Portál AbcLinuxu, 17. říjen 2019 22:08


www.AutoDoc.Cz

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
22.8.2009 21:55 Vantomas | skóre: 28 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Man In The Middle, nyní ještě prímovější
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Víte o tom, že Vás zavřou? :)

<hint>1999-04-16 Čtvrtníček, Šteindler a Vávra na Hrad!</hint>
23.8.2009 22:15 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Man In The Middle, nyní ještě prímovější
Ne, vás zavřou.
hikikomori82 avatar 22.8.2009 22:16 hikikomori82 | skóre: 18 | blog: foobar | Košice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Man In The Middle, nyní ještě prímovější
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pekne. Blbé je že tlačítko (input submit) narozdiel od html odkazu (a href) v stavovom riadku nezobrazuje adresu (form action) takze si to clovek nema moc sancu skontrolovat pred potvrdenim.
Slobodný font na technické kreslenie
Jendа avatar 22.8.2009 22:23 Jendа | skóre: 75 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Man In The Middle, nyní ještě prímovější
Web developer toolbar → Formuláře → Zobrazit detaily formuláře :-).
Postavil si radar na kopci. Ale viděl na něm věci.
Luk avatar 22.8.2009 23:56 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Man In The Middle, nyní ještě prímovější
V Opeře se URL zobrazuje v bublině u kurzoru, čili to zkontrolovat lze.
LinuxMarket - linuxový e-shop | LinuxEXPRES - linuxový magazín | OpenOffice.cz - portál uživatelů OpenOffice/LibreOffice
31.7.2010 08:31 v6ak
Rozbalit Rozbalit vše Re: Man In The Middle, nyní ještě prímovější
Omlouvám se za příspěvek do staré diskuze, ale myslím, že mám co říct. Zjištění, kam směřuje input, je při zapnutém JS celkem na nic. Pro Firefox tu kdysi bylo (možná stále je) rozšíření FormFox, které umožňovalo ze submitu zjistit action. Poté, co jsem napsal autorovi několik způsobů, jak to jde obejít, přidal varování při onclick, tuším. Druhá věc ale je, že jiných způsobů obejítí tu zůstalo stále mnoho. A i kdyby tu zůstal jediný, i ten stačí na to, aby se na to nedalo spolehnout. Možná proti podvrhu pomůže vypnutý Javascript. V každém případě je to řešení na špatném místě: problém pramení z pobytu na jiné stránce, jiný formulář je až důsledek.
Jendа avatar 1.8.2010 06:32 Jendа | skóre: 75 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Man In The Middle, nyní ještě prímovější
Já bych si nejradši zapnul upozorňování, že „tento formulář bude odeslán nezabezpečeně, blablabla“. Jenže by mě to nebavilo odklikávat při každém hledání někde :-). Nejlepší by bylo, kdyby prohlížeč kromě „už nikdy nevarovat“ měl ještě možnost „už nikdy nevarovat pro tuto doménu“.
Postavil si radar na kopci. Ale viděl na něm věci.
2.8.2010 16:42 v6ak
Rozbalit Rozbalit vše Re: Man In The Middle, nyní ještě prímovější
Jenže to neřeší ten problém. Útočník může třeba taky použít SSL. Nebo může použít jiný kanál, třeba XmlHttpRequest..
22.8.2009 22:18 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Man In The Middle, nyní ještě prímovější
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jako popis hezký, ale být tebou bych si nedělal iluze, že jsi objevil něco bombastického a že tě čeká nehynoucí sláva.
Jendа avatar 22.8.2009 22:25 Jendа | skóre: 75 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Man In The Middle, nyní ještě prímovější
Doplnil jsem na příslušná místa smajlíky, aby to bylo zřejmější.
Postavil si radar na kopci. Ale viděl na něm věci.
Luk avatar 22.8.2009 23:56 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Man In The Middle, nyní ještě prímovější
Jde spíš o to, aby se to případně upravilo. I u abíčka ;-)
LinuxMarket - linuxový e-shop | LinuxEXPRES - linuxový magazín | OpenOffice.cz - portál uživatelů OpenOffice/LibreOffice
xkucf03 avatar 23.8.2009 00:28 xkucf03 | skóre: 48 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše ISIS
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

V tomhle si nedělej žádné iluze, např. náš studijní systém trpí podobnou chybou – přijdeš na úvodní stránku, ta je nešifrovaná, klikneš na „Přihlásit se“ a to tě hodí na stránku s HTTPS basic autentizací (tzn. generické okno webového prohlížeče) a tam už zadáváš heslo – obávám se, že většina uživatelů by jméno a heslo vyplnila, i kdyby útočník-uprostřed upravil titulní stránku, aby odkaz vedl na nešifrovanou podvodnou stránku. Když jsem upozorňoval autory toho systému, že by bylo lepší, kdyby se šifrování započalo o stránku dříve, než uživatel posílá heslo, případně se použila formulářová autentizace (místo basic), přišlo jim to moc práce.

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
23.8.2009 01:40 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Man In The Middle, nyní ještě prímovější
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Některé weby, které potřebují nějaké zabezpečení, ale nechtějí cpát veškerý provoz přes HTTPS, používají normální HTTP formulář pro přihlášení, přilášení samotné provedou přes HTTPS a pokud proběhne v pořádku, vrátí se zpátky do HTTP, hlavně z důvůdů výkonnosti (hardwarová podpra SSL není levná záležitost). Například seznamí mail to dělá práve takto. Běžný uživatel by si nejspíš vůbec ničeho nevšiml, pokud by se HTTPS část přeskočila - většina lidí prý ani nekontroluje adresní řádek ...
23.8.2009 08:33 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Man In The Middle, nyní ještě prímovější
Na toto téma mě už dávno napadlo - proč neexistuje "něco mezi" HTTP a HTTPS, co by zajišťovalo pouze integritu dat, ale už ne jejich důvěrnost.
23.8.2009 09:01 finn | skóre: 43 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
Rozbalit Rozbalit vše Re: Man In The Middle, nyní ještě prímovější
Integrita dat je zajištěna na úrovni TCP. Pokud bys chtěl zajistit integritu v tom smyslu, že nikdo nezmění data (samozřejmě včetně kontrolního součtu) mezi serverem a klientem, musel bys zprávu
  • doplnit hashem (SHA1, SHA256, ...)
  • digitálně podepsat
. Je zřejmé, že by to oproti šifrování nic nepřineslo (třeba vyšší rychlost).
Užívej dne – možná je tvůj poslední.
23.8.2009 09:58 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Man In The Middle, nyní ještě prímovější
Opravdu není vytvoření hashe a jeho podepsání rychlejší než šifrování?
xkucf03 avatar 23.8.2009 10:14 xkucf03 | skóre: 48 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Man In The Middle, nyní ještě prímovější

Ona ta integrita bez identifikace druhé strany nemá moc smysl – pak máš jen jistotu, že s někým komunikuješ a nikdo není mezi vámi, kdo by tu komunikaci narušoval, ale už nevíš, jestli ten někdo je skutečný server, kam se chceš připojit nebo útočník.

Něco mezi HTTP a HTTPS může být, když hesla hashuješ na straně klienta. Ovšem je to jen ochrana proti odposlechnutí (např. po nechráněném wifi), ale ne proti pozměnění (MIM), protože když může někdo pozměňit ty stránky, tak vypne hashování, uživatel nic nepozná (za HTML zdroják se nedívá) a heslo se odešle v čistém tvaru. Případně to jde zkombinovat s HTTPS a mít to jako druhou úroveň zabezpečení (někdo např. podvrhne certifikáty, odposlouchává a nakonec zjistí, že odposlechl jen náhodné hashe hesel).

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
23.8.2009 09:17 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
Rozbalit Rozbalit vše Re: Man In The Middle, nyní ještě prímovější
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pletu se, nebo jsi spojil man-in-the-middle s phishingem? To mi moc prevratne zrovna neprijde.
Jendа avatar 23.8.2009 11:48 Jendа | skóre: 75 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Man In The Middle, nyní ještě prímovější
Pomocí man-in-the-middle udělám z oficiální nezabezpečené stránky phishingovou.

Ano, není to převratné. To z toho odstavce není cítit nadsázka a humor?
Postavil si radar na kopci. Ale viděl na něm věci.
23.8.2009 12:53 Ja
Rozbalit Rozbalit vše Re: Man In The Middle, nyní ještě prímovější
Je citit, akurat niektori maju vysoky prah vnimavosti nadsazky...
23.8.2009 19:33 kkaarreell | skóre: 6 | blog: perkele
Rozbalit Rozbalit vše Re: Man In The Middle, nyní ještě prímovější
tak to pardon, moc jsem toho nenaspal, tak mi do asi nedoslo.. vlastne jsem to jen prolit ocima.
xkucf03 avatar 23.8.2009 12:12 xkucf03 | skóre: 48 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše nginx
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

 

Příprava takovéhoto útoku je složitější

Kdybys tam vrazil jako proxy třeba takový nginx, tak je to přepisování snadné (https → http).

 

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
Jendа avatar 23.8.2009 12:50 Jendа | skóre: 75 | blog: Výlevníček | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: nginx
No tak ta Privoxy dělá v podstatě to samé.

Mimochodem, nějak jsem si při procházení té jejich wiki vzpomněl na hymnu Gazpromu :)
Postavil si radar na kopci. Ale viděl na něm věci.
xkucf03 avatar 23.8.2009 13:28 xkucf03 | skóre: 48 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Gazprom

 

it's very beautiful and encouraging song!
Down with Exxon Mobil,Total,Chevron,BP and
Royal Dutch Shell!!!
Russia i Gazprom,ypa!

:-)

 

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
limit_false avatar 23.8.2009 13:46 limit_false | skóre: 23 | blog: limit_false
Rozbalit Rozbalit vše sslsniff
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Je to podobné sslsniff-u. Jenom sslsniff navíc umí podvrhovat falešné SSL certifikáty, které ale projdou ověřením SSL certificate chain. Má na to několik metod:

When people want prime order group, give them prime order group.
26.8.2009 16:27 Filip Jirsák | skóre: 67 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Man In The Middle, nyní ještě prímovější
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Každý webový formulář lze považovat za zabezpečený jedině v případě, že je zabezpečená jak stránka s formulářem tak cílová stránka. Pokud nějaký web používá HTTPS jen pro přihlášení, a samotný přihlašovací formulář není na HTTPS, je to celé skoro k ničemu.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.