abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 22:22 | Komunita

Společnost Purism představila kryptografický token Librem Key. Koupit jej lze za 59 dolarů. Token byl vyvinut ve spolupráci se společností Nitrokey a poskytuje jak OpenPGP čipovou kartu, tak zabezpečení bootování notebooků Librem a také dalších notebooků s open source firmwarem Heads.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 20:33 | Nová verze

Společnost NVIDIA oficiálně vydala verzi 10.0 toolkitu CUDA (Wikipedie) umožňujícího vývoj aplikací běžících na jejich grafických kartách. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 20:00 | Upozornění

Příspěvek Jak přežít plánovanou údržbu DNS na blogu zaměstnanců CZ.NIC upozorňuje na historicky poprvé podepsání DNS root zóny novým klíčem dne 11. října 2018 v 18:00. Software, který nebude po tomto okamžiku obsahovat nový DNSSEC root klíč, nebude schopen resolvovat žádná data. Druhým důležitým datem je 1. února 2019, kdy významní výrobci DNS softwaru, také historicky poprvé, přestanou podporovat servery, které porušují DNS standard

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 4
včera 15:55 | Pozvánky

Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených řešení a přístupu na 156. brněnský sraz, který proběhne v pátek 21. září od 18:00 v restauraci Na Purkyňce na adrese Purkyňova 80.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 13:22 | Nová verze

Alan Griffiths z Canonicalu oznámil vydání verze 1.0.0 display serveru Mir (GitHub, Wikipedie). Mir byl představen v březnu 2013 jako náhrada X serveru a alternativa k Waylandu. Dnes Mir běží nad Waylandem a cílen je na internet věcí (IoT).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.9. 22:00 | Nasazení Linuxu
Stabilní aktualizace Chrome OS 69 (resp. Chromium OS), konkrétně 69.0.3497.95, přináší mj. podporu linuxových aplikací. Implementována je pomocí virtualizace, a proto je tato funkce také omezena na zařízení s dostatkem paměti a podporou hardwarové akcelerace, tudíž nejsou podporovány chromebooky s 32bitovými architekturami ARM, či Intel Bay Trail (tzn. bez Intel VT-x).
Fluttershy, yay! | Komentářů: 5
20.9. 21:32 | Zajímavý projekt
Došlo k uvolnění linuxové distribuce CLIP OS, vyvíjené francouzským úřadem pro kybernetickou bezpečnost ANSSI, jako open source. Vznikla za účelem nasazení v úřadech, kde je potřeba omezit přístup k důvěrným datům. Je založená na Gentoo.
Fluttershy, yay! | Komentářů: 1
20.9. 16:00 | Komerce

Zjistěte více o bezpečné a flexibilní architektuře v cloudu! IBM Cloud poskytuje bezpečné úložiště pro Vaše obchodní data s možností škálovatelnosti a flexibilitou ukládání dat. Zároveň nabízí prostředky pro jejich analýzu, vizualizaci, reporting a podporu rozhodování.

… více »
Fluttershy, yay! | Komentářů: 12
20.9. 12:22 | Nová verze

V dubnu letošního roku Mozilla představila webový prohlížeč pro rozšířenou a virtuální realitu Firefox Reality (GitHub). V úterý oznámila vydání verze 1.0. Ukázka na YouTube. Firefox Reality je k dispozici pro Viveport, Oculus a Daydream.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
20.9. 12:00 | Komunita

V srpnu loňského roku společnost Oracle oznámila, že Java EE (Enterprise Edition) bude uvolněna jako open source. O měsíc později bylo rozhodnuto, že tato open source Java EE bude přejmenována a předána Eclipse Foundation. Nové jméno bylo oznámeno v únoru letošního roku. Z Java EE se stala Jakarta EE. Eclipse Foundation včera oznámila dosažení dalšího milníku. Zdrojové kódy aplikačního serveru GlassFish jsou již k dispozici v git repozitářích Eclipse Foundation (GitHub).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Na optické médium (CD, DVD, BD aj.) jsem naposledy vypaloval(a) data před méně než
 (13%)
 (14%)
 (21%)
 (23%)
 (25%)
 (4%)
 (1%)
Celkem 384 hlasů
 Komentářů: 33, poslední 16.9. 11:55
Rozcestník

OctaForge - první 2013 update

8.4.2013 14:22 | Přečteno: 890× | octaforge | Výběrový blog

Poslední update byl už opravdu dávno a proto jsem se rozhodl toto změnit a trochu to zaktualizovat.

Aktualizace v rendereru

Globální iluminace

Engine nyní podporuje nepřímé nasvětlování pro sluneční světlo. Toho je docíleno pomocí "radiance hints" a reflektivních shadow map. Díky tomu vypadá osvětlení venku víc realisticky. Pro porovnání:

Vylepšené filtry stínů

Dynamické stíny nyní vyžadují méně systémových prostředků, přitom vypadají lépe, díky novým filtrům.

Nové metody antialiasingu

Engine teď kromě SMAA (Subpixel Morphological Anti-Aliasing) podporuje i FXAA (Fast Approximate Anti-Aliasing), temporal a spatial antialiasing jako součást SMAA a deferred MSAA (do 16x). Tyto metody se dají kombinovat k dosažení lepších výsledků. Ukázka, jak vypadá "nejlepší" antialiasing (SMAA + temporal + spatial + deferred MSAA 2x):

Odstranění všeho immediate mode OpenGL API

Renderer už nepoužívá žádné "deprecated" OpenGL API. To znamená, že bez problémů funguje v OpenGL 3.0, 3.1, 3.2 a 3.3 "core" kontextu. Stále je podporován i OpenGL 2.1. Tyto změny otevírají možnost podpory mobilních zařízení a OpenGL ES 3, který podporuje vše, co engine používá.

Nová skriptovací knihovna

Všechno skriptovací API v jádře bylo aktualizováno. Knihovna byla přepsána od základu. Díky tomu je lépe kompatibilní s budoucí podporou Lua 5.2 (až ji dostane LuaJIT) a umožňuje kratší zápis skriptů.

SDL2

Proběhla migrace na SDL 2.0. To znamená, že vstup by měl fungovat lépe (už žádný mouse warping a vstup z klávesnice se zjednodušil), jsou dostupné nové API (např. pro systémovou schránku), podpora OpenGL profilů (OpenGL 3.x "core"), lepší podpora pro Mac OS X (už není potřeba SDLmain.m a vše funguje podobně jako třeba na Linuxu/BSD) a mnoho dalších maličkostí. SDL 2.0 bude vydáno příští měsíc.

Brushes

Engine umožňuje nově uložit části mapy do souborů, ze kterých se dají kdykoliv vložit (třeba v jiné mapě). Toto se bude dát využít i ze skriptů a časem bude podporovat i entity.

Integrace LuaJIT do procesu sestavení

Místo rekurzivního Make se LuaJIT sestavuje přímo jako součást hlavního procesu, což znamená lepší integraci.

Nové GUI

Došlo k odstranění starého GUI (psaného v C++) a nahrazení dynamického GUI psaného přímo v Lua. To má spoustu výhod - třeba to, že strom widgetů je teď strom tabulek, což znamená, že se přes něj dá iterovat, možnost psaní nových widgetů přímo v Lua apod. GUI už nepoužívá systém "forků" ale místo toho má "stavy", které mají normální jména (např. widget Button má stavy "default", "clicked" apod.). GUI podporuje dynamické změny vzhledu a je založené na prototypovém objektovém systému nové knihovny skriptů.

Nově se stará i o vykreslování HUD a kurzoru myši. Podporuje pohyblivá okna a umí měnit jejich velikost.

Cubescript je zpět

Jazyk CubeScript z Cube 2 je zpět v enginu. Používá se na konfigurační soubory, definice textur, modelů a shaderů a konzoli. Vše ostatní je v Lua. Lua umí volat do CubeScriptu a naopak. Důvodem je zjednodušení a to, že CubeScript zvládá věci, ke kterým je určený, prostě lépe než Lua - ale zato neumí spoustu věcí, které jsou potřeba při tvorbě samotných herních skriptů.

Odstranění spouštěcích skriptů

Už není potřeba spouštět engine pomocí speciálních skriptů. Je možné prostě spustit binárku klienta přímo, buď z adresáře enginu nebo z bin_* adresářů. Engine si zjistí, kde je a automaticky se přenastaví.

Konec

To je zatím vše. Samozřejmě se událo mnoho dalších menších změn, ale popisovat to by trvalo týden. OctaForge 0.2.0 Beta 1 bude vydán koncem tohoto měsíce. Zatím se na všem ještě pracuje.

       

Hodnocení: 100 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Vložit další komentář

8.4.2013 15:24 pesspi | skóre: 7 | blog: hateblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
Jak to funguje na Atome? Ja hram OpenArena na nejakych 25FPS a da sa to. Isiel by tento engine na atome?
q66 avatar 8.4.2013 15:34 q66 | skóre: 32 | blog: Q's CZ devblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
No, pokud OpenArena jde na 25FPS, tak na OF zapomeň... oproti quake 3 enginu je OF moderní dynamický engine, který potřebuje relativně slušnou grafiku (aspoň nvidia 8600GT nebo lepší, funguje i na Intel HD4000 celkem slušně (ale ne na HD3000/HD2500/HD2000) a bude fungovat na nových grafikách Haswellu, a funguje i na slušnějších ATInách) a procesor... nutností je OpenGL 2.1 (grafika třídy DX9 se shader modelem 3) a nejlíp OpenGL 3.x (DX10)
8.4.2013 16:28 nikt0
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
kde si mozem nieco funkcne pre win aj pre linux z tvojej tvorby stiahnut?
q66 avatar 8.4.2013 16:58 q66 | skóre: 32 | blog: Q's CZ devblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
na githubu, ale záleží na tom, co považuješ za funkční :P
David Watzke avatar 8.4.2013 20:48 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
Respekt, fakt hustý!
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
Heron avatar 8.4.2013 21:00 Heron | skóre: 51 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
Wau :-)
8.4.2013 21:16 Ivorne | blog: Ivorne
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
No to vypadá tak hezky, že dostávám chuť si s tím pohrát a něco jednoduchého pomocí toho udělat. Jestli tomu dobře rozumím, mělo by to jít normálně použít jako jakýkoliv grafický engine - tedy že ho přilinkuji jako knihovnu a pak pomocí API engine ovládám? Zdáo se mi z předchozích diskusí, že s tím plánuješ poskytovat nějakou službu pro vývojáře her, takže by mě hlavně zajímalo, jestli je to designované i na naprosto stand-alone použití. Prostě jen si to přilinkovat k binárce a nějakým internetem se už nezabývat. Případně se internetem zabývat, ale jenom na svých serverech - tedy jak si to nakonfiguruji/naprogramuji.

Díky
q66 avatar 8.4.2013 21:50 q66 | skóre: 32 | blog: Q's CZ devblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
Nejedná se o knihovnu, ale samostatnou aplikaci. Ovládá se pomocí skriptů psaných v Lua, které engine čte a poskytuje jim API; a standalone použití samozřejmě možné je (resp. v tento moment je jenom standalone).
8.4.2013 22:46 Ivorne | blog: Ivorne
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
A kdybych měl řekněme nějaký model/simulaci napsanou v C++, který bych chtěl vyobrazit v nějakém enginu - dá se to nějakým podporovaným způsobem zařídit?
q66 avatar 9.4.2013 13:18 q66 | skóre: 32 | blog: Q's CZ devblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
Asi jo, ale záleží na tom, jak je to psaný.. nicméně modely se většinou v C++ nedělají :)
9.4.2013 13:43 Ivorne | blog: Ivorne
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
No třeba matematické modely, fyzikální modely a další modely chování se podle mě v C++ docela dělají, protože např Lua na to nebude mít tolik výkonu.
q66 avatar 9.4.2013 16:55 q66 | skóre: 32 | blog: Q's CZ devblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
Ajo, ty myslíš tyto modely.. nicméně v OF na to Lua dost výkonu mít bude, protože používám LuaJIT. LuaJIT je asi nejrychlejší dnes používaný JIT, rychlejší než JVM/CLR, rychlejší než V8, v numerických výpočtech rychlejší než gcc, a ve většině reálných věcí stejně rychlý jak gcc.
q66 avatar 9.4.2013 16:56 q66 | skóre: 32 | blog: Q's CZ devblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
gcc -O2 bez věcí jako PGO a LTO, ale to většina lidí nepoužívá...
9.4.2013 17:24 Ivorne | blog: Ivorne
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
No to mě trochu překvapuje, osobně bych měl za to, že gcc je hodně dobře zoptimalizovaný.

No ale to není tak zásadní. Lua je samozřejmě super jazyk, pro scriptování v enginech je to pro mě osobně číslo jedna. Ale jde o to, že například mám tu simulaci již napsanou v C++ a navíc ji používám i s dalšími nástroji. Holt by se mi zrovna víc hodilo to tam hodit jako c++.
q66 avatar 9.4.2013 17:34 q66 | skóre: 32 | blog: Q's CZ devblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
Tak v tom případě si budeš muset najít nějakou 3D knihovnu a udělat to v tom - pokud už ta simulace je napsaná, tak to stejně potřebuješ jen vyrenderovat, bez těch věcí kolem toho (zvuk, fyzika apod.)

OF je spíš určený k psaní her a simulací až potom (a když už, tak přímo v Lua). Samotný engine je psaný v C++, ale C++ API nemá.

A ano, gcc je slušně zoptimalizované, ale to LuaJIT taky a už dávno neplatí, že JIT kompilátory by měly být pomalejší, než AOT (LuaJIT je trasující JIT a díky tomu si umí "vydolovat" dost informací z toho, co má a výsledek dobře zoptimalizovat, včetně věcí jako odstranění heap alokací apod. - viz. http://wiki.luajit.org/Optimizations)
9.4.2013 18:03 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
OF je spíš určený k psaní her a simulací až potom (a když už, tak přímo v Lua). Samotný engine je psaný v C++, ale C++ API nemá.
A nebylo by reseni pouzit FFI, ktere pouziva Lua?
Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
q66 avatar 9.4.2013 18:16 q66 | skóre: 32 | blog: Q's CZ devblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
FFI můžeš použít k zařazení cizích knihoven, ale nelze udělat z OF přímo tu knihovnu.
9.4.2013 21:07 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
Pokud muzes prilinkovat knihovnu, tak by v tom nemel byt problem. V podstate jde jen o to, ze ,,main()'' nebude v jeho programu, ale bude v OF a bude nejakym zpusobem komunikovat s pripojenou knihovnou.
Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
q66 avatar 9.4.2013 21:31 q66 | skóre: 32 | blog: Q's CZ devblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
Jistě - přes FFI se dá v OF volat jakákoliv C knihovna z Lua. Časem toto bude nicméně pro většinu skriptů zakázané a bude se dát použít jen u "standalone" her a v "trusted" skriptech.
8.4.2013 21:37 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
Nemam slov - v oboru grafiky se moc veci promakanych ve vsech smerech nevidi (a to ani komercnich). Vzdycky jsem nasel nejakou neprijemnou slabinu, ktera se resila obezlickami a hacky, ale tady to vypada jako v raji.

Opravdu moc hezke! Jen tak dal!
Refundace za Windows 7 od Lenovo obchodníka - soud rozhodl, že je zákazník v právu!
q66 avatar 8.4.2013 21:52 q66 | skóre: 32 | blog: Q's CZ devblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
Co se týče grafiky, tak ta je spíš zásluhou enginu Tesseract; já spíš dělám tu skriptovací část, resp. možnost v tom něco tvořit, protože Sauerbraten/Tesseract jsou spíš přímo hry.
8.4.2013 21:56 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
Mel jsem na mysli obor grafiky a tedy vse co k "ciste" grafice neodmyslitelne patri (tzn. presne to, co popisujes a par dalsich veci jako sit, GUI, apod.).
Refundace za Windows 7 od Lenovo obchodníka - soud rozhodl, že je zákazník v právu!
q66 avatar 8.4.2013 21:55 q66 | skóre: 32 | blog: Q's CZ devblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
Btw, tady je taky pár slabin - hlavně to, že nelze mít více vrstev průhlednosti - viditelná bude jen jedna (s výjimkou vody viditelné přes sklo/alpha materiál) a nelze mít realtime ne-screenspace odrazy (takže odrážet se bude jen to, co je na obrazovce, jinak statické odrazy odráží vše) - to už jsou holt omezení deferred rendereru... zase nazpět poskytuje možnost mít mnoho dynamických světel bez toho, aby to bylo moc pomalé...
Bedňa avatar 9.4.2013 22:05 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
Budeš riešiť aj také veci, ako je fyzika objektov? A aby sa mapa dala s tankom zrovnať na rovinu? :)
KERNEL ULTRAS video channel >>>
q66 avatar 9.4.2013 22:12 q66 | skóre: 32 | blog: Q's CZ devblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
fyzika - ano, destrukce map - ne
Bedňa avatar 9.4.2013 23:42 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
Nemyslel som priamo terén, ale budovy atď.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
q66 avatar 10.4.2013 00:07 q66 | skóre: 32 | blog: Q's CZ devblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
v tom není žádný rozdíl z technického hlediska, kdyby něco tak u budov je to ještě složitější

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.