abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.5 svobodného multiplatformního softwaru pro editování a nahrávání zvukových souborů Audacity (Wikipedie). Přehled novinek také na YouTube. Nově lze využívat cloud (audio.com). Ke stažení je oficiální AppImage. Zatím starší verze Audacity lze instalovat také z Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:44 | Zajímavý článek

    50 let operačního systému CP/M, článek na webu Computer History Museum věnovaný operačnímu systému CP/M. Gary Kildall z Digital Research jej vytvořil v roce 1974.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 16:22 | Pozvánky

    Byl zveřejněn program a spuštěna registrace na letošní konferenci Prague PostgreSQL Developer Day, která se koná 4. a 5. června. Na programu jsou 4 workshopy a 8 přednášek na různá témata o PostgreSQL, od konfigurace a zálohování po využití pro AI a vector search. Stejně jako v předchozích letech se konference koná v prostorách FIT ČVUT v Praze.

    TomasVondra | Komentářů: 0
    včera 03:00 | IT novinky

    Po 48 letech Zilog končí s výrobou 8bitového mikroprocesoru Zilog Z80 (Z84C00 Z80). Mikroprocesor byl uveden na trh v červenci 1976. Poslední objednávky jsou přijímány do 14. června [pdf].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    včera 02:00 | IT novinky

    Ještě letos vyjde Kingdom Come: Deliverance II (YouTube), pokračování počítačové hry Kingdom Come: Deliverance (Wikipedie, ProtonDB Gold).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    21.4. 19:11 | Komunita

    Thunderbird 128, příští major verze naplánovaná na červenec, přijde s nativní podporou Exchange napsanou v Rustu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 25
    21.4. 04:44 | Komunita

    Byly vyhlášeny výsledky letošní volby vedoucího projektu Debian (DPL, Wikipedie). Novým vedoucím je Andreas Tille.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 7
    KDE Plasma 6
     (71%)
     (10%)
     (2%)
     (18%)
    Celkem 678 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    stanger avatar 16.5.2008 21:45 stanger | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Pripojit disk jako adresar by mohlo jit udelat v cmd prikazem subst
    Heron avatar 16.5.2008 21:47 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Subst je opačný postup. Tj z nějakého adresáře udělat písmenko :-)
    stanger avatar 16.5.2008 22:05 stanger | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Pravda, pardon. Uz je to nejakej patek co sem s Win skoncil. :)
    multi avatar 17.5.2008 10:17 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    jednou jsem adresar namapoval na nejake pismenko pomoci nejakeho souboru

    jinak zakladni root koren je prej plocha
    regine avatar 17.5.2008 14:12 regine | skóre: 22 | blog: regine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)

    "Plocha"??? Nevím, nevím? Kdysi Win-XP na mě řvaly něco jako Nedostatek zdrojů. A odborník mi řekl (a ukázal na stránkách MS), že pokud nacpu dost věcí na plochu, tak se vyčerpají nějaké vnitřní zdroje. Umáznul mi pár souboru z Plochy a zase to šlapalo.

    Cigareta krátí život o 1 minutu, láhev koňaku o 5 minut a pracovní den krátí život o 8 hodin.
    Xeelee avatar 17.5.2008 15:38 Xeelee | skóre: 9 | blog: Xeeleeho diagnóza | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Máš po ruce Windows? Otevři Průzkumníka a klikej na tlačítko Nahoru. Vždycky skončíš na ploše.
    Jak by řekl esperantista: „Bonvolu alsendi la pordiston. Laŭŝajne estas rano en mia bideo!“
    Grunt avatar 17.5.2008 16:23 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    No já teda nevím, ale u mně je plocha v adresáři C:\Documents and Settings\Petr Vlašic\Plocha a ve Windowsech nižších než XP to bylo myslím v C:\Windows\Plocha.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Xeelee avatar 17.5.2008 16:40 Xeelee | skóre: 9 | blog: Xeeleeho diagnóza | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Ale v Průzkumníkovi je nejvýš Plocha, ne? Přijde mi dost nesmyslné, aby byl kořenovou složkou jeden z disků.
    Jak by řekl esperantista: „Bonvolu alsendi la pordiston. Laŭŝajne estas rano en mia bideo!“
    Grunt avatar 17.5.2008 17:01 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Příloha:
    Ale v Průzkumníkovi je nejvýš Plocha, ne? Přijde mi dost nesmyslné, aby byl kořenovou složkou jeden z disků.
    To sice jo(viz příloha), ale je to spíše taková virtuální plocha, aby se vyznalo BFUčko(, které většinou vše rve zpočátku na Plochu a přece ji nebude hledat někde v C:\Windows\Plocha nebo nedejbože C:\Documents and Settings\…) a neztratilo se, když si všechno zasere(Plocha v bočním panelu absolutně nemá co dělat s tou složkou a i když si poschovávám všechno jako Tento počítač,Dokumenty a Koš, tak v té virtuální ploše stále jsou). Kořen, tak jak ho známe z Unixů je skutečně disk. A vůbec to nemusí být C:, ale třeba v mém přídpadě je to F:. A vůbec, pod Windowsy se stejně moc na kořeny nehraje.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Xeelee avatar 17.5.2008 18:51 Xeelee | skóre: 9 | blog: Xeeleeho diagnóza | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Nádherný příklad stromové struktury, kde je všechno pod plochou a zároveň je plocha na systémovém disku, který je vnořený v bůhví kolikáté úrovni pod plochou. Strýček Bill se asi nemohl rozhodnout.
    Jak by řekl esperantista: „Bonvolu alsendi la pordiston. Laŭŝajne estas rano en mia bideo!“
    18.5.2008 13:51 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Tak to tím pádem není strom, páč obsahuje kružnice :-)
    There is no point in being so cool in a cold world.
    17.5.2008 19:02 Mandarinka
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    v tom cmd je to původně nějaká dosová volba, já bych to nedělal. partišna se na složku namapuje přes nástroje pro správu - správa logických oddílů, nebot ak nějak - je tam volba, jestli přidělit písmeno, nebo nebo cestu.
    Heron avatar 16.5.2008 21:46 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)

    Disk si můžeš připojit do adresáře. Písmenko mít ani nemusí.

    Heslo se mění ve správcích uživatelů. Ta nabídka přes A+C+D je spíše alternativní postup.

    freshmouse avatar 16.5.2008 21:49 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Jsem si skoro jistý, že jsem tu změnu hesla ve správci uživatelů nenašel. Tam jsem ji hledal primárně.
    freshmouse avatar 16.5.2008 21:51 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Tedy... jsem si jistý, že jsem ji nenašel a jsem si skoro jistý, že tam nebyla. :-)
    Heron avatar 16.5.2008 21:58 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Přílohy:
    Přílohy. Hned dvě možnosti. Kromě té co už znáš.
    freshmouse avatar 16.5.2008 22:03 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Máš pravdu.

    Nicméně to, co je v prvním obrázku, jsem tam nikde nenašel (stejně by mě nenapadlo na to klepat pravým myšítkem), a to, co je v druhém obrázku (nebo něco podobného), jsem hledal, ale taky nenašel. Našel jsem tam jen takové okno se seznamem uživatelů. Možnost změnit si heslo jméno, obrázek atd. jsem ani nezahlédl. :-(
    16.5.2008 23:08 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    to co je na prvnim obrazku se zapne tak ze das start-spustit compmgmt.msc (snad si to pamatuju spravne). Od okamziku kdy sem toto objevil me pripadala sprava win o moc jednodussi. pozn. mozna to jde spustit i jinak nez zadanim toho prikazu ale nevim o tom.
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    16.5.2008 23:25 D-Evil | skóre: 25 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Jde, kliknout pravym myšidlem na Tento počítač a vybrat Spravovat.
    16.5.2008 23:41 doron | skóre: 21 | blog: Sensors a Ksysguard | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Jo, ale na to musíš mít účet s administrátorskými právy, aby to takhle fungovalo.
    You can't fuck everyone, but you can try to.
    Milan Vít avatar 16.5.2008 23:27 Milan Vít | skóre: 23 | blog: about:linux | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Pravoklik na Tento počítač –> Spravovat…, nešálí-li mě paměť :-)
    „There is no dark side of the Moon really… as a matter of fact it's all dark.“
    16.5.2008 23:47 sheeryjay | skóre: 13 | Nové Město na Moravě
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Dá se na to doklikat myslím (po paměti) přes Ovládací panely, pak Nástroje pro správu a jedna z těch cca 7 ikonek (snad správa systému? už nevim :D).
    A jinak na nastavení obrazovky, pozadí plochy a dalších podobných souvisejících věcí (alespoň pro člověka co na Win-like systémech vyrostl :) ) se dá získat kliknutím na volné místo plochy a vybráním poslední položky menu (Vlastnosti).
    17.5.2008 09:25 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    A byl jsi pod administrátorem?
    unknown_ avatar 16.5.2008 22:07 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Ta změna hesla tam určitě je. Je možný žes nebyl administrátor? Asi ne, že :-D
    17.5.2008 06:48 alpha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    No jo, ale v Linuchu se ho to proste zepta na heslo, takze neni co resit. Ve Winech proste to sudo chybi :-)
    17.5.2008 09:27 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Ale je, ale nějak se mi ho nepodařilo kloudně nastavit, jsem Windows lama :-)
    17.5.2008 10:18 abr | skóre: 24 | blog: ab
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    sudo je i ve winech (shellrunas)
    AsciiWolf avatar 17.5.2008 18:32 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Wow,to vypadá pěkně...

    Nemáte s tím někdo skušenosti? Windows XP (a menší) jsem přestal používat (mimo jiné) právě proto,že se nedalo slušně pracovat pod normálním (neadmin) účtem... :-)

    18.5.2008 22:05 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Ale sudo to nesahá ani po main(). Předně to práva nepřiděluje, pouze to automatizuje vyťukání jména a hesla. Zadávané heslo se prostě uloží a použije se později. Bezpečnost hadr.

    Windows oficiálně neumí ani setuid(2) ze superuživatele na jiného uživatele. Jediná část systému, která toto umí je služba podobná cronu/at, ale i ta se musí správně zneužít.

    A když už se otíráme o bezpečnost Windows, je třeba si píchnout do doménového soukromého klíče stroje, které operační systém používá pro autentizaci stanice v doméně, tudíž musí mít k němu přístup, ale před uživatelem i superuživatelem je chráněno postupem hodným polymorfních virů – při každém bootu se přešifruje náhodným klíčem a tento klíč i zamaskovaný soukromý klíč se uloží oficiálně neznámo kam.
    21.5.2008 07:59 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Klikací cesta je (asi) pravý klik -> Run as...
    21.5.2008 11:14 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    To není sudo, ale su.
    16.5.2008 22:04 Honza "tux" Friesse | skóre: 15 | blog: Tuxův blog | Vyškov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Jak psali předřečníci. Pokud je disk NTFS dá se do adresářové struktury připojit jiný disk (tuším že může být i FAT32, ale nejsem si jist).

    Písmenka disků jsou (poněkud skrytě) třeba i u BSD (slices). Jenže tam C = celý disk (RAW). B obvykle swap a A je /.

    To měnění hesla přes CTRL-ALT-DELETE má svůj účel (kupodivu), protože tuhle zkratku by (teoreticky) neměl odchytit žádný key logger, takže změna hesla by měla být bezpečná.

    To že mají Windows fixní DPI je docela blbé, ale GNOME to dělá taky.

    Jinak proč tam mají obrácená lomítka už se asi nikdo nedozví, protože Gary Kildall už zemřel.
    freshmouse avatar 16.5.2008 22:13 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    ale GNOME to dělá taky
    Systém / Volby / Vzhled / karta Písma / tlačítko Podrobnosti.
    16.5.2008 22:28 Honza "tux" Friesse | skóre: 15 | blog: Tuxův blog | Vyškov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Píšu fixní (tedy opak dynamického), ne konstantní. Ve Windows (určité od 95) se DPI dá změnit taky nějakým podobným způsobem (někde v nastavení obrazovky).

    Jinak není třeba GNOME obhajovat úplně vždy a všude, tohle přesně (ale s Windows) dělají třeba na zive. Prostě grafické prostředí má DPI zjistit a nastavit správně samo, a ne abych ho musel nejdřív zjistil pomocí xdpyinfo a potom ho vnutil GNOME nějakým klikátkem.
    freshmouse avatar 16.5.2008 22:31 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Jinak není třeba GNOME obhajovat úplně vždy a všude
    Jak jsem ho, propánajána, obhajoval tím, že jsem sem vložil cestu k nastavení, o kterém jsem si myslel, že ho hledáš?!
    kozzi avatar 17.5.2008 09:53 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Nemusíš, GNOME to samozřejmě dělá dynamicky, teda minimálně od verze 2.22 co mám já.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    17.5.2008 11:51 Honza "tux" Friesse | skóre: 15 | blog: Tuxův blog | Vyškov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Pokud se to konečně GNOME naučilo tak 3x hurá. GNOME umělo dynamické DPI ve verzi 1.x (verze 1.4 se mi opravdu líbila a používal jsem ji dost dlouho) a od verze 2 (co jsem zkoušel GNOME tak 2.0, 2.6 a 2.16, častěji na to nemám náladu) furt nastavovalo 96.
    kozzi avatar 17.5.2008 14:18 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    JJ, no na starý monitoru bylo mím DPI právě 96 takže jsem si toho nevšiml. No a u nového monitoru jsem měl už jen nové GNOME a tam mi správně nastavil 86.
    Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
    17.5.2008 06:53 alpha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    IMHO se da do filesystemu pripojit jenom NTFS, u vFATu mas smulu. Co si tak matne pamatuji, tak se to dela pres ten compmgmt.msc, o kterem uz tu byla rec.
    18.5.2008 11:04 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Jinak proč tam mají obrácená lomítka už se asi nikdo nedozví, protože Gary Kildall už zemřel.
    z čias, keď ma nútili programovať pod m$ si matne spomínam, že os pracoval aj s normálnymi lomítkami, len klientske programy obmedzovali použitie len na tie opačné (žeby sa v ukradnutom kóde nevyznali ??)
    18.5.2008 12:01 Michal Kašpar | skóre: 15
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Jinak proč tam mají obrácená lomítka už se asi nikdo nedozví, protože Gary Kildall už zemřel.

    No důvod jsem tuším kdysi četl v Tanenbaumově Operačních systémech, kde je poměrně dost omezení, které DOS měl, vysvětleno. Konkrétně tuhle věc tam popisuje jako dědictví CP/M, kde se normální lomítko používalo k oddělování parametrů. A sekce Disk and filesystems tady mě v tom celkem utvrzuje.
    16.5.2008 22:50 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Správný postup změny hesla je kuriózní a dověděl jsem se jej až od kolegyně.
    Ten se nezdá :-) Amatér by si to vygůglil.
    THIS IS SPARTA!
    freshmouse avatar 17.5.2008 00:15 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Kdybych chtěl gůglit, tak bych musel: spustit prohlížeč, zadat minimálně dvacet znaků, potvrdit a vybrat a pročíst výsledek. Já jsem jen řekl: "Jak změnim heslo?" a odpověď byla ihned. Holt pracuju efektivně. :-)
    17.5.2008 00:47 ronny | skóre: 15 | blog: lake bodom | 3nec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    nepracujes.. nemas Visty x64 + 8GB ram + 30" monitor.. atd :-)
    Metal smajdalfe, METAL!
    JiK avatar 17.5.2008 02:09 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    a nesukas kuzlatka!
    rudiik avatar 17.5.2008 10:01 rudiik | skóre: 16 | blog: rudiikuv miniblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Myslim, ze tu neslo o moznost vygoogleni postupu ci nikoli. To vygooglis temer pro jakykoli problem nejakou solution. Spis bych rekl, ze autor chtel poukazat na to, ze ergonomie Windows neni ani zdaleka tak intuitivni a dokonala, jak nam radi jejich horlivi zastanci predkladaji. Hraje se spis na to, ze to uzivatel tak nejak zna z predchozich verzi a kdyz tak se zepta zkusenejsiho kolegy vedle u stolu. Ve finale clovek zjisti, ze KDE nebo Gnome ma leckdy tu ergonomii daleko propracovanejsi a logictejsi, jen lidi odrazuje to, ze je malo tech zkusenejsich kolegu vedle u stolu a casteji by museli googlit.
    KDE 2.0 .. KDE 3.5.10 -> KDE 4.1 .. KDE 4.4.5 -> E17 Alpha/Beta -> Trinity 3.5.12 -> GNOME 2.30 -> KDE 4.6.5
    17.5.2008 10:16 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    No, kolegy. Já zase myslel, že tam šlo o to -yně :-P
    THIS IS SPARTA!
    freshmouse avatar 17.5.2008 11:50 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Přesně tak.

    Prostředí jako GNOME nebo KDE mají taky svoje mouchy... Nicméně básně o superpoužitelných XP (a naprosto nepoužitelných GNOME a KDE) jsou dost mimo. Dá se v tom (v XP) pracovat (to se dá všude), ale spoustu věcí musím označit za nedomyšlené.
    David Watzke avatar 16.5.2008 23:15 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Dále bylo nutné nějak vyšlechtit výchozí miniaturní písmena. Na to jsem taky sám nepřišel, poradil mi to až Dejv Rulez, a dělá se to blbě. Nevím proč, ale majkrosoftí inženýři to umístili do roletkového menu…
    Ééé, ono je to přístupný i z ovládacích panelů... něco jako "Obrazovka".
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    freshmouse avatar 17.5.2008 00:16 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Tam je ale roletkové menu. Jsou tam položky jako: Písmo v ikonkách, Písmo na okraji okna atd. a až podle výběru se tam zobrazí velikost a barva písma atd. Hrozně blbě se tím listuje.
    17.5.2008 09:29 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Tys nikdy nepoužíval Wine, že tě to udivuje?
    freshmouse avatar 17.5.2008 11:44 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Měl jsem to kdysi nainstalované, ale pak jsem to ani nepoužil.
    David Watzke avatar 17.5.2008 10:59 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Jo tohle tím myslíš... tak to jo.
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    Xeelee avatar 17.5.2008 03:14 Xeelee | skóre: 9 | blog: Xeeleeho diagnóza | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    nepochopení důvodu, proč mi pád prohlížeče souborů sestřelil i panel
    Panel vykresluje explorer.exe, známý též jako Internet Explorer nebo Průzkumník. Není ta integrace se systémem nádherná? A to ještě netušíš, kolik programů je na explorer.exe závislých.
    Jak by řekl esperantista: „Bonvolu alsendi la pordiston. Laŭŝajne estas rano en mia bideo!“
    17.5.2008 07:32 Out-sider | blog: outsiderblog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    iexplorer.exe není explorer.exe i když na něm dost závisí!
    Xeelee avatar 17.5.2008 11:46 Xeelee | skóre: 9 | blog: Xeeleeho diagnóza | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Pokud to dobře chápu, tak iexplorer.exe je jen GUI nadstavba pro Průzkumníka. Surfovat na internetu se dá i v Průzkumníkovi, ale to není nic světoborného. Když se podíváš na XP v nLite, tak je tam explorer.exe myslím označen jako jádro IE. Když odstraníš Internet Explorer (zřejmě iexplorer.exe), tak se na internet pořád dostaneš přes explorer.exe. Když ve správci úloh schodíš explorer.exe, tak vezme s sebou IE, Průzkumníka i lištu. Nahodíš explorer zpátky a všechno pak zase funguje. Nejsem sice žádný expert (XP jsem už přes rok neviděl), ale jiné vysvětlení pro výše popsané nemám.
    Jak by řekl esperantista: „Bonvolu alsendi la pordiston. Laŭŝajne estas rano en mia bideo!“
    17.5.2008 12:27 Out-sider | blog: outsiderblog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Já se přiznám, že jsem to nikdy nevěděl pořádně. Jediné co s jistotou vím, že je to záměrně podělaná kriplovina, udělaná proto, aby IE nešel odstranit.
    kotyz avatar 18.5.2008 12:25 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Do roku 1995 pro MS internet neexistoval, pak prisli na to, ze by bylo dobry ukazat jak ho podporujou a tak win 98 a vyssi maji IE napevno integrovany (pres IE se vykresluje i plocha -> active desktop, bez toho nejde mit tapetu na plose). Este ve win 95 a nizsich nebyl IE soucasti systemu a instaloval se jako normalni aplikace. Ve win 3.11 for workgroups (verze s podporou siti) nebylo ani TCP/IP a muselo se instalovat zvlast. Ve win 95 uz ho meli a bylo prevzaty z nakyho BSD systemu.
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 18.5.2008 12:48 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Windows a site to nejde moc dohromady. Hlavne ty starsi verze. Na starym notebooku mam Win 98SE a jaky s tim sou problemy ...

    Nastavim si DHCP, funguje, prendam notebook do jiny mistnosti a zapojim do jiny zdirky v routeru a nejde, zustala tam viset stara IP, nepomuze restart ani nic. Takze nastavit rucne. A ikdyz book zustane na stejnym miste s DHCP tak po nejaky dobe sama od sebe prestane fungovat sit, resenim je opet nastavit rucne IP. A to jeste musim dodat ze po kazdy zmene IP se znova kopirujou ovladace site a chce to restart.

    Ani to plug&play zadna slava, instalace ovladacu je poloautomaticka, porad se tomu rucne musi podstrkavat soubory ktery uz na disku danvo sou, ale neumi si je to samo najit.

    Pravda, 2000 a xp to uz je jiny kaficko, ale porad to neni ono, bez admin prav tam clovek neudela skoro nic (pravda, existuje treba runas, ale to sem nikdy nepouzil a ani neznam nikoho kdo jo). Stejny je to se symlinkama a hardlinkama na ntfs (taky by to jit melo, ale nikdy sem to nedelal a neznam nikoho kdo jo). Taky je hodne omezena moznost menit razantnejs vzhled, tak akorat tapetu de bez problemu vymenit, ale kdyz se zvetsi pismo nebo nejak razantnejsi zmeni barvy (svetly pismo na tmavym podklade) tak pak skoro v pulce aplikaci nejde cist text ani popisky na tlacitkach, protoze text bud pretyka nebo je pismo natrvdo cerny ikdyz je nastaveny bily a proste neni videt. Tohle se mi v KDE ni Gnome este nestalo.

    Pouzivat se to jiste da, ale beda jak by to chtel clovek pouzivat jinak, nez bylo autory zamysleno ...

    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 18.5.2008 12:49 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Koukam, ze mozna by bylo bejvalo bylo lepsi dat tenhle prispevek jako samostatnej ...
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    17.5.2008 05:09 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Další věci jsou vesměs jen drobnosti, například nepochopení důvodu, proč mi pád prohlížeče souborů sestřelil i panel

    No protože prohlížeč a plocha je prostě všechno dohromady jeden proces zvaný explorer. Nastavení, které tento nesmysl dá do pořádku a umožní spouštění nového procesu pro každé okno exploreru, je ukryto vcelku hluboko v těch klikátkách. Ale někde tam je. Jedině tak se dá zamezit odletu celé plochy i panelu kvůli jednomu neposlušnému oknu správce souborů. Konfigurace, kdy všechna okna exploreru provozuje jediný proces, tam bývala implicitně nastavená z toho důvodu, aby se šetřila RAM. Dnes už toto zdůvodnění postrádá smysl.

    Proč odletí i panel, to je záhada, kterou jsem taky u Windows často pozoroval. V hodně starých Windows byl panel v odděleném procesu zvaném systray. Nevzpomínám si, jak přesně to je u Windows XP, nicméně panel většinou zároveň s plochou odletí taky.

    „Řešení“ je jednoduché: Ctrl Alt Del, tam je někde tlačítko Spustit úlohu. No a tam se zadá explorer a ejhle, všechno je zase zpět. Jak já jsem rád, že už tohle dávno řešit nemusím! :-)

    17.5.2008 07:37 Out-sider | blog: outsiderblog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    To bylo totiž tak. V dobách Netscape byl Microsoft obviněn z toho, že přidáváním IE chce nekale zlikvidovat konkurenci tím, že IE nacpe všem. Microsoft se tedy bránil, že to nejde, že IE je součást systému, který je na něm závislý. Byl tedy najat expert, který měl toto tvrzení ověřit. Ukázalo se, že v Microsoftu naprosto nestydatě lžou. Internet Explorer byl naprosto oddělený a nebyl problém ho vyhodit. Jenže tenhle problém v Microsoftu vyřešili po svém. Při první příležitosti IE násilím zadrátovali do systému, aby ho nikdo nemohl vykopat ven a napříště mohli tvrdit, že bez něj Windows nemohou existovat! :-D
    17.5.2008 18:28 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Microsoft se tedy bránil, že to nejde, že IE je součást systému, který je na něm závislý. Byl tedy najat expert, který měl toto tvrzení ověřit. Ukázalo se, že v Microsoftu naprosto nestydatě lžou.
    Naposledy platilo pro Windows 95.
    Quando omni flunkus moritati
    kotyz avatar 18.5.2008 12:27 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Presne tak.
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Jardík avatar 17.5.2008 10:17 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Panel je taky součástí procesu explorer.exe
    Věřím v jednoho Boha.
    17.5.2008 07:56 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Divim se, že ti nevadí, že ve Windows chybí virtuální plochy, já vždy když jdu k mámě na počítač tak šílim protože nevim co mám jako dělat když chci druhou plochu... Je to strašně silnej zvyk!

    Původně jsem ten počítač jen čistil od prachu ale potom se Windows XP zasekávaly každých 10 minut. Memtest ukazoval chyby, pak jsem snížil paměť z 512MB na 256MB a chyby zmizely (bylo jedno kterej modul nechám v počítači, jen ne oba najednou). Když jsem potom chtěl nainstalovat Linux tak se zasekával zas ten (s 256MB ram) prostě záhadně vadná základovka. Tudíž jsem linux smazal a ve Woknech namountoval partitionu určenou pro linux do Dokumentů :-)

    BTW: nevíte jak vyčistit Windows XP od sajrajtu v registrech a bůhvíco když tam jsou ty Wokna už několik let?
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    unknown_ avatar 17.5.2008 08:15 unknown_ | skóre: 30 | blog: blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    BTW: nevíte jak vyčistit Windows XP od sajrajtu v registrech a bůhvíco když tam jsou ty Wokna už několik let?
    Nejlíp ručně
    17.5.2008 08:23 Out-sider | blog: outsiderblog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    na údržbu Widlí jsem používal EasyCleaner. Než jsem přišel na to, že nejlepší udržba Widlí je příkaz:

    mkfs.ext3 /dev/sda1 :-D
    17.5.2008 09:33 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Grunt avatar 17.5.2008 16:31 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    na údržbu Widlí jsem používal EasyCleaner
    Buď tento nebo nějaký jiný(mám pocit, že to byl spíš nějaký Gamerský) čistič jsem jednou použil na serveru. Už nikdy víc, protože jsem ten server potom musel přeinstalovat.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kotyz avatar 18.5.2008 14:42 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Ja pouzivam CCleaner a plna spokojenost.
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    17.5.2008 09:34 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Zkus taky defragmentaci.
    Jardík avatar 17.5.2008 10:21 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Windows virtuální plochy umí!! Jenom nejsou implementovány v exploreru. Dokonce i sám microsoft před lety pro WinXP vydal aplet do panelu, který umožnil nastavení počtu ploch a přepínání.

    Stejně jsou virtuální plochy k ničemu. Akorát strávíte více času hledání aplikace (na jaké že je to ploše, kde je v panelu vs kde je v panelu). V dnešní době 24" a 30" monitorů virtuální plochy nemají smysl.
    Věřím v jednoho Boha.
    17.5.2008 10:34 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    V dnešní době 13'' (MacBook) a 7'' (Asus EEE) monitorů mají virtuální ploch smysl víc, než dřív. :o)

    Navíc i s velkou obrazovkou se Vám plochy mohou hodit, třeba na logické oddělení skupin aplikací - chcete si prohlédnout irssi a řekněme pidgin zároveň, ale ani jedno z nich nechcete vidět, když jste zabrán do programování (které mně osobně zabírá několik terminálů zároveň). Naemulovat takovéto chování pomocí panelu by nejspíš šlo (pokud to zvládnete ve Windows, tak se pochlubte), nicméně bylo by to pracné.
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    17.5.2008 12:10 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    wtf? na Windows neznasam, ked mam napr. otvorenych 20 tabov a zacnu sa mi zoskupovat alebo clovek musi scrollovat na dalsi riadok. Pouzivanie Alt+Tab je taktiez na nervy, kym sa clovek prepne na ten program, ktory chce. Takze virtualne plochy su nutnost.
    17.5.2008 12:26 Out-sider | blog: outsiderblog | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Fuj. 20 oken v jednom panelu. to je pracesina i na 64.000x40.000 LCD obývákové stěně :-D
    grubber avatar 17.5.2008 12:41 grubber | skóre: 6 | blog: grubber | Břeclav / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Ja vzdycky vim, co na ktere plose mam, protoze v tom mam system. Takze nic hledat nemusim.

    Nevite, kde se da ten aplet sehnat? Docela by se mi hodil, ve Windows mne virtualni plochy opravdu chybi :-).
    17.5.2008 16:32 ronny | skóre: 15 | blog: lake bodom | 3nec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    co jsem goooglil tak -> xppowertoys presneji Deskman
    Metal smajdalfe, METAL!
    17.5.2008 22:05 zelial | skóre: 21
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    21.5.2008 16:06 latrína.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    tady najdeš msvdm, ale je to nechutný a pomalý krám, který je úplně na pikaču.
    17.5.2008 14:21 Hrabosh | skóre: 26 | blog: HBlog | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)

    Virtuální plochy (aspon pro mě) smysl rozhodně mají. A to mám v práci dva monitory ...

    Na jedné mám browser (1.monitor) a utlouk (2. monitor), na druhé třeba ISE (1.monitor) a Modelsim (2.monitor) a na třetí různou dokumentaci ... mít to všechno na jedné, asi bych se zbláznil ...

    To jsem psal já ... to není bordel, to je modulární!
    17.5.2008 14:37 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)

    Aby se naše kůzle neozvalo... mám na monitoru 1680x1050 a virtuálně 9 ploch. V openboxu jsem si nastavil kde se maj zobrazovat jaký aplikace a rozhodně nemám problém s nějakým hledáním.

    Druhá strana mince. Zatímco já vím, že na ploše 4 vždycky najdu firefox, na ploše 5 sonatu, jabber a skype, na ploše 2 krusader (bys nevěřil.. normálně funguje i na 32bitu) a takhle bych mohl pokračovat, tak ty máš v liště stejnej počet oken (u mě teď 12) naházenej na kupě a zejtra budou v úplně jiném pořadí. Proč bych se tedy měl jako user pořád koukat na to kde najdu svůj program, když stačí abych se naučenou kombinací dostal kam potřebuju mnohem rychleji než ty vůbec chytneš myš?

    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    freshmouse avatar 17.5.2008 11:45 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Virtuální plochy mi bohužel velmi chybí. :-(
    18.5.2008 08:30 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Aplet přímo od MS nebo nějaký freeware, viděl jsem ho myslím v Chipu. A pak je nějaká napodobenina berylu.
    kotyz avatar 18.5.2008 12:51 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Lze doplnit pomoci software tretich stran ...

    Nebo muzes sahnout po bb4win - windows verze blackbox window managera.

    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    28.5.2008 19:32 Karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Microsoft je na svých stránkách nabízí: Virtual Desktop Manager http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

    Já na ně nějak nejsem zvyklej a i pod linuxem si vystačím s jednou plochou.
    29.5.2008 14:03 abr | skóre: 24 | blog: ab
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    VDM sux, zkuste radeji virtuawin
    17.5.2008 14:28 Creckx | skóre: 23 | blog: cxblog | Lanškroun
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Bacha na prach... měl jsem ještě před půl rokem Semprona 2500+ a před rokem jsem se rozhodl mu natrčit o 256MB RAMky víc. No a tak to tam zasunu a najednou komp padá. Moc dlouho jsem to ani zkoumat nemusel, prostě jsem profouk sloty, protože mě bylo hned jasný, že to v tý bedně vypadá příšerně :)
    Můj blog Pokud máte taky blog, můžeme vyměnit odkazy :)
    Jardík avatar 17.5.2008 10:26 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Proč WinXP a né Vista? Přeci jenom porovnávat WinXP z roku 2001 s Linuxem z roku 2008 mi přijde nefér. Zkuste porovnat WinXP s distrem, co bylo v roce 2001 (Mandrake Linux 8, 8.1? Možná ještě dřívější - absolutně nepoužitelné pro Desktop). To, že na ten "starý" linux už nevycházejí aktualizace už není problém Windows.
    Věřím v jednoho Boha.
    17.5.2008 10:41 Martin Böhm | skóre: 17 | blog: Martinův stánek | Je mi to MFFUK
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Porovnávat OS v roce 2001 a OS v roce 2001 je jeden způsob porovnávání. Je pravda, že v takovémto porovnání vyjde Windows XP lépe.

    Můžeme se na to dívat ale i jinak - začněme v roce 2001, kupme si jeden OS a pak aktualizujme, dokud nás to nic nestojí (ve smyslu ceny za OS, nikoli nějaké éterické TCO). Přijde mi logické při porovnávání třeba Windows XP brát v potaz i Service Packy, které rovněž vyšly po roce 2001. Stejně tak mi přijde logické zohlednit skutečnost, že některé distribuce poskytují bezplatnou aktualizační cestu z roku 2001 do roku 2008.
    5 z 0 přetečení bufferu doporučuje Korespondenční seminář z programování (pro středoškoláky programátory).
    17.5.2008 11:15 pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Ne, porovnavame OS v roce 2008 a 2008. Ze m$ od 2001 do 2008 na XP neudelal zadny pokrok [ve smyslu zde propiranych veci], je jejich vec. Ano, je tu Vista, ale ani tam to neni jine.
    Jardík avatar 17.5.2008 20:22 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    1) Takže děláte chytrého. OK, porovnávat Windows a Linux nejde ... Windows není pouze jádro, je to i vše, co se k tomu jádru dodává. A to toho umí mnohem více než samotný Linux (pouze jádro).

    2) Pokud budeme brát GNU/Linux, vychází to stejně. Ve Windows můžete také aplikace aktualizovat, kompilovat a jánevímcovšechnoještě. Windows dokonce umí i sloppy focus (či jak se to jmenuje), stačí to jen nastavit v registru. Umí i virtuální plochy. To, že v exploreru nejsou implementovány asi naznačuje, že to většina nepotřebuje (většinou je potřebují unix fanatici. Pro Windows existují i jiní správci plochy než explorer. Třeba je tu blackbox a jeho slátaniny, které v sobě podporu virtuálních plocha mají.

    3) Nemá cenu se hádat ... Windows Vista x64 je stejně nejlepší OS na světě a za těch pár korun jsem toho dostal mnohem více, než mi může nabídnout GNU/Linux.
    Věřím v jednoho Boha.
    Xeelee avatar 17.5.2008 23:20 Xeelee | skóre: 9 | blog: Xeeleeho diagnóza | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Nominace na flamera roku na sebe určitě nenechá dlouho čekat. Jen tak dál. Fandím ti. Přeju ti hodně štěstí a co nejvíc reakcí na tvé příspěvky.
    Jak by řekl esperantista: „Bonvolu alsendi la pordiston. Laŭŝajne estas rano en mia bideo!“
    belisarivs avatar 18.5.2008 16:41 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Nejlepsi OS na svete? Muzes to nejak dokazat? Nebo je nejlepsi podle tebe.

    Hadam, ze podle vetsiny lidi tomu tak nebude, cili bych rekl, ze je to klasicky stek do tmy.
    IRC is just multiplayer notepad.
    freshmouse avatar 17.5.2008 11:47 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Však já to ani moc nekomparuju...

    A proč tam jsou XP a ne Visty, to nevím. Ani nevím, v čem by pro mě byly Visty výhodnější než XP. Jen bych potřeboval víc RAM...
    freshmouse avatar 17.5.2008 11:54 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    A jinak, pokud vím, Windows XP jsou a ještě dlouho budou podporovaným systémem.
    David Watzke avatar 17.5.2008 12:03 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    A taky asi 10x víc místa (je to fakt obludně veliký).
    “Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
    17.5.2008 16:21 ronny | skóre: 15 | blog: lake bodom | 3nec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    no kdyby tam mel Visty tak by se prave ted nachazel nekde v psychiatricke lecebne ;)
    Metal smajdalfe, METAL!
    progdan avatar 17.5.2008 11:33 progdan | skóre: 34 | blog: Archař | Teplice/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Zatim jsem nemel moznost slyset hodnoceni Windows XP od nekoho kdo je vubec nezna, ale presto ma zkusenosti s praci na PC. Ja sam Windows pouzivam a mam na ne svoje nazory, ale tohle je velmi zajimave, protoze obvykle lide srovnavaji co jim chybi v Linuxu po letech pouzivani Windows, naopak nikoli (tedy ano, ale Windows znaji a pouzivaji dele)...docela se tesim na dalsi pokracovani
    Collecting data is only the first step toward wisdom, but sharing data is the first step toward the community.
    Xeelee avatar 17.5.2008 11:51 Xeelee | skóre: 9 | blog: Xeeleeho diagnóza | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    +1 přesně tak. Většina lidí by dnes asi někoho, kdo začíná zkoušet šest nebo kolik let starý operační systém, který má skoro každý, a většina lidí ho umí aspoň na nějaké základní úrovni používat, označila za exota nebo exponát do muzea :-)
    Jak by řekl esperantista: „Bonvolu alsendi la pordiston. Laŭŝajne estas rano en mia bideo!“
    Heron avatar 17.5.2008 12:08 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    JJ, tohle porovnání "z druhé strany" může být hodně zajímavé. Tento zápisek byl v podstatě jen o základní orientaci v systému. Nevím kam až myška chce zajít, mě nejvíce zajímá porovnání věcí "pod kapotou".
    freshmouse avatar 17.5.2008 12:12 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    To tě bohužel asi zklamu, protože nějak extra moc pod kapotu nezajdu, protože tolik neznám ani Windows, ani Linux. :-(
    Heron avatar 17.5.2008 12:29 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    To je škoda. Srovnání Windows -> Linux je celá řada a systémové srovnání tímto směrem si udělám sám. Ale pochopitelně pak nevidím nedostatky druhé strany.
    17.5.2008 14:39 pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Nevim jestli to je to co chcete ale pokud jde o srovnani Linux admina, ktery pak zacal adminovat take Windows, tak to muzu poskytnout z prvni ruky.
    Heron avatar 17.5.2008 16:34 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Určitě můžeš. Mě jde o technickou stránku věci. Když jsem začínal s Linuxem, tak mi některé věci dost chyběli. Za všechny jmenujme ACL. Tak by mě zajímalo, co chybí člověku, který poprvé vidí Windows. Vizuální věci typu jiné menu, virtuální plochy, roletková menu atd. mě opravdu nezajímají.
    Grunt avatar 17.5.2008 16:42 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Za všechny jmenujme ACL.
    Na to jsou v Linuxu myslím všelijaké ty srandy jako SeLinux, AppArmor, apod. Teda alespoň myslím.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Heron avatar 17.5.2008 16:57 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Dneska už je ACL i v linuxu. Někde už je dokonce zapnutý defaultně po instalaci. SELinux atd je něco jiného. ACL jsou prostá práva k objektům na souborových systémech.
    Grunt avatar 17.5.2008 23:45 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Příloha:
    ACL jsou prostá práva k objektům na souborových systémech.
    Stále nemám páru o čem mluvíme. Je to snad toto?(příloha)
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Heron avatar 18.5.2008 09:24 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Ano, to je ono.
    Grunt avatar 18.5.2008 11:43 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Tak od čeho je potom SELinux? Já měl za to, že právě od tohoto jemnějšího nastavování práv k objektům. Ale abych pravdu řekl, bůh žehnej za klasické Unixové práva, protože jsem ty Windowsí musel používat na Serveru a šlak mě z toho šel trefit a to nejednou(i když je pravdou, že některé featury opravdu chyběli, ale jak říkám, SELinux to jistí.)
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Heron avatar 18.5.2008 14:32 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)

    ACL jsou práva souborů v filesystému. Uživatel xx může číst, uživatel yy může zapisovat. V SELinux má každá aplikace vlastní pravidla co může a co nemůže (přístup k zařízení, na síť atd). Je to něco zcela jiného.

    bůh žehnej za klasické Unixové práva

    Pomocí klasických práv (user, group, other, read, write, exec) toho moc neuděláš.

    belisarivs avatar 18.5.2008 16:40 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    No, to co jsi popsal ze umi ACL umi klasicka prava v Linuxu taky.

    Neco o ACL si vygooglim, ale mohl bych poprosit o nejaky priklad co s ACL jde a s Linuxovyma pravama ne?

    O co vic u tech prav jde? Cteni, zapis a spousteni + kdo co z techto veci smi delat, ne?
    IRC is just multiplayer notepad.
    18.5.2008 16:50 Chocolate Bear | blog: Chocolate Bear
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Ne, neumí. Dát právo zápisu konkrétnímu uživateli bez ACL nejde.
    THIS IS SPARTA!
    Heron avatar 18.5.2008 16:52 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    kdo co z techto veci smi delat, ne
    No to "kdo" je dost podstatné. U klasických ugo práv si nemůžeš zvolit KDO. Tam je pouze vlastník, skupina (a ostatní). S tímto v podstatě neuděláš ani následující trivialitu:

    Tom, Martin, Eva: zápis, čtení.

    Pavel, Mirek: čtení.
    Grunt avatar 18.5.2008 16:58 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Neco o ACL si vygooglim, ale mohl bych poprosit o nejaky priklad co s ACL jde a s Linuxovyma pravama ne?
    Myslím si, že jde o to, že se dají nastavovat různé práva různým uživatelům na jeden objekt(což v Linuxu jde tak, že se dají do skupiny a objektu se nastaví práva právě pro skupinu, ale pro víc uživatelů se nenastaví různá práva)
    O co vic u tech prav jde? Cteni, zapis a spousteni + kdo co z techto veci smi delat, ne?
    Nejlépe nabootovat XPčka a podívat se, ale je to vidět i u tohoto screenshotu.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    18.5.2008 22:35 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Skupiny jsou slabší. Stačí si k uživatelům/skupinám přidat více souborů. Na příklad:
    soubor1: alice:r--, bob:rw-, cyril:rw-
    soubor2: alice:rw-, bob:r--,cyril:r--
    17.5.2008 16:48 Marián André | skóre: 10 | blog: Qblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Skúsim to zo svojej pozície občasného admina Windows:
    • zúfalo málo nástrojov pre prácu s textom (grep, unixový find, sed, atď.)
    • takmer žiadne nástroje pre prácu s procesmi (hlavne rôzne *trace)
    • takmer žiadne nástroje pre prácu so sieťou (chýba najmä tcpdump)
    • a samozrejme skriptovací jazyk pre automatizovanie rôznych úloh - WSH mi nepripadá veľmi použiteľný
    • zvláštny koncept sieťových rozhraní a ich nastavovania (ako zvoliť preferenciu DNS serverov ?)
    • a samozrejme možnosť robiť copy-paste pomocou myši :-)
    Iste, drvivá väčšina nástrojov sa tam dá dodať - máme cygwin, máme wireshark, máme python či perl pre Windows, máme množstvo výborných nástrojov od Marka Rusinovicha (SysInternals - po tom, čo ho zamestnal Microsoft, web smeruje na MS TechNet) - ale predsa len, v základnej inštalácii takéto nástroje chýbajú - a to nielen pri Windows XP, čo by sme mohli považovať za "desktopový" OS, ale aj vo Windows Server 2003 - nemal som ešte možnosť bližšie sa pozrieť sa na Windows 2008.
    18.5.2008 11:39 abr | skóre: 24 | blog: ab
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    v základnej inštalácii takéto nástroje chýbajú
    ...kazdy OS musis doladit, proto se to jmenuje zakladni instalace
    Grunt avatar 18.5.2008 11:53 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Skúsim to zo svojej pozície občasného admina Windows
    A nebylo by fér spíše srovnání z pozice občasného běžného uživatele než z pozice Admina?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    20.5.2008 18:29 pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Technicky mi ve windowsech chybi spousta veci.

    Nelze mazat soubory ktere sou otevreny, leckdy je nelze ani otevirat, lockovani je prilis drsne a snad jeste z dob dosu. Pro zalohovaci softy existuji berlicky aby mohly vubec fungovat.

    Symlinky a hardlinky na NTFS sice nejak jsou ale dost podivne.

    "Stredni" sitova vrstva je taky snad z dob dosu. Na jeden server se nelze prihlasit pod vice uzivateli. Obrovske problemy a lock-upy pri timeoutu u sitovych operaci.

    TCP/IP stack je velmi labilni. Prenastaveni IP adresy nebo interface down/up odstreli vsechny spojeni a podobna zverstva. Firewall ani nezminuji. VPN je jedna velka berlicka.

    Nedomyslena separace prav na desktopu, kazdy muze vsechno, shatter attack. Berle v podobe "vyssiho" kontextu.

    Binarni registr coby konfiguracni rozhrani. Co bych dal za moznosti typu /proc nebo /sys.

    Malo, ale opravdu malo utilit pro praci s command line, cmd.exe je vysmech, prace s podprocesy/terminalem jak je zname na unixech jsou nerealne. Pokud nejake utility jsou, tak od ruznych dodavatelu, v ramci nejakych power tools, resource kitu atd, obvykle stylem kazdej pes jina ves.

    Kazda asynchronni kravina se resi separatnim threadem.

    Podpora unixovych protokolu miziva nebo od tretich stran za penize (X window, NFS, ...).

    Politika bezpecnosti. Desktopove aplikace vyzadujici administratorska prava. Defaultni ucet na masine je administrator a bez hesla.

    POSIXove rozhrani je hodne chatrne.

    A dalo by se pokracovat...

    Co se tyce toho co bych si na unixech pral z windows, tak to jsou urcite ty ACL. Jsou daleko promakanejsi nez posixove ACL. Remote desktop protokol se mi zda take mnohem lepsi nez X window nebo vnc. Vnorene skupiny uzivatelu. Atd.
    =^..^= AmigaPower® avatar 20.5.2008 22:34 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Politika bezpecnosti. Desktopove aplikace vyzadujici administratorska prava. Defaultni ucet na masine je administrator a bez hesla.
    A ono pod Windows® jde taky něco udělat, pod jiným kontem než administrátorskim??? :-D
    17.5.2008 12:11 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Heh, este si pockaj na to, ked budes musiet pracovat s windowsovskou konzolou :)) To je uplne o nervy.
    17.5.2008 12:13 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    dalsia vec, co je uplne na chuja je Notepad. Absolutne nepouzitelny shit. Takze kym clovek akotak spojazdni XP, aby sa v nich dalo nieco robit, zabije tym strasne vela casu a aj tak to nebude ono. Win Vista je na tom bohuzial rovnako, ak nie este horsie.
    Heron avatar 17.5.2008 12:24 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Notepad je přesně tím, čím má být. Zkrátka very simple text editor. Nemá to být IDE, nemá umět syntaxe nemá umět nic. Je to záměr.
    Grunt avatar 17.5.2008 16:39 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Notepad je přesně tím, čím má být. Zkrátka very simple text editor. Nemá to být IDE, nemá umět syntaxe nemá umět nic. Je to záměr.
    Přesně tak. Zde s Heronem musím naprosto souhlasit. Proto mám také rád GNOME, jelikož každý nástroj dělá přesně to na co je určen a nic víc. Ale pokud by už přece jen někomu ten BASH nebo Vim ve Windowsech scházel…proti gustu…
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    17.5.2008 21:19 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    nemusi to byt IDE, ale napr. nespravis replace konca riadku, nemozes pouzivat regular expression; takze je to uplne naprd. Oproti gedit-u z Gnome sa s tym fakt neda robit. Zvyraznovanie syntaxe by sa tiez hodilo, aspon aby poznal take XML.
    18.5.2008 08:35 Vin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Nojo, ale zkuste si s ním otevřít nějaký rozsáhlý soubor. Zařve.
    19.5.2008 01:37 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    I od very simple text editoru bych očekával, že bude udržovat zarovnání odstavce (tzn. když u něčeho napíšu mezeru na začátku, aby ji tam nechal i na dalším řádku)

    Ale překvapilo mě, že umí UTF-8, to jsem nečekal.
    Quando omni flunkus moritati
    17.5.2008 16:34 Marián André | skóre: 10 | blog: Qblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Našťastie však existuje Notepad++.
    =^..^= AmigaPower® avatar 17.5.2008 17:12 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    to je ten důvod, proč jsem používal widle jen chvilku, BORDEL! AmigaOS byl intuitivní a Mandriva je taky, Widle jsou jeden velkej chaos, nevim kde co je a když něco hledám, není to tam, kde bych to logicky čekal...
    18.5.2008 00:06 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    A jestli jsi nezkusil Vistu tak teprve poznáš chaos až tě k ní někdo posadí :-) Ani ti nejzarytější Windowsáci se v tom nevyznaj...
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    =^..^= AmigaPower® avatar 18.5.2008 01:01 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Dík, už jsem zkusil, vypadá to celý krásně, ale vyznat se v tom...
    18.5.2008 09:09 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    Mně se to ani nelíbí... Můj počítač není ani dostatečně výkoný pro Vistu a z používání bych se zbláznil, oproti XP (které nemám moc v oblibě) se ve Vistě pro stejný úkol kliká dvakrát tolik a naprosto nesmyslně pořád samý pokračovat, opravdu vím co dělám, ano chci si změnit rozlišení ano chci otevřít nastavování síťě, prostě na zbláznění.

    Nejhorší je ale nekompatibilita s hardwarem a softwarem - myslím exe soubory. S HW jsem měl větší problémy než v Linuxu (a to na několika mašinách). A spousty softu dělá chyby a nefunguje, například Adobe Premiere nezobrazuje obraz ve videu, na XP to fungovalo, zkoušel jsem i nejnovější CS3 verzi a totéž, je to šmejd...
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    17.5.2008 19:02 ronny | skóre: 15 | blog: lake bodom | 3nec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Windows XP v mých očích (1. díl)
    jina doporucuji freshovi TangoPatcher je i GTK téma pro win.. ale musi se prepsat jeden systemovej soubor :) pak vysledek je tento
    Metal smajdalfe, METAL!

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.