo třeba překompilovávat. KDE 4.2.61 mi oproti 4.2.0 přijde obecně svižnější, Plasma applety už nežerou zbytečně tolik CPU, přináší různý nový nastavení (třeba do Konqueroru), a tak.

    Ošklivý bugy

    Pár věcí mě štve. V Konqueroru se nelze přihlásit na ČSFD.cz. Nešlo tam AbcLinuxu, ale na to už existuje patch. Pak se mi nelíbí pár maličkostí, kterýma se liší od Konqueroru 3.5, jako třeba že (AFAIK) neumí uložit jiný nastavení pohledu pro všechny FTP a pro adresáře. To způsobil přechod na dolphin kpart. Amarok se čím dál tím víc oddaluje mojí představě o fajnovym přehrávači, tak si brzo najdu nebo napíšu něco, co mi bude vyhovovat víc. Další maličkost je, že novej KMLDonkey neumí spustit mlnet, tak jsem na to tátovi musel psát skript. V Kopete mi nejde zavřít tab s chatem Escapem, i když to tak nastavím. A taky v něm nefunguje jabber filetransfer.

    KWin a efekty

    Tady jsem čekal problémy, ale funguje to úplně bez problémů. Mám GeForce 8600GT s ovladačema 180.27. Nejdřív jsem z toho byl vedle, ale po pár dnech jsem to všechno vypnul, není to IMHO nic pro lidi co na počítači hodlaj taky pracovat.

    Pomalejší než KDE3? Dejte mi pokoj...

    Je to rychlejší a basta. A vůbec nejsem překvapenej, FatRat stojí na Qt 4 a taky mi přijde že naskočí ještě dřív, než ho spustím ;-)

    Věci co potěšej...

    Potěšila mě lepší podpora ICQ v Kopete - filetransfery fakt fungujou a zrovna tak Xtraz statusy. KHTML se *hodně* zlepšilo, myslim že je o něco rychlejší, ale především se toho hodně naučilo :-) Když v YaKuake najedete na odkaz, tak se podtrhne a můžete ho otevřít v browseru, což je taky peklo. Přijde mi taky že písmo je tu líp vyhlazovaný, líbí se mi to víc. KSysGuard dělá pěkný grafy a když si doinstalujete modul, umí zobrazovat v grafu I/O load, což je cool. Je toho víc, ale na některý věci už jsem si tak zvyknul, že si je ani nevybavím.

    Co nefunguje...

    Nefunguje mi kdebluetooth4. Zkoušel jsem leccos, ale fakt to nemůžu rozjet. Naštěstí táta na mobil leze přes USB a já si vystačím s obexftp :-) Další věc je WebKit KPart. S novou Qt už dá v Acid3 testu 100/100, ale problém je, že nerespektuje nastavení písma, nelze vyhledávat přes Ctrl+F, a tak. Takže je to celkem nepoužitelný.

    Závěr

    Občas je to trochu morda, ale používat se to dá v pohodě, aplikace jsou obecně dost stabilní. Nicméně úplnýmu BFU bych to ještě nedal, to bych počkal na KDE 4.3.

           

    Hodnocení: 69 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    thingie avatar 8.2.2009 13:00 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1

    Jak se v tom Kopete dostanu na nějaký MUC?

    Růžové lži.
    David Watzke avatar 8.2.2009 13:03 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    To nevím, přijde mi, že zatím nijak.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    thingie avatar 8.2.2009 13:16 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1

    To je docela chyba :-)

    Růžové lži.
    kozzi avatar 8.2.2009 13:25 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    Já jsem v kopete standartne prihlasen v MUC. Neni v tom zadnej problem
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    David Watzke avatar 8.2.2009 13:26 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    Já to teda nepoužívám, ale mohl bys nám prozradit jak se to teda dělá?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    thingie avatar 8.2.2009 13:28 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1

    Asi přes nějaké praporky…

    Růžové lži.
    David Watzke avatar 8.2.2009 13:39 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    To by byla docela ostuda, kdybych se zrovna já nachytal na chybějící praporek :-) Snad ne, USE=jabber zapnutý mám a nic jako "muc" tam není, tak nevím. Zkusil jsem přidat jabber kontakt jabber@conference.jabber.org a napsat mu, ale řeklo mi to že zprávy můžou posílat pouze účastníci diskuse.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    kozzi avatar 8.2.2009 13:48 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    Příloha:
    viz screenshot
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    thingie avatar 8.2.2009 14:07 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1

    Aha, takže to není k nalezení a ještě to je naprostý krám (neumím se s tím dostat na místnost která není ve výpisu, třeba). Tomu říkám podpora.

    Růžové lži.
    kozzi avatar 8.2.2009 14:20 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    Tak k nalezení to je, asi záleží na cloveku. Jinak to ze neumis napsat nazec skupiny kam se chces pripojit je tvoje chyba :-D
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    thingie avatar 8.2.2009 14:26 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1

    Aha, protože když všechno vyplním a zmáčknu enter, tak předvybraná volba je stejně browse, nikoliv join. Kvalitní UI FTW, asi. (Bohové, to Kopete je občas tak špatný, že člověk občas žasne jak se to tak dá udělat.)

    Růžové lži.
    kozzi avatar 8.2.2009 14:33 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    Co to máš za verzi? U mě je default join, dokonce tam ani browse nemám
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    thingie avatar 8.2.2009 14:45 thingie | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1

    0.60.4

    Růžové lži.
    kozzi avatar 8.2.2009 14:52 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    hmm ja ma 0.70, mozna to bude tim
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    8.2.2009 13:13 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    Zrovna včera jsem zkoušel přejít z KDE-3.5 na 4.2 a později 4.1. Aplikace, které používám (Kaffeine, Krusader, K3B, KPDF ...) se mi ale v žádné verzi KDE4 nechtěly spustit a když jsem je znova emergnul, natáhly si zpátky knihovny KDE-3.5.

    Dělám něco blbě (gentoo) ?
    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    David Watzke avatar 8.2.2009 13:16 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    Jo, děláš. Snažíš se instalovat verze pro KDE 3.5. Nahoď kde-testing overlay a odmaskuj/nainstaluj k3b-9999, krusader-9999 (nebo 2.0.0_beta2-r1), kaffeine-9999 a místo KPDF nainstaluj Okular. Kaffeine IMHO za moc stát nebude, použil bych spíš KMPlayer nebo SMPlayer.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    8.2.2009 13:20 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1

    KDE bude nejspis nepovedena beta uz porad, "hlavne ze jedou ti efekti woe"

    hmm
    David Watzke avatar 8.2.2009 13:21 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    Hmm, ty seš mi ale chytrolín.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    8.2.2009 13:37 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1

     Proc chytrolin? Vzdyt je to beta uz skoro dva roky a porad nepouzitelny a nejaky zlepseni v nedohlednu, proste beta naporad, nebo jen na dalsi dva roky? A na KDE 3.5 se sere.

    hmm
    David Watzke avatar 8.2.2009 13:43 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    Protože dva roky to beta není a to co říkáš není pravda. Před rokem jsem zkoušel KDE 4.0.0, to byla katastrofa, o tom žádná. O rok později tu máme KDE 4.2.61, který je dost dobře použitelný. Jestli nevidíš rozdíl mezi 4.0.0 a 4.2.61, tak už fakt nevím co bys chtěl. Na KDE 3.5 se kašle, to jo, ale funguje dobře a je stabilní, ne? Tak nevím o co ti jde, klidně ho používej další rok.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Heidelberg avatar 8.2.2009 13:43 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    lmanik avatar 8.2.2009 13:43 lmanik | skóre: 11 | Vracov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    Vy jste take beta jak se tak divam.
    A komu to cpes?
    lmanik avatar 8.2.2009 13:28 lmanik | skóre: 11 | Vracov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    ...
    A komu to cpes?
    David Heidelberg avatar 8.2.2009 13:36 David Heidelberg | skóre: 46 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    Díky. Zrovna jsem hledal nějaký info o 4.3 a vypadá to, že to jdu taky odmasknout ;-)

    P.S. Ach jo, zase je 4.2rc lepší než 4.2 final, protože tam přibyla hromada chyb :-/
    Marián Kyral avatar 8.2.2009 17:27 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1

     

    P.S. Ach jo, zase je 4.2rc lepší než 4.2 final, protože tam přibyla hromada chyb :-/

     

    Taky jsem tomu nechtěl věřit, ale je to tak. Hlavně plasma to schytala :-( Doufám, že to chlapci co nejdříve opraví.

    Rezza avatar 8.2.2009 13:44 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1

    Taky se chystam na trunkatkove KDE - Kevin me teda snazi nadrovolnicit na Kompare, pada s Qt 4.5 a nema cas...

    David Watzke avatar 8.2.2009 13:46 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    Hmm, to máš pravdu, padá velice :-) Mrknu na to, i když asi nepochodím.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Martin Stiborský avatar 8.2.2009 13:52 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1

    Před pár dny jsem vyzkoušel Archlinuxový KDEmod s KDE 4.2 a Qt 4.4.3 a jsem nadšený. Určitě u něj zůstanu, plasmoidy sice nevyužiju, efekty jsem taky vyházel, ale jinak spokojenost. Nepadá to, funguje to, odezva a rychlost se mi zdá taky naprosto v pořádku.

    Myslím, že existují i nějaké KDEmod testing repository, takže zkusím, jestli bych nemohl zkouknout tebou zmiňované verze, fakt mě to docela nadchlo ...

    Jedna otázečka, marně pátrám po nastavení, které zakáže seskupování oken ze všech ploch v panelu, může mě někdo nasměrovat prosím ?

    Kvík ..
    Limoto avatar 8.2.2009 13:57 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1

    Pravým na ten taskbar, nastavení správce úloh, filtry, zobrazit pouze úlohy z aktuální plochy...

    David Watzke avatar 8.2.2009 13:59 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1

    Jedna otázečka, marně pátrám po nastavení, které zakáže seskupování oken ze všech ploch v panelu, může mě někdo nasměrovat prosím ?

    Odemkni widgety, klikni pravym na ten panel (nastavení správce úloh) a tam najdeš v obecnym nastavení seskupování a v comboboxu volbu neseskupovat.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Martin Stiborský avatar 8.2.2009 14:01 Martin Stiborský | skóre: 26 | blog: Stibiho bláboly | Opava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    Děkuji. Jsem asi byl slepý ..
    Kvík ..
    8.2.2009 14:54 Balvan42 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1

    Jop. Po nainstalení KDE 4.2 můžu říct. KDE je zpět! (teď už jenom ten kaffeine a k3b a ještě trošičku snížit náročnost)

    Nefekám nif vod vefovem
    David Watzke avatar 8.2.2009 15:49 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    K3b pro KDE4 mi jede v pohodě, Kaffeine nepoužívám, ale taky má v trunku verzi pro KDE4 (nevím v jakém je stavu).
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    8.2.2009 15:59 michal | skóre: 24 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1

    Kaffeine je v trunku v mizerném stavu, zmizely jakékoliv možnosti nastavení a vývoj se zastavil,

    David Watzke avatar 8.2.2009 16:10 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    Zastavil? Poslední commit před 4 dny...
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    8.2.2009 14:19 michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1

    Asi tak před týdnem se mi podařilo skoro zfunkčnit kbluetooth4, dokonce naskočila ikonka na lištu a našlo to můj mobil, ale nic víc. Když jsem to později znovu updatnul tak je to stejně špatné jako dřív, nedetekuje to žádný adaptér a ikonka nenaskočí.

    Mimochodem v playground už je funkční verze Filelight pro kde4, takže komu tahle aplikace chyběla v kde4, tak už si ji může stáhnout a nainstalovat

    David Watzke avatar 8.2.2009 15:51 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    Asi tak před týdnem se mi podařilo skoro zfunkčnit kbluetooth4, dokonce naskočila ikonka na lištu a našlo to můj mobil, ale nic víc.
    Jo, tohle se mi povedlo taky :-D
    Mimochodem v playground už je funkční verze Filelight pro kde4, takže komu tahle aplikace chyběla v kde4, tak už si ji může stáhnout a nainstalovat
    Super, hned přidám do overlaye ebuild.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    10.2.2009 13:32 Scarabeus IV | skóre: 20 | blog: blogisek_o_gentoo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    Hele kdyz si pises ebuildy pro kde4 vis ze mame officialni overlay a dokonce i normalni lidi (nedevove) k nam muzou prispivat?
    ziskas tim moznost toho ze my ten ebuild opravdu nekdy zaclenime :]
    Marián Kyral avatar 10.2.2009 14:03 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1

     

    Hele kdyz si pises ebuildy pro kde4 vis ze mame officialni overlay a dokonce i normalni lidi (nedevove) k nam muzou prispivat?
    ziskas tim moznost toho ze my ten ebuild opravdu nekdy zaclenime :]

    A jak? Pár ebuildů pro plasmoidy jsem dal do buggzilly a jsou pořád mantainer-wanted, i když jsem tam dal [kde-crazy] do názvu.

     

    Marián Kyral avatar 10.2.2009 14:16 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1

     

     

    Hele kdyz si pises ebuildy pro kde4 vis ze mame officialni overlay a dokonce i normalni lidi (nedevove) k nam muzou prispivat?
    ziskas tim moznost toho ze my ten ebuild opravdu nekdy zaclenime :]

    A jak? Pár ebuildů pro plasmoidy jsem dal do buggzilly a jsou pořád mantainer-wanted, i když jsem tam dal [kde-crazy] do názvu.

     

    Kecám, mám tam jen [ebuild]. Ale měl jsem dojem, že jsem jich tam dal více. Asi ne :-(

    http://bugs.gentoo.org/show_bug.cgi?id=250769 - [Ebuild] System Status plasma applet - shows cpu, ram, and swap usage
    http://bugs.gentoo.org/show_bug.cgi?id=250803 - [Ebuild] yaWP (Yet Another Weather Plasmoid)

    10.2.2009 15:18 Scarabeus IV | skóre: 20 | blog: blogisek_o_gentoo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    Musis prijit na irc, mame 600 bugu, co cekas :] proste nestihame. Takze enhancement sou low priority
    10.2.2009 15:22 Scarabeus IV | skóre: 20 | blog: blogisek_o_gentoo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    Tak sem se na to podival a mas tam par "minorsyn issues" takze jestli se stavis na tom irc tak ti povim jak to odstranit a pak to pridam :]
    Ted du bumpnout koffice a kdevelop :]
    Marián Kyral avatar 10.2.2009 16:09 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1

     

    Tak sem se na to podival a mas tam par "minorsyn issues" takze jestli se stavis na tom irc tak ti povim jak to odstranit a pak to pridam :]
    Ted du bumpnout koffice a kdevelop :]

    Můžu zkusit, problém je, že mám strašně málo času. Poslední dobou to bývají už jen maximálně dvě hodiny večer, kdy mám klid a můžu něco smysluplného dělat. :-(

     

    mirec avatar 10.2.2009 14:59 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    Aj mňa by zaujímalo ako, občas by skúšam pár vecí z KDE 4 ktoré nie sú v kde-testing a ebuild by som dokázal napísať.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    mirec avatar 10.2.2009 15:03 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    Jaj vlastne nie, zabudol som, že kde-testing nemôžem používať. Nefunguje mi chladič na cpu takže do prázdnin kompilujem len nevyhnutné ...
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    David Watzke avatar 10.2.2009 14:49 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    Myslíš tím kde-testing? Klidně si ten ebuild vezmi, ale hlavně tam prosím konečně přidejte profiles/repo_name s názvem repa, paludis řval a musel jsem to obcházet pomocí rsync exclude.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    10.2.2009 15:19 Scarabeus IV | skóre: 20 | blog: blogisek_o_gentoo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    scarab@arcarius: /usr/local/portage/kde-test/kde/profiles $ cat repo_name
    kde
    David Watzke avatar 10.2.2009 15:51 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    Aha, tak to je jiná overlay, tu nepoužívám... Nahodím ji místo kde-testing.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    10.2.2009 15:53 Scarabeus IV | skóre: 20 | blog: blogisek_o_gentoo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    tohleto to je: http://git.overlays.gentoo.org/gitweb/?p=proj/kde.git
    8.2.2009 14:55 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    No já si to snad taky nainstaluju, jak tu poslední dobou čtu... (no ale radši počkám, až nebudu mít ruku v sádře :-D)
    kozzi avatar 8.2.2009 14:59 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    No jen aby sis ji pak znovu nezrnil az bude trizkat do stolu, proc to jede tak na ....
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    8.2.2009 15:17 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    Už je v qt-4.5 opravený bug se špatným (překrývající se, náhodné) pozadí ikon v tray?

    Já se na kde 4.3 těším, na kde 3.3 jsem víceméně začínal :-) Nejvíc mě na KDE4.2 ale štve samozřejmě fglrx & xorg, logy se plní backtracy, nejnovější xorg z portage žere 100% jádra, neběží aplikace s opengl, video s xv je shora posunuté o 50px mimo okno, otevření okna (nové okno nebo z traye kde3 aplikace případně maximalizace) trvá dvě sekundy, změnu velikosti okna musím dělat bez zobrazení obsahu (a ten rám ještě hnusně bliká). Za to kde ale nemůže, no.

    Může ale za to, že konqueror zapomíná nastavení (nezobrazovat přiblblé výběrové +/-), občas KDE nenastartuje (řeší Ctrl+Alt+Backspace a druhé přihlášení), nefunguje stahování plasmoidů z netu, schémata plasmy jsou zabugovaná (zejména nabídka programů je průhledná, až to nejde číst a vzhled se rozpadá se změnou velikosti) a nastavení správce úloh si ve vertikálním panelu plete sloupce a řádky.

    Nemluvě o tom, že některé věci nastavit prostě nejdou :-( (velikost písma v hodin)

    I přes to jsem si na kde4 zvykl a pomalu na něj migruju (ještě že kwalletmanager čte soubory s hesly z 3.5 verze).
    Only Sith deals in absolutes.
    kozzi avatar 8.2.2009 15:42 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    Už je v qt-4.5 opravený bug se špatným (překrývající se, náhodné) pozadí ikon v tray?
    Ano je
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    8.2.2009 16:00 Non_E | skóre: 24 | blog: hic_sunt_leones | Pardubice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    Super, tenhle mě fakt otravuje. Díky
    Only Sith deals in absolutes.
    Dalibor Smolík avatar 8.2.2009 15:37 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1

    Kdebluetooth jsem nerozjel ani na KDE 3.5.10 - lépe řečeno fungoval, ale po aktualizaci Debianu testing minulý týden si ani neškrtnu. Musel jsem použít Gnome-obex-server.

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    mirec avatar 8.2.2009 17:04 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    Takže napíšem svoje skúsenosti:

    Plasma

    Stále nepodarený spomalený deravý krám.

    Klávesové skratky

    Stále nefungujú ako majú (napr. nedajú sa vymazať, žeby nízka priorita?).

    Kopete

    Videli ľudia ktorí písali Kopete štandard XMPP? Podľa toho čo to dokáže tipujem, že nie, ale celkovo multiprotokoloví klienti sú na tom naprd.

    Menu

    To nové menu sa renderuje strašne dlho a strašne zle sa mi používa. Obyčajné menu vyzerá ako zlý vtip.

    Okular

    Pekná aplikácia .. keby renderovala dobre.

    Toolbary

    Stále sa umiestňujú zle (žeby zase nízka priorita?).

    Teraz ma tak napadlo, nevie niekto čo sa stalo so starým toolbuttonom z KDE 3? Teda taká tá vec na ktorú keď človek klikol a držal stlačené ľavé tlačítko myši 600ms tak vyskočilo menu. Menu sa dalo zobraziť aj okamžite (stačilo počas tejto doby pohnúť kurzorom). Moje vyjadrovacie schopnosti sú mizerné, takže tu je kód pre tých ktorí ma nepochopili. Po spustení sa zobrazia 2 buttony, ten vľavo je štandardný, vpravo môj vylepšený. Po kliknutí na ľavý button treba čakať aby sa zobrazilo menu. U pravého buttonu stačí kliknúť a presunúť kurzor so stlačeným mýšítkom, vtedy sa menu zobrazí okamžite. Patch na to by mal asi 4 riadky ...

    Tento typ buttonu sa využíval napr. v KDE 3. Považujem to za jednu z najväčších vychytávok. Proste keď chcem ísť v histórii späť o 1 stránku, stačí obyčajné kliknutie na button, ak o viac stránok, stačí kliknúť, presunúť kurzor a pustiť nad položkou menu. Teraz v KDE 4 je nutné sa trafiť na mini button (ktorý aj s pôvodným buttonom zaberá ešte viac miesta než v KDE 3).

    No a okrem toho je tu strašne strašne strašne veľa vecí kvôli ktorým aj keby som chcel nemôžem KDE 4 používať.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    8.2.2009 22:32 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1

    když už je tady kecání o KDE4.2 tak bych taky přihodil pár otázek a postřehů:

    1. K3B - plánuje se stejná integrace do KDE jako funguje v KDE 3.5.10?
    2. digikam - kipy pluginy neobsahují základní (pro mě) věci - hromadné přejmenování, hromadné změna velikosti a pod - hlavně že je tam export do facebooku a podobně - píše se nějaké nové rozhraní pro batch procesy, ale zatím není ...
    3. krename - viz bod 1
    4. bude umět dolphin odeslat soubor  mailem? (v konqueroru to v menu je, ale nějak to blbne)
    5. zvykl jsem si na práci s obrázky příno v konqueroru - rotace, zmenšení, převod v KDE4.2 to najít nemůžu
    6. jde v KDE 4.2 vypnout mřížka na ikony, tak aby se s nima dalo volně posouvat po adresáři?
    7. a tak nějak jsem si zvykl na rychlé procházení složek v menu (možná se k tomu dá přemluvit lancelot, ale nevím jak)
    8. a vůbec integrace - v KDE 3.5.10 je to všechno tak nějak super provázaný - K3B / konqueror, amarok / konqueror a tak podobně - v 4.2 ani náhodou
    9. umí krunner spustit příkaz pod jiným uživatelem? v nastavení to je, ale nějak nechápu jak to pracuje

    jinak co se mi líbí:

    1. plasma - je to prostě hezký :)
    2. kontact (kmail a spol)
    3. kopete - přešel jsme na něj z pidgina a jediné co mi nejde je odesílání SMS pře ICQ - odeslat jde, ale odpověď zpátky se nezobrazí
    4. kdenlive pro KDE 4 je super
    5. gwenview
    6. ktorrent
    7. svým způsobem i dolphin

     

     

     

     

    mirec avatar 9.2.2009 08:24 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    5: Je to vecou servisných menu, nemyslím, že bude veľký problém to tam dopísať.

    9: Mám taký pocit, že sa to dá len napevno nastaviť, že odteraz bude spúšťať pod iným užívateľom. Ale čo môže človek čakať od deravej sračky?
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    vlk avatar 8.2.2009 22:36 vlk | skóre: 23 | blog: u_vlka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    ....som sa predchvilou vratil na 3.5 :(

    4.2 je stale nepouzitelna. mam pocit ze si pockam az na nejake 4.4.4...
    You don't exist, Go away !
    9.2.2009 12:28 sssssssss | skóre: 15 | blog: cotoje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1

     Chytroline! Vzdyt sam velkej skoro dospelej linuxak David pise ze je 4.2 pouzitelna! Vydrz jeste tak dva roky, pokud ovsem nejakej programator neprijde na napad psat odznova KDE 5 a KDE 4 zustane nepouzita navzdy.

    hmm
    Marián Kyral avatar 10.2.2009 08:28 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1

     

     Chytroline! Vzdyt sam velkej skoro dospelej linuxak David pise ze je 4.2 pouzitelna! Vydrz jeste tak dva roky, pokud ovsem nejakej programator neprijde na napad psat odznova KDE 5 a KDE 4 zustane nepouzita navzdy.

    Sám jsi chytrolín. Naprosto zbytečná, urážlivá reakce. Každý má právo používat co mu vyhovuje.

     

    10.2.2009 10:32 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    zbytečná, urážlivá (zbytečně urážlivá?) - IMO ne, David nám to tu cpe stylem, že kde nedocení kvality KDE 4 je mimoň, nechť tedy ochutná trošku vlastní medicíny, holt jsme ten chleba, co vracíme za jeho kameny, nechali prvně řádně ztvrdnout ...
    Marián Kyral avatar 10.2.2009 11:07 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1

     

    zbytečná, urážlivá (zbytečně urážlivá?) - IMO ne, David nám to tu cpe stylem, že kde nedocení kvality KDE 4 je mimoň, nechť tedy ochutná trošku vlastní medicíny, holt jsme ten chleba, co vracíme za jeho kameny, nechali prvně řádně ztvrdnout ...

    Aha, tak nic takového jsem tam nenašel. Spíše mně zarazilo, na kolik bugů tam David narazil a ještě pořád KDE 4.2 používá. Já bych na to asi neměl nervy. Ale přesto KDE 4.2 používám bez vážnějších problémů. A to, že někdo vyzkouší KDE 4.2 a vrátí se k 3.5 chápu. Každý má jiné požadavky.

     

     

    Musíš si uvědomit, že tohle je blog a je to čistě subjektivní. Nemusíš všemu beze zbytku věřit. Není to slovo Boží. Právě proto je tady ta diskuze, aby se k tomu vyjádřili ostatní.

    vlk avatar 12.2.2009 22:13 vlk | skóre: 23 | blog: u_vlka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    jo, to mas pravdu, lenze ja potrebujem natom aj pracovat, nielen sa hrat a klikat... naviac kde 4.2 mi strasne vyzierala baterky v notase (mal som vypnute efekty)
    You don't exist, Go away !
    9.2.2009 10:30 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    Je to rychlejší a basta.
    seš debil a basta
    9.2.2009 11:26 Luboš Luňák | skóre: 19 | blog: Seli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    Obvykle se považuje za vhodné nechat si samomluvu jen pro sebe.
    9.2.2009 15:11 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    hele víš ty co? - měl bych takový návrh ... stav se někdy za mnou osobně mi ukázat, jak je KDE 4.2.0 rychlejší než KDE 3.5.10

    já ti připravím takovej seznámek činností, co takhle po večerech na počítači dělám, vezmu si kameru a natočím, jak ty věci uděláš v KDE 3.5.10 a potom jak to uděláš v KDE 4.2.0; záznam potom vystavíme na netu a spočítáme z něj, co kolik zabralo

    pokud to bude v KDE 4.2.0 rychlejší, tak se tady Davidovi omluvím za toho debila výše, a tobě zaplatím cestovní výlohy a věnuju bečku (či jiný dar dle výběru v odpovídající hodnotě)

    pokud to bude rychlejší v KDE 3.5.10, tak nejmíň na rok přestaneš na netu šířit chvalozpěvy na KDE4 a zajistíš urychlené fixnutí tří bugů dle mého výběru

    a abys neřekl, že to mám akorát blbě nastavené nebo něco, tak udělám dvě čisté instalace, k té s KDE 4.2.0 ti dám rootí heslo a můžeš si to předem zkonfigurovat, jak budeš potřebovat

    co ty na to?
    10.2.2009 14:48 Luboš Luňák | skóre: 19 | blog: Seli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    Aha a to by bylo všechno? Neměl bych třeba ještě donést kafíčko a taky naštípat dříví?

    A obzvlášť mi zajímavá přijde ta část, že když já prohraju (a to navíc dost neregulérní soutěž), tak já přestanu "šířit chvalozpěvy na KDE4", přestože něco takového moc nedělám, a když už, tak to většinou mám podložené, zatímco kdyby to nedejbože dopadlo obráceně, tak tam není nic o tom, že by skončilo nějaké šíření FUD o KDE4.

    Takže já mám alternativní návrh. Já se budu věnovat věcem, které mají alespoň nějaký smysl, což není dohadování se s trolly, kteří nemají nic lepšího na dělání než bez výsledku pomlouvat práci jiných.

    A co se týká debilů, doporučil bych využít ten čas třeba na nastudování základů slušného chování. Nepojedu nikam jen kvůli tomu.

    10.2.2009 16:52 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    Aha a to by bylo všechno? Neměl bych třeba ještě donést kafíčko a taky naštípat dříví?
    to byl iniciální návrh, o kterém se dá diskutovat, pokud toužíš štípat dříví, klidně ti tu radost dopřeju, nějaké nezpracované teď máme ;-)
    A obzvlášť mi zajímavá přijde ta část, že když já prohraju (a to navíc dost neregulérní soutěž),
    můžeš nám obyčejným smrtelníkům vysvětlit, co je na tom neregulérního? - to, že by KDE 4.2.0 dostalo náskok tím, že ti umožním si ho předem zkonfigurovat? ... dobře, tak tento bod zruším, dostaneš dvě čisté instalace, spokojen?
    tak já přestanu "šířit chvalozpěvy na KDE4", přestože něco takového moc nedělám, a když už, tak to většinou mám podložené, zatímco kdyby to nedejbože dopadlo obráceně, tak tam není nic o tom, že by skončilo nějaké šíření FUD o KDE4.
    viz výše, o podmínkách se dá jednat

    co se týče "šíření FUD o KDE", což takhle místo toho nálepkování tedy poctivě vyvrátit něco z toho, co tvrdím? - nabízím ti jedinečnou příležitost, že ti sám pomůžu vyrobit důkazní materiál proti mně, můžeš pak každému předvést, jaký jsem šašek a jak lžu a nemám to podložené, když tvrdím, že KDE 4.2.0 není rychlejší ani stejně rychlé jako KDE 3.5.10 ...
    Takže já mám alternativní návrh.
    no, na jednu stranu je pochopitelné, že se ti kvůli hloupé sázce nechce táhnout přes půl republiky ... na druhou stranu tímto přístupem (míněno vyznění celé reakce) vpodstatě přiznáváš, že by to pro tebe dopadlo špatně
    Já se budu věnovat věcem, které mají alespoň nějaký smysl, což není dohadování se s trolly, kteří nemají nic lepšího na dělání než bez výsledku pomlouvat práci jiných.
    tož za prvé, uvádění věcí na pravou míru lze za pomluvy považovat jen s velmi velkou dávkou fantazie - pokud na tom trváš, viz výše, začni vyvracet

    za druhé, problém je právě v tom "bez výsledku" - až na občasné vyjímky je jedno, kdo vám co říká, ať uživatelé nebo jiní vývojáři, vy si prostě žijete ve svých vzdušných zámcích, kde cokoliv děláte je automaticky dobré, a cokoliv je ve sporu s vaším konáním je automaticky špatné

    a za třetí, považuju od tebe za sprosté neustále se ohánět tím, kdo co dělá, a těm, kdo zrovna neprogramují (nebo ještě lépe neprogramovali zrovna daný kus kódy), upírat právo k čemukoliv se vyjadřovat - když například v restauraci požádám, aby mi jídlo udělali ostřejší, tak na mě rozhodně nevyletí kuchař a nevynadá mi, co do toho kecám, když si to nevařím (přisolím si to už sám ... i když pravda, v poslední době v KDE moc commitů nemám :-/)
    A co se týká debilů, doporučil bych využít ten čas třeba na nastudování základů slušného chování. Nepojedu nikam jen kvůli tomu.
    začněte s Davidem a dalšími u sebe - absence slov, která jsou na tvojem seznamu slov neslušných, ještě neznamená, že se chováte slušně

    - já osobně se tedy cítím více uražen tím, když mi někdo do očí lže, a to tvrzení o rychlosti za lež považuju a budu považovat, dokud mě někdo nepřesvědčí o opaku, nežli tím, když mi někdo řekne, že jsem debil, zvláště pokud k tomu má dobrý důvod, jako třeba že jsem udělal nějakou zjevnou chybu
    10.2.2009 18:50 Mark
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1

    Kavol, problém je v tom, že z tvojich príspevkov vyžaruje nepríjemná arogancia. Takže sa vôbec nedivím, že ti nejaký vývojár KDE odpovie podobným spôsobom. Vlastne sa divím, že ti vôbec odpovedajú. Keby si sa naučil jednať s ľuďmi, tak by si zistil, že je potom oveľa jednoduchšie presvedčiť ho, aby niečo zmenil alebo uznal, že urobil. Ale tento príspevok je asi zbytočný, určite si presvedčený, že ty to robíš správne.

    11.2.2009 01:42 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    Kavol, problém je v tom, že z tvojich príspevkov vyžaruje nepríjemná arogancia.
    mohl bys být konkrétnější?
    Takže sa vôbec nedivím, že ti nejaký vývojár KDE odpovie podobným spôsobom. Vlastne sa divím, že ti vôbec odpovedajú. Keby si sa naučil jednať s ľuďmi, tak by si zistil, že je potom oveľa jednoduchšie presvedčiť ho, aby niečo zmenil alebo uznal, že urobil.
    rád se nechám poučit ... cílem mého prvního příspěvku nebylo někoho o něčem přesvědčovat, nýbrž jen a pouze vyjádřit znechucení nad tím, co a jak David napsal

    nicméně dobrá, hrejme tu hru, která se potom rozehrála - můžeš mi předvést, jak přiměješ Luboše k tomu, aby veřejně uznal, že to co David napsal je nesmysl?
    Ale tento príspevok je asi zbytočný, určite si presvedčený, že ty to robíš správne.
    zbytečná je poslední věta, proč se od tebe mám nechat urážet, že jsem arogantní hovado? - jenže tys' nepoužil výrazu "hovado" ani žádného jiného na indexu těch neslušných, nýbrž opsal jsi to "určitě jsi přesvědčený ...", a rovněž jsi neřekl o mě, že jsem arogantní, nýbrž opět opisem "z tvých příspěvků vyzařuje ...", takže podle pánů z nedělní školy jsi mě vlastně vůbec nemohl urazit a jsi mnohem slušnější přispěvatel než já ...

    nojo, je to holt zkurvená doba, když se nehledí na obsah, ale pouze na míru politické korektnosti :-/

    nicméně k té domnělé aroganci a tomu, jestli konám správně - premisa jest, že mé chování je pouze důsledkem vlivu všech vstupů, nikde netvrdím, že mám vždy pravdu a že můj názor je lepší než názor kohokoliv jiného, je jen tak dobrý, jak dobré jsou vstupy, tedy kdokoliv má možnost jej změnit, pokud dokáže ovlivnit relevantní vstupy ... a tady je kámen úrazu, na vstupu "zkušenosti s rychlostí KDE" má významně menší váhu informace se zdrojem "nějaký David Watzke tvrdí v blogu" než informace se zdrojem "téměř každodenní vlastní zkušenost"; tedy obecně lidé mají problém si to svoje nějak rozumně odargumentovat (dostatečně přesvědčivý by pro měl byl třeba kolegův test, jenže ke vší smůle souhlasí s tím, co tvrdím já, a ne co tvrdí opozice ;-)), kteroužto svoji neschopnost pak zaměňují s tím, že prý musím mít vždycky pravdu ... nemusím, ale nevidím nic špatného na tom si za svým názorem stát, dokud nejsem přesvědčen o tom, že není správný

    no a tady konkrétně jeden ze zkušenostních vstupů říká, že na svém chování bych neměl nic měnit, část lidí to odfiltruje, což je pro mě výhodné z dlouhodobého hlediska, vůči kterému jedna konkrétní hádka na netu prakticky nic neznamená (ano, jsem určitým způsobem asociál, omezit okruh lidí kolem mě považuju za výhodu už samo o sobě, natožpak po zohlednění toho, jací lidé zbydou ...)
    David Watzke avatar 11.2.2009 18:40 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    na vstupu "zkušenosti s rychlostí KDE" má významně menší váhu informace se zdrojem "nějaký David Watzke tvrdí v blogu" než informace se zdrojem "téměř každodenní vlastní zkušenost"
    To je taky naprosto v pořádku. Já nemám potřebu ti (nebo někomu jinýmu) něco dokazovat, jen jsem sem sepsal svoje zkušenosti s KDE 4.2.61 @ Qt 4.5.0 RC1. Jestli se domníváš, že si to vymýšlím, tak jsi mohl napsat třeba "nevěřím ti" (případně něco jinýho, co jsi inteligentně schoval za toho debila).
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    12.2.2009 23:47 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    ... a tys' mohl napsat něco jinýho než "Je to rychlejší a basta."

    btw, na začátku blogu píšeš, že devět dní používáš 4.2, tak si teda vůbec nejsem jistej, kde mluvíš o 4.2 a kde o prereleasu 4.3 jako teď; 4.3 se mi ještě nepovedlo zkompilovat, takže to nehodnotím
    David Watzke avatar 13.2.2009 00:04 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    Mluvím o KDE 4.2.61, je to dost podobný 4.2.0, ale jak jsem psal, obsahuje tu a tam znatelný zlepšení. Nicméně ani 4.2.0 mi neběželo nijak pomalu, takže nevím jestli snapshot trunku vyřeší nějaký tvoje rychlostní problémy, ale pochybuju o tom, protože mám za to, že problém bude spíš v nastavení systému nebo v ovladačích (když mi to tu jede svižně, z jakýho jinýho důvodu by to někomu jinýmu mělo jet pomalu?). Ale než mě zas označíš za debila, znova opakuju že to je jenom můj názor (zrovna tak jako celej ten zápisek).
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    David Watzke avatar 10.2.2009 19:37 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    Ne že by to pro mě od tebe něco znamenalo, ale tys měl dobrý důvod pro to nazvat mě debilem?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    11.2.2009 00:33 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    ano, viz začátek tohoto threadu, relevantní část blogu a historie tady na ábíčku, a k tomu poslední odstavec, na kterýžto teď pravděpodobně reaguješ, a špetku jazykového citu (hint: "debil" nepoužívám ve smyslu lékařské diagnózy)
    mirec avatar 9.2.2009 11:10 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    Přílohy:
    Je to rychlejší a basta.

    Ak je o toľko rýchlejšie prečo zvláda KDE 3 to isté za 5s čo v KDE 4 trvá 25s?

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    9.2.2009 11:40 Luboš Luňák | skóre: 19 | blog: Seli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    Protože špatný benchmark dokazující cokoliv umí udělat kdokoliv?
    mirec avatar 9.2.2009 12:38 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    Myslím, že ako benchmark je bootchart dosť dobrý. Okrem toho z grafu vyplýva, že funguje dosť nehospodárne. Napr. aplikovanie témy kurzoru môže byť spustené paralelne so štartom celého KDE.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    9.2.2009 13:44 Luboš Luňák | skóre: 19 | blog: Seli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    Neřekl jsem, že problém je v bootchartu. Z grafu vyplývá hlavně to, že se porovnávají jablka a hrušky.
    mirec avatar 9.2.2009 13:58 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    V oboch prípadoch startkde (3.5.9 vs. 4.2.0). KDE 3 je upravené, KDE 4 so štandardným nastavením, po vyhodení splash (fakt zbytočnosť v KDE 3, u KDE 4 kvôli tomu nepríjemne blikanie, v noci strašne vyzerá ale to je fuk), akonadi, nepomuk, prebytočných modulov z krunneru, vypnutý session management, vypnutá kontrola nastavení, vyhodené mysql, kalendár (mimochodom v KDE 3 mi kalendár štartuje) štartuje 15s. Síce v štandardnom nastavení by som to porovnávať nemal ake keď vyhodím viac vecí než v KDE 3 je to stále výrazne pomalšie.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    mirec avatar 9.2.2009 13:41 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    Áno, ten benchmark je falošný rovnako ako toto video. Každý predsa vie, že na desktope je najdôležitejšie to aby si človek mohol otočiť applety.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Marián Kyral avatar 10.2.2009 08:43 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1

     

    Áno, ten benchmark je falošný rovnako ako toto video. Každý predsa vie, že na desktope je najdôležitejšie to aby si človek mohol otočiť applety.

    Pěkné. Osobně jsem nepomuk plugin už dávno zakázal. Spíše by mi pomohlo, aby krunner vždy spustil co má. Situace kdy musím dvakrát provádět <ALT>+<F2>, kon <ENTER> a konsole se nastartuje až napodruhé je občas hodně k vzteku.

     

    9.2.2009 14:52 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    jasně, za to, že podle spousty uživatelů je KDE 4 pomalé, mohou už nejenom špatné grafické karty a jejich ještě horší ovladače, už za to můžou i špatné benchmarky, chyba je prostě všude jinde, jenom ne v Qt4 a KDE4 :-D
    mirec avatar 9.2.2009 15:00 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    Sorry, ale toto s grafikou nič spoločné nemá. Ja som akurát upozornil, že sa pri štarte KDE 4 plytvá výkonom keďže niektoré veci by mohli ísť paralelne, iné by sa mohli optimalizovať a hneď by to nabiehalo ako blesk. Je logické, že keď tu nabieha mysql tak to nemôže byť rýchlejšie než moje vyladené KDE 3 ktoré počas štartu akonadi dokáže naštartovať kompletne. Grafický výkon je úplne iná kapitola a problémy s výkonom súvisia z veľkej časti s koncepciou desktopu.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    9.2.2009 15:13 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    prosímtě, ještě jednou se podívej, na co reaguju, a ještě jednou si přečti, co píšu ...
    mirec avatar 9.2.2009 16:11 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    Ja som to písal k tej grafike. V súčasnosti už situácia nie až tak zlá. Napr. QGraphicsScene už dokáže fungovať rýchlo. Widgety sa mi síce zdajú výrazne pomalšie, hlavne zoznamy .. ale používať sa to dá aj na pomalšom železe. A odpovedal som len preto aby si nikto neplietol to čo som písal s grafickým výkonom.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    9.2.2009 19:41 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    A odpovedal som len preto aby si nikto neplietol to čo som písal s grafickým výkonom.
    ok, dobře

    pro mě ta grafika byla podružná - mohlo to být cokoliv jiného, šlo o ten princip, že když nemáme jednoho viníka, tak si najdeme jiného, jenom prostě nesmí padnout stín na našeho miláčka
    mirec avatar 9.2.2009 19:53 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    No tak to áno, princíp je rovnaký. Ak by som tu napr. napísal, že kopa konfiguračných súborov sa pomaly načítava určite by tu niekto napísal, že chyba nie je v tom, že je tých súborov priveľa ale v tom, že nemám SSD disk. Ako programátor je mi jasné, že budeme problém zapierať vždy keď sa to dá, hlavne nech nemusíme opravovať alebo nebodaj optimalizovať ;)
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    9.2.2009 14:29 michal | skóre: 24 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1

    Jak se pomocí bootchart měří start KDE? Nějak na to nemůžu přijít.

    mirec avatar 9.2.2009 14:34 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    bootchartd start startkde

    Podrobnosti v README.logger, sekcia Monitoring applications.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Josef Kufner avatar 10.2.2009 10:17 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    Taky jsem na to nejdriv nechapave koukal... pak jsem si precet ty popisky v grafu ;-)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    rADOn avatar 9.2.2009 12:22 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše KDE 4.2.61 a Qt 4.5.0 RC1
    Co je tedy pravdy na tom ze KDE 4.2 se nema rado s Qt 4.5 ?
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    9.2.2009 13:39 Luboš Luňák | skóre: 19 | blog: Seli
    Rozbalit Rozbalit vše Re: KDE 4.2.61 a Qt 4.5.0 RC1
    Tím KDE4.2 je míněno KDE4.2.0 a dále. KDE4.2.61 je vývojová verze, z které jednou bude KDE4.3.
    9.2.2009 17:07 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    Zacinam si pripadat jako na windows. Furt ve strehu! Rekl jsem si, ze kdyz uz je KDE 4.2, tak opustim repo KDE4Factory a zustanu na tom, co mam. Nebyl to dobry napad... Stabilni 4.2 je horsi nez ty pracovni, co ji predchazely...

    Jen tak mimochodem... mam vytazeny widget predpoved pocasi... Najednou se mi zacal zarovnavat po kazdem startu doleva nahoru... Jak se toho zbavim?
    9.2.2009 17:47 michal | skóre: 24 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1

    A vco ten widget smazat a přidat znovu? Mě se zase občas zasekávají hodiny, taky zajímavá chyba

    9.2.2009 19:05 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    Takze jako ve windows. Vystoupit a nastoupit :-)
    9.2.2009 22:40 Scarabeus IV | skóre: 20 | blog: blogisek_o_gentoo | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1
    No vidis kdyby si mi napsal na jabber tak bych ti o tech chybach rekl :] a jestli mas rad irc tak se stav na gentoo-kde ve ctvrtek v devet vecir, budem mit meeting, treba te to bude zajimat.
    Limoto avatar 12.2.2009 22:31 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1

     Tak jsem to Qt 4.5 taky nahodil a je to paráda, hlavně ta Arora! ;-)

    Limoto avatar 12.2.2009 22:31 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: (Jaké je) KDE 4.2.61 s Qt 4.5.0 RC1

     Hmm, ale pořád ta "Chyba při čtení dat" :-(

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.