abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:00 | IT novinky

    DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (11%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 566 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Panasonic Toughbook CF-18

    23.10.2010 16:38 | Přečteno: 4400× | 3 | poslední úprava: 23.10.2010 17:13

    Takže došiel. A ako som sľúbil píšem linuxovú recenziu. O čom všetkom bude? Najprv si uvedieme technický opis zariadenia, potom opis HW detekovaného pod Linuxom (Slax), nasledovať bude nejaké to info o tzv. Windows based dualboote so Slaxom, povieme si niečo o špecifikách tohto notebooku a na záver ešte pridám nejaké tie obrázky.

    HW špecifikácia
    Procesor: Intel® Pentium M ULV 900 MHz
    Chipset: Intel 855GM
    RAM: 256 MB DDR-266 SDRAM max. 1280 MB
    Dotykový display: 10.4" 1024 x 768 (XGA)
    
    Grafická karta: integrovaná, Intel 82852/82855
    Audio: SigmaTel STAC9767 AC`97
           zabudovaný reproduktor
    PCMCIA sloty: 2x
    HDD: 60 GB 
    
    V/V porty: 	
     * 1 x audio  jac
     * 1 x mikrofónový jack
     * 1 x VGA port
     * 1 serial port
     * 1 x RJ11 Modem jack
     * 1 x RJ45 LAN jack
     * 2 x USB 2.0 
    
    Komunikácia: 
    Sieťová karta RTL 8139 10/100
    Fax modem 56K
    Wi-Fi Intel Pro 2100 3B
    
    Možnosti rozšírenia:
     * RTT/CDMA 2000
     * GSM/GPRS s interným SIM slotom
     * Bluetooth *
     * prijímač GPS 
     * klávesnica s podsvietením
     * SmartCard čítačka
    
    * - obsahuje aj môj model 
    
    Rozmery a hmotnosť:
     * 4.8 x 27.2 x 21.6 cm
     * 2 kg 
    
    Napájanie:
     * Li-Ion 7.4V, 6600mAh, 4-6 hodín
     * 240V AC adaptér 
    

    Identifikácia pod Linuxom

    Trošku sklamaním je pre mňa že štandardne takpovediac "out of the box" nefunguje pod Linuxom (konkretne Slax 6.1.2) dotykový display. Nad tým ako ho spojazdniť budem musieť ešte popremýšľať a poobzerať nejaké tie fóra. Všeky nasledujúce informácie sazrejme pridám aj do HW databázy na ABCčku akonáhle bude pridaná podsekcia Panasonic do sekcie Notebooky.

    root@slax:~# lspci
    00:00.0 Host bridge: Intel Corporation 82852/82855 GM/GME/PM/GMV Processor to I/O Controller (rev 02)
    00:00.1 System peripheral: Intel Corporation 82852/82855 GM/GME/PM/GMV Processor to I/O Controller (rev 02)
    00:00.3 System peripheral: Intel Corporation 82852/82855 GM/GME/PM/GMV Processor to I/O Controller (rev 02)
    00:02.0 VGA compatible controller: Intel Corporation 82852/855GM Integrated Graphics Device (rev 02)
    00:02.1 Display controller: Intel Corporation 82852/855GM Integrated Graphics Device (rev 02)
    00:1d.0 USB Controller: Intel Corporation 82801DB/DBL/DBM (ICH4/ICH4-L/ICH4-M) USB UHCI Controller #1 (rev 03)
    00:1d.1 USB Controller: Intel Corporation 82801DB/DBL/DBM (ICH4/ICH4-L/ICH4-M) USB UHCI Controller #2 (rev 03)
    00:1d.2 USB Controller: Intel Corporation 82801DB/DBL/DBM (ICH4/ICH4-L/ICH4-M) USB UHCI Controller #3 (rev 03)
    00:1d.7 USB Controller: Intel Corporation 82801DB/DBM (ICH4/ICH4-M) USB2 EHCI Controller (rev 03)
    00:1e.0 PCI bridge: Intel Corporation 82801 Mobile PCI Bridge (rev 83)
    00:1f.0 ISA bridge: Intel Corporation 82801DBM (ICH4-M) LPC Interface Bridge (rev 03)
    00:1f.1 IDE interface: Intel Corporation 82801DBM (ICH4-M) IDE Controller (rev 03)
    00:1f.3 SMBus: Intel Corporation 82801DB/DBL/DBM (ICH4/ICH4-L/ICH4-M) SMBus Controller (rev 03)
    00:1f.5 Multimedia audio controller: Intel Corporation 82801DB/DBL/DBM (ICH4/ICH4-L/ICH4-M) AC'97 Audio Controller (rev 03)
    00:1f.6 Modem: Intel Corporation 82801DB/DBL/DBM (ICH4/ICH4-L/ICH4-M) AC'97 Modem Controller (rev 03)
    01:00.0 CardBus bridge: Texas Instruments PCI1520 PC card Cardbus Controller (rev 01)
    01:00.1 CardBus bridge: Texas Instruments PCI1520 PC card Cardbus Controller (rev 01)
    01:02.0 Ethernet controller: Realtek Semiconductor Co., Ltd. RTL-8139/8139C/8139C+ (rev 10)
    01:03.0 Network controller: Intel Corporation PRO/Wireless LAN 2100 3B Mini PCI Adapter (rev 04)
    
    root@slax:~# lsusb
    Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0002 Linux Foundation 2.0 root hub
    Bus 004 Device 002: ID 044e:3001 Alps Electric Co., Ltd UGTZ4 Bluetooth
    Bus 004 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
    Bus 003 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
    Bus 002 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
    
    root@slax:~# lspcmcia
    Socket 0 Bridge:        [yenta_cardbus]         (bus ID: 0000:01:00.0)
    Socket 1 Bridge:        [yenta_cardbus]         (bus ID: 0000:01:00.1)
    
    root@slax:~# cat /proc/cpuinfo
    processor       : 0
    vendor_id       : GenuineIntel
    cpu family      : 6
    model           : 9
    model name      : Intel(R) Pentium(R) M processor  900MHz
    stepping        : 5
    cpu MHz         : 598.496
    cache size      : 1024 KB
    fdiv_bug        : no
    hlt_bug         : no
    f00f_bug        : no
    coma_bug        : no
    fpu             : yes
    fpu_exception   : yes
    cpuid level     : 2
    wp              : yes
    flags           : fpu vme de pse tsc msr mce cx8 sep mtrr pge mca cmov pat clflush dts acpi mmx fxsr sse sse2 tm pbe up bts est tm2
    bogomips        : 1196.99
    clflush size    : 64
    power management:
    

    Dualboot Win/Slax

    Notebook podobne ako predchazdajúce budem používať v dualboot režime so Slaxom - dualboot založený na Windowse. Skôr využívaní boot managera Windowsu. Takže ako na to.

    1. stiahneme si Slax (usb alebo iso verziu)
    2. rozbalime na disk C adresare boot a slax
    3. stiahneme si tieto 2 grub4dos subory 
    4. rozbalime ich priamo na C disk
    5. pridame do boot.ini tento riadok: C:\grldr="Slax Linux"
    6. ako možnosť môžeme zmeniť v boot.ini timeout na 10
    

    nevýhodou takéhoto riešenia je horšia možnosť uložiť zmeny prostredia urobené v Linuxe. Nakoľko nepatrím k ortodoxným používateľom Linuxu a na notebooku mám licenciu Windows XP Professional rozhodol som sa pre toto riešenie (ktoré sa mi už pár krát osvedčilo). Ihneď po kúpe som vybral 256M pamäťový modul (nachádzajúci sa pod speakrom) a doplnil som ho o 1GB modul (333Mhz DDR - ktorý som mal zvyšný) a tým som sa dostal na maximum osadenia 1280MB (256 vnutorná pamäť a 1GB dodatoťná).

    Špecifiká
    Tento tablet/notebook je v prvom rade odolný - voči nárazom, prachu, piesku, striekajúcej vode, mrazu (vyhrievaný hdd v odolnej kliekte), vibráciám - čiže aj voči tvrdšiemu zaobchádzaniu. Táto extrémna odolnosť je doplnená veľmi peknným aj keď na prvý pohľad mohutným polo-pogumovaným dizajnom. Videá na youtube dokazujú že dokáže odolať bez poškodenia iba so škrabancami an kryte pádom, prejdeniu autom, pobytu v chladničke, striekajúcej vode, či dokonca sa dá po ňom v zavretom stave bezproblémov skákať ťi na vrchu krytu založiť na malú chvíľu oheň. Samozrejme nič z toho skúšať nebudem. Všetky konektory a porty su chránené a obal je tvorený tvrdenou gumou a magnéziovým krytom. Často je možné tento a podobné modely Toughbookov vidieť väčšinou v amerických "moderných" vojnových filmoch (upravený toughbook napr. vo filme Tears of the Sun a CF-18 vo filme Kingdom). Dôvodom pre ktorý som si ho zaobstaral je presne jeho odolnosť ktorú využijem v nepredvídaných situáciach a budem sa môcť na túto odolnosť spoľahnút a netrpnúť pri každom buchnutí, vačšej vibrácii či spadnutí notebooku - často totiž používam notebook v aute či vonku. A tam je naozaj dosť možností využiť jeho odolnosť.

    Záverom

    Notebook je, aj keď používaný, vo veľmi zachovalom stave bez škrabanca. Používanie ako tablet je návyková záležitosť a to hlavne v teréne a aute. Výdrž do 6 hodín sa tiež hodí. Môj aktuálne vzdrží cca 4 hodiny. Zatiaľ spokonosť nadmieru trošku sklamaním pre mňa bola snáď len absencia interného GPRS a GPS modulu (ktorý v špecifikácii bol - ale uvadzaný ako optional) a trošku neštandardne umiestnenie kláves a ich relatívne malé roymery - na rozmery som si už zvykol, na rozloženie ešte nie. Takže sa budem musieť ešte poobzerať po 3G GSM PCMCIA karte a GPS snáď raz príde spolu s mobilom (Sonim XP3) :-D.

    Obrázky
           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Anketa

    Využili by ste notebook/tablet so zvýšenou odolnosťou?
     (55 %)
     (10 %)
     (34 %)
    Celkem 58 hlasů

    Obrázky

    Panasonic Toughbook CF-18, obrázek 1 Panasonic Toughbook CF-18, obrázek 2 Panasonic Toughbook CF-18, obrázek 3 Panasonic Toughbook CF-18, obrázek 4 Panasonic Toughbook CF-18, obrázek 5 Panasonic Toughbook CF-18, obrázek 6 Panasonic Toughbook CF-18, obrázek 7 Panasonic Toughbook CF-18, obrázek 8 Panasonic Toughbook CF-18, obrázek 9 Panasonic Toughbook CF-18, obrázek 10

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Fluttershy, yay! avatar 23.10.2010 16:48 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Toughbook CF-18
    Máš ji mít!

    Ta klávesnice se mi příčí, odrazuje mě od toho, jinak by se mi něco takového taky líbilo.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Michal Fecko avatar 23.10.2010 16:53 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Toughbook CF-18
    Dik priebežne doplním. Áno rozloženie je neprijemné ale klávesnica je pre mňa viacmenej len o zvyku. Treba na to iba čas. Softwarová klávesnica od Panasonicu pre Win ma nastaviteľnú veľkosť a štandardné rozloženie. K SW vybaveniu pre Windows z dielne Panasonicu len toľko - malé a rýchle aplikácie ktoré nezavadzajú a naozaj uľahčujú prácu.
    Fluttershy, yay! avatar 23.10.2010 17:00 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Toughbook CF-18
    Zvyk, zvyk. Na klávesnici s dementní reakcí při stisku klávesy si nejsem schopen zvyknout a s rozložením mám poslední dobou taky potíže. Plus trackpoint.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Michal Fecko avatar 23.10.2010 16:56 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Toughbook CF-18
    V tej podsekcii v časti Nástroje mi chýba možnosť "Vložit novou položku". :-(
    Fluttershy, yay! avatar 23.10.2010 16:58 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Toughbook CF-18
    Už by to mělo být OK.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Michal Fecko avatar 23.10.2010 17:08 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Toughbook CF-18
    OK, dik este raz...
    Fluttershy, yay! avatar 23.10.2010 17:22 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Toughbook CF-18
    To jméno není myšleno jako to to tvoje, takže tu to je.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Michal Fecko avatar 23.10.2010 19:30 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Toughbook CF-18
    Mea culpa... OK
    lukve avatar 23.10.2010 19:44 lukve | skóre: 28 | blog: Lukove | Prešov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Toughbook CF-18

    eh ak by sa ti dostal pod ruky nejaky vecsi disk tak nevahaj a hned upgrade aspon na 160gb..

    gigova ramka uplne postacuje na Xpcko ale aj na akykolvek linux na beznu pracu na notebooku, ibaze by si na tom chcel spustat java apps.

    linux user more than 20y
    Michal Fecko avatar 23.10.2010 19:59 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Toughbook CF-18
    javu nie - nestras :-) Zatial mi staci Ccko, sem tam BASH a zacinam v Pythone. A disk no chcel by som SSD - mne vazne neide o velkost disku. Disk na pracu, programy, dokumenty a hudbu by mi stacil aj 30GB keby bol SSD :) na ostatne veci mam doma linux server (320GB + 500GB). A pozerat filmy ci serialy naozaj na notebooku ked som vonku nemusim. Ozaj pocul niekto za Vas o IDE SSD 2,5" disku?
    23.10.2010 22:23 isek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Toughbook CF-18
    Taky jsem dlouho hledal a cekal na IDE SSD 2.5" a nakonec nasel od Transcendu. Koupil jsem 64 GB do sveho NB a jsem s nim moc spokojeny. 32 GB stoji cca 2000 Kc. Maji i SLC, ale ty jsou samozrejme o dost drazsi. Koukni po eshopech, nemaji je vsude (asi je o dost mensi zajem nez o SATA), ja jsem kupoval pres OKComputers.
    Michal Fecko avatar 23.10.2010 22:29 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Toughbook CF-18
    no neviem ako to je s clom a posielanim na slovensko, ale dik, mrknem...
    Fluttershy, yay! avatar 23.10.2010 22:30 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Toughbook CF-18
    Clo snad v EU není, ne?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Michal Fecko avatar 23.10.2010 22:43 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Toughbook CF-18
    jj, ja len ci sa neplati za elektroniku nejake clo alebo pod...
    Jendа avatar 23.10.2010 21:55 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Toughbook CF-18
    Používám JOSM a nezdá se mi, že by to žralo nějak moc paměti.
    otasomil avatar 23.10.2010 18:58 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Toughbook CF-18

    Mechanicke provedeni je JEDINOU dobrou vlastnosti jinak je to stara a pro moderni OS nepouzitelna herka.

    PC s takovymi parametry dnes uz nechce nikdo ani zadarmo.

    Mam doma floppy 8" jednotku - mechanicke provedeni radost pohledet .... same soustruzene a frezovane dily, remeslnne zpracovani a presnost na jednicku s hvezdickou. Nejaka bluray opticka jednotka je oproti tomu plastova sracka pro decka.

     

    Budete-li mit zajem tak Vam onu 8" floppy mechaniku prodam za nekolik tisic ....

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    Fluttershy, yay! avatar 23.10.2010 19:09 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Toughbook CF-18
    Prosím nešířit nesmysly a lži. Opakuji to stále a zopakuji to i tentokrát: proč si lidé pořizují netbooky se srovnatelným výkonem i cenou, ovšem nižší kvalitou? Jak je možné, že některé moderní operační systémy fungují i na výrazně méně výkonných strojích?

    Jednu ~8" mechaniku jsem zrovna věnoval kralykovi, myslím tedy, že prodej by se jevil poněkud mimo.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Michal Fecko avatar 23.10.2010 19:54 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Toughbook CF-18
    PC s takovymi parametry dnes uz nechce nikdo ani zadarmo.
    Zaujimave ze to vravi clovek s Puppy Linuxom :-D Jasne s takymto PC sa neda pracovat - ak pracujes tak ze hras na PC hry, tak ano suhlasim, nove hry tu nepojdu. Ak pracujes tak ze robis v Blenderi tak zase suhlasim, renderovat sa v tom rozumne neda. Ale ak potrebujes vacsinou pisat postu, sem tam nejake tabulky, textove dokumenty, upravit nieco v GIMPe, pustit nejaku MP3, prehrat film, orezat video - tak nehnevaj sa na mna ale na toto staci. Ak tam das nejaky rozumny Linux (uz spominany Slax) tak to ver mi ide ako po masle. Moderny OS je pre teba to co ma v defaulte 3D efekty ze? Ale ony tam niesu pre usnadnenie roboty, oni su tam na paradu, a na moju pracu mi nijako pozitivne nevplyvaju. Opat nepotrebujem moderny look n feel OS, potrebujem hoc starsi ale produktivite nakloneny OS. A nepotrebujem PC na to aby mi dalo v nejakom benchmarku "supervysledok". Potrebujem PC na pracu a tato konfiguracia mi tuto pracu umoznuje. Dokonca fullscreen flash videa neseka... Co viac chciet? :)
    otasomil avatar 24.10.2010 12:10 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Toughbook CF-18

    Ja samozrejme chapu ze to na starsi veci staci, ale doba rika uplne neco jineho a to vime moc dobre oba a vubec vsichni tady.

    Tuto skutecnost bohuzel nezmenime. Ani ja ani Vy.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    brk avatar 24.10.2010 12:20 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Toughbook CF-18
    Asi tak. Stačí prohlížeč, pár panelů s nepovedeným flashem a jde to srát. Představa typu "mi to stačí, já to chci akorát na poštu a internet" je asi tak mimo realitu jako kdysi velmi oblíbené "... nějaký úplně obyčejný levný počítač. Já to chci akorát děckám na hry."
    USE="-qt -kde"
    Jendа avatar 24.10.2010 12:58 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Toughbook CF-18
    Já mám Flash vypnutý - jednak z důvodů výpočetní náročnosti a druhak mě strašně ruší, když se pořád někde něco hýbe.
    24.10.2010 13:48 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Toughbook CF-18
    +1 navíc reklama ve flashi má občas tendenci se zvukově projevovat. Jednou jsem kvůli těm podivným zvukům u kamaráda málem rozebral zesilovač :-)
    Fluttershy, yay! avatar 24.10.2010 14:24 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Toughbook CF-18
    Tak proč povolovat takovou sračku jako Flash? FlashBlock a pouštím si to jen tehdy a tam, když a kde to potřebuju.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    otasomil avatar 24.10.2010 17:02 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Toughbook CF-18

    A jsme u toho. S tim si poradite Vy, ja a naprosta vetsina mistnich ctenaru taky, ale nemuzete to chtit po ovcich jez chcou farmwille, youtube ......

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    Fluttershy, yay! avatar 24.10.2010 17:42 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Toughbook CF-18
    S tím si poradí moje máti nebo třeba babička, když jim to řeknu a třeba jim tam ten FlashBlock hodím/zapnu. Ještě mi poděkujou. Jistě, tyhle lidi to třeba samo od sebe nenapadne, ale taky nejsou schopní se starat o svůj počítač, takže jim to nahodí a vysvětlí někdo jiný.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    otasomil avatar 24.10.2010 19:57 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Toughbook CF-18

    Chapu

    Jenze ja nemam sil kdekoho tahat za rucicku a vysvetlovat ze si musi vypnou flashplugin v prohlizeci aby mohl mit otevreno vic panelu. Je naprosto jedno zda je to zednik, pravnik, doktor ......

    Pokud nekdo nema soucasny standard v HW tak nemam chut se vubec zaobyvat jeho problemy s PC. Toliko praxe.

    Pokud nekdo jez vyuziva PC k vydelecne cinnosti a nema na to, aby cca kazdy 2 -3 roky vymenil PC tak by se mel zamyslet nad svym byznysem neb i ten pravnik, ci doktor si chce obcas odpocinout a zahrat si nejakou gamesu a nevykladejte ze takoveho cloveka neznate.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    Fluttershy, yay! avatar 24.10.2010 20:04 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Toughbook CF-18
    Pokud nekdo nema soucasny standard v HW tak nemam chut se vubec zaobyvat jeho problemy s PC. Toliko praxe.

    Dost divné kritérium. Nevím, proč bych měl nutit třeba prarodiče k pořízení nějaké výkonné (a žravé mašiny). Na tom svém "křápu" udělají totéž, stejně se jim o něj musím starat, takže zapnutí FlashBlocku a minutové vysvětlení se mnohonásobně vyplatí.

    Pokud nekdo jez vyuziva PC k vydelecne cinnosti a nema na to, aby cca kazdy 2 -3 roky vymenil PC tak by se mel zamyslet nad svym byznysem neb i ten pravnik, ci doktor si chce obcas odpocinout a zahrat si nejakou gamesu a nevykladejte ze takoveho cloveka neznate.

    Znám spoustu takových lidí, kteří když si chtějí po šichtě odpočinout, jdou do lesa nebo si vezmou knížku, případně se kouknou na film, pustí si hudbu. Několik z nich si občas zahraje solitaire, jeden poker (bo je náruživý hráč). Těch "pařanů" není zase tolik...

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    24.10.2010 22:10 Lord Vetinari
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Toughbook CF-18
    html5 je rovnako - niekedy dokonca viac narocne na cpu.

    Nepomozete si, nove programy, nove funkcie etc ...zakonite pytaju viac vykonu.

    Fluttershy, yay! avatar 24.10.2010 22:16 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Toughbook CF-18
    HTML5 je nic, podstatná jsou specifika toho videa (nebo (java)skriptu) samotného, jistěže HD video na starém křápu nepřehraju, ale to fakt nepotřebuju, jinak normální video jde akcelerovat přes GPU nebo zvláštní čip.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    24.10.2010 23:51 Lord Vetinari
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Toughbook CF-18

    akcelerovat cez gpu ide aj flash (na windowse a hadam casom aj na linuxe)

    a reklama bude casom aj v javaskripte imo takze sa to vyrovna
    Grunt avatar 25.10.2010 02:48 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Toughbook CF-18
    html5 je rovnako - niekedy dokonca viac narocne na cpu.
    Není vůbec pravda. Záleží na implementaci. A zrovna ta z Firefoxu není ukázková.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    25.10.2010 09:17 Lord Vetinari
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Toughbook CF-18
    afaik plati to aj pre chrome/webkit.
    otasomil avatar 24.10.2010 16:59 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Toughbook CF-18

    1+++

    Tolikrat jsem se setkal s lidma typu ..... ja chci pocitac jen na net a maily  ..... a za par dni ..... to video na youtube se seka serialy na CT se taky sekaji farmwill se seka a zvuk se prerusuje, filmy z uloz.to se sekaji  .....   A k tomu zkriplene udelana stranka s javascriptem a jde takovyto PC do sracek.

    Samozrejme jde prohlizec nastavit tak aby znal jen html jenze pro ovce je to naprosto nedostatecne a ani nechteji vedet co je html a proc flash, javyscript... zatezuje PC a cini z nej plazici se mrtvolu.

    Ovce potrebuji pekne animovane obrazky (reklamy) takze nemohou vypnout flash neb misto nich maji v jednom pripade osklivy gif a nebo bilou plochu cimz se ovce citi osizena na obsahu prave ctene stranky. Znamy cte rano zpravy na novinky.cz a staci, abych se podival na jeho monitor a je mne na bliti z toho ze dobra polovina stranky je tvorena blikajicima pic****nama. Rikam mu .... si blokni flash budes cumet na reklamy jak kreten .... a co tak budu mit pulku stranky bile a prazdne ..... A ja na to .... tak se nazer tech reklam...

    S tema hrama to jeste porad tak je. Decka dnes maji predstavu hrani her z casopisu kterou si chteji nainstalit a hle ona slavna hra vyzaduje aspon dvoujadro na  1,8 GHz, 2 GB RAM, GPU Nvidia ....blablabla s  512 MB pameti  .... a to jsem jeste skromny.

    Holt doba je nekde jinde a to my tady nezmenime a rozhodne nebudeme chtit jit zpet.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    Michal Fecko avatar 24.10.2010 18:27 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Toughbook CF-18

    Cele toto vlakno riesi predsa tvoj postoj ze moderne OS a moderne hry na mojom notebooku nepojdu. No ale to mozme kludne riesit hodinky Patek Phillipe lebo tie tiez nebudem prevadzkovat, jednak preto ze su drahe ale hlavne preto lebo ich nepotrebujem a nepotrpim si na to aby cifernik som mal diamantami vykladany. Veci si viem zariadit tak aby som na "prehistorickom" a nemodernom OS (ci uz WinXP alebo Slax) vykonal viac veci ako ty na W7 ci KDE4 :-). A v tom je ten rozdiel. Zatial co ty tuzis po 4GB RAM, a 8 jadrovom cpu mne bohate vystaci aj uz vyssie popisana konfiguracia a este dlho stacit bude.

    Minule som bol u jedneho chlapika ktory robi energeticke posudky budov. Ma P3 500Mhz, 256M RAM, 20GB HDD, 17" CRT a CDRW na zalohy. Uz viac ako desat rokov na tom robi (najprv win98 teraz win 2000 pro) a nema problem. Zalohuje pracu na CDcka. Ano ma staru masinu, stary OS, ale on to neriesi a nevidi dovod to vyhadzovat len preto ze to je nemoderne a nepodporuju to mnoho noviniek, lebo vsetky tieto veci ako on povedal su len o mode - a o tom aby ludia kupovali a nedajboh neprestali kupovat :-). Takze asi tak. Odporucam filmik "The Story of Stuff"

    otasomil avatar 24.10.2010 19:44 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Toughbook CF-18

    Jenze pokud budeme uvazovat tak jak onen chlapik tak se budem dodnes brodit tak maximalne ve win 3.11, Linux nebude mit zadne GUI a chlacholit se jak mame paradni OS.

    Tito lide pokrok netahnou bohuzel a nebo radeji bohudik.

    Nemuzeme si rikat nam nebo mne to staci tak proc neco novyho. Taky Vam staci DialUP ? Schvalne ... jste vdecny za cinske wifi komponenty za par babek abyste mel doma net hafo MBit/s.  No ale Vam prece staci podle vseho DialUP ne.. tak proc neco moderniho ze jo ...

    Mobil motorola D 160 taky umi volat a posilat, cist SMS a presto ho dnes jiz nikdo nema a ani nechce a proc ..... odpovezte ... vzdyd takovyto telefon umi taky volat a posilat, cist zpravy.

     

    Nedavno tu psal kdosi o adminovi ve skole jaky je to brucoun a jak to vsechno dela po staru, pouziva stare verze SW apod ... a takto se prave ted projevujete Vy.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    Fluttershy, yay! avatar 24.10.2010 19:53 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Toughbook CF-18
    Jenze pokud budeme uvazovat tak jak onen chlapik tak se budem dodnes brodit tak maximalne ve win 3.11, Linux nebude mit zadne GUI a chlacholit se jak mame paradni OS. Tito lide pokrok netahnou bohuzel a nebo radeji bohudik.

    Místo toho máme úžasné GUI úplně na PÍÍÍP a systémy se hodnotí podle toho, jak vypadají (aspoň u těch mobilních zařízení), děkuju pěkně.

    Mobil motorola D 160 taky umi volat a posilat, cist SMS a presto ho dnes jiz nikdo nema a ani nechce a proc ..... odpovezte ... vzdyd takovyto telefon umi taky volat a posilat, cist zpravy.

    Prosím, nepoužívej tyhle kvantifikátory, činí tvé výroky lživými. Znám několik lidí používajících staré alcately (rok ~2000) s napájením tužkovkama nebo třeba Nokii 5110/3310/3410, případně cihloidní ericsson (takový ten s tím kovovým rámečkem), nepochybuju o tom, že by se našel i uživatel starší motoroly.

    Nedavno tu psal kdosi o adminovi ve skole jaky je to brucoun a jak to vsechno dela po staru, pouziva stare verze SW apod ... a takto se prave ted projevujete Vy.

    Protože potřebuje stabilní prostředí. Uživatelé se těžko budou mezi prací přeučovat na moderní sračky jako "Ribbon" MS Office.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    otasomil avatar 24.10.2010 20:04 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Toughbook CF-18

    >>>Místo toho máme úžasné GUI úplně na PÍÍÍP a systémy se hodnotí podle toho, jak vypadají (aspoň u těch mobilních zařízení), děkuju pěkně.

    Muzete skusit nabidnou trhu perfektne funkcni a ergonomicky system se vzhledem win 3.11. To je proste k smichu.

     

    >>>Znám několik lidí používajících staré ....

    Neznam nikoho, kdo ma mobil bez fotoaparatu nebo mp3 playeru. Bohuzel.

    >>>Protože potřebuje stabilní prostředí. Uživatelé se těžko budou mezi prací přeučovat na moderní sračky jako "Ribbon" MS Office.

    Ona spis firma ci skola neni ochotna investovat do noveho SW a tez HW. Udrzovat ve firme stare verze nejakeho SW kvuli zamestnancum protoze je znaji je taky zcestne. Co takhle vzdelavani zamestnancu.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    Michal Fecko avatar 24.10.2010 20:14 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Toughbook CF-18
    Ona spis firma ci skola neni ochotna investovat do noveho SW a tez HW. Udrzovat ve firme stare verze nejakeho SW kvuli zamestnancum protoze je znaji je taky zcestne. Co takhle vzdelavani zamestnancu.
    Aj preškoľovanie zamestnancov niečo stoji a to ako vo firme tak aj v škole. A nečudoval by som sa keby preškoľovanie na novu verziu vyšlo na rovnakú úroveň ako zakúpenie licencií a potrebného HW na "aktuálnu" verziu. Jediným hnacím motorom pokroku v tejto fáze kvality a výkonnosti HW či SW je iba zachovanie stabilného príjmu pre spoločnosti produkujúce HW a software (programy či hry). Prečo napr. AV firmy prešly na predplacanie ročného updatu? No lebo keď nová verzia vyšla každé 2 roky a s ňou možnosť updatu (a získania peňazí) je teraz táto frekvencia každoročná bez ohľadu na vydanie novej verzie.
    Fluttershy, yay! avatar 24.10.2010 20:17 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Toughbook CF-18
    Muzete skusit nabidnou trhu perfektne funkcni a ergonomicky system se vzhledem win 3.11. To je proste k smichu.

    Mě zajímají v tomto kontextu pracující lidé. Je zajímavé, že u nich je Aero nebo ten "nový" vzhled ve WinXP první věcí, kterou vyhazují. Když jsem je nechal vybrat si vzhled v KDE/GNOME/whatever, překvapivě sáhli po velice minimalistických záležitostech. Mimochodem, proč jsou u nových verzí mobilních systémů výrazně vyšší nároky na hardware? Protože grafické efekty, přitom by ale mohl ten výkon být využit jinak, mohla by se snížit spotřeba (a zvýšit tím pádem výdrž na baterie).

    Neznam nikoho, kdo ma mobil bez fotoaparatu nebo mp3 playeru. Bohuzel.

    It's time to find new friends. ^.^

    Ona spis firma ci skola neni ochotna investovat do noveho SW a tez HW. Udrzovat ve firme stare verze nejakeho SW kvuli zamestnancum protoze je znaji je taky zcestne. Co takhle vzdelavani zamestnancu.

    Nemám sílu tě přesvědčovat o tom, že meleš hovadiny. Běž se zeptat nějakého správce třeba na VŠ, pokud si na tebe najde čas. (Mimochodem, kvalita některých školení je AFAIK tragická. Krom toho ti lidé potřebují pracovat, ne řešit kraviny.)

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    otasomil avatar 25.10.2010 15:42 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Toughbook CF-18

    >>>Mě zajímají v tomto kontextu pracující lidé. Je zajímavé, že u nich je Aero nebo ten "nový" vzhled ve WinXP první věcí, kterou vyhazují. Když jsem je nechal vybrat si vzhled v KDE/GNOME/whatever, překvapivě sáhli po velice minimalistických záležitostech.

     

    Zrovna dnes mi Firefox po aktualizaci nabidl toto: 35 000 !!! motivu vzhledu pro nas Firefox !!! Proc to vsechno .... proc to nekdo vubec vytvari a maluje .... proc sakra proc ....

     

    Jsem taky tak nejak minimalista. Take kraviny jako aero, gumova okna .... a ruzne motivy si nepotrpim vubec. Staci mi GNOME v zakladu a i to je nekdy moc zbytecne preplacany hovadinama. Nepredpokladam ze CPU i5, 4 GB RAM, 500 GB HDD a nejakou Nvidii s 1 GB pameti povazujete ta nejake zihadlo. Proste bezny soucasny PC nic vic.

    Kdybych to tu nekde napsal tak se hned vyroji hafo lidi s vice jak 32 GB RAM, dvema Xeonama na motherboardu, nekolika TB HDD a aspon dvema GK v dualnim rezimu a budou mi nadavat co jako machruju s takovym chrastitkem.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    Fluttershy, yay! avatar 25.10.2010 19:06 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Toughbook CF-18
    Zajímavé, v mém nejbližším okolí není nikdo, kdo by měl něco lepšího než mobilní C2D... vlastně jedno něco jako i3, ale naprosto nevyužité, píše se na něm ve "wordu" a přehrávají ripy v mizerné kvalitě.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Michal Fecko avatar 24.10.2010 19:57 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Toughbook CF-18
    je nieco zle na tom pouzivat (hoc aj stare) verzie programov ktore mi vyhovuju? Je nieco zle na tom vyuzivat mobil len na volanie a smskovanie? Je nieco zle na tom ignorovat pokrok ktory nesmeruje cestou zvysenia vykonu ale cestou krasy na ukor vykonu resp. krasy za kazdu cenu. To neplati iba pre OS ale aj hry. Stare hry su viac zabavne ako niekolko DVDckove novinky ktore potrebuju graficku kartu s pamatou vacsou ako moja RAM pamat. Cim to bude? Krasou prevedenia? Dial-up by mi asi nestacil, ale sedim na 2Mbps linke a rychlejsiu by som nepotreboval. Na to staci bezny DSL modem z firmy Glitel Stropkov. ;-)
    otasomil avatar 24.10.2010 20:12 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Toughbook CF-18

    >>>Stare hry su viac zabavne ako niekolko DVDckove novinky

    Naprosty souhlas. Nicmene tyto stare dobre hry uz nikdo programovat nebude protoze trh chce neco uplne jineho. nova hra = novy GPU ... zkuste tuto skutecnost zmenit .... budu Vam fandit.

    >>>Na to staci bezny DSL modem z firmy Glitel Stropkov.

    Vyrobeny ovsem v Cine jinak ruku na srdce by si jej nemohl jen tak nekdo koupit.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    Fluttershy, yay! avatar 24.10.2010 20:20 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Toughbook CF-18
    >>>Stare hry su viac zabavne ako niekolko DVDckove novinky Naprosty souhlas. Nicmene tyto stare dobre hry uz nikdo programovat nebude protoze trh chce neco uplne jineho. nova hra = novy GPU ... zkuste tuto skutecnost zmenit .... budu Vam fandit.

    Blbost. Jednak je tu indies scéna a různé svobodné hry (NetHack se AFAIK stále vyvíjí), jednak i mezi těmi novými hrami se tu a tam vyskytne skvost, což bych nenapsal, kdyby zrovna nevyšel SC2 a nechystalo se Diablo 3.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    24.10.2010 22:15 Lord Vetinari
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Toughbook CF-18
    Najlepsi bol pong, pribeh..grafika, dnes sa uz take hry nevyrabaju. Odvtedy to ide dolu vodou :-)
    Michal Fecko avatar 24.10.2010 20:20 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Toughbook CF-18
    zkuste tuto skutecnost zmenit .... budu Vam fandit.

    mne neide o to to meniť, len nevidím dôvod znevažovania používania staršieho HW,SW (vrátane hier) a argumentácia že na danom HW nepôjdu nove veci (OS, HRY a pod.).

    Zmeniť sa to nedá, presne tak ako sa nedá aby ľudia na planéte ZEM prestali veriť na rozprávkové bytosti a zabíjať sa pre rozdielnosť náboženstiev z ktorých každé káže lásku a mier. Čo však nemení nič na fakte že si vyberám čo mi vyhovuje a nikomu to nevnucujem. Obhajovať svoje kroky ale budem.

    Jendа avatar 23.10.2010 21:57 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Toughbook CF-18
    Záleží na tom, jak definuješ moderní OS. Mně přijde GNU/Linux jako velice moderní.
    Dent avatar 23.10.2010 19:17 Dent | skóre: 21 | blog: Standovo | České Budějovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Toughbook CF-18
    Nevím, jestli jste to už nezmiňoval dříve, ale záruka je standardní či nějaká prodloužená? Osobně bych notebook se zvýšenou odolností nejspíš nevyužil. Na druhé straně za notebook, který neodejde měsíc po dvouleté záruce, bych se nezlobil.
    Michal Fecko avatar 23.10.2010 19:55 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Toughbook CF-18
    je to bazar - ale ma 1 rok...
    Jendа avatar 23.10.2010 22:05 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Toughbook CF-18
    Je to RoHS? :-P

    HW chválím, jen na mě je to trochu těžké. Ale jestli to budeš přemisťovat těžkou technikou, tak ti to asi nevadí. Osobně bych si žádnou osekanou distribuci, které je ještě k tomu určená spíš jako live, na desktop nedal.

    Btw. vypadá to, že v repu Slaxu není cryptsetup. Čím šifruješ disk? TrueCryptem? Pokud ano, jak funguje TrueCrypt na takovém slabém procesoru?
    Michal Fecko avatar 23.10.2010 22:19 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Toughbook CF-18
    Disk nesifrujem - zatial... Mam 32M tc archiv ktory pravidelne zalohujem na server a v ktorom mam vsetky potrebne hesla, loginy, PIN kody a podobne... Fotky na notebooku nedrzim to davam na svoj domaci server a ostatne veci na notebooku su povedal by som neskodne, nejake mapy, nejake wordlisty, zopar vysledkov sniffovania, scannovania, nic ohromne... :-) TrueCrytp sifrovanie disku som neskusal, mozno skusim, ale obavam sa ze na to opodstatnenie nemam...
    24.10.2010 00:17 yossi | blog: Q_and_A | Ba'aretz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Toughbook CF-18
    Pekný kúsok. Kde si to zohnal a koľko to stojí?
    Michal Fecko avatar 24.10.2010 00:36 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Toughbook CF-18
    bazar, cca 250 eur, ale bezne ide za 300 a viac eur...
    24.10.2010 00:36 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Toughbook CF-18
    Ako je pripojeny ten touchscreen? Medzi USB zariadeniami to nevidim (to je skoda, uz som do Linuxu podporu na niekolko USB touchscreenov robil), takze ostava len PS/2 alebo RS-232.
    Michal Fecko avatar 24.10.2010 00:38 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Toughbook CF-18
    tipujem PS2 pretoze default instalacia Windows nasla PS/2 standard device a az ked som device managera nasmeroval pri tomto zariadeni na driver v adresari mouse tak nasiel touchscreen device...
    24.10.2010 14:04 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Toughbook CF-18
    http://www.hentges.net/misc/howtos/Panasonic-CF-18/cf18_touchscreen.shtml
    Michal Fecko avatar 24.10.2010 14:10 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Toughbook CF-18
    Dik
    Grunt avatar 24.10.2010 15:34 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Toughbook CF-18
    Na něco takového bych se absolutně vykašlal a radši se mrknul na Always Innovating Touchbook. Oni ho chtěli určitě také pojmenovat Toughbook, jen se přepsali.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Michal Fecko avatar 24.10.2010 18:12 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Toughbook CF-18
    Da sa s nim pracovat aj v mraze, prasnom prostredi, vlhku alebo vonku za dazda?
    Grunt avatar 24.10.2010 19:52 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Toughbook CF-18
    Těžko. Po upgradu určitě.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Michal Fecko avatar 24.10.2010 19:59 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Panasonic Toughbook CF-18
    Akoze by si ho mal vo vyhrievanej a odolnej krabicke? ;-) Nieco ako univerzalny vodotesny kryt na fotak akurat ze s ohrevom? ;-)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.