abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 03:00 | Komunita

Na Humble Bundle lze získat počítačovou hru Company of Heroes 2 (Wikipedie, YouTube) běžící také v Linuxu zdarma. Speciální akce končí v sobotu v 19:00.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 02:00 | Zajímavý software

Christian Kellner představil na svém blogu projekt Bolt řešící bezpečnost rozhraní Thunderbolt 3 na Linuxu. Pomocí příkazu boltctl nebo rozšíření GNOME Shellu lze komunikovat s démonem boltd a například zakázat neznámá zařízení a předejít tak útokům typu Thunderstrike nebo DMA.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 01:00 | Nová verze

Po půl roce vývoje od vydání verze 11.0 byla vydána verze 11.1 svobodného softwaru pro vytváření datových úložišť na síti FreeNAS (Wikipedie). Nejnovější FreeNAS je postaven na FreeBSD 11.1. Přehled novinek v příspěvku na blogu. Zdůraznit lze zvýšení výkonu OpenZFS, počáteční podporu Dockeru nebo synchronizaci s cloudovými službami Amazon S3 (Simple Storage Services), Backblaze B2 Cloud, Google Cloud a Microsoft Azure

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 23:55 | Nová verze

Po dvou měsících vývoje od vydání verze 235 oznámil Lennart Poettering vydání verze 236 správce systému a služeb systemd (GitHub, NEWS).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 20:00 | Nová verze Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 19:33 | Pozvánky

Pražská Fedora 27 Release Party, oslava nedávného vydání Fedory 27, se uskuteční 19. prosince od 19:00 v prostorách společnosti Etnetera (Jankovcova 1037/49). Na programu budou přednášky o novinkách, diskuse, neřízený networking atd.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 18:11 | Nová verze

Byla vydána verze 2.11.0 QEMU (Wikipedie). Přispělo 165 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 000 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 17:44 | Komunita

Canonical oznámil dostupnost kryptografických balíčků s certifikací FIPS 140-2 úrovně 1 pro Ubuntu 16.04 LTS pro předplatitele podpory Ubuntu Advantage Advanced. Certifikace FIPS (Federal Information Processing Standards) jsou vyžadovány (nejenom) vládními institucemi USA.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
včera 16:11 | Zajímavý software

Společnost Avast uvolnila zdrojové kódy svého dekompilátoru RetDec (Retargetable Decompiler) založeného na LLVM. Vyzkoušet lze RetDec jako webovou službu nebo plugin pro interaktivní disassembler IDA. Zdrojové kódy RetDec jsou k dispozici na GitHubu pod open source licencí MIT.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
13.12. 11:00 | Zajímavý software
Na Good Old Games je v rámci aktuálních zimních slev zdarma k dispozici remasterovaná verze klasické point&click adventury Grim Fandango, a to bez DRM a pro mainstreamové OS včetně GNU/Linuxu. Akce trvá do 14. prosince, 15:00 SEČ.
Fluttershy, yay! | Komentářů: 6
Jak se vás potenciálně dotkne trend odstraňování analogového audio konektoru typu 3,5mm jack z „chytrých telefonů“?
 (8%)
 (1%)
 (1%)
 (1%)
 (75%)
 (14%)
Celkem 990 hlasů
 Komentářů: 45, poslední 1.12. 19:00
    Rozcestník

    OctaForge 0.2.0 beta 1

    10.5.2013 20:07 | Přečteno: 1228× | octaforge | Výběrový blog

    Se zpožděním (release vyšel v pondělí) přináším i tady update o OF. Text je překladem oficiálního oznámení na webových stránkách.

    Po menším zpoždění několika dní vyšel OF 0.2.0 Beta 1.

    Toto vydání je výsledkem roku a půl změn. To znamená spoustu nových věcí. Toto vydání není "produkční" - je spíš ukázkou toho, co přijde později. Měním ale na dvojtýdenní schéma vydávání, takže další release bude během dvou týdnů a opraví spoustu věcí, co teď nejsou hotové.

    Tady je seznam změn.

    Podpora Win64 sestavení

    Díky tomu OF nyní podporuje x86_64 na všech podporovaných OS - Windows, Linux, Mac, FreeBSD.

    Tesseract

    Proběhla migrace ze základu Sauerbraten na Tesseract. Tesseract je nový engine, který vytvořil na základě Cube 2 Lee "eihrul" Salzman. Zahrnuje dynamický deferred renderer, všechna světla jsou dynamická včetně stínů. To otevírá nové možnosti. Kromě toho má dost jiných funkcí, jako screen space ambientní okluze, globání iluminace pro sluneční světlo, zvlášť směrové a všesměrové stíny, funkční spotlights se stíny, HDR s tonemappingem a bloomem, screenspace odrazy a refrakce a mnoho metod antialiasingu včetně SMAA (+ temporal a spatial AA), FXAA, deferred MSAA/CSAA. Tesseract běží jak na legacy (2.1+) a core (3.0+) OpenGL kontextech a nepoužívá žádné deprecated API.

    Nová Lua core knihovna a mezivrstva

    Proběhl přepis základní knihovny Lua skriptů od začátku. Nové API je navrženo tak, aby bylo pohodlné psát skripty a přitom se zachoval výkon. Zatím je přepsáno jen jádro, rozšiřující knihovna už není podporována a bude odstraněna. Nová knihovna se snaží využívat funkcionální styl místo OO, což znamená vyšší výkon (LuaJIT umí dobře optimalizovat closures). Kde je použito OO, používá se prototypový systém.

    Základní knihovna pokrývá dost věcí a dá se na ní dále jednoduše stavět. Zahrnuje např. systém entit se stavovými proměnnými pro vlastnosti, předdefinované základní entity, systém signálů/slotů, systém akcí, časovače, Lua utility (např. vektory, funkce pro práci s řetězci a funkce pro práci s tabulkami).

    Nová knihovna není ještě úplně stabilní, ale většina modulů je v podstatě hotová. V budoucnu bude víc změn, ale ty budou většinou adresovat neduhy aktuálního systému.

    Kromě Lua změn se změnila i C++ mezivrstva. Ta je teď o dost jednodušší, integruje se s Lua C API a umožňuje definovat nové funkce kdekoliv.

    Nové GUI

    Nová knihovna také obsahuje nový OF widget set psaný v Lua. Ten je rozšiřitelný a umožňuje psát nové widgety a také spravovat HUD. Verze v tomto release je spíšu kázkou. Je kompletní, ale nemá high level widgety, vizuální téma a je zde málo předdefinovaných oken. Nové vydání za dva týdny přinese vylepšení. Obecně je toto GUI modulární a založené na prototypech. Je částečně založené na stavu, v tom smyslu že widgety dělají strom, ale ten existuje jen po ten čas, kdy je okno viditelné (při dalším zobrazení se prostě vytvoří nový strom od začátku).

    LuaJIT

    Proběhla kompletní migrace na LuaJIT, což znamená rychlé skripty a nové moduly jako bitop a FFI. Díky tomu se dají výkonově náročné moduly psát přímo v Lua. První z nich je to GUI zmíněné nahoře, které by neběželo bez JIT moc dobře. Také to znamená jiné výhody jako přenosný bytecode mezi platformami a architekturami. LuaJIT je jediná implementace Lua, kterou OF podporuje. Vyžaduje povolené 5.2 funkce.

    Změny build systému

    Build systém teď autodetekuje architekturu podle toho, co hlásí kompilátor. To umožňuje jednoduché cross-buildy.

    SDL 2.0

    Engine teď používá jen SDL 2.0. To znamená věci jako lepší správa vstupu z klávesnice a myši a nativní podpora pro systémovou schránku (pro věci jako GUI pole).

    Odstranění spouštěcích skriptů

    Engine se teď dá spustit buď z hlavního adresáře nebo adresáře s binárkami pouhým spuštěním binárky.

    Návrat Cubescriptu

    Cubescript se nyní používá na konfigurační soubory všech druhů, jako definice modelů, textur a shaderů. To znamená bezproblémové přímé porty ze Sauerbratenu a Tesseractu.

    Odstranění podpory starých formátů map

    Funguje jen poslední formát. Tato změna odstraňuje spoustu starého kódu. Konverze map na nejnovější formát se dá udělat přes Sauerbraten.

    OFTL je pryč

    To znamená, že OF nepotřebuje C++11 a dá se zkompilovat i se starými kompilátory (zkoušel jsem GCC 4.2).

    A další...

    Bylo opraveno mnoho chyb a kromě toho jsem přidal mnoho malých funkcí, které nestojí za zmínku. Binární sestavení jsou nyní dostupná pouze pro Windows (ne proto, že bych preferoval Windows, ale proto, že spousta uživatelů Windows si to prostě kompilovat neumí). Pro všechny platformy se dá samozřejmě udělat vlastní sestavení.

    Pár screenshotů:

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    11.5.2013 19:13 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge 0.2.0 beta 1
    Ty by jsi byl naprosto výbornej adept na post programátora CAD! :-)
    11.5.2013 19:19 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge 0.2.0 beta 1
    Jo za kolik by jsi dokázal naprogramit nějakou knihovnu pod svobodnou licenci GPL/LGPL která by se dala využít v dalších programech a dokázala by načíst a zobrazit ve 3D soubor *.iges? Samo program by byl v C/C++?
    12.5.2013 18:15 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge 0.2.0 beta 1

    a co import iges primo v OF ?

    USE="-gnome -kde";turris
    12.5.2013 19:27 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge 0.2.0 beta 1
    Potřeboval bych použít tuhle knihovnu ve svých programech jako zobrazovač *.iges souborů. na step se maká na dxf se maká a zbejvá *.iges. :-)
    12.5.2013 19:31 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge 0.2.0 beta 1
    Ten format je tak jednoduchy, ze neco takoveho by dokazal kazdy, kdo si precte prvnich pet kapitol nejake knizky "C/C++ for Dummies". Nejvetsi opruz bude definovat struktury pro stovky entit, co se tam objevuji, a na to taky nemusis byt genialni programator. Tak proc si to nenaprogramujes sam?
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    12.5.2013 19:39 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge 0.2.0 beta 1
    Protože to 1) neumim, 2) nemám na to čas. Když je to tak jednoduchý proč to za prachy neuděláš? :-)
    12.5.2013 19:55 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge 0.2.0 beta 1
    to 1) neumim,
    Program takoveho typu je idealni k tomu, aby ses konecne naucil trochu programovat a nemusels s kazdou volovinou otravovat, at ti to nekdo naprogramuje.
    2) nemám na to čas. Když je to tak jednoduchý proč to za prachy neuděláš? :-)
    Taky mam na praci zabavnejsi veci.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    12.5.2013 20:42 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge 0.2.0 beta 1
    Viděl bych to na asociální poruchu. :-)
    12.5.2013 22:37 Ivorne | blog: Ivorne
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge 0.2.0 beta 1
    Tak to by ledacos vysvětlovalo. Doporučuji ti přestat tu všechny otravovat a jít se radši poradit s odborníkem.
    Bystroushaak avatar 12.5.2013 23:25 Bystroushaak | skóre: 32 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge 0.2.0 beta 1
    Odborníkem na CAD? :)
    12.5.2013 23:26 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge 0.2.0 beta 1
    :-))))) jooo! :-))
    q66 avatar 12.5.2013 22:04 q66 | skóre: 32 | blog: Q's CZ devblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge 0.2.0 beta 1
    trochu jsem se díval na ten formát, napsat samotný "parser" je na pět minut, ale definovat stovky těch entit se mi zrovna nechce :-D
    12.5.2013 23:26 xxxxxxxxxxx | skóre: 13 | blog: rhrtshrth
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge 0.2.0 beta 1
    Děkuji moc že jsi se na to mrknul! :-) Času je relativně dost (0,5-1rok? třebas) a myslím že by to šlo nějak rozdělit, aby jsi z toho viděl nějak postupně korunu a to tě motivovalo. Napíšu ti na mail jo?
    13.5.2013 16:55 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge 0.2.0 beta 1
    Když jsme u těch formátů, nějaký dobrovolník na libdwf by se nenašel? :)
    13.5.2013 09:06 Honz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: OctaForge 0.2.0 beta 1
    Na pohled tam vidím Sanctuary...

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.