abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

včera 19:22 | Nová verze

Ondřej Filip, výkonný ředitel sdružení CZ.NIC, oznámil vydání verze 2.0.0 open source routovacího démona BIRD (Wikipedie). Přehled novinek v diskusním listu a v aktualizované dokumentaci.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 09:22 | Pozvánky

V Praze dnes probíhá Konference e-infrastruktury CESNET. Na programu je řada zajímavých přednášek. Sledovat je lze i online na stránce konference.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
9.12. 20:11 | Nová verze

Byl vydán Debian 9.3, tj. třetí opravná verze Debianu 9 s kódovým názvem Stretch a Debian 8.10, tj. desátá opravná verze Debianu 8 s kódovým názvem Jessie. Řešeny jsou především bezpečnostní problémy, ale také několik vážných chyb. Instalační média Debianu 9 a Debianu 8 lze samozřejmě nadále k instalaci používat. Po instalaci stačí systém aktualizovat.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
9.12. 00:44 | Nová verze

Po 6 měsících vývoje od vydání verze 0.13.0 byla vydána verze 0.14.0 správce balíčků GNU Guix a na něm postavené systémové distribuce GuixSD (Guix System Distribution). Na vývoji se podílelo 88 vývojářů. Přibylo 1 211 nových balíčků. Jejich aktuální počet je 6 668. Aktualizována byla také dokumentace.

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
8.12. 21:33 | Nová verze

Po půl roce vývoje od vydání verze 5.9 byla vydána nová stabilní verze 5.10 toolkitu Qt. Přehled novinek na wiki stránce. Současně byla vydána nová verze 4.5.0 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator nebo verze 1.10 nástroje pro překlad a sestavení programů ze zdrojových kódů Qbs.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
7.12. 11:11 | Komunita

Naprostá většina příjmů Mozilly pochází od výchozích webových vyhledávačů ve Firefoxu. Do konce listopadu 2014 měla Mozilla globální smlouvu se společností Google. Následně bylo místo jedné globální smlouvy uzavřeno několik smluv s konkrétními vyhledávači pro jednotlivé země. V USA byla podepsána pětiletá smlouva s vyhledávačem Yahoo. Dle příspěvku na blogu Mozilly podala společnost Yahoo na Mozillu žalobu ohledně porušení této

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 0
7.12. 05:55 | Zajímavý článek

V Londýně probíhá konference věnovaná počítačové bezpečnosti Black Hat Europe 2017. Průběžně jsou zveřejňovány prezentace. Videozáznamy budou na YouTube zveřejněny o několik měsíců. Zveřejněna byla například prezentace (pdf) k přednášce "Jak se nabourat do vypnutého počítače, a nebo jak v Intel Management Engine spustit vlastní nepodepsaný kód". Dle oznámení na Twitteru, aktualizace vydaná společností Intel nevylučuje možnost útoku.

Ladislav Hagara | Komentářů: 5
7.12. 04:44 | Komunita

Virtualizační nástroj GNOME Boxy ve Fedoře 27 umožňuje jednoduše stáhnout a nainstalovat Red Hat Enterprise Linux, který je pro vývojáře zdarma. Vývojová verze GNOME Boxy již umožňuje jednoduše stáhnout a nainstalovat další linuxové distribuce. Ukázka na YouTube. Seznam distribucí a jejich verze, nastavení a cesty k ISO obrazům je udržován v knihovně a databázi libosinfo (GitLab).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
7.12. 03:33 | Nová verze

Google Chrome 63 byl prohlášen za stabilní (YouTube). Nejnovější stabilní verze 63.0.3239.84 tohoto webového prohlížeče přináší řadu oprav a vylepšení. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře. Opraveno bylo 37 bezpečnostních chyb.

Ladislav Hagara | Komentářů: 12
6.12. 22:55 | Pozvánky

Spolek OpenAlt zve příznivce otevřených technologií a otevřeného přístupu na 147. brněnský sraz, který proběhne v pátek 15. prosince od 18:00 hodin v restauraci Severka na rohu Tučkové a Zahradníkové.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Jak se vás potenciálně dotkne trend odstraňování analogového audio konektoru typu 3,5mm jack z „chytrých telefonů“?
 (8%)
 (1%)
 (1%)
 (1%)
 (75%)
 (14%)
Celkem 952 hlasů
 Komentářů: 45, poslední 1.12. 19:00
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Vložit další komentář
    xkucf03 avatar 6.11.2011 16:30 xkucf03 | skóre: 46 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    Klidně body, ale nemuselo by to být zrovna v <pre/>
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-Výuka.cz, Nekuřák.net
    6.11.2011 20:31 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    Souhlasím, v kombinaci s těmi kilometrovými řádky je to děs.
    Saljack avatar 6.11.2011 21:26 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    Přesně vyšoupni to z toho pre ať se to dá normálně přečíst.
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    Jendа avatar 6.11.2011 22:49 Jendа | skóre: 74 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    Hmm, čekal jsem, že na širším viewportu než 800 px na notebooku to bude vypadat líp. Nějaký tip na parsovátko, co z toho vyrobí zanořený <ul> seznam, nebo si mám něco ubastlit?
    Why did the multithreaded chicken cross the road? to To other side. get the
    Jendа avatar 6.11.2011 22:58 Jendа | skóre: 74 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    Zkusil jsem to prohnat parserem z DokuWiki, snad je to lepší.
    Why did the multithreaded chicken cross the road? to To other side. get the
    xkucf03 avatar 6.11.2011 23:30 xkucf03 | skóre: 46 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    jj, o hodně lepší, díky (no, ale už jsem to vlastně přelouskal v tom <pre/>, takže znova to číst nebudu :-D). Jinak na tyhle věci používám Markdown (BTW: lze v něm psát i komentáře na KP :-) )
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-Výuka.cz, Nekuřák.net
    Bedňa avatar 7.11.2011 03:15 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    bite my shiny metal ass
    Pokecajte si s umelou stupiditou na http://www.kernelultras.org/
    6.11.2011 18:41 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    No, podle toho, co jsem zatím viděl, je systemd zatím jedna velká katastrofa a bude ještě zatraceně dlouho trvat, než to aspoň nebude horší. Co se týká toho, jestli to vůbec někdy bude lepší, jsem dost skeptický - (možná) pár sekund při bootu rozhodně nevynahradí komplikovanější konfiguraci, diagnostiku a ladění chyb.
    pavlix avatar 6.11.2011 22:10 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    Konfigurace (ve smyslu unit files) mi už teď přijde přehlednější než initskripty. Pro těch „možná pár sekund“ doporučuju zhlédnout přednášku o systemd z ELCE, pokud už jsou k dispozici videa.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    6.11.2011 23:09 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    Video není potřeba, měl jsem tu (pochybnou) čest zkusit si to na reálném systému. Nějaké zrychlení tam možná bylo, ale rozhodně nestálo za ty obrovské problémy. I když… to by nejspíš nestálo ani v případě, že by systém bootoval v nulovém čase. Jediné štěstí je, že v OpenSuSE 12.1 aspoň částečně zvítězil zdravý rozum a jde to celkem snadno přepnout na klasický System V init.
    Jendа avatar 6.11.2011 23:15 Jendа | skóre: 74 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    A co konkrétně za problémy jsi tam měl? Mně to z té přednášky přišlo jako celkem dobrý nápad, ale ještě jsem to na svém systému nezkoušel.
    Why did the multithreaded chicken cross the road? to To other side. get the
    6.11.2011 23:25 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu

    Třeba takové, že při startu bez zjevného důvodu nenaběhne KDM a když už ho spustím ručně, stejně selže inicializace KDE desktopu. A spousty dalších drobných radostí, kdy tu a tam zjistím, že něco nenastartovalo ve správném pořadí nebo dokonce nenastartovalo vůbec. Nebo třeba systém vytuhne během ukončování.

    Mně se moc nelíbí ani ta idea. Před rychlostí startu systému upřednostním funkčnost, spolehlivost a snadnou udržovatelnost a diagnostiku. Tohle všechno bohužel systemd nenabízí. Funkčnost se snad časem doladit podaří, možná i spolehlivost, ale co se týká těch zbylých dvou, ty holt bohužel padnou za oběť popularitě závodů v bootování. :-( Už teď se děsím dne, kdy se tohle neštěstí dostane do SLE.

    michich avatar 7.11.2011 10:54 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    S diagnostikou problémů to bylo špatné ve Fedoře 15, protože chybový výstup služeb šel často do /dev/null. Ve Fedoře 16 jde už ve výchozím nastavení stdout a stderr služeb do syslogu (máme tam sice chybku, že jiné typu unitů než service svůj výstup směrují blbě, ale to spravíme updatem). To logování v systemd je dokonce uděláno tak, že do syslogu se dostane i to, co se vygeneruje před spuštěním rsyslog. Třeba i záznam z provedeného fsck. To jsme nemívali.

    Já už jsem si na přehled, který mi poskytuje systemctl, zvyknul tak, že si neumím představit být bez toho. Kvůli tomu všemu si myslím, že diagnostika bude nakonec lepší bež kdykoliv předtím.

    systemd rozhodně není jen o závodech v bootování a je škoda, že takový dojem vzniknul. Asi to Lennart ze začátku příliš zdůrazňoval.
    7.11.2011 11:41 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    Já jsem bohužel ještě žádný jiný přínos neviděl. Tedy abych se vyjádřil přesně: viděl jsem seznam pár dalších věcí, které sice byly prezentovány jako výhody, ale jejich přínos pro mne je v lepším případě nulový.
    Jezekus avatar 7.11.2011 15:30 Jezekus | skóre: 18 | blog: jezkova_nora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    Celkem s Vami souhlasim, snazil jsem se na to zvyknout (Fedora 15), ale stale davam mnohem radeji prednost puvodnimu init systemu, ktery jiz behem bootovani predal (me jako uzivateli) jednoznacnou informaci o tom jak na tom jsou dane sluzby. Toto bohuzel s prichodem systemd zaniklo, nepreberna sbirka textu pri startu, kde se micha x desitek sluzeb se svymi vypisy starting, started...
    Je mozne, ze to bude nekdy v budoucnu prinos bohuzel v soucasne situaci mi to prijde velice neohrabane a slozite na spravu. :-(
    7.11.2011 00:03 Radek Hladik | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    Viz např. můj dotaz, kde ovšem musím říct, že hodně bylo opravdu způsobenou tou beta verzi. Ovšem bugy považuju za poměrně zásadní.

    Dále mi při startu chybí můj oblíbený seznam OK, což chápu, že je čistě subjektivní věc, ale vypovídá to něco o návrhu celého systému. Jak jsem se učil ve škole, když děláte nový systém, není moudré dávat pryč věci, na které jsou lidi zvyklí. V současné chvíli je start směsicí všemožných výpisů, které jsou všemožně propletené. A přitom by stačilo, aby systemd místo "Started postfix" napsal "Start of postfix [ OK ]".

    Co se teoretických námitek týče, už se to tu řešilo, např zde. Mně osobně se nelíbí už ani ta idea, ani přístup autora, vlastně jediné, co se mi líbí je ta možnost mít lepší přehled o službách a co k nim patří. Což je víceméně věc cgroups.

    Závěrem je vhodné podotknout, že ve Fedoře je možné nahradit systemd a původní upstart, ikdyž to dá práci. Ostatně pokud se systemd nějak rychle nezlepší, plánuju to udělat, protože na většině strojů stejně spouštím tak málo služeb, že si ty init skripty zvládnu udžovat sám, když bude potřeba :-)
    7.11.2011 00:05 Radek Hladik | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    Myslel jsem samozřejme "nahradit systemd původním upstartem", ale nějak jsem se v tom zamotal :-)
    8.11.2011 08:31 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    Nechci vám kazit radost, ale do Fedory 16 se řada služeb přepsala pro systemd a podpora pro systemv se zahodila. Takže si sice upstart nainstalujete, ale nebude mít co spustit.
    9.11.2011 09:42 maleprase | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    tak par rozumnych lidi podporu pro sysv nezahodila ale pridala podbalicek -sysvinit, namatkou openssh, rsyslog, lvm2, ...

    takze upstart se da nainstalovat, je i co spustit, akorat je potreba vypnout selinux, protoze dracut uz inicializaci neprovadi a samotny upstart pro to podporu nema
    pavlix avatar 9.11.2011 19:08 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    akorat je potreba vypnout selinux
    Tomu říkám řešení :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    9.11.2011 19:13 maleprase | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    tak jde to i se selinuxem, jen to chce trochu vic snahy. jestli je vubec nekdo kdo by to vyuzil, muzu to rozepsat.
    10.11.2011 01:44 Radek Hladik | skóre: 20
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    protože na většině strojů stejně spouštím tak málo služeb, že si ty init skripty zvládnu udžovat sám, když bude potřeba
    Osobně si myslím, že syntaktický rozbor této věty (pro hnidopichy věty vedlejší) by neměl být zas až tak těžký. leč pro jistotu ho přikládám i s podrobnějším vysvětlením.

    Každopádně zamýšlené vyznění je takové, že při malém počtu služeb, které na většině strojů používám (cca 15-20 rc.skriptů, z toho 5 mých vlastních), je možné si ty skripty udržet funkční svépomocí. Fedora 14 jich je pořád plná (což je vzhledem k přístupu Lennarta Poetteringa s podivem), pro další Fedory některé balíčky obsahují init skripty. Dále máme další různé distribuce, které nejsou v tomto tak pokrokové. A samozřejmě máme různé editory, kterými je možné skripty upravovat a protože se většina skriptů skládá ze zavolání binárky s nějakými parametry a případně killem podle PID, tak to zas takové zlo není. Také nesmíme zapomínat na autory programů, kteří různé skripty občas distribuují se svými programy. Někteří možná nebudou žhaví do přepisování svých démonů (přestože to Lennart očekává), takže si například dají pozor, aby jejich init skripty pod upstartem fungovaly. Koneckonců to, že Fedora už nepoužívá upstart, neznamená, že upstart už nepoužívá nikdo.

    Jen pro zajímavost jsem si porovnal init skript pro SSH z Fedory Core 4 a z Fedory 14, což je řekněme při frekvenci dvě Fedory za rok 5 let rozdíl. A pravdou je, že se liší poměrně hodně, ale vše jsou to věci, které se týkají věcí okolo Fedory (rhgb vs plymouth,rozdělení generování klíčů na dvě části, přidání možnosti force-reload,...) nikoliv však vlastního spuštění ssh. A upřímně řečeno, dokud mne systemd nepřesvědčí, tak klidně budu mít 15-ti řádkové initskripty ve tvaru: spusť binárku, zabij PID...

    Co je výrazně horší, jsou systémové skripty (především rc.sys). Ovšem i zde toho požaduju poměrně málo, ve F16 je pořád ještě funkční balíček, takže i tam to nějakou dobu vydrží.

    Osobně bych si troufnul prorokovat, že chleba se začne lámat tak u Fedory 20-21, kdy doufám buď bude systemd na smetišti dějin (aka smetištěd :-) ) nebo bude rozumně použitelný.

    A taky jsem zvědavý, co na to RHEL, protože upřímně řečeno, dostat v komerční verzi Linuxu systemd v současné podobě, tak nebudu moc spokojený zákazník...
    10.11.2011 09:09 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    A taky jsem zvědavý, co na to RHEL, protože upřímně řečeno, dostat v komerční verzi Linuxu systemd v současné podobě, tak nebudu moc spokojený zákazník...

    IMHO to je tak, že do RHEL 6 ho nikdo cpát nebude a RHEL 7 je ještě daleko. A právě proto, aby se to do RHEL 7 stihlo odladit (nebo zavrḧnout), ho teď natlačili do Fedory. (Kvíz: najděte pět rozdílů oproti situaci se SLES 11/12 a OpenSuSE… nebo aspoň jeden.)

    pavlix avatar 11.11.2011 12:42 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    Video není potřeba
    Však jasné, někteří lidé sledují aktuální dění a vzdělávají se, jiní ne. Takže díky za to, že nám s té první skupiny neděláš konkurenci :).
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    ✭Ⓜ♪☭✯⚑☢ⓦ€☈ avatar 6.11.2011 19:21 ✭Ⓜ♪☭✯⚑☢ⓦ€☈ | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    Ty jsi ztracenej kámo, jediná klika pro další generace je, že se fakt asi kvůli tomu ani nerozmnožíš.... :-D
    I♥DRX * Děte do píči s poníkama!   -->   www.KERNELULTRAS.org     devonrex@jabber.ccc.de
    xkucf03 avatar 6.11.2011 19:42 xkucf03 | skóre: 46 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    WTF?
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-Výuka.cz, Nekuřák.net
    ✭Ⓜ♪☭✯⚑☢ⓦ€☈ avatar 6.11.2011 21:01 ✭Ⓜ♪☭✯⚑☢ⓦ€☈ | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    ...nic, spi...
    I♥DRX * Děte do píči s poníkama!   -->   www.KERNELULTRAS.org     devonrex@jabber.ccc.de
    xkucf03 avatar 6.11.2011 20:04 xkucf03 | skóre: 46 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    Proč je největším škůdcem akademická sféra?
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-Výuka.cz, Nekuřák.net
    6.11.2011 20:27 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    Dovolil bych si tipnout: koleje.
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    Vašek Lorenc avatar 6.11.2011 22:00 Vašek Lorenc | skóre: 27
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    Tipuji, že je to kvůli tomu, že tam kupa lidí má neaktualizovaná Windows, často nenastavené antiviry nebo osobní firewally, někde něco pochytají a pak to donesou na koleje/přednášky, kde se to rozjede.. a konektivita univerzit je v řádu gigabitů, takže to občas může menším firmám pěkně zatopit.
    ...včetně majestátného loosa
    Jendа avatar 6.11.2011 22:48 Jendа | skóre: 74 | blog: Výlevníček | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    //je tam záznam :)

    Říkal, že spousta studentů hledá seberealizaci v dostávání se do cizích systémů.
    Why did the multithreaded chicken cross the road? to To other side. get the
    Fluttershy, yay! avatar 6.11.2011 23:07 Fluttershy, yay! | skóre: 81 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    Některé fotky snad ani nebudu publikovat.
    Fluttershy, yay! avatar 8.11.2011 23:55 Fluttershy, yay! | skóre: 81 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    Bedňa avatar 9.11.2011 01:02 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    Fakt ostré :-)
    Pokecajte si s umelou stupiditou na http://www.kernelultras.org/
    Fluttershy, yay! avatar 9.11.2011 09:07 Fluttershy, yay! | skóre: 81 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    Zkoušel jsi někdy za špatných světelných podmínek fotit sklem s horší světelností a pokud možno bez blesku... lidi na dálku?

    Navíc jsem se moc nezabýval vyvoláváním.
    oryctolagus avatar 6.11.2011 23:28 oryctolagus | skóre: 29 | blog: Untitled
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    Tak ta přednáška o SDR musela bejt hodně zajímavá... Škoda, že jsou veškerý trxy stále tak drahý. Jestliže to USRP stojí $700+ tak to už si skoro člověk může koupit některý FT-čko, ačkoli teda s tím se asi nedaj dělat takový bejkárny. Zajímalo by mě porovnání kvality, případně komfortu RX/TX na USRP vs na FT-čku nebo jiným běžným trxu.
    There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors.
    7.11.2011 00:39 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    Jeste je zajimave low-cost reseni pouzit jako vstup nejakou videokartu s Bt878, ta ma z nejakych duvodu v sobe A/D prevodnik se samplovaci frekvenci 448 kHz. Proti USRP nic moc, ale zas lepsi nez zvukovka. viz.
    7.11.2011 09:05 PetrHL | skóre: 16 | blog: petr_h | Neratovice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    aby Fedora byla použitelné pro radioamatéry
    Ale o CQRLOGu ani zmínka :-(. Nedovedu si představit použití pro radioamatéry bez pořádného staničního deníku.
    "Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | HamQTH
    7.11.2011 09:54 maleprase | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    2006 Upstart specifikuje přes LSB standardní hlavičku init skriptů; zparsují se hlavičky, vyrobí se strom závislostí mezi službami (sshd potřebuje síť) a spustí se to paralelně

    upstart zadne LSB hlavicky neparsuje. kompatibilita upstart a sysvinit skriptu je zajistena fakticky pouze ulohou rc (/etc/init/rc.conf) ktera pousti skript "/etc/rc.d/rc $RUNLEVEL"

    naopak systemd se o kompatibilitu se SysV init skriptama pokousi tim ze z kazdeho initskriptu vytvori meta .service se stejnym jmenem a na zaklade LSB hlavicek vygeneruje zavislosti.
    michich avatar 7.11.2011 10:38 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    # snažte se neprasit konfiguraci démonů do /etc/(default,sysconfig), ale do unit souborů, aby to bylo distro-wide
    To je nedorozumění. Konfigurace démonů opravdu nepatří do souborů v /etc/(default,sysconfig), kde si každá distribuce vymýšlí vlastní formát, ale do unit souborů taky ne. Démon má idálně sám načítat svůj konfigurační soubor v /etc, použitelný v každé distribuci. Neměl by spoléhat na to, že mu nějaký startovací skript všechny možné volby předá na příkazové řádce.
    7.11.2011 11:50 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    Obávám se, že to je přesně ten způsob uvažování, který u vývojářů ostatních unixových systémů (a upstreamových projektů) vyvolává nepřátelské postoje k Linuxu. Tedy konkrétně přístup, že my jsme si tady něco vymysleli, tak je to jedině správně a všechny projekty jsou povinny se bez řečí okamžitě přizpůsobit a zahodit to, jak to dělaly dosud (třeba klasická "démonizace" nebo předávání parametrů na příkazové řádce); a to včetně těch, které nemají Linux jako hlavní cílovou platformu, a těch, které nemají Linux vůbec jako cílovou platformu.
    michich avatar 7.11.2011 13:35 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    Ne, to není povinnost. Jenom dobré doporučení.
    pavlix avatar 11.11.2011 12:46 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zápisky z LinuxAltu
    Obávám se, že to je přesně ten způsob uvažování, který u vývojářů ostatních unixových systémů
    Obávám se, že v případě těch vývojářů, kteří s tím mají nějaký problém, je to spíš jejich problém než kohokoli jiného.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.