abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 125.0.1, první verze z nové řady 125. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Vypíchnout lze podporu kodeku AV1 v Encrypted Media Extensions (EME). Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 125.0.1 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 16:44 | Nová verze

    Valkey, tj. svobodný fork již nesvobodného Redisu, byl vydán v první stabilní verzi 7.2.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:11 | IT novinky

    Společnost Espressif Systems oznámila, že rodinu SoC ESP32 brzy rozšíří o ESP32-H4 s IEEE 802.15.4 a Bluetooth 5.4 (LE) s podporou protokolů Thread 1.3, Zigbee 3.0 a Bluetooth Mesh 1.1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 13:11 | Zajímavý software

    Kevin Bentley zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy počítačové hry Descent 3 z roku 1999: "Někdo se nedávno zeptal, zda budou zveřejněny zdrojové kódy Descent 3. Oslovil jsem svého bývalého šéfa (Matt Toschlog) z Outrage Entertainment a ten mi to povolil. Budu pracovat na tom, aby se to znovu rozběhlo a hledám spolusprávce." [Hacker News]

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána verze 0.81 telnet a ssh klienta PuTTY. Opravena je kritická bezpečnostní chyba CVE-2024-31497 obsažena ve verzích 0.68 až 0.80. Používáte-li klíč ECDSA NIST P521 a použili jste jej v PuTTY nebo Pageantu, považujte jej za kompromitovaný.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:44 | Komunita

    Hra MineClone2 postavena nad voxelovým herním enginem Minetest byla přejmenována na VoxeLibre.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:11 | IT novinky

    Společnosti Avast Software s.r.o. byla pravomocně uložena pokuta ve výši 351 milionů Kč. Tu uložil Úřad pro ochranu osobních údajů za neoprávněné zpracování osobních údajů uživatelů jejího antivirového programu Avast a jeho rozšíření internetových prohlížečů (Browser Extensions), k čemuž docházelo prokazatelně po část roku 2019.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 15:55 | Zajímavý článek

    Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 714 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Pozvánky

    V sobotu 20. dubna lze navštívit Maker Faire Jihlava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:44 | Zajímavý software

    Knihovna pro potlačení šumu RNNoise byla vydána ve verzi 0.2. Kvalitu potlačení lze vyzkoušet na webovém demu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (62%)
     (13%)
     (2%)
     (23%)
    Celkem 439 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Recenzia (hate) - dumphone Aligator

    24.8.2019 19:50 | Přečteno: 2119× | poslední úprava: 26.8.2019 17:00

    Nakoľko som nedávno kúpil nový mobilný telefón, ktorý má isté špecifiká, ktoré by mohli prekvapiť, preto sa chcem o ne podeliť so širšou verejnosťou. Ide o lacný outdoorový dumbphone Aligator R30 eXtremo, koncom marca som ho kúpil za necelých 55 eur.

    Prečo lacný outdoorový dumbphone? Lacný preto, lebo telefonovanie nepatrí medzi moje záľuby, využívam ho okrajovo a teda za neho chcem zaplatiť čo najnižšiu sumu. Outdoorový preto, lebo si myslím, že telefón (ako zariadenie, ktoré používam "v teréne") musí niečo vydržať (často mi to kade-tade padá po zemi). To prečo som zástanaca dumbphonov a odmietam smartphone nebudem vysvetľovať - rozsahom by to vydalo na samostatný blog a myslím, že je nás tu takých viacej, čiže také všeobecné dôvody (s ktorými sa viac-menej stotožňujem) sú tak trocha všeobecne známe.

    Moje požiadavky na mobil nie sú nijak ohromujúce. Potrebujem byť dostupný na telefóne, sem-tam pošlem nejakú SMS a ojedinele využijem nejakú podružnú featuru (stopky, kalkulačku, kalendár a pod.). Mám rád, keď má telefón možnosť nejakých profilov nastavení (snáď asi všetky dumbphony). Batéria by mala vydržať čo najdlhšie (aspoň dva týždne) a ako som spomínal, telefón musí vydržať hrubšie zaobchádzanie. Dosť často používam baterku, ale to sa dá vyriešiť aj nosením extra baterky v batohu.

    Predtým som mal dlhé roky Samsung B2100, ktorý vtedy stál (ak sa nemýlim) cca stovku, čiže v podstate dvojnásobne drahší - i keď ten už mal nejakých 10 rokov. Bol to telefón, ktorý tak celkom nebol outdoorový, ale mal isté prvky outdoorových telefónov (bol vodeodolný a mal primontovaný zadný kryt, čiže v pohode ustál aj tvrdšie pády). Tento telefón vôbec nebol zlý - vlastne až na dve vady na kráse (spomeniem nižšie) som s ním bol spokojný, ale viete ako to chodí - pomaličky sa chýlil čas ho vymeniť.

    Vopred upozorňujem, že aj napriek tomu, že nový telefón budem prevažne kritizovať, v skutočnosti ho mám celkom rád, pretože sa za tých pár mesiacov medzi nami vyvinul istý špecifický vzťah - síce ma serie, ale vlastne je mi to jedno. Svojho času som totiž uvažoval nad tým, či mi mobil vôbec treba (doma by mohli ľudia volať na partnerkin a v práci mám na stole pevnú linku). Partnerka však trvala na tom, že mobil musím mať a preto ho teda mám.

    Môj starý telefón mal veľký problém s viditeľnosťou na priamom slnečnom svetle - to sa skrátka nezaobišlo bez tienenia rukou. Nový telefón týmto trpí tiež. Nie je to síce až také zlé ako predtým, ale na outdoorovom telefóne je to zásadná vada.

    Ďalší veľmi vážny problém je (ne)dostupnosť signálu. Starý telefón týmto trpel tiež, ale v znesiteľnej miere. Tento nový je skrátka riadne nasierací - človek nemá signál vo vlaku, v lese, v dedinách, dokonca ani v tých veľkých obchodoch, ktoré sú postavené z plechu. Keďže žijem v meste, až tak mi to nevadí - aspoň mi ľudia dajú pokoj, keď som dakde na výlete, či dovolenke.

    Telefón je celkom robustný a pôsobí, že niečo vydrží (aj keď za tú cenu to má iste svoje limity). Minule mi však spadol na plávajúcu podlahu z výšky cca 1 meter a nejako sa stalo, že sa mu "zasekli" niektoré tlačidlá. Skrátka nešli stláčať. Prišlo to (ako inak) v najnevhodnejšiu chvíľu. Uvažoval som, čo s ním - nakoniec pomohol druhý pád ;-), ktorý problém vyriešil, čiže paráda - ale aj tak je to divné.

    Telefón má veľké dobre reagujúce tlačidlá. Až tak dobre, že sa vo vrecku sem-tam vytočí tiesňová linka. Chvíľu som sa rozčuľoval nad tým dementným nápadom mať možnosť vytočiť tiesňové volanie pri zablokovanej klávesnici, ale kolega hovoril, že je to kvôli nejakému zákonu či čo - tak predpokladám, že to asi nikomu nevadí, keď tu máme také zákony. A veľkosť telefónu je dosť limitujúca na nosenie vo vrecku - čiže sa to nestáva až tak často.

    Keď sme pri veľkosti, v eshopoch je udávaná hrúbka 19 mm - je to lož. Predajcovia uvádzajú hrúbku zrejme v najtenšom mieste, telefón v skutočnosti nemá menej ako 27 mm. Ak sa budete obťažovať s nájdením nejakých obrázkov na webe, hneď zistíte, ako táto lož mohla vzniknúť - telefón má na zadnej strane totiž akýsi "batoh" - vytŕča z neho obrovská batéria.

    Keď hovorím o obrovskej batérií, myslím tým obrovskú nielen rozmermi, ale aj kapacitou - predajcovia uvádzajú až 4400 mAh - telefón vydrží pokojne tri týždne (aj keď som to nejako presne nemeral). Dokáže dokonca fungovať ako power banka - má konektor USB typ A (túto funkciu som ale zatiaľ nemal potrebu skúšať).

    Telefón nemá stopky. Ako fakt. Je to trápne a aj keď stopky a časovač nepoužívam často, ich absencia ma doslova šokovala.

    Keď telefonujem, na displeji nevidím aktuálny čas. Tiež taká "trápnosť" pri hovore - hlavne keď sa s niekým dohadujem na nejakom stretnutí a musím sa ho pýtať, koľko je hodín. Možno ma to ale dokope konečne sa poobzerať po nejakých náramkových hodinkách (už dlho o nich uvažujem).

    Telefón má parádnu baterku. Len keby sa dala po zapnutí rovno vypnúť - najprv sa totziž musí prepnúť do režimu blikania, čo môže spôsobiť šok alebo možno aj epileptický záchvat.

    A ďalšiu riadnu pecku pod pás na záver. Pri telefonovaní občas vypadne mikrofón. To nie je trápne - to je vyslovene blbé. Zistil som však, že tomu pomôže pomačkať šípky hore a dole (pošťuchať v nastavení hlasitosti reproduktoru). Potom to nejako nabehne a človek môže telefonovať ďalej.

    V závere len dodám, že sa sám sebe divím, že ten telefón nevyhodím z okna. Možno časom... alebo keď budem potrebovať častejšie telefonovať. Zatiaľ ma to akosi masochisticky baví naťahovať sa s ním. Ponuka dumbphonov je však dosť obmedzená - ideálna kombinácia malý-odolný-lacný-nenasierací asi neexistuje, čiže uvidíme.        

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    otasomil avatar 24.8.2019 21:00 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenzia (hate) - dumphone Aligator
    Zdravim
    Mel jsem tento:tento
    Paradni vydrz. Bylo jedno jestli volate ci ne. Porad na jedno nabiti vydrzel mesic. Byla to takova briketa, uplne hloupy telefon jako z devadesatych let. Po trech letech jsem ho jeste prodal pro nadbytecnost. Soucasnemu majiteli stale slouzi vcetne vydrze na baterku jeden mesic.
    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    25.8.2019 09:47 figliar0 | skóre: 6 | blog: figliarstva | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenzia (hate) - dumphone Aligator
    Ide len o preklep a v skutočnosti je to Evolveo alebo je to úplne iná značka?
    otasomil avatar 25.8.2019 10:07 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenzia (hate) - dumphone Aligator
    Ja jsem mel Evolve ale vim ze casem se na trhu objevila znacka Evolveo.
    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    24.8.2019 21:41 Miloslav Ponkrác
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenzia (hate) - dumphone Aligator
    Mám telefon Archos z Tesca za 200 Kč. Umí přesně to co chci: telefon, sms, nahrávání hovorů, a nějaké ty blbosti jako budík, plánovač, nekvalitní fotky, mp3 přehrávač, atd. Jel jsem s ním dokonce do USA a zvládl 14 dní bez nabíjení, a to má malou baterku.

    Předtím jsem měl jiný telefon z Tesca za 120 Kč, a ten byl ještě lepší. Zabavila mi ho žena. Na zádech má SOS tlačítko jako ten aligátor. A velké číslice na displeji.

    Mám raději hloupé telefony. Většinou něco vydrží, a kdyby ne, tak to moc nebolí.

    K tomu si většinou nosím elektronickou čtečku Kindle Keyboard 3 v pouzdře. Ten přežije všechno a vydrží 1,5 měsíce bez nabíjení. Už ho mám asi 10 let a stále drží. Jen prastarý webový prohlížeč už dnešní weby zobrazuje dost blbě.
    Blaazen avatar 24.8.2019 21:49 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenzia (hate) - dumphone Aligator
    Já koupil před šesti lety tenhle za 2000,-. Tři týdny na nabití, vodotěsný, nárazuvzdorný. Netuším co koupím, až odejde. Smartphone nechci a pořádný dumbphone už nikdo nevyrábí.
    25.8.2019 09:44 figliar0 | skóre: 6 | blog: figliarstva | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenzia (hate) - dumphone Aligator
    Ak si dobre pamätám, xcover séria mala nahradiť moju starú B2100.

    Svojho času som mal služobný smartphone xcover3 - v princípe nebol zlý, ale odolnosťou sa to na starú B2100 neťahalo ani náhodou - po tejto skúsenosti som nadobudol presvedčenie, že niečo ako odolný smartphone neexistuje (teda aspoň v segmente bežných konzumných telefónov).

    Akosi však neviem nájsť tlačidlového pokračovateľa xcover2, čiže predpokladám, že Samsung už tlačidlový xcover3 nevyrobil a tento segment telefónov opustil. V každom prípade sa občas objaví nová značka s lacnými tlačidlovými outdoorovými telefónmi (ktorá sa samozrejme vzápätí akosi vytratí) - možno je toto (riziková) cesta.
    25.8.2019 02:36 billgates | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenzia (hate) - dumphone Aligator
    My sme do firmy kupili v roku 2015 dva kusy EVOLVEO StrongPhone D2. Viem, ze to nie je dumbphone, ale tiez patri do kategorie rugged, preto sa chcem podelit o svoj dojem. Je to nenormalny odpad, neodporucam ho kupovat, ani nic ine od Evolveo. Je to najhorsia znacka, s akou som mal zatial osobnu skusenost (mam este dva ine telefony evolveo - vsetky su nefunkcny odpad). Takze o telefonoch tejto znacky ani neuvazujte.
    25.8.2019 09:26 figliar0 | skóre: 6 | blog: figliarstva | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenzia (hate) - dumphone Aligator
    A tie dva iné od tohto výrobcu sú tiež smartphony? Lebo Evolveo robí aj dumbphony a pravdupovediac sa som po nich troška pokukoval - prišli mi celkom sympaticke, ak si dobre spominam...
    26.8.2019 01:10 billgates | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenzia (hate) - dumphone Aligator
    Ano, vsetky boli androidove. Dnes uz nefunguje ani jeden a to pritom boli kupovane v rokoch 2015 a 2016.
    25.8.2019 09:49 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenzia (hate) - dumphone Aligator
    Předloni jsem koupil dumbphone Alcatel a bohužel jsem ho musel strčit do šuplíku. Naprosto nezvládá SMS s diakritikou. A to nejenom tak že diakritiku nezobrazí, resp. zobrazí jen začátek SMS do prvního ne-ASCII znaku. To jen v těch lepších případech. Na některá písmena reaguje tak, že se kompletně vypne!

    Gilhad avatar 25.8.2019 10:27 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenzia (hate) - dumphone Aligator
    dump-hone jako "zahoditelny brousek" nebo dumb-phone jako "hloupy telefon" a protiklad ke smart-phone jako "chytremu telefonu" ? :)
    26.8.2019 17:00 figliar0 | skóre: 6 | blog: figliarstva | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenzia (hate) - dumphone Aligator
    Tak vidíš - samozrejme máš pravdu. Poopravované. Diky.
    25.8.2019 10:52 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenzia (hate) - dumphone Aligator
    Neviem, preco mate potrebu kupovat tieto nove smejdy pochybnych "znaciek". Starych Nokii (a pod.) je vsade plno za minimalne ceny, staci dokupit novu bateriu. Sice sa tym vacsinou neda svietit ale su to seriozne vyrobky, ktore vyrobca aj testoval, robil zarucny aj pozarucny servis, vydaval aktualizacie firmwaru - a preto to funguje.
    xxx avatar 25.8.2019 14:34 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenzia (hate) - dumphone Aligator
    Neviem, preco mate potrebu kupovat tieto nove smejdy pochybnych "znaciek".
    Nejen pochybnych znacek. I u tech klasickych znacek je to levnej odpad, a podle toho se k tomu pristupuje uz od navrhu. Dokud byly tlacitkove telefony mainstream, tak i tem z levnejsiho konce venoval vyrobce dostatek pozornosti. Byly funkcne orezane, ale zbytek funkci byl shodny s drazsimi modely.

    Outdoor telefony jsem nikdy nepochopil. Je to velky, tezky a kdyz jebnu sutrem do displaye, tak to stejne nevydrzi. Mozna se to hodi pro lidi co maj obe ruce levy, a smartphone obalenej tunou gumy jim tak prezije vic padu. Na milost bych vzal snad jen ty, co skutecne resi vetsi odolnost proti vlhkosti (Ale kupodivu tam obstoji i normalni smartphone).
    Please rise for the Futurama theme song.
    26.8.2019 01:05 Cabrón
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenzia (hate) - dumphone Aligator
    Outdoor telefony jsem nikdy nepochopil.
    Je to třeba pro řemeslníky. My tím vybavujeme naše Gastarbeitery (zedníci a sádrokartonáři hrubšího zrna) protože, právě díky té gumě okolo, to vydrží několik let pokládání a šoupání po hrubých plochách (beton atd.), zatímco mobily bez nárazníku by ležely přímo na displayi/foťáku.

    Displaye na nich navíc nebývají pod sklem, ale pod optickým plastem (aspoň na CATech), což je sice náchylnější na poškrábání (např. prachem na stavbě), ale zase to právě přežije setkání s tím šutrem, jak píšete. A když už na to přes škrábance není vidět, jde to levně vyměnit, narozdíl od těch moderních skleněných sendvičů.
    xxx avatar 26.8.2019 17:54 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenzia (hate) - dumphone Aligator
    Jo to chapu. Kdyz to ma nekdo jako nastroj mezi vodovahou, kladivem a vrtackou, tak to musi vydrzet stejne pouzivani jako ostatni nastroje.
    Please rise for the Futurama theme song.
    26.8.2019 10:06 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenzia (hate) - dumphone Aligator
    Nosím odolný hloupý telefon jako zálohu do přírody. Tom že se smartphone vybije mrazem se mi stalo snad stokrát, asi desetrkrát mi zmoknul tak, že chcípnul (většinou dočasně, dvakrát na věky). No a na dlouhých trecích se vybije vždycky, leda by ho člověk neustále dobíjel a tahal kvůli tomu powerbanky nebo solár. Dumphone se mi nevybil nikdy (vydrží skoro měsíc a člověk ho nemá tendenci používat k focení, navigaci, zábavě apod) a taky se mi nikdy nerozbil, ani když celá bagáž skončila v řece apod. A mít možnost si kdykoliv zavolat například pomoc nebo možnost dát rodině vědět, že jsi v pořádku, je nedocenitelná.

    Ale jak se můj akční rádius rozšiřuje, uvažuji o výměně za odolný satelitní telefon.
    26.8.2019 17:14 figliar0 | skóre: 6 | blog: figliarstva | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenzia (hate) - dumphone Aligator
    Čo sa týka smartphonov - máš pravdu. Sám som písal v diskusií o svojej skúsenosti v tomto smere. Pri dumbphonoch to ani nie je tak o kope gumy dookola. Mne by úplne stačilo, keby bol primontovaný zadný kryt, aby to pri páde držalo pokope. Vodeodolnosť tiež nie je zlá vec (ale to je pár gumičiek vo vnútri). Uznávam, že dnešné outdoor dumbphony sú veľké a ťažké, ale nemuselo by to tak byť - stačí si pozrieť a porovnať veľkosť dnešných modelov s tými spred pár rokov - možno som tomu nevenoval až toľko pozornosti, ale mal som pri výbere dojem, že sa to len zväčšuje.
    Jendа avatar 26.8.2019 00:08 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenzia (hate) - dumphone Aligator
    +1, zejména kvalita firmwaru všemožných noname telefonů co si koupili rodiče a prarodiče je naprosto děsivá. Přijde mi že někdo postavil telefon, třeba i z relativně dobrého HW, a FW udělal poslední den před odevzdáním.

    Takže mám Nokii z elektroodpadu (prý nemám říkat „z kontejneru“ protože si pod tím lidi představí něco co ta nádoba kde jsem to našel ve skutečnosti nebyla).
    26.8.2019 10:07 _
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenzia (hate) - dumphone Aligator
    A je ta Nokia vodotěsná?
    Jendа avatar 26.8.2019 14:49 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenzia (hate) - dumphone Aligator
    Ne. (teda jako trochu zmoknout jí nevadí, ale jinak vodu určitě nepřežije)
    26.8.2019 19:36 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenzia (hate) - dumphone Aligator
    Ani moje nie su, ale preziju pad na beton. Typicky sa to rozleti na telo, bateriu a zadny kryt. Staci pozbierat, zlozit a zapnut. Ked je kryt uz velmi obity, tak sa kupi novy a vymeni za minutu bez nastrojov. Na tzv. modernom smartphone z kovu a skla po takomto pade praskne minimalne sklo, ak nie rovno aj LCD.
    28.8.2019 01:34 jiwopene | skóre: 31 | blog: Od každého trochu…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenzia (hate) - dumphone Aligator
    Nevím, jestli se Samsung Galaxy Ch@t (přesně nevím) dá nazývat „moderním“ smartphonem, ale je docela bytelný. (SW: Android 4.1.4 s upraveným UI, tuším 512 MB RAM) Docela malý displej (navrchu je plast, ne sklo) a QWERTY klávesnice pod ním. Kvůli své nízké hmotnosti mi často padal. Největším poškozením je jen poškrábaný displej a oloupaná barva z plastu (kolem dokola má plastový rámeček obarvený nějakou lesklou barvou, která se čaem seškrabuje). Asi pokaždé se rozletěl na tělo, bateriu a zadny kryt. Bateria vatsinou zustala tak sikovne oprena, ze porad bezel. Na smartphone je docela odolny.
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky.
    26.8.2019 17:05 figliar0 | skóre: 6 | blog: figliarstva | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenzia (hate) - dumphone Aligator
    Ako v tomto máš iste pravdu. Možno je to o tom, že nechcem kadejaký zapľuvaný telefón po dakom (ale to je len o psychickom nastavení). Ale Aligator už je na trhu nejaký ten čas a dúfal som, že to nebude úplný odpad - skrátka to človek skúsil - veď zas nešlo o celý majetok.
    25.8.2019 14:16 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenzia (hate) - dumphone Aligator

    Nabídka dumbphonů je v současné době opravdu tristní. Už několik let se marně snažím najít náhradu za svou osm let starou Nokii 2323 Classic. Teď jsem hledání trochu zintenzivnil poté, co mi spadla do záchoda (po 21 letech s mobilem se mi to stalo poprvé, naštěstí to bylo před použitím). Sice jsem mobil vytáhl po pár sekundách a hned otevřel a vysušil co šlo, ale obávám se, že dříve či později se začnou nějaké problémy projevovat, tak bych rád měl připravenou náhradu.

    První problém je v tom, že až na čestné výjimky se předpokládá, že zájemce o tlačítkový mobil musí spadat do jedné ze dvou kategorií: "outdoor" nebo "senior". Mobily kategorie outdoor jsou dnes navrženy tak, aby jejich outdoorovitost bila do očí, tj. obrovské a těžké. Mobily kategorie "senior" jsou obvykle také nepříjemně velké, mají veliká tlačítka a obvykle někde tlačítko "SOS", které je umístěné tak, aby bylo co nejvíc "na ráně". Většinou také postrádají nějaké funkce, které jsou pro mne důležité; pro návrháře totiž slovo senior nejspíš znamená "blbec, který by stejně nepochopil, že někdo může mít dvě telefonní čísla, a nezvládl si do mobilu zapisovat upomínky.

    Kapitola sama pro sebe jsou současné "Nokie". Vypadají celkem rozumně, klávesnice použitelná, ale starý dobrý software S40 byl nahrazen "S40+", který je bohužel o dost horší. Asi nejhorší a pro mne "no go" je to, že nelze přizpůsobit funkce tlačítek a zejména pravého tlačítka, které má teď natvrdo přiřazenou funkci "fotoaparát". WtF? Když budu chtít fotit mobilem (což nechci) a budu to chtít dělat tak často, abych tu funkci chtěl mít po ruce na jednom ze dvou hlavních tlačítek, tak si na to nebudu pořizovat low end tlačítkový telefon, kde ty fotky vypadají ještě hůř než ze smartphonů.

    Ostatní jsou na tom bohužel funkčně ještě hůř. T9 nemá skoro nikdo (paměť a strojový čas od dob mé první 3210 asi notně podražily), více čísel k jednomu kontaktu (natož třeba e-mail nebo textová poznámka) málokdo. Různé typy položek do kalendáře jako má 2323 jsou také problém. Drobnosti, které se občas hodí, jako stopky nebo countdown, už radši neřeším. Ještě štěstí, že nemusím řešit hlasové vytáčení, protože to umí přímo handsfree v autě.

    Celkem rozumně (až na velikost) vypadá Allview M9 Jump, který jsem před časem koupil manželce, ale bohužel už není v nabídce. Teď jsem si zkusil koupit Alcatel 2003D, který při zkoušení v prodejně vypadal, že má vše podstatné (tedy až na jedno číslo na kontakt) a dokonce i tak vzácnou T9. Bohužel se ukázalo, že kalendář zvládá jen jednoduché upomínky na konkrétní čas a navíc se tam zadávají nějak divně, takže ten čas se tam zadává dvakrát a ten druhý ("deadline") musí být větší než ten první, přičemž se upomínka nakonec stejně zařadí pod ten "deadline". A T9 tam sice je, ale zadání nového slova je udělané dost neprakticky a telefon si ho stejně nezapamatuje, takže bych stejná slova musel zadávat ručně pořád dokola. A to jsem do něj ještě nezkusil ani dát SIM (musel bych si ji nechat vyměnit za menší), takže těch zádrhelů nejspíš bude ještě víc. Takže zatím zůstane v šuplíku jako záloha pro případ krajní nouze a budu hledat dál. :-(

    25.8.2019 14:40 OldFrog {Ondra Nemecek} | skóre: 36 | blog: Žabákův notes | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenzia (hate) - dumphone Aligator
    Seniorské telefony jsou naprostý fail, ve skutečnosti brání tomu, aby je technikou nepolíbený člověk používal. Myslím, že neproběhl žádný výzkum pro seniorské použití, přitom by bylo s kým spolupracovat - jsou například firmy, které vyrábí kompenzační pomůcky pro postižené apod. Tyto zkušenosti by stačilo vhodně uplatnit. Jde o věci jednoduché, stačí si sednout k seniorovi a podívat se, jak se snaží telefon používat a v jakých případech telefon reaguje jinak, než jeho očekávání a dosavadní zkušenost. Začíná to směrem psaní čísel na displeji... a končí způsobem zapnutí nebo vypnutí. Je to prostě past na pasti a de fakto podvod a klamavá reklama výrobců. Tolik alespoň můj názor. U běžných telefonů není situace příliš jiná, ale uživatel si alespoň dokáže situaci lépe vyhodnotit. Pokud to zobecním, mobilní odvětví je optimalizované na maximální prodej a maximální zneužití uživatel. Kvalitní zařízení sloužící svému účelu aby člověk pohledal, ta éra skončila dávno :-)
    -- OldFrog
    26.8.2019 11:17 kuprexit | blog: bflmpsvz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenzia (hate) - dumphone Aligator
    Mám jakýsi tlačítkový polsko-čínský myphone a není nač si stěžovat. Telefonuje, má dokonce dualsim, smskuje, kontakty si pamatuje, dělá to dobře a nic jiného od hloupého telefonu nepotřebuju.
    26.8.2019 17:27 figliar0 | skóre: 6 | blog: figliarstva | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenzia (hate) - dumphone Aligator
    Veľmi pekne zhrnuté. Nuž asi sme nezaujímavá skupina pre výrobcov. Píšem "sme", aj keď ja som zaradený v kategórii "outdoor". Ale aj ja by som bol radšej, keby bol telefón menší - v tomto smere sa mi vývoj outdoorov tiež nepáči. Je však celkom potešujúce, že si bol spokojný s Allview - teda s "neštandardnou" značkou - možno nie je úplne odveci sem-tam zariskovať v tomto smere.
    13.9.2019 08:28 M.P.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenzia (hate) - dumphone Aligator
    Když už obyčejný telefon vypadá vzhledově dobře (ne senior/ne outdoor), tak to zabijou VGA foťáčkem... Do smartphonů cpou 8MPix+, tak proč tyhle telefony nemůžou mít aspoň 2MPix ? Na vyfocení jízdního řádu, nebo nouzovka pro případ dokumentace autonehody by to stačilo.

    13.9.2019 08:59 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenzia (hate) - dumphone Aligator
    Já bych spíš ocenil, kdyby výrobci přestali zarputile trvat na tom, že tam za každou cenu nějaký "fotoaparát" musí být. Prostě ať tam buď dají něco, co fotí aspoň tak mizerně jako běžný smartphone, nebo ať se na "foťák" vykašlou úplně.
    13.9.2019 16:16 kuprexit | blog: bflmpsvz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenzia (hate) - dumphone Aligator
    Fotoaparát se občas hodí, ničemu nepřekáží a skoro nic nestojí. Tak proč by tam nebyl? Btw, mizerně fotí fotograf ne foťák, viděl jsem fotky z mobilů i na fotografických výstavách a byly o tři řády lepší, než co většina patlalů dostane ze zrcadlovky.
    13.9.2019 16:27 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenzia (hate) - dumphone Aligator
    Nebavím se o Velkém Umění (to je stejně veskrze subjektivní záležitost; mimochodem, jak poznáte, že je fotka umělecky lepší zrovna "o tři řády" a ne o dva nebo o čtyři?), bavím se o technické kvalitě. A ta nestojí za moc u žádného mobilu. Přidávat megapixely (případně rovnou desítky) a další a další "fotoaparáty" (IIRC už jsou někde na pěti v jednom mobilu) mohou výrobci do alelujá, ale fyzikální zákony obejít nelze.
    Fluttershy, yay! avatar 13.9.2019 17:21 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Recenzia (hate) - dumphone Aligator
    Nejlepší fotoaparát je ten, který je při ruce.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.