abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:00 | IT novinky

    DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.4. 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.4. 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.4. 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    18.4. 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.4. 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    18.4. 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (11%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 566 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    6.3.2018 05:22 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU tar, xkcd a BSD
    Ten komix naráží na to, že BSD a UNIX volby nejsou kompatibilní, takže žádné univerzálně fungující parametry pro tar nejsou. U gitu by asi každý, kdo s ním někdy dělal, znal git commit.
    6.3.2018 21:01 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU tar, xkcd a BSD
    To je pravda, a zmiňuju v blogu taky, ale už se tomu pak víc nevěnuju. Na druhou stranu mi ale nepřijde, že je tohle hlavní pointa, co si vybaví většina lidí, co se na ten komix podívá.

    There is no point in being so cool in a cold world.
    6.3.2018 08:26 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU tar, xkcd a BSD
    Nezbývá než doufat, že Jörg Schilling neumí česky… :-)
    6.3.2018 10:52 SazeVaclav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU tar, xkcd a BSD
    Jörg Schilling neumi zadny jazyk - tedy podle toho, ze se zatim z nikym nedokazal domluvit ...
    7.3.2018 01:16 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU tar, xkcd a BSD
    Aféra cdrtools?
    7.3.2018 07:03 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU tar, xkcd a BSD
    On má těch spouštěčů víc. Jakmile někde padne zmínka o taru, jeho syntaxi a chování, okamžitě naběhne a začne vysvětlovat, že "gtar" (jak tomu říká) je úplně špatně a že jediný správný tar je (shodou okolností jeho) star. Ale cdrtools a spol. jsou samozřejmě účinnější, to ho nastartuje naprosto spolehlivě.
    6.3.2018 10:07 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU tar, xkcd a BSD
    ta věc s dvojteckou
    Pff. Keby len tar. Skús obyčajný bash:
    cat < /dev/tcp/cygnus-x.net/17
    
    cat < /dev/tcp/alpha.mike-r.com/17
    
    limit_false avatar 6.3.2018 10:12 limit_false | skóre: 23 | blog: limit_false
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU tar, xkcd a BSD
    Ta věc s /dev/tcp je alespoň relativně známá a na první pohled to vypadá "podezřele".
    When people want prime order group, give them prime order group.
    xkucf03 avatar 6.3.2018 21:07 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše /dev/tcp, Plan 9, GNU Hurd

    Pěkné :-) Myslel jsem, že na takovéhle věci potrpí jen Plan 9 nebo GNU Hurd :-)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    6.3.2018 21:21 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: /dev/tcp, Plan 9, GNU Hurd
    No, on je to jen speciální případ pro přesměrování v bash shellu, takže když to člověk vidí poprvé, taky docela nechápe:
    $ ls -l /dev/tcp
    ls: cannot access '/dev/tcp': No such file or directory
    $ ls -l /dev/tcp/localhost/22
    ls: cannot access '/dev/tcp/localhost/22': No such file or directory
    $ cat /dev/tcp/localhost/22
    cat: /dev/tcp/localhost/22: No such file or directory
    $ cat < /dev/tcp/localhost/22
    SSH-2.0-OpenSSH_7.6
    ^C
    
    There is no point in being so cool in a cold world.
    xkucf03 avatar 6.3.2018 22:40 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: /dev/tcp, Plan 9, GNU Hurd

    Pravda. A když si to vytvořím jako soubor, tak se to chová odlišně podle toho, jestli to čtu jako soubor nebo přesměrovávám:

    $ cat /dev/tcp/localhost/22
    ahoj
    
    $ cat < /dev/tcp/localhost/22
    SSH-2.0-OpenSSH_7.5p1 Ubuntu-10ubuntu0.1
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    7.3.2018 01:18 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: /dev/tcp, Plan 9, GNU Hurd
    LOL taky dobrá vlastnost
    xkucf03 avatar 6.3.2018 22:44 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: /dev/tcp, Plan 9, GNU Hurd

    jj, je to specifické pro Bash:

    $ dash -c 'cat < /dev/tcp/localhost/22'
    ahoj
    
    $ bash -c 'cat < /dev/tcp/localhost/22'
    SSH-2.0-OpenSSH_7.5p1 Ubuntu-10ubuntu0.1
    

    A v dokumentaci jsou i příklady, jak s takovým spojením pracovat a používat třeba HTTP.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    6.3.2018 10:50 Ondra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU tar, xkcd a BSD
    ale přece jenom tar nepatří mezi nástroje, jehož volby musím nějak často dohledávat.
    no jestli z fleku vite, kam napsat exclude, tak jste frajer. Ja si to musim vzdycky vygooglit.
    6.3.2018 21:08 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU tar, xkcd a BSD
    To se přiznám že nevím, zaručeně si pamatuju jen co jsem psal v tom blogu. Exclude bych asi dohledával v man stránce.
    There is no point in being so cool in a cold world.
    6.3.2018 12:34 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU tar, xkcd a BSD
    Hezke, dekuji!
    Grunt avatar 6.3.2018 17:23 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU tar, xkcd a BSD
    tar -xvzf jmeno.tar.gz (eXtract Verbose Zipped File), víc si pamatovat nepotřebuju.

    Nicméně nedávno se mi podařilo rozjet starý kazeťák. Marně jsem pátral jak se na něj vlastně (t)ape (ar)chive používá. Škoda že už je to jen jméno.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    6.3.2018 17:55 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU tar, xkcd a BSD

    To je trochu jiný "kazeťák". :-)

    Není to jen jméno. Když se podíváte, jak ten formát vypadá, je na něm vidět, že původně byl určen pro archivaci na pásku, která není seekovatelná. Proto tam např. není žádný "index", který by vám umožnil jít rovnou na konkrétní soubor, ale musíte archiv vždy procházet sekvenčně (práci si lze ušetřit jen v tom, že na seekovatelném zařízení lze skákat po hlavičkách).

    Grunt avatar 6.3.2018 19:30 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU tar, xkcd a BSD
    Nechápu. Jak jiný? Oni existují různé druhy kazeťáků?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    6.3.2018 21:15 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU tar, xkcd a BSD
    No, myslíš spíš magnetofon nebo páskovou jednotku?
    There is no point in being so cool in a cold world.
    Grunt avatar 6.3.2018 21:30 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU tar, xkcd a BSD
    Příloha:
    Vim já? A on je v tom nějaký fundamentální rozdíl?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    6.3.2018 22:19 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU tar, xkcd a BSD
    Hádám, že pásková jednotka má nějaké digitální rozhraní (SCSI, paralelní port), zatímco magnetofon analogový výstup. Což ale pravda neznamená, že by na magneťák nešlo ukládat data (viz domácí 8 bitové počítače). Každopádně ta Tesla SP 210 vypadá spíš jako kazeťák pro ty osmibity než jako pásková jednotka. Co jsi s tím zkoušel dělat?
    There is no point in being so cool in a cold world.
    7.3.2018 01:26 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU tar, xkcd a BSD
    No ona i moje pásková jednotka DAT/DDS-3 (12GB) moc seekování neumí. To se mě povedlo mezi zámrzy kernelu a read errory mechaniky otestovat, tak umí skákat jen po nahrávkách (~souborech). Uvnitř jedné nahrávky seekovat neumí. Tohle jí řadí na stejnou sekvenční úroveň jako tu Teslu.
    7.3.2018 20:14 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU tar, xkcd a BSD
    Jasně, o seekování mi ani tak nešlo, spíš o ten interface (analogový zvuk vs binární data).
    There is no point in being so cool in a cold world.
    7.3.2018 20:49 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU tar, xkcd a BSD
    Aha to je ale jen problém řadiče té jednotky. Ona i FDD má většinu logiky kódování v čipsetu na desce. Na samotné mechanice je jen tvarovač.
    Grunt avatar 8.3.2018 16:23 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU tar, xkcd a BSD
    Příloha:
    Hádám, že pásková jednotka má nějaké digitální rozhraní (SCSI, paralelní port), zatímco magnetofon analogový výstup. Což ale pravda neznamená, že by na magneťák nešlo ukládat data (viz domácí 8 bitové počítače).
    To začalo až pozděj, ale v době existence UNIXu byl standard KCS.
    Každopádně ta Tesla SP 210 vypadá spíš jako kazeťák pro ty osmibity než jako pásková jednotka. Co jsi s tím zkoušel dělat?
    Ano je to kazeťák (konkrétně pro 8-bit). A co jsem zkoušel? No uložit na to nějaké data, co jiného (viz příloha).
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    10.3.2018 02:17 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU tar, xkcd a BSD
    A šlo ti to z toho kazeťáku i zpětně přečíst? :) Jinak se dívám, že v tom souboru je jeden kanál s šířkou vzorku 8 bitů s tím, že se ve vzorcích použijí jen 2 hodnoty. Ale např. audio výstup z minimodem vypadá dost jinak, tak by mě zajímalo čím jsi to generoval. Asi existuje spousta různých historických nástrojů (např. na čtení dat z těch 8 bitových strojů), ale kdybych chtěl dneska ukládat data na kazeťák, tak bych se na ně asi vykašlal a zkusil ten výše zmíněný minimodem, co jsem po chvíli googlení jako první našel. Ale autor minimodemu to jako use case ani nezmiňuje, tak buď je v tom nějaký háček nebo se to prostě už nikoho nezajímá :)
    There is no point in being so cool in a cold world.
    10.3.2018 04:22 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU tar, xkcd a BSD
    Já jsem se k pokusům záznamu na audio kazetu nikdy nedostal. Když jsem si hrál se softwarovým modemem, tak mě vyhořela zvukovka (z jiných příčin :-D) a pak jsem byl rád že jsem na měl aspoň náhradní na poslech mp3 :-D. ... Takže nevím jak se nejlíp data zaznamenávají, ale mělo by stačit přimo magnetizovat jedním nebo druhým směrem ne? (tedy dva stavy) Aspoň disketa to tak má a mám dojem že i DDS má jen nějakou hloupou dvoustavovou magnetizaci.

    Jinak kdybych šel do vícestavové modulace, tak bych to rovnou udělal na něčem jako QAM.

    Grunt avatar 10.3.2018 09:27 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU tar, xkcd a BSD
    akže nevím jak se nejlíp data zaznamenávají, ale mělo by stačit přimo magnetizovat jedním nebo druhým směrem ne? (tedy dva stavy)
    Tak to mají kazety, magnetické pásky i ty diskety. Liší se to pouze požitým schématem (PWM, FM, MFM, M²FM, GCR) resp. jejich efektivitou.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    10.3.2018 20:39 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU tar, xkcd a BSD
    Jo ale normálně audiokazety i VHS jsou analogový, takže se tím dvoustavovým záznamem připravuješ o bitrate.

    Fakt bych zkusil implementovat něco jako tohle.
    Grunt avatar 10.3.2018 09:19 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU tar, xkcd a BSD
    Příloha:
    Jo, jo. Minimodem jsem právě objevil. A přesně ten mi chyběl.
    A šlo ti to z toho kazeťáku i zpětně přečíst?
    Samozřejmě. Proč by nemělo? Tohle je právě výhoda staré klasické PWM (nebavím se o Turboloaderech). Ono se na tu kazetu nevleze ani Megabajt nicméně to většinou přežije (pravděpodobně i termonukleární válku). Mám kazety staré přes 30let, furt fungují jako kdysi. Jenže vždycky je to omezeno rychlostí CPU (což bylo závratných 3.5 MHz) proto jsem pátral po tom jestli neexistuje něco efektivnějšího. Ona i spektrální analýza odhalí že o moc efektivně uloženo není (viz spektrum v příloze).
    Asi existuje spousta různých historických nástrojů
    No právě že ani moc ne. Ono to bylo i v UNIXu implementované v /dev/tape a ne v žádném nástroji.
    tak bych se na ně asi vykašlal a zkusil ten výše zmíněný minimodem
    Yup přesně tak. Teň s ním testuju BASICODE ale popravdě mi to moc nefunguje ani v tom emulátoru ani v tom mimimodemu :-)
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Max avatar 6.3.2018 18:11 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU tar, xkcd a BSD
    Já k tomu ještě používám "tar cvf"
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    7.3.2018 01:27 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU tar, xkcd a BSD
    Tak čistě technicky je spuštení "tar" bez volby taky validní příkaz :-D.
    7.3.2018 20:05 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU tar, xkcd a BSD
    Dívám se, že jsem udělal chybu, když jsem nepřidal pro poslední anketu možnost "nevím" :)
    There is no point in being so cool in a cold world.
    7.3.2018 23:29 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU tar, xkcd a BSD
    Ještě by to chtělo kontraanketu, jaký typ voleb používáte s ps. Kde je to ještě vylepšené tím, že stejné písmeno má jiný význam v BSD a jiný v Unix notaci.
    xkucf03 avatar 8.3.2018 00:28 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše ps, sql

    Většinou ps aux. A zrovna u výpisu procesů by se hodilo nejlíp SQL (projekce + restrikce – vybrat si jaké sloupce chci + filtrovat podle různých kritérií).

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    8.3.2018 01:10 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ps, sql
    A zrovna u výpisu procesů by se hodilo nejlíp SQL (projekce + restrikce – vybrat si jaké sloupce chci + filtrovat podle různých kritérií).
    Na kriteria mas bud prepinace nebo grep, na vyber sloupcu prepinac "-o".
    A zrovna u výpisu procesů by se hodilo nejlíp SQL
    SQL je spatny jazyk i na praci s relacnimi daty, pouzivat ho na cokoliv jineho mi proto neprijde jako prilis moudry napad. Koncepcne cistejsi mi prijde spis pristup, ktery pouziva Powershell.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    8.3.2018 10:49 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ps, sql
    Pokud ti jde jen o selekci a projekci, tak jak už deda.jabko poznamenal, tohle se dá řešit přes ps -o a awk.

    Projekce se udělá přes to ps -o. Např. pro vypsání pidu, název procesu a jeho rss pro všechny procesy:
    $ ps -e --no-headers -o pid,comm,rss,size
        1 systemd         11704 20656
        2 kthreadd            0     0
        4 kworker/0:0H        0     0
        6 mm_percpu_wq        0     0
    
     ..... vynecháno ................
    
     6249 kworker/2:0         0     0
     6266 kworker/1:0         0     0
     6273 kworker/3:0         0     0
     6290 ps               1736  1040
     6291 less             1020   356
    
    Selekce se nelíp řeší přes awk. Např. pokud chci z předchozího příkladu vyfiltrovat jen processy co mají v názvu tmux, rozpoznané dle regexpu:
    $ ps -e --no-headers -o pid,comm,rss,size | awk '$2 ~ "tmux"' 
     2004 tmuxp           19072 11928
     2011 tmux: server     3732   884
     2487 tmux: client     3300   492
    
    Nebo jen bash procesy, jejichž rss je větší než 10700:
    $ ps -e --no-headers -o pid,comm,rss,size | awk '$2 == "bash" && $3 >= 10700' 
     1962 bash            10768  7544
     3933 bash            10940  7544
     4731 bash            10708  7464
     5472 bash            10824  7544
    
    There is no point in being so cool in a cold world.
    8.3.2018 11:29 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ps, sql
    Jinak ten tvůj nápad s sql rozhraním pro ps mi teď připoměl osquery.
    There is no point in being so cool in a cold world.
    xkucf03 avatar 8.3.2018 19:42 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše SQL API k OS
    Příloha:

    BTW: v roce 2014 jsem dělal prototyp, SQL API k OS (zdrojáky).

    Pro psaní ad-hoc dotazů je to SQL trochu robustní a člověk spíš použije ten grep/awk, spokojí se s nedokonalým výsledkem, ale pro psaní skriptů nebo něčeho, co má běžet bez dozoru se hodí mít spolehlivější nástroj, který se nikdy nesplete např. v tom, kde jsou hranice1 mezi sloupci/atributy, a v kterém jde psát ty dotazy přehledně, čitelně, bez kryptických zkratek/parametrů.

    [1] v textovém výstupu je to většinou mezera nebo jiný oddělovač, ale moc se nepočítá s tím, že by znak mezery či oddělovače mohl být i součástí hodnoty a escapování buď neexistuje nebo není na jedné či druhé straně podporované; složitější strukturovaná data a stromy taky není jak vyjádřit

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    10.3.2018 02:50 marbu | skóre: 31 | blog: hromada | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: ps, sql
    Většinou ps aux.
    +1

    A vždycky jsem si myslel, že to používám proto, že to takto zmiňoval Cliff Stoll v knize Kukaččí vejce, který byl zvyklý na BSD. Ale když jsem to teď hledal, ukázalo se že je tam ps -aux ...

    Nicméně ten kontext, v kterým to bylo zmíněno, se do této debaty celkem hodí:
    Ze zvyku jsem psával ps -aux, ta tři poslední písmenka říkala otci Unixovi, aby sdělil status jednoho každého. Vetřelec ale napsal ps -eafg. Podivné. Nikdy jsem neviděl nikoho použít příznak g.
    A o stránku dál:
    „Cliffe, ten hacker není z Berkeley“

    „Jak to víš?“

    „Tys viděl toho chlápka vypsat příkaz ps -eafg, že?“

    „Jo, tady je výpis,“ opáčil jsem. „Obyčejný unixovský příkaz k vypsání seznamu všech aktivních procesů ‚ps‘ znamená print status, a ta čtyři písmenka zmodifikují displej. Je to svým způsobem něco jako přepínače na stereu, mění se způsob, jak příkaz funguje.“

    „Cliffe, já vím, že jsi zvyklý na Berkeley Unix. Od té doby co ho vymysleli, píšeme mechanicky ‚ps‘, když chceme vidět, co se děje v systému. Ale řekni mi, co modifikují ta čtyři písmena?" Dave věděl, že v obskurních příkazech Unixu jsem ignorant. Tvářil jsem se sebevědomě.

    „No, příznak e znamená vypsat jméno procesu i prostředí, a příznak a vypíše všechny procesy - nejenom tvoje. Hacker tu chtěl vidět všechno, co na systému běží.“

    „Dobrý, to je půlka. A na co jsou ty příznaky f a g?“

    „Nevím.“ Dave mě v tom nechal plácat, dokud jsem nedoznal svou nevědomost.

    „G-výpis žádáš, když chceš vidět zajímavé i nezajímavé procesy. Ukáže se všechno, i nezajímavé procesy, jako je účetnictví. A všechny ukryté procesy.“

    „A víme, že se nám šťoural v účetních programech.“

    Dave se usmál: „A tak nám zůstává f. Jenže to už není Berkeley Unix. To je metoda AT&T Unixu. Berkeley Unix dává na seznam všechny procesy automaticky, takže přepínač f nepotřebuje. Náš přítel nezná Berkeley Unix. Je ze staré unixovské školy.“
    There is no point in being so cool in a cold world.
    8.3.2018 02:15 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU tar, xkcd a BSD
    ps aux a pak ještě to s threadama (to si obvykle musím vyhledat :-D) nebo "f" pro grafické vyjádření parent-child stromu.
    Max avatar 8.3.2018 07:36 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU tar, xkcd a BSD
    Já jedu "ps auxww"
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    8.3.2018 19:06 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU tar, xkcd a BSD
    LOL celé jméno firefoxu :-D.
    xkucf03 avatar 8.3.2018 19:48 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU tar, xkcd a BSD
    Taky jsem na to nedávno koukal, co je to tam za hrůzy.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Luboš Doležel (Doli) avatar 8.3.2018 13:33 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU tar, xkcd a BSD
    A pak je tu ještě implementace tuším z BusyBoxu, která to má zase nějak jinak.
    8.3.2018 00:51 Vantomas | skóre: 32 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: GNU tar, xkcd a BSD
    find v Mac OS (a asi i v jiném BSD světě) se musí spouštět s parametrem adresáře, nedomýšlí si tam automaticky aktuální adresář, jako GNU find.

    Prostě jsou v tom takový drobný rozdíly.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.