abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:00 | IT novinky

    DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (10%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 564 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    4.11.2008 00:16 phero | skóre: 17 | blog: techblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    skvely ucebnice c++ (javy a dalsi) zadarmo (autor je Bruce Eckel) http://www.mindviewinc.com/Books/
    4.11.2008 00:32 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Hehe :-D
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    4.11.2008 00:38 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    ta cena me prijde malinko premrstena... navic nikde neni videt, co si clovek kupuje... a kevsemu nechapu proc bych si mel kupovat knizku o C++, kdyz s lispem je 100x vetsi sranda!

    ,,alright then, i gonna make my own book with black jack and whores!''

    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    4.11.2008 00:41 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    No nad cenou jsem přemýšlel docela dlouho, nakonec jsem to určil na 500KČ/rok v early access a 2000KČ/rok v ostrém provozu. Možná ještě udělám levnější variantu bez podpory.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    4.11.2008 07:44 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Nebylo by lepsi dat ucebnici zadarmo a podporu za penize?

    Mimochodem, s tou cenou - nedavno jsem nad tim premyslel, a kdyz nekdo nasadi vysokou cenu, muze tim taky davat najevo, ze mu jde az prilis o penize, a tedy, ze ho s velkou pravdepodobnosti nebude bavit co dela, a tedy, ze neni tak dobry jako nekdo jiny. Viz tez o signalovani.
    menphis avatar 4.11.2008 00:44 menphis | skóre: 22 | blog: menphis_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Dat peti kilo za pristup na web, o ktere ani nevim co poradne obsahuje, mi prijde trochu mimo.... stejne jako zneuzivani blogu ke komercnim ucelum.
    4.11.2008 00:48 ronny | skóre: 15 | blog: lake bodom | 3nec / Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    vidim tu vznik dua Jarda a Simon
    Metal smajdalfe, METAL!
    4.11.2008 00:56 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Jo, skoda ze ma Jarda tak malo casu.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    Bluebear avatar 4.11.2008 00:59 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    spuštění fáze early access, ve které je učebnice dostupná za čtvrtinovou cenu (500KČ)

    Omlouvám se, ale plná cena 2000 Kč za učebnici C++ je podle mého názoru přehnaná.

    Když se podívám na jiné knihy o C++, tak třeba v Luxoru lze koupit Mistrovství v C++ za 792 Kč. Většina jiných knih o programování, z nichž některé znám a považuju za velmi podařené, stojí výrazně méně než 2000 Kč.

    Tím nechci tvou knihu shazovat, ale podle mne jsi nastavil cenu příliš vysoko, dokonce i v případě, že je to nejlepší učebnice na trhu - v takovém případě bych očekával celkovou cenu někde kolem 1000 Kč, ne víc.

    Ale, samozřejmě, to je jen můj názor, nemusíš se jím řídit.
    To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
    4.11.2008 01:06 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Jenomže když si koupíš Mistrovství v C++ tak k tomu nedostaneš roční podporu. Každopádně díky za feedback, budu muset udělat levnější variantu bez podpory.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 4.11.2008 08:01 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Podporu jaké podoby? Říkám si, že v nějaké poradně pomohou i zadarmo :-) A to si ještě vem, že se velké knihy o programování dají dost lehce sehnat pirátsky...
    4.11.2008 18:48 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Ja jsem si pred mesicem koupil C++ od Stroustrupa z Amazonu (a take STL od Josuttise), a samozrejme jsem je take upiratil, protoze je prakticke mit i jejich elektronickou verzi. :-)
    4.11.2008 18:51 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Mimochodem, obe knihy knihy stoji dohromady neco kolem 100$, coz jeste v zari delalo i s dopravou akorat tak neco do tech 2000.
    4.11.2008 01:08 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Nejlepsi ucebnice C++ je od pana Viriuse. To je ale jen muj nazor, kazdemu vyhovuje preci neco jineho.
    4.11.2008 01:52 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Kazdopadne tim nechci rict, ze totu musi byt nezajimave...
    4.11.2008 08:02 Ignor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Chtělo by to zapracovat na češtině.
    Uvedené pojmenování jednotlivých sekcí sice odpovídá typickému použití for cyklu, nicméně jazyk C++ pouze vyžaduje, aby všechny sekce obsahovaly korektní výrazy.
    Jako né že by tomu nebylo rozumět (zvlášť se ví, co se chce říct), ale člověk s červenou tužkou by ti k tomu nejspíš tu vlnovku přikreslil.

    A méně reklamštiny :-)
    Program "early access" je náš způsob, jak odměnit zákazníky, kteří jsou ochotni koupit si nový produkt, jak vylepšit samotný produkt pomocí zpětné vazby od zákazníků a jak zákazníky za tuto zpětnou vazbu odměnit.
    4.11.2008 08:12 freshmouse
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Kdybych měl o C++ zájem, tak bych si klíďo píďo učebnici objednal, jenže soudě podle ukázek se jedná spíš o výuku základů programování než o C++. Takže raději přidej nějakou ukázku na pokročilější téma...

    Mimochodem, nějak jsem nenašel obsah té učebnice.
    4.11.2008 08:42 peter
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    a preco by som mal platit, ked na nete je toho kopec zadarmo? A co je akoze podpora? Ked daco neviem tak sa spytam na fore alebo napr. aj tu v programovacej poradni a mam to zadarmo.
    4.11.2008 09:37 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    A je to ucebnice pro zacatecniky, experty, ci pokrocile?

    a) pro zacatecniky Uvod clanku For: "For cyklus v C++ se poměrně výrazně liší od jiných programovacích jazyků, a to hlavně svojí flexibilitou a komplexností." Vyborny uvod k clanku! Zacatecniky hrozne zajima, jaky je rozdil od jinych programovacich jazyku, ale co to vlastne dela uz tak podstatne neni (dal v textu to take neni) ...

    b) pro pokrocile, experty V tom pripade nechapu co tam delaji oba priklady.

    Vybral jsi trivialni temata, ktera se daji zpracovat velmi jednoduse, ukaz nam neco pokrocilejsiho ... vicenasobne dedeni, specializace sablon, STL knihovna apod. To, co jsem zatim videl nestoji za 2000, ani za 500, IMHO ani za 100Kc :/
    4.11.2008 11:05 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    A navíc většina programovacích jazyků cyklus for má - a řada z nich v prakticky stejné podobě jako C++ :-)
    4.11.2008 10:03 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    no nevim, za cca 500kc jsem kdysi kupoval Mistrovstvi v C++, doba pristupu neomezena, ale zase bez emailove podpory:-D
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    Shadow avatar 4.11.2008 10:57 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    No, jak se dívám na ukázky, tak neobsahují nic, kvůli čemu bych mohl mít zájem o "plnou verzi". Pokud vaše kniha obsahuje nějaké informace, které nenajdu na každém druhém volně přístupném C/C++ tutoriálu na webu, zkuste to do ukázek zahrnout (třeba i fragmenty), přilákáte víc lidí. Faktem je, že k C/C++ jsem se pořádně ještě nedostal (i když to už nějakou dobu plánuji), ale materiálů mám dost, jak v knihovničce po své pravici, tak na Netu. Zejména volně přístupné materiály na webu vám budou konkurencí.

    Zvažujete-li podporu pro svou učebnici jako konkurenční výhodu, mějte na paměti, že existuje celá řada diskusních fór (popř. konferencí, IRC kanálů, apod.) orientovaných na programování (nebo přímo na C/C++), kde mohu získat odpovědi na své všetečné otázky, a to zdarma (v případě IRC třeba i velmi rychle). Pokud budu vyvíjet prostřednictvím FOSS knihoven, je tu i možnost zeptat se přímo jejich autorů:-).

    Být vámi, asi ještě uvážím svou cenovou politiku a možná zauvažuji nad tím, jak se stát flexibilnějším. Co třeba nabízet konzultační služby zvlášť, popřípadě možnost si "objednat" odpověď na několik individuálních dotazů (čili "podpora" na kratší období za méně peněz), apod.? Tohle by třeba byla věc, o kterou bych zájem měl (resp. až se k tomu C/C++ konečně dostanu a odpovědi nenajdu vlastními silami, popřípadě ve fórech, apod.).
    If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
    4.11.2008 11:17 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost

    Já jsem se bohužel na stránkách k ukázkám nedostal. Nicméně, třeba to autor dotáhne. Mě už je to jednom já po více, než 15 leté praxi v C++ tohle nepotřebuji.

    Nicméně ohledně placené podpory C/C++ mě to samotného napadlo jako podnikání, ale nezrealizoval jsem to. Právě proto, že na většinu otázek Vám odpoví zadarmo na fórech, a tak by za mnou chodili lidé jen s těmi nejhoršími a najnáročnějšími - tzn. podpora by musela být hodně drahá, aby odrážela know how, které nabízím.

    Mimochodem, každé, kdo mi řekne, že umí C++ na 100% (což umí naprosto minimální počet lidí, většina z nich používá tak 1-2% z možností C++) zkouším takto. Mám následující zdroják:

    static const int cislo = 30;
    static const int cislo_faktorial = ?
    

    A chci po něm, aby do konstanty cislo_faktorial doplnil faktoriál konstanty cislo. Samozřejmě to musí fungovat tak, aby při změně hodnoty konstanty cislo kompilátor správně spočítal její faktoriál a dosadil ho jako konstantu do cislo_faktorial. Tedy jinak řečeno, faktoriál musí vypočítat kompilátor C++ při kompilaci. C++ to v pohodě umí. Pokud to zvládnete, můžete si říci, že se pohybujete v nadprůměrných znalostech C++.

    Ten, kdo nezvládne výše uvedený příklad, je v začátečnické úrovni C++ a používá nepatrný zlomeček jeho možností.

    4.11.2008 11:31 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    No a pak jsou tu také tací, co tuší, jak by se to mělo dělat, mrknou rychle do učebnice, jak se to přesně dělá, zvedne se jim kufr nad tou ohyzdnou syntaxí a pro radost si totéž napíšou v Haskellu :-)

    Ještě s tím učením počkám, třeba to nakonec nebude potřeba. Opravdu je nutné pro používání C++ zapomenout na dobrý vkus? :-(

    ^D
    4.11.2008 11:44 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Jenze haskell to neumi spocitat pri kompilaci. To, ze je to prasarna je jasne ... jen to demonstruje moznosti C++.
    4.11.2008 13:25 MJ | Tady a teď
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Ale, proč by to neuměl spočítat při kompilaci?
    4.11.2008 14:17 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Já o Haskellu vím jenom to, že jeho typový systém Turingovsky úplný, takže proč by tam neměl jít napsat faktoriál, který je vyčíslený při překladu?
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    4.11.2008 14:47 MJ | Tady a teď
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Jen dodávám, že v Haskellu (stejně jako třeba v Perlu) není potřeba znásilňovat k počítání typový systém, prostě si stačí objednat vyhodnocení kódu v čase kompilace. (Ve standardu to ještě není, ale je to vcelku běžné rozšíření jazyka.)
    4.11.2008 15:36 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Však říkám, že o Haskellu nic nevím :-)
    When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
    4.11.2008 14:31 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Jenze haskell to neumi spocitat pri kompilaci.

    Umí a narozdíl od C++ je to i pěkné. Sice se to bohužel úplně všechno ještě nedostalo do standardu, ale hugs i ghc už to dávno umějí. Klasický článek na toto téma je kdyžtak tady.
    ^D
    4.11.2008 11:52 Miloslav Ponkrác | blog: miloslavponkrac
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Aničko, vidím, že Tě ostrý jazyk neopustil.

    Nicméně mám pochybnosti, že víš, jak se to dělá. Ono je běžnou blafovací praxí, že když chci zesměšnit, ale nic nevím, tak i když nic neznám a nic neuvedu, tak začnu emocemi a výsměchem, a většina lidí na ten trik skočí.

    Haskell není nic čistého, sám jsem Haskell zkoušel, a pokud přeskočíš základy, je to docela prasárna. A to místy dosti velká.
    4.11.2008 12:02 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Nechce se mi to implementovat, ale co to udelat pres specializaci sablon (prakticky vubec to nepouzivam, tak by mi to asi chvili trvalo ...)?
    4.11.2008 13:35 MJ | Tady a teď
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    A že vy jste toho uvedl hromadu :-)

    Nevím nevím, strategii "pokud nemám co dodat, zkouším útočit na ostatní diskutující" tady už zkoušel jistej Tomeš a zbaštil mu to málokdo :-)
    4.11.2008 14:25 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Ach jo, a já jsem tam blbá, že to ještě někomu sežeru... tak třeba nějak takhle? Hádám, že to dělá to, co má... předpokládám, že to není nejlepší možné řešení, ale asi je mi to jedno. A to, že aby to chodilo smysluplně, musí mít Vaše mašina int proklatě široký, je mi taky jedno. :-)

    ^D
    4.11.2008 14:33 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Haskell není nic čistého, sám jsem Haskell zkoušel, a pokud přeskočíš základy, je to docela prasárna. A to místy dosti velká.

    C++ možná umíte, ale troufám si říct, že o Haskellu víte houbeles. Jinak byste jistě ráčil býti konkrétnější (jen si lízněte vlastní medicíny :-))
    ^D
    4.11.2008 12:30 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Hmm, tak faktorial zvladne i ten co videl sablony jenom z rychliku (uz jenom proto ze to je priklad ktery je v uplne kazde ucebnici).
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    4.11.2008 19:28 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Náhodou, učebnice, podle které jsem si to teď zkoušela slepit já, takový příklad zrovna nemá. Zato je úplně zadarmo , a to včetně podpory :-) To málo, co jsem se kdy věděla o plusplusku, jsem se totiž naučila téměř výhradně ze zdrojáků octave.

    Což píšu proto, že jsem si zrovna pořádně uvědomila, že vlastně ve skutečnosti moc nevěřím na normální učebnice. Jasně, všichni jsme se kdysi museli naučit, co je to třeba for cyklus nebo nedej Tučňák polymorfismus, na což se hodí knížka, ale když už víme něco o programování, bude nám k něčemu? Osobně se mi při učení nových jazyků nejvíc osvědčil opravdu způsob "vezmu nějaký rozumný zdroják, kouknu do toho, snažím se porozumět co to dá, sem tam kousek vytáhnu, upravím a zkusím" a až když se mi syntaxe opravdu zdá zcela neproniknutelná, zkusím někde sehnat nějaký návod, referenční manuál k čemukoliv bývá hravě nalezitelný online. Když člověk ví, co hledá (umí-li programovat, ví, co chce udělat), cokoliv ukecanějšího je stejně spíš na vztek. Ale možná jsem prostě jen ještě nepotkala dobrou učebnici.

    ^D
    4.11.2008 22:41 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Uprimne doufam ze se v zivote nesetkam s C++ kodem ktery jste napsala.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    5.11.2008 00:16 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Upřímně doufám, že nikdy žádný nenapíšu :-)
    ^D
    5.11.2008 19:30 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Me se ten popsany zpusob uceni zda docela dobry ;-)
    5.11.2008 20:18 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Jak pro ktery jazyk, C++ se timto stylem naucit neda.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    6.11.2008 16:11 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    To je tím, že C++ se vůbec naučit nedá :-) Pravda, je to věc definice. Abych si troufla říct, že nějaký jazyk umím, považovala bych za nutné napřed například důkladně přečíst jeho normu a porozumět jí. U céčka se tohle udělat dá, ale u C++ ani náhodou.

    Samozřejmě, můžeme všichni zkoušet různé věci, jak nabýt znalostí o tom, jak to asi fungovat má, jak to funguje doopravdy a proč je to vlastně sakryš tak ošklivé.

    Jsem daleka toho, abych měla jasno v tom, jak si jednotlivé způsoby učení stojí ve vzájemném porovnání. Odhaduji, že na to, aby člověk rozuměl tomu, co kód dělá, dobře fungují oba. A na to, aby dokázal slušný kód psát? Osobně si myslím, že je to u C++ dost jedno, vždy to dopadne strašně :-)
    ^D
    6.11.2008 19:53 depka | skóre: 20 | blog: eterity
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    tento zpusob je naopak velice vhodny spolu s ucebnici, aby ste se mohl podivat jakym zpusobem sa da jazyk pouzit
    6.11.2008 20:05 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Samozrejme, ze cteni zdrojovych kodu je dulezitym zdrojem informaci, nicmene s tim muze clovek zacit az po tom co zvlada jazyk samotny. Obracene je to same jako ucit cizi jazyk z pornofilmu.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    6.11.2008 22:03 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Ani ne. To, co popisuju já, je spíš jako učit se španělštinu z televize, když už umíme francouzsky. :-)
    ^D
    4.11.2008 13:25 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Funuje mi
    static const int cislo = 10;
    static const long cislo_faktorial = long(fak(cislo));
    
    kde fak je funkce, co pocita faktorial. Nebo jsem to nepochopil a ta obtiznost mela byt v tom, ze to ma byt int a faktorila 30 je mimo rozsah intu?
    PS. jestli jsem to pochopil dobre, tak mi to jako test znalosti C++ moc neprijde, protoze C++ jsem se zacal ucit (trochu systematicky) po vecerech pred cca 14 dny (protoze je ted budu asi muset nejaky cas pouzivat:-()
    4.11.2008 17:50 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost

    Tohle ti ale rozhodně nespočítá ten faktoriál při kompilaci...

    To že počítat s "běžným integerem" faktoriál 30 je dost ošemetná záležitost a někdo s 15 letou praxí v C++ by to rozhodně měl vědět je už jiná věc...

    A hlavně lidi co ve skutečném kódu použijou něco takového bych normálně bez soudu střílel. ;-)

    Každý má právo na můj názor!
    4.11.2008 18:57 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    A hlavně lidi co ve skutečném kódu použijou něco takového bych normálně bez soudu střílel. ;-)

    To je přesně ono. Pan Ponkrác sice řičí nadšením z toho, že narozdíl od těch looserů začátečníků používajících pouhá dvě procenta z cépluspluska umí mnohem víc, ale nezdá se, že by si uvědomoval, že lidi, co to neumějí, v 98 procentech případů napíšou čitelnější a udržovatelnější kód.

    Nevylučuju samozřejmě, že dobře mířená templata sem tam může podstatně zkrátit zdroják a příliš nezhoršit čitelnost. Zatím jsem ovšem nic podobného neviděla - přijde mi spíš, že to lidi používají, aby všichni viděli, jak jsou cool, když už si dali tu práci se to naučit. Něco podobného se dá potkat snad jen mezi lidmi, co zrovna objevují perl...

    Lidi, co dělají podobné věci, by měli jít povinně dělat na pár měsíců to, co já - číst kód ostatních a lovit v něm bugy. Pak by je nic podobného už nikdy ani nenapadlo. :-)

    ^D
    4.11.2008 22:40 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    v 98 procentech případů napíšou čitelnější a udržovatelnější kód
    Jenomze nefunkcni. To jestli je hodnota spocitana v dobe kompilace nebo v dobe behu ma dusledky v tom kde takovou hodnotu muzeme pouzit.
    Nevylučuju samozřejmě, že dobře mířená templata sem tam může podstatně zkrátit zdroják a příliš nezhoršit čitelnost. Zatím jsem ovšem nic podobného neviděla - přijde mi spíš, že to lidi používají, aby všichni viděli, jak jsou cool, když už si dali tu práci se to naučit. Něco podobného se dá potkat snad jen mezi lidmi, co zrovna objevují perl...
    Ocekavat, ze budete znat neco jako navrh zalozeny na zasadach je asi moc, ze? Nebo friend injection? Obavam se ze mate velmi, velmi omezene obzory.
    Lidi, co dělají podobné věci, by měli jít povinně dělat na pár měsíců to, co já - číst kód ostatních a lovit v něm bugy. Pak by je nic podobného už nikdy ani nenapadlo. :-)
    Ale napadlo. Bugy lovim porad. Proc se omezovat kvuli lidem, kteri se nechteji jazyk naucit?
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    5.11.2008 00:31 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Obavam se ze mate velmi, velmi omezene obzory.

    To rozhodně nepopírám, naštěstí potkávám vesměs software, který psali hackeři. Nicméně, termity sbírá kdekdo, manažeři jich mívají plnou vitrínu. K čemu že se to vlastně _doopravdy_ hodí? :-)
    ^D
    5.11.2008 00:32 MJ | Tady a teď
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Jenomze nefunkcni. To jestli je hodnota spocitana v dobe kompilace nebo v dobe behu ma dusledky v tom kde takovou hodnotu muzeme pouzit.
    To je pravda. Ale počítat nějakou hodnotu zběsilými šablonovými konstrukcemi jenom proto, aby byla spočítaná už v době kompilace, je prakticky vždy naprostá oslovina. (Mimochodem, ona by asi stejně dobře šla spočítat i Céčkovým preprocesorem, ale to ještě neznamená, že by to lidé měli běžně používat.)
    Ocekavat, ze budete znat neco jako navrh zalozeny na zasadach je asi moc, ze? Nebo friend injection? Obavam se ze mate velmi, velmi omezene obzory.
    Někdy je lepší mít omezené obzory a umět programovat, než znát kdejaký buzzword a přitom psát jako podsvinče. Ostatně, pokud chcete hodnotit něčí obzory, pochlubte se něčím, co jste sám napsal, ať víme, jak si vážit obzoru vašeho :-)
    5.11.2008 17:11 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Někdy je lepší mít omezené obzory a umět programovat, než znát kdejaký buzzword a přitom psát jako podsvinče. Ostatně, pokud chcete hodnotit něčí obzory, pochlubte se něčím, co jste sám napsal, ať víme, jak si vážit obzoru vašeho :-)
    Prohlasit jednu z nejdulezitejsich navrhovych technik za buzzword, to chce fakt odvahu. Jak tak koukam, tak zverejnenou mam jenom diplomku http://www.is.muni.cz/th/73027/fi_m_a2.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    6.11.2008 12:25 MJ | Tady a teď
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Prohlasit jednu z nejdulezitejsich navrhovych technik za buzzword, to chce fakt odvahu.
    Techniku samu o sobě nesoudím. Ale málokdo z lidí, o kterých si myslím, že opravdu umí navrhovat software, cítí potřebu z takových věcí dělat vědu a vymýšlet pro ně jména. Kdo vládne zdravým analytickým myšlením, pro toho jsou slavné návrhové techniky obvykle trivialitou a často také jenom trikem na obelstění nedokonalosti jazyka.
    Jak tak koukam, tak zverejnenou mam jenom diplomku http://www.is.muni.cz/th/73027/fi_m_a2.
    Není to špatné, ale houština templatů tam místy přerůstá až do hodně pichlavého ostružiní :-) Osobně si myslím, že téhož cíle by se dalo dosáhnout daleko přehledněji obyčejným Céčkovým preprocesorem.
    6.11.2008 12:30 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Pouzivam prave navrh zalozeny na zasadach, tohle opravdu nejde resit pomoci preprocesoru. Slo by to resit napriklad pomoci externiho preprocesoru (napriklad M4) ale to sebou nese dalsi problemy.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    6.11.2008 13:45 MJ | Tady a teď
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Proč by to nešlo řešit pomocí preprocesoru? (Přijal bych s klidem a porozuměním pro vrtochy lidské jakékoliv tvrzení o tom, že vám to přijde neelegantní, ale že by to bylo nemožné, se mi opravdu nechce uvěřit.)
    6.11.2008 14:08 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    No, jsou k tomu ryze prakticke duvody.

    Jeden z nich jsou napriklad rozsirena rozhrani.
    struct A { int metoda() {} };
    struct B { int x; }
    
    template < typename X >
    struct C : private X
    {
        int cislo() { return X::x; }
        int vypocet() { return X::metoda(); }
    };
    
    C<A> a; a.vypocet(); // OK no problem
    C<B> b; b.cislo(); // OK no problem
    
    Z ostatnich je to napriklad moznost provadet v dobe kompilace dost sofistikovane kontroly kompatibility. Treba dokazu zkontrolovat zda parametr, ktery jsem predal do sablony se da v te sablone opravdu pouzit (nemluvim ted primo o konceptech [Boost a C++0x], ale to je jedno z pouziti).

    Taky holt v preprocesoru nejde napsat vsechno, resp. jde, nicmene makra jsou sice Turing complete, ale jsou Turing complete nezamerne. Sablony jsou Turing complete (implementace kvuli nekonecnemu cykleni nejsou) zamerne.

    Pokud do sablony dam spatny parametr, tak si postezuje kompilator, ze dany parametr je cislo a sablona ocekava typ, nebo naopak, nebo mi srozumitelne rekne ze tam syntaktickou chybu (zavorka navic a podobne). U maker si holt musim vytrpet des a hruzu, protoze to vypise naprosto nesmyslne chyby.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    6.11.2008 14:22 MJ | Tady a teď
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Jak jsem čekal: neelegantní, nikoliv nemožné :-)

    V čem se neshodujeme, je, zda explicitní typové kontroly v čase kompilace (které zdaleka ne vždy končí smysluplnou chybovou hláškou) jsou dostatečnou výhodou, aby vyvážily jinak zbytečnou větší spletitost šablonového kódu.

    Ostatně, jak preprocesor, tak šablony jsou jen velmi chabé náhražky za opravdové vyhodnocování v čase kompilace. Modernější jazyky (Scheme, Perl, Haskell) jsou samozřejmě preprocesorem samy sobě, a to do libovolné úrovně vnoření.

    (Jinak myslím, že když poprvé do C++ šablony přidali, nikdo neplánoval, že mají být turingovsky úplné.)
    6.11.2008 14:42 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    V čem se neshodujeme, je, zda explicitní typové kontroly v čase kompilace (které zdaleka ne vždy končí smysluplnou chybovou hláškou) jsou dostatečnou výhodou, aby vyvážily jinak zbytečnou větší spletitost šablonového kódu.
    Zodpovědností programátora, který píše šablonový kód je zajistit konzistenci a smysluplnost těchto chybových hlášení.
    Ostatně, jak preprocesor, tak šablony jsou jen velmi chabé náhražky za opravdové vyhodnocování v čase kompilace. Modernější jazyky (Scheme, Perl, Haskell) jsou samozřejmě preprocesorem samy sobě, a to do libovolné úrovně vnoření.
    O tom se nemá cenu přít :-) Moderní (dynamické) jazyky také umí věci, které by jste v C++ jenom těžko hledal jako je velmi pozdní vazba (string s = "sqrt"; s(12.3);), nebo sebe modifikující kód.
    Jinak myslím, že když poprvé do C++ šablony přidali, nikdo neplánoval, že mají být turingovsky úplné.
    To rozhodně, nicméně při tvorbě ANSI se už vědělo že se budou šablony k metaprogramování používat a taky se s tím počítalo.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    6.11.2008 14:46 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Jinak rozsirena rozhrani proste bez sablon nenapisete, tudiz tohle rozhodne spada do kategorie nemozne ;-)
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    6.11.2008 17:54 MJ | Tady a teď
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Ovšem použití rozšířených rozhraní jaksi nespadá do kategorie nutné, takže tento argument neberu ;-)
    6.11.2008 18:12 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Ja to rozhodne do teto kategorie zarazuji, jelikoz programovat napriklad 5x3x3x3 trid misto 5+3+3+3+1 trid je pro mne naprosto nerealne.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    6.11.2008 19:20 MJ | Tady a teď
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    A proč by to musely být různé třídy?
    6.11.2008 20:10 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Az budu mit chvilku cas, tak o tom udelam srozumitelny zapisek do blogu.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    5.11.2008 11:55 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Jenomze nefunkcni. To jestli je hodnota spocitana v dobe kompilace nebo v dobe behu ma dusledky v tom kde takovou hodnotu muzeme pouzit.

    No nevim, my obyčejní pojídači koláčků s omezenými obzory si prostě takové konstanty spočítáme "ručně" a do zdrojáku zapíšeme jako "obyčejné číslo". Kromě toho, že je to nesrovnatelně přehlednější než nějaká "2% templatová magie" to má ještě tu výhodu, že si při tom člověk zcela jistě všimne, jak obrovské to číslo vlastně je. Na rozdíl od "nevinné" 30 megaborce s rozhledem...

    Ale napadlo. Bugy lovim porad. Proc se omezovat kvuli lidem, kteri se nechteji jazyk naucit?

    Tak tohle je super přístup, tvoji kolegové, co to po tobě musej potom luštit tě určitě milujou... Jestli je v podobnym duchu psaná i ta učebnice, tak jsem rád, že je za dva litry a nikdo si jí nekoupí.

    Každý má právo na můj názor!
    5.11.2008 17:12 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    No nevim, my obyčejní pojídači koláčků s omezenými obzory si prostě takové konstanty spočítáme "ručně" a do zdrojáku zapíšeme jako "obyčejné číslo". Kromě toho, že je to nesrovnatelně přehlednější než nějaká "2% templatová magie" to má ještě tu výhodu, že si při tom člověk zcela jistě všimne, jak obrovské to číslo vlastně je. Na rozdíl od "nevinné" 30 megaborce s rozhledem...
    Pokud jde spocitat rucne tak vetsinou clovek nepotrebuje sablony ale spocita mu to kompilator sam, ze? Treba long int x = 1*2*3*4*5*6;
    Tak tohle je super přístup, tvoji kolegové, co to po tobě musej potom luštit tě určitě milujou... Jestli je v podobnym duchu psaná i ta učebnice, tak jsem rád, že je za dva litry a nikdo si jí nekoupí.
    Njn, mozna se vyskytuji v casoprostorove anomalii, nebo je to mozna necim jinym, ale moji kolegove a take vsichni lide, ktere znam nemaji se sablonami vubec zadny problem. Nebo je taky mozne, ze se v zadne anomalii nenachazim a vy jste proste moc velky pitomec na to aby jste se C++ naucil.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    5.11.2008 18:04 Martin Tůma | skóre: 39 | blog: RTFM | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Pokud jde spocitat rucne tak vetsinou clovek nepotrebuje sablony ale spocita mu to kompilator sam, ze? Treba long int x = 1*2*3*4*5*6;

    Jsem rád, že jsi k tomu, co tady celou dobu tvrdim nakonec taky došel.

    Njn, mozna se vyskytuji v casoprostorove anomalii, nebo je to mozna necim jinym, ale moji kolegove a take vsichni lide, ktere znam nemaji se sablonami vubec zadny problem. Nebo je taky mozne, ze se v zadne anomalii nenachazim a vy jste proste moc velky pitomec na to aby jste se C++ naucil.

    Pokuď budeš psát i učebnici "diskuze na internetu", tak mám zájem. Ukázat na základě mého tvrzení, že psát kód bez ohledu na to, že by jej někdo v budoucnu taky mohl potřebovat číst není nejšťastnější nápad, že jsem pitomec, kterej není schopnej se naučit šablony v C++, to už značí poměrně pokročilé schopnosti v této oblasti...

    Každý má právo na můj názor!
    5.11.2008 18:41 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Jsem rád, že jsi k tomu, co tady celou dobu tvrdim nakonec taky došel.
    A k cemu jako? Ze kdyz je x pevne dane, tak muzu napsat do kodu jednoduche a citelne vyjadreni x! a kdyz neni x pevne dane, tak musim pouzit sablony (nebo preprocessor, nebo cokoliv, co mi tam tu hodnotu doda pred tim nez se mi ten zdrojak zacne kompilovat)?
    že by jej někdo v budoucnu taky mohl potřebovat číst
    Hmm, takze nebudeme pozivat sablony, protoze jsou lide co je neznaji a ti by tomu pak nerozumeli. Taky radeji nebudeme programovat v C++ protoze jsou lide, kteri umi jenom Cecko a ti by tomu pak nerozumeli. No a urcite se najdou i taci co neumi ani Cecko, tak radeji Assembler, ten uz prece dnes neumi vubec nikdo. Tak si radsi sedneme a budeme se na sebe hezky usmivat. Jo, jste pitomec :-D
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    5.11.2008 22:14 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Hmm, takze nebudeme pozivat sablony, protoze jsou lide co je neznaji a ti by tomu pak nerozumeli. Taky radeji nebudeme programovat v C++ protoze jsou lide, kteri umi jenom Cecko a ti by tomu pak nerozumeli. No a urcite se najdou i taci co neumi ani Cecko, tak radeji Assembler, ten uz prece dnes neumi vubec nikdo. Tak si radsi sedneme a budeme se na sebe hezky usmivat. Jo, jste pitomec :-D

    Proc to berete do extremu? Sablony pouzivat, ale jen tam, kde se hodi ... a to je IMHO malo pripadu (ac v C++ programuji hodne casto, sablony pouzivam (primo, ne zprostredkovane pres treba STL) jen velmi malo). A IMHO pouzivat sablony na pocitani faktorialu je prasarna. Uz jen proto, ze nevite, jestli se vam do daneho datoveho typu jeho hodnota vejde. Proc to delat jednoduse, kdyz to jde slozite, ze?

    C i C++ svou syntaxi umoznuji kdejakou prasarnu, to ale neznamena, ze je musi vsichni umet pouzivat a hlavne cist.

    Chapu, ze treba tohle pro vas neni problem (dovolme si taky zajit trochu do extremu), me by se to ale udrzovat nechtelo:

    _(__,___,____){___/__<=1?_(__,___+1,____):!(___%__)?_(__,___+1,0):___%__==___/ __&&!____?(printf("%d\t",___/__),_(__,___+1,0)):___%__>1&&___%__<___/__?_(__,1+ ___,____+!(___/__%(___%__))):___<__*__?_(__,___+1,____):0;}main(){_(100,0,0);}

    5.11.2008 22:19 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Proc to berete do extremu?
    Protože si naivně myslí, že trapný pokus o důkaz sporem může mít mezi inteligentními diskutujícími váhu, i když jde o dávno známý logický klam :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    6.11.2008 02:34 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    A IMHO pouzivat sablony na pocitani faktorialu je prasarna.
    Proc by to mela byt prasarna? Je to typove bezpecne (coz makra nejsou) je to soucasti kodu (coz zase nejsou veci stylu make), diky cemuz mi nehrozi de-synchronizace (uprava pouze na jednom miste).

    Citelne to porad je (protoze zadne principy se nemeni ani syntax se nemeni). Uzivatelsky je to stejne privetive jako cokoliv jineho v jazyku faktorial<4>::hodnota.

    Samozrejme pokud clovek nevi, jak funguji makra tak to nedekoduje nikdy. Coz je ale presne ten problem na ktery jsem narazel. Pak muzu taky tvrdit, ze cely Prolog je nanic a nemelo by se v nem nic psat, protoze pouziva velice podobny zpusob vyhodnocovani.
    Uz jen proto, ze nevite, jestli se vam do daneho datoveho typu jeho hodnota vejde.
    No to prave v dobe kompilace vim a dokazu to velice jednoduse v te sablone osetrit. Na rozdil od pripadu kdy to napisu natvrdo do kodu (jelikoz se mi ta symbolicka konstanta nemusi vlezt do datoveho rozsahu daneho typu).
    Chapu, ze treba tohle pro vas neni problem (dovolme si taky zajit trochu do extremu), me by se to ale udrzovat nechtelo:
    Uvedeny priklad je necitelny jenom proto, ze pouziva misto symbolickych nazvu ruzny pocet podtrzitek, ktere se spatne rozlisuji.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    6.11.2008 09:48 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Proc by to mela byt prasarna?

    prasarna je to proto, protoze zneuzivate syntaxi k necemu, k cemu neni urcena - instantiace funkci pro ruzne datove typy argumentu (pripadne hodnoty argumentu).
    6.11.2008 11:54 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Ano a proto mame sablony typu a castecnou specializaci, ze? No nic, jenom by mne zajimalo, kde jste vzal seznam ve kterem je napsano jaka syntax je k cemu urcena.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    5.11.2008 00:45 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Tohle ti ale rozhodně nespočítá ten faktoriál při kompilaci...
    ja to tak trochu tusil:-) At se ale neco malo priucim (ja se ucim rad:-)), kdy se tedy ten vyraz vyhodnoti? (v dobe kompilace ma teoreticky vse potrebne k tomu, aby ho vyhodnitil...)
    5.11.2008 17:25 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    kdy se tedy ten vyraz vyhodnoti? (v dobe kompilace ma teoreticky vse potrebne k tomu, aby ho vyhodnitil...)
    <flamebait>To je holt tak: u moderních jazyků je makrojazyk roven jazyku samotnému, u prehistorických bazmeků potřebujete obezličky typu šablony :-)</flamebait>
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    5.11.2008 17:56 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    u moderních jazyků je makrojazyk roven jazyku samotnému, u prehistorických bazmeků potřebujete obezličky typu šablony
    to se mi libi... i kdyz je tu s nami LISP uz padesat let, tak jej nekteri povazuji za moderni. ;-]
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    5.11.2008 18:20 depka | skóre: 20 | blog: eterity
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    death metal is not dead!
    5.11.2008 18:50 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    A není snad moderní? :-)

    Například slovník cizích slov tvrdí: novodobý, novátorský, pokrokový, módní, a minimálně dvě z těchhle slov na Lisp v kontextu současných jazyků určitě platí :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    5.11.2008 18:55 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Na druhou stranu, novátorství zní fakt divně, po té době. Ale na pokrokovosti trvám :-)

    Krom toho nemusí jít nutně o Lisp, vezměme takový Flex :-D (Jeho web už ani nefunguje, škoda.)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    5.11.2008 21:12 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Ale na pokrokovosti trvám
    to delate dobre! ;-] i kdyz scheme je pokrokovejsi! a nasel bych jeste jeden uplne nejvic nejpokrokovejsi jazyk... ale jeho web jeste nefunguje, skoda. ;-]
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    5.11.2008 21:51 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Noo, já s tím Schemikem nějak nevím… :-D

    Mimochodem, pokud jde o makra: pětadvacátá kapitola Beautiful Code, Syntactic Abstraction: The syntax-case Expander, která pojednává právě o makroexpanzi ve Schemu, mne vyléčila ze všech iluzí – tohle prostě normální jedinec nedá :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    5.11.2008 22:21 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Noo, já s tím Schemikem nějak nevím…
    ja bych to videl docela optimisticky... (nic jineho mi tak nejak nezbyva) ;-] ...ale nebude to asi zase takova hruza, uz je stejne rychle jak guile a dalsi uspechy jsou nalinkovane pred nami!

    hygienicke makra jsme zavrhli. jednak me prisly zbytecne slozite (ve srovnani s lispovyma) a taky jsem jim nikdy neprisel na chut. makra mame udelane v lispovem stylu s tim, ze jsou to elementy prvniho radu, takze dokonce to umi i anonymni makra. teda ne, ze bych to nekdy prakticky pouzil, ale je fajn vedet, ze to jde.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    5.11.2008 22:26 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Jo jo jo, teď ještě nějakou globální optimalizaci ve stalinistickém stylu a můžeme se jít všichni klouzat :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    5.11.2008 22:49 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    to prijde! a pak vezmu zdrojaky a prodam je microsoftu... a ti z toho vytvori novy microsoft visual scheme advanced enterprise edition.
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    4.11.2008 11:05 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Nic proti, ale ono C++ je docela těžké. A učit lidi programovat je taky docela těžké. Těžko důvěřovat "náhodnému" člověku, který to evidentně nedělá nějakých těch patnáct let (nějakou takovou konstantu momentálně odhaduju jako nutnou k tomu, aby to šlo dělat pořádně), píše mizernou češtinou (bude umět nějaký jiný jazyk lépe?) a účtuje si nesmyslnou částku svědčící o pochybné motivaci? (Pořádná podpora nutně musí stát nesrovnatelně víc. Na online přístup k textu a nějaký ten drobný mail sem tam je to zas absurdně moc. A hlavně, takové věci se nedají dělat kvůli penězům. Programátoři si obvykle vydělávají peníze programováním a když časem začnou učit, nestavějí si na tom živobytí - pokud to někdo chce dělat naopak, je to dost podezřelé, připomíná to ten starý vtip.)

    Závěr? Sice jsem potenciální zákazník (C++ pořádně neumím, ale jak se v tom už tak pár let přehrabuju, začínám mít pocit, že bych s tím měla sakryš něco dělat), ale z tohoto textu mám pocit, že bych po něm sáhla, jedině kdyby byl jediný na světě.
    ^D
    4.11.2008 12:43 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    C++ není těžké. C++ je komplexní a nedá se učit stylem slovník. Je potřeba se naučit principy, které jsou ale překvapivě jednoduché.

    Ke zbytku těžko něco říct, 5 let učím na FI C a C++ a studenti kteří prošli mými cvičeními jsou očividně spokojeni, ale to vám budu dost těžko dokazovat, jedine, že by jste měla přístup k výsledkům studentských anket.

    Každopádně děkuji všem za veskrze negativní feedback :-) (njn, kdyby jste si zaplatili tak teď má většina z vás 1-2 roky přístupu zdarma).

    Už pracuji na trail účtech (není možné zveřejnit část učebnice tak, aby to mělo nějakou vypovídací hodnotu a je fakt že slepé rozhodování je dost nanic). Napadá někoho jiné technické řešení, než paypal?
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    4.11.2008 12:50 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Jo, reklamy na strankach. Vzhledem ke konkurenci bych rekl, ze tak vydelas i vic nez za placenou verzi.

    Uplne nejlepsi by to bylo otevrit a udelat z toho FDL wiki C++ encyklopedii. IMHO by se takovy projekt mohl dost uchytit a byt uspesny a do budoucna o mnoho kvalitnejsi nez kdybys to psal sam. Ma to ale jeden ten hacek - nebudou z toho penize.
    4.11.2008 12:55 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Penize bys teda mohl vydelavat na te podpore. Budme realisti - proc si nekoupit osvedcenou knihu (Mistrovstvi v C++), kterou si muzes precist i ve vlaku, mas ji do konce zivota a stoji mnohem min? Takto kupujes zajice v pytli (ukazka fakt nerika nic) a to lidi nemaji radi.

    Kdyz ucebnici otevres, lidi uvidi, ze je kvalitni, ze tematu rozumis a spis si objednaji i tu podporu. Pokud navic ucebnici udelas svobodnou (FDL), budou na tom pracovat i ostatni lidi a ty tak budes profitovat zadarmo (samozrejme ne na samotne ucebnici, ale na jeji reputaci).
    4.11.2008 13:02 s0 | skóre: 32 | blog: nejchytřejší kecy | prágl
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Ma to ale jeden ten hacek - nebudou z toho penize.
    Což je ale poměrně zásadní věc, když z toho peníze dostat chce, ne?
    Kuolema Kaikille (Paitsi Meille).
    4.11.2008 13:08 AHAHA | skóre: 7 | blog: ZZZ
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Jiste, ale IMHO bude muset *nejak* zmenit pristup, protoze jinak z toho penize nedostane ...
    4.11.2008 21:04 Marek 'marx' Grác | skóre: 21 | blog: Paralelný blog | Brno / Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Reklamy na takýchto stránkach by v ideálnom prípade zaplatili hosting webu
    Jardík avatar 5.11.2008 19:17 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Druhým důležitým faktem je výběr datových typů. Pro načtení vstupu byl zvolen unsigned int, nicméně vzhledem k rozsahu čísel, pro které jsme schopni faktoriál počítat, můžeme klidně zvolit unsigned short int. Naopak, pro uložení hodnoty faktoriálu je v podstatě nutné použít unsigned long int, hodnota faktoriálu totiž roste velice rychle.

    Můžu se zeptat, proč nabádáte k použití unsigned long int místo např. int? Pokud snad chci větší rozsah hodnot, než mi nabízí unsigned int (předpokládaje 32bit int), rozhodně nepoužiju long, u kterého je vysoká pravděpodobnost, že bude stejný jako int (32bit linux, 32bit windows, 64bit windows), a použiji nějaký "lepší datový typ".

    Věřím v jednoho Boha.
    Jardík avatar 5.11.2008 19:22 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    A ještě jedna prasárnička typu
    unsigned int vstup;
    
    ...
    
    for (int i = vstup; ...
    
    Za tohle si nechat platit ... styděl bych se. Když už, tak si alespoň projděte. Je to stejná obludnost jako int i = strlen(retezec), kde strlen vrací size_t.
    Věřím v jednoho Boha.
    5.11.2008 20:16 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Pro to taky je se 75% slevou s moznosti ziskat za upozorneni na podobne preklepy prodlouzeny pristup.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    Jardík avatar 6.11.2008 23:21 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Takže mi prodloužíte přístup z 0 dnů na týden? :-)
    Věřím v jednoho Boha.
    5.11.2008 20:16 Let_Me_Be | skóre: 20 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Standard C++ nezna zadny "lepsi datovy typ".
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    6.11.2008 07:48 JS
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    Tak byste mel zminit long long, i kdyz je mimo standard.
    Jardík avatar 6.11.2008 23:19 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Online Učebnice C++ otevřena pro veřejnost
    V c++0x standardem bude.
    Věřím v jednoho Boha.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.