abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
dnes 15:00 | Nová verze

Byla vydána verze 3.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí HTML, CSS a JavaScriptu Electron (YouTube, GitHub). Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 14:44 | Nová verze

Po půl roce vývoje od vydání verze 6.0.0 byla vydána verze 7.0.0 překladačové infrastruktury LLVM (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání: LLVM, Clang, clang-tools-extra a LLD.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 13:44 | Nová verze

Byla vydána verze 3.0.0 knihovny pro vykreslování grafů v programovacím jazyce Python Matplotlib (Wikipedie, GitHub). Přehled novinek a galerie grafů na stránkách projektu. Zrušena byla podpora Pythonu 2.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
dnes 00:22 | Komunita

V Norimberku probíhá do pátku ownCloud conference 2018, tj. konference vývojářů a uživatelů open source systému ownCloud (Wikipedie) umožňujícího provoz vlastního cloudového úložiště. Přednášky lze sledovat online. Videozáznamy jsou k dispozici na YouTube. Při této příležitosti byl vydán ownCloud Server 10.0.10. Z novinek lze zdůraznit podporu PHP 7.2. Vydán byl také ownCloud Desktop Client 2.5.0. Vyzkoušet lze online demo ownCloudu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
dnes 00:11 | Pozvánky

Zářijový pražský sraz spolku OpenAlt se koná již tento čtvrtek – 20. 9. 2018 od 18:00 v Radegastovně Perón (Stroupežnického 20, Praha 5). Tentokrát bez oficiální přednášky, ale zato s dobrým jídlem a pivem – volná diskuse na téma IoT, CNC, svobodný software, hardware a další hračky.

xkucf03 | Komentářů: 0
včera 16:11 | Komunita

Vývojáři relačního databázového systému PostgreSQL oznámili, že schválili svůj Code of Conduct (CoC) aneb kodex chování vývojářů PostgreSQL.

Ladislav Hagara | Komentářů: 17
včera 14:44 | Nová verze

Byla vydána verze 1.0 poštovního serveru Courier (Wikipedie). Aktualizovány byly také související balíčky jako Courier authentication library, Courier-IMAP, SqWebMail, maildrop nebo Cone.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 02:22 | Zajímavý software

Společnost ​Versity Software otevřela svůj archivační souborový systém ScoutFS. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu (kernel space, user space) pod licencí GPLv2.

Ladislav Hagara | Komentářů: 28
včera 00:44 | Nová verze

Byla vydána verze 4.2 programovacího jazyka Swift (Wikipedie). Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu. Ke stažení jsou oficiální binární balíčky pro Ubuntu 18.04, Ubuntu 16.04 a Ubuntu 14.04. Přehled novinek ve videozáznamu přednášky z WWDC 2018.

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
17.9. 17:55 | Nová verze

Po třech a půl letech od vydání verze 3.4.1 byla vydána nová verze 3.4.2 programu pro filtrování spamu Apache SpamAssassin (Wikipedie). Z novinek lze zmínit 4 nové pluginy. Pravidla budou ověřována pomocí SHA-256 a SHA-512 místo SHA-1. Řešeny jsou také 4 bezpečnostní chyby. Například chyba CVE-2018-11780 v pluginu PDFInfo zneužitelná ke vzdálenému spuštění kódů (RCE).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Na optické médium (CD, DVD, BD aj.) jsem naposledy vypaloval(a) data před méně než
 (13%)
 (15%)
 (20%)
 (23%)
 (25%)
 (4%)
 (1%)
Celkem 370 hlasů
 Komentářů: 33, poslední 16.9. 11:55
Rozcestník
Štítky: není přiřazen žádný štítek

Vložit další komentář
19.1. 18:47 janc1c1
Rozbalit Rozbalit vše Re: Curriculum IT
Ešte si zabudol na DOCKER. Nie je to v pravom zmysle vyrtualizácia. porovnanie

Jesto už pripravené kontajnery ako napríklad LAMP, ten spustiš a beži to akoby v samostatnom OS.

Mne sa to veľmi zapáčilo, momentálne to síce nepoužívam ale chystám sa nato. Mám tiež podobný router na ktorom chcem spustiť rôzne služby a tie by som chcel spúštať v kontajneroch.
19.1. 19:30 mln
Rozbalit Rozbalit vše Re: Curriculum IT
Tiež si zabudol na LXC/LXD kontainery. Je to rychle, zvlada to USB passthrought, da sa k nim pripojit cez VNC alebo X2GO, talze sa to da pouzit namiesto virtualboxu pokial chceme virtualny linux. Ked sa prida usbip, tak je možné pripajať aj vzdialene usb zariadenia cez ethernet.

Mam na pc v izbe 3 lxc kontainery a 1 virtualny win vo virtualboxe. Nedavno som si kupil rp3 do dielne namiesto stareho pc vraku. Chcel som z RP3 nieco ako gui terminal na vzdialený pristup (samozrejme read only SD karta). Tak som rozbehal x2go a usbip. Teraz ked v dielni programujem MCU a DSP od texasu, tak sa pomocou X2go pripojim na LXC kontainer na vzdialenom PC. Programator pripojim do RP3 v dielni a pomocou usbip sa pripojim na USB porty vzdialeneho pc kde mam nastaveny USB passthrought do lxc kontainera kde bezi Code composer studio od TI. Trochu prekomplikované, ale aspon už nemusím prenašať pc alebo notebook z izby do dielne ked potrebujem programovať MCU alebo DSP.
Max avatar 19.1. 19:32 Max | skóre: 66 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Curriculum IT
ESX už dávno není, je jen ESXi.
Jinak virtualizaci a paravirtualizaci umí snad všichni velcí hráči, jak vmware, tak citrix se svým xenem, tak kvm, Jen nevím, jak MS, s tím zkušenosti nemám.
Jediný rozdíl je v tom, že všichni nemusí umět úplně všechno. Ale přímý přístup k nějaké kartě, na nějaký port. apod. umí snad všichni.
Já už to několikrát řešil a jednoznačně u mně zvítězilo kvm s virsh (sw pro příkazovou řádku, který usnadní správu virtuální mašiny).
Pro méně zdatné, kteří chtějí web ksicht, lze doporučit Proxmox, který toho umí opravdu hafec.
Jiným by možná stačil třeba i webvirt.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
19.1. 20:19 jany2 | skóre: 28 | blog: jany_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Curriculum IT
Tak asi mi neostava nic ine, len kupit nejaky docasny HW a skusat :)
upozornujem, ze v linuxe som vecny zaciatocnik ...
19.1. 20:50 jany2 | skóre: 28 | blog: jany_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Curriculum IT
Este taka podotazocka. Na desktop som si nainstaloval virtualbox a do neho VM a debian stretch. Je mozne do VM na debian nainstalovat proxmox (tym padom uz v jednej Virtualnej Masine vytvorim dalsie VE a nasledne v nom dalsie VM)?
Cize do virtualu dalsi virtual. Ide mi o to aby som nemusel zhanat dalsie zelezo a aby som si to poriadne vyskusal.
upozornujem, ze v linuxe som vecny zaciatocnik ...
Max avatar 19.1. 21:03 Max | skóre: 66 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Curriculum IT
Tomu se říká "Nested Virtualization" a Virtualbox to nepodporuje.
A pokud nepotřebuješ plnou virtualizaci, tak použij jen kontejnery nekupuj zbytečně nový hw.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
20.1. 06:23 ehm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Curriculum IT
Jakto? Softwarová virtualizace fungovat samozřejmě bude.
Max avatar 20.1. 20:35 Max | skóre: 66 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Curriculum IT
O tom ale řeč nebyla. Řeč byla o tom, zda lze do Virtualboxu nainstalovat nějaké z virtualizačních řešení a zda to bude fungovat. A fungovat to nebude, protože aby to plně fungovalo, musel by Virtualbox podporovat Nested Virtualizaci.
Pokud narážíš na to, že si můžeš v qemu vytvořit nějakou VM a použít sw emulaci, tak předpokládám, že tuto šnečí virtualizaci autor dotazu rozhodně nezamýšlel. Dále proxmox neznám, takže nevím, zda vůbec dovolí vytvořit VM bez plné podpory hw virtualizace (zda to nemá nějak ošetřeno).
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
20.1. 22:46 ehm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Curriculum IT
Pokud narážíš na to, že si můžeš v qemu vytvořit nějakou VM a použít sw emulaci
Ano, na to. A jde to i ve VirtualBoxu, protože softwarovou emulaci umí.
že tuto šnečí virtualizaci autor dotazu rozhodně nezamýšlel
To je druhá věc. Ale na experimentování (zvlášť z CLI) by to použitelné být mohlo.
19.1. 21:14 Hates
Rozbalit Rozbalit vše Re: Curriculum IT
Vím že na novém hw to někdo zkoušel a zafungovala to. Ale musí tam být podpora v hw i v jádře a ten hw nebude zrovna levný. Jinak pokud chceš takto virtualizovat, vvyprdni se na proxmox a rozchod ve virtualizované masine QEMU a nahod si lxc kontejnery. Já teď raději ale používám socket. Jejich lifecycle je sice krátký ale pokud si kontejner správné sestavis tak je to easy. Jinak na dockery už využívám pouze kubernetes a nebo openshift. Tam je to jiná liga. Na sestavování kontejnerů následně gitlab a jeho ci/cd pipelinu
20.1. 15:08 Pan_Filuta
Rozbalit Rozbalit vše Re: Curriculum IT
Zdravím, rád se podělím že na ASRock Q1900DC-ITX spokojeně provozuji Hyper-V a v něm linuxová vmka, běhá to krásně:)
20.1. 18:16 jany2 | skóre: 28 | blog: jany_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Curriculum IT
Dobre vediet ... vid wiki aktualizovane 5.10.2017 cize kvazi dost cerstve informacie. Tak ma to len podporu suse, rhel a centos co by mi asi moc nevyhovovalo, pretoze mam zaujem hostovat skor debian a jeho odnoze. Pisal som, ze nemam zaujem hostovat produkty od MS a ani hostitel by nemal byt od MS (neviem k MS mam akusi averziu :) )
BTW toto je tiez pekny clanok a podla toho by bola asi pre mna najvhodnejsie virtualizacia na urovni jadra (OS) co napr. by mohol byt proxmox.
upozornujem, ze v linuxe som vecny zaciatocnik ...
21.1. 16:52 jany2 | skóre: 28 | blog: jany_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Curriculum IT
BTW ako je to zo sietou vo virtualizacii .... Je tam nejaka virtualna siet medzi VM + nejaky NAT z VE na realnu siet, alebo moze mat kazdy VM vlastnu (realnu) IP siete?
upozornujem, ze v linuxe som vecny zaciatocnik ...
21.1. 17:21 Pan_Filuta
Rozbalit Rozbalit vše Re: Curriculum IT
V Hyper-V je možné si vytvářet virtuální switche. Switch může být buď: Externí - napojený na HW sítovku Interní - pro VM a hyper-v hosta (OS ve kterém hyper-v běží) Privátní - pouze mezi VM na hostu

Switchů můžete mít kolik chcete, pro každou virtuální sítovou která je zapojená do VM je pak možné zvolit jeden.

Nějaké základní info: https://docs.microsoft.com/en-us/windows-server/virtualization/hyper-v/get-started/create-a-virtual-switch-for-hyper-v-virtual-machines

Nat je v hyper-v až od serveru 2016/windows 10. Není pro něj gui v konzoli a nepotřeboval jsem ho, tak nemám praktickou zkušenost. Info o natu: https://www.petri.com/using-nat-virtual-switch-hyper-v
21.1. 17:16 Pan_Filuta
Rozbalit Rozbalit vše Re: Curriculum IT
Zdravím, osobně provozuji v Hyper-V Debiany a Ubuntu Server, podpora je skvělá, viz https://docs.microsoft.com/en-us/windows-server/virtualization/hyper-v/supported-debian-virtual-machines-on-hyper-v

Seznam podporovaných linuxů je tady: https://docs.microsoft.com/en-us/windows-server/virtualization/hyper-v/supported-linux-and-freebsd-virtual-machines-for-hyper-v-on-windows

Většinou není problém. Protože chci používat windows backup který umí zálohovat linuxová VMka online, tj bez pozastavení a konzistentně, jen je potřeba zajistit aby všechny oddíly byli ext4 - takže ve výchozím stavu je nutné konvertovat /boot na ext4
Max avatar 21.1. 17:54 Max | skóre: 66 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Curriculum IT
Mně vždy zajímalo, proč lidé, kteří nejsou čistě win only, používají Hyper-V, jaký to má přínos? Teď ho nasazují kolegové ze Slovenska a stále mi nějak nemohli vysvětlit proč. Prvním argumentem bylo licenční hledisko, ale to si jen popletli pojmy s dojmy, protože to je stejné pro všechny virtualizační platformy.
Místo toho řeší problémy, které ostatní platformy mají dávno vyřešeny. Dále nechápu, co má co společného FS ve VM s konzistentním backupem. Přeci pokud má hypervisor v běžícím VM své nástroje, tak jen pošle flush na hdd a je mu snad jedno, co používá za FS.
Vážně by mně zajímalo, jaký má Hyper-v přínos.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
21.1. 18:29 Pan_Filuta
Rozbalit Rozbalit vše Re: Curriculum IT
Zdravím, osobně mohu mluvit jen se zkušeností s Hyper-V, ESX a ESXi, virtuálbox a Vmware nechám mimo.

Konkrétně pro tuto ITX Atom desku je myslím Esxi nenasaditelné, není tam možnost raid řadiče. Pod Windows si uživatel naklikne storage spaces a funguje to. Plus má možnost udělat REFS volume kde je v mirror módu zabezpečena i konzistence dat a funguje samoprava. Protože jsou tyto desky cílené pro Windows 8/10, není problém s ovladači ani pro 2012/2016.

Když to vezmu z pohledu malé firmy, tak jsme měli vždy jen bezplatný VMware. V případě ESX tam bylo omezení na počet jader pro VM, v případě ESXI je tam snad RAM omezení. V obou případech nelze dělat pohodlně zálohy VM (když nepočítám nějaký ten ghetto script). O live migraci si také můžeme nechat zdát.

Na druhou stranu v Hyper-V funguje bezplatně live migrace mezi HW hosty - bez výpadku, funguje konzistentní zálohování vmek (jak Windows, tak Linux) přes windows backup(wbadmin). Funguje live export VMek bez potřeby instalovat něco z vmware converteru (když to člověk potřebuje, tak to zrovna nefunguje). Licenčně to je na zvážení pro každého, v našem případě máme tak 50/50 VMek Windows/Linux. Náklady komentovat nemohu, máme MS Partner. Je možné že kdybych měl zkušenost placeným Esxi, mluvil bych jinak...

Co se týče FS v Linux VM pro konzistentní zálohu: Live backup funguje jen když se v případě Ubuntu serveru doinstalují (viz předchozí hyper-v odkaz) Hyper-V daemoni:

VSS Snapshot daemon - This daemon is required to create live Linux virtual machine backups. KVP daemon - This daemon allows setting and querying intrinsic and extrinsic key value pairs. fcopy daemon - This daemon implements a file copying service between the host and guest.

U novějšího Debianu už není potřeba doinstalovávat nic.

Jak funguje Linux backup na Hyper-V je popsané tady: https://blogs.technet.microsoft.com/tip_of_the_day/2015/01/14/tip-of-the-day-host-based-backups-for-linux-guests/

V přechozím debian hyper-v odkazu je tato zmínka:
  • Live virtual machine backup will not work with ext2 file systems. The default layout created by the Debian installer includes ext2 filesystems, you you must customize the layout to not create this filesystem type.
Nejsem tak zdatný linuxák, abych dokázal vysvětlit proč ext2 nestačí:)

PS: Pro tuto ITX desku lze nasadit i XPenology - klon Synology OS. A myslím že v nové verzi lze také virtualizovat :-)
Max avatar 21.1. 21:42 Max | skóre: 66 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Curriculum IT
ESX už hafec let neexistuje, bylo to řešení postavené částečně asi na RHEL.
Limit free verze je 8vCPU, pak samozřejmě live migrace, HA apod. další pokročilejší fce a server může mít max. 2x fyzické CPU.

Jinak zrovna vmware-converter bych v takovém kontextu nezmiňoval, protože MS nemá nic podobného. A to teď právě řeší kolegové z SK, jak rozumně zmigrovat x terové mašiny do VM s co možná nejmenší odstávkou. S vmware-converter jsem dal x terové VM s odstávkou asi 30min. Prostě full konverze, pak resync rozdílu, pak stop služeb, znovu resync rozdílu, primár down, VM up a bylo hotovo. Migroval jsem takto např. Exchange.
Pokud chci udělat export běžící VM, tak to je na úrovní zálohy, nevidím důvod k tomu vmware-converter používat.

Ale myslím, že toto neumí ani konkurence v podobě kvm (p2v) ani Xen server se svým XenConverter.

Nějak si ani nedovedu představit síťový storage na bázi SMB. Ostatní jedou NFS a to je pro takovou věc poněkud lépe optimalizováno.
Nevím, zda je to stále pravda, ale vždy jsem četl, že Hyper-V je výkonově celkově pozadu (minimálně, co se týče virtualizace neWin OS).

Prostě pokud chci virtualizaci zdarma se všema fcema, tak jdu po XenServeru, nebo Proxmoxu, protože umí to samé, co Hyper-V, něco dokonce líp + mají mnohem více fcí a možností.
Mně prostě přijde Hyper-V vedle Proxmoxu, nebo XenServeru pozadu.
Ale třeba se pletu, proto jsem se ptal :).
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
22.1. 15:42 Pan_Filuta
Rozbalit Rozbalit vše Re: Curriculum IT
ESX u nás stále běží:) (bohužel)

Jinak napadlo mě další důvod proč Hyper-V místo ESX(i) U Serverů bez iDRAC (třeba levné Dell towery) nebo u Serverů pro které Vmware nenabízí instalační obsahují ovladače, je problém zobrazit v ESXi stav diskového pole, případně mít emailové notifikace. Ve Windows tohle není problém vyřešit.

S Vmware convertem souhlasím, pro vmware konverze je super:) Také jsem přes něj dělal obří konverze se synchronizacemi v řádech TB a super (jen to vždy chtělo vypnout SSL)

Jinak MS před lety něco podobného udělal, jen pro Vmware to nefungovalo s free Esxi https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=42497

Export běžícího VMka jako to je v Hyper-V myslím přes konvertor udělat nejde. Když ve VM zapnuté, nejdem že se živě exportují data, al je provedeno něco jako snaphot, takže po obnovení třeba na jiném hostu je v saved stavu. MS to doporučuje pro specifický troubleshooting
Mark Stopka avatar 21.1. 21:15 Mark Stopka | skóre: 57 | blog: Paranoidní blog | European Economic Area
Rozbalit Rozbalit vše Re: Curriculum IT
Třeba ve srovnání s VMware vSphere je Hyper-V o dost levnější...
Max avatar 21.1. 21:45 Max | skóre: 66 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Curriculum IT
A ve srovnání s Proxmox/XenServer máš zase méně funkcí a větší náročnost na HW a na to narážím. Proč hyper-v, když je tu Proxmox, případně Xenserver, který jsou ve virtualzaci o nějaký krůček dál a pro experimentátory dávají větší prostor pro hraní si.
Zajímá mně, zda je prostě pro to nějaký reálný důvod.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
Mark Stopka avatar 21.1. 22:25 Mark Stopka | skóre: 57 | blog: Paranoidní blog | European Economic Area
Rozbalit Rozbalit vše Re: Curriculum IT
pro experimentátory dávají větší prostor pro hraní si.
Jako že podnikové IT slouží na hraní si?
A ve srovnání s Proxmox/XenServer máš zase méně funkcí a větší náročnost na HW a na to narážím.
Co přesně za funkce to má být? Větší náročnost na HW? To jako že 1GB RAM u virtualizační farmy makes a difference? Nezdá se mi, že by nějaký Proxmox nabízel podporu hodnou podnikového IT řešení na které spoléhají kritické aplikace jako je třeba ERP.
Max avatar 21.1. 23:52 Max | skóre: 66 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Curriculum IT
Experimentátory jsem myslel domácí hračičky.

Tou podporou myslíš co? Že oficiálně nenabízejí response time 30min jako VMWare? My jsme středně velká firma a support, na který narážíš, jsme snad nikdy nepotřebovali. Vždy jsme si vystačili jen s příslušnými KB, případně přístupem k aktualizacím. A to ať se bavíme o MS Windows Serverech, Exchange, VMWare, Veeam, Oracle, NetApp, HP a dalších.
Ono normální návrh infrastruktury by na takové věci neměl být závislý, ale naopak nezávislý.
Na druhou stranu tebou asi zamýšlený support máme na outsourcované věci, které nám spravuje někdo jiný. Ale to je zase trochu něco jiného.
Taktéž máme s výjimkou NetAppu na hw nbd, u NetAppu je to asi o něco míň. Ale to je opět trochu rozdílná situace.

Ty to asi vidíš jinak, protože jsi ze světa velkých korporací, to chápu.

Na druhou stranu, pokud narážíš na velké nasazení, tak třeba Hyper-V neumí obdobu FT od vmware, tzn. replikaci paměti VM a všeho dalšího, takže když padne hypervisor, tak se musí znovu nastartovat všechny mašiny na jiném hypervisoru. Samozřejmě to jde dělat automaticky, ale jde o to, že mašiny musí naběhnout.
Tohle ESXi umí, XenServer by měl také (tam je to myslím v produkci) a KVM také (mělo by být taktéž použitelné).
Pak jsem zmínil absenci podpory NFS, kde SMB má prostě větší režie a horší odezvy a navíc, co jsem tak slyšel, je problém s kompatibilitou neMS SMB serverů.
Nebo když už jsi z toho velkého světa, tak chybí podpory pro cloudové storage systémy jako ceph, sheepdog, glusterfs apod.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
Mark Stopka avatar 22.1. 01:21 Mark Stopka | skóre: 57 | blog: Paranoidní blog | European Economic Area
Rozbalit Rozbalit vše Re: Curriculum IT
Na druhou stranu, pokud narážíš na velké nasazení, tak třeba Hyper-V neumí obdobu FT od vmware, tzn. replikaci paměti VM a všeho dalšího, takže když padne hypervisor, tak se musí znovu nastartovat všechny mašiny na jiném hypervisoru.
Nikoho jsem v podstatě neviděl FT v praxi používat, na tak kritické aplikace se použije zSeries / iSeries; FT například pokud vím (pokud se něco nezměnilo od roku 2012, což klidně mohlo) nefunguje / není podporované mezi 2 DC ani pokud máš sub-ms latenci.
Pak jsem zmínil absenci podpory NFS, kde SMB má prostě větší režie a horší odezvy a navíc, co jsem tak slyšel, je problém s kompatibilitou neMS SMB serverů.
SMB 3.1 kicks ass oproti NFS a NetApp je samozřejmě Microsoftem certifikované a podporované řešení.
Nebo když už jsi z toho velkého světa, tak chybí podpory pro cloudové storage systémy jako ceph, sheepdog, glusterfs apod.
Když chce někdo scale-out FS pro virtualizaci, tak si pořídí hyper-converged infrastrukturu (Nutanix a spol), nebude si hackovat slabě podporované řešení na koleně typu Ceph / GlusterFS, které nejsou podporované ani tím VMware a v podstatě ani většinou dodavatelů OpenStacku...
Max avatar 22.1. 08:14 Max | skóre: 66 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Curriculum IT
Mno, pokud nemyslíš jen sekvenční čtení/zápis, tak bych rád požádal o nějaký zdroj. Snažil jsem se něco najít, ale vesměs je to vždy test konkrétního protokolu a né porovnání na stejném železe (Chelsio), možná se tedy něco změnilo, možná ne.

Možná by jsi měl říci OVH, VSHotingu a dalším, že udělali špatně :).

Jinak vmware tlačí to své SDS, takže to bude asi jeho primární zájem.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
Mark Stopka avatar 22.1. 11:16 Mark Stopka | skóre: 57 | blog: Paranoidní blog | European Economic Area
Rozbalit Rozbalit vše Re: Curriculum IT
Možná, pokud čekáš reakci, by si měl ocitovat na které části příspěvku reaguješ; zřejmé je to jen u poslední části tvé reakce, takže:
Jinak vmware tlačí to své SDS, takže to bude asi jeho primární zájem.
To ale VMware nebrání, aby Nutanix podporovaný byl; narozdíl od GlusterFS, nebo CEPH.
Max avatar 22.1. 11:46 Max | skóre: 66 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Curriculum IT
1. odstavec je reakce na : "SMB 3.1 kicks ass oproti NFS"
2. je reakce na "Když chce někdo scale-out FS pro virtualizaci, tak si pořídí hyper-converged infrastrukturu (Nutanix a spol), nebude si hackovat slabě podporované řešení na koleně typu Ceph"
3. je reakce na "které nejsou podporované ani tím VMware"

Myslel jsem, že je to celkem jasné :).
Každopádně ceph s vmware funguje, jak díky exportu NFS, tak díky exportu iscsi. Jen to není oficiálně posvěceno. Ale to není ani takový Exchange s VM uloženým na NFS.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
Mark Stopka avatar 22.1. 12:17 Mark Stopka | skóre: 57 | blog: Paranoidní blog | European Economic Area
Rozbalit Rozbalit vše Re: Curriculum IT
Mno, pokud nemyslíš jen sekvenční čtení/zápis, tak bych rád požádal o nějaký zdroj. Snažil jsem se něco najít, ale vesměs je to vždy test konkrétního protokolu a né porovnání na stejném železe (Chelsio), možná se tedy něco změnilo, možná ne.
Když pominu to, že výkon není u storage protokolu jediná metrika, tak z praxe je pokles výkonu při migraci z FC (8 Gb/s) na SMB 3.1 (10 Gb/s Ethernet) 10 - 15 %, což je konzistentní se stejnou mírou poklesu random IO při migraci z FC na NFS.
Možná by jsi měl říci OVH, VSHotingu a dalším, že udělali špatně :).
Myslíš ten VSHosting, který lže na svém webu, že má vlastní Tier IV datacentrum? Vendoři, kteří cíli svou nabídku na provoz webových aplikací malých firem (pod 1k zaměstnanců, 1 mld. CZK v obratu) fakt není ten trh, který by byl z mého pohledu nějak relevantní. Firmy které negarantují svým zákazníkům žádnou dostupost si můžou dovolit stavět své technologie jak chtějí, a minimalizovat cenu a používat niche technologie, když se na tom dá ušetřit; já se pohybuju ve světě kde jsou SLA a obrovské ztráty (a kompenzace) při výpadcích.
Každopádně ceph s vmware funguje, jak díky exportu NFS, tak díky exportu iscsi. Jen to není oficiálně posvěceno. Ale to není ani takový Exchange s VM uloženým na NFS.
Každopádně v tom případe CEPH s Hyper-V funguje díky exportu iSCSI.
Max avatar 22.1. 12:32 Max | skóre: 66 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Curriculum IT
Ano, ten myslím :D.

Když pominu to, že výkon není u storage protokolu jediná metrika, tak z praxe je pokles výkonu při migraci z FC (8 Gb/s) na SMB 3.1 (10 Gb/s Ethernet) 10 - 15 %, což je konzistentní se stejnou mírou poklesu random IO při migraci z FC na NFS.

Hele, máš k tomu nějaká data/zdroje? Né kvůli tomu, že bych chtěl oponovat, ale protože mně to zajímá.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
Mark Stopka avatar 22.1. 12:36 Mark Stopka | skóre: 57 | blog: Paranoidní blog | European Economic Area
Rozbalit Rozbalit vše Re: Curriculum IT
Hele, máš k tomu nějaká data/zdroje? Né kvůli tomu, že bych chtěl oponovat, ale protože mně to zajímá.
Bohužel, jen praktické zkušenosti z 3 migračních projektů na SMB Hyper-V a asi 20 migračních projektů na NFSv3 VMware.
Max avatar 22.1. 13:26 Max | skóre: 66 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Curriculum IT
My jsme nasazovali NetApp a vše šlo ze standalone serverů s lokálním storage na NetApp přes NFS. Když jsem po týpkovi chtěl NFS4.1, tak na mně čuměl, že to nikdo nepoužívá, že budem asi první, co zná.
Každopádně aktuální a snad i poslední hop je Oracle na NFS na NetAppu.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
Max avatar 22.1. 13:34 Max | skóre: 66 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Curriculum IT
Abych to upřesnil, výkonový rozdíl mezi NFS3 a NFS4.1 je v některých věcech celkem zajímavý. Proto pokud srovnáváš SMB3.1 s NFS3, tak je to trochu nefér :).
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
Mark Stopka avatar 22.1. 14:01 Mark Stopka | skóre: 57 | blog: Paranoidní blog | European Economic Area
Rozbalit Rozbalit vše Re: Curriculum IT
Jenže SMB3.1 používají u Hyper-V všichni, kdežto NFS4.1 u VMware nikdo (ano, taky tipuju, že jste minimálně v ČR první pokud jste to skutečně nasadili ;-) ). Srovnávám srovnatelné podle míry adopce, ne podle čerstvosti technologie.
Max avatar 22.1. 14:38 Max | skóre: 66 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Curriculum IT
Už je to skoro rok a půl, co jsme to nasadili s ONTAP 8.3.2 :). Máme FAS2552, IOPS na SAS poli jdou k 5000, ssd pole máme na db.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
22.1. 15:18 trekker.dk | skóre: 71
Rozbalit Rozbalit vše Re: Curriculum IT
Myslíš ten VSHosting, který lže na svém webu, že má vlastní Tier IV datacentrum?
Dobrá, přečteme si ten web a vidíme: "ServerPark je provozován dle technologického standardu TIER IV". Co je na tom lživého?
Quando omni flunkus moritati
Salamek avatar 22.1. 02:19 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Curriculum IT
Co to mas za zarizeni na RS-232 ze na to potrebujes widle 98 ? nebylo by lepsi si na to napsat OSS sw za pouziti reverzniho inzenyrstvi ?
Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
22.1. 08:32 jany2 | skóre: 28 | blog: jany_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Curriculum IT
Je to jeden meraci zaznamnik a neoplati sa k nemu pisat program, lebo ja si to nenapisem a paltit za to nebudem (jednoducho to funguje vo win 98 a viac to uz neriesim ).
upozornujem, ze v linuxe som vecny zaciatocnik ...
Max avatar 22.1. 10:10 Max | skóre: 66 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Curriculum IT
A ve wine to nefunguje? Zkoušel jsem pár kousků sw a pod wine není problém s přístupem k RS232.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
22.1. 10:21 jany2 | skóre: 28 | blog: jany_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Curriculum IT
Myslim, ze to neslo... uz si nespominam (ten virtualbox som robil asi 5 rokov s5). Ale vo VB to funguje ok, tak toto uz nebudem riesit :)
upozornujem, ze v linuxe som vecny zaciatocnik ...
Salamek avatar 24.1. 01:10 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Curriculum IT
No tak posli data dump z RS-232 komunikace a tu widli app a ja ti to mozna ve volnem case napisu jako OSS :-D
Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
24.1. 04:42 jany2 | skóre: 28 | blog: jany_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Curriculum IT
thx, ale zbytocne sa budes trapit, ono to funguje v tom W98 (a ja to pouzivam raz do roka).
upozornujem, ze v linuxe som vecny zaciatocnik ...
24.1. 20:12 jany2 | skóre: 28 | blog: jany_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Curriculum IT
Vedeli by ste mi odporucit nejake zelezo na virtualizaciu ??
Pojde len o domace testy (nie som informatik, ani ziadny IT pracovnik, robim to len vo volnom case, lebo ma to bavi).
Momentalne pouzivam na servery tuto MB s CPU + 4GB RAM no ECC a ide mi to celkom OK (a vsak neni to virtual, len obycajny ubuntu a nechcem do toho babrat).
Predstavoval by som si nejake podobne zelezo, mozno by som pridal este 4GB ram. Zaklad je nizka spotreba aby to islo 24/7 aby som sa mohol na to pripojit aj z prace (ked mam cas).
Ako tak som uz rozhodnuty pre proxmox (priklonil som sa k tomu aj vdaka jednoduchej web administracii), len neviem ci ist do kvm, alebo lxc.
upozornujem, ze v linuxe som vecny zaciatocnik ...

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.