abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 19:22 | Pozvánky

Již příští týden - 26. a 27. října se v Praze v hotelu Olšanka odehraje OpenWRT Summit. Na webu konference naleznete program a možnost zakoupení lístků - ty stojí 55 dolarů. Čtvrtek bude přednáškový a v pátek se budou odehrávat převážně workshopy a meetingy.

Miška | Komentářů: 0
dnes 13:44 | Nová verze

Bylo vydáno Ubuntu 17.10 s kódovým názvem Artful Aardvark. Ke stažení jsou Ubuntu Desktop a Server, Ubuntu Cloud Images, Ubuntu Netboot, Kubuntu, Lubuntu a Lubuntu Alternate, Lubuntu Next, Ubuntu Budgie, Ubuntu Kylin, Ubuntu MATE, Ubuntu Studio a Xubuntu. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 13:00 | Komunita

MojeFedora.cz informuje, že Fedora 27 dostane podporu pro AAC. Podpora multimediálních formátů je ve výchozí instalaci Fedory tradičně limitovaná kvůli softwarovým patentům, ale desktopový tým Red Hatu se ji i tak snaží v poslední době co nejvíce rozšířit. Už nějaký čas obsahuje kodeky pro MP3, H.264, AC3 a nyní byl přidán také kodek pro další velmi rozšířený zvukový formát – AAC.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 23:55 | Pozvánky

Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených technologií a otevřeného přístupu na 145. brněnský sraz, který proběhne v pátek 20. října od 18:00 hodin v restauraci Time Out na adrese Novoměstská 2 v Řečkovicích. Jedná se o poslední sraz před konferencí OpenAlt 2017, jež proběhne o víkendu 4. a 5. listopadu 2017 na FIT VUT v Brně. Běží registrace účastníků.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 21:44 | Nová verze

Byla vydána verze 5.2.0 multiplatformního virtualizačního nástroje Oracle VM VirtualBox. Jedná se o první stabilní verzi z nové větve 5.2. Z novinek lze zmínit například možnost exportování VM do Oracle Cloudu, bezobslužnou instalaci hostovaného systému nebo vylepšené GUI. Podrobnosti v seznamu změn. Aktualizována byla také dokumentace.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 14:00 | Zajímavý projekt

Byl spuštěn Humble Down Under Bundle. Za vlastní cenu lze koupit multiplatformní hry The Warlock of Firetop Mountain, Screencheat, Hand of Fate a Satellite Reign. Při nadprůměrné platbě (aktuálně 3,63 $) také Hacknet, Hacknet Labyrinths, Crawl a Hurtworld. Při platbě 12 $ a více lze získat navíc Armello.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 13:00 | Nová verze

Google Chrome 62 byl prohlášen za stabilní (YouTube). Nejnovější stabilní verze 62.0.3202.62 tohoto webového prohlížeče přináší řadu oprav a vylepšení. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře (YouTube). Opraveno bylo 35 bezpečnostních chyb.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
včera 11:00 | Zajímavý článek

Článek (en) na Mozilla.cz je věnován vykreslování stránek ve Firefoxu. V průběhu roku 2018 by se ve Firefoxu měl objevit WebRender, jenž by měl vykreslování stránek urychlit díky využití GPU.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
včera 08:22 | Bezpečnostní upozornění

NÚKIB (Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost) informuje o zranitelnosti ROCA v procesu generování RSA klíčů, který se odehrává v softwarové knihovně implementované například v kryptografických čipových kartách, bezpečnostních tokenech a dalších hardwarových čipech vyrobených společností Infineon Technologies AG. Zranitelnost umožňuje praktický faktorizační útok, při kterém útočník dokáže vypočítat

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 3
včera 01:23 | Zajímavý software

Příspěvek na blogu otevřené certifikační autority Let's Encrypt informuje o začlenění podpory protokolu ACME (Automatic Certificate Management Environment) přímo do webového serveru Apache. Klienty ACME lze nahradit novým modulem Apache mod_md. Na vývoj tohoto modulu bylo uvolněno 70 tisíc dolarů z programu Mozilla Open Source Support (MOSS). K rozchození HTTPS na Apache stačí nově přidat do konfiguračního souboru řádek s ManagedDomain. Minutový videonávod na YouTube [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
Jak se vás potenciálně dotkne trend odstraňování analogového audio konektoru typu 3,5mm jack z „chytrých telefonů“?
 (10%)
 (1%)
 (1%)
 (1%)
 (74%)
 (13%)
Celkem 100 hlasů
 Komentářů: 5, poslední dnes 07:28
    Rozcestník

    OctaForge - nový open source herní engine

    1.6.2011 18:12 | Přečteno: 1825× | octaforge | poslední úprava: 1.6.2011 19:40

    Rozhodl jsem se pořídit si menší PR pro můj projekt tady na ábíčku - permisivně licencovaný (MIT) herní engine nazvaný OctaForge.

    Nedávno vyšel první použitelný release - alpha 6 (0.1.5). Releases jsou jednou za týden - vždy v neděli (Release early, release often). Engine je založen na známém Cube 2, resp. jeho už mrtvém forku Syntensity, na kterém jsem taky chvíli dělal - resp. z něj využívá rendering, momentálně i fyziku, zvuk a pár dalších komponent - a rozšiřuje jej o kompletní skriptování v jazyce Lua, se kterým se dá takto naskriptovat spoustu typů her (všechna herní logika je skriptovaná). Engine samotný a jeho rozšiřující součásti z OctaForge jsou napsány v C++ bez využití STL (jen s Clib). Závislosti jsou OpenGL, SDL (+SDL_image, SDL_mixer), Lua a libuuid (na POSIX, z e2fsprogs, na Windows je využito za tímto účelem WinAPI).

    Co nejdříve (v rozmezí dvou, tří vydání) chci postoupit do stadia Beta. K tomu chybí ještě dodělat dokumentaci skriptů, vyřešit chyby na některých instalacích s Windows, dodělat pár skriptů v rozšiřující knihovně a vydat oficiální hru - jednoduchou FPS ve stylu "jdi a zastřel".

    Plány po betě jsou:

    - přidat podporu pro multiplayer ve frontendu (infrastruktura hotová - SP využívá lokálního serveru)

    - implementace master serveru a asset serveru pro ukládání dat a stahování z klienta (takový opensourcový Steam pro jeden engine)

    - realističtější fyzika přes Newton Game Dynamics (nyní zlib)

    - možná vylepšit model nasvětlování (hlavně dynamická světla - aby vrhala stíny, neprocházela zdmi a vylepšit shadery)

    - nový GUI založený na principu oken a jejich připínání, minimalizace apod. v prostoru

    - systém pluginů pro základní engine jako shared knihovny v C/C++ (pro další rozšiřování funkcionality bez sandboxu)

    - v podstatě cokoliv jiného, co bude užitečné ..

    Aktuální možnosti enginu jsou:

    - spustit mapu, pohybovat se v ní, editovat v reálném čase (jako Cube 2)

    - skriptovat herní logiku pro jednoho hráče

    - skriptovat v podstatě vše ostatní

    - základní knihovna poskytuje API pro entity, action system, základní (builtin) entity, ovládání kamery, procedurální editace, signal system, systém stavových proměnných pro client/server sync apod.)

    - rozšiřující knihovna poskytuje momentálně např. déšť, cutscenes (in-game filmečky - editovatelné pomocí speciálních entit v realtime), různé možnosti pro získávání entit pro skriptování, události, základní správa zbraní, game manager - pro správu např. týmů (pro pozdější MP hru, prozatím se dá použít s NPC, kterým je třeba naskriptovat AI), pluginů pro hry, loopů na pozadí apod., rendering entit z více modelů (např. pro statický turrety který mají pohyblivou hlaveň), systém pluginů pro entity, jumppady a teleporty, bude ještě rozšířena a bude rozšiřována stále

    - dokumentace některých částí skriptování - je třeba dodělat!

    Přiloženy jsou tři hotové skripty - jednoduchá hra - kreslení v 3D světě, a dva skripty na procedurální generování geometrie.

    Engine momentálně funguje na FreeBSD, kde jej vyvíjím, na Linuxu, měl by fungovat, ale ještě netestován, na Mac OS X, a nefunguje na některých instalacích Windows (je třeba vyřešit).

    Kromě mě na projektu pracuje ještě několik dalších lidí, většinou na Linuxu, a celová komunita kolem enginu má zatím asi 50 členů.

    Na závěr přikládám pár obrázků:

    Kreslící aplikace:

    Procedurální generátor sinusoidy:

    Něco procedurálního, co nevím, co je, hehe:

    Design cutscén:

    Déšť:

     

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    1.6.2011 19:11 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
    Budu se držet Gluonu a Pygame.
    AsciiWolf avatar 1.6.2011 19:31 AsciiWolf | skóre: 38 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
    Až s pomocí Gluonu a Pygame napíšeš nějakou 3D FPS/RTS/RPG, s grafikou a hratelností na úrovni minimálně toho Sauerbratenu, dej vědět. ;-)
    1.6.2011 22:41 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
    Zastávám názor, že 3D != zábava (leda u nějakých psychedelických šíleností nebo leteckého/automobilového simulátoru, když se to doplní fyzikou atp.), u RTS a RPG to akorát dělá zmatek. Osobně považuji téměř všechny FPS za zoufale nudné.
    kotyz avatar 1.6.2011 23:26 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
    Kromě Unreal Tournamentu ;-)
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    2.6.2011 11:10 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
    Tak.
    AsciiWolf avatar 2.6.2011 13:26 AsciiWolf | skóre: 38 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
    ...Quake 3, Tremulous, OpenArena, UrbanTerror, ...? ;-)
    2.6.2011 15:55 w4rr10r
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
    To už ani omylem. Bohužel jsem je zkoušel. Ztráta času. Prostě UT je UT.
    q66 avatar 2.6.2011 17:47 q66 | skóre: 32 | blog: Q's CZ devblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
    quake 3 je perfektní, lepší než UT (to se nedá ale říct o OpenAreně) .. Urban Terror je taky dobrý. Ostatní moc nemusím. Spíš singleplayerovky jako half life ..
    kotyz avatar 2.6.2011 21:44 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
    To je všechno Q3 jak přes kopírák (a teď nemam namysli jenom to, že všechny běžej na ioquake engine) :-D
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    1.6.2011 19:13 lukove
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
    vyzera to vynikajuco... mne na takychto 3d hrach chyba import (ak sa tovobec da) objektov napriklad vytvorenych v blenderovi
    q66 avatar 1.6.2011 19:20 q66 | skóre: 32 | blog: Q's CZ devblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
    OF momentálně zvládá formáty modelů obj, md5, smd a iqm. .blend soubory podporovány nejspíš nebudou, nicméně z blenderu se dá třeba do toho iqm dost snadno exportovat.
    1.6.2011 19:58 __dark__
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
    Pěkné, jak ten engine řeší písmo, bitmap font?
    q66 avatar 1.6.2011 20:01 q66 | skóre: 32 | blog: Q's CZ devblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
    Momentálně bitmapy + varrays pro získávání podle koordinát, nicméně s novým GUI systémem také přijdou TTF fonty.
    1.6.2011 20:12 lukove
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
    pocuj quarker nerozmyslal si nad spravenim virtualneho sveta v stylu SecondLife? v tomto by si nemal konkurenciu, samozrejme ak by to nebolo nad tvoje sily, lebo inac to bude zase len dalsia strielacka
    q66 avatar 1.6.2011 20:17 q66 | skóre: 32 | blog: Q's CZ devblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
    Samozřejmě že to není "jen střílečka" --> můžeš v tom tvořit i RPGčka, i platformery, nejspíš i RTS třeba (s ovládáním kamery) .. v podstatě cokoliv. S příchodem online podpory se z toho stane celý "svět her", kde každý bude moct tvořit a distribuovat své hry a ostatní si je budou moct snadno z klienta stahovat a hrát. Mám i plány povolit na masterserveru komerční hry a jejich distribuci.

    Jediný problém pro "open world" je formát map, a problém že nemůžeš mapy spojovat do "cells" a plynule mezi nimi přecházet - tzn. musely by se explicitně udělat přechody mezi mapami. Co se týče velkého počtu entit apod., později bude implementovaný scene manager, který bude vylepšovat efektivitu.
    AsciiWolf avatar 2.6.2011 13:27 AsciiWolf | skóre: 38 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
    +1
    1.6.2011 20:18 __dark__
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
    Ok, tom případě jdi přímo do freetype2, namísto SDL_ttf;)
    q66 avatar 1.6.2011 20:24 q66 | skóre: 32 | blog: Q's CZ devblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
    už jsem s tím dělal nějaký testy, sdl_ttf stojí za ho*no, freetype2 je celkem low-level ale funguje vcelku dobře - udělal jsem si v opengl jednoduchou aplikaci na vykreslování a není to problém .. rozmýšlím se mezi vlastním algoritmem pro storage s freetype2 a ftgl - ono napsat pro herní engine pořádnou správu fontů s ttf není úplně jednoduchý, protože překreslování apod. není zrovna efektivní a je potřeba to nějak cachovat, aby se neztrácel výkon.
    1.6.2011 21:23 __dark__
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
    Ono písmo je celkově komplikovaná věc. U nás je to jednoduché (1 char == 1 glyph), ale třeba arabština to má trochu komplikovanější, a je otázka, jestli takové jazyky chceš vůbec podporovat. Jestli jo, tak je tu SDL_Pango, ale je to další moře závislostí. Já to ve Fogu zatím neřeším, ale snažím se navrhnout API, aby to do budoucna bylo možné (text renderovat přes layout, který v budoucnu využije text-script).
    q66 avatar 1.6.2011 22:50 q66 | skóre: 32 | blog: Q's CZ devblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
    jasně - no podpora pro třeba tu arabštinu nemusí být explicitní, ale bylo by dobrý, kdyby tam byl systém, který ty jazyky bude zvládat - v budoucnu. Samozřejmě samotný core engine nepotřebuje moc i18n/l10n, ale jednotlivý hry by to mohly potřebovat.
    Bilbo avatar 3.6.2011 17:40 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
    Arabština je navíc right-to-left (stejně jako třeba hebrejština) a pokud se míchá s latinkou tak je to celkem maglajs to pak dobře renderovat :). To už jsou skoro lepší čínský znaky, což je sice rozsypanej čaj, ale zobrazuje se aspoň normálně LTR a nemusí se jako u arabštiny spojovat.
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    q66 avatar 3.6.2011 18:38 q66 | skóre: 32 | blog: Q's CZ devblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
    no, to by se dalo řešit tyhle asijský a arabský písma přes fribidi.
    Petr Tomášek avatar 5.6.2011 20:54 Petr Tomášek | skóre: 37 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
    Hovadina. Pokud tomu nerozumíš, použij kompletní řešení; takže buď pango, nebo ICU. To řeší všechno prostě tomu dáš řetězec, ono ti to rozkouzkuje na kousky používající stejný jazyk; tyhle kousky uspořádá případně podle bi-di agoritmu; jednotlivé kousky přetransformuje (dost složitým způsobem) na seznam glyphů a jejich přesnou pozici. Pokud si to uděláš vlastní, tak tím budeš nasírat lidi, kteří by daný jazyk využili (znám to velmi dobře, např. OpenOffice dlouho používal vlastní udělátko, jen částečně postavené na ICU... jak mě to u některýh jazyků s*alo... dodnes je tam pár blbejch chyb...)
    robotics avatar 2.6.2011 07:38 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
    Čau, trochu offtopic, ale kdy budou balíčky e17 pro debian squeeze? Celou dobu sem se těšil až přejdu z lennyho abych měl zase Ečko a ono prd. :-)
    robotics avatar 2.6.2011 07:39 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
    Jestli na to nemáš čas, tak mi dej přesnej postup jak to udělat a já budu dělat e17 balíčky pro debian 64bit. Ale musel by to být nějaký postup abych to pochopil :-).
    robotics avatar 2.6.2011 07:40 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
    Sice sem si ho podle nějakého návodu už doinstaloval, ale je to nějaké osekané, je tam málo modolů a je to tak nějak naprd.
    robotics avatar 2.6.2011 07:40 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
    Podle toho easy_17.sh skriptu nebo jak se jmenuje.
    q66 avatar 2.6.2011 20:14 q66 | skóre: 32 | blog: Q's CZ devblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
    Nejspíš až pro E 1.0
    2.6.2011 09:16 Honz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
    Koukám, že lidské zdroje jsou, a né že né... Kdyby se toho chopili šikovní lidi a pokusili se udělat první linuxuvou hru (třeba střílečku, to je jedno) s příběhem stylu Half-life, to by byla bomba...
    Bilbo avatar 3.6.2011 17:38 Bilbo | skóre: 29
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
    Tak zrovna vymyslet dobrý příběh je vcelku netriviální a v novějších hrách obvykle programátoři dělají menší část práce (jeden nebo 2 lidi dělají engine, ale dalších 5 až 10 dělá grafiku, zvuky, levely, mapy, vymýšlí příběh, dialogy, questy, atd ...). U větších týmů je lidí víc, ale poměr asi bude stejný :)
    Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
    Petr Tomášek avatar 2.6.2011 13:04 Petr Tomášek | skóre: 37 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
    Hele a nebylo by lepčí místo vlastního serveru použít telepathy-tubes?
    q66 avatar 2.6.2011 15:03 q66 | skóre: 32 | blog: Q's CZ devblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
    Nemyslím si, snažím se omezovat závislosti a udělat kód co nejvíce přenositelný (později i např. na konzole); přidávání dalších závislostí je v tomto kontraproduktivní
    2.6.2011 18:19 random
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
    Ale přidávat závislosti je mnohem lepší než přidávat kód. Pokud tedy existuje aplikace nebo knihovna, která dělá aspoň zhruba to, co chceš. V podstatě si tím rozšiřuješ vývojářskou základnu.
    q66 avatar 2.6.2011 18:23 q66 | skóre: 32 | blog: Q's CZ devblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
    mluvím ne o potřebných závislostech, ale o redundantních závislostech. A správa klienta / serveru funguje naprosto bez problému i s ENet knihovnou, která je přiložena a je použita i v Sauerbratenu. Není třeba přidávat žádnou další závislost, prozatím.
    Petr Tomášek avatar 2.6.2011 19:49 Petr Tomášek | skóre: 37 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
    Jenže telepathy dělá něco jiného: ta umožňuje protunelovat streamy přes NAT kamkoliv - stačí, aby účastníci měli Jabber server... Vůbec pak není nějaký servery třeba řešit...
    q66 avatar 2.6.2011 20:14 q66 | skóre: 32 | blog: Q's CZ devblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
    No, nemyslím, že prozatím něco takovýho potřebuju. Zvlášť když mám funkční systém.
    Petr Tomášek avatar 3.6.2011 12:41 Petr Tomášek | skóre: 37 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
    Ty to mozna nepotrebujes, ale uzivatele her by mozna ocenili, ze by nemuseli instalovat nejakej blbej server, chapes?
    q66 avatar 3.6.2011 14:16 q66 | skóre: 32 | blog: Q's CZ devblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
    Ale vždyť oni nic instalovat nemusí. Klient i server jsou součástí enginu a oba mají funkce specifické pro engine. Pro každý build tak dostaneš dvě binárky.
    Petr Tomášek avatar 5.6.2011 20:56 Petr Tomášek | skóre: 37 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
    A jak se jako spojí, když jsou oba někde v p****i za NATem?
    q66 avatar 5.6.2011 23:37 q66 | skóre: 32 | blog: Q's CZ devblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
    No, záměr je ten, aby uživatel žádný server ani nespouštěl; server je součástí, ale neměl by být vyžadovaný; servery poběží přímo u OctaForge a uživatelé se budou jenom připojovat jakožto klienti. Server je přiložen ze dvou důvodů - 1) někdo chce poskytovat vlastní servery pro uživatele; 2) pokud běží OF lokálně jakožto SP (v tom případě se použije server na localhostu). Až poběží master server a herní servery, tak de facto uživatelé vůbec serverovou binárku většinou potřebovat nebudou.
    Petr Tomášek avatar 6.6.2011 16:31 Petr Tomášek | skóre: 37 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
    No a proto říkám, že je daleko jednodušší postavit celou technologii na XMPP, protože tam už máš infrastrukturu hotovou a můžeš využít jak toho, že si uživatel může sám zvolit svůj server, tak taky server-server komunikaci...
    2.6.2011 22:59 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine
    kdyby jste radši programovali CAD. :-)))
    Dreit avatar 17.9.2013 16:00 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - nový open source herní engine

    ...v OctaForge :-D

    Nope

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.