abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 13:22 | Zajímavý software

Jordi Sanfeliu vydal verzi 1.0.0 svého unixového jádra Fiwix (Wikipedie) určeného také pro výuku operačních systémů. Dle článku na OSNews na něm začal pracovat již před více než dvaceti lety. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT. Stáhnout a vyzkoušet lze živou disketu nebo CD s GNU/Fiwixem.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 06:00 | Nová verze

Byla vydána nová verze 10.7 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností v příspěvku na blogu. Vývojáři GitLabu zdůrazňují Web IDE (YouTube) a SAST (Static Application Security Testing) pro Go a C/C++.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 14:00 | Zajímavý článek

David Revoy, autor open source webového komiksu Pepper&Carrot nebo portrétu GNU/Linuxu, zveřejnil na svém blogu recenzi notebooku Librem 13 od společnosti Purism. Používá jej již sedm měsíců a s ním i jako umělec spokojen. Potřebu francouzské AZERTY klávesnice vyřešil přelepkami. Na displej se podíval kalibrační sondou, barvy vyladil pomocí open source softwaru DisplayCAL, v aplikaci Inkscape nastavil zvětšování na 170 % aby 1 cm v Inkscapu byl 1 cm v reálu. Webovou kameru, mikrofon, Wi-Fi a Bluetooth lze na Librem 13 hardwarově vypnout.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
21.4. 23:44 | Komunita

Několik posledních verzí GNOME Shellu obsahuje chybu způsobující memory leak (únik paměti). Viz například videozáznamy verzí 3.26 nebo 3.28. Nalezení chyby #64 a její opravě se věnuje Georges Basile Stavracas Neto v příspěvku na svém blogu [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.4. 10:33 | Komunita

V pondělí měl na YouTube online premiéru otevřený krátký 2D film Hero vytvořený v 3D softwaru Blender. Cílem stejnojmenného projektu Hero je vylepšit nástroj Grease Pencil (tužka) v Blenderu 2.8.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
20.4. 23:22 | Nová verze

Byla vydána verze 4.0 kolekce svobodného softwaru umožňujícího nahrávání, konverzi a streamovaní digitálního zvuku a obrazu FFmpeg (Wikipedie). Přehled novinek v Changelogu (GitHub).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.4. 17:22 | Komunita

Včera vydanou hru Rise of the Tomb Raider pro Linux lze do pondělí 23. dubna koupit na Steamu s 67% slevou. Místo 49,99 € za 16,49 €.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.4. 16:11 | Komunita

Na Humble Bundle lze získat počítačovou hru Satellite Reign (Wikipedie, YouTube) běžící také v Linuxu zdarma. Speciální akce končí v sobotu v 19:00.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
20.4. 15:44 | Zajímavý software

Společnost Apple koupila před třemi lety společnost FoundationDB vyvíjející stejnojmenný NoSQL databázový systém FoundationDB (Wikipedie). Včera byl tento systém uvolněn jako open source pod licencí Apache 2.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.4. 15:00 | Nová verze

Po dva a půl roce od vydání verze 5.7 oznámila společnost Oracle vydání nové major verze 8.0 (8.0.11) databázového systému MySQL (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání. Zdrojové kódy komunitní verze MySQL jsou k dispozici na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 13
Používáte na serverech port knocking?
 (3%)
 (7%)
 (46%)
 (27%)
 (17%)
Celkem 359 hlasů
 Komentářů: 29, poslední 5.4. 12:25
    Rozcestník

    OctaForge 0.2.9 beta 10

    14.10.2013 19:48 | Přečteno: 811× | octaforge | Výběrový blog

    Po posledním vydání jsem se rozhodl dát si chvíli pauzu, takže beta 10 přichází se zpožděním a menším počtem funkcí, než jindy - nicméně stále tu mám pár zajímavých věcí.

    Procedurální obloha

    Tesseract teď podporuje plně procedurální oblohu - je použita ve výchozí mapě místo skyboxu. Dá se ovládat pomocí atmo* proměnných. Nemá mraky (zatím?), takže je třeba v případě potřeby dodat cloudbox.

    Změny ve skriptovací knihovně

    Je dostupná nová knihovna "games". Obsahuje pouze podsložky, každá náleží nějaké hře. Aktuálně jsou tam "drawing" a "octacraft".

    Počáteční kód pro demo hru

    Začal jsem pracovat na demo hře "octacraft". Zatím je v repozitáři počáteční herní kód, který umožňuje vytvářet a odstraňovat bloky. Víc změn bude v dalším vydání a hra bude oficiálně uvedena.

    Více změn v herním kódu

    Modul "game manager" byl vylepšen (systém spawn stages se dá ovládat víc flexibilně), kromě toho jsem přidal modul "health" pro ovládání zdraví hráče a oponent - je postaven kolem game manageru a dá se využít z jakékoliv hry.

    Rychlejší core API

    Přepsal jsem většinu core API (a všechny výkonnostně citlivé funkce) aby používaly LuaJIT FFI pro napojení do skriptů místo klasického API. To znamená, že místo interpretovaných pomalých volání se jedná o kompilované volání pointerů na funkce. Jsou pořád stejně bezpečné - mají pouze primitivní argumenty a pokud ne, tak jsou zabaleny v Lua funkcích (ty JIT kompilátor eliminuje, takže nedochází ke zpomalení).

    Kromě toho jsem udělal pár jiných relevantních změn - jako třeba přepsání API částicových efektů a textur tak, aby používaly FFI.

    Nové API pro procedurální editaci

    Při tvorbě Octacraftu jsem narazil na to, že existující procedurální API není dostatečné (moc pomalé a omezené). Proto jsem jej vylepšil a přidal více funkcí. Teď má dvě části - high level API podobné tomu starému (funkce jako create_cube apod.) a low level API.

    High level API jsem vylepšil hlavně výkonnostně (rychlejší validace) a přidal jsem nové funkce (hlavně kolem úpravy vslots, třeba posuny textur nebo refrakce).

    Low level API funguje pomocí "výběrových objektů"- každý takový objekt reprezentuje výběr jedné nebo několika krychlí a na těchto objektech se dají volat funkce (jako třeba "vytažení" výběru, popř. odstranění, změna rohů, vslots apod.).

    Výběrové objekty neověřují správnost (takže jsou rychlejší) - to se musí udělat manuálně (existuje pro to funkce). Low level API je kvůli tomu méně bezpečné, ale o dost rychlejší a umí pokročilé věci (úpravu několika kostek najednou apod.).

    Jiné změny

    Opravil jsem některé věci v GUI (prázdné pole). Vektory v geom.lua teď používají typ "float" místo "double" (zabírají polovinu místa a dají se použít na místě vektorů z jádra enginu). Kromě toho jsem opravil spoustu dalších chyb.

    To je zatím vše - další release bude hlavně o demo hře.        

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    15.10.2013 07:59 gsnak | skóre: 20 | blog: gsnak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge 0.2.9 beta 10
    Mozem sa spytat ako renderujes vegetaciu? (stromy, kriky, trava)
    DOGE: DE7q1kxqvoFek7UGWBWBt47QWJTRBqVNLL
    stativ avatar 15.10.2013 17:44 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge 0.2.9 beta 10
    Super, jsem rád, že bude i nějaké to demo!
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.