abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 09:22 | Pozvánky

V Praze dnes probíhá Konference e-infrastruktury CESNET. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze i online na stránce konference.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
9.12. 20:11 | Nová verze

Byl vydán Debian 9.3, tj. třetí opravná verze Debianu 9 s kódovým názvem Stretch a Debian 8.10, tj. desátá opravná verze Debianu 8 s kódovým názvem Jessie. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 9 a Debianu 8 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
9.12. 00:44 | Nová verze

Po 6 měsících vývoje od vydání verze 0.13.0 byla vydána verze 0.14.0 správce balíčků GNU Guix a na něm postavené systémové distribuce GuixSD (Guix System Distribution). Na vývoji se podílelo 88 vývojářů. Přibylo 1 211 nových balíčků. Jejich aktuální počet je 6 668. Aktualizována byla také dokumentace.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
8.12. 21:33 | Nová verze

Po půl roce vývoje od vydání verze 5.9 byla vydána nová stabilní verze 5.10 toolkitu Qt. Přehled novinek na wiki stránce. Současně byla vydána nová verze 4.5.0 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator nebo verze 1.10 nástroje pro překlad a sestavení programů ze zdrojových kódů Qbs.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
7.12. 11:11 | Komunita

Naprostá většina příjmů Mozilly pochází od výchozích webových vyhledávačů ve Firefoxu. Do konce listopadu 2014 měla Mozilla globální smlouvu se společností Google. Následně bylo místo jedné globální smlouvy uzavřeno několik smluv s konkrétními vyhledávači pro jednotlivé země. V USA byla podepsána pětiletá smlouva s vyhledávačem Yahoo. Dle příspěvku na blogu Mozilly podala společnost Yahoo na Mozillu žalobu ohledně porušení této

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 0
7.12. 05:55 | Zajímavý článek

V Londýně probíhá konference věnovaná počítačové bezpečnosti Black Hat Europe 2017. Průběžně jsou zveřejňovány prezentace. Videozáznamy budou na YouTube zveřejněny o několik měsíců. Zveřejněna byla například prezentace (pdf) k přednášce "Jak se nabourat do vypnutého počítače, a nebo jak v Intel Management Engine spustit vlastní nepodepsaný kód". Dle oznámení na Twitteru, aktualizace vydaná společností Intel nevylučuje možnost útoku.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
7.12. 04:44 | Komunita

Virtualizační nástroj GNOME Boxy ve Fedoře 27 umožňuje jednoduše stáhnout a nainstalovat Red Hat Enterprise Linux, který je pro vývojáře zdarma. Vývojová verze GNOME Boxy již umožňuje jednoduše stáhnout a nainstalovat další linuxové distribuce. Ukázka na YouTube. Seznam distribucí a jejich verze, nastavení a cesty k ISO obrazům je udržován v knihovně a databázi libosinfo (GitLab).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
7.12. 03:33 | Nová verze

Google Chrome 63 byl prohlášen za stabilní (YouTube). Nejnovější stabilní verze 63.0.3239.84 tohoto webového prohlížeče přináší řadu oprav a vylepšení. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře. Opraveno bylo 37 bezpečnostních chyb.

Ladislav Hagara | Komentářů: 10
6.12. 22:55 | Pozvánky

Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených technologií a otevřeného přístupu na 147. brněnský sraz, který proběhne v pátek 15. prosince od 18:00 hodin v restauraci Severka na rohu Tučkové a Zahradníkové.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
6.12. 22:33 | Komunita

V roce 2013 byl představen projekt Debsources, jehož cílem bylo a je poskytnout webové rozhraní ke zdrojovým kódům balíčků obsažených v Debianu. Projekt doteď běžel na doméně debian.net. Dnes bylo oznámeno, že projekt byl přesunut na oficiální infrastrukturu Debianu. Služba Debian Sources nově běží na doméně debian.org. V plánů je řada vylepšení. Již dnes je ke službě k dispozici API a procházet lze také patche a licence.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Jak se vás potenciálně dotkne trend odstraňování analogového audio konektoru typu 3,5mm jack z „chytrých telefonů“?
 (8%)
 (1%)
 (1%)
 (1%)
 (75%)
 (14%)
Celkem 950 hlasů
 Komentářů: 45, poslední 1.12. 19:00
    Rozcestník

    OctaForge - první 2013 update

    8.4.2013 14:22 | Přečteno: 874× | octaforge | Výběrový blog

    Poslední update byl už opravdu dávno a proto jsem se rozhodl toto změnit a trochu to zaktualizovat.

    Aktualizace v rendereru

    Globální iluminace

    Engine nyní podporuje nepřímé nasvětlování pro sluneční světlo. Toho je docíleno pomocí "radiance hints" a reflektivních shadow map. Díky tomu vypadá osvětlení venku víc realisticky. Pro porovnání:

    Vylepšené filtry stínů

    Dynamické stíny nyní vyžadují méně systémových prostředků, přitom vypadají lépe, díky novým filtrům.

    Nové metody antialiasingu

    Engine teď kromě SMAA (Subpixel Morphological Anti-Aliasing) podporuje i FXAA (Fast Approximate Anti-Aliasing), temporal a spatial antialiasing jako součást SMAA a deferred MSAA (do 16x). Tyto metody se dají kombinovat k dosažení lepších výsledků. Ukázka, jak vypadá "nejlepší" antialiasing (SMAA + temporal + spatial + deferred MSAA 2x):

    Odstranění všeho immediate mode OpenGL API

    Renderer už nepoužívá žádné "deprecated" OpenGL API. To znamená, že bez problémů funguje v OpenGL 3.0, 3.1, 3.2 a 3.3 "core" kontextu. Stále je podporován i OpenGL 2.1. Tyto změny otevírají možnost podpory mobilních zařízení a OpenGL ES 3, který podporuje vše, co engine používá.

    Nová skriptovací knihovna

    Všechno skriptovací API v jádře bylo aktualizováno. Knihovna byla přepsána od základu. Díky tomu je lépe kompatibilní s budoucí podporou Lua 5.2 (až ji dostane LuaJIT) a umožňuje kratší zápis skriptů.

    SDL2

    Proběhla migrace na SDL 2.0. To znamená, že vstup by měl fungovat lépe (už žádný mouse warping a vstup z klávesnice se zjednodušil), jsou dostupné nové API (např. pro systémovou schránku), podpora OpenGL profilů (OpenGL 3.x "core"), lepší podpora pro Mac OS X (už není potřeba SDLmain.m a vše funguje podobně jako třeba na Linuxu/BSD) a mnoho dalších maličkostí. SDL 2.0 bude vydáno příští měsíc.

    Brushes

    Engine umožňuje nově uložit části mapy do souborů, ze kterých se dají kdykoliv vložit (třeba v jiné mapě). Toto se bude dát využít i ze skriptů a časem bude podporovat i entity.

    Integrace LuaJIT do procesu sestavení

    Místo rekurzivního Make se LuaJIT sestavuje přímo jako součást hlavního procesu, což znamená lepší integraci.

    Nové GUI

    Došlo k odstranění starého GUI (psaného v C++) a nahrazení dynamického GUI psaného přímo v Lua. To má spoustu výhod - třeba to, že strom widgetů je teď strom tabulek, což znamená, že se přes něj dá iterovat, možnost psaní nových widgetů přímo v Lua apod. GUI už nepoužívá systém "forků" ale místo toho má "stavy", které mají normální jména (např. widget Button má stavy "default", "clicked" apod.). GUI podporuje dynamické změny vzhledu a je založené na prototypovém objektovém systému nové knihovny skriptů.

    Nově se stará i o vykreslování HUD a kurzoru myši. Podporuje pohyblivá okna a umí měnit jejich velikost.

    Cubescript je zpět

    Jazyk CubeScript z Cube 2 je zpět v enginu. Používá se na konfigurační soubory, definice textur, modelů a shaderů a konzoli. Vše ostatní je v Lua. Lua umí volat do CubeScriptu a naopak. Důvodem je zjednodušení a to, že CubeScript zvládá věci, ke kterým je určený, prostě lépe než Lua - ale zato neumí spoustu věcí, které jsou potřeba při tvorbě samotných herních skriptů.

    Odstranění spouštěcích skriptů

    Už není potřeba spouštět engine pomocí speciálních skriptů. Je možné prostě spustit binárku klienta přímo, buď z adresáře enginu nebo z bin_* adresářů. Engine si zjistí, kde je a automaticky se přenastaví.

    Konec

    To je zatím vše. Samozřejmě se událo mnoho dalších menších změn, ale popisovat to by trvalo týden. OctaForge 0.2.0 Beta 1 bude vydán koncem tohoto měsíce. Zatím se na všem ještě pracuje.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    8.4.2013 15:24 pesspi | skóre: 7 | blog: hateblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
    Jak to funguje na Atome? Ja hram OpenArena na nejakych 25FPS a da sa to. Isiel by tento engine na atome?
    q66 avatar 8.4.2013 15:34 q66 | skóre: 32 | blog: Q's CZ devblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
    No, pokud OpenArena jde na 25FPS, tak na OF zapomeň... oproti quake 3 enginu je OF moderní dynamický engine, který potřebuje relativně slušnou grafiku (aspoň nvidia 8600GT nebo lepší, funguje i na Intel HD4000 celkem slušně (ale ne na HD3000/HD2500/HD2000) a bude fungovat na nových grafikách Haswellu, a funguje i na slušnějších ATInách) a procesor... nutností je OpenGL 2.1 (grafika třídy DX9 se shader modelem 3) a nejlíp OpenGL 3.x (DX10)
    8.4.2013 16:28 nikt0
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
    kde si mozem nieco funkcne pre win aj pre linux z tvojej tvorby stiahnut?
    q66 avatar 8.4.2013 16:58 q66 | skóre: 32 | blog: Q's CZ devblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
    na githubu, ale záleží na tom, co považuješ za funkční :P
    David Watzke avatar 8.4.2013 20:48 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
    Respekt, fakt hustý!
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Heron avatar 8.4.2013 21:00 Heron | skóre: 51 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
    Wau :-)
    8.4.2013 21:16 Ivorne | blog: Ivorne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
    No to vypadá tak hezky, že dostávám chuť si s tím pohrát a něco jednoduchého pomocí toho udělat. Jestli tomu dobře rozumím, mělo by to jít normálně použít jako jakýkoliv grafický engine - tedy že ho přilinkuji jako knihovnu a pak pomocí API engine ovládám? Zdáo se mi z předchozích diskusí, že s tím plánuješ poskytovat nějakou službu pro vývojáře her, takže by mě hlavně zajímalo, jestli je to designované i na naprosto stand-alone použití. Prostě jen si to přilinkovat k binárce a nějakým internetem se už nezabývat. Případně se internetem zabývat, ale jenom na svých serverech - tedy jak si to nakonfiguruji/naprogramuji.

    Díky
    q66 avatar 8.4.2013 21:50 q66 | skóre: 32 | blog: Q's CZ devblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
    Nejedná se o knihovnu, ale samostatnou aplikaci. Ovládá se pomocí skriptů psaných v Lua, které engine čte a poskytuje jim API; a standalone použití samozřejmě možné je (resp. v tento moment je jenom standalone).
    8.4.2013 22:46 Ivorne | blog: Ivorne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
    A kdybych měl řekněme nějaký model/simulaci napsanou v C++, který bych chtěl vyobrazit v nějakém enginu - dá se to nějakým podporovaným způsobem zařídit?
    q66 avatar 9.4.2013 13:18 q66 | skóre: 32 | blog: Q's CZ devblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
    Asi jo, ale záleží na tom, jak je to psaný.. nicméně modely se většinou v C++ nedělají :)
    9.4.2013 13:43 Ivorne | blog: Ivorne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
    No třeba matematické modely, fyzikální modely a další modely chování se podle mě v C++ docela dělají, protože např Lua na to nebude mít tolik výkonu.
    q66 avatar 9.4.2013 16:55 q66 | skóre: 32 | blog: Q's CZ devblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
    Ajo, ty myslíš tyto modely.. nicméně v OF na to Lua dost výkonu mít bude, protože používám LuaJIT. LuaJIT je asi nejrychlejší dnes používaný JIT, rychlejší než JVM/CLR, rychlejší než V8, v numerických výpočtech rychlejší než gcc, a ve většině reálných věcí stejně rychlý jak gcc.
    q66 avatar 9.4.2013 16:56 q66 | skóre: 32 | blog: Q's CZ devblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
    gcc -O2 bez věcí jako PGO a LTO, ale to většina lidí nepoužívá...
    9.4.2013 17:24 Ivorne | blog: Ivorne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
    No to mě trochu překvapuje, osobně bych měl za to, že gcc je hodně dobře zoptimalizovaný.

    No ale to není tak zásadní. Lua je samozřejmě super jazyk, pro scriptování v enginech je to pro mě osobně číslo jedna. Ale jde o to, že například mám tu simulaci již napsanou v C++ a navíc ji používám i s dalšími nástroji. Holt by se mi zrovna víc hodilo to tam hodit jako c++.
    q66 avatar 9.4.2013 17:34 q66 | skóre: 32 | blog: Q's CZ devblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
    Tak v tom případě si budeš muset najít nějakou 3D knihovnu a udělat to v tom - pokud už ta simulace je napsaná, tak to stejně potřebuješ jen vyrenderovat, bez těch věcí kolem toho (zvuk, fyzika apod.)

    OF je spíš určený k psaní her a simulací až potom (a když už, tak přímo v Lua). Samotný engine je psaný v C++, ale C++ API nemá.

    A ano, gcc je slušně zoptimalizované, ale to LuaJIT taky a už dávno neplatí, že JIT kompilátory by měly být pomalejší, než AOT (LuaJIT je trasující JIT a díky tomu si umí "vydolovat" dost informací z toho, co má a výsledek dobře zoptimalizovat, včetně věcí jako odstranění heap alokací apod. - viz. http://wiki.luajit.org/Optimizations)
    9.4.2013 18:03 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
    OF je spíš určený k psaní her a simulací až potom (a když už, tak přímo v Lua). Samotný engine je psaný v C++, ale C++ API nemá.
    A nebylo by reseni pouzit FFI, ktere pouziva Lua?
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    q66 avatar 9.4.2013 18:16 q66 | skóre: 32 | blog: Q's CZ devblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
    FFI můžeš použít k zařazení cizích knihoven, ale nelze udělat z OF přímo tu knihovnu.
    9.4.2013 21:07 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
    Pokud muzes prilinkovat knihovnu, tak by v tom nemel byt problem. V podstate jde jen o to, ze ,,main()'' nebude v jeho programu, ale bude v OF a bude nejakym zpusobem komunikovat s pripojenou knihovnou.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    q66 avatar 9.4.2013 21:31 q66 | skóre: 32 | blog: Q's CZ devblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
    Jistě - přes FFI se dá v OF volat jakákoliv C knihovna z Lua. Časem toto bude nicméně pro většinu skriptů zakázané a bude se dát použít jen u "standalone" her a v "trusted" skriptech.
    8.4.2013 21:37 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
    Nemam slov - v oboru grafiky se moc veci promakanych ve vsech smerech nevidi (a to ani komercnich). Vzdycky jsem nasel nejakou neprijemnou slabinu, ktera se resila obezlickami a hacky, ale tady to vypada jako v raji.

    Opravdu moc hezke! Jen tak dal!
    Refundace za Windows 7 od Lenovo obchodníka - soud rozhodl, že je zákazník v právu!
    q66 avatar 8.4.2013 21:52 q66 | skóre: 32 | blog: Q's CZ devblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
    Co se týče grafiky, tak ta je spíš zásluhou enginu Tesseract; já spíš dělám tu skriptovací část, resp. možnost v tom něco tvořit, protože Sauerbraten/Tesseract jsou spíš přímo hry.
    8.4.2013 21:56 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
    Mel jsem na mysli obor grafiky a tedy vse co k "ciste" grafice neodmyslitelne patri (tzn. presne to, co popisujes a par dalsich veci jako sit, GUI, apod.).
    Refundace za Windows 7 od Lenovo obchodníka - soud rozhodl, že je zákazník v právu!
    q66 avatar 8.4.2013 21:55 q66 | skóre: 32 | blog: Q's CZ devblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
    Btw, tady je taky pár slabin - hlavně to, že nelze mít více vrstev průhlednosti - viditelná bude jen jedna (s výjimkou vody viditelné přes sklo/alpha materiál) a nelze mít realtime ne-screenspace odrazy (takže odrážet se bude jen to, co je na obrazovce, jinak statické odrazy odráží vše) - to už jsou holt omezení deferred rendereru... zase nazpět poskytuje možnost mít mnoho dynamických světel bez toho, aby to bylo moc pomalé...
    Bedňa avatar 9.4.2013 22:05 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
    Budeš riešiť aj také veci, ako je fyzika objektov? A aby sa mapa dala s tankom zrovnať na rovinu? :)
    Pokecajte si s umelou stupiditou na http://www.kernelultras.org/
    q66 avatar 9.4.2013 22:12 q66 | skóre: 32 | blog: Q's CZ devblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
    fyzika - ano, destrukce map - ne
    Bedňa avatar 9.4.2013 23:42 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
    Nemyslel som priamo terén, ale budovy atď.
    Pokecajte si s umelou stupiditou na http://www.kernelultras.org/
    q66 avatar 10.4.2013 00:07 q66 | skóre: 32 | blog: Q's CZ devblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
    v tom není žádný rozdíl z technického hlediska, kdyby něco tak u budov je to ještě složitější

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.