Guarantee business interface. stickfish.com
abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz 64bit.eu 64bit.eu abcprace.cz AbcPráce.cz Raydesk Raydesk
Sledujte AbcLinuxu.cz na:
facebook favicon logo  Facebooku twitter favicon logo  Twitteru,   identi.ca favicon logo  Identi.ca,   rss logo  RSS
Rozšířené hledání
×
včera 23:00 | Bezpečnostní upozornění
Vyšla nová verze knihovny WebKitGTK+. Verze 1.2.4 opravuje především 11 bezpečnostních problémů. Knihovna WebKitGTK+, GTK+ port knihovny Webkit, je využívána například webovými prohlížeči Epiphany nebo Midori.
Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 15:34 | Zajímavý software
Nedávno se podařilo prolomit ochrany herní konzole PlayStation 3, což mimo jiné umožňuje kopírování originálních a spouštění těchto kopií. Firma Sony již získala předběžné opatření, které zakazuje prodej USB donglu, který prolomení zařídí. Tvůrci kódu jej však vzápětí uvolnili jako open source je hostován v repozitáři GitHub pod názvem PSGroove. PSGroove používá pro spuštění cizího kódu na konzoli přetečení bufferu, které nastane, když si konzole neporadí se speciálně upravenými informace, které PSGroove posílá. Více na The H.
Robert Krátký | Komentářů: 18
včera 15:13 | Zajímavý článek
Jeden z oblíbených evergreenů při kritice linuxových systémů je tvrzení, že je Linux nepřehledný a škodí mu velký výběr různých programů, které dokáží zastat stejnou funkci. Caitlyn Martin této argumentaci kontruje otázkou (mířenou na autora nedávného článku, ve kterém se tvrdilo, že hlavní potíž Linuxu spočívá v přílišných možnostech výběru): Děsí vás obilné vločky? Vždyť v každém větším supermarketu je jich celý regál! Tak velký výběr. Nebyl by život snazší, kdybychom všichni jedli jen kukuřičné lupínky a chodili oblečení ve stejné uniformě?
Robert Krátký | Komentářů: 59
včera 15:05 | Zajímavý článek
Jak se pozná vyzrálý systémový administrátor Linuxu? Pro některé lidi je Linux stále méněcenný systém v porovnání s proprietárními unixy, a proto považují i linuxové správce za méně zkušené. Jon Buys popisuje, co pomohlo jemu "dospět" coby administrátorovi Linuxu, v článku Maturing as a Linux Systems Administrator.
Robert Krátký | Komentářů: 2
včera 11:14 | Nová verze
Byla vydána šestá údržbová verze Debianu 5. Přináší opravy chyb (včetně bezpečnostních), aktualizované obrazy jádra, balíčky sun-java5 a sun-java6 pro architekturu ia64 a odstraňuje balíček libconfig-inetd-perl. Podrobnosti naleznete v changelogu.
Tomáš Heger (geckon) | Komentářů: 0
včera 10:58 | Nová verze
Vyšla nová verze debuggeru GDB označená 7.2. Přináší podporu jazyka D, vylepšuje práci s C++ a Pythonem, nově podporuje ARM Symbian a obsahuje také další novinky.
Tomáš Heger (geckon) | Komentářů: 1
včera 10:03 | Zajímavý článek
Nedávno potvrzená strategická hra OilRush nebude mít přehnaně velké hardwarové nároky, tvůrci uvádějí jako dostačující grafické karty NVIDIA GeForce 8600 nebo ATI Radeon HD 2600 - i když se nepočítá s podporou open source ovladačů, které nedosahují tak dobré podpory OpenGL 3.x/4.0. Podívejte se na trailer ke hře.
Robert Krátký | Komentářů: 11
5.9. 16:34 | Zajímavý článek
Vývojář KWinu Martin Gräßlin píše na svém blogu o současných problémech KWinu především s ovladači grafických karet Intel. Zdá se, že hlavní příčinou problémů jsou grafické ovladače. Ovladače tvrdí, že některé funkce podporují, a proto KWin povolí efekty, které tyto funkce vyžadují, ale ve skutečnosti ovladače tyto funkce vůbec neumí, nebo pro ně použijí pomalou softwarovou emulaci, což pak vede ke spoustě ošklivých problémů, … více »
Nicky726 | Komentářů: 35
5.9. 10:24 | Nová verze
Oficiální sestavení prohlížeče Mozilla Firefox 4.0 budou jen 32bitová. Mike Beltzner (Director of Firefox) potvrdil, že bude omezen počet oficiálně podporovaných platforem. Uvažuje se také o tom, že by se v případě i386 přestalo s podporou architektur bez SSE2. Seznam architektur, pro které budou oficiální buildy, je na wiki.mozilla.org/Firefox/4/Platforms. Podle této stránky se zvažuje poskytování 64bitových linuxových buildů, ale zatím na seznamu nejsou.
Robert Krátký | Komentářů: 65
4.9. 08:19 | Nová verze
4. 9. 2010 bylo rozhodnuto, že se příští vydání Debianu bude jmenovat Wheezy, a to podle gumového tučňáka z animovaného filmu Toy Story.
Roman Horník | Komentářů: 10
Používáte domácí účetnictví?
 (5%)
 (6%)
 (9%)
 (80%)
Celkem 651 hlasů
 Komentářů: 29, poslední dnes 02:16
IBM Smartplanet logo Pojďte s námi budovat chytřejší planetu
    Rozcestník
    Doporučujeme

    Měření spotřeby

    23.1. 23:45 | Přečteno: 1653× | non-linux | poslední úprava: 23.1. 23:48

    Datart má s PRE nějakou promo akci a na 2 týdny se tam dají zadarmo půjčit měřáky spotřeby.

    Takže tady jsou nějaké naměřené hodnoty:

    Lednička Zanussi, třída A, běžný provoz 1.2 kWh/24h

    Notes Toshiba Tecra M9, semtam nějaká kompilace ve VirtualBoxu, web, maily: 0.9 kWh/24h

    Zdroj k tomu notesu: Jen tak v zásuvce 0.2 W, zapojen do vypnutého notesu: 0.8 W.

    Notes Dell D600, běžný provoz: 0.4 kWh/24h

    LCD monitor LG206WTQ: vypnutý 0.7 W, vypnutý tlačítkem (tj. nesvítí dioda) 0.7 W, zapnutý 41.3 W (jas 100 %), 28.3 W (jas 40 %), 21.6 W (jas 0%)

    Plastové reproduktorky Genius: 1.8 W, vypnuté 1.0 W

    ADSL Modem AM200G: 13.1 W

    Nabíječka baterií MW4798 v klidu 4 W, z toho zdroj 2 W

    Nabíječka CST-15 k mobilu SonyEricsson v klidu: 0.0 W

    Nabíječka k mobilu Alcatel 535 (trafo): v klidu 0.5 W

    Nabíječka k mobilu Siemens: v klidu 0.1 W

    "file server" z 12 let starého PC: 39-45 W, vypnutý tlačítkem 0 W, vypnutý softwarově 25.5 W (AT zdroj)

    Žárovka 25W: 25.8 W

    Pes se svítícím vypínačem: vypnuto 0.0 W, zapnuto 0.3 W

    Klávesy: zdroj AD 5 FP v klidu 2.8 W, zdroj zapojený do vypnutých kláves 2.8 W, zapnuté 6.5 W, během hraní 6.8-7.4 W

    Světlo na akvárko s 18 W zářivkou: 36.8 W (! já jsem ten svůj bastl neměl likvidovat, asi si zase udělám svoje)

    Akvarijní filtr: 6.5 W

    Akvarijní topení: v klidu 0.0 W

    Spínací hodiny ZS10: 0.9 W, při sepnutí 1.4 W

    Mikrovlnná trouba Homefriend (a.k.a. Tesco): v klidu 0.0 W (schválně vybraný typ bez displeje!)

    Rychlovarná konvice: vypnutá 0.0 W, uvaření 1 l vody 0.11 kWh

    Myčka Electrolux Intuition ESF 43011: vypnutá 0.0 W, v pohotovosti (tj. třeba po skončení programu) 1.5 W, spotřeba na 1 cyklus (eko) 0.85 kWh

    1 W ~ 8.76 kWh ~ 40 CZK        

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Obrázky

    Měření spotřeby, obrázek 1 Měření spotřeby, obrázek 2

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Michal Fecko avatar 23.1. 23:51 Michal Fecko | skóre: 25 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    Ahoj, nechces to dat do nejakej prehladnej openoffice tabulky? dik...
    Never date proprietry girls; you can't change them to make them compatible with you.
    24.1. 10:22 lareen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    A co kdybys to treba takhle udelal ty? Data na to mas.

    Lenost nekterych lidi mi opravdu fascinuje.

    Can't someone else do it? The garbage man can!

    depka avatar 24.1. 00:08 depka | skóre: 12 | blog: eterity | Morava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    Pes se sviticim vypinacem?
    reskepkt
    24.1. 00:20 pc2005 | skóre: 25 | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    Morbidní elektroinstalace ;-). Ale ne, psem se myslí 230V "hub" :-D.
    malamanteau | nevykat | Sháním ISA/PCI grafiku s paralelním LCD rozhraním
    Jakub Lucký avatar 24.1. 00:22 Jakub Lucký | skóre: 34 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    Prodlužka s přepínačem ;)
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are. (Zen P.) Blogísek
    AsciiWolf avatar 24.1. 15:55 AsciiWolf | skóre: 22 | blog: /var/log/asciiwolf.log | Valašské Meziříčí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    kralyk avatar 24.1. 00:42 kralyk | skóre: 22 | blog: Untitled
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    No já nevim, ale pro domácí účely imho bohatě stačí běžný multimetr. Alespoň mně.
    Youtube jde (částečně) v HTML5 | křesťan != katolík
    24.1. 01:26 pc2005 | skóre: 25 | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    U pulzních zdrojů multimetr často měří blbě, leda bys měl nějakej, co sampluje průběh a následně ho integruje.
    malamanteau | nevykat | Sháním ISA/PCI grafiku s paralelním LCD rozhraním
    24.1. 10:19 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    otázka je co je to blbě a co správně. Elektroměr v domovním rozvaděči taky průběh nesampluje a neintegruje. Vpodstatě je to variace na asynchronní elektromotor, točí se tak rychle jaký tím prochází proud a jeho údaje jsou směrodatné jen proto že někdo rozhodl že to tak je. Nedělám si iluze že to dobře měří tak podivné spotřebiče jako jsou pulzní zdroje a zářivky s měničem na vysoké frekvenci. Zkusím udělat experiment, změřím různé spotřebiče digitálním multimetrem a klasickým ručičkovým měřákem sovětské výroby. Ale musím pro něj do garáže, takže asi až odpoledne.
    24.1. 13:07 Václav HFechs Švirga | skóre: 18 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    No analogové měřící přístroje často tyto průměry změří velmi přesně. Digitály ale nemají šanci, pokud nejsou true RMS (což levné fakt nejsou). Ty vlastně průběh usměrní a upraví nějakou konstantou pro sinus, pokud je tam třeba obdelník, tak vyhodí nesmysl.
    Podporuji Českou pirátskou stranu | Nový počítač a už ne gentoo :-)
    24.1. 14:02 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    tak jsem provedl pár měření digitálem i analogem a neshledal jsem žádný podstatný rozdíl. Naměřené hodnoty se od sebe liší tak o deset procent a to bych navíc připsal na konto letitého sovětského analogového měřáku. Podobně se totiž liší i jeho údaje na různých rozsazích. Jen pro zajímavost pár naměřených hodnot, měřeno digitálním čtyřmístným multimetrem: SetTopBox Mustek standby 1,4W zapnutý 5,5W.

    Zdroj k rádiu Sangean, transformátorový na prázdno 9,5W, s rádiem 10W.

    Nabíječ k Palm Treo na prázdno 0,7W, připojený 4W.

    Zářivka úsporka Ecolite 11W naměřeno 8,3W.

    Noční světélko z tržnice, s neonovou trubicí, zelené, 4,6W.

    A překvapení na závěr. Noční světélko Osram s čidlem setmění, zřejmě žlutá LED, 0,4W naměřeno zhasnuté 9,5W a rozsvícené 9,7W!

    Otázka je co to počítá na elektroměru. Takhle malé spotřebiče se na něm nedají dost dobře sledovat. Jednou jsem sledoval na elektroměru odběr pily cirkulárky. Motor má na štítku 7kW a za hodinu řezání kdy se to střídavě namáhá a běží naprázdno v těžko definovatelném poměru to za hodinu spotřebovalo necelé 3kWh.
    Jendа avatar 24.1. 14:05 Jendа | skóre: 53 | blog: Výlevníček | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    Zdroj k rádiu Sangean, transformátorový na prázdno 9,5W, s rádiem 10W.
    A překvapení na závěr. Noční světélko Osram s čidlem setmění, zřejmě žlutá LED, 0,4W naměřeno zhasnuté 9,5W a rozsvícené 9,7W!
    Hmm, efektivita :-).
    brk avatar 24.1. 14:32 brk | skóre: 27 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    Jendou dobou se prodávaly nějaké malé stolní halogenové lampičky, které měly vypínač na sekundáru. Asi byly tyhle vypínače levnější, tak je výrobce použil.
    USE="-qt -kde"
    24.1. 15:59 Jan Grmela | skóre: 43 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    Asi jako oblíbené překližkové bedýnky Genius. Taky vypínač na sekundáru, takže i po vypnutí si vesele hučí dál.
    Pokud něco není rozbité, opravuj to tak dlouho, než se to rozbije.
    24.1. 16:11 Semo | skóre: 40 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    Niekde som si o nich precital ze "vypnute" by mali zrat 10W a zapnute 20W. Tak som im spravil vypinac na snure a zapinam ich na 2 miestach. Ale odkedy som si kupil poriadne sluchatka, tak ich zapinam iba na filmy.
    24.1. 17:13 Jan Grmela | skóre: 43 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    To je docela vostrý teda. Já mám naštěstí u počítače dva psy s čudlíkama takže je de facto taky vypínám na primáru.
    Pokud něco není rozbité, opravuj to tak dlouho, než se to rozbije.
    24.1. 16:22 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    ten vypínač v sekundáru je celkem běžná praxe. Kromě zmíněných lampiček je to snad u všech počítačových repráků a jistě by se to našlo i jinde. To světýlko Osram schválně zkusím rozmontýrovat, to mě fakt dostalo. Na štítku má 0,4W, je to jen taková ta bludička aby člověk v noci věděl kde jsou dveře nebo aby se děti nebály a ono to sosá jak půl lustru. Pak si kupte něco úsporného. Ten zdroj k rádiu mě až tak nepřekvapil, to spíš jak malý rozdíl je mezi naprázdno a zapnutým rádiem. Ten Sangean je poměrně složitý, má to kromě obvyklých rozsahů celé pásmo krátkých vln s příjmem v SSB modulaci. Na baterie to nevydrží moc dlouho takže jsem čekal větší odběr.
    mozog avatar 24.1. 16:58 mozog | skóre: 26 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    za vypinac na sekundaru (pokud zadny neni na primaru) bych vesel za koule do pruvanu
    Uceni jeste nikoho nezabilo, ale proc riskovat ?
    kyknos avatar 24.1. 00:51 kyknos | skóre: 16 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    Světlo na akvárko s 18 W zářivkou: 36.8 W --- lol :)

    btw to je tak maly nebo tam mas takovou tmu?
    I've sat and I've watched an ice-age thaw Are you the one that I've been waiting for?
    hajma avatar 24.1. 14:53 hajma | skóre: 27 | blog: hajma | Říčany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    tmu. už x měsíců se nemůžu dokopat k udělání pořádnýho světla.
    21 promarněných znaků
    Luboš Doležel (Doli) avatar 24.1. 01:06 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 90 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    Světlo na akvárko s 18 W zářivkou: 36.8 W
    Nemáš tam náhodou dvě zářivky? Protože my v akvárku 18W zářivku máme, jenže jsou dvě :-)
    kyknos avatar 24.1. 01:08 kyknos | skóre: 16 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    rofl :)

    uplne blbej snad neni - spis to bude cinska elektronika :)
    I've sat and I've watched an ice-age thaw Are you the one that I've been waiting for?
    kyknos avatar 24.1. 01:10 kyknos | skóre: 16 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    cinska tlumivka :P
    I've sat and I've watched an ice-age thaw Are you the one that I've been waiting for?
    24.1. 01:27 pc2005 | skóre: 25 | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    Odporovej dělič :-D.
    malamanteau | nevykat | Sháním ISA/PCI grafiku s paralelním LCD rozhraním
    Luboš Doležel (Doli) avatar 24.1. 01:18 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 90 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    No, krásně by to číslo odpovídalo :-)
    kyknos avatar 24.1. 01:23 kyknos | skóre: 16 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    Neodpovidalo - protoze krome trubice zere i neco ta elektronika kolem. A pokud je tam misto kvalitniho elektronickeho predradniku nejaka cinska tlumivka, muze to dopadnout takhle.
    I've sat and I've watched an ice-age thaw Are you the one that I've been waiting for?
    24.1. 01:28 pc2005 | skóre: 25 | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    Tak účinnost 50% (za předpokladu, že těch 18W je čistá zářivka), je docela dobrý :-D.
    malamanteau | nevykat | Sháním ISA/PCI grafiku s paralelním LCD rozhraním
    25.1. 15:58 Martin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    Pokud se ma nekde ztratit 18W, tak to nekde musi celkem dost topit, ne?
    kyknos avatar 25.1. 16:00 kyknos | skóre: 16 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    Vsak ono to topit umi, a to dokonce i kdyz je osvetleni kvalitni. V lete to byva v mnoha akvariich zasadni problem - bud se prehriva nebo je v nem tma.
    I've sat and I've watched an ice-age thaw Are you the one that I've been waiting for?
    24.1. 01:13 Jary | skóre: 27 | blog: Jary má blog | Dům
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    Měří ta věc RMS?
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky.
    AsciiWolf avatar 24.1. 15:58 AsciiWolf | skóre: 22 | blog: /var/log/asciiwolf.log | Valašské Meziříčí
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    Ghaad avatar 24.1. 10:10 Ghaad | skóre: 30 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    Nejak tam motas jednotky, napr. notebook 0.9 kWh/24h, to bych kvuli srozumitelnosti napsal jako 0.0375 kWh nebo 37.5 Wh. Zajimalo by me, jak je takove mereni mozne, kdyz udavas 0.9 kWh/24h, to jako pracujes 24 hodin v kuse? Nebo jak jsi prisel na 24h?
    GNUniverse - May the source be with you...
    24.1. 10:27 lareen
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    Staci napr. pracovat po tri dny osm hodin v kuse denne :-) Aneb jak jsi prisel na to "v kuse"? :-D
    Ghaad avatar 24.1. 11:02 Ghaad | skóre: 30 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    Jednoduse z duvodu, ze uvadis spotrebu za 1h za 24h, coz je nesrozumitelny udaj. Spis jsi to tedy myslel tak, ze je to prumerna spotreba za 1h namerena po dobu se souctem 24h.
    GNUniverse - May the source be with you...
    24.1. 10:31 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    To bys pak mel blbe jednotky ty. 0.9 kWh / 24 h je 37.5 W, nikoliv 37.5 Wh.
    Ghaad avatar 24.1. 11:04 Ghaad | skóre: 30 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    37.5 W je to same jako 37.5 Wh, ty hodiny se vetsinou pisou jen u kW, ja je tady psal i u W.
    GNUniverse - May the source be with you...
    kyknos avatar 24.1. 11:06 kyknos | skóre: 16 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    ?
    I've sat and I've watched an ice-age thaw Are you the one that I've been waiting for?
    24.1. 11:13 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    Doporucuji zopakovat latku fyziku ze ZS, zejmena:

    http://en.wikipedia.org/wiki/Units_of_energy

    http://en.wikipedia.org/wiki/Power_(physics)
    24.1. 11:15 Jary | skóre: 27 | blog: Jary má blog | Dům
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    Zatímco W -- Watt je jednotkou výkonu, Wh -- Watthodina je jednotkou energie, tedy integrál výkonu v čase.
    37.5 W je to same jako 37.5 Wh, ty hodiny se vetsinou pisou jen u kW, ja je tady psal i u W.

    37.5 km/h je to same, jako 37.5 km, ty hodiny se většinou píšou jen u km, já je tady psal i u m. To je blbost, co?
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky.
    Jendа avatar 24.1. 13:43 Jendа | skóre: 53 | blog: Výlevníček | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    Teď jsem publikoval blogpost o bitech a bajtech a takže už vím, jaké jednotky si zopakujeme příště :-D.
    Jendа avatar 24.1. 13:45 Jendа | skóre: 53 | blog: Výlevníček | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    Luboš Doležel (Doli) avatar 24.1. 14:45 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 90 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    Ano! Znám i matfyzáky, co neznají rozdíl mezi W a Wh.
    kralyk avatar 24.1. 16:38 kralyk | skóre: 22 | blog: Untitled
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    Na tom není nic divného. Já zas znám matfyzáky, kteří neznají rozdíl mezi monolitickým a micro kernelem. Hint: ne každý dělá fyziku ;-)
    Youtube jde (částečně) v HTML5 | křesťan != katolík
    24.1. 17:17 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    Rozdil mezi monolitickym a microkernelem se neuci na ZS/SS, rozdil mezi W a Wh ano.
    kyknos avatar 24.1. 17:31 kyknos | skóre: 16 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    Za neznalost rozdilu mezi W a Wh by si vyletel od maturity nebo treba i zkousky z biologie :)
    I've sat and I've watched an ice-age thaw Are you the one that I've been waiting for?
    kralyk avatar 24.1. 17:43 kralyk | skóre: 22 | blog: Untitled
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    Chci vidět, jak všichni, kdo mají ZŠ/SŠ nebo skoušku z bižule vědí, jaký je rozdíl mezi W a Wh.

    Na ZŠ/SŠ se učily kdejaký věci, např. kdy a kde se stala ta a ta bitva a kdo napsal tu a tu literární ptákovinu... Mnoho z těhle věcí už si nepamatuju.
    Youtube jde (částečně) v HTML5 | křesťan != katolík
    kralyk avatar 24.1. 17:43 kralyk | skóre: 22 | blog: Untitled
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    ehm, zkoušku.
    Youtube jde (částečně) v HTML5 | křesťan != katolík
    kyknos avatar 24.1. 18:06 kyknos | skóre: 16 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    Tak vime jak to chodi, ze... prava v Plzni atd.

    Rekl bych to jinak, kdo si tyhle zkousky ZASLOUZI, musi ten rozdil znat.
    I've sat and I've watched an ice-age thaw Are you the one that I've been waiting for?
    kralyk avatar 24.1. 19:45 kralyk | skóre: 22 | blog: Untitled
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    No o tom přesně mluvím. Matfyzákům, kteří nestudují fyziku, může tedy být nějaké W a Wh úplně někde ;-)
    Youtube jde (částečně) v HTML5 | křesťan != katolík
    kyknos avatar 24.1. 19:49 kyknos | skóre: 16 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    Mel jsme o matfyzu lepsi mineni. I informatik by mel vedet, jak pocitac funguje a co to je elektrina.

    Biolog by bez takovych zakladnich znalosti neuspel, a to ma k te fyzice a matfyzu vubec dal nez ten informatik.
    I've sat and I've watched an ice-age thaw Are you the one that I've been waiting for?
    kralyk avatar 24.1. 21:23 kralyk | skóre: 22 | blog: Untitled
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    Tak dejme tomu, že ten informatik by to ještě jakože měl vědět, ikdyž u takovým různých abstraktnějších jako sw engineering nebo teoretická informatika bych na tom taky nějak zvlášť nelpěl.

    U biologů bych nesouhlasil - znám pár biologů a bioložek [ne student, vědecká záležitost], ve svém oboru jsou dobří/dobré, ale ve fyzice by nejspíš tápali a určitě tápaly ;-)
    Youtube jde (částečně) v HTML5 | křesťan != katolík
    kyknos avatar 24.1. 22:25 kyknos | skóre: 16 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    Dobry biolog nemuze tapat v zakladni fyzice, protoze bioilogie bez fyziky proste nefunguje.

    Jo, kdyz se nekdo specializuje na trideni brouku, muze byt dobry broukolog, a asi se bez fyziky obejde, ale to neznamena, ze je dobry biolog.
    I've sat and I've watched an ice-age thaw Are you the one that I've been waiting for?
    kralyk avatar 24.1. 22:54 kralyk | skóre: 22 | blog: Untitled
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    Jo, kdyz se nekdo specializuje na trideni brouku, muze byt dobry broukolog, a asi se bez fyziky obejde, ale to neznamena, ze je dobry biolog.
    Hm. Takže v podstatě záleží jen na tom, jak si nadefinujeme "dobrého biologa".
    Stejně nakonec dojdem k tomu, že bez elementární fyziky člověk nemůže být dobrý věděc...
    Youtube jde (částečně) v HTML5 | křesťan != katolík
    kyknos avatar 25.1. 04:52 kyknos | skóre: 16 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    Dobry biolog ma vseobecny prehled o biologii. Prinejmensim v rozsahu nespecializacnich prednasek na fakulte.
    I've sat and I've watched an ice-age thaw Are you the one that I've been waiting for?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 24.1. 23:49 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 90 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    Alespoň orientační chápání W a Wh je v dnešním světě plném elektroniky natolik zásadní, že by to každý inteligentní člověk měl zvládat.
    Ghaad avatar 24.1. 19:42 Ghaad | skóre: 30 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    Chcete mi tady vsichni tvrdit, kdyz zapnu zarovku s napisem 100 W, ze nebude mit spotrebu 0.1 kWh? Stejne tak mohu prece napsat, ze ma zarovka spotrebu 100 Wh.
    GNUniverse - May the source be with you...
    Jendа avatar 24.1. 19:46 Jendа | skóre: 53 | blog: Výlevníček | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    kyknos avatar 24.1. 19:47 kyknos | skóre: 16 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    Kdyz ji nechas svitit presne hodinu, tak spotrebuje 100Wh, to je pravda.

    Kdyz ji ale nechas svitit dele, spotrebuje treba 165Wh.

    Prikon ma ale porad 100W, at s ni svitis jak dlouho chces.

    Proste dve ruzne veliciny a dve ruzne jednotky, cemu nerozumis?
    I've sat and I've watched an ice-age thaw Are you the one that I've been waiting for?
    Ghaad avatar 24.1. 20:11 Ghaad | skóre: 30 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    Tomu nahodou rozumim a tak jsem to taky myslel :) Takze nechapu vseobecne pozdvizeni, mozna jen spatne napsano/pochopeno.
    GNUniverse - May the source be with you...
    24.1. 23:21 Peter Habčák | skóre: 16
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    Či napíše, že spotreba je 37,5Wh za 1 hodinu, alebo 900Wh za 24 hodín, je úplne jedno. Takže v tom prvom komentári by som nehovoril o miešaní jednotiek. Pretože kWh je iba násobok Wh, jednotka je to stále rovnaká.

    Pokiaľ sa spotreba naozaj vydelí časom (900 Wh:24h), výsledkom bude výkon, nie spotreba. To vyvolalo celú diskusiu.
    Have you tried turning it off and on again?
    Luboš Doležel (Doli) avatar 24.1. 23:47 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 90 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    Ne, ty to vůbec nechápeš :-) W je něco jako "průtok", kdežto Wh je něco jako "protečený objem", když to přirovnáme ke kapalině. Takže říct "žárovka žere 40 Wh" je naprostá hovadina.
    Ghaad avatar 25.1. 12:43 Ghaad | skóre: 30 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    W je něco jako "průtok"
    Tak v tomhle jsem asi fakt blbej, ale uz zacinam chapat, protoze bych ciste logicky rekl, ze "prutok" musi byt "objem za urcitou dobu". Stejne jako rychlost je vzdalenost za urcitou dobu. Viz. jedna reakce W = J/s (= energie za sekundu), ktera to povrzuje, takze jsem na spravne ceste :) Jste me tady ukecali.
    GNUniverse - May the source be with you...
    Jakub Lucký avatar 25.1. 12:45 Jakub Lucký | skóre: 34 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are. (Zen P.) Blogísek
    25.1. 13:14 Jary | skóre: 27 | blog: Jary má blog | Dům
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    Gratuluji (:
    .sig virus 3.2_cz: Prosím, okopírujte tento text do vaší patičky.
    24.1. 21:18 Semo | skóre: 40 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    W = J/s. Wh = 3600Ws = 3600J/s*s = 3600J. J != W
    hajma avatar 24.1. 14:51 hajma | skóre: 27 | blog: hajma | Říčany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    Nejak tam motas jednotky, napr. notebook 0.9 kWh/24h, to bych kvuli srozumitelnosti napsal jako 0.0375 kWh nebo 37.5 Wh. Zajimalo by me, jak je takove mereni mozne, kdyz udavas 0.9 kWh/24h, to jako pracujes 24 hodin v kuse? Nebo jak jsi prisel na 24h?
    prostě notes za 24 hodin spotřebuje 0.9 kWh. Ten měřák se dá nastavit, aby ukončil měření po 1 a 7 dnech, takže tohle je číslo, který z něj vypadlo. Díky tomu, že ve vztahu s mým dodavatelem el.energie se kWh používá jako základní jednotka, nevidím důvod, proč ji nepoužít. No a notes se používá na brouzdání a semtam nějaký drobnosti a přes noc si kompiluje.
    21 promarněných znaků
    Ghaad avatar 24.1. 20:15 Ghaad | skóre: 30 | blog: blogoblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    Jo jasny i tohle, proste cas mereni byl celkem 24h, to se nedalo ani jinak pochopit, ale vubec to nezodpovedelo moji otazku: to jsi celych 24h v kuse pracoval u PC? Jinak je ten vysledek mereni k nicemu, kdyz neznam celkovy cas, po ktery byl notebook "aktivne" vyuzivan. Dobre je to treba u lednicky apod., ale aktualne nevim, jakou realnou prumernou spotrebu ma tvuj notebook za hodinu (ne ze by mi na tom opravdu zalezelo, ale trochu v te tabulce proste stouram).
    GNUniverse - May the source be with you...
    hajma avatar 24.1. 22:22 hajma | skóre: 27 | blog: hajma | Říčany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    co jsem se tak koukal, tak u normálního brouzdání apod. kolem 25-35 W.
    21 promarněných znaků
    25.1. 00:29 pc2005 | skóre: 25 | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    Lednička má značně nespojitý průběh. V závislosti na otvírání dveří a okolní teploty se spouští čerpadlo nebo žárovka osvětlení.
    malamanteau | nevykat | Sháním ISA/PCI grafiku s paralelním LCD rozhraním
    24.1. 11:48 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    LCD monitor LG206WTQ: vypnutý 0.7 W, vypnutý tlačítkem (tj. nesvítí dioda) 0.7 W
    To mě zaujalo.
    kralyk avatar 24.1. 11:53 kralyk | skóre: 22 | blog: Untitled
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    Imho to první bude DPMS a to druhý standby. Ne, že by to nebylo skoro to samý :-D
    Youtube jde (částečně) v HTML5 | křesťan != katolík
    25.1. 10:43 misace
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    Tak hlavně že už to tlačítko nemusím 2x denně mačkat, když si tím nepomůžu :D
    Jezekus avatar 24.1. 12:09 Jezekus | skóre: 10 | blog: jezkova_nora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    To mi připomnělo když jsem podobnym krámem (podle obrázku to vypadá na levnější zařízení kolem 1000,-Kč ale orientačně to stačí) měřil tátovo PC :-D
    C2Q QX6700, 2x1GB+2x2GB 1066MHz CL4,2xWD Raptor+ WD 1TB RE3, GF 8800GTX, DVD-ROM, SB Audigy, 4x 120mm fan a to celý na Seasonic zdroji 600W.
    Vypnuté to žralo kolem 4W, idle kolem 200W a v peaku při zátěžových testech (CPU,GPU,RAM+běžící disky) kolem 485W :-D :-D
    Ale co mam ho rád :-)
    24.1. 15:36 gtz | skóre: 23 | blog: merlins | Brno / Brno - Venkov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    ADSL Modem AM200G: 13.1 W to bylo při zátěži nebo když ADSL nic nedělalo ?

    Předpokládám je tam nějaký spínaný zdroj 12V nebo 5V.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou všude
    hajma avatar 24.1. 22:23 hajma | skóre: 27 | blog: hajma | Říčany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    to je docela zajímavý, zátěž na to neměla prakticky vliv. Jinak je tam spínaný 18V.
    21 promarněných znaků
    25.1. 09:09 Čech Antonín | skóre: 16 | blog: CzechTony
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby

    Moje mereni podobnym dig. wattmetrem:

    PC iCeleron 1.7GHz, 1x hdd, 1x dvd rom, gf4mx - 71 az 86W

    PC Compaq 486 vc monitoru - 75W

    Bezdratovy telefon Siemens - 3W

    Televizor Panasonic Quintrix 70cm - 68W

    Zarovka bodova 25W - 26W

    Zarovka bodova 40W - 42W

    Tiskarna ink. HP3820 - 6 az 19W

    Notebook Lenovo iP1.7GHz, 80GB, 2GB,gk intel, wifi - 35 az 62W

    UPS APC CS500 bez zateze, nabita - 3W

    PC C2D E7400, 2GB, 3x HDD, 1x DVDRW, GF5200 PCI-e, 2x lan, 2x zvukovka, usb dvbt, bez zateze - 98W

    Prenosny 3.5" sata disk, USB, ext. napajeni - 9 az 12W

    25.1. 15:16 pc2005 | skóre: 25 | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    PC Compaq 486 vc monitoru - 75W
    ROFL co to je za klávesnici?
    malamanteau | nevykat | Sháním ISA/PCI grafiku s paralelním LCD rozhraním
    Limoto avatar 25.1. 12:50 Limoto | skóre: 31 | blog: Limotův blog | Prostějov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    Jak se dá AT zdroj vypnout softwarově?
    25.1. 13:37 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    Sám o sobě nijak. Ale není zas tak velký problém udělat nějaky odpojovač, buďto s klasickým relé, nebo se SSR. Na ovládání pak stačí jeden bit na jakémkoliv výstupním portu - já osobně použil jeden ze signálů řízení modemu ze sérivého portu.

    hajma avatar 25.1. 14:50 hajma | skóre: 27 | blog: hajma | Říčany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    Jak se dá AT zdroj vypnout softwarově?
    tím vypnutý softwarově 25.5 W (AT zdroj) jsem myslel, že shodím systém pomocí 'halt'. Tak se vypnou disky a snad i pár dalších věcí, ale AT zdroj samozřejmě zůstane běžet.
    21 promarněných znaků
    25.1. 18:45 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Měření spotřeby
    Přílohy:
    To vypadá na mírné nedorozumnění. Softwarově se vypíná ATX zdroj, AT zdroj se vypínal mechanicjkým spínačem. Viz fota v příloze. Ale je pravda, že pokud se chce natvrdo vypnout, je to stejné u obou dvou typů - musí se odpojit buďto pomocí relé nebo nějakého polovodičového ekvivalentu. U AXT zdroje je jen výhoda v možnosti použít na ovládání relé běžné napájení, např. z USB portu.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   Powered by 64bit.eu   64bit.eu logo
    © 1999-2010 Stickfish, s. r. o. Všechna práva vyhrazena.