abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    včera 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    včera 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    17.4. 17:55 | IT novinky

    Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (10%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 562 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Doporučená literatura, díl prvý

    20.7.2010 15:00 | Přečteno: 3738× | Misc. | poslední úprava: 20.7.2010 15:00

    Zápisek o literárních dílech, která mě nějakým způsobem zaujala. Viz tento komentář v diskuzi pod zprávičkou.

    Tento zápisek vznikl za finančního přispění Evropského sociálního fondu. Fakt. Jednou nám poslali do školy pár korun na knížky a požadovali, abychom to všude uváděli.

    EU vlajka

    Směle do toho.

    Knihy jsem roztřídil do kategorií; ty jsou řazeny +/- chronologicky podle toho, jak jsem je četl. Vedu si totiž log :-).

    Co lze sehnat legálně na Internetu, je hyperlinkováno; většinu by mohli mít i v normálních knihovnách.

    Počítače

    Fyzika, chemie a jiné vědy

    Psychoaktivní látky (ehm)

    …aneb jak to dopadne s KERNEL ULTRAS a proč je můj postoj k psychoaktivním látkám právě takový. Ještě jsem nedávno viděl film Katka (v rámci prevence jsme na něm byli se školou). Hmm…

    Antiutopie

    Škoda, že mnohé z nich už nejsou příliš sci-fi…

    /etc

    Kultura genderově vyváženého vyjadřování - náhodou je to moc príma :-). Škoda jen, že je sexistická… Na straně 5 se totiž zapomnělo na nestranice.

    Karel Čapek

    Protože jeho děl je hodně, rozhodl jsem se mu věnovat samostatný oddíl. Některá se mi líbila, některá mě zklamala. Takže ta dobrá:

    Protože před rokem a půl vypršela ochranná doba, můžete vesele stahovat :-).

    O čtení elektronických knih

    Používám sovětský program TequilaCat Book Reader. Sice je pro okna, ale funguje ve WINE. Předhodí se tomu plaintext v kódování Windows 1250 a ono to vyrobí jarchiv pro J2ME, který si s sebou nese vše potřebné. To pak čtu ve frontě na oběd, při čekání na autobus atd.

    Po shlédnutí toho, co čtu, už asi chápete, jak se na mě musí dívat euroobčanka učitelka češtiny při prohlížení čtenářských deníků. A to jsem ještě neuvedl všechno…

    Povšimněte si, že po mně asi brzy půjdou tajné služby. Kdo čte takovéto knihy, určitě musí být terorista či teroristka!

    No a co vy? Podělte se v diskuzi o tipy na čtivo.

    PS: také se vám zdá, že dnešní mládež nečte? Ale to by bylo na další zápisek…

           

    Hodnocení: 67 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Fluttershy, yay! avatar 20.7.2010 15:14 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    John Allyn: Příběh 47 róninů; manga Ghost in the Shell; Allen Ginsberg: Howl; Jack Kerouac: On the Road; za Doctorowa +1; cokoliv (nebo spíš všechno) od Terryho Pratchetta; na závěr tohle hovoří za vše -- hrdinské eposy z dob minulých též můžu; jinak cyberpunk a humoristickou fantasy si dám rád.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    20.7.2010 19:49 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    47 róninů je docela fajn, ale kdo se o tuhle tématiku zajímá, nemůže vynechat James Clavell: Šógun. Strhující, dlouhé, do hloubky,... prostě úžasné...
    Marek Bernát avatar 20.7.2010 20:40 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý

    Bolo to dlhé. Na tých ostatných adjektívach sa ale nezhodneme :-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Václav 20.7.2010 15:17 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Jo, to všichni říkali: Harry Potter přivede děcka zpátky ke knížkám. Moje skeptické poznámky že maximálně tak k Potterovi míjeli mávnutím ruky. No, neměl jsem pravdu. (bohužel nejen) mladé holky se momentálně absolutně zbláznily do Twillight.

    Jinak co se kvalitní literatury týče, mohu doporučit ještě TCP/IP v kostce.

    Z beletrie kompletní dílo Isaaca Asimova, A. C. Clarka, Steven Erikson - Malazské knihy padlých (snad nejlepší fantasy které znám)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    20.7.2010 15:25 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    SICP

    Philip Dick - Temny obraz, Ubik
    Douglas Adams - H2G2, Dirk Gently
    zbierka Hruzny cas - obsahuje Kdo je tam? (Who Goes There?) od Campbella (predloha pre The Thing)
    Simak - Prestupni stanice

    Exupery - Maly princ
    Voltaire - Candide
    Machiavelli - Vladar
    Heller - Hlava 22
    Poe - Jama a kyvadlo
    Sartre - Zeď, Herostratos
    Orwell - 1984, Animal Farm
    Solzenicyn - Suostrovie GULAG
    20.7.2010 16:17 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    doplnam sa :)

    Herbert - Duna
    Dick - Blade Runner
    Heinlein - Dvere do leta, Mesic je drsna milenka
    Keyes - Ruze pro Algernon
    21.7.2010 16:54 Tom.š Ze.le.in | skóre: 21 | blog: tz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Souhlas ke všemu.

    Jen bych dodal, že Temný obraz (a zejména jeho doslov) je z mého pohledu silnější než Memento a Stanice Zoo dohromady.
    multi avatar 20.7.2010 15:29 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Asi dnesni mladez necte, ale neni se cemu divit, kdyz mame dneska vice moznosti. Ale kdyz jim ve skolach stale nuti cist i to co pred 20lety a porad jen z papiru a napr toho tlusteho Jiraska, tak neni divu. Kdyz chtej ucitele a dalsi, aby nejmladsi vice cetli, tak jim to cteni museji podat s dobou.

    +1 za "Zatah na hackery"
    Jendа avatar 20.7.2010 15:48 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Asi dnesni mladez necte, ale neni se cemu divit, kdyz mame dneska vice moznosti. Ale kdyz jim ve skolach stale nuti cist i to co pred 20lety a porad jen z papiru a napr toho tlusteho Jiraska, tak neni divu. Kdyz chtej ucitele a dalsi, aby nejmladsi vice cetli, tak jim to cteni museji podat s dobou.
    Ano, letos jsme mezi povinnou četbu měli mimo jiné Epos o Gilgamešovi, Utrpení mladého Werthera, Vita Caroli a Labyrint světa a ráj srdce. To jsou hutné a od čtení demotivující texty.
    default avatar 20.7.2010 16:40 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Já jsem na povinnou četbu prděl jak na placatej kámen. To prostě číst nešlo. Na konci roku jsem čtenářský deník odevzdal prázdný, když se mi nechtělo psát o knížkách ze zakázané četby. :-) Ale zpravidla jsem se překonal a něco tam vyplusknul, aby se vlk nažral a koza zůstala celá. A taky to šlo. Vono se to totiž nesmí moc prožívat. :-D
    kotyz avatar 20.7.2010 16:48 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    ja ani zadnej ctenarskej denik nemel :-D
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    20.7.2010 17:15 JanikT | skóre: 2 | blog: Staerseus | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý

    Z Werthera mi bylo nazvracení, furt samý popisy krajiny a jeho EMO citů...

    20.7.2010 19:25 namenenezalezi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    :-):-)
    rADOn avatar 20.7.2010 16:01 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Jirásek je ještě zlatej, grafoman Victor Hugo odradil od čtení celý generace :-)
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    20.7.2010 21:51 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    victor byl good ... bidnici mnam
    USE="-gnome -kde";turris
    20.7.2010 16:33 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Asi dnesni mladez necte,

    A co by asi tak delala cele dny u weboveho prohlizece, jenom prohlizela obrazky?
    Samae1 avatar 20.7.2010 16:35 Samae1 | skóre: 6 | blog: Ohniště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    spoustu mládeže u počítače čte, hodně z nich statusy na FB
    Thomas Jefferson:Když se lidé bojí své vlády, pak existuje tyranie.
    xkucf03 avatar 20.7.2010 18:04 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    jenom prohlizela obrazky?
    To dělají i mnozí dospělí, od toho přeci internet je :-D
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    kotyz avatar 20.7.2010 18:52 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    the internet is for porn :-D
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    20.7.2010 15:32 merlyn
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Netusi nekdo jak to bude s Capkem, jestli Verejny Ksefty prosadi 90 let? Bude pak furt dostupnej, nebo uz zas ne?
    Samae1 avatar 20.7.2010 15:54 Samae1 | skóre: 6 | blog: Ohniště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    public domain bude stále public domain, takže se není třeba bát
    Thomas Jefferson:Když se lidé bojí své vlády, pak existuje tyranie.
    20.7.2010 15:34 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    z pocitacovej sfery urcite The Cathedral and the Bazaar a pod. napr. tu
    David Ježek avatar 20.7.2010 15:41 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    rubrika zahrnující fyziku a žádný Feynman?! :-)
    Václav 20.7.2010 15:45 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Jo, taky mě to napadlo :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    xkucf03 avatar 20.7.2010 16:19 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Feynman

    Napadlo mne úplně to samé :-)

    • To nemyslíte vážně, pane Feynmane!
    • Snad ti nedělají starosti cizí názory
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    20.7.2010 20:57 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Feynman
    A hlavně Přednášky z fyziky. Všechny 3 díly. Kromě toho jsou na webu videa z Feynmanových přednášek. Měl to na svých stránkách Microsoft, ale kvůli tomu jejich .. ehm... Silverlightu se na to nedá dívat.
    David Ježek avatar 20.7.2010 21:01 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Feynman
    ano: http://research.microsoft.com/apps/tools/tuva/ ... ten silverlight mě v tomto upřímně SERE. jinak je tu stále knižní podoba, ale zoufale se mi poslední týdny (vlastně už měsíce) nedostává času :-(
    21.7.2010 21:56 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Feynman
    Ta videa jsou úplně skvělá (tedy po obsahové stránce), všechno se na papír nedá přenést. Jenom kdyby se ta videa podařilo uložit do nějakého rozumného formátu (pro offline prohlížení). Není problém uložit na disk všechny ty kousky, které se tahají ze serveru, ale pak to zkonvertovat, netuším, aby si s tím poradil třeba VLC.
    David Ježek avatar 21.7.2010 22:40 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Feynman
    Příloha:
    problém je, že ty videa jsou streamovaný novou metodou, která to průběžně kouskuje na drobné dílečky. takhle vypadá jedna z lectures po pár vteřinách, dost dobře nevím, jak bych to poslepoval dohromady (každopádně tohle jde teoreticky lovit přímo z firefoxovo cache). řekl bych, že jediným řešením bude buď hack tuva serveru, nebo záznam z obrazovky :-(.
    rADOn avatar 20.7.2010 15:54 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Herbert: Dune
    Gibson: Neuromancer
    Orwel: 1984
    Wells: War of the Worlds
    Henlein: Stranger in strange land
    Simak: Město
    Aldiss: Nonstop
    Sterling: Schismatrix
    Levy: Hackers
    Sterling: Zátah na hackery
    Stoll: Kukaččí vejce
    Kosidowski: Příběhy mrtvého moře
    Ecco: Focaultovo kyvadlo
    Raymond: The art of unix programming
    Feynman: .*
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    =^..^= AmigaPower® avatar 20.7.2010 16:08 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    …aneb jak to dopadne s KERNEL ULTRAS
    ...dopadne to happyendem, nakopem ti tu tvojí obrovskou prdel!
    20.7.2010 16:17 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý

    Taky nechapu proc mezi relativne slusnou literaturu micha ten odpad od Johna.

    =^..^= AmigaPower® avatar 20.7.2010 16:35 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    ...dělá pro vnitro, tak podporuje šéfa :-D
    Samae1 avatar 20.7.2010 16:37 Samae1 | skóre: 6 | blog: Ohniště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    pro velký zájem bude pokračování ;-)
    Thomas Jefferson:Když se lidé bojí své vlády, pak existuje tyranie.
    vlastikroot avatar 20.7.2010 16:18 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Toto je kvalitní příspěvek. +1
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    Samae1 avatar 20.7.2010 16:10 Samae1 | skóre: 6 | blog: Ohniště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Bradbury Ray - 451 stupňů Fahrenheita
    Isaac Assimov - Nadace, Nemesis, Oblázek na obloze
    A.C.Clarke - Město a hvězdy
    Velmistři SF(2 díly) - průřez nejlepších sci-fi autorů
    Phillip K. Dick - Ubik, Temný obraz, Blade Runner
    Steinbeck - Neznámému bohu
    Raymond Feist - Trhlinové války
    Sapkowsky - Zaklínač
    John Irving - Svět podle Garpa
    Platón - Ústava
    Nietzsche - Nečasové úvahy
    Douglas Adams-Stopařův průvodce po galaxii
    Robert A. Heinlein - Vládci loutek
    Thomas Jefferson:Když se lidé bojí své vlády, pak existuje tyranie.
    Samae1 avatar 20.7.2010 16:23 Samae1 | skóre: 6 | blog: Ohniště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    BTW: Nedávno jsem začal zálohovat knihy z Internetu(momentálně 10GiB českých) a potřeboval bych vytřídit public domain pro další šíření, neví někdo odkud jednoduše vydolovat datum smrti autorů a to i těch méně známých(zatím je největší zdroj Wikipedie, ale hodně toho chybí)?
    Thomas Jefferson:Když se lidé bojí své vlády, pak existuje tyranie.
    20.7.2010 18:27 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý

    Ale to zni zajimave. Co takovou kolekci vyvesit na nejaky torrent nebo tak neco?

    20.7.2010 18:34 JanikT | skóre: 2 | blog: Staerseus | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý

    Co třeba uloz.to? Torrenty mám na síti bloklý, rapidshare taky, uloz.to si zatím nevšimli a rád bych si přečetl něco kvalitního.

    Samae1 avatar 20.7.2010 19:11 Samae1 | skóre: 6 | blog: Ohniště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Potřeboval bych vytřídit volně šiřitelné(mělo by toho být více než na palmknihách), protože na část se určitě vztahuje autorský zákon(jasně, stejně mě nenajdou, nenabootují a nedešifrují disk). V jednotlivých kusech je to rozeseté po spoustě warezfór.
    Thomas Jefferson:Když se lidé bojí své vlády, pak existuje tyranie.
    Jendа avatar 20.7.2010 20:39 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Nestačí zadat jména do Googlu?
    20.7.2010 19:28 namenenezalezi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    :-) a čo tak zalistovať si v encyklopédii autorov a diel svetovej literatúry?Asi zastaralá metóda :-)
    Samae1 avatar 20.7.2010 19:49 Samae1 | skóre: 6 | blog: Ohniště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    několika desítek tisíc by to bylo nadlouho a nebyli by tam všichni :( Asi to budu muset zkusit vydolovat z on-line knihovních katalogů, Wikipedie, a různých literárních stránek.
    Thomas Jefferson:Když se lidé bojí své vlády, pak existuje tyranie.
    20.7.2010 22:19 namenenezalezi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    mám cdoma celkom dobré dejiny svet. literatúry, veľmi podrobné, sú tam kapitoly podľa krajín a národov, aj neznáme mená, ale bohužiaľ, nemám ich kompletné a tá druá pol. 20. st. na tom už bude horšie... takže skúsim pozrieť, ak pošlete pár mien ( v práci mám tej encyklop. lit. a slovníkov viac, ale to bude trochu trvať, lebo teraz tam tak skoro nepôjdem...)mená na e- mail Pista bácsi
    Jendа avatar 20.7.2010 20:38 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    momentálně 10GiB českých
    Plaintext? :-)
    Samae1 avatar 20.7.2010 21:27 Samae1 | skóre: 6 | blog: Ohniště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    ne, je tam několik PDFek a pár asterixů, některé knihy v DOC, ale na slušnou analýzu jazyka by to stačilo :-)
    Thomas Jefferson:Když se lidé bojí své vlády, pak existuje tyranie.
    Grunt avatar 20.7.2010 21:30 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Ty jo, 10GiB plaintextu? To by potřeboval DBMA – Direct brain memory access, protože to snad ani není možné přečíst za jeden lidský život.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 20.7.2010 21:31 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    protože to snad ani není možné přečíst za jeden lidský život.
    Či spíš mi není znám žádný jiný způsob jak to za jeden lidský život dostat všechno do hlavy.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    20.7.2010 22:40 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Že ne? Řekněme, že stránka má 1KB, ať se to dobře počítá (normostrana A4 má 2KB, ale budeme uvažovat, že se jedná o A5). To je 10 485 760 stránek. Řekněme, že ctení takovéto stránky trvá minutu, ať se to dobře počítá (já osobně čtu rychleji a ti opravdu rychlí jsou minimálně dvakrát rychlejší).

    Takže přečtení všech stránek zabere tudíž 10 485 760 minut, což je 174 763 hodin (výstupy zaukrouhleny na celá čísla), což je 7 282 dní, což je necelých dvacet let (19.95, pokud nepočítáme přestupné roky).

    I pokud budeme počítat, že na čtení si můžeme vyhradit jen jednu třetinu dne, tak to pořád vychází tak, že tento objem je možné za lidský život přečít, ovšem za cenu toho, že nebudete dělat nic jiného.

    Na druhou stranu, pokud by se dotyčný čtenář z oné záplavy informací dočista nezbláznil, tak by z toho stejně moc neměl, protože většinu přečteného by velmi rychle zase zapoměl (jinak by se, jak už bylo řečeno, nejspíš dočista zbláznil). Navíc jsou knihy, na jejich plné pochopení je je třeba přečíst minimálně dvakrát, ne-li třikrát, a mezi čteními nechat v hlavě poněkud "odležet", a to ani nemluvím o sériích, kde existují dopředné odkazy i v délce nekolika dílů ...
    21.7.2010 18:59 Pavel Křivánek | skóre: 29 | blog: Kvičet nezávaznou konverzaci
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Platónovu ústavu mi radši ani nezmiňuj, je to poslední svazek Antické knihovny, co mi chybí (rok vydání 1993) a marně ji několik měsíců sháním :-) Až dnes se mi ozval jeden antikvariát, že ho získali...
    I'm sure it crashed in the most type-safe way possible.
    20.7.2010 16:13 Ghost in the Shell
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý

    Hackers filmova seria (0-3)
    Takedown (aka Hackers 2)
    Antitrust (aka Hackers 3)
    Pirates from Silicon Valley
    Revolution OS
    Ghost in the shell I,II, SAC
    Final Fantasy
    Matrix Trilogy
    Animatrix
    Swordfish
    Johny Mnenonic
    Sneakers
    Tron
    Net
    Net neutrality
    Freedom Downtime
    Steal this movie 1,2
    Lawnmower man
    Hacking damocracy
    Outlaws and angels

    Fluttershy, yay! avatar 20.7.2010 16:16 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    GITS2 je nehorázná hovadina. Jednička je ale geniální a obě série s filmem ještě lepší.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    kotyz avatar 20.7.2010 18:54 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    nesouhlasim, sice sem nektery sceny vubec nepochopil (treba ten zamek 3x jinak), ale libilo se mi to. moc.
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    rADOn avatar 20.7.2010 19:22 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Togusa se nechal hacknout, vlozenim umelych senzorickych podnetu. Ja to vidim asi takhle - do nejaky "periferie" se dostal virus, ten pak zacal vytahovat z pameti vzpominky na posledni minuty a postupne je v iteracich upravovat do cilovyho stavu - subjekt je mrtvy. Po kouscich, aby ochrany mechanismy nemely podezreni, ze se neco snazi vlozit velky blok umelych vzpominek. Nebo mozna iterativne zjistoval co je "uveritelna" vzpominka, aby si toho subjekt nevsiml. Jenze hackujici byl sam hacknut a do umele reality bylo propasovano varovani pro Batoua, ze je to jen virtualni konstrukt.

    IMO je Innocence jeden z asi tak dvou filmu kde mi z "hackovacich" scen neni na bliti.
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    20.7.2010 19:51 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý

    Hacking v SACu byl taky dobre udelanej. A tachikomy rulujou.

    kotyz avatar 20.7.2010 16:40 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    lol, swordfish (predpokladam ze jde o swordfish operace hacker, neni mi znamo ze by bylo vic filmu toho jmena) je takova nehorazna picovina ze to snad ani neni mozny. na druhou stranu je to tak blby az je to vtipny :-D
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    David Ježek avatar 20.7.2010 17:25 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Hackers (první film s lee millerem - legrační pokus o vtip, nikoli film
    Takedown (aka Hackers 2) - ale jo, můžu, byť je hodně nepřesný
    Antitrust (aka Hackers 3) - ehm ehm, řekněme, že průměr
    Pirates from Silicon Valley . JO
    Matrix Trilogy - trilogy? to jako i ty dvě ubohosti po prvním filmu?
    Swordfish . moment, utřu zvratky, co ze mě právě vyběhly
    Johny Mnenonic - no budiž, před 15 lety to byl celkem fajn film
    Sneakers - jo, beru
    Tron - JO
    Steal this movie 1,2 - rozhodně
    Fluttershy, yay! avatar 20.7.2010 17:29 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Johny Mnenonic - no budiž, před 15 lety to byl celkem fajn film

    Jako ta povídka?

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    kotyz avatar 20.7.2010 18:53 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    pulku z toho seznamu uz mam, tu druhou prave stahuju ;-)
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Marek Bernát avatar 20.7.2010 16:27 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý

    Vymenujem len tie, ktoré ma fakt bavili (až tak, že by som si ich prečítal znovu).

    Čokoľvek od Asimova, Adamsa, Herberta, Le Guin, Murakamiho, Pratchetta, Sapkowského, Tolkiena.

    • Bulgakov: Mistr a Markétka.
    • Dostojevskij: Bratia Karamazovci.
    • Ecco: Meno ruže.
    • Homér: Iliada.
    • Gaiman: Nikdykde.
    • China Miévile: Nádraží Perdido.
    • Exupéry: Malý princ.
    • Wilde: The picture of Dorian Gray.
    • Silverberg: Proti prúdu času.

    Manga od Urasawu: Monster, Pluto, 20th century boys, ...; od Miyazakiho Naushika.

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    20.7.2010 19:54 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Dorian Gray imho hrozná hovadina. A Murakamiho jsem četl jednu, jmenovalo se to nějak jako Na sever od čehosi, na západ od čehosi (nevím přesně) a taky to byla hrozná blbost, jsou ty ostaní lepší?
    No ale se zbytkem souhlasim ;-)
    Marek Bernát avatar 20.7.2010 20:48 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý

    Gray je jedna z kníh, ktorú som najprv párkrát odložil po pár stranách, lebo ma to nudilo (podobne napr. Meno Ruže). Ale nakoniec som ho prečítal celého a bolo to fajn. Dobrý nápad s obrazom, veľmi slušne vykreslená spoločnosť a rozhovory, ale hlavne fantastický Wildeov rukopis -- bol to fakt umelec a génius. Rozhodne treba čítať v originále.

    Od Murakamiho som ešte nečítal zďaleka všetko, ale zatiaľ je to paráda (Norwegian Wood, Kafka on the Shore, Sputnik Sweetheart). Ale neviem, čo ti povedať na to, že to bola blbosť. Holt, každému sa páči niečo iné. Skús ešte jednu (Kafka on the Shore zatiaľ pre mňa asi najlepšia) a uvidíš :-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    default avatar 20.7.2010 16:31 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    No, koukám, že je to tu plný různýho sci-fi a tak podobně. Za sebe můžu doporučit:
    • Robin Cook. Velice pěkné čtení. Místy docela drsný. Jestli někdo také trávil dětství po nemocnicích, rozhodně se mu to bude líbit. :-)
    • Arthur Hailey. Netřeba cokoli dodávat.
    • Další, co doporučuju, je Skleněné Peklo od Thomase Scortii a Franka Robinsona. Byl podle toho natočenej i film. Ten jsem viděl. Pak ze spolužáka vypadlo, že má doma tuhle knihu. Za víkend přečteno. Výborně popsáno. Čtivě. Žádná Paříž z ptačí perspektivy. :-D
    • Co se technické literatury týče, tak už toho moc nekupuju. Většinu čtu on-line na safaribooksonline.com.
    • No, a na závěr, jen tak na odpočinek, ještě musím doporučit Komisaře Rexe. Čekal jsem, že to bude hloupost, ale vůbec to není špatný. Nejde to moc do detailu, ale aspoň se to rychle čte. :-D
    default avatar 20.7.2010 20:16 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    No, jak tak koukám, tak se svými žánry jsem tady úplně out. :-D :-D :-D

    A proč se tomu vůbec divím. Je to jako všechno ostatní v mém životě. Ale mě to takhle baví. :-D :-D :-D
    20.7.2010 21:34 chrono
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Aj R. Cook má nejaké sci-fi (Invasion / Invázia z galaxie a Abduction / Únos), takže nie si až tak mimo. :)
    default avatar 20.7.2010 21:36 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Jsem. Sci-fi jsem záměrně vynechal. :-D
    Václav 20.7.2010 22:26 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Náhodou třeba mně ses s tím Haileym do vkusu trefil perfektně :)
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    David Ježek avatar 20.7.2010 22:28 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    hailey rozhodně. což mi připomnělo: robert merle.
    Marek Bernát avatar 21.7.2010 08:01 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý

    Za Merleho +1 :-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    24.7.2010 09:02 namenenezalezi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    najlepšia je Muži pod ochranou:-))
    default avatar 20.7.2010 23:19 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Tak aspoň někomu, no…
    Marek Bernát avatar 20.7.2010 20:50 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý

    Cook aj Hailey sú fajn. Ale žiadna vysoká literatúra; obyčajný brak, ktorého písali po stovkách. Hlavne teda ten Hailey -- furt o tom istom, len si vybral iné prostredie :-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    default avatar 20.7.2010 21:26 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Tak samozřejmě. Ale já u toho přišel na jiné myšlenky; a to je hlavní. Něco jako když lidi koukaj na fotbal nebo na telenovely. :-D Narozdíl od Jiráska jsem k tomu nepotřeboval slovník. :-D
    default avatar 20.7.2010 23:22 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Mimochodem: paří tu někdo Safari Books On-line?

    Nebo jsem taky sám? :-D
    20.7.2010 23:25 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Seš, já to pařím v papírový podobě. Teda občas. Hlavně Beautiful .* od O'Reillyho :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    default avatar 21.7.2010 09:30 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Když ono se s knihovnou blbě cestuje. :-D
    21.7.2010 09:47 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Cestování saje. A čtení z displeje jakbysmet :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    default avatar 21.7.2010 10:24 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Musíš to brát jako že jedeš na dovolenou. :-)
    vlastikroot avatar 20.7.2010 16:33 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Doporučil bych LaVeyovu Satanskou bibli. Dobrý čtení.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    20.7.2010 21:32 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    To si rovnou přečťete Nietzscheho (Antikrist, Soumrak model, Mimo dobro a zlo ...) a jeho koncept Nadčlověka, ze kterého bral LaVey inspiraci. Na druhou stranu, pokud nestojíte o filosofii, ale chcete jen HOWTO na pořádání Černé mše, kašlete na to :-)
    kotyz avatar 20.7.2010 16:36 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    …aneb jak to dopadne s KERNEL ULTRAS a proč je můj postoj k psychoaktivním látkám právě takový.

    cece ty o tom vis velmi malo az smradlavy hovno! :-D ale aspon si napsal KERNEL ULTRAS spravne VELKYMA PISMENAMA, ale to nic nemeni na tom ze si nas nepotesil. nejen ze si nas nepotesil, ty si nas dokonce nasral a to pro tebe nebude dobry. pozvem par negru s letlampama a tvoje prdel pozna stredovek! :-D :-D :-D

    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    default avatar 20.7.2010 16:42 default | skóre: 22 | Madrid
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Mám matné tušení, že ti negři byli zfetovaní. :-D Jo, a naběhli taky s kleštěma. :-D
    kotyz avatar 20.7.2010 16:49 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    jo uz sem si vygooglil kompletni zneni. ale takhle to staci. kdo to zna, tak to pozna ;-)
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Václav 20.7.2010 22:32 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Je mi jasný jak by to dopadlo…

    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Nicky726 avatar 20.7.2010 16:45 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    To mi nedělejte takové zápisky... už těď mám dlouhý seznam knih k opatření a přečtení a teď se ještě prodlužuje. :-/
    Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
    20.7.2010 16:54 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Nikdy nenapíšu dostatek zápisků na to, abych zvládl vyjmenovat všechny knížky, které bych doporučil přečíst.

    Mimochodem, Cory Doctorow napsal spoustu skvělé fantastiky, třeba Když Zemi vládli systémáci, nevím, proč pořád masturbujete s tím Malým bratrem.
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    20.7.2010 17:21 JanikT | skóre: 2 | blog: Staerseus | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý

    Můžu rozhodně doporučit Umberta Eca, to je vážně dobrý autor (Jméno růže, Baudolino), potom Miki Waltariho (Egypťan Sinuhet). A samozřejmě Orwella, 1984, Farma zvířat, Bože chraň aspidistru...

    21.7.2010 16:33 Robo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Umberto Eco pise strasne kvanta textu. Mozno je dobry autor, ale nikdy som ho nedokazal docitat ani len do polky a ocenit jeho kvality :-)
    20.7.2010 17:24 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Po shlédnutí toho, co čtu, už asi chápete, jak se na mě musí dívat euroobčanka učitelka češtiny při prohlížení čtenářských deníků.
    Hmm, proc? Jestli kvuli 1984 nebo Brave New World, tak to je AFAIK bezna doporucena cetba a bezne se o nich uci v literature na stredni skole.
    No a co vy? Podělte se v diskuzi o tipy na čtivo.
    Cely seznam sem asi psat nebudu, tak jen par poznamek. Od Huxleyho bych k Brave New Worldu pridal take jeho pozdejsi knihu Ostrov. Od Orwella by bylo dobre precist krome 1984 ci Farmy zvirat take nekterou z jeho ostatnich knih (treba Cesta k wiganskému molu), abychom ze socialisty Orwella nedelali nejaky neoliberalni idol.

    Z knih, ktere jsem v posledni dobe cetl, bych zminil hlavne Pratchetovu knizku Uzasny Mauric a jeho vzdelani hlodavci. Ackoliv je urcena pro deti a mladez, tak IMHO je to jedna z jeho (a nejen jeho) nejlepsich knih. Jasne vyjadruje humanitni myslenky, ktere koneckoncu stoji za velkou casti Pratchetovy tvorby. Je to jedna z mala knih, ktera se me nejen libila, ale u ktere si jsem jist, ze by mela patrit mezi doporucenou skolni cetbu.
    20.7.2010 17:30 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    A kdyz uz jsem u te doporucene cetby, tak Faust od Goetheho je take velmi zajimava kniha, doporucuji.
    Jendа avatar 20.7.2010 20:47 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Hmm, proc? Jestli kvuli 1984 nebo Brave New World, tak to je AFAIK bezna doporucena cetba a bezne se o nich uci v literature na stredni skole.
    Ne, kvůli tomu, že netuší, co je to Linux, Apache, PHP… Ještě jsem nezmiňoval dost knih o elektronice, tam se zase diví (společně s tou fyzikou), že někdo čte ve 13-16 něco takového.
    Z knih, ktere jsem v posledni dobe cetl, bych zminil hlavne Pratchetovu knizku Uzasny Mauric a jeho vzdelani hlodavci. Ackoliv je urcena pro deti a mladez, tak IMHO je to jedna z jeho (a nejen jeho) nejlepsich knih.
    Já četl Kdepak je má kravička :-).
    22.7.2010 16:06 Skrepak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Depak je moje Bů-hovado?? :-D
    20.7.2010 17:37 jas | skóre: 13 | blog: blag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý

    Ak som spravne pozeral, tak ti tu este chyba:

    Orson Scott Card - pre zaciatok cela Enderova seria (pripadne mozes zacat nejakymi jeho poviedkami), vlastne, skoro vsetko od neho je dost dobre, jedna sa o mojho najoblubenejsieho spisovatela.

    Nieco od Hawkinga - pristupoval som k tomu so skepsou, ale bolo to celkom slusne citatelne a zaujimave.

    Zrejme by som toho nasiel aj viac, ale v mnohom by som sa len opakoval.

    Do buducnosti by som ti doporucil len trocha menej paranoie, za par kniziek ta rozhodne len tak niekto nezavrie/nezlikviduje (za predpokladu, ze si pri ich citani neporusoval nejaky hlupy copyright), nanajvys sa na teba bude pozerat divne (a pravdepodobne aj spravat sa k tebe divne).

    20.7.2010 17:45 asdf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Kultura genderově vyváženého vyjadřování - tak jsem to celý přelouskal, no to sou sračky, to asi psaly hnusný blbý ženský B-×
    Dalibor Smolík avatar 20.7.2010 18:18 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Ještě Bill Gates, "The Road Ahead". Zajímavé počteníčko po 15 letech ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    20.7.2010 19:57 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    To se divím, že tu ještě nikdo nezmínil Stanisława Lema - Solaris, Nepřemožitelný, nebo třeba Návrat z hvězd.

    Já osobně mám rád i Hemingwaye - Komu zvoní hrana a pro ajťáky je imho povinnost i Piknik u cesty od bratrů Strugackých.
    20.7.2010 20:07 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    ja uz si zo solarisu pomaly pamatam len dobry dojem, tak uz sa radsej k nemu nevyjadrujem :)
    David Ježek avatar 20.7.2010 20:08 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    příběhy pilota pirxe atd. ale ne, já lema téměř nečetl, jen jsem byl v cca 8 letech naprosto uchvácen planetou eden.

    jinak k již zmíněnému simakovi ještě doplním: a.e.van vogt (a možná si časem ještě vzpomenu dál)
    Dalibor Smolík avatar 20.7.2010 22:20 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Solaris je i výborný film .. jinak četl někdo Mlhovinu v Andromedě od Ivana Jefremova? Také dobré čtení.
    Mám rád i knihy E. M. Remarqua. Nezklame žádná.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    kotyz avatar 20.7.2010 23:08 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    a kterej solaris? ten starej sovetskej nebo ten novej emerickej?
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    21.7.2010 08:48 cazfe | skóre: 3
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    ten nový už jsem viděl, ale ten starý se mi sehnat nepovedlo :-( pokud někdo víte kde se to dá sehnat, dejte vědět
    Marek Bernát avatar 21.7.2010 09:22 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    kotyz avatar 21.7.2010 11:00 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    lol, ten starej sem si koupil za 49,- v LK :-D

    dal ho maji treba na arara.cz

    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 21.7.2010 11:07 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    hmm, tak na arare ho maji za 59,- a neni zrovna skladem. a elkacka uz ho zlevnili na 29,- :-D

    a kdyz uz nic jinyho, tak uloz.to s warforama to jisti ;-)

    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Dalibor Smolík avatar 21.7.2010 11:27 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Ano, tenhle starý jsem měl na mysli .. nový je jen remake.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    kotyz avatar 21.7.2010 11:30 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    A coz takhle Stalker? ;-)
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Dalibor Smolík avatar 21.7.2010 15:21 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Jé, to je už let, co jsem to viděl .. :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    21.7.2010 16:54 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Nový snad už ani není remake. U Soderberghova Solarisu jsem si říkal, že v Holywoodu už snad doopravdy musí být padlí na hlavu. Místo kybernetika Snauta je tu Snow (který mi btw vůbec nebyl z knihy povědomý), místo Dr.Sartoria je tu Dr.Gordonová (mimochodem "afroameričanka", zřejmě aby film nedostal "R" rating, protože pohlavní a rasová nevyváženost by mohla být škodlivá) a místo Harey je Rheya (docela jsem se divil, že z ní neudělali Zoe). A pokud se Tarkovský odchýlil od Oceánu k vnitřní psychologii postav, tak Soderbergh by to klidně mohl točit "na Zemi" a už se úplně obejít bez Solarisu a jeho oceánu, protože by to vlastně ani v ničem navadilo.
    21.7.2010 16:41 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Ve skutečnosti jsou ty filmy tři. :-)
    kotyz avatar 21.7.2010 18:06 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    a kterej je ten treti? ;-)
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Pista bácsi avatar 20.7.2010 20:14 Pista bácsi | zabljak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    takto mi preleteli hlavou.... Fjodor Michajlovič Dostojevskij. Běsi ( čítala som v češtine ) Alexander Solženicyn : Rakovina Kingsley William Amis : Šťastný John Jack London : Volanie divočiny Ken Kesey : Bol som dlho preč (čítala som v slovenčine, lepšie ako Formanov film podľa tejto predlohy Prelet nad kukučím hniezdom) Isaac Bashevis Singer : Stará láska a jiné povídky ( ...a iné poviedky ) Čingiz Ajtmatov: Matkino pole (... a ďalšie novely ) Vasilij Šukšin : Bojovali za vlasť ( a iné...) Eastlake William : Bránili sme hrad Anatolij Naumovič Rybakov: Děti Arbatu, Třicátý pátý a další roky... Erskine Caldwel : Tabaková cesta ..................................................................................................................atď. napr. Joys Carol Oatsová Oni, Tom Sawyer a Hucklebery Fin M. Twaina, Saroyan, poviedky J. S. Fitzgeralda a Veľký Gatsby, Steinbeckova novela O myšiach a ľuďoch, Kurt Vonnegut :-))
    Pista bácsi avatar 20.7.2010 20:22 Pista bácsi | zabljak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    zabula som... Steinbeck Na plechárni : -).. krásne
    Pista bácsi avatar 20.7.2010 20:23 Pista bácsi | zabljak
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    a oprava Šťastný Jim od Amisa..podľa mňa najlepší humor na svete
    Grunt avatar 20.7.2010 20:40 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Ty jo, zdá se mi to nebo ti v seznamu povinné četby chybí Kukaččí vejce a Hacking: Umění exploitace?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 20.7.2010 20:56 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Momentálně je ve frontě:
    • Farma zvířat
    • Kukaččí vejce
    • několik věcí od Koukolíka
    • Svobodná kultura
    • 2999 třetí milénium
    • Pan Tompkins v říši divů (Pan Tompkins se dostane do světa, ve kterém jsou fundamentální konstanty nastavené tak, že může v běžném životě pozorovat relativistické jevy)
    • PRO GIT
    • Co je to teorie relativity?
    • Neználkovy příhody (fakt! třetí díl se zkaženými imperialisty i druhý s ideálním komunismem byly úžasné, tak ten první snad bude taky… když jsem to četl někdy ve druhé třídě, tak jsem ani zdaleka nechápal aspekty politické propagandy, tak si to chci přečíst znovu)
    Grunt avatar 20.7.2010 21:27 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Neználkovy příhody
    Není to ten malý prďola s divnou rádiovkou na hlavě?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 20.7.2010 21:31 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    20.7.2010 22:07 namenenezalezi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Nevedkove dobrodružstvá od Nosova!!!!!! Moja úplne prvá kultová knižka!!!!!!!! Okrem Malého Bobeša a Gillivera:-))
    20.7.2010 22:08 namenenezalezi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    ďalší diel Nevedko v Slnečnom meste... ( bolo to v Sov. zv. na indexe, ideologická diverzia:-))
    Jendа avatar 20.7.2010 22:13 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Nejlepší je ten třetí díl (na Měsíci).
    Grunt avatar 20.7.2010 22:30 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Jedna je žlutá, jedna růžová a jedna už nevím jaká, ne? To se ještě bude válet někde na hůře.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 20.7.2010 22:38 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    20.7.2010 22:05 namenenezalezi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    tak to som necítala ani ja ani ujo Pišta, ale pokúsime sa to zohnať. Vezmem si odtiaľto pár námetov.
    Grunt avatar 20.7.2010 20:43 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Ale za fyzikální oddíl musím přidat malé bezvýznamné plus. Nikdy mě nenapadlo si koupit nějakou takovou populárně-odbornou knížku a přitom mě fyzika vždycky strašně bavila. Budu si to muset nějak naplánovat a zkombinovat to s tou matikou až bude čas.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    20.7.2010 22:16 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Pokud vám nevadí angličtina (a případné noční můry), tak doporučuju Jonathan Zittrain: The Future of the Internet — And How to Stop It, kde se popisuje nebezpečí uzavřených "internetových spotřebičů", co jsou plně pod kontrolou svých výrobců, a které ohrožují základní vlastnosti Internetu - otevřenost a "generativitu" (schopnost vytvářet inovace a používat hardware i software k ůčelům, které by jejich designery/výrobce/programátory ani nenapadli). Pokud nahradí tyto "svázáné spotřebiče" (v orig. "tethered appliances") "generativní" PC, tak to může být konec Internetu tak, jak ho známe ...
    20.7.2010 22:32 namenenezalezi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    si musím anglické prekladať gúglom:-) ato by ma asi trochu pri čítaní miatlo
    Jendа avatar 20.7.2010 22:41 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Jo, se čtením anglicky celkem nemám problém. Ale myslím, že si zrovna ten uzavřený vývoj celkem umím představit.

    Když už jsme u toho, tak An insight into child porn.
    20.7.2010 22:18 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Onehdá mi kdosi doporučoval Cestu slepých ptáků, četl jste někdo?
    Dalibor Smolík avatar 20.7.2010 22:22 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Součka? Samozřejmě! Dost těžké, ale zajímavé čtení.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    20.7.2010 22:47 Ladicek | skóre: 28 | blog: variace | Havlíčkův brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Souček žije! :-)
    Ještě na tom nejsem tak špatně, abych četl Viewegha.
    20.7.2010 22:59 Jirka Keresteš | skóre: 12
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Skvela knizka, i kdyz Runa Rider me moc nebavila, Cesta slepych ptaku a Slunecni jezero jsou IMHO fakt dobry.
    A physics book seems to be a mathematician's worst nightmare.
    20.7.2010 22:42 namenenezalezi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý

    Ešte budem trochu otravovať s tou povinnou liter. ... Naposledy. Prihrejem slovenskej liter. polievočku v Čechách. Zaujímavé meno v slov. súčasnej liter. je Peter Pišťanek - dobrý humor a okrem toho obraz ,,porevolučného" Československa - trochu vonnegutovské, bláznivá komédia, celkom ako v skutočnosti Rivers of Babylon a jeho pokračovanie... a Pišťankove poviedky( Film bol blbý, ak to náhodou niekto videl, ale s knihou nemá skoro nič spoločné)

     

    20.7.2010 23:04 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    ked slovenske, tak Cesta životom od Jégého
    21.7.2010 00:51 namenenezalezi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    to je klasika, ale myslím že dosť ťažkomyseľná - s takým Cookom neporovanteľne :-)(aj Chrobák, Hronský, Švantner... ). Objavila som kedysi jedného dnes už takmer neznámeho.. pseudonym Knieža-ak niekoho zaujma beletria o vojnovom Sl. štáte
    20.7.2010 23:43 cthulhu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    přidám

    Daniel Keyes - Růže pro Algernon

    George Martin - Písečníci

    Zelazny - série Tajemný Amber (prvních pět dílů v novém super překladu od Kantůrka!)

    Piers Anthony - série Adept

    ..a další a další viz. http://www.legie.info/serie

    kotyz avatar 21.7.2010 00:02 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    pisecnici, to je mi nejaky podezrely ... :-D

    nenatocili podle toho nahodou pilotni dil serialu krajni meze? ;-)

    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    21.7.2010 00:09 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    chces spoiler? o com to malo byt? pisecnici nie su ludia
    21.7.2010 00:20 cthulhu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    ano, natočili
    =^..^= AmigaPower® avatar 21.7.2010 00:31 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Chcete spermie? Mám jich teď tady všude plno! :-D
    21.7.2010 01:01 namenenezalezi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý

    Mali sme kedysi na jednom z mojich pracovísk jedného plateného funkcionára myslím že ROH. Mal také blbé meno...vyvolávalo asociáciu, že sa hocikde (na)pichne.Kamoška v súvislosti sním vymyslela takú teóriu, vysvetľujúcu, prečo je na svete toľko tupcov, ktorí to o sebe ani nevedia. Totiž tie inteligentné spermie na ceste k oplodneniu vajíčka dávajú prednosť tým drzým, ktoré sa bez hanby derú dopredu ... a kým sa tie slušné spamätajú, sprostá drzá spermia sa zapichne do vajíčka a vajíčko spustí mrežu, za ktorou tie slušné a intzeligentné spermie skončia svoju životnú púť. Dobrú noc.

    kotyz avatar 21.7.2010 11:02 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    jo, uz sem si to taky nasel na wikipedii. pak sem cet popisy epizod az do 4. serie do 3 rano a vzpominal sem ktery sem videl a ktery ne. kdy vubec u nas bezeli krajni meze? to muselo bejt uz nekdy pred rokem 2000 ...
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    21.7.2010 11:18 disorder | blog: weblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    je to dost zmenene, poviedka je ovela temnejsia.

    http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_The_Outer_Limits_(1995–2002)_episodes#Season_1_.281995.29
    kotyz avatar 21.7.2010 11:28 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    to sem uz cet dneska od pulnoci do tri rano (vsechny epizody az do konce 4. serie) :-D
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Fluttershy, yay! avatar 21.7.2010 02:59 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Ha! Amber byl výborný. První polovina skvělá, druhá už trošku horší. Jestli je nový překlad, podívám se po něm, Kantůrka já rád (mimochodem namluvil některé knížky ze Zeměplochy na audio-knihy).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    21.7.2010 10:25 namenenezalezi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    http://www.ceskatelevize.cz/program/10277703549-30.06.2010-16:15-2-slepa-ulicka-darwinismu.html

    keď je reč o knižkách, patria k nim ilustrácie a tento pán je sám osebe krásna knižka:-)
    21.7.2010 10:37 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý

    Určitě doporučuju si přečíst nějaký naturalistický román od Zoly -- Zabíják, Člověk bestie nebo Germinal.

    21.7.2010 19:12 Pavel Křivánek | skóre: 29 | blog: Kvičet nezávaznou konverzaci
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý

    Z fyziky bych určitě doporučil Brian Greene: Struktura vesmíru. Dnes je české vydání prakticky nesehnatelné.

    Opravdu velice zajímavá a čtivá je první polovina knihy Fyzika v potížích, která kritizuje strunové teorie. Druhá polovina bohužel objasňuje teorie, které se mezitím v podstatě podařilo vyvrátit :-)

    I'm sure it crashed in the most type-safe way possible.
    Marek Bernát avatar 21.7.2010 20:22 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý

    Smolin sucks :-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    21.7.2010 21:11 Pavel Křivánek | skóre: 29 | blog: Kvičet nezávaznou konverzaci
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Ona ta prvni cast, kde podrobne popisuje cesty fyziku ke sjednocujici teorii vcetne slepych cesticek, je opravdu vyborna. I te casti, kde kritizuje strunove teorie, v podstate neni co vytknout. Kdyby tady byval skoncil... Pak ale v druhe casti nabizi strucne jim prosazovanou alternativni teorii a opakovane upozornuje, ze tu lze narozdil od strunove teorie experimentalne brzy dokazat nebo, coz byl k jeho smule spravny pripad, zavrhnout. Posledni cast, kde kritizuje pomery ve vede a naprostou hegemonii strunaru, je urcena jinym usim a pro normalniho ctenare je v podstate bezcenna. Smolin nema zrovna nejlepsi povest a to i po lidske strance, ale jako depopulizator je dobrej ;-)
    I'm sure it crashed in the most type-safe way possible.
    Marek Bernát avatar 22.7.2010 09:36 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý

    Vyjadroval som sa len k autorovi, nie ku knihe. Už som od neho počul toľko kecov o tak štandardných oblastiach fyziky ako je štatistika/termodynamika, relativita a kvantová mechanika, že má pre mňa ako fyzik nulovú hodnotu. A prácou na nefunkčných modeloch kvantovej gravitácie ma v tom len utvrdzuje.

    Čo sa týka knihy -- nečítal som ju, ale videl som recenziu od Luboša Motla (excelentný strunový fyzik a úžasne arogantný človek :-) ) a ako obvykle to vyzerá, že Smolin nemá ani tucha o čom píše (týka sa hlavne časti o strunách). Má tam chyby už v popise matematickej štruktúry a základných výsledkov (experimentálne overenie nechajme bokom; nie je vôbec pravda, že by struny neboli overiteľné, ale je to veľmi jemná otázka). Inak, k čomu sú dobré overiteľné teórie, ktoré celkom zjavne nefungujú (takmer všetky modely kvantovej gravitácie okrem strún)? To ja už radšej tie struny. Navyše, medzičasom sa začalo ukazovať, že pojem konzistentná teória kvantovej gravitácie a teória strún, sú takmer synonymá. A význam AdS/CFT a ďalších strunových dualít a ich aplikácie v jadrovej fyzike, už hádam ani netreba zdôrazňovať... Takže hegemónia strún na poli fundamentálnej fyziky je správna. Určite by bolo politicky korektnejšie venovať 10% trhu každému nefunkčnému modelu, ale našťastie je fyzika ešte stále veda a nie genderové štúdiá :-)

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    22.7.2010 09:47 Pavel Křivánek | skóre: 29 | blog: Kvičet nezávaznou konverzaci
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    S Motlem jsme mluvil a s tou arogancí to nebude tak strašný, když věnoval poměrně hodně času i břídilovi, jako jsem já ;-)

    I'm sure it crashed in the most type-safe way possible.
    Marek Bernát avatar 22.7.2010 09:57 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý

    Myslel som hlavne tie jeho blogy písané štýlom "všetci okrem mňa sú idioti, len ja viem všetko". V jeho prípade je to síce takmer pravda, ale aj tak by mu trochu pokornejšie vyjadrovanie nezaškodilo :-) Inak, bavil som sa s ním párkrát aj ja pod jeho blogom a to tiež nebolo nič príjemné. Ale možno je to len internetom a pri osobných rozhovoroch je v pohode.

    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    22.7.2010 21:16 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Jo, LuMo, to je legenda...
    V jeho prípade je to síce takmer pravda, ale aj tak by mu trochu pokornejšie vyjadrovanie nezaškodilo :-)
    No jo, lidé neradi slyší že jsou úplní idioti protože nerozpoznají genialitu Václava Klause. Nebo protože používají ViM. Nebo linux :-)
    Ale možno je to len internetom a pri osobných rozhovoroch je v pohode
    Jak to kdysi jeden vyjádřil: Pokud se takhle chová i v reálu, tak musí mít plechovou hubu, protože přes ni každou chvíli dostane.
    22.7.2010 14:36 Ivan
    Rozbalit Rozbalit vše Pocitacova klasika
    Addison-Wesley: UNIX Network Programming (vol 1,2).
    22.7.2010 16:39 Jirka | skóre: 36
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Ještě mě napadlo, že když se vyžíváš v těch IT bichlích a hodněkrát už tady padlo nějaké to "The Art of ...", tak by se ti líbilo The Art of Computer Programming od Knutha. :-)
    22.7.2010 21:06 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Nebo The Art of Unix Programming (v PDF) od E. S. Raymonda. Nebo rovnou The Art Of War/Umění války od Suna-c :-)
    23.7.2010 07:26 martin knocik | skóre: 14
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Mne tam chýba H.P.Lovecraft :)
    23.7.2010 20:48 xhombre | skóre: 10 | blog: xhombre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Doporučená literatura, díl prvý
    Clifford Stoll - Kukaččí vejce, velmi doporučuji.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.