abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

včera 21:55 | Zajímavý článek

Greg Kroah-Hartman se v příspěvku na svém blogu věnuje aktuálnímu stavu řešení bezpečnostních chyb Meltdown a Spectre v Linuxu. Jak je na tom Váš Linux? Stačí spustit příkaz "grep . /sys/devices/system/cpu/vulnerabilities/*". Pro více informací lze doporučit Spectre & Meltdown Checker.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
19.1. 18:55 | Komunita

NHSbuntu (Joinup, prezentace) měla být z Ubuntu vycházející linuxová distribuce přizpůsobená pro potřeby britské Národní zdravotní služby (NHS). NHS se název nelíbil, nejednalo se o oficiální projekt NHS, a proto bylo NHSbuntu v září loňského roku přejmenováno na NHoS. Vývojáři NHoS tento týden oznámili, že NHS se nelíbí ani název NHoS a už nemají sílu na další přejmenování a pokračování v projektu. Dodávají, že několik jednání s vedením

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 6
19.1. 18:44 | Pozvánky

Koncem ledna, 29. 1. 2018 od 17 do 20 hodin se v Akademii CZ.NIC uskuteční večer s Turrisem.

Co bude na programu?… více »
Miška | Komentářů: 9
19.1. 18:33 | Pozvánky

Na tri dni sa hlavné mesto Slovenska po tretíkrát zmení na miesto s najväčšou koncentráciou profesionálnych programátorov, systémových administrátorov, učiteľov informatiky aj technologických nadšencov. Hlavným lákadlom bude konferencia PyCon SK 2018, určená záujemcom o Python, jeden z najpopulárnejších programovacích jazykov na svete.

… více »
RicCo386 | Komentářů: 1
19.1. 18:22 | Pozvánky

Letošní ročník konference Prague PostgreSQL Developer Day se koná ve dnech 14. 2. a 15. 2. 2018. Zveřejněn byl program s přednáškami a školeními. Otevřena byla také registrace na konferenci.

TomasVondra | Komentářů: 0
19.1. 11:33 | Komunita

Společnost Canonical stojící za linuxovou distribucí Ubuntu oznámila dostupnost nástroje pro týmovou spolupráci Slack (Wikipedie) ve formátu snap. Instalovat jej lze ze Snapcraftu. Slack pro Linux je dostupný také ve formátu klasických balíčků pro Ubuntu a Fedoru.

Ladislav Hagara | Komentářů: 10
18.1. 17:33 | Nová verze

Po roce vývoje od vydání verze 2.0 a 6 000 změnách byla vydána nová stabilní verze 3.0 softwaru, který vytváří aplikační rozhraní umožňující chod aplikací pro Microsoft Windows také pod GNU/Linuxem, Wine (Wikipedie). Z novinek lze zdůraznit například podporu Direct3D 10 a 11. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 14
18.1. 13:44 | Zajímavý projekt

V říjnu loňského roku úspěšně skončila kampaň na podporu chytrého telefonu Librem 5, jenž by měl respektovat bezpečnost, svobodu a soukromí uživatelů. Společnost Purism informuje o aktuálním vývoji tohoto telefonu. Místo plánovaného SoC i.MX6 by měl být použit úspornější i.MX8.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
18.1. 12:33 | Zajímavý projekt

V květnu loňského roku měl na YouTube premiéru krátký animovaný film Agent 327: Operation Barbershop. Blender Animation Studio včera zveřejnilo alternativní konec tohoto filmu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
18.1. 05:55 | Bezpečnostní upozornění

Společnost Oracle vydala čtvrtletní bezpečnostní aktualizaci svých softwarových produktů (CPU, Critical Patch Update). Opraveno bylo celkově 237 bezpečnostních chyb. V Oracle Java SE je například opraveno 21 bezpečnostních chyb. Vzdáleně zneužitelných bez autentizace je 18 z nich. V Oracle MySQL je opraveno 25 bezpečnostních chyb. Vzdáleně zneužitelných bez autentizace je 6 z nich.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Jak se vás potenciálně dotkne trend odstraňování analogového audio konektoru typu 3,5mm jack z „chytrých telefonů“?
 (7%)
 (1%)
 (1%)
 (1%)
 (77%)
 (13%)
Celkem 1357 hlasů
 Komentářů: 53, poslední 17.1. 16:55
    Rozcestník

    OctaForge 0.2.9 beta 10

    14.10.2013 19:48 | Přečteno: 810× | octaforge | Výběrový blog

    Po posledním vydání jsem se rozhodl dát si chvíli pauzu, takže beta 10 přichází se zpožděním a menším počtem funkcí, než jindy - nicméně stále tu mám pár zajímavých věcí.

    Procedurální obloha

    Tesseract teď podporuje plně procedurální oblohu - je použita ve výchozí mapě místo skyboxu. Dá se ovládat pomocí atmo* proměnných. Nemá mraky (zatím?), takže je třeba v případě potřeby dodat cloudbox.

    Změny ve skriptovací knihovně

    Je dostupná nová knihovna "games". Obsahuje pouze podsložky, každá náleží nějaké hře. Aktuálně jsou tam "drawing" a "octacraft".

    Počáteční kód pro demo hru

    Začal jsem pracovat na demo hře "octacraft". Zatím je v repozitáři počáteční herní kód, který umožňuje vytvářet a odstraňovat bloky. Víc změn bude v dalším vydání a hra bude oficiálně uvedena.

    Více změn v herním kódu

    Modul "game manager" byl vylepšen (systém spawn stages se dá ovládat víc flexibilně), kromě toho jsem přidal modul "health" pro ovládání zdraví hráče a oponent - je postaven kolem game manageru a dá se využít z jakékoliv hry.

    Rychlejší core API

    Přepsal jsem většinu core API (a všechny výkonnostně citlivé funkce) aby používaly LuaJIT FFI pro napojení do skriptů místo klasického API. To znamená, že místo interpretovaných pomalých volání se jedná o kompilované volání pointerů na funkce. Jsou pořád stejně bezpečné - mají pouze primitivní argumenty a pokud ne, tak jsou zabaleny v Lua funkcích (ty JIT kompilátor eliminuje, takže nedochází ke zpomalení).

    Kromě toho jsem udělal pár jiných relevantních změn - jako třeba přepsání API částicových efektů a textur tak, aby používaly FFI.

    Nové API pro procedurální editaci

    Při tvorbě Octacraftu jsem narazil na to, že existující procedurální API není dostatečné (moc pomalé a omezené). Proto jsem jej vylepšil a přidal více funkcí. Teď má dvě části - high level API podobné tomu starému (funkce jako create_cube apod.) a low level API.

    High level API jsem vylepšil hlavně výkonnostně (rychlejší validace) a přidal jsem nové funkce (hlavně kolem úpravy vslots, třeba posuny textur nebo refrakce).

    Low level API funguje pomocí "výběrových objektů"- každý takový objekt reprezentuje výběr jedné nebo několika krychlí a na těchto objektech se dají volat funkce (jako třeba "vytažení" výběru, popř. odstranění, změna rohů, vslots apod.).

    Výběrové objekty neověřují správnost (takže jsou rychlejší) - to se musí udělat manuálně (existuje pro to funkce). Low level API je kvůli tomu méně bezpečné, ale o dost rychlejší a umí pokročilé věci (úpravu několika kostek najednou apod.).

    Jiné změny

    Opravil jsem některé věci v GUI (prázdné pole). Vektory v geom.lua teď používají typ "float" místo "double" (zabírají polovinu místa a dají se použít na místě vektorů z jádra enginu). Kromě toho jsem opravil spoustu dalších chyb.

    To je zatím vše - další release bude hlavně o demo hře.        

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    15.10.2013 07:59 gsnak | skóre: 20 | blog: gsnak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge 0.2.9 beta 10
    Mozem sa spytat ako renderujes vegetaciu? (stromy, kriky, trava)
    DOGE: DE7q1kxqvoFek7UGWBWBt47QWJTRBqVNLL
    stativ avatar 15.10.2013 17:44 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge 0.2.9 beta 10
    Super, jsem rád, že bude i nějaké to demo!
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.