abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 11:44 | Zajímavý článek

Jiří Eischmann na svém blogu popisuje své zkušenosti s Fedora Silverblue. Jedná se o neměnný systém s atomickými aktualizacemi, tj. základní systém je distribuován jako celek. Myšlenka neměnného systému se ve Fedoře začala rozvíjet v projektu Atomic. Z něj se časem vyvinul na desktop zaměřený Atomic Workstation a nově projekt s vlastním brandingem Team Silverblue. Základním stavebním kamenem je OSTree, což je velmi zjednodušeně takový git pro souborový systém.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 00:11 | Komunita

Richard Hughes na svém blogu informuje, že do LVFS (Linux Vendor Firmware Service) plánuje přidat podporu aktualizace NVMe (NVM Express) firmwarů. Současně žádá o pomoc: odeslání výstupu příkazu nvme-cli.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 16:33 | Nová verze

Byla vydána verze 1.0 frameworku Flatpak (Wikipedie), tj. technologie umožňující distribuovat aplikace v podobě jednoho instalačního souboru na různé linuxové distribuce a jejich různá vydání. Přehled novinek na GitHubu. S vydáním Flatpaku 1.0 byla odstraněna nálepka "beta" u centrálního repozitáře pro Flatpaky Flathub.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 12:33 | Nová verze

Byla vydána nová verze 2.10.6 svobodné aplikace pro úpravu a vytváření rastrové grafiky GIMP. Přehled novinek i s náhledy v oznámení o vydání a v souboru NEWS. Zdůraznit lze možnost psaní textů vertikálně nebo filtr pro vytváření obrázků typu Little Planet. Vývojáři zdůrazňují překlad GIMPu do maráthštiny. GIMP je tak k dispozici již v 81 jazycích.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
včera 12:00 | Nová verze

Vyšla verze 5.17 prohlížeče map a GPS logů GPXSee. Nová verze přináší zejména podporu HiDPI displejů a map, a podporu pro další dva formáty souborů - SLF a LOC.

Martin Tůma | Komentářů: 0
18.8. 22:22 | Nová verze

Po roce vývoje od vydání verze 1.20 byla vydána verze 1.21 knihoven EFL (Enlightenment Foundation Libraries). Do vývoje EFL se zapojilo 96 vývojářů. Provedeno bylo téměř 5 000 commitů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
16.8. 19:00 | Nová verze

Byla vydána verze 18.08.0 KDE Aplikací (KDE Applications). Přehled novinek v kompletním seznamu změn a na stránce s dalšími informacemi.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
16.8. 18:44 | Pozvánky

Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 155. brněnský sraz, který proběhne v pátek 17. srpna od 18:00 na zahrádce restaurace Tanganika (Horova 35). V případě nepřízně počasí uvnitř. Tentokrát bude sraz pojat tématicky. Vzhledem k blížícímu se 50. výročí invaze vojsk Varšavské smlouvy do Československa proběhne malá výstava. Kromě literatury budou k vidění též originály novin z 21. srpna 1968, dosud nikde nezveřejněné fotky okupovaného Brna a původní letáky rozdávané v ulicích.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
16.8. 01:00 | Komunita

Měsíc po Slackware slaví 25 let také Debian. Přesně před pětadvaceti lety, 16. srpna 1993, oznámil Ian Murdock vydání "Debian Linux Release".

Ladislav Hagara | Komentářů: 10
15.8. 06:00 | Nová verze

Byla vydána nová verze 1.26 editoru zdrojových kódů Visual Studio Code (Wikipedie). Přehled novinek i s náhledy a animovanými gify v poznámkách k vydání. Představení novinek také na YouTube.

Ladislav Hagara | Komentářů: 28
Používáte zařízení („chromebook“, „chromebox“ či tablet) s ChromeOS?
 (6%)
 (3%)
 (14%)
 (76%)
Celkem 221 hlasů
 Komentářů: 10, poslední 18.8. 11:25
    Rozcestník

    OctaForge 0.2.9 beta 10

    14.10.2013 19:48 | Přečteno: 819× | octaforge | Výběrový blog

    Po posledním vydání jsem se rozhodl dát si chvíli pauzu, takže beta 10 přichází se zpožděním a menším počtem funkcí, než jindy - nicméně stále tu mám pár zajímavých věcí.

    Procedurální obloha

    Tesseract teď podporuje plně procedurální oblohu - je použita ve výchozí mapě místo skyboxu. Dá se ovládat pomocí atmo* proměnných. Nemá mraky (zatím?), takže je třeba v případě potřeby dodat cloudbox.

    Změny ve skriptovací knihovně

    Je dostupná nová knihovna "games". Obsahuje pouze podsložky, každá náleží nějaké hře. Aktuálně jsou tam "drawing" a "octacraft".

    Počáteční kód pro demo hru

    Začal jsem pracovat na demo hře "octacraft". Zatím je v repozitáři počáteční herní kód, který umožňuje vytvářet a odstraňovat bloky. Víc změn bude v dalším vydání a hra bude oficiálně uvedena.

    Více změn v herním kódu

    Modul "game manager" byl vylepšen (systém spawn stages se dá ovládat víc flexibilně), kromě toho jsem přidal modul "health" pro ovládání zdraví hráče a oponent - je postaven kolem game manageru a dá se využít z jakékoliv hry.

    Rychlejší core API

    Přepsal jsem většinu core API (a všechny výkonnostně citlivé funkce) aby používaly LuaJIT FFI pro napojení do skriptů místo klasického API. To znamená, že místo interpretovaných pomalých volání se jedná o kompilované volání pointerů na funkce. Jsou pořád stejně bezpečné - mají pouze primitivní argumenty a pokud ne, tak jsou zabaleny v Lua funkcích (ty JIT kompilátor eliminuje, takže nedochází ke zpomalení).

    Kromě toho jsem udělal pár jiných relevantních změn - jako třeba přepsání API částicových efektů a textur tak, aby používaly FFI.

    Nové API pro procedurální editaci

    Při tvorbě Octacraftu jsem narazil na to, že existující procedurální API není dostatečné (moc pomalé a omezené). Proto jsem jej vylepšil a přidal více funkcí. Teď má dvě části - high level API podobné tomu starému (funkce jako create_cube apod.) a low level API.

    High level API jsem vylepšil hlavně výkonnostně (rychlejší validace) a přidal jsem nové funkce (hlavně kolem úpravy vslots, třeba posuny textur nebo refrakce).

    Low level API funguje pomocí "výběrových objektů"- každý takový objekt reprezentuje výběr jedné nebo několika krychlí a na těchto objektech se dají volat funkce (jako třeba "vytažení" výběru, popř. odstranění, změna rohů, vslots apod.).

    Výběrové objekty neověřují správnost (takže jsou rychlejší) - to se musí udělat manuálně (existuje pro to funkce). Low level API je kvůli tomu méně bezpečné, ale o dost rychlejší a umí pokročilé věci (úpravu několika kostek najednou apod.).

    Jiné změny

    Opravil jsem některé věci v GUI (prázdné pole). Vektory v geom.lua teď používají typ "float" místo "double" (zabírají polovinu místa a dají se použít na místě vektorů z jádra enginu). Kromě toho jsem opravil spoustu dalších chyb.

    To je zatím vše - další release bude hlavně o demo hře.        

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    15.10.2013 07:59 gsnak | skóre: 20 | blog: gsnak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge 0.2.9 beta 10
    Mozem sa spytat ako renderujes vegetaciu? (stromy, kriky, trava)
    DOGE: DE7q1kxqvoFek7UGWBWBt47QWJTRBqVNLL
    stativ avatar 15.10.2013 17:44 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge 0.2.9 beta 10
    Super, jsem rád, že bude i nějaké to demo!
    Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.