abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 14
    včera 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 25
    včera 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 708 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Nový iPad z pohledu linuxáka

    25.3.2012 18:48 | Přečteno: 3884× | Novinky | poslední úprava: 22.5.2012 15:54

    Koupil jsem si nový iPad. Je to moje první zařízení od Apple, takže zde sepíšu menší recenzi z pohledu linuxáka, kterej poprvé skutečně použil něco od Apple.

    Koupil jsem si 32 GB Wi-Fi only verzi v černé barvě hned ten den, jak se to u nás objevilo. Wi-Fi only proto, že případný mobilní přístup k internetu, který v zásadě budu potřebovat jenom ve vlaku, mi bude zprostředkovávat mobil a jinak mám v podstatě všude, kde se zdržuju, dostupnou Wi-Fi.

    Hardwarová stránka věci

    Je to pěkný zařízení. Displej je suprově jemnej. Tlačítka jsou v pohodě, akorát to na vypínání zvuku / zakazování rotace se trochu ztuha přepíná do vypnuté polohy. Ale fakt si není moc na co stěžovat, snad možná až na hmotnost, která mi ve většině případů připadá nízká, ale když držím iPad na výšku a píšu něco z rozdělenou klávesnicí, tak bych ocenil ještě nižší hmotnost, i když to je asi docela těžko dosažitelné :-) Co se týče viditelnosti na přímém slunci, tak ta je tragická, ale to je známý fakt. Na baterii to vydrží docela dlouho, i když těch 10 hodin dle mých zkušeností moc nesedí (řekl bych, že trochu míň), ale to se možná trochu ještě zlepší jako v případě mobilu.

    Jo a ještě bych se měl zmínit o medializovaném přehřívání. Levá strana iPadu je při zatížení opravdu teplejší, ale zatím to nikdy nebylo v takovým měřítku, aby to bylo vysloveně nepříjemný.

    Ještě jsem si vzpomněl na foťák, kterému nebyl dopřán blesk, což je podle mě velká chyba. A proč dali dopředu VGA kameru (s tím, že vzadu je full HD), to mi taky úplně nedává smysl. Asi ani nemá cenu, abych se tu vyjadřoval k chybějícímu slotu na SD karty, USB portu a jacku pro mikrofon - to vidíte ve specifikacích a je to zkrátka krutá realita.

    Software / iOS

    Coldboot trvá kolem 24 sekund (nedělal jsem žádný průměry, teď jsem to zkusil 2x vypnout a zapnout). Potom člověk přirozeně zadá všechny ty údaje, co to chce, připojí si tam twitter, facebook, google+, pokud to používá, nainstaluje si programy a hry (doporučuju ČSOB klienta, jste-li u ČSOB :-), GTA3, Skype, zaTelnet - na SSH, Angry Birds, TuneIn Radio, MobileRSS a pak projít app store). Blbý je, že některý věci, který jsou pro Android zadarmo, si musíte na iPadu zaplatit. Také jsem čekal, že App Store kvůli přisnějším podmínkám pro protlačení SW bude obsahovat jen kvalitní věci, ale není tomu tak.

    Systém je svižný a všechno v něm jde hezky rychle. Tu a tam mi různé věci přijdou málo konfigurovatelné.

    Teď přijde ale ostřejší kritika. Můj celkový názor na iOS je takový, že naprosto a dokonale zabíjí velký potenciál celého iPadu. Bez jailbreaku je totiž extrémně omezující a člověk si tam ani nemůže normálním způsobem nahrát a přehrát svoje soubory - kupříkladu mp3 nebo videa (lze to obejít např. AVPlayerem, ale to by zkrátka nemělo bejt nutný). YouTube klient je tak zkriplený, že nevyhledá zdaleka všechna videa a i když si člověk třeba pomůže Googlem a najde to co chtěl, tak je odmítne přehrát! To mi fakt přijde jako vrchol. Jediný štěstí je, že se různým lidem podařilo získat roota hned po pár hodin od koupě a brzo se snad dočkáme nějakého user-friendly untethered jailbreaku, takže pak se teprv můžeme bavit.

    Závěr

    Celkově mi přijde naprosto směšný jak apple fanboys obhajují tyto a podobné zásadní problémy nesmyslnými argumenty (iPad hřeje? to je dobře, v zimě se to bude hodit), ale to už není relevantní v recenzi iPadu. Je potřeba vědět, do čeho jdete a být s tím smířený. Za 14 600 Kč je to zajímavá hračka, jejíž cena by podle mě odpovídala, kdyby iOS nebyl tak svazující. Je-li zamýšleno to, aby si jej nikdo nehacknul, tak je cena přemrštěná. Moje původní požadavky to teď z větší části splňuje (pěkné hry, pohodlné browsení webu a prohlížení emailů) a co se týče videa, tak to už se mi taky povedlo prozatím uspokojivě obejít a naládovat ho tam, ale bez jailbreaku to bude vždycky jen polovičatý řešení závislý na konkrétním programu.

    Jinak se klidně ptejte na věci, které vás zajímají... a případně mi doporučte nějakou pěknou aplikaci :-)

    Update: o 2 měsíce později...

           

    Hodnocení: 86 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    25.3.2012 18:58 vatamer | skóre: 5 | blog: mavater | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Dporučuji na hraní (a hraní) aplikaci REACTABLE http://www.youtube.com/watch?v=Tbo2Wk5PgVQ :-)
    25.3.2012 20:50 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    tak to je vostrá věc! :-) díkes za typ! :-)
    25.3.2012 19:00 vatamer | skóre: 5 | blog: mavater | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    A samozřejmě...moc užitečná aplikace na zápisky je Evernote :-)
    25.3.2012 19:02 ***
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Já bych k tomu musel mít kvůli ovládání a psaní tohle. Bez toho si nedovedu představit.
    25.3.2012 19:02 ***
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Pardon, ještě odkaz Belkin F5L096cw
    25.3.2012 19:19 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Mně vrtá hlavou, proč si člověk jako autor (dle mých pozorování inteligentní, schopný, technicky nadaný, samostatně myslící) pořídí cosi takového, navíc nemravně předraženého :-)
    No, možná je to recese. Nebo prostě zvědavost? Nekritizuju, fakt mě zajímá ta pohnutka, protože třeba mně připadá koupě takové hračky pro konzumního Pepu Vidláka (nic jiného to není) zcela absurdní.
    25.3.2012 19:31 Šestsvětel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    No tak já mám taky občas chuť si něco od Apple na zkoušku koupit. Řekl bych, že je to tím, jak s tím každej v jednom kuse machruje. V člověku to vzbuzuje chuť zjistit, jaké asi je to používat a vyvolává to dojem, že to asi bude stát za to.

    U mě ovšem zatím nad chutí zakoupit iPad vítězí lenost, prázdnost peněženky a (snad) racionální úvaha.

    I když poslední dobou ve mě vyvolává ještě větší zvědavost Android, takže bych šel prvně asi spíš do něčeho s Androidem. I když tam bude nejspíš lenost (to ovládat) a prázdnost peněženky vítězit ještě hodně dlouho :D.
    Jendа avatar 25.3.2012 19:50 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    No tak já mám taky občas chuť si něco od Apple na zkoušku koupit.
    Já jsem měl na víkend MacBook Air a měl jsem z toho následující pocity:
    • Pro BFU, resp. člověka, který techniku prostě používá, to musí být úžasné (čti milionkrát lepší než Windows), protože to just works. Ale opravdu. Vlastně jsem poprvé viděl OS, kde se ani nemuselo vlézt do shellu, ani přemýšlet nad spoustou kryptických průvodců a instalátorů. A to i jakoby „pokročilejší“ věci.

      Druhá strana mince je, že to všechno stojí víc, než by muselo.
    • Pro mě je to nepoužitelné, i když lepší než Windows.
    Člověk z Horní Dolní avatar 25.3.2012 21:05 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Před rokem jsem si koupil MacBook Pro a:
    • Asi týden jsem si zkoušel zvyknout na OS X. Ale ten systém je pro mě jednoduše o řád horší než Linux. Tak na úrovní Windows, možná o chlup horší. Myslel jsem si, že to je takový etalon použitelnosti, ale ne...
    • Na hardware nedám dopustit, podle mě nemá konkurenci. Kvalitní konstrukce, hezký a jednoduchý design, velká výdrž a několik chytrých vychytávek.
    25.3.2012 22:02 Vymatlanec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Vlastně jsem poprvé viděl OS, kde se ani nemuselo vlézt do shellu, ani přemýšlet nad spoustou kryptických průvodců a instalátorů. A to i jakoby „pokročilejší“ věci.
    Když jsem skoro dva roky zpátky sestře vybral levnej NB od Lenova (předinstalovaný w7-64), tak to taky justworkovalo (a justworkuje dodnes). Myslím, že tu unikátnost/zázračnost jablek v tomto ohledu my nerdi hodně přeceňujeme.
    25.3.2012 20:04 Michal2
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Nemravne predrazeneho? Konkurencni zarizeni se stejnymi parametry stoji... stoji... vlastne nestoji protoze zadne takove neexistuje. Tak zarizeni s horsimi parametry stoji zhruba stejne.
    25.3.2012 21:07 radix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    To je bohuzel pravda. Nejblizsi konkurence je IMHO Samsung, ale ten de facto nabizi min muziky za stejnou cenu. Hlavne me desi to chrleni modelu jeden za druhym, ktere se lisi jen uhloprickou - 7, 7.7, 8.9, 10.1 a dalsi ma byt 11.6. Uz vidim, jaka bude v budoucnosti podpora :( Zase na druhou stranu, pokud by to udelali tak, ze se ty tablety budou lisit pouze displejem a vse ostatni zustane stejne, tak by to snad takovy problem byt nemusel ...

    V tomto ma bohuzel Apple obrovskou prevahu. Ma jeden produkt (iPad), ktery bude podporovat (tj. napr. nove verze OS, i kdyz nevim, jestli jsou upgrady zadarmo) treba 5 let. V tomto je Android spis konzumni zbozi, co dva roky je potreba kupovat novy stroj ...
    28.3.2012 18:15 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Nejblizsi konkurence je IMHO Samsung, ale ten de facto nabizi min muziky za stejnou cenu.

    Přesně. A vtipné je například i to, že tablety od Samsungu už ve většině případů nemají SD sloty, a nebudu se divit až přijde nějaká samsungácká, windows-only obdoba iTunes. Marketingoví specialisté jsou... :-(
    vain avatar 25.3.2012 21:12 vain | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    No to jsi ale nevyvrátil, že to je předražená, jednoúčelová cihlička =) Ostatně jako všechny "Pady". To jestli jsou rychlejší nebo pomalejší je už jedno, jelikož na tom vlastně stejně nic neuděláš, a je tedy jedno, jestli to nic uděláš rychle nebo pomalu :D. Zařízení na prohlížení webu a shlédnutí (ačkoliv podle blogu dost těžko) nějakého videa za 15 tisíc? To fakt ne, díky.
    If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
    25.3.2012 22:06 Vymatlanec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Celá kategorie tabletů je na trhu pouze proto, že na PC hardwaru jsou velmi malé marže, a na svých PC si lidé zvykli používat freeware/FOSS software a "obsah" si tahat zadarmo z internetu.

    Tablet má za cíl toto změnit - alespoň na nějakou dobo mít větší marže na HW (i díky tomu, že konkurenci omezuje uzavřensot platforem) a halvně změnit distribuční model (obchod s aplikacemi a vobsahem) tak, aby si lidi zase kupovali věci.

    Takže jestli někoho překvapuje, že ty věci stojí podezřele moc peněz...
    25.3.2012 23:26 SAM: | skóre: 23 | blog: marsark_linux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    No já o nákupu nového iPadu také přemýšlím. Konečně nějaké zařízení, které má rozlišení displaye odpovídající druhé dekádě 21. stolení. Výrobci notebooků všude kolem, nás krměj naprosto nesmyslným rozlišením 1366x768. Větší 1600x900 nebo 1920x1080 v rozumně malé uhlopříčce a hmotnosti nejde sehnat ani od Dellu v kategorii 50kkč+. A dále proč iPad? Chci zařízení na používání - třeba jako používám otvírák nebo kliku - nechci další zařízení na administraci. Těch už mám dost.
    25.3.2012 23:34 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    asus ux31 - 1600x900 v cene 27 tisic s i5 alebo cez 30 s i7.. SSD, blabla, to snad ani nemusim spominat.. hmotnost 1,3, celokovove
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    26.3.2012 00:06 michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Celokovové, ale v ČR k dostání pouze v růžové barvě (některé firmy tu růžovou barvu raději v nabídce neuvádějí a sdělí to až na požádání).

    Takže, už vím, že "kotrcka" je žena (asi Miriam).

    Pokud nejsi žena, tak uveď jedinou firmu, která to v ČR nabízí v černé nebo aspoň stříbrné barvě.
    26.3.2012 10:47 Liborek | skóre: 18 | blog: Liborkovo | (momentálně) Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    To je blbost, šéf si ho koupil stříbrný asi dva měsíce dozadu, takže to maximálně musela být omezená skladová dostupnost. A CZC se tváří, že je má skladem.
    26.3.2012 13:33 mustafa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Teď se na to dívám, všechny s procesorem i5 jsou v ČR jedině růžové, včetně CZC (na obrázku mají stříbrný, ale v popisu je napsáno pink).

    27.3.2012 11:00 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    nie som zena. spomenul som obe varianty (i5 aj i7) a ano, zatial je verzia 13" s i5 len v ruzovej.

    BTW, videl si ho nazivo? lebo nie je ruzova ako ruzova. v alze na stanku su vedla seba obe varianty, prid sa pozriet. cim teda nejdem tvrdit, ze je to pekna farba, ale oproti ruzovemu K53E je to rozdiel.

    cierna neexistuje - a cierna varianta kovu? myslim, ze by to vyzeralo horsie ako ta "ruzova"
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    29.3.2012 08:32 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Alzac to urcite mel (prinejmensim vystavene) v takove nazlatle, byl jsem si to tam obhlidnout. Ale taky bych radsi cernou nebo stribrnou...
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    29.3.2012 08:33 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Aha, sorry, ja koukal na ten s i7
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    29.3.2012 08:30 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Jo, koukam po nem, protoze starej nb se mi rozpada. Jedine, co mi na tom vadi, je to, ze z klavesnice zlikvidovali ten posledni sloupec vpravo (porovnavam se svym puvodnim asusem), kde je spousta dulezitych klaves, ktere pouzivam. PageUp, home a tak s Fn nesnasim. Pokud to koupim, tak snad pomuze premapovani nekterych nesmyslnych klaves jako Pause apod. A doufam, ze pujde premapovat i vypinac na debilnim miste, kde zabira misto pro slusnou klavesu.
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    26.3.2012 10:48 Liborek | skóre: 18 | blog: Liborkovo | (momentálně) Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Sony Vaio, řady Z a S. Ale chápu, že Sony je pro někoho stejně nepřijatelné jako Apple nebo Microsoft.
    David Watzke avatar 25.3.2012 23:30 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Tohle jsem musel vysvětlovat už mnoha svým přátelům :-D Jednomu z nich jsem napsal tohle:
    Ne, myslím to vážně, potřebuju na kolej nový prkýnko na krájení zeleniny. Prostě jde zhruba o tohle: myšlenka mi nepřipadá úplně špatná, mohl bych dělat hovadiny o přednáškách, hrát na tom hry, koukat se ve vlaku na filmy a podobně. Navíc když už na ten Apple tolik nadávám, tak teď aspoň budu mít skutečnej důvod...
    Takže od toho fakt zas tak moc nechci a zkrátka chci zkusit něco novýho (tablet, produkt od Apple) a posoudit to subjektivně. Navíc hardwarová stránka je důležitější, vzhledem k tomu, že to lze poštelovat a pak se to podá (jailbreak). A myslím si, že hardwarově je iPad fajn.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    kotyz avatar 26.3.2012 00:15 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    To musíš bejt dost ve vatě, když od toho nic nečekáš a chceš to jenom zkusit a přitom za to vyplázneš přes 14 tisíc :-D To už je lehce nad moje chápání. Já bych je za to nedal ani kdybych je měl.
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    David Watzke avatar 26.3.2012 00:18 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Co na to říct :-D Nemám se špatně.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    kotyz avatar 26.3.2012 00:27 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Nebudu ti to závidět. Nebudu ti to závidět. Nebudu ti to závidět. Áááá, to nevydržim, závist, závist, já chci taky utrácet hříšný prachy za blbosti!
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    26.3.2012 09:32 eleonora | blog: Elino | Zvoleněves
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    No u Davida je to spíš hračka na zkoušku. A jak.se s tím o víkendu mazlil tak y nová holka do nepohodlí. :). Zkusit si yo musí každej aby mohl objektivně říct proč to nechce a neremcal.
    Migi avatar 25.3.2012 19:24 Migi | skóre: 59 | blog: Mig_Alley
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    a kdy tam nacpeš nějakej Linux? :-D
    25.3.2012 19:37 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Já bych chtěl napsat, že tragická viditelnost na přímém slunci je v zásadě plus pro bezpečnost.

    Protože iPad má LiPol baterii, která při delším používání ve vysoké teplotě se poměrně snadno vznítí či bouchne.
    Jendа avatar 25.3.2012 19:42 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Já bych chtěl napsat, že tragická viditelnost na přímém slunci je v zásadě plus pro bezpečnost.
    Barvy jsou decentní a pozorovací úhly vám poskytují soukromí! :)
    25.3.2012 20:14 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Já bych chtěl napsat, že tragická viditelnost na přímém slunci je v zásadě plus pro bezpečnost.
    Jak zvedne bezpečnost fakt, že si na slunci ani nepřečtu webovou stránku? :)
    Protože iPad má LiPol baterii, která při delším používání ve vysoké teplotě se poměrně snadno vznítí či bouchne.
    Hele, zas tak snadno ne. LiPolky při 30° fakt nebouchají.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    28.3.2012 20:34 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    30°C ve stínu je jedna věc, a přímé slunce je věc jiná, zvlášť pokud je povrch tmavý.Možná kdyby tam byl pixel-qi, někoho by napadlo se s tím slunit a těch potřebných 100-150°C by to nabralo jak nic :-)
    Jendа avatar 25.3.2012 19:51 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Fascinuje mě, že si někdo jako ty koupí něco tak prolezlého DRM, jako je iOS.
    25.3.2012 20:15 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Tak co, vyzkoušet to... Pravda, ale za takový pokus bych 16k nedal.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    25.3.2012 20:05 chroust | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Sám iPad nemám, ale podle zkušenosti z iPhone se na přehrávání videa v různých formátech dá použít AVplayer. Aplikace spustí svůj HTTP/FTP server, který umožní v aplikaci vytvořit vlastní adresáře a poslat libovolné soubory. Pak už jen přehrávat.

    Musím říct, že poslouchat ten sprasenej pražskej dialekt (nářečí) je hrůza a ty to ještě pošleš do textu. Měl jsem co dělat do dočíst.
    Jendа avatar 25.3.2012 20:09 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    25.3.2012 20:15 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Aplikace spustí svůj HTTP/FTP server, který umožní v aplikaci vytvořit vlastní adresáře a poslat libovolné soubory. Pak už jen přehrávat.
    Tak trochu drbání levou nohou za pravým uchem, ne?
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Jendа avatar 25.3.2012 20:24 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Hlavně jestli to chápu, jsou to adresáře „in-application“, ne systémové.

    Btw. všimli jste si, že pro iOS není vůbec žádný mail nebo Jabber klient s podporou PGP?!
    25.3.2012 21:21 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Musím říct, že poslouchat ten sprasenej pražskej dialekt (nářečí) je hrůza
    ...
    a ty to ještě pošleš do textu
    :-D
    David Watzke avatar 25.3.2012 23:17 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Musím říct, že poslouchat ten sprasenej pražskej dialekt (nářečí) je hrůza a ty to ještě pošleš do textu. Měl jsem co dělat do dočíst.
    Z nějakýho zvrhlýho důvodu mě takhle odpověď pobavila. Nicméně, pražák nejsem a mluvím takhle pořád - je to totiž nejrozšířenější varianta hovorové češtiny. Rozhodl jsem se tak i psát (blog je na to dostatečně neformální), protože mi to vyhovuje..
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Agent avatar 26.3.2012 21:05 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    No já nevím, pražák taky nejsem a příde mi to v pohodě. Nechápu, co se mu nelíbí.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    David Watzke avatar 26.3.2012 06:50 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Díky moc za doporučení toho AVPlayeru, koupil jsem si ho a je to bezva, konečně tam snadno protlačím muziku a video :-)
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Luboš Doležel (Doli) avatar 26.3.2012 16:33 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Tak zase znovu: takhle se mluví v celých Čechách, jen ti Moravané evidentně znají jen Prahu, tak tomu říkají pražština.
    28.3.2012 23:30 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Takhle se mluví i na Moravě, to jenom lidi z Čech evidentně znají jen strážnický skanzen, tak si myslí, že všichni Moraváci mluví jak staříček Pagáč. :-)
    pavlix avatar 29.3.2012 09:55 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    +1
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    xxx avatar 25.3.2012 20:05 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Taky jsem mel takovy napad zkusit iPod, protoze kdyz jsem si s nim chvili hral, tak nevypadal vubec spatne. Nastesti mne vsak kamarad upozornil, ze pokud clovek nevlastni i dalsi veci s nakousnutym jabkem, tak je to dost na picu. Zejmena pak na ono zarizeni cokoliv nahrat, presne jak pise autor blogu.
    Please rise for the Futurama theme song.
    kotyz avatar 25.3.2012 20:42 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    14 600 za hračku? To je chorý. I 5 000 by bylo moc pro to kolik věcí to nemá a neumí.
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    David Watzke avatar 26.3.2012 00:14 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Co to nemá a neumí je problém převážně z hlediska software, takže nic co by dřív nebo později nešlo obejít. 15k sice není úplně zanedbatelná částka, ale k čemu je vydělávat prachy, když si za ně jednou za čas nemůžeš udělat radost, co?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    kotyz avatar 26.3.2012 00:25 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    HW taky - nemá to USB (dobře, na to existuje redukce, ale stejně to neumí mass storage), čtečku karet, jacky na audio (na sluchátka snad jo, to už by bylo fakt zoufalý, ale na mikrofon ne), foťák nemá blesk ani tu blbou diodu. Ono by se toho našlo jistě víc, ale mam jen povrchní znalosti. Jediná věc kterou to vyniká je a vždycky byl ten displej (kromě čitelnosti na slunci, ale tam sou an tom blbě všichni kromě e-inku a toho transreflex xi nebo či ale to se afaik stejně zatim v ničem neprodává). Tu cenu to prostě nemá a ten iOS s těma jeho umělýma omezeníma to zabíjí ještě víc. Věděl bych o lepších možnostech jak utratit prachy (jen je mít), ale to je každýho osobní preference. Štěstí si stejně nekoupíš, za chvíli tě nadšení z tý placky přejde a začne tě nudit. A bude třeba udělat si radost zase něčim jinym. Třeba iPadem 4 (novym a vylepšenym, úplně stejnym jako ty před nim), trololo :-D
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    David Watzke avatar 26.3.2012 00:27 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Celej tvůj příspěvek zní jako kdybych si koupil iPad a najednou se tím okradl o možnost kupovat a utrácet za cokoliv jinýho :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    28.3.2012 18:21 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Doporučuju šetřit na Porsche :-)
    26.3.2012 08:28 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    jacky na audio (na sluchátka snad jo, to už by bylo fakt zoufalý, ale na mikrofon ne)
    Zdířka na mikrofon tam je, kupodivu společná se sluchátky. Orig sluchátka mají i mikrofon + 3 čudlíky na ovládání. Jiná jsem zatím nesháněl, ale počítám, že i neorig slcuhátka to mají stejně.
    Vykook avatar 26.3.2012 11:34 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Mass storage to s tou redukcí částečně umí, ale vzhledem k tomu, že od doby Dropboxu ho nepoužívám ani na notebooku, tak že by to byl nějakej problém... Přímo na iPadu jsem to nezkoušel, ale měl by mít mikrofonovej a sluchátkovej jack v jednom, jako to má iPhone. Display, je na sluníčku skutečně slabší, ale nepamatuju si, že bych s "vokouřenym" jasem, měl nějaký větší problém(teda až na větší spotřebu baterky). Můžeš mě vysvětlit, na co by ti byl, na takovýhle krávě dobrej foťák? Jediný využití je tak možná videohovor a augmented reality.
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    kotyz avatar 26.3.2012 14:53 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Foťák by mi byl k ničemu, ale když už ho tam dali, tak mohli přidat i ten blesk. iPhone ho má taky bez blesku a lidi na to často remcaj. Nebo ho tam už u čtyřky přidali? Na videohovory je tam přece vepředu ta webkamera, ale ta má prej jen vga rozlišení, taky mohla mít víc ...
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    27.3.2012 01:57 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Nejspíš si říkali: Přece do naší skvělé iVěci nemužeme dát ubohý LED blesk, musí tam být pravý xenonový ... aha, tak ten se tam nevejde ... stejně naši uživatelé fotografují jen za dobrého světla .. a navíc by to vypadalo na tom spodku ošklivě ... no a kdyby tam byl LED blesk, tak by určitě nejaký vykuk napsal aplikaci typu "Baterka" a přece nemůžeme nechat naše uživatele, aby z naší svělé iVěci dělali pitomou baterku, protože přece jen my víme, co je pro ně dobré, že?

    Naprotitomu u té webkamery je to vcelku pochopitelné, protože potřebovaly něco, co zabere málo místa a kamery s VGA rozlišením jsou menší než ty s HD rozlišením a většinou i méně šumí, takže video se lépe komprimuje. Na zbytek je fotoaparát, který, pokud si pamatuju, umí i video. Mimo toho, počítá se, že uživatel bude při videohovoru držet zařízení v ruce (tj. max půl metru od obličeje) a je jen málo uživatelů (tedy spíš uživatelek), u kterých by mělo smysl je pozorovat z tého vzdálenosti v HD rozlišení :-)
    Vykook avatar 27.3.2012 11:34 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Zatím nejlepší argument v diskuzi byl, že ipad je na h*vno, protože si s ním nemůžeš přisvětlovat jídelní lístek(!!!!). Zkus ho trumfnout. Představa že budu něco fotit tabletem, je jen o něco méně absurdní, než představa, že budu fotit notebookem.

    P.S.: Myslíš tohle? http://itunes.apple.com/us/app/led-light-for-iphone-4-free/id379753015?mt=8
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    27.3.2012 11:56 radix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Představa že budu něco fotit tabletem, je jen o něco méně absurdní, než představa, že budu fotit notebookem.

    Nevim jak ty, ale ja vetsinou fotim tim (takove ty dokumentacni fotky bez naroku na umeleckou kvalitu) tim, co mam zrovna po/v ruce. Kdyby mel notebook fotak, tak bych klidne fotil i notebookem, pokud by si to vyzadala situace.

    Jinak nechapu, pokud je foceni na tabletu tak absurdni, proc do nej Apple ty fotaky teda montuje?
    Vykook avatar 27.3.2012 18:00 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Pro me je jedinej smysluplnej duvod(S vyjimkou krize, kdy me chcipne baterka v mobilu) augmented realita.

    P.S.:Pred asi 2ma lety jsem videl zoufalce, ktery na staromaku 17" notebookem fotil nejaky Ferrari. Skoda, ze jsem nemel odvahu ho natocit ;-)
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    27.3.2012 20:33 radix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Pred asi 2ma lety jsem videl zoufalce, ktery na staromaku 17" notebookem fotil nejaky Ferrari. Skoda, ze jsem nemel odvahu ho natocit ;-)

    Sorry, ale co je na tom zoufaleho? Nemel fotak, tak fotil tim jedinim (predpokladam), co umelo fotit, mne to naopak prijde naprosto racionalni.
    29.3.2012 19:13 blbec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Táta taky nechápe, proč turisti tahaj po městě podnos a zkoušej s ním fotit pamětihovnosti.
    27.3.2012 08:58 tupec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    15k sice není úplně zanedbatelná částka, ale k čemu je vydělávat prachy, když si za ně jednou za čas nemůžeš udělat radost, co?
    To je na dnešní době to smutný. Člověk vydělává prachy, jenom proto, aby je pak utratil za nějakou předraženou módní blbost. A pak, že je krize.
    27.3.2012 11:33 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Smutný? Ať je každý utratí za co chce, ne? Pořád jsou to jenom peníze a ne třeba ledvina :)
    kotyz avatar 27.3.2012 12:05 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Narážíš na ten případ toho číňana co prodal ledvinu aby si moh koupit iPad? ;-)
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 27.3.2012 12:07 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    27.3.2012 13:03 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Jojo, přesně tak :) to možná smutný je. Na druhou stranu, když si někdo koupí co chce a peníze na to má (=nezadluží se do konce života), tak mi to nijak smutný nepřijde...
    belisarivs avatar 27.3.2012 13:06 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Vi9del jsem obrazek cinana se dvema iPadama a pod tim hlasku: "Hello, I can live without kidneys." :-D
    IRC is just multiplayer notepad.
    belisarivs avatar 27.3.2012 13:04 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    On je clovek totiz kolikrat strasne na neco nateseny. Jak bude super az si to koupi a tak, a az to ma, tak prd.

    To je na tom celem to nejsmutnejsi.
    IRC is just multiplayer notepad.
    kotyz avatar 27.3.2012 14:19 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Ale tak je to se všim. Štěští si nemůžeš koupit. Ani ta nejhustější technologická hračka tě nebude těšit dlouho a pak si buď musíš koupit další aby se zas dostavil ten chvilkovej pocit maximálního štěstí (v tom lepšim případě, v tom horšim přichází zklamání hned po vybalení z krabice) a nebo poznáš že to smysl nemá a kupuješ si jen to co opravdu potřebuješ a ne kdejakou ptákovinu co má bluetooth a modrý led diody :-D
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    gtz avatar 25.3.2012 20:44 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    :-)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    25.3.2012 21:30 Zdeněk Burda | skóre: 61 | blog: Zdendův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    iPad se mi jako koncept líbí, pro rodiče by to bylo super – jsou pouze konzumenti obsahu. Také jsme iPad vyhodnotili jako docela zajímavou hračku pro malé děti (samozřejmě s odpovídajícím software). U sebe si s použitelností nejsem moc jistý. Je to hezká hračka, ale nevím kde bych to používal. Fotky na tom neupravím, maily přečtu i v telefonu, kalendář také. Na web lezu z notebooku nebo stolního počítače a když ani jedno nemám u sebe tak bych u sebe neměl ani iPad. A knihy čtu papírové… Takže jsem si řekl, že si za ty prachy raději zajedu na dovolenou :-D
    -- Nezdar není hanbou, hanbou je strach z pokusu.
    30.3.2012 13:21 Honza
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka

    Co se týče těch fotek, našel jsem jeden zajímavý blog

    25.3.2012 21:55 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Podobný názor
    Mám na restrikce věcí od Apple stejný názor, dovolil bych si odkazovat moji kritiku AppStore

    Video se dá přehrát i v jiných aplikacích, než od Apple, ale musíš na to myslet, než to naláduješ do zařízení (nesynchronizovat jako video v iTunes, ale přímo přes Sdílení souborů do aplikace). Na video mám FlexPlayer, na hudbu snad bude taky něco. Bohužel VLC bylo, není a asi nebude.

    O tom zaTelnetu jsem nevěděl, dík za tip. Akorát je blbé, že většina takových věcí je placená.
    David Watzke avatar 26.3.2012 00:11 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Podobný názor
    zaTelnet mě každou chvíli buzeroval ať si ho koupím a vzhledem k tomu, že stojí doslova dvacku, tak jsem to i udělal. SSH klient je potřeba.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    25.3.2012 22:04 secguy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Jak resis bezpecnost?

    Je to jak na androidu ze musis byt STALE pripojen ke svymu google .. teda u apple iTunes uctu .. jestli chces pouzivat market/app store. U iTunes bych to jeste bral tam kdyz ti nekdo nepovolanej dostane pristup k tvymu mobilu (okouka heslo pres rameno (z klavesnice z velkyho displeje je to mnohem jednodusi nez z klavesnice) nebo se podiva na stopy na displeji, nebo na party to nechas lezet na stole treba) tak ti akorat tak nakoupi veci na app store a utrati ti prachy z kreditky. Ale o google je to vylozene zlo - kdokoliv ma pristup k mobilu ma pristup k tvymu emailu, google+, etc. etc.

    A navic vidim ze to pouzivas i s facebookem (ten si ale aspon nevynucuje non-stop zalogovani jako google) takze tam by me ta bezpecnost stvala uz totalne.

    Proste android pouzivam jen jako dumb phone protoze by me zbytecne stvalo ze kdokoliv v okoli s trochou skillu muze ziskat pristup k mymu google uctu :-) ... takze otazka ... Je to stejne i u apple ze ti to nedovoli se odlogovat?
    David Watzke avatar 25.3.2012 23:50 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Bezpečnost zatím neřeším nijak. A budu ji asi řešit stejně jako na svém mobilu: nijak. Mobil prostě zůstává v kapse a když ne, tak jen mezi dobrými přáteli či doma. S iPadem budu zacházet podobně. Asi si na něm ale nastavím různý zamykání a password prompty, abych ho nemusel tahat úplně všude.

    Co se týče odlogování, tak tím si nejsem jistej. Chtělo to po mě nějakej účet do iCloudu, abych prostě měl jakýsi Apple ID a řekl bych, že bez toho by mi asi nešel App Store a další věci, takže by to bez jailbreaku bylo patrně úplně nepoužitelný.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    26.3.2012 08:36 Tomáš
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Pokud jde o AppStore, tak heslo to chce až při zakoupení aplikace (a je jedno, jestli je zdarma nebo za nenulovou cenu), nebo se to aspoň dá nastavit. iCloud nemám (jsem trouchu staromódní a svá data necpu nikomu na server a zároveň doufám, že aplikace v počítači to nedělají za mě), takže nemůžu sloužit. Vlastně ho používám v aplikaci Hledat iPhone (proč lokalizují název??!!!!) a tam jsem heslo asi zadal jednou, aby se spároval přístroj s účtem, jinak to heslo chce, až když chci telefon najít.
    26.3.2012 21:21 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Ale kdepak staromódní.
    Spíš jste nepodlehl debilizaci a to je i pro mě velmi optimistické zjištění.
    Vykook avatar 29.3.2012 21:26 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Netreba se bat, na heslo se pta pred kazdym nakupem(i zadarmo) a pak jeste tak minutu ci dve, aby ses pri masivni nakupni horecce neupsal.
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    David Watzke avatar 29.3.2012 21:51 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Kámoš mi vyprávěl, že mu ukradli heslo a nakoupili aplikace za všechny prachy co měl na účtě (to jsem viděl na vlastní oči), ale domluvil se s Applem a dostal to zpátky. Takže i když na tohle přijde, není to ztracený :-)) Nicméně je dobrý se zamyslet rovnou, jestli tam neplácnout brutální heslo a ušetřit si tak trable.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Vykook avatar 30.3.2012 09:27 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Jo s tim byla pred casem nejka aferka, ktera se me nastesti vyhla. Do nedavna bylo taky mozne, v te prodleve co jsem psal, nakupovat in app nakupy bez hesla, coz bylo fatalni pro rodice s detma, ktery jim koupili hru za euro a deti si naklikaly bonusy za stovky ;-)
    Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.
    25.3.2012 22:11 Vymatlanec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Apropos to přehřívání - má to údajně vznikat při běhu her, což dává smysl vzhledem k tomu, že cpu část čispetu je stejná, došlo jen k nadopování grafického akcelerátoru. Takže se to možná projeví u her (když grafiku pořádně potrápí).

    Počítám, že port furmarku by asi Jablkoňové do vobchodu nepustili :D
    25.3.2012 22:30 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    len k zahrievaniu. novy ipad sa zacal predavat o 10:00, do alzy som prisiel pred 13:00, do ruky som chytil prvy ipad, bol volny a hned som pocitil, ze to zahrievanie je pre mna neprijemne. neviem, co na nom za tie predchadzajuce 3 hodiny robili. taktiez mi je jasne, ze teplota je vyssia pri zapojeni na adapter. ale nebolo to prijemne. ipad2 je preto jasna volba.

    jemnost displaya je jasne viditelna, rozdiel medzi ipad2 a novym ipadom je viditelny aj z 30-40 cm, ale nie je to pre mna tak dramaticky rozdiel, aby som chcel zahrievajuci sa novy model.

    vykon cpu zhodny, vykon gpu vyssi u noveho (logicky, viac bodov), parametre fotaku su pre mna bezpredmetne.

    ovladanie, intuitivnost v porovnani s androidom radsej ani nebudem spominat - musel by som na adresu androidi pouzit skarede slova (a to prezentujem znacku, ktora androidove zariadenia vyraba).

    novy ipad je papierovo skvely. v realite vacsine ludi staci ipad2. vacsina ludi = spotrebitelia. ten kto dopredu vie, ze mu je takto zariadenie zbytocne, alebo ho nejakym sposobom obmedzuje (neoznost pamatovky, atd.), tak nech si ho nekupuje. moznosti na odskusanie je dost :-)
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    25.3.2012 23:39 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Jinak, zkusíš tam narvat plnohodnotný Linux?
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    David Watzke avatar 25.3.2012 23:47 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Jakmile bude k dispozici jailbreak a ukáže se, že to s ním funguje jak má, tak do něj půjdu. Co se týče přímo Linuxu, to nevím. Bojím se toho, že by nebyl pro tablet dostatečně optimalizovaný. Kdyby ale byl, tak to určitě aspoň zkusím.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    26.3.2012 09:58 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    <konfrontační příspěvek>

    Asi nejsem ten správný linuxák ale Apple splňuje v oblasti mobilních zařízení téměř přesně to, co od něj čekám -- nemám čas se drbat s nějakými patchi, hraním si s verzemi firmware či stahováním aplikací opravujících to či ono v systému (ano, narážím na Android). Sice mají iDevices dost chyb a mnoho omezení ale to, co dělají, dělají dobře a prostě fungují. A že jsou dražší? Ano, iPhone je předražený (ale dlouhodobě drží cenu takže to není až tak podstatné). U iPadu rád zaplatím za kvalitu a zpracování. A pokud srovnáte např. takový MacBook Pro 13 s dalšími notebooky podobné kategorie a zpracování, zjistíte, že je jeho cena zcela průměrná.

    Je to asi jako Ubuntu (hodně volné přirovnání) -- nainstaluju a pracuju. Žádné shánění správných verzí balíků aby mi jela tiskárna jak má, prostě to funguje. A upřímně, v dnešní době je mi už vcelku jedno, jakým způsobem je tohoto stavu dosaženo neboť opět -- nemám čas s tím hrát a chci jen pracovat. Hned teď.

    </konfrontační příspěvek>
    David Watzke avatar 26.3.2012 10:07 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Já bych taky rád rovnou pracoval, ale to iOS zkrátka neumožňuje, nejprve je potřeba zvolit si způsob jakým ho očůrat a teprv pak je možný si tam nahrát svoje soubory. To je dost úchylný, nemyslíš?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    26.3.2012 10:46 Pindal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Stačilo málo. V obchodě si k tomu iPadu, vzít i iMac, MacBook, iPhone a iPod. K tomu nějaký serepetičky (Time Capsule, AirPort) a trochu toho SW a jsi za vodou.
    David Watzke avatar 26.3.2012 11:05 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Hehe. To na mnou popisované skutečnosti ale zhola nic nemění.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    kotyz avatar 26.3.2012 14:56 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Jo a místo 14 tisíc by to bylo za 140. Na se ti můžu leda vysmát do ksichtu :-D :-D :-D A stejně by za vodou nebyl, nahrál by si tam jen to co by mu iTunes dovolily ...
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    27.3.2012 01:25 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    To mi připomíná obvyklou debatu nadšených (a bohatých) amatérských fotografů. Ze začátku je "Pro bych kupoval ultrazoom, když plnohodnotná zrcadlovka je je o kapku dražší, že?" a končí "Ty bláho, když to spočítám, tak jsem jenom za objektivy vyplázl skoro sto tisíc a to ani nepočítám filtry, světla, blesky, stativy a několik brašen, abych to měl na cestách kam poskládat".

    Nakonec sice zjistí, že mu skoro na všechno stačí dva objektivy, jeden stativ a jeden blesk, nebo, bohové chraň, že mu pro běžné účely (typu fotografování namraky opilých kamarádů) úplně stačí fotoaparát v mobilu, protože Facebook jeho vysoce kvalitní fotky stejně sprzní nízkým rozlišením ... ale pokud mu to řeknete na začátku, tak bude tvrdit, že si z něj děláte blázny.
    kotyz avatar 27.3.2012 10:00 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Njn, já si vystačil s tim ultrazoomem, ale stativ sem si taky musel koupit. A použil sem ho asi třikrát a z toho jednou sem fotil samotnej stativ aby byla uživatelská fotečka pro e-shop kde sem ho koupil :-D Vono by to chtělo ještě otroka kterej by ti ho nosil, rozkládal a skládal. Když to musíš tahat sám tak si to rozmyslíš a necháš ho radši doma. Ono se to panorama dá nafotit i z ruky a jediný na co se opravdu hodí tak sou různý noční záběry jako hvězdy a ohňostroje kde se používá dlouhej čas a to se už z ruky fotit nedá. Ale to zas musíš bejt v noci venku a to je zima a nechce se :-D Taky už sem měl cuky koupit si zrcadlovku "až na ní budu mít" ale pak mi došlo že na to aby mi ležel většinu roku doma mi stačí i ten ultrazoom a vyjde to podstatně levnějc :-D
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    27.3.2012 11:35 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    On batoh se zrcadlovkou a její výbavou je už tak těžkej, že ten stativ se na tom úplně ztratí :))
    27.3.2012 23:14 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Souhlasím, že tohle je nevýhoda...na druhou stranu, pokud je to jediná potíž s iOSem, tak je to ještě celkem v pohodě :-)

    Tak si říkám, že za takových 10 let už telefony žádnou paměť potřebovat nebudou bo bude všechno stejně v obláčcích. Testuji teď Amazon S3 v kombinaci s TrueCryptem jako náhradu za Dropbox. Sice to není tak elegantní a one-click-install ale mám aspoň trochu pocit, že mám kontrolu nad svými daty.
    cezz avatar 28.3.2012 02:59 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Testuji teď Amazon S3 v kombinaci s TrueCryptem jako náhradu za Dropbox. Sice to není tak elegantní a one-click-install ale mám aspoň trochu pocit, že mám kontrolu nad svými daty.
    Nejaku free alternativu cloud drive, alebo klasicky plateny S3?
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    29.3.2012 11:53 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Placený S3. Ale je tam první rok 5G free, tak uvidím, jak mi to bude stačit.
    Jendа avatar 28.3.2012 14:26 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    To by mě zajímalo, jak si ten TC kontejner připojuješ? Vždycky si ho syncneš, nebo si připojíš ten FS pod tím a mountuješ ho ze souboru? Jak je to použitelné na mobilním připojení?
    29.3.2012 12:01 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Původně mount souboru s filesystémem přes s3fs ale to se neosvědčilo neboť se to tahá tam a zpátky celé což je špatně (neuvědomil jsem si, že nejde udělat jen nějaký delta přenos). Potřebuju to navíc multiplatformní a s3fs je na Macu trochu potíž.

    Nakonec jsem tedy zvolil mírnější variantu a používám aplikaci DragonDisk, která umí AES-256 přes OpenSSL automaticky při kopírování. Sice nemám tak zašifrované názvy a plausible deniability ale to snad není v našich končinách až takový problém.

    Jo, kdyby někdo udělal multiplatformní klient, co umí připojit S3 do adresáře a ještě podporuje šifrování na klientu, to by byla krása...
    Jendа avatar 29.3.2012 12:55 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Já jsem tohle kdysi prasil přes encfs přes sshfs.
    grubber avatar 26.3.2012 13:40 grubber | skóre: 6 | blog: grubber | Břeclav / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka

    Aplikace, které bych doporučil:

    • GoodPlayer - Video přehrávač, umí streamovat ze HTTP, SMB, atd. Používám ho pro přehrávání filmů z PC bez kopírování na iPad.
    • iSSH - SSH/telnet/VNC/RDP klient + X11 server.
    • Jiggle HD - relaxační záležitost, zejména ve spojení s fotkami dívek ;-)
    • Pixels4Every1 - taktéž relaxační záležitost, multitouch poletující barevné pixely.

    Aplikace, které bych nedoporučil:

    • VOYO - úplná horrorshow, přítelkyně si koupila předplatné, aby se mohla dívat na Ordinaci, ale snad nikdy se nepovedlo jedinou epizodu přehrát celou v pořádku. Většinou se to zasekne někde za půlkou, nepomůže ani pustit to znova a přetočit.

    Jinak mám z iPadu pocit, že je to krám vcelku k ničemu, nedostat ho přítelkyně zadarmo, tak sám si ho určitě nepořídím.

    David Watzke avatar 26.3.2012 13:52 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Díky za komentář. Tohleto streamování videa do iPadu jsem nikdy moc nepochopil. Když už mám někde dostatečně rychlý připojení na to, abych si to mohl dovolit, tak to znamená, že se v místnosti nachází 24" LCD, který je na sledování mnohem vhodnější :-D

    Na iSSH už jsem koukal a asi ho zkusím, jestli za ty prachy stojí :-) Mohlo by to bejt cool dle popisu. Ten X server mám chápat tak, že funguje X forwarding přes SSH?

    Jiggle HD - píšu si ;-) trololo

    Jinak je to v zásadě krám k ničemu, ale co si budeme nalhávat, co v dnešní době není? :-D Furt si jen vymýšlíme čím dál, tím větší kraviny jen tak pro zábavu. Ale zase proč ne?
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    26.3.2012 14:50 Vymatlanec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Jen bych doplnil, že ty čím dál větší kraviny jsou vymyšlené k prodeji; že je to zábava, toť pro průmysl blahodárná iluze spotřebitelů. Skutečná hodnota těch výrobků, ta už je většinou hodně diskutabilní.
    David Watzke avatar 26.3.2012 15:07 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Jak říkal Marek Vašut (v Mafii :-D): Záleží na každym podělanym jednotlivci, jakej jeho svět bude, jakej si ho udělá.

    Nikdo nemá pistoli u hlavy. Nejhorší jsou lidi co už takhle žijou z ruky do huby a berou si na podobný opičárny půjčky - to nepochopím.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    27.3.2012 01:28 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Ne, ještě horší jsou ti, co si berou půjčky na dvolenou, protože zatímco u podobných drahých "opičáren" je alespoň jistá možnost získat část peněz zpět, u dovolené (nebo obecně, čehokoliv čistě "zážitkoidního") nic takového možné není.

    kotyz avatar 26.3.2012 14:58 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Já si počkam ještě 1 000 let na eyePhone :-D
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Salamek avatar 26.3.2012 15:27 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    jo eyePhone ! :D a super cilena reklama :D
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    kotyz avatar 26.3.2012 15:29 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Můžete twitcherovat ikdyž vás právě přejíždí vlak :-D
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Salamek avatar 26.3.2012 15:31 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Jen na tu instalaci eyePhone bych se moc netesil
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    grubber avatar 26.3.2012 16:16 grubber | skóre: 6 | blog: grubber | Břeclav / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Díky za komentář. Tohleto streamování videa do iPadu jsem nikdy moc nepochopil. Když už mám někde dostatečně rychlý připojení na to, abych si to mohl dovolit, tak to znamená, že se v místnosti nachází 24" LCD, který je na sledování mnohem vhodnější :-D

    Hodí se to v kuchyni při vaření, tam 24" LCD nemám :-)

    Na iSSH už jsem koukal a asi ho zkusím, jestli za ty prachy stojí :-) Mohlo by to bejt cool dle popisu. Ten X server mám chápat tak, že funguje X forwarding přes SSH?

    Jo, kvůli X forwarding jsem to koupil. Není to úplně dokonalé a občas to spadne, ale používat se to dá.

    Jiggle HD - píšu si ;-) trololo

    Nejlepší aplikace! :-D

    Jinak je to v zásadě krám k ničemu, ale co si budeme nalhávat, co v dnešní době není? :-D Furt si jen vymýšlíme čím dál, tím větší kraviny jen tak pro zábavu. Ale zase proč ne?

    Jasně, já jen vyjádřil svůj názor člověka, co si vystačí s telefonem za 500,- Kč ;-)

    David Watzke avatar 26.3.2012 16:21 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Hodí se to v kuchyni při vaření
    V takovém případě je potřeba zavést v domácnosti určité změny :-D
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    27.3.2012 12:05 radix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Mit v byte dvacet televizi/monitoru?

    Ja to sledovani na iPadu uplne chapu. Napriklad rad sleduju filmy v posteli v ruznych polohach, na to je pak tablet super (nemusim byt fixovany furt na ten jeden smer). Krom toho, tablet sledujes z daleko mensi vzdalenosti, velikost se tim do znacne miry vyvazi.
    30.3.2012 10:29 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Asi ne-e...
    26.3.2012 16:36 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Hodí se to v kuchyni při vaření
    ... místo prkénka na krájení :)
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    pavlix avatar 26.3.2012 18:08 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Nechápu, k čemu je linuxákovi v tuhle chvíli iPad. Jako rozumím, když to byla celkem novinka a bylo málo slušné konkurence. Ale teď?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    kotyz avatar 26.3.2012 18:39 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Ten displej imho nemá konkurenci doteď. Ale ten zbytek už taková sláva neni.
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    pavlix avatar 26.3.2012 18:45 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Já to „nemá konkurenci“ nemyslel jako eufemismus.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Jendа avatar 26.3.2012 18:45 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Ten displej imho nemá konkurenci doteď.
    Tak tos' ještě neviděl na vlastní bulvy Pixel Qi. Já od té doby uvažuju, že si ho objednám a pokusím se znásilnit své EEčko.

    (už to je jenom EEčko, protože jedno E upadlo :( )
    kotyz avatar 26.3.2012 18:55 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Viděl sem ho akorát na videu, je o moc lepší na slunci, ale jinak? Navíc mi nějak uniklo že už by se s tim něco prodávalo (na tom videu byl nějakej netbook, asi samsung, ale neměl bejt s timhle displejem běžně v prodeji). Ale o pár komentů vějš sem se o něm zmínil (akorát sem nevěděl jak se to správně píše).
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    27.3.2012 12:47 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Huš. Kity do netbooků už jsou aspoň rok k mání a Notion Ink Adam jsem taky viděl před rokem.
    kotyz avatar 27.3.2012 14:22 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Jo, ale to si tam musíš sám namontovat. A nezrušíš si tim náhodou záruku na ten netbook? Vsadil bych se že jo.
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    27.3.2012 14:34 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Like anyone cares.
    26.3.2012 18:34 GeoRW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Ja som si nedavno kupil cinsky tablet Ainol Novo 7 Padin (pisem prave z neho) za 99 USD aj s postovnym. A som prekvapeny, ake dobre tie cinske tablety uz su ... Android 4, multitouch kapacitny display a vsetko funguje out-of-the box.Sprovoznil som aj flash. Super funguju aj hry vratane Angry Birds ci Spiderman ci liatadla ovladane gravity sensorom(vsetko nainsalovane by default zadarmo). Je tam MIPS based procesor, ktory je velmi usporny a na Wi-fi dam odhadom aj 10 hodin. Jedina nevyhoda je, ze treba na zaciatku odinstalovat plno cinskych apps, ktore ani neviem co robia :) Jo a este display je sice pekny a jasny (mam iba na 25 percent, na slnku som neskusal) ale pozorovacie uhly ni moc. Do iPadu by som nikdy nesiel, prekonavat vsetky tie obmedzenia na to nervy nemam :)
    kotyz avatar 26.3.2012 18:51 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Od lacinýho TN panelu nemůžeš čekat žádný velký pozorovací úhly ...
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    27.3.2012 12:52 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    To sice jo, ale za lehce přes $200 už jsem viděl čínský tablet s IPS displejem.
    kotyz avatar 27.3.2012 14:23 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    To už začíná bejt lehce zajímavý ...
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    27.3.2012 15:44 Ondra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    v jakym shopu jsi ho koupil? mas tam roota/da se rootnout?

    dik
    GeoRW avatar 29.3.2012 22:00 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Kupil som ho z ownta.com ale je aj na DealExtreme. Rootnut som ho neskusal. Zatial sa v tom moc nehrabem, len som poinstaloval par aplikacii. Ani neviem ci tam mam roota a naco by mi bol :)
    "This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
    Gilhad avatar 26.3.2012 18:39 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Když jsme u toho - co by si měl linuxák pořídit, když:
    • nechce zbytečně utrácet
    • NB je velký a nepohodlný
    • potřebuje 5 hodin v kuse koukat na filmy v místě bez připojení a elektřiny
    • většinu filmů má v MKV a potřebuje vybrat tu správnou zvukovou stopu a ty správné titulky
    • ovšem spoustu jich má i v ogm, avi a jiných obskurnostech s externími titulky
    • je zvyklý filmy každou chvíli pauzovat (hlavně kvůli titulkům) a často přetáčet kousek zpátky
    Zkusil jsem Wooky, ale je to jen tak napůl - sice "podporuje" mkv, ale jestli a jakou stopu vybere se mi nepodařilo nastavit, externí titulky taky ne, takže jedině to doma předem zkonvertovat do něčeho jako avi a po shlédnutí opět dočasný soubor smazat :( Což je docela opruz a uvažuju o vrácení. Plus ovládání přehravače taky spíš nic než použitelné:(
    26.3.2012 19:05 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Babu?
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    David Watzke avatar 26.3.2012 19:44 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    ROFL, +1
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    27.3.2012 00:19 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Babu?
    Jasně psal:
    nechce zbytečně utrácet
    !!! :-D
    27.3.2012 12:28 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    IMHO holka které pije pivo, a nevyžaduje tedy limonádičky a míchaný nápoje, nepatří mezi dvě promile krásek vybavených na to aby je někdo vydržoval a netrvá na drahým Durexu a stačí ji Penny-market kvalita (nebo, lépe, platí si vlastní antikoncepci [chudáci vodní organismy, já vím]), tak nemusí vyjít draho. Schopná kuchařka co umí dobře vařit z levných surovin a je ochotná prát nebo uklízet se navíc může finančně i vyplatit.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    kotyz avatar 27.3.2012 14:24 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    +1 A nejlíp nějakou blbou, hezkou, bohatou (němá nymfomanka, majitelka pivovaru) :-D
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    27.3.2012 14:26 Lol Phirae | skóre: 23
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Tak až nějakou najdeš, tak doufám nebudeš dělat Zagorku a podělíš se, aby tě sexem a nadbytkem chlastu zdarma úplně nezhuntovala. :-) :-D
    27.3.2012 10:20 rajcze | skóre: 6 | blog: rajcze | kus od Brna
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    11" Mac Book Air
    Rules of Optimization: Rule 1: Don't do it. Rule 2 (for experts only): Don't do it yet.
    27.3.2012 12:53 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    NarutardCon v hloubi lesů?
    26.3.2012 18:45 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Jenom se zeptám na grafický program - má to něco jako je třeba S-pen třeba u Samsung Galaxy Note? Často dostanu na cestách nějaký nákres a potřebuju tam dát rychle poznámku nebo úpravu a hned poslat zpátky. Díky za koment.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    26.3.2012 19:23 loki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Kdysi jsem si chtel tablet take poridit. Mel jsem jich par doma na zkousku: od applu, od samsungu a od nejakeho cinskeho vyrobce. Ale nemohl jsem pro to najit poradne vyuziti. Na lehke browseni po webu a rychle chatovani mi staci smartphone a na dalsi veci mi staci netbook. Tahat s sebou dalsi pixlu pro mne nemelo cenu. Jiste, browseni po webu s tabletem bude rozhodne lepsi nez na smartphonu, ale kdyz je smartphone good enough, tak je to jasne... Ale jinak preju hodne legrace s novym kouskem techniky. :-)
    26.3.2012 22:15 skajrajdr | skóre: 2 | blog: skajrajdr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Youtube player nehraje vsechno, protoze format videa a Flash. V zasade jsou k dispozici ty videa, co maji HTML5 verzi. Je to rozhodnuti Applu odstrelit na mobilnich platformach Flash a nepodporovat ho.

    Sila iPadu/iPhonu roste prave s pouzivanim celeho ekosystemu od Apple. S iCloudem(popr. iTunes Match) neresis co kde mas - hudba, videa, podcasty, ebooky se automaticky synchronizuji na vice zarizeni. Chapu ze nevyhovuje, zvlast kdyz zbytek zarizeni nemas. Na druhou stranu, lidem kupujicim obsah se tohle hodi(i kdyz iTunes je hrozny moloch, o tom zadna). Takove pohodli je silne navykove, jen malo lidi chce plnou kontrolu, vetsina chce jen ten obsah.

    Zkus se na to podivat z druhe strany -pro uzivatele Apple je normalni, ze se mu zakoupeny obsah objevi na vsech zarizenich. Co by asi rekl na to, kdyby poprve prisel k systemu spravy souboru rucne? Tedy MC/Total Commander a pekne cp/F5 kopirovat. Samozrejme by to prihlasil za nepouzitelne...

    Jinak iPad mam v praci, parkrat jsem ho mel na vyzkouseni doma, a vyuziti jsem nenasel. Tedy nejenom pro iPad, ale pro tablet obecne. Hodil by se snad jen aby lezel u televize, kdyz chces juknout na program nebo na chvilku na net. A na to je to pro me prilis draha sranda...
    27.3.2012 12:05 j AM | skóre: 2 | blog: skeptik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Místo uživatelů Linuxu si v týhle diskusi dosa´dte uživatele Windows a místo toho že si koupil iPad si dosaďte že si nainstaloval Linux a máte tu standardní diskusi fanatiků ze Živě.
    27.3.2012 12:51 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Ani ne. Ale možná se už na lživě naučili slušnému chování od té doby, co jsem tam byl posledně.
    30.3.2012 13:29 Smíšek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Nový iPad z pohledu linuxáka
    Jelikož mám za sebou celkem bohatou historii nákupů nejrůznějších módních gadgetů (PDA, netbook atp.), které se mi sice líbily ale používal jsem je pak tak málo, že jsem se jich zbavoval*, zavedl jsem si pravidlo, že si nepořídím žádné mobilní "téměř počítačové" zařízení, které nebudu moci používat jako hlavní (a jediný) osobní počítač. Takže si nejspíše jednou pořídím nějaký "ultrabook" (ideálně s odpojitelnou klávesnicí ala Asus Transformer a dotykovým dispejem), ale letos ani příští rok to asi nebude. Kromě zmíněných požadavků totiž mají dnešní ultrabooky malé disky a jsou povětšinou hliníkové, což je materiál, který mi přijde nepřijemný na dotek (zvláště s přihlédnutím k tepelným vlastnostem).

    *Jediný mobilní přístroj, který se později ukázal jako užitečný, je můj milovaný Kindle 3.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.