abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    včera 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.4. 23:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.5 svobodného multiplatformního softwaru pro editování a nahrávání zvukových souborů Audacity (Wikipedie). Přehled novinek také na YouTube. Nově lze využívat cloud (audio.com). Ke stažení je oficiální AppImage. Zatím starší verze Audacity lze instalovat také z Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.4. 16:44 | Zajímavý článek

    50 let operačního systému CP/M, článek na webu Computer History Museum věnovaný operačnímu systému CP/M. Gary Kildall z Digital Research jej vytvořil v roce 1974.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (10%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 699 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    -

    5.4.2008 20:44 | Přečteno: 1547× | Smazané zápisky | poslední úprava: 2.9.2009 08:43

     

    Tento zápisek byl redakcí smazán.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

           

    Hodnocení: 62 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Jaké sítě pro „rychlé zprávy” používáte?
     (85 %)
     (75 %)
     (1 %)
     (4 %)
     (16 %)
     (12 %)
     (4 %)
    Celkem 183 hlasů

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    5.4.2008 20:51 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pidgin (Purple, Finch) 2.4.1
    Mno, tak trochu osobních zkušeností s Pidginem:

    Nejdříve jsem jako správný Kubunťák používal Kopete, ale občas mne dost nepříjemně zlobilo, hlavně na něm bylo dost dlouho vidět, že ho nikdo nevyvíjí (kdo ví, kdy bude pořádně použitelné kopete4). Z OS X jsem znal Adium, které mi velice vyhovovalo, a tak jsem přešel na Linuxu na Pidgin - a doteď toho nelituju. Podle mne nejlepší multiprotokolový klient pro GNU/Linux. Bohužel, jeho největší mouchou je přílišná integrace s GTK - pokud byste jako já chtěli zmenšit pouze písmo v seznamu kontaktů, máte smůlu. V tomhle má Adium navrch.

    Jo, kde jsou ty časy, kdy byl každý pořádný program soběstačný... to binární dělení KDE/GNOME mne dost prudí.
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    freshmouse avatar 5.4.2008 20:57 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pidgin (Purple, Finch) 2.4.1
    Přílišná integrace s GTK? :-O Já jsem se obával, že sdílený kód je to, co potřebujeme... Písmo lze změnit jako v ostatních GTK aplikacích, příp. pouze v Pidginu (přes nějaký modul...).

    Pidgin jinak není nijak závislý na GNOME. Pouze existuje modul, který jej integruje do Evolutionu.

    A jinak nejsem moc příznivcem toho, že si každý napíše vlastní grafickou knihovnu, nepoužije žádné existující knihovny atd. Z toho vždy plyne: a) pomalý vývoj, b) chyby, c) zbytečné vytěžování RAMky.
    5.4.2008 21:28 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pidgin (Purple, Finch) 2.4.1
    Jo, můžeš si buď zmenšit písmo všude, nebo nikde. To mne štve - ideálně by bylo menší jen v tom seznamu kontaktů, samotné chaty mám rád standardně velké.

    Nejde až tolik o grafickou knihovnu - ať klidně použijou GTK nebo Qt nebo bůhvíco, ale ať to neintegrujou takovým způsobem, že bez Geditu pidgina nenainstalíš :o) GTK není špatné, ale přiznejme si, ty gňoumí registry jsou hodně velká neunixová prasárna, stejně jako třeba .kde/share/apps/najdisisvůjkonfigurákvbludišti. Konfiguráky by měly být čitelné, přehledné a oddělené. Právě ta nemožnost změnit písmo, kde to zrovna potřebuješ, mne štve.
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    freshmouse avatar 6.4.2008 01:04 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pidgin (Purple, Finch) 2.4.1
    Jo, můžeš si buď zmenšit písmo všude, nebo nikde.
    Řekl jsem: "Písmo lze změnit jako v ostatních GTK aplikacích, příp. pouze v Pidginu (přes nějaký modul...)."
    ale ať to neintegrujou takovým způsobem, že bez Geditu pidgina nenainstalíš
    Že někdy před pěti lety byla v OpenSUSE nebo obdobném výrobku závislost Geditu na Totemu, to není chyba Pidginu...

    Pidgin se skládá ze tří částí balíčků: pidgin, pidgin-data a libpurple, přičemž tyto nezávisí na ničem mimořádném: standardních knihovnách C, D-Busu, knihovnách X, knihovnách GTK...
    GTK není špatné, ale přiznejme si, ty gňoumí registry jsou hodně velká neunixová prasárna, stejně jako třeba .kde/share/apps/najdisisvůjkonfigurákvbludišti. Konfiguráky by měly být čitelné, přehledné a oddělené.
    Ale fuj, Martine...

    Nechci tu pomilionté vysvětlovat GConf, takže jen ve zkratce.

    Databáze GConf je strukturovaná do adresářů. Jedná se o prostý text ve formátu XML. To je všechno "unixové" -- až na XML, nicméně kdy vznikly Unixy? Sedmdesátá léta? Nechtěl bych se tam zaseknout. Samotný GConf je démon -- což je unixovější než cokoli jiného.

    A teď benefity. Standardní databáze s nastavením. Přítup k této databázi pomocí jednoduchého API (zkus si třeba ze skriptu měnit nějaký konfigurák ve stylu "veličina=hodnota" -- jsem si jistý, že to bude těžší než měnit databázi GConfu). Jednotlivá nastavení je možné vynucovat, či zakázat editovat. Správce může jednoduše všem uživatelům něco nastavit -- vynikající pro správu více účtů.

    Konfiguráky pracovních prostředí jsou mi nicméně ukradené -- uživatel je má editovat pomocí oken, dialogů atd. Mimochodem, slyšel jsem, že třeba Solaris má nějakou konfiguraci v binární podobě, přičemž binárka se generuje z textového konfiguráku. (Ale nevím, co je na tom pavdy.) Tak kde je "unixovost" teď?

    A ještě bych chtěl upozornit na několik věcí: a) GTK nijak nezávisí na GConf, b) GConf nijak nezávisí na GNOME.
    6.4.2008 01:49 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pidgin (Purple, Finch) 2.4.1
    Megadatabáze všech konfiguráků rozhodně není unixová - a to má jak KDE, tak tady kolega GConf. XML je jenom další módní výstřelek, (podle mne) citelně lepší jsou konfiguráky, které si přečteš i bez parseru. Asi proto, že jsem z těch, co si je rádi čtou i editujou.

    A teď benefity:
    Přítup k této databázi pomocí jednoduchého API (zkus si třeba ze skriptu měnit nějaký konfigurák ve stylu "veličina=hodnota" -- jsem si jistý, že to bude těžší než měnit databázi GConfu).
    Vsadíme se? Varuju Tě, znám regulární výrazy :o) Napsat část kódu, která načítá a ukládá jeden textový soubor je skutečně trivivalita.
    Správce může jednoduše všem uživatelům něco nastavit -- vynikající pro správu více účtů.
    Mno, slyšel jsem o jednom adresáři zvaném /etc a taky o staré dobré svobodě - kromě systémových omezení nemá správce do toho, jestli mám v GNOME na pozadí lišku nebo medvěda, moc co žvatlat. Stejně by mne zajímalo, jak správce může všem uživatelům pomocí GConfu zakázat používat motiv vzhledu Human. Nemá každý uživatel vlastní GConf databázi?
    Konfiguráky pracovních prostředí jsou mi nicméně ukradené -- uživatel je má editovat pomocí oken, dialogů atd.
    Eh? Možná na Windows (a čím dál víc na OS X), ale tady nejsi v Kansasu, Dorotko. Pokud Linusovi někdo taky řekl, že něco jako uživatel "má editovat pomocí oken", ani se nedivím, že se rozčiloval :o) Jinými slovy existuje tady nějaká historie, nějaká kultura, úroveň aplikací, a kdo ji porušuje, ten je na 99% prasátko.
    Mimochodem, slyšel jsem, že třeba Solaris má nějakou konfiguraci v binární podobě, přičemž binárka se generuje z textového konfiguráku. (Ale nevím, co je na tom pavdy.) Tak kde je "unixovost" teď?
    Jak jinak odpovědět na citaci než citací?
    Ostatně, to, jak se chová nějaký jiný standard, je k této diskusi naprosto irelevantní. To je argument typu "A vy zase bijete černochy!".
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    freshmouse avatar 6.4.2008 02:10 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pidgin (Purple, Finch) 2.4.1
    Megadatabáze všech konfiguráků rozhodně není unixová - a to má jak KDE, tak tady kolega GConf.
    Databáze je velká dle toho, kolik je v ní dat, ne? Ty používáš nějaké VůbecNicWM, které má zdroják na čtyři řádky v Cčku, tak se nediv, že je tzv. "nenáročné".
    XML je jenom další módní výstřelek
    To byl i Fortran, C nebo Unicode.
    citelně lepší jsou konfiguráky, které si přečteš i bez parseru.
    Jak lze přečíst, upravit a zapsat bez toho, abys ta data zpracoval? :-O
    Vsadíme se? Varuju Tě, znám regulární výrazy :o) Napsat část kódu, která načítá a ukládá jeden textový soubor je skutečně trivivalita.
    Vsadíme. Ty změníš tapetu v KDE a já v GNOME, dobrá? ;-) A jde i o spolehlivost, ne o "v tomhle jedinym konfiguráku to funguje".
    Mno, slyšel jsem o jednom adresáři zvaném /etc a taky o staré dobré svobodě - kromě systémových omezení nemá správce do toho, jestli mám v GNOME na pozadí lišku nebo medvěda, moc co žvatlat. Stejně by mne zajímalo, jak správce může všem uživatelům pomocí GConfu zakázat používat motiv vzhledu Human. Nemá každý uživatel vlastní GConf databázi?
    Jak v /etc vytvoříš uživatelské profily pracovního prostředí? Jak zakážeš uživatelům ukončovat webový prohlížeč (např. na veřejném počítači s internetem)? Co by uživatel nemohl kecat do vzhledu? Co když třeba tvoří výchozí profil (a profilů je víc)?
    Eh? Možná na Windows (a čím dál víc na OS X), ale tady nejsi v Kansasu, Dorotko. Pokud Linusovi někdo taky řekl, že něco jako uživatel "má editovat pomocí oken", ani se nedivím, že se rozčiloval :o) Jinými slovy existuje tady nějaká historie, nějaká kultura, úroveň aplikací, a kdo ji porušuje, ten je na 99% prasátko.
    Linux je standardně ovládán pomocí příkazové řádky. Ne všem to vyhovovalo, a tak vznikla pracovní prostředí s úkolem dát uživateli okna -- to je historie a kultura.
    6.4.2008 10:48 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pidgin (Purple, Finch) 2.4.1
    Linux je standardně ovládán pomocí příkazové řádky. Ne všem to vyhovovalo, a tak vznikla pracovní prostředí s úkolem dát uživateli okna -- to je historie a kultura.
    Nejde o to, jestli to vyhovovalo někomu, ale o to, jestli to vyhovuje k dané činnosti. Každý kdo se pokoušel o nějaké editace fotek z terminálu nejspíše uzná, že v gimpu je to poněkud pohodlnější...
    freshmouse avatar 6.4.2008 13:02 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pidgin (Purple, Finch) 2.4.1
    Dobrá poznámka.
    xkucf03 avatar 7.4.2008 17:25 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pidgin (Purple, Finch) 2.4.1
    Napsat část kódu, která načítá a ukládá jeden textový soubor je skutečně trivivalita
    A proč bys to psal!? Proč psát duplicitní kód, přidělávat si práci, riskovat, že v něm uděláš chybu, když už před tebou někdo napsat standardní ASI pro přístup k nastavení?

    Taky si můžeš napsat třeba program, který si bude svoje dokumenty ukládat rovnou na /dev/hda místo aby pracoval se soubory, ale proč bys to dělal, když tu máme souborové systémy?

    Za ideální považuji, když má každý program svůj XMl soubor s definovaným DTD/Schématem - pak jde s každým konfigurákem pracovat spolehlivě a standardním způsobem. Vyšším vývojovým stupněm může být jednotné API společné různým programům (GConf), ale tam se asi bude narážet na problém s přílišnou obecností (přecejen tam asi nepůjde udělat všechno, co s DTDčkem/Schématem napsaným na míru danému programu)...
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    7.4.2008 17:36 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pidgin (Purple, Finch) 2.4.1
    Riskovat, že v něm udělám chybu? To je jako otázka, proč řešit rovnici (nad přirozenými čísly)

    x + 2 = 5

    v ruce, proč raději nepoužít kalkulačku. Vždyť ona je rovněž méně náchylná udělat chybu, než já! Nebo možná ještě lepší řešení by bylo nasázet to do nějakého toho programu, co řeší rovnice sám, spolehlivě a standardním způsobem.

    (...)

    Až si GConf přéstane hrát na Windows Registry a začne produkovat konfiguráky, které jsou snadno dohledatelné, zdokumentované (myšleno přímo v textu, ne v nějaké roletce ve Visual Studiu) a lidmi čitelné (čekal bych něco jako "~/.pidgin/pidgin.conf"), tak mne vzbuďte.
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    xkucf03 avatar 7.4.2008 17:55 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pidgin (Purple, Finch) 2.4.1
    Až budeš někdy potřebovat znaky konců řádků, diakritiku a zvlášní znaky (které se escapují), tak zjistíš, že ani obyčejné přiřazení klíč=hodnota není tak triviální, jak se na první pohled zdá. Pak si můžeš psát vlastní mechanismus, kde tohle všechno ošetříš, a nebo prostě použiješ XML, ke kterému existují standardní už hotové nástroje, které jen použiješ.

    Jestli používat nějaký jednotný mechanismus (GConf) je věc do diskuse*, ale považuji za hloupé, aby každá aplikace měla vlastní formát textových konfiguráky a vlastní mechanismus (vlasní kód) pro práci s nimi.

    *) jednotný přístup odstraňuje další duplicitní kód, snadno umožňuje transakce, víceuživatelský přístup... ale na druhou stranu musí být dost obecný, a tak nemusí umět splnit zvláštní nároky jednotlivých aplikací, které by lépe splnilo speciální XML + Schéma určené pro jednu konkrétní aplikaci...
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    freshmouse avatar 7.4.2008 18:11 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pidgin (Purple, Finch) 2.4.1
    Až budeš někdy potřebovat znaky konců řádků, diakritiku a zvlášní znaky (které se escapují), tak zjistíš, že ani obyčejné přiřazení klíč=hodnota není tak triviální, jak se na první pohled zdá. Pak si můžeš psát vlastní mechanismus, kde tohle všechno ošetříš
    Právě při práci tímto stylem člověk nejlépe zjistí, jak moc je GConf nebo obdobný systém potřeba. Vidím to tak, že člověk si píše vlastní systém, ten se pak začne GConfu blížit a nakonec se to zahodí s tím, že se použije rovnou GConf. :-)
    7.4.2008 18:35 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pidgin (Purple, Finch) 2.4.1
    Osobně ocením víc, když aplikace startuje méně než několik vteřin (což náš kamarád GNOME se svým %gconf.xml nedělá), než to, že je její konfigurák napsán v XML 8.0 (nebo co budou fanoušci propagovat příští rok) a používá knihovny libotevřisouborpomocíxml, libjedinýsprávnýzápissmyčekvcéčku atd.

    Ale abych přiznal barvu: předmět Otvírání souborů I, II, III jsem zatím na VŠ neabsolvoval, tak omluvte mé jistě povrchní a naivní znalosti.

    Zvláštní, že moje programy i bez těchto jistě potřebných znalostí zadaný vstup v pořádku chroustají a vypisují výsledky :o) Buď štěstí začátečníka, nebo je to ta základní poučka pro kreslené filmy - pokud porušujete fyzikální zákony, nesmíte si to uvědomovat, jinak spadnete. Ouch.
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    freshmouse avatar 7.4.2008 18:04 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pidgin (Purple, Finch) 2.4.1
    ad rovnice) Špatně. Ty mluvíš jen o výpočtu. Ale zapomínáš na další věci, třeba výstup. Ty to z hlavy spočítáš, ale protože jsi rovnic dnes řešil padesát, tak se prostě spleteš a špatně řekneš výsledek -- i když je to primitivní rovnice.

    Analogicky: ty bys při ruční úpravě konfiguráku nejen správně musel položku přečíst, zpracovat a nastavit novou hodnotu, ale taky bys musel dohlédnout na to, aby se soubor s nastavením otevřel (s potřebnými oprávněními), aby se uložil, a na další věci. Jako programátor víš, že to je cesta do pekel.

    ad dohledatelnost) Cos konkrétně nemohl najít? Chci příklad.

    ad dokumentace) Dokumentace snad nesouvisí s návrhem, ne? Nebo mi chceš říct, že konfiguráky ve stylu klíč=hodnota jsou vždy zdokumentovány? GConf je navržen tak, aby dokumentace ke klíčům mohla být. Že to tak u nějaké aplikace není, to je druhá věc. A chci příklad, osobně jsem se snad nesetkal s klíčem bez komentáře.
    7.4.2008 18:42 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pidgin (Purple, Finch) 2.4.1
    Mno, vim zatím neměl problém soubory korektně otevírat a dokonce i ukládat, měl jsem-li na to právo. Tak nevím, který editor používáš, co to správně nedělá? Nějaký GNOMácký?

    Upravit colour=red; na colour=green; opravdu nezvládnu. A kdybych to vážně udělal špatně, tak mne slušný program seřve :o)

    Otevřel sis někdy ten konfigurační soubor? Neřekl bych, Ty to vždycky jen edituješ tím vaším GJedinýmSprávnýmANejvalidnějšíXMLGenerujícímVelmiKlikacímEditorem, ne? Jak říkám, chtělo by i to i dokumentaci mimo roletky.

    <entry name="uris" mtime="1207148449" type="list" ltype="string">

    Kvalitka. Komentáře kde nic, tu nic. Víc viz ~/.gconf/apps/virt-manager, ale nevěřím, že si to v tom texťáku otevřeš...
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    freshmouse avatar 7.4.2008 19:03 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pidgin (Purple, Finch) 2.4.1
    Mno, vim zatím neměl problém soubory korektně otevírat a dokonce i ukládat, měl jsem-li na to právo. Tak nevím, který editor používáš, co to správně nedělá? Nějaký GNOMácký?
    Já ale mluvil o tom skriptu, jak jsme se vsadili. Ta sázka mimochodem trvá. Už bys mi měl kupovat medaili...
    Otevřel sis někdy ten konfigurační soubor? Neřekl bych, Ty to vždycky jen edituješ tím vaším GJedinýmSprávnýmANejvalidnějšíXMLGenerujícímVelmiKlikacímEditorem, ne? Jak říkám, chtělo by i to i dokumentaci mimo roletky.
    Otevřel. A mimochodem, existuje i editor v CLI, nejen v GUI.

    Ty jsi ovšem nějak zapomněl pracovat s nástrojem tím stylem, jakým ten nástroj vyžaduje. Možná jsi ani nechtěl. Když budu držet kladivo jako tužku, bude se mi dobře pracovat, nebo řeknu, že to kladivo je špatné?
    <entry name="uris" mtime="1207148449" type="list" ltype="string">

    Kvalitka. Komentáře kde nic, tu nic. Víc viz ~/.gconf/apps/virt-manager, ale nevěřím, že si to v tom texťáku otevřeš...
    Asi ti to tvůj regulární výraz ve vimu ve spolupráci s nejnenáročnějším správcem oken na světě nějak pomotal, jinak bys dodal i zbytek toho pole... Takhle jsi jenom vzal kus textu, asi doufajíc, že to ostatním bude připadat složité, a tak to označí za špatné a tím pádem s tebou budou souhlasit, což je tak trošku demagogie...

    Kdo GConfu rozumí a zároveň to (z nějakého zvláštního důvodu) chce editovat ručně, tomu jsou všechny atributy toho prvku jasné. Já ale bohužel musím konstatovat, že ty tomu nerozumíš (což ti nevyčítám -- vyčítám ti to, že to zároveň haníš). Já zas nerozumím tvému správci oken, co startuje dřív než ho spustíš, a tak ho nekritizuju.
    freshmouse avatar 7.4.2008 17:49 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pidgin (Purple, Finch) 2.4.1
    Za ideální považuji, když má každý program svůj XMl soubor s definovaným DTD/Schématem - pak jde s každým konfigurákem pracovat spolehlivě a standardním způsobem. Vyšším vývojovým stupněm může být jednotné API společné různým programům (GConf), ale tam se asi bude narážet na problém s přílišnou obecností (přecejen tam asi nepůjde udělat všechno, co s DTDčkem/Schématem napsaným na míru danému programu)...
    V GConfu má aplikace (nebo knihovna) tolik XML souborů, kolik potřebuje. To se hodí třeba (ale nejen) modulárním nebo hodně rozsáhlým aplikacím. Přitom je ale vše tříděno do adresářů (aplikace nebo knihovna tedy má spíš adresář než soubor).

    Nemyslím, že by byl GConf příliš obecný. Pokud neděláš něco extra speciálního, tak ti stačí klasická dvojice klíče a hodnoty, přičemž hodnoty mají různé jednoduché (např. číslo nebo řetězec) nebo složené (pole) typy, což je ve většině případů to, co je potřeba.

    Co se týče hodnoty jako takové: sice neexistuje (na úrovni GConfu) kontrola hodnoty (dejme tomu ve smyslu DBC), ale ani to moc není potřeba. Aplikace si to kontrolují samy, a pokud by někdo upravoval databázi GConfu ručně a chtěl kontrolu obejít, tak by ji obešel, takže by byla k ničemu. Podle mě je to takhle v pořádku.
    Jan Drábek avatar 5.4.2008 21:00 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pidgin (Purple, Finch) 2.4.1
    Používal jsem kopete 0.50 z KDE 4.0 a později i ze SVN víc jak měsíc a fugnovalo stabilně, spousta nových vychytávek...

    Mě se na pidginovi nelíbí jeho velké okna, příliš málo nastavení různých vychytávek, obrovský, místem plýtvající kontakt list. No každý jsme jiný
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    freshmouse avatar 5.4.2008 21:06 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pidgin (Purple, Finch) 2.4.1
    Mě se na pidginovi nelíbí jeho velké okna,
    Co? :-D Stačí vzít za roh a zmenšit... ;-)
    příliš málo nastavení různých vychytávek
    Zkus přídavné moduly.
    obrovský, místem plýtvající kontakt list.
    Lze to nastavit, a to i v běžném menu (např. lze skrýt ikonky).
    Jan Drábek avatar 5.4.2008 21:16 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pidgin (Purple, Finch) 2.4.1
    No okno zmenšit můžu za roh, horší je že těch 30px velký tab (možná trochu přeháním) tam zůstane a tucet dalších podobných prvků (možná zase přeháním) taky.

    Přídavné moduly? ty má kopete taky a i bez nich vypadá k světu
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    5.4.2008 21:50 b022d
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pidgin (Purple, Finch) 2.4.1
    Eh, kdy že jste používal Pidgin naposled? Vězte, že na tomhle se zapracovalo, já mám třeba tab v pidginu velký cirka 22-23 px, což je naprosto normální a rozumné, k tomu o 2-3px menší, než tab třeba ve firefoxu. Pravda, položky v buddy listu jsou sice vyšší, ale mně to ani moc nevadí. Důležitých jich je pár a ty jsou nahoře.

    Pidgin bez modulů také vypadá k světu, nejen, že vypadá, <flejm>dokonce umí posílat soubory, narozdíl od kopete nižší než pro kde4</flejm>.

    ---

    Vskutku mě 2.4.1 potěšila. Krom skupin s diakritikou(asi ji tam zas začnu používat) nabídne i novou ikonu protokolu XMPP, tedy už ne žárovku (ačkoliv se mi i ta docela líbila) ale tu oficiální z http://xmpp.org , lepší překlad a další drobnosti..
    belisarivs avatar 5.4.2008 22:23 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pidgin (Purple, Finch) 2.4.1
    No, Pidgin nejak do verze 2.3 (vcetne) neumel posilat soubory pres jabber. Kopete mi je posila uz aspon rok.
    IRC is just multiplayer notepad.
    6.4.2008 14:16 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pidgin (Purple, Finch) 2.4.1
    Posílat je uměl, ale neuměl použít bytestream proxy (tudíž počítač musel být připojen do Internetu).
    freshmouse avatar 6.4.2008 00:42 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pidgin (Purple, Finch) 2.4.1
    No okno zmenšit můžu za roh, horší je že těch 30px velký tab (možná trochu přeháním) tam zůstane a tucet dalších podobných prvků (možná zase přeháním) taky.
    Hmm. Karta je široká podle toho, kolik jich v okně je (jedna zabírá 100 % šířky okna, dvě 50 %, tři 33 % atd.). Vysoká je podle textu. Podrobné informace pod kartou lze vypnout -- ve standardním nastavení.
    Přídavné moduly? ty má kopete taky a i bez nich vypadá k světu
    Já mimo telepatického režimu nepoužívám žádné a nic mi nechybí. To je ale jedno.

    Důležité je to opovržení vůči modularitě. Proč?
    5.4.2008 21:24 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pidgin (Purple, Finch) 2.4.1
    Já ho používal během vydání KDE 4.0 a padalo to jako barometr z fyzikových rukou :o) ICQ ne, ale Jabber ano. Pak už jsem na to neměl nervy.
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    5.4.2008 22:06 ayven
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pidgin (Purple, Finch) 2.4.1
    pismo v liste ide zmensit pomocou pluginu extended preferences (ubuntu package pidgin-extprefs)
    5.4.2008 22:23 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pidgin (Purple, Finch) 2.4.1
    Dík, ozkouším.
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    6.4.2008 15:22 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pidgin (Purple, Finch) 2.4.1
    Coz o to, pismo jsem si zmensil, ale zatim nevim, jak ho donutit, aby zmensil v seznamu kontaktu take ikony. Bez toho je zmena velikosti pisma celkem zbytecna...
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    freshmouse avatar 6.4.2008 16:16 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pidgin (Purple, Finch) 2.4.1
    Ikonky nezmenšíš, ale lze je vypnout (tím myslím obrázek uživatele i symbol protokolu).
    Nicky726 avatar 5.4.2008 21:17 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pidgin (Purple, Finch) 2.4.1
    Koukám, že ho už nějakou dobu v Archu mám :-[ Asi se budu muset občas někoho s icq zeptat, zda vidí správně diakritiku :-D
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    Grunt avatar 5.4.2008 21:36 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pidgin (Purple, Finch) 2.4.1
    Ubunťáci mohou stahovat např. z Get Deb.
    A proč ještě není v oficiálním repositáři?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    freshmouse avatar 6.4.2008 00:37 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pidgin (Purple, Finch) 2.4.1
    Protože v oficiálním repozitáři (pro Ubuntu 7.10) je Pidgin řady 2.2. (A doufám, že to není provokace.)
    Grunt avatar 6.4.2008 11:39 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pidgin (Purple, Finch) 2.4.1
    Protože v oficiálním repozitáři (pro Ubuntu 7.10)
    Používám Hardyho.
    je Pidgin řady 2.2.
    A právě to mě štve. Pokud nezařadí Pidgina 2.4.1 do Hardyho než oficiálně vyjde(o čemž pochybuji, jelikož na začátku byla každá nová verze v repositáři do jednoho dne, ale čím více se oficiální vydání blíží tím více se prodlužuje nebo úplně zastavuje vydávání nových verzí programů do oficiálního repositáře), tak zase budu muset čekat půl roku a nebo používat zase vývojovou verzi Ubuntu.
    (A doufám, že to není provokace.)
    Určitě ne, jen se rozčiluju nad tím proč, když mají už balíček zkompilovaný a připravený, ho prostě nestrčí do oficiálního repositáře a je pokoj. Zlatý portage.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    6.4.2008 11:50 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pidgin (Purple, Finch) 2.4.1
    Přiznejme si, že balíky z Get-Deb nejsou přímo od těch vývojářů, a pochybuju, že se jejich tvorbě věnuje taková péče.
    Určitě ne, jen se rozčiluju nad tím proč, když mají už balíček zkompilovaný a připravený, ho prostě nestrčí do oficiálního repositáře a je pokoj. Zlatý portage.
    Protože v každém vývojovém cyklu se udělá tlustá čára, kdy už se nové balíky nepřidávají a jen se testuje, jestli všechno funguje správně, opravují se chyby atd. Kdyby se stále dál přidávaly balíky, dopadlo by to jen špatně.

    V Hardym je 2.4.0 a pokud 2.4.1 je čistě opravná verze, tak tu šanci dostat se tam má. Uvidíme.
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    Grunt avatar 6.4.2008 12:30 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pidgin (Purple, Finch) 2.4.1
    Přiznejme si, že balíky z Get-Deb nejsou přímo od těch vývojářů, a pochybuju, že se jejich tvorbě věnuje taková péče.
    Já rozděluji programy do dvou skupin: jedeto/nejdeto. A v Linuxu(resp. GNU nebo OS systémech) vše zpravidla funguje a pokud ne, tak je to výjimka potvrzující pravidlo, která musí být co nejdříve nahlášena/opravena aby pravidlo fungovalo.
    Protože v každém vývojovém cyklu se udělá tlustá čára, kdy už se nové balíky nepřidávají a jen se testuje, jestli všechno funguje správně, opravují se chyby atd. Kdyby se stále dál přidávaly balíky, dopadlo by to jen špatně.
    Ok, sám vím co je to "život na staveništi", takže to jen schvaluji. Ale z toho důvodu byly v portage zavedeny maskované balíčky.
    V Hardym je 2.4.0 a pokud 2.4.1 je čistě opravná verze, tak tu šanci dostat se tam má. Uvidíme.
    Tak zrovna v tomto případě jo. Ale co kdyby tento bug/featura byla opravena/přidána v 2.5.X. Zase bych musel čekat půl roku nebo "žít na staveništi", jako v případě jádra.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    hikikomori82 avatar 5.4.2008 23:31 hikikomori82 | skóre: 18 | blog: foobar | Košice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pidgin (Purple, Finch) 2.4.1
    v pidginovy mi uz niekolko rokov nefunguje posielanie suborov (cez xmpp), a niesom sam, nahlasil som to na launchpade vraj uz je to opravene ale mne to este stale nejde, preto pouzivam gajim, tam to funguje. Vlastne ono to funguje vo vsetkych klientoch (gajim, psi, kopete, sim, ...) len v pidginovi nie, takze je nepouzitelny
    freshmouse avatar 6.4.2008 01:07 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pidgin (Purple, Finch) 2.4.1
    Hlásit to na Launchpad není ideální, lepší je se obrátit přímo na adresu pidgin.im a tamní bugzillu.

    Ta chyba při posílání souborů souvisí s IP adresou a její "veřejností", nicméně tomu já nerozumím, takže neporadím. Ani nevím, jestli už to funguje, nic moc neposílám.
    kozzi avatar 6.4.2008 08:52 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pidgin (Purple, Finch) 2.4.1
    No tak u mě je zase Pidgin jedinej kterej umí posílání souborů (ICQ) takže ho musím používat, ale na jabber mám gajim jelikož mi přijde prostě lepší.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    =^..^= AmigaPower® avatar 6.4.2008 13:53 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pidgin (Purple, Finch) 2.4.1
    Používám hlavně Gadu-Gadu (Já v Kopete, mladá v Kadu), tak jak 99,9% poláků ;-) 0,01% je Tlen, 0,00% ICQ a spol...
    6.4.2008 21:34 Alcest | Jindřichův Hradec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pidgin (Purple, Finch) 2.4.1
    Ahoj, chtěl jsem se zeptat na jednu věc: u gaimu (předchůdce pidginu) jsem kdysi mohl zavírat jednotlivé panely = karty po skončení konverzace pomocí stisku klávesy "ESC". U Pidginu mi to ale nejde a zatím jsem ani s pomocí internetu nepřišel na to, jak zavírat jednotlivé panely v dialogovém oně, aniž bych musel šahat na myš. Můžete mi někdo poradit? Předem děkuji
    Dívám se ... divím se.
    tsLnox avatar 6.4.2008 22:53 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pidgin (Purple, Finch) 2.4.1
    Já vím jen o možnosti kliknutí kolečkem... Gaim je už dávná minulost, takže si ho pamatuju jenom zběžně :-)
    7.4.2008 00:38 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pidgin (Purple, Finch) 2.4.1
    Ctrl+W?
    7.4.2008 21:21 Alcest | Jindřichův Hradec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pidgin (Purple, Finch) 2.4.1
    Díky za radu, zkoušel jsem ctrl+F4, jak to znám z firefoxu ale tohle mě nenapadlo.
    Dívám se ... divím se.
    7.4.2008 22:10 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pidgin (Purple, Finch) 2.4.1
    Já znám tedy z Firefoxu a vlastně ze všech jiných aplikací a operačních systémů Ctrl+W. ;)
    7.4.2008 15:15 Michal Kašpar | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pidgin (Purple, Finch) 2.4.1
    V .purple/accels je to řádka
    (gtk_accel_path "<main>/Conversation/Close" "Escape")
    
    Pokud je zakomentovaná, tak stačí odkomentovat

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.