abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 14:00 | Zajímavý projekt

Byl spuštěn Humble Down Under Bundle. Za vlastní cenu lze koupit multiplatformní hry The Warlock of Firetop Mountain, Screencheat, Hand of Fate a Satellite Reign. Při nadprůměrné platbě (aktuálně 3,63 $) také Hacknet, Hacknet Labyrinths, Crawl a Hurtworld. Při platbě 12 $ a více lze získat navíc Armello.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 13:00 | Nová verze

Google Chrome 62 byl prohlášen za stabilní (YouTube). Nejnovější stabilní verze 62.0.3202.62 tohoto webového prohlížeče přináší řadu oprav a vylepšení. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře (YouTube). Opraveno bylo 35 bezpečnostních chyb.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
dnes 11:00 | Zajímavý článek

Článek (en) na Mozilla.cz je věnován vykreslování stránek ve Firefoxu. V průběhu roku 2018 by se ve Firefoxu měl objevit WebRender, jenž by měl vykreslování stránek urychlit díky využití GPU.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 08:22 | Bezpečnostní upozornění

NÚKIB (Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost) informuje o zranitelnosti ROCA v procesu generování RSA klíčů, který se odehrává v softwarové knihovně implementované například v kryptografických čipových kartách, bezpečnostních tokenech a dalších hardwarových čipech vyrobených společností Infineon Technologies AG. Zranitelnost umožňuje praktický faktorizační útok, při kterém útočník dokáže vypočítat

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 1
dnes 01:23 | Zajímavý software

Příspěvek na blogu otevřené certifikační autority Let's Encrypt informuje o začlenění podpory protokolu ACME (Automatic Certificate Management Environment) přímo do webového serveru Apache. Klienty ACME lze nahradit novým modulem Apache mod_md. Na vývoj tohoto modulu bylo uvolněno 70 tisíc dolarů z programu Mozilla Open Source Support (MOSS). K rozchození HTTPS na Apache stačí nově přidat do konfiguračního souboru řádek s ManagedDomain. Minutový videonávod na YouTube [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
včera 14:15 | Komunita

Daniel Stenberg, autor nástroje curl, na svém blogu oznámil, že obdržel letošní Polhemovu cenu, kterou uděluje Švédská inženýrská asociace za „technologickou inovaci nebo důvtipné řešení technického problému“.

marbu | Komentářů: 9
včera 13:40 | Pozvánky

Cílem Social Good Hackathonu, který se uskuteční 21. a 22. října v Brně, je vymyslet a zrealizovat projekty, které pomůžou zlepšit svět kolem nás. Je to unikátní příležitost, jak představit nejrůznější sociální projekty a zrealizovat je, propojit aktivní lidi, zástupce a zástupkyně nevládních organizací a lidi z prostředí IT a designu. Hackathon pořádá brněnská neziskovka Nesehnutí.

… více »
Barbora | Komentářů: 1
včera 00:44 | Pozvánky

V sobotu 21. října 2017 se na půdě Elektrotechnické fakulty ČVUT v Praze uskuteční RT-Summit – setkání vývojářů linuxového jádra a uživatelů jeho real-time verze označované jako preempt-rt.

… více »
Pavel Píša | Komentářů: 8
16.10. 23:44 | Bezpečnostní upozornění

V Linuxu byla nalezena bezpečnostní chyba CVE-2017-15265 zneužitelná k lokální eskalaci práv. Jedná se o chybu v části ALSA (Advanced Linux Sound Architecture).

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
16.10. 22:44 | Komunita

Greg Kroah-Hartman informuje na svém blogu, že do zdrojových kódu linuxového jádra bylo přidáno (commit) prohlášení Linux Kernel Enforcement Statement. Zdrojové kódy Linuxu jsou k dispozici pod licencí GPL-2.0. Prohlášení přidává ustanovení z GPL-3.0. Cílem je chránit Linux před patentovými trolly, viz například problém s bývalým vedoucím týmu Netfilter Patrickem McHardym. Více v často kladených otázkách (FAQ).

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
Jak se vás potenciálně dotkne trend odstraňování analogového audio konektoru typu 3,5mm jack z „chytrých telefonů“?
 (18%)
 (0%)
 (0%)
 (3%)
 (73%)
 (8%)
Celkem 40 hlasů
 Komentářů: 1, poslední dnes 11:21
    Rozcestník

    OctaForge 0.2.0 beta 1

    10.5.2013 20:07 | Přečteno: 1227× | octaforge | Výběrový blog

    Se zpožděním (release vyšel v pondělí) přináším i tady update o OF. Text je překladem oficiálního oznámení na webových stránkách.

    Po menším zpoždění několika dní vyšel OF 0.2.0 Beta 1.

    Toto vydání je výsledkem roku a půl změn. To znamená spoustu nových věcí. Toto vydání není "produkční" - je spíš ukázkou toho, co přijde později. Měním ale na dvojtýdenní schéma vydávání, takže další release bude během dvou týdnů a opraví spoustu věcí, co teď nejsou hotové.

    Tady je seznam změn.

    Podpora Win64 sestavení

    Díky tomu OF nyní podporuje x86_64 na všech podporovaných OS - Windows, Linux, Mac, FreeBSD.

    Tesseract

    Proběhla migrace ze základu Sauerbraten na Tesseract. Tesseract je nový engine, který vytvořil na základě Cube 2 Lee "eihrul" Salzman. Zahrnuje dynamický deferred renderer, všechna světla jsou dynamická včetně stínů. To otevírá nové možnosti. Kromě toho má dost jiných funkcí, jako screen space ambientní okluze, globání iluminace pro sluneční světlo, zvlášť směrové a všesměrové stíny, funkční spotlights se stíny, HDR s tonemappingem a bloomem, screenspace odrazy a refrakce a mnoho metod antialiasingu včetně SMAA (+ temporal a spatial AA), FXAA, deferred MSAA/CSAA. Tesseract běží jak na legacy (2.1+) a core (3.0+) OpenGL kontextech a nepoužívá žádné deprecated API.

    Nová Lua core knihovna a mezivrstva

    Proběhl přepis základní knihovny Lua skriptů od začátku. Nové API je navrženo tak, aby bylo pohodlné psát skripty a přitom se zachoval výkon. Zatím je přepsáno jen jádro, rozšiřující knihovna už není podporována a bude odstraněna. Nová knihovna se snaží využívat funkcionální styl místo OO, což znamená vyšší výkon (LuaJIT umí dobře optimalizovat closures). Kde je použito OO, používá se prototypový systém.

    Základní knihovna pokrývá dost věcí a dá se na ní dále jednoduše stavět. Zahrnuje např. systém entit se stavovými proměnnými pro vlastnosti, předdefinované základní entity, systém signálů/slotů, systém akcí, časovače, Lua utility (např. vektory, funkce pro práci s řetězci a funkce pro práci s tabulkami).

    Nová knihovna není ještě úplně stabilní, ale většina modulů je v podstatě hotová. V budoucnu bude víc změn, ale ty budou většinou adresovat neduhy aktuálního systému.

    Kromě Lua změn se změnila i C++ mezivrstva. Ta je teď o dost jednodušší, integruje se s Lua C API a umožňuje definovat nové funkce kdekoliv.

    Nové GUI

    Nová knihovna také obsahuje nový OF widget set psaný v Lua. Ten je rozšiřitelný a umožňuje psát nové widgety a také spravovat HUD. Verze v tomto release je spíšu kázkou. Je kompletní, ale nemá high level widgety, vizuální téma a je zde málo předdefinovaných oken. Nové vydání za dva týdny přinese vylepšení. Obecně je toto GUI modulární a založené na prototypech. Je částečně založené na stavu, v tom smyslu že widgety dělají strom, ale ten existuje jen po ten čas, kdy je okno viditelné (při dalším zobrazení se prostě vytvoří nový strom od začátku).

    LuaJIT

    Proběhla kompletní migrace na LuaJIT, což znamená rychlé skripty a nové moduly jako bitop a FFI. Díky tomu se dají výkonově náročné moduly psát přímo v Lua. První z nich je to GUI zmíněné nahoře, které by neběželo bez JIT moc dobře. Také to znamená jiné výhody jako přenosný bytecode mezi platformami a architekturami. LuaJIT je jediná implementace Lua, kterou OF podporuje. Vyžaduje povolené 5.2 funkce.

    Změny build systému

    Build systém teď autodetekuje architekturu podle toho, co hlásí kompilátor. To umožňuje jednoduché cross-buildy.

    SDL 2.0

    Engine teď používá jen SDL 2.0. To znamená věci jako lepší správa vstupu z klávesnice a myši a nativní podpora pro systémovou schránku (pro věci jako GUI pole).

    Odstranění spouštěcích skriptů

    Engine se teď dá spustit buď z hlavního adresáře nebo adresáře s binárkami pouhým spuštěním binárky.

    Návrat Cubescriptu

    Cubescript se nyní používá na konfigurační soubory všech druhů, jako definice modelů, textur a shaderů. To znamená bezproblémové přímé porty ze Sauerbratenu a Tesseractu.

    Odstranění podpory starých formátů map

    Funguje jen poslední formát. Tato změna odstraňuje spoustu starého kódu. Konverze map na nejnovější formát se dá udělat přes Sauerbraten.

    OFTL je pryč

    To znamená, že OF nepotřebuje C++11 a dá se zkompilovat i se starými kompilátory (zkoušel jsem GCC 4.2).

    A další...

    Bylo opraveno mnoho chyb a kromě toho jsem přidal mnoho malých funkcí, které nestojí za zmínku. Binární sestavení jsou nyní dostupná pouze pro Windows (ne proto, že bych preferoval Windows, ale proto, že spousta uživatelů Windows si to prostě kompilovat neumí). Pro všechny platformy se dá samozřejmě udělat vlastní sestavení.

    Pár screenshotů:

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    11.5.2013 19:13 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge 0.2.0 beta 1
    Ty by jsi byl naprosto výbornej adept na post programátora CAD! :-)
    11.5.2013 19:19 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge 0.2.0 beta 1
    Jo za kolik by jsi dokázal naprogramit nějakou knihovnu pod svobodnou licenci GPL/LGPL která by se dala využít v dalších programech a dokázala by načíst a zobrazit ve 3D soubor *.iges? Samo program by byl v C/C++?
    12.5.2013 18:15 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge 0.2.0 beta 1

    a co import iges primo v OF ?

    USE="-gnome -kde";turris
    12.5.2013 19:27 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge 0.2.0 beta 1
    Potřeboval bych použít tuhle knihovnu ve svých programech jako zobrazovač *.iges souborů. na step se maká na dxf se maká a zbejvá *.iges. :-)
    12.5.2013 19:31 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge 0.2.0 beta 1
    Ten format je tak jednoduchy, ze neco takoveho by dokazal kazdy, kdo si precte prvnich pet kapitol nejake knizky "C/C++ for Dummies". Nejvetsi opruz bude definovat struktury pro stovky entit, co se tam objevuji, a na to taky nemusis byt genialni programator. Tak proc si to nenaprogramujes sam?
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    12.5.2013 19:39 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge 0.2.0 beta 1
    Protože to 1) neumim, 2) nemám na to čas. Když je to tak jednoduchý proč to za prachy neuděláš? :-)
    12.5.2013 19:55 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge 0.2.0 beta 1
    to 1) neumim,
    Program takoveho typu je idealni k tomu, aby ses konecne naucil trochu programovat a nemusels s kazdou volovinou otravovat, at ti to nekdo naprogramuje.
    2) nemám na to čas. Když je to tak jednoduchý proč to za prachy neuděláš? :-)
    Taky mam na praci zabavnejsi veci.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    12.5.2013 20:42 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge 0.2.0 beta 1
    Viděl bych to na asociální poruchu. :-)
    12.5.2013 22:37 Ivorne | blog: Ivorne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge 0.2.0 beta 1
    Tak to by ledacos vysvětlovalo. Doporučuji ti přestat tu všechny otravovat a jít se radši poradit s odborníkem.
    Bystroushaak avatar 12.5.2013 23:25 Bystroushaak | skóre: 32 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge 0.2.0 beta 1
    Odborníkem na CAD? :)
    12.5.2013 23:26 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge 0.2.0 beta 1
    :-))))) jooo! :-))
    q66 avatar 12.5.2013 22:04 q66 | skóre: 32 | blog: Q's CZ devblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge 0.2.0 beta 1
    trochu jsem se díval na ten formát, napsat samotný "parser" je na pět minut, ale definovat stovky těch entit se mi zrovna nechce :-D
    12.5.2013 23:26 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge 0.2.0 beta 1
    Děkuji moc že jsi se na to mrknul! :-) Času je relativně dost (0,5-1rok? třebas) a myslím že by to šlo nějak rozdělit, aby jsi z toho viděl nějak postupně korunu a to tě motivovalo. Napíšu ti na mail jo?
    13.5.2013 16:55 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge 0.2.0 beta 1
    Když jsme u těch formátů, nějaký dobrovolník na libdwf by se nenašel? :)
    13.5.2013 09:06 Honz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge 0.2.0 beta 1
    Na pohled tam vidím Sanctuary...

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.