abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

dnes 01:22 | Zajímavý článek

Julia Evans pomocí svých kreslených obrázků proniká do Linuxu a informačních technologií. Vedle ucelených zinů publikuje také jednotlivé kreslené obrázky (RSS).

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
včera 13:22 | Zajímavý software

Jordi Sanfeliu vydal verzi 1.0.0 svého unixového jádra Fiwix (Wikipedie) určeného také pro výuku operačních systémů. Dle článku na OSNews na něm začal pracovat již před více než dvaceti lety. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu pod licencí MIT. Stáhnout a vyzkoušet lze živou disketu nebo CD s GNU/Fiwixem.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
včera 06:00 | Nová verze

Byla vydána nová verze 10.7 open source alternativy GitHubu, tj. softwarového nástroje s webovým rozhraním umožňujícího spolupráci na zdrojových kódech, GitLab (Wikipedie). Představení nových vlastností v příspěvku na blogu. Vývojáři GitLabu zdůrazňují Web IDE (YouTube) a SAST (Static Application Security Testing) pro Go a C/C++.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
22.4. 14:00 | Zajímavý článek

David Revoy, autor open source webového komiksu Pepper&Carrot nebo portrétu GNU/Linuxu, zveřejnil na svém blogu recenzi notebooku Librem 13 od společnosti Purism. Používá jej již sedm měsíců a s ním i jako umělec spokojen. Potřebu francouzské AZERTY klávesnice vyřešil přelepkami. Na displej se podíval kalibrační sondou, barvy vyladil pomocí open source softwaru DisplayCAL, v aplikaci Inkscape nastavil zvětšování na 170 % aby 1 cm v Inkscapu byl 1 cm v reálu. Webovou kameru, mikrofon, Wi-Fi a Bluetooth lze na Librem 13 hardwarově vypnout.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
21.4. 23:44 | Komunita

Několik posledních verzí GNOME Shellu obsahuje chybu způsobující memory leak (únik paměti). Viz například videozáznamy verzí 3.26 nebo 3.28. Nalezení chyby #64 a její opravě se věnuje Georges Basile Stavracas Neto v příspěvku na svém blogu [reddit].

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
21.4. 10:33 | Komunita

V pondělí měl na YouTube online premiéru otevřený krátký 2D film Hero vytvořený v 3D softwaru Blender. Cílem stejnojmenného projektu Hero je vylepšit nástroj Grease Pencil (tužka) v Blenderu 2.8.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
20.4. 23:22 | Nová verze

Byla vydána verze 4.0 kolekce svobodného softwaru umožňujícího nahrávání, konverzi a streamovaní digitálního zvuku a obrazu FFmpeg (Wikipedie). Přehled novinek v Changelogu (GitHub).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.4. 17:22 | Komunita

Včera vydanou hru Rise of the Tomb Raider pro Linux lze do pondělí 23. dubna koupit na Steamu s 67% slevou. Místo 49,99 € za 16,49 €.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
20.4. 16:11 | Komunita

Na Humble Bundle lze získat počítačovou hru Satellite Reign (Wikipedie, YouTube) běžící také v Linuxu zdarma. Speciální akce končí v sobotu v 19:00.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
20.4. 15:44 | Zajímavý software

Společnost Apple koupila před třemi lety společnost FoundationDB vyvíjející stejnojmenný NoSQL databázový systém FoundationDB (Wikipedie). Včera byl tento systém uvolněn jako open source pod licencí Apache 2.0. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Používáte na serverech port knocking?
 (2%)
 (7%)
 (46%)
 (27%)
 (18%)
Celkem 368 hlasů
 Komentářů: 29, poslední 5.4. 12:25
    Rozcestník

    Česko-německý GPL slovník

    18.9.2010 12:19 | Přečteno: 2235× | Linux

    Oznámení nového projektu.

    Asi tu všichni znáte svobodný anglicko-český slovník. Obsahuje pro mě neuvěřitelných 227220 záznamů a může se směle srovnávat s mnohými komerčními slovníky.

    Jistě by bylo hezké mít něco takového i pro jiné jazyky.

    S Václavem Radoměřským děláme česko-německý slovník. Už to běží, jdou do toho přidávat slovíčka (zatím jich máme něco přes 400) a teď už je to na dobrovolnících, kteří umí německy lépe než já :).

    Máte nějaký nápad na vylepšení? Znáte nějaký česko-německý slovníček s kompatibilní licencí, ze kterého bychom mohli naimportovat nějaká data? Přidáte se? A co na to Jan Tleskač?

    Webové rozhraní jsem se snažil udělat tak, aby vkládání víc slovíček po sobě moc nebolelo - stačí přeskákat tabulátorem a zmáčknout entr, po odeslání slovíčka se kurzor přestaví zase do prvního políčka, takže se to dá ovládat i bez myši. Ale jinak nemám problém importovat dávku například z textového souboru.

           

    Hodnocení: 75 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Fluttershy, yay! avatar 18.9.2010 12:40 Fluttershy, yay! | skóre: 82 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník
    Připomínka. Není možná úprava hesel. Přidávám heslo, nevyplním "typ slova", jen vyberu v rozbalovacím seznamu -- příslušný sloupec (v exportu) je pak prázný -- asi by se to tam mělo doplnit samo, ne? Nebo nějaké upozornění. Prostě když vyberu podstatné jméno rodu středního, snad to tam nemám ještě psát do toho pole výše.
    Jendа avatar 18.9.2010 12:44 Jendа | skóre: 74 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník
    Od toho je tam ta červená šipka… A úprava možná je, dáš si vyhledat to slovíčko a v tabulce pak je odkaz upravit.
    Cestovat na exkurzi z Ochrany ovzduší se bude autem, na naftovném se domluvíme s vrchním dovozcem.
    Fluttershy, yay! avatar 18.9.2010 12:49 Fluttershy, yay! | skóre: 82 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník
    Aha, toho vyhledávacího pole jsem si nejdřív vůbec nevšiml.
    Fluttershy, yay! avatar 18.9.2010 12:46 Fluttershy, yay! | skóre: 82 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník
    Není možná úprava hesel.

    Tím se myslí (a) doplnění a (b) úprava. Třeba v tom anglicko-českém jsou chyby.

    Fluttershy, yay! avatar 18.9.2010 12:53 Fluttershy, yay! | skóre: 82 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník
    Každopádně by to chtělo nějak naznačit, že ten rozbalovací seznam je jen nápověda.
    Fluttershy, yay! avatar 18.9.2010 15:13 Fluttershy, yay! | skóre: 82 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník
    Jo a kam se má dávat třeba nepravidelné skloňování? Druh sloves? ...? Do poznámky?
    Jendа avatar 18.9.2010 15:19 Jendа | skóre: 74 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník
    To řeší Vašek… Bohužel je zrovna offline. Nepravidelné skloňování a minulý čas v třetí osobě jednotného čísla do poznámky (do poznámky dáš „er nimmt; er hat genommen“).
    Cestovat na exkurzi z Ochrany ovzduší se bude autem, na naftovném se domluvíme s vrchním dovozcem.
    18.9.2010 15:36 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník

    Co tvar, to řádek + v poznámce uvést např. že se jedná o slabé/smíšené skloňování.

    Jinak já osobně nezamýšlím jít tak do hloubky, abych uváděl, zda se jedná o slabé/silné/nepravidelné sloveso. Ale pokud chceš, tak si do poznámky můžeš dát, že se jedná např. o silné sloveso. Např. máme (smíšené skloňování):

    der Name
    des Namens
    dem Namen
    den Namen
    

    Takže bude zvlášť řádek pro 'Name', zvlášť řádek pro Namens, zvlášť řádek pro Namen... Jasný? :-)

    18.9.2010 15:44 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník

    Čeho se ale opravdu držím, tak že do poznámky uvádím vždy, zda se jedná o préteritum, perfektum...

    Fluttershy, yay! avatar 18.9.2010 17:04 Fluttershy, yay! | skóre: 82 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník
    Cože?! Jako pro každý tvar zvlášť položka? OMG!

    Jinak ano, hodilo by se uvádět, jak se s tím slovem zachází (BTW v německých výkladových slovnících to tak je), protože když to slovo hledám ve slovníku, pravděpodobně je to proto, že ho neznám nebo neumím používat.
    Jendа avatar 18.9.2010 15:25 Jendа | skóre: 74 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník
    Takhle?
    Cestovat na exkurzi z Ochrany ovzduší se bude autem, na naftovném se domluvíme s vrchním dovozcem.
    Fluttershy, yay! avatar 18.9.2010 17:05 Fluttershy, yay! | skóre: 82 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník
    Jo, to je lepší. Akorát při zobrazení bez obrázků tam nějak není ta červená šipečka, jenom '^', šlo by to třeba obarvit CSS?
    Jendа avatar 18.9.2010 17:15 Jendа | skóre: 74 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník
    Hergot, v Unicode není zlomená šipka doleva a nahoru, tak jsem tam dal alespoň tohle.
    Cestovat na exkurzi z Ochrany ovzduší se bude autem, na naftovném se domluvíme s vrchním dovozcem.
    19.9.2010 01:20 Sodalite | skóre: 18 | blog: tucnakov | Břeclav
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník
    Když kliknu do rozbalovacího seznamu a potom na červenou šipku, tak se mi tam záznam vloží. Tak jaká nápověda???
    Každá správná ryba má jábbra
    Luboš Doležel (Doli) avatar 18.9.2010 15:30 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník
    Asi tu všichni znáte svobodný anglicko-český slovník. Obsahuje pro mě neuvěřitelných 227220 záznamů a může se směle srovnávat s mnohými komerčními slovníky.
    Kéž by to byla pravda. Bohužel obsahuje docela dost redundantních/podivných záznamů a pokročilá slovní zásoba je dost nekompletní. Oproti poslednímu Lingea Lexiconu pořád bída.

    Hlavně ty záznamy jsou samy o sobě dost chatrné. Připomíná mi to ten hrůzaslovník na Seznam.cz.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 18.9.2010 15:40 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník

    Dám příklad - zkuste do toho zadat slovo beckon. Vyhodí to tyhle věci:

    beckon - zvát
    beckon - pokynout
    beckons - zve

    První položka je zavádějící - beckon v tomhle významu opravdu znamená spíš lákat (jako lure) než zvát (jako invite). Druhá je OK. A ta třetí je evidentně naprosto zbytečná.

    18.9.2010 20:59 Petr Prášek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník
    Mohls to rovnou opravit.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 18.9.2010 22:59 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník
    Proč? To bych musel podobně opravit tři čtvrtě toho slovníku.
    19.9.2010 10:22 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník

    +1

    Petr Tomášek avatar 19.9.2010 10:42 Petr Tomášek | skóre: 37 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník
    -1

    Proč by měl opravovat něco, co je špatné „by-design“?
    Grunt avatar 18.9.2010 16:13 Grunt | skóre: 22 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník
    Kdysi mi jakési slovníky do Stardictu poslal Oťula (za což jsem mu nesmírně vděčný). Bohužel k nim neznám licenci (a jen doufám, že to nebylo nic tajného – no při nejhorším to smažu). Třeba se to do začátku bude hodit.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    18.9.2010 16:18 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník

    Může se to hodit, ale bohužel bez té licence to nepůjde.

    Grunt avatar 18.9.2010 16:42 Grunt | skóre: 22 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník
    Fakt nepomůžu. Snažit jsem se Googlit a hledat zdroj ale bez úspěchu. Nejspíš by bylo potřeba kontaktovat Otu a pátrat po původním autorovi.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Grunt avatar 18.9.2010 16:43 Grunt | skóre: 22 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník
    Jinak mám pocit, že jsem ještě jeden takový obdobný menší slovník pro Stardict už kdesi viděl.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    18.9.2010 16:54 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník

    Díky za ochotu. Mám Otu kontaktovat?

    Grunt avatar 18.9.2010 16:58 Grunt | skóre: 22 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník
    Mám Otu kontaktovat?
    Já v tom nevidím nejmenší problém.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    otula avatar 19.9.2010 00:39 otula | skóre: 44 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník
    Václav mne kontaktoval, ale moc s tím nepomohu, protože autora ani licenci neznám. Našel jsem to kdysi na nějakých stránkách se slovníky, ale netuším už ani adresu těch stránek, natož něco dalšího.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Jendа avatar 19.9.2010 00:43 Jendа | skóre: 74 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník
    na nějakých stránkách se slovníky
    Rapidshare.com? :-D
    Cestovat na exkurzi z Ochrany ovzduší se bude autem, na naftovném se domluvíme s vrchním dovozcem.
    otula avatar 19.9.2010 00:49 otula | skóre: 44 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník
    Pochybuji, že by na RS byly slovníky pro Stardict :-) Bylo to na normálních stránkách, ale zda je původ slovníku čistý, to fakt nevím, a určitě bych za něj žádný orgán do ohně nestrkal…
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Jendа avatar 18.9.2010 17:16 Jendа | skóre: 74 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník
    Fakt se to čte s ť?
    Cestovat na exkurzi z Ochrany ovzduší se bude autem, na naftovném se domluvíme s vrchním dovozcem.
    Grunt avatar 18.9.2010 17:17 Grunt | skóre: 22 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník
    Co?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 18.9.2010 17:20 Jendа | skóre: 74 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník
    Oťula.
    Cestovat na exkurzi z Ochrany ovzduší se bude autem, na naftovném se domluvíme s vrchním dovozcem.
    Grunt avatar 18.9.2010 17:24 Grunt | skóre: 22 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník
    Aha. Jsem si říkal, kde by Němci vzali ť. Jinak nevím. Zeptej se ho. Ale, že by se otulil (základ slova tulit se?) se mi nezdá.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Jendа avatar 18.9.2010 17:55 Jendа | skóre: 74 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník
    že by se otulil (základ slova tulit se?)
    Eh, co to znamená „otulit se“? Jako tulit se kolem něčeho?

    Ty to vůbec máš s těmi jmény divné. Už jsi přestal Davidovi říkat Kolíbáč? :-)
    Cestovat na exkurzi z Ochrany ovzduší se bude autem, na naftovném se domluvíme s vrchním dovozcem.
    Grunt avatar 18.9.2010 21:52 Grunt | skóre: 22 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník
    Ach jo. Neotravuj furt. Nechápu jak to souvisí a na některé otázky prostě odpovědi neznám budeš-li snažit sebevíc.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    otula avatar 19.9.2010 00:45 otula | skóre: 44 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník
    Jo, Oťula je naprosto správně. Bejvalka mi říkala Oťulko, Jana mi tak říká jen když je výjimečně velmi potěšena třeba nějakou kytkou, jinak mi převážně říká právě Oťulo, občas Oťóchu. Ale nejvíc mne oslovuje stylem Jéžišmarjá, {co tu zase dělá ta bedna | co je tu zas nadrobeno | proč je to prkýnko nahoře | kolikrát ti mám opakovat…}? :-D
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Petr Tomášek avatar 18.9.2010 17:37 Petr Tomášek | skóre: 37 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník
    Taková otázka: proč děláte česko-německý a ne německo-český slovník?

    Podle mně je a) k vytvoření kvalitního Č-N slovníku zapotřebí velmi dobré znalosti němčiny; nejlépe, aby na tom dělali rodilí mluvčí; b) stejně tak bude větší zájem o směr N→Č, než Č→N.
    Jendа avatar 18.9.2010 17:54 Jendа | skóre: 74 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník
    Já ti nevím. Tak mě to napadlo. Vzhledem k tomu, že to jde používat oběma směry, tak mi to přijde celkem nevýznamné… Ale podle mě je spíš česko-německý - pro české sloveso odbočit jsou rovnou i záznamy pro třetí osobu.
    Cestovat na exkurzi z Ochrany ovzduší se bude autem, na naftovném se domluvíme s vrchním dovozcem.
    Fluttershy, yay! avatar 18.9.2010 17:58 Fluttershy, yay! | skóre: 82 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník
    Ale pro ostatní časy nic...
    Petr Tomášek avatar 18.9.2010 18:57 Petr Tomášek | skóre: 37 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník
    Pokud by to má být Č⇒N, tak proč se zadává, slovní druh / rod / atd. pro němčinu a ne pro češtinu?
    18.9.2010 19:09 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník

    Jde hlavně o to, aby prostě si kdokoli za pomoci tohoto slovníku mohl vyhledat překlad německého slova do češtiny. Opačně to půjde taky. Tak nevím, co řešíte.

    Petr Tomášek avatar 18.9.2010 20:27 Petr Tomášek | skóre: 37 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník
    Tak to, aby to šlo „opačně“ je pěkná blbost, takle se kvalitní slovníky nedělají. Pokud to tak, skutečně chcete, pak z toho bude pěkný zmetek, asi něco, jako mají na seznamu...
    Fluttershy, yay! avatar 18.9.2010 20:43 Fluttershy, yay! | skóre: 82 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník
    Problém je, že v tuto chvíli ten slovník nemá nic mimo svobodné licence navíc oproti jiným slovníkům. Tohle se týká především anglického slovníku (ZČU), protože němčina je v zásadě mimo mě, takže ani nemůžu moc přispívat do tohoto slovníku. Na tom anglickém je problém v chybách* a právě v chybějících příkladech a souvisejích frázích apod. (v němčině je to navíc ta gramatika, IMHO klíčová). Tím pádem mizí i motivace přispívat (jistě, tady je to GUI jednoduché, takže se to ještě celkem dá). Raději si pořídím třeba LL a OALD/LDOCE, ač jsou proprietární, s restriktivní licencí, navíc relativně drahé.

    * U méně frekventované slovní zásoby byly některé překlady zcela zcestné, konkrétní příklady bych teď musel dohledávat, ale ve škole jsem na to čuměl jak puk, když jsem to konzultoval s OALD a rodilým mluvčím.
    Petr Tomášek avatar 18.9.2010 18:55 Petr Tomášek | skóre: 37 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník
    Ještě jednu věc: pokud bych se skutečně snažil udělat pořádný slovník, tak bych si určitě nevystačil s překladem 1:1, ale ke každému výrazu v původním jazyce bych dal možnost několika různých („základních“) významů (např. označených „arabskými“ číslicemi), a ke každému z nich mít synonymní vyjádření v cílovém jazyce plus vazby a idiomy.
    18.9.2010 19:17 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník

    Dělám slovník takový, aby mi vyhovoval a aby byl užitečný i jiným lidem (což určitě bude).

    Po vzoru slovnik.zcu.cz má každý překlad jednoho slova vlastní řádek.

    ke každému z nich mít synonymní vyjádření v cílovém jazyce plus vazby a idiomy.

    Nebudu opisovat jiné (komerční) slovníky, abych vyhověl vám. Když nějakou vazbu znám, tak jí do slovníku dám.

    Petr Tomášek avatar 18.9.2010 20:28 Petr Tomášek | skóre: 37 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník
    Vidíte, měl jsem chuť přispět, ale do takového zmetku opravdu nemám chuť.
    Petr Tomášek avatar 18.9.2010 20:31 Petr Tomášek | skóre: 37 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník

    Nebudu opisovat jiné (komerční) slovníky, abych vyhověl vám. Když nějakou vazbu znám, tak jí do slovníku dám.

    A jak ji tam jako dáte, když ani nevíte, jestli chcete překládat z Č⇒N (tj. jestli se jedná o českou frázi), nebo z N⇒Č; a když na ni nemáte žádnou kloudnou strukturu v databázi?
    19.9.2010 10:14 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník

    Vždycky se najde nějakej Helmut von Idiot, co akorát kritizuje. Ale aby sám něco udělal, to ne.

    Petr Tomášek avatar 19.9.2010 10:47 Petr Tomášek | skóre: 37 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník
    Sorry, snažil jsem se přijít s konstruktivní kritikou, bohužel přístup „mě to vyhovuje, neser se mi do toho“ není zrovna způsob, jak přitáhnout další přispěvatele...
    Luboš Doležel (Doli) avatar 19.9.2010 19:35 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník
    Přesně tak, to je základ. Jinak je z toho opravdu bordel typu slovnik.seznam.cz.
    otasomil avatar 18.9.2010 21:02 otasomil | skóre: 36 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník

    Po precteni textu na zminene strance byste si meli davat majzla pac se muze objevit kreten jez bude pi****t ze je vlastnikem ci jinym narokovatelem slovnich prekladu DE / CZ.

    Doufam ze se tak nikdy nestane a preju mnoho uspechu v praci na slovniku.

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! Už je to víc jak 50 let: http://buxlrerulbak7g3e.onion/
    19.9.2010 10:16 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník

    Díky.

    Jardík avatar 19.9.2010 18:02 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník
    Abychom jim pak rozuměli, až na nás zase půjdou s beretama?
    Věřím v jednoho Boha.
    19.9.2010 19:49 xurfa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník
    Jardíku, ty jsi prostě jen obyčejný malý český blb...
    Jardík avatar 19.9.2010 20:15 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník
    Já o sobě alespoň netvrdím, že jsem nadčlověk.
    Věřím v jednoho Boha.
    20.9.2010 15:37 xurfa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník
    Jejda, ty jsi ale pitomec! Ukaž mě němce, který o sobě tvrdí, že je nadčlověk...
    Jardík avatar 20.9.2010 16:41 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník
    Ukaž mě němce, který o sobě tvrdí, že je nadčlověk
    Tohle já přece nikde neříkám, to by mohl být rasismus ...
    Věřím v jednoho Boha.
    Václav 20.9.2010 12:13 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník
    Kdy a jací Němci na nás šli s baretama?
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    Václav 20.9.2010 12:22 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník
    Jo beretama, slepota :D
    Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
    gtz avatar 19.9.2010 21:29 gtz | skóre: 27 | blog: merlins | Brno - Venkov / Rosicko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník
    předpokládá se import slovníků z dict.info?
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Jendа avatar 19.9.2010 22:38 Jendа | skóre: 74 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník
    Hmm, FDL. Já si hned říkal, že s GPL budou problémy :-). Možná by to chtělo změnit licenci, dokud to ještě jde (= není tam moc slovíček od moc lidí). Napíšu Vaškovi…
    Cestovat na exkurzi z Ochrany ovzduší se bude autem, na naftovném se domluvíme s vrchním dovozcem.
    20.9.2010 14:38 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník
    Ono je otazka, zda by nebylo nejlepsi rovnou to spojit (strojove synchronizovat) s wiktionary.org
    20.9.2010 18:39 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník
    Verzi pro stardict si můžete (stejně jako u anglického) stáhnout ode mě.
    Jendа avatar 20.9.2010 18:51 Jendа | skóre: 74 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník
    Ó, díky moc.
    Cestovat na exkurzi z Ochrany ovzduší se bude autem, na naftovném se domluvíme s vrchním dovozcem.
    20.9.2010 18:56 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník

    Moc díky.

    Grunt avatar 27.9.2010 18:33 Grunt | skóre: 22 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Česko-německý GPL slovník
    BTW: Ještě mě napadlo…nakolik legální by bylo vzít klasický slovník a zOCRkovat ho? Když už nějaké to slovo přidávat budu, stejně se podívám do klasického slovníku co vůbec znamená.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.