Portál AbcLinuxu, 25. dubna 2024 06:53

Jeep - kontrola kliky

14.3.2010 17:32 | Přečteno: 1130× | Jeep

Protože mi předchozí majitel říkal, že na klice je údajně vůle, rozhodl jsem se to pro jistou zkontrolovat.

Zajel jsem tedy ke kámošovi automechanikovi na jámu. Nejdříve bylo potřeba sundat takovu tyčku, která je pod vanou a je přišroubovaná k rámu. Pak jsem vypustil olej. Olejová vana je přišroubována snad třiceti šroubky menšími a pak ješte čtyři větší. Při demontáži jsem zjistil, že musím odmontovat startér, bránil přístupu ke šroubkům u věnce. Když jsem povolil všechny šroubky, zjistil jsem, že ještě vadí silenblok motoru na straně co je filtr - kvůli tomu vana nešla sundat. Po rozmontování už to skoro šlo, ještě bylo potřeba uvolnit takový plech u věnce a stočit dolů a pak už i tato strana se vysmekla pěkně.

Po vylití zbytku oleje a odmontování filtru kamarád tu kliku kontroloval. Já s ní pootáčel, byla to fuška před obědem už mi docela vyhládlo, tak jsem se vždycky raději na klíč pověsil. Klika vypadá v pořádku a ani ve vaně jsem nenašel šponky. To je fajn. Po obědě jsem si privezl ještě benzín a štěteček a začal jsem s čištěním styčných ploch na bloku motoru a na vaně. Pak jsem na plochy na vaně nanesl silikon a když ho tam bylo dost, rozpatlal jsem to prstem, aby to bylo pekně všude, kde to má být na styčné ploše.

Montáž zpátky už byla poměrně jednoduchá, nejdříve jsem si to chytil na dvou šroubech, pak postupně pochytal zbytek a nakonec postupně utáhl. Vrátil jsem zpátky ten plech u věnce, smontoval zpátky silenblok, startér, tu tyčku, namontoval nový filtr - tam jsem potřel olejem jak závit tak hlavně tu gumu, ať to pak jde líp sundavat a dolil olej. Podle dokumentace se tam leje 20W - 30 a vejde se tam asi 5.5 litru. Po nastartování chvilku trvalo, než si nasálo čerpadlo, a pak už to běželo jak má. No motor by si teď měl spokojeněji bublat :-)

       

Hodnocení: 100 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

14.3.2010 18:04 PepaSFI
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - kontrola kliky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
blahopřeju! Oprava kliky by asi nebyla zrovna příjemná takhle před sezónou. Taková drobnost, když se musí takhle protáčet motorem tak je dobré si povolit svíčky. Nemusí se pak přemáhat komprese. Není nutné je úplně vyndat aby tam nenapadalo nějaké smetí, stačí pár závitů povolit a vzduch už si tam ufoukne. Taky s tím silikonem opatrně. Nejlepší je originál těsnění ale když není tak silikon s rozumem. Nedávat zbytečně moc aby se nenatlačil dovnitř. Mohl by pak plavat v oleji a něco ucpat. Do motoru by to sice měl chytit filtr ale před ním je sací hrdlo, čerpadlo a přetlakový ventil. Jaký to má olejový filtr? Taky takovou plechovku jako většina dnešních aut, co nejde odšroubovat protože to není za co vzít? Já se s tím peklil tak dlouho až mě to vytočilo a udělal jsem si klíč.
14.3.2010 20:19 Jary | skóre: 30 | blog: Jary má blog | Dům
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - kontrola kliky
Taky se to dá probodnout třeba šroubovákem skrz a použít ho jako rukojeť. Ven ten olej vyteče, alespoň v našem autě tak jak tak.
.sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky. GitHub
=^..^= AmigaPower® avatar 14.3.2010 20:29 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - kontrola kliky
Novej šroubuješ stejnym způsobem? :-D
15.3.2010 02:33 Jary | skóre: 30 | blog: Jary má blog | Dům
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - kontrola kliky
Jen rukou. Oni ekologové olej moc neradi a peněženka taky ne.
.sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky. GitHub
14.3.2010 21:57 PepaSFI
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - kontrola kliky
Ale no fuj! Proč se patlat v oleji víc než je nezbytně nutné? Klíč se dá koupit jak je tady zmíněno ale výroba vlastního je snadná. Ten můj je tvořen kouskem šestihranu, šel by použít i nějaký větší šroub. Na konci je napříč provrtaný a v dírce je upevněná smyčka z ocelového lanka o něco větší než je průměr filtru. Smyčka se navlékne na filtr a na šestihran se nasadí klíč. A jak se za ten klíč zabere tak se smyčka navinutím na šestihran utáhne kolem filtru a otáčí s ním.
15.3.2010 02:32 Jary | skóre: 30 | blog: Jary má blog | Dům
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - kontrola kliky
Jo, to je pěkné.
.sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky. GitHub
14.3.2010 20:39 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - kontrola kliky
filtr to ma obyc jako treba do feldy
14.3.2010 20:50 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - kontrola kliky
na filtr je takovej klic s rukojeti a retezem co se zapre do toho filtru
gtz avatar 15.3.2010 11:16 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - kontrola kliky
raději originál těsnění. Pamatuji si jak kolega dělal na Oplu něco podobného a silikon cca po 3 letech mu ucpal olejový kanálek na mazání. Kontrolka byla v pohodě, protože si myslela, že je tam olej tam kde má být, ale bohužel se již nedostane tam kam má. No a motor se pak zadřel. Musela se měnit kompletní klika.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
=^..^= AmigaPower® avatar 15.3.2010 14:14 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - kontrola kliky
to je v pohodě, já měnim motor co 50-60 000, teď budu dávat čtvrtej, tři roky to nejezdilo, takže to mam tak 1x za 2-3 roky...
brk avatar 14.3.2010 18:15 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - kontrola kliky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Škoda, že dnes bez fotek.
USE="-qt -kde"
14.3.2010 20:38 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - kontrola kliky
byla to spinava prace, tak jsem fotak nebral
=^..^= AmigaPower® avatar 14.3.2010 18:28 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - kontrola kliky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nejdříve bylo potřeba sundat takovu tyčku, která je pod vanou a je přišroubovaná k rámu. Pak jsem vypustil olej. Olejová vana je přišroubována snad třiceti šroubky menšími a pak ješte čtyři větší. Při demontáži jsem zjistil, že musím odmontovat startér, bránil přístupu ke šroubkům u věnce. Když jsem povolil všechny šroubky, zjistil jsem, že ještě vadí silenblok motoru na straně co je filtr - kvůli tomu vana nešla sundat. Po rozmontování už to skoro šlo, ještě bylo potřeba uvolnit takový plech u věnce a stočit dolů a pak už i tato strana se vysmekla pěkně.
...tyvoe to bych chtěl dělat pod palbou, v místech německýho průlomu někde za Plzní... :-D
I♥DRX * www.KERNELULTRAS.org
Konqui avatar 14.3.2010 19:28 Konqui | skóre: 18 | blog: Konqui | Rožnov pod Radhoštěm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - kontrola kliky
V takové situaci se na vůle kliky sere, prostě se jezdí, až se to posere tak armáda dodá nový :-D Ale vážně, s vůlí na klikovce se dá jezdit roky....
Open/save dialogy z GTK+ jsou nejkřiklavější ukázkou toho nejdebilnějšího software, co vůbec může existovat.
14.3.2010 20:06 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - kontrola kliky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A ja nejdriv proc je kvuli klice na dverich takovyho humbuku.....

Jinak silikon neni vhodny, uz treba proto ze je kysely. Existuji na to specialni cerveny nebo cerny basty. Tesneni v tube.

Zdenek
www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
15.3.2010 05:21 hank | skóre: 19
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - kontrola kliky
V časopisu Autoojetiny v rubrice Malá příčina, velké následky jednou psali, že si majitel Fordu Focus silikonem utěsnil prosakující olej, tuším na olejovém čerpadle. Kapička silikonu se dostala do mazacího okruhu a ucpala mazací kanál. Výsledek asi není nutné popisovat...
15.3.2010 10:05 kolol
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - kontrola kliky
no to je asi blbost protoze do mazaciho okruhu to jde pres filtr, nechapu jak se to tam muze dostat. a navic se tmel/silikon necha na vane nekolik minut zaschnout, pak se trochu vana prisroubuje a dotahuje se az po zaschnuti, aby byl tmel pruzny a nevytek vsude okolo bez utesneni.
15.3.2010 16:14 PepaSFI
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jeep - kontrola kliky
nemusí to být blbost. Pokud vím tak většina filtrů už dnes má v sobě obtokový ventil. Prostě nějakou klapku s pružinou která při větším zanešení filtru pustí část oleje kolem filtru přímo do systému. Ono je lepší když jde do mazání olej nefiltrovaný než aby to málo mazalo. Ono to je stejně skoro jedno, ten olej se filtruje pořád dokola a tak se zas tak moc nestane když to někdy ke konci výměnné lhůty bude chvíli chodit na částečně nefiltrovaný. Ale pokud se tam mezitím dostane něco co tam nepatří tak to jednak rychle ucpe filtr a pak následkem toho se může něco procpat tím obtokem. Další problém může nastat kdyby se ten tmel dostal do přetlakového ventilu. Ten zas reguluje tlak oleje v soustavě a kdyby se ucpal tak může velký přetlak oleje třeba někde vymáčknout těsnění. Prostě radši s tím opatrně, nepřehánět to a dodržet postup zasychání a montáže.

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.