Guarantee business interface. stickfish.com
abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz 64bit.eu 64bit.eu abcprace.cz AbcPráce.cz Raydesk Raydesk
Sledujte AbcLinuxu.cz na:
facebook favicon logo  Facebooku twitter favicon logo  Twitteru,   identi.ca favicon logo  Identi.ca,   rss logo  RSS
Rozšířené hledání
×
včera 23:00 | Bezpečnostní upozornění
Vyšla nová verze knihovny WebKitGTK+. Verze 1.2.4 opravuje především 11 bezpečnostních problémů. Knihovna WebKitGTK+, GTK+ port knihovny Webkit, je využívána například webovými prohlížeči Epiphany nebo Midori.
Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 15:34 | Zajímavý software
Nedávno se podařilo prolomit ochrany herní konzole PlayStation 3, což mimo jiné umožňuje kopírování originálních a spouštění těchto kopií. Firma Sony již získala předběžné opatření, které zakazuje prodej USB donglu, který prolomení zařídí. Tvůrci kódu jej však vzápětí uvolnili jako open source je hostován v repozitáři GitHub pod názvem PSGroove. PSGroove používá pro spuštění cizího kódu na konzoli přetečení bufferu, které nastane, když si konzole neporadí se speciálně upravenými informace, které PSGroove posílá. Více na The H.
Robert Krátký | Komentářů: 18
včera 15:13 | Zajímavý článek
Jeden z oblíbených evergreenů při kritice linuxových systémů je tvrzení, že je Linux nepřehledný a škodí mu velký výběr různých programů, které dokáží zastat stejnou funkci. Caitlyn Martin této argumentaci kontruje otázkou (mířenou na autora nedávného článku, ve kterém se tvrdilo, že hlavní potíž Linuxu spočívá v přílišných možnostech výběru): Děsí vás obilné vločky? Vždyť v každém větším supermarketu je jich celý regál! Tak velký výběr. Nebyl by život snazší, kdybychom všichni jedli jen kukuřičné lupínky a chodili oblečení ve stejné uniformě?
Robert Krátký | Komentářů: 59
včera 15:05 | Zajímavý článek
Jak se pozná vyzrálý systémový administrátor Linuxu? Pro některé lidi je Linux stále méněcenný systém v porovnání s proprietárními unixy, a proto považují i linuxové správce za méně zkušené. Jon Buys popisuje, co pomohlo jemu "dospět" coby administrátorovi Linuxu, v článku Maturing as a Linux Systems Administrator.
Robert Krátký | Komentářů: 2
včera 11:14 | Nová verze
Byla vydána šestá údržbová verze Debianu 5. Přináší opravy chyb (včetně bezpečnostních), aktualizované obrazy jádra, balíčky sun-java5 a sun-java6 pro architekturu ia64 a odstraňuje balíček libconfig-inetd-perl. Podrobnosti naleznete v changelogu.
Tomáš Heger (geckon) | Komentářů: 0
včera 10:58 | Nová verze
Vyšla nová verze debuggeru GDB označená 7.2. Přináší podporu jazyka D, vylepšuje práci s C++ a Pythonem, nově podporuje ARM Symbian a obsahuje také další novinky.
Tomáš Heger (geckon) | Komentářů: 1
včera 10:03 | Zajímavý článek
Nedávno potvrzená strategická hra OilRush nebude mít přehnaně velké hardwarové nároky, tvůrci uvádějí jako dostačující grafické karty NVIDIA GeForce 8600 nebo ATI Radeon HD 2600 - i když se nepočítá s podporou open source ovladačů, které nedosahují tak dobré podpory OpenGL 3.x/4.0. Podívejte se na trailer ke hře.
Robert Krátký | Komentářů: 11
5.9. 16:34 | Zajímavý článek
Vývojář KWinu Martin Gräßlin píše na svém blogu o současných problémech KWinu především s ovladači grafických karet Intel. Zdá se, že hlavní příčinou problémů jsou grafické ovladače. Ovladače tvrdí, že některé funkce podporují, a proto KWin povolí efekty, které tyto funkce vyžadují, ale ve skutečnosti ovladače tyto funkce vůbec neumí, nebo pro ně použijí pomalou softwarovou emulaci, což pak vede ke spoustě ošklivých problémů, … více »
Nicky726 | Komentářů: 35
5.9. 10:24 | Nová verze
Oficiální sestavení prohlížeče Mozilla Firefox 4.0 budou jen 32bitová. Mike Beltzner (Director of Firefox) potvrdil, že bude omezen počet oficiálně podporovaných platforem. Uvažuje se také o tom, že by se v případě i386 přestalo s podporou architektur bez SSE2. Seznam architektur, pro které budou oficiální buildy, je na wiki.mozilla.org/Firefox/4/Platforms. Podle této stránky se zvažuje poskytování 64bitových linuxových buildů, ale zatím na seznamu nejsou.
Robert Krátký | Komentářů: 65
4.9. 08:19 | Nová verze
4. 9. 2010 bylo rozhodnuto, že se příští vydání Debianu bude jmenovat Wheezy, a to podle gumového tučňáka z animovaného filmu Toy Story.
Roman Horník | Komentářů: 10
Používáte domácí účetnictví?
 (5%)
 (6%)
 (9%)
 (80%)
Celkem 651 hlasů
 Komentářů: 29, poslední dnes 02:16
IBM Smartplanet logo Pojďte s námi budovat chytřejší planetu
    Rozcestník
    Doporučujeme

    World of Warcraft, Facebook, a další události...

    22.3.2009 00:30 | Přečteno: 1049× | Obecně

    Konečně jsem si našel čas okomentovat některé ze (skoro) aktuálních událostí.

    World of Warcraft vs. Addons

    World of Warcraft je kromě toho, že ho hraje víc lidí, než je obyvatelů ČR také znám velmi otevřenou politikou vůči modifikaci herního UI. Celé UI (i oficiální) je tvořeno addony napsanými v programovacím jazyce LUA nad API, které k těmto účelům WoW poskytuje.

    Před pár dny se stala zajímavá věc. Blizzard vydal nové TOS ve kterém zakazuje vydávání placených addonů, addonů které ve hře zobrazují jakoukoliv formu reklamy, žádají o dotaci, nebo nějakým způsobem chrání svůj zdrojový kód. Také zakazuje veškeré addony, které zvyšují zatížení serverů (což utne velkou část nejdůležitějších addonů), ale to zde rozebírat nechci.

    Pokud odhlédnu od faktu, že celý WoW je díky TOS v ČR naprosto nelegální (a pravděpodobně i ve zbytku světa, snad s výjimkou USA), narážíme tady na zajímavý problém. WoW poskytuje veřejné API. Tohle API je zdokumentované a volně dostupné. Ale nyní požaduje aby addony využívající toto API splňovali poměrně přísné požadavky. Problém zde je hlavně ve faktu, že Blizzard se snaží omezit vztah, který neexistuje. Neexistuje žádná smlouva mezi vývojářem addonu a Blizzardem. Není tudíž co omezovat. Existuje pouze smlouva mezi uživatelem WoW a Blizzardem.

    Obecněji se dá tento problém rozšířit na otázku zda má vydavatel právo omezovat použití veřejného API. Prakticky tuto možnost jistě má. Blizzard může jednoduše mazat účty lidem kteří tyto addony používají, což bude mít jistě za následek, že je nikdo nebude používat. Otázkou zůstává, zda je to legální.

    Narážíme na klasický problém kdo používá co, se kterým se setkáme i u GPL. Je addon odvozeným dílem od WoW, nebo ne? Addon je produkt, nicméně teoreticky bude fungovat na libovolné hře, která bude poskytovat identické API. Uživatel nemá žádnou možnost používat addon bez toho aby měl legální licenci na WoW.

    Tuto sekci uzavřu tím, že velmi brzo očekávám, že Blizzard začne vydávat vlastní placené addony a tohle je přesně to o čem to celé je, nicméně otázky pořád zůstávají.

    Ach ty hrozné sociální sítě

    Docela pravidelně kolem mně prolítne nějaký článek o tom jak je Facebook hrozně nebezpečný, jak by ho nikdo neměl používat, etc... Přijde mi to celé docela vtipné.

    Na Facebooku jsem (stejně jako na mnoha jiných sítích) zaregistrován poměrně dlouho ale nejsem zde nijak moc aktivní. Rozhodně nepatřím mezi totálně paranoidní uživatele, jelikož nemám pocit že bych o sobě kdekoliv na internetu uváděl informace které není možné o mně zjistit konvenčními metodami během několika minut, hodin, nebo v nejhorším případě dnů. Ano některé informace můžou být potencionálně nebezpečné a užitečné pro zloděje identit, nicméně zde spíše narážím na problém velmi slabé verifikace identity na úřadech, v bankách a jiných důležitých institucích.

    Přijde mi poměrně smutné, že někdo má pocit že album, které zahesluje a pak heslo dá 50 lidem si myslí, že je toto album pořád velice dobře zabezpečené. A to je přesně ten základní problém. Málokdo si uvědomuje, že libovolná informace, která byla jednou zveřejněna je od toho momentu volně dostupná všem. Byť jsem ji třeba řekl jenom jednomu člověku. Navíc tento fakt nemá vůbec nic společného s virtuálním světem a sociálními weby, tento fakt je platný minimálně několik tisíc let.

    Nemáme rádi...

    Docela mně zaujala anketa Malý prieskum veľkej komunity…, která vyšla na konkurenčních blozích. Některá umístění jsou pro mně zcela očekávaná a některá překvapující. Přijde mi zvláštní mít antipatie k něčemu, čemu se můžu zcela vyhnout, co nemůže (pokud to sám nedovolím) absolutně nijak ovlivnit můj život.

    Proč má někdo antipatie k ICQ nebo Skype celkem chápu. Je to věc kterou daný člověk může být nucen používat i když nechce a nedobrovolně se tak musí podřídit poměrně hrozným licenčním podmínkám. Podobně dopadají jiné softwarové produkty (Norton antivirus - často se vyskytující na předinstalovaných počítačích).

    Podivně ale tyto antipatie vycházejí například vůči Desktopovým prostředím (i když pořád se můžou najít lidé, které jsou v daném prostředí nuceni pracovat) a naprosto nepochopitelně pak dostává WoW 40%, BLEK 40% nebo Opera 20%. Dobře, BLEK může teoreticky někomu lézt na nervy, nicméně jak může mít někdo antipatie k softwaru, který prostě nemusí používat. Těžko najdu počítač na kterém by byla nainstalovaná jenom Opera, nebo firmu/domácnost, kde bych denně musel hrát WoW i když se u toho hrozně nudím.

    Nový typ článků na Abclinuxu

    Poslední bude pouze krátká reakce na Aktuální události v článcích na AbcLinuxu.cz. Budu se sice opakovat (tento názor jsem již vyjadřoval mnohokrát v diskuzích), ale trochu zde rozepíšu můj názor.

    ABCLinuxu by potřebovalo změnu na několika místech.

    Toliko k ukojení mé potřeby se vyjádřit a zároveň děkuji všem, kteří to dočetli až sem.

           

    Hodnocení: 74 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    22.3.2009 06:38 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: World of Warcraft, Facebook, a další události...
    1. rozdělit zprávičky na nové verze a zbytek - hmm. Ty nové verze by zůstaly standardními zprávičkami, jen bys je oddělil do samostatného výpisu, nebo máš jinou představu? A jak by to fungovalo v rámci designu - kam by jsi je umístil?
    2. konfigurovatelná hlavní stránka - už teď spousta věcí se dá nastavit. Opět bych rád viděl konkrétní požadavky. Daly by se dělat úžasné věci, jenže to by záviselo na javascriptu. Takže reálnější než šoupání boxíky je možnost nastavit počet položek u boxíku. A taky přidat boxík s informacemi o nepřečtených komentářích. Poslední verze návrhu. Ještě mě napadlo, zda to musí být konfigurovatelná úvodní stránka (/) a zda bych mohl raději udělat novou stránku (dashboard), kterou by sis uložil do záložek.
    3. překopat úvodní stránku a zvýraznit poradnu? Ok, ale jak? Prosím o konkrétní návrhy.
    4. hodnocení blogů podle více kritérií - můžeme udělat super hodnocení všeho možného, ale je otázkou, zda jej lidi budou používat. Kdysi jsme měli hodnocení s větší granularitou, ale lidi jej moc nepoužívali. Tak Robert jej chtěl zjednodušit na Líbí/Nelíbí, což ale také nepřineslo větší počet hodnocení. Proto Robert navrhnul úplně hodnocení zrušit (viz bugzilla), ale do toho se mi nechce. Přestože hodnotí je zanedbatelné promile čtenářů, stejně mi to přijde jako zajímavá forma zpětné vazby pro autora.

    Jinak díky za to, že přemýšlíš na abíčkem.

    22.3.2009 06:52 Let_Me_Be | skóre: 19 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: World of Warcraft, Facebook, a další události...
    1) muze byt klidne maly samostatny boxik nekde bokem. Opravdu by melo jit jenom o jednoradkove zapisky. Treba jenom seznam ve formatu nazev_sw-verze (a po rozliknuti odkazy na changelog, odkaz ke stazeni,...)

    2) Uzasne by bylo neco ve stylu iGoogle, proste widgety (seznam zpravicek, seznam clanku, nejlepe hodnocene blogy za 48 hodin). A ano klidne to muze byt nejaky dashboard.

    3) No to je otazka. Mozna dat seznam poslednich dotazu misto ankety?

    4) Problem je v tom, ze to ted neni Libi/Nelibi. Je to Souhlasim,Libi,Zajima,Mam dobrou naladu/Nesouhlasim,Nelibi,Nezajima,Mam spatnou naladu. Proste lide treba daji zaporne hodnoceni treba jenom proto, ze je zapisek o C++ a oni v C++ neprogramuji.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    robotics avatar 22.3.2009 08:57 robotics | skóre: 21 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: World of Warcraft, Facebook, a další události...

    Hlavně neodstraňte sekci desktopy :-).

    /--Debian, srdce Linuxu.--\
    Archer avatar 23.3.2009 04:08 Archer | skóre: 70 | blog: Dotazovací blog | Samotíšky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: World of Warcraft, Facebook, a další události...
    Teď mne napadlo: Což takhle přidat perex té aktuality (článku) do novinek? A celý článek mít zvlášť.
    Tuxware.cz | No jiggling at all... | Nordics like fish | jarní únava → letní dovolená → podzimní deprese → zimní spánek
    22.3.2009 11:07 jan
    Rozbalit Rozbalit vše Re: World of Warcraft, Facebook, a další události...
    Tak oni si dodrzeni nejakych pravidel muzou dat jako podminku nahlednuti do dokumentaci API. Vizte treba flash.
    Milan Vít avatar 22.3.2009 15:56 Milan Vít | skóre: 23 | blog: about:linux | Orlová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: World of Warcraft, Facebook, a další události...

    Ono je hlavně vtipné, kolik addonů bylo šmahem označeno jako „nelegální“, jen tak, ze dne na den. Hned mě napadl Wowecon, jehož základní idea, ač addon samotný nepoužívám, se mi docela i líbí, a když mi o chvíli později došla i ta pasáž o dotacích a představil jsem si hru bez neustále žebrajícího QuestHelperu… Ou :-)

    „There is no dark side of the Moon really… as a matter of fact it's all dark.“
    23.3.2009 00:29 Let_Me_Be | skóre: 19 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: World of Warcraft, Facebook, a další události...
    Docela by mne zajimalo jak by se soud postavil k tomu kdyby nekdo vyzadoval vraceni penez od Blizzardu. Podle ceskych zakonu je totiz smlouva mezi Blizzardem a zakaznikem neplatna (je silne nevyhodna pro jednu stranu - Blizzard nemusi vubec nic, muze naprosto bezduvodne kdykoliv smazat ucet, etc...).

    Byla by docela sranda kdyby to do toho nekdo sel. Ucet u WoW ma prokazatelnou realnou financni hodnotu hodnotu, takze by bylo zajimave sledovat zda by ji nemusel zakaznikovi proplatit.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.
    Marek Stopka avatar 23.3.2009 06:51 Marek Stopka | skóre: 57 | blog: Paranoidní blog | Helsinki, Finland
    Rozbalit Rozbalit vše Re: World of Warcraft, Facebook, a další události...
    A on má Blizzard snad nějakou identitu v české republice, že by se ho měla týkat česká legislativa? :-)
    23.3.2009 07:54 Let_Me_Be | skóre: 19 | blog: cat /proc/idea/current | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: World of Warcraft, Facebook, a další události...
    Vzhledem k tomu, ze zde prodava nejakou sluzbu tak se ho samozrejme ceska legislativa tyka.
    Linked in profil - Můj web - Nemůžete vyhrát hádku s blbcem. Nejdřív vás stáhne na svoji úroveň a pak ubije zkušenostmi.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   Powered by 64bit.eu   64bit.eu logo
    © 1999-2010 Stickfish, s. r. o. Všechna práva vyhrazena.