Portál AbcLinuxu, 25. dubna 2024 04:09

-

8.4.2013 14:22 | deleted | Výběrový blog | poslední úprava: 26.10.2021 01:19

-        

Hodnocení: 100 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

8.4.2013 15:24 pesspi | skóre: 7 | blog: hateblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jak to funguje na Atome? Ja hram OpenArena na nejakych 25FPS a da sa to. Isiel by tento engine na atome?
8.4.2013 15:34 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
No, pokud OpenArena jde na 25FPS, tak na OF zapomeň... oproti quake 3 enginu je OF moderní dynamický engine, který potřebuje relativně slušnou grafiku (aspoň nvidia 8600GT nebo lepší, funguje i na Intel HD4000 celkem slušně (ale ne na HD3000/HD2500/HD2000) a bude fungovat na nových grafikách Haswellu, a funguje i na slušnějších ATInách) a procesor... nutností je OpenGL 2.1 (grafika třídy DX9 se shader modelem 3) a nejlíp OpenGL 3.x (DX10)
8.4.2013 16:28 nikt0
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
kde si mozem nieco funkcne pre win aj pre linux z tvojej tvorby stiahnut?
8.4.2013 16:58 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
na githubu, ale záleží na tom, co považuješ za funkční :P
David Watzke avatar 8.4.2013 20:48 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Respekt, fakt hustý!
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
Heron avatar 8.4.2013 21:00 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Wau :-)
Heron
8.4.2013 21:16 Ivorne | blog: Ivorne
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No to vypadá tak hezky, že dostávám chuť si s tím pohrát a něco jednoduchého pomocí toho udělat. Jestli tomu dobře rozumím, mělo by to jít normálně použít jako jakýkoliv grafický engine - tedy že ho přilinkuji jako knihovnu a pak pomocí API engine ovládám? Zdáo se mi z předchozích diskusí, že s tím plánuješ poskytovat nějakou službu pro vývojáře her, takže by mě hlavně zajímalo, jestli je to designované i na naprosto stand-alone použití. Prostě jen si to přilinkovat k binárce a nějakým internetem se už nezabývat. Případně se internetem zabývat, ale jenom na svých serverech - tedy jak si to nakonfiguruji/naprogramuji.

Díky
8.4.2013 21:50 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
Nejedná se o knihovnu, ale samostatnou aplikaci. Ovládá se pomocí skriptů psaných v Lua, které engine čte a poskytuje jim API; a standalone použití samozřejmě možné je (resp. v tento moment je jenom standalone).
8.4.2013 22:46 Ivorne | blog: Ivorne
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
A kdybych měl řekněme nějaký model/simulaci napsanou v C++, který bych chtěl vyobrazit v nějakém enginu - dá se to nějakým podporovaným způsobem zařídit?
9.4.2013 13:18 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
Asi jo, ale záleží na tom, jak je to psaný.. nicméně modely se většinou v C++ nedělají :)
9.4.2013 13:43 Ivorne | blog: Ivorne
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
No třeba matematické modely, fyzikální modely a další modely chování se podle mě v C++ docela dělají, protože např Lua na to nebude mít tolik výkonu.
9.4.2013 16:55 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
Ajo, ty myslíš tyto modely.. nicméně v OF na to Lua dost výkonu mít bude, protože používám LuaJIT. LuaJIT je asi nejrychlejší dnes používaný JIT, rychlejší než JVM/CLR, rychlejší než V8, v numerických výpočtech rychlejší než gcc, a ve většině reálných věcí stejně rychlý jak gcc.
9.4.2013 16:56 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
gcc -O2 bez věcí jako PGO a LTO, ale to většina lidí nepoužívá...
9.4.2013 17:24 Ivorne | blog: Ivorne
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
No to mě trochu překvapuje, osobně bych měl za to, že gcc je hodně dobře zoptimalizovaný.

No ale to není tak zásadní. Lua je samozřejmě super jazyk, pro scriptování v enginech je to pro mě osobně číslo jedna. Ale jde o to, že například mám tu simulaci již napsanou v C++ a navíc ji používám i s dalšími nástroji. Holt by se mi zrovna víc hodilo to tam hodit jako c++.
9.4.2013 17:34 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
Tak v tom případě si budeš muset najít nějakou 3D knihovnu a udělat to v tom - pokud už ta simulace je napsaná, tak to stejně potřebuješ jen vyrenderovat, bez těch věcí kolem toho (zvuk, fyzika apod.)

OF je spíš určený k psaní her a simulací až potom (a když už, tak přímo v Lua). Samotný engine je psaný v C++, ale C++ API nemá.

A ano, gcc je slušně zoptimalizované, ale to LuaJIT taky a už dávno neplatí, že JIT kompilátory by měly být pomalejší, než AOT (LuaJIT je trasující JIT a díky tomu si umí "vydolovat" dost informací z toho, co má a výsledek dobře zoptimalizovat, včetně věcí jako odstranění heap alokací apod. - viz. http://wiki.luajit.org/Optimizations)
9.4.2013 18:03 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
OF je spíš určený k psaní her a simulací až potom (a když už, tak přímo v Lua). Samotný engine je psaný v C++, ale C++ API nemá.
A nebylo by reseni pouzit FFI, ktere pouziva Lua?
Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
9.4.2013 18:16 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
FFI můžeš použít k zařazení cizích knihoven, ale nelze udělat z OF přímo tu knihovnu.
9.4.2013 21:07 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
Pokud muzes prilinkovat knihovnu, tak by v tom nemel byt problem. V podstate jde jen o to, ze ,,main()'' nebude v jeho programu, ale bude v OF a bude nejakym zpusobem komunikovat s pripojenou knihovnou.
Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
9.4.2013 21:31 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
Jistě - přes FFI se dá v OF volat jakákoliv C knihovna z Lua. Časem toto bude nicméně pro většinu skriptů zakázané a bude se dát použít jen u "standalone" her a v "trusted" skriptech.
8.4.2013 21:37 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nemam slov - v oboru grafiky se moc veci promakanych ve vsech smerech nevidi (a to ani komercnich). Vzdycky jsem nasel nejakou neprijemnou slabinu, ktera se resila obezlickami a hacky, ale tady to vypada jako v raji.

Opravdu moc hezke! Jen tak dal!
8.4.2013 21:52 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
Co se týče grafiky, tak ta je spíš zásluhou enginu Tesseract; já spíš dělám tu skriptovací část, resp. možnost v tom něco tvořit, protože Sauerbraten/Tesseract jsou spíš přímo hry.
8.4.2013 21:56 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
Mel jsem na mysli obor grafiky a tedy vse co k "ciste" grafice neodmyslitelne patri (tzn. presne to, co popisujes a par dalsich veci jako sit, GUI, apod.).
8.4.2013 21:55 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
Btw, tady je taky pár slabin - hlavně to, že nelze mít více vrstev průhlednosti - viditelná bude jen jedna (s výjimkou vody viditelné přes sklo/alpha materiál) a nelze mít realtime ne-screenspace odrazy (takže odrážet se bude jen to, co je na obrazovce, jinak statické odrazy odráží vše) - to už jsou holt omezení deferred rendereru... zase nazpět poskytuje možnost mít mnoho dynamických světel bez toho, aby to bylo moc pomalé...
Bedňa avatar 9.4.2013 22:05 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Budeš riešiť aj také veci, ako je fyzika objektov? A aby sa mapa dala s tankom zrovnať na rovinu? :)
KERNEL ULTRAS video channel >>>
9.4.2013 22:12 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
fyzika - ano, destrukce map - ne
Bedňa avatar 9.4.2013 23:42 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
Nemyslel som priamo terén, ale budovy atď.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
10.4.2013 00:07 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge - první 2013 update
v tom není žádný rozdíl z technického hlediska, kdyby něco tak u budov je to ještě složitější

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.