Portál AbcLinuxu, 19. dubna 2024 05:43

Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.

3.12.2016 18:51 | Přečteno: 2379× | Debian | poslední úprava: 7.12.2016 08:17

Můj milý deníčku, moje nejmilejší kámoška má ještě ty Woknousy a poslala mi zazipovaný ňáký ty soubory. Je jich docela dost a protože je pořádkumilovná, tak je má uspořádaný to těch adresářů, složek, nebo jak se to u nich na Marsu jmenuje. Takže má třeba složku "Jája a Pája", "Pískoviště" a tak podobně. No, tak 'sem to normálně rozbalila (fakt normálně, unzip soubor_od_kamosky.zip) a vono mi to zmr<?>ilo <?>e<?>tinu. Co stim ?
    Vážená slečno, řešení je prosté - buď kamarádce nainstalujete nějakou Linuxovou distribuci (pro začátečnici asi nejlépe gentoo nebo LFS, aby pochopila jak co funguje), nebo si to musíte rozbalit jinak a lépe. A o tom je tento zápis.

Perex je zcela smyšlený, ale založený na skutečné události. Mám několikagigový zip a v něm řádově několik tisíc souborů s pojmenováním diaktitikou. Bohužel musím konstatovat, byť nerad, že stav rozbalování zipů v Debianu je ještě nyní problematický. Takže, kudy cesta nevede:

  1. unzip - člověk by čekal, že si s tím poradí. Bohužel, soudruzi ři návrhu nepočítali s tím, že by někdo mohl mít jiné kódování. Smůla
  2. unzip -O - to by mělo teoreticky fungovat, prý to funguje v Ubuntu, ale Debianní unzip tento přepínač prostě nezná. Neortodoxní řešení č. 2 je dole !
  3. find . -type f -exec convmv -f cp1250 -t utf-8 {} --notest \;
  4. find . -type f -exec convmv -f cp852 -t utf-8 {} --notest \;
Nechápu proč nebo jak, ale po rozbalení si s tím prostě convmv neporadí. Taklže zbývá jediné řešení - vzít pravou ruku a podrbat se za levým uchem:

cd /tmp
sudo apt-get install wine32
wget http://www.7-zip.org/a/7z1604.exe
wine 7z1604.exe
nainstalovat kamsi ten 7zip, spustit a pomocí něho archiv rozbalit. Všechny názvy souborů i adresářů jsou pak v pořádku. A nic nebrání tomu data přebalit třeba tar xjvf ;-).

Doufám, že se tento návod bude někomu hodit, v nejhorším aspoň mně, až zapomenu jak jsem to udělal ;-). Jo a generická stahovací stránka je tady, aby si návštěvníci za 10 let nestěžovali, že je to nějaká stará verze 7-zipu ;-)

Post striptum 3.12.2016 22:37: Na Linuxu je báječné, že se (hlavně tady na ábíčku) vždycky najde spousta lidí ochotných pomoci řešit problémy ... které byste bez Linuxu neměli. Takže kromě výše popsaného řešení s wine opravdu v Debianu 8 funguje Ubuntí unzip - vzal jsem projistotu unzip z LTS 16.04, vyndal z něj binárku (md5 na amd64 je 1c56bfe504bcda133d85ad883a9eca80), uložil jako "ubunzip", zkusil a hle - funguje ! Udržovat "alternativní" unzip mi přijde sice takové - ehm - neortodoxní, ale jinak je to zcela funkční. Takže díky za "linuxovější" řešení !

Post scriptum 7.12.2016 08:12: diskuze pod článkem neuvadá a tak se dozvídám první řešení, při kterém se nemusí tahat do systému cizí binárky ani půjčovat si soubory ze sousedních distribucí. Správná odpověď zní: sudo apt-get install doublecmd-gtk. Pro ty, co jako já zamrzli v Midnightu: Doublecmd je klon Windowscommanderu (později Total-commander), vypadá to dost podobně a chová se taky. Inkriminovaný zip se po enteru poslušně otevře za nepostřehnutelný zlomek vteřiny a kopírování souborů "ven" je docela svižné (přesné měření nejde udělat, ale pocitově je to "fast enough", t.j. na úrovni ubunzipu. A pak že to v Debianu nejde ...

       

Hodnocení: 89 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

AsciiWolf avatar 3.12.2016 19:06 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nestačilo by použít nativní p7zip?
3.12.2016 21:01 Georgius | skóre: 24 | blog: jirka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
repozitářový p7zip ne-p7 nerozbalí :-(
Fluttershy, yay! avatar 3.12.2016 22:07 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
p7zip-full?
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
3.12.2016 19:41 Lenny_ | skóre: 10 | blog: lenny | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A co třeba google?

https://github.com/vlm/zip-fix-filename-encoding
3.12.2016 20:16 Georgius | skóre: 24 | blog: jirka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
older Russian encodings ;-) Ty soubory byly v češtině a ne v ruštině ...
Grunt avatar 3.12.2016 20:39 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
Ty soubory byly v češtině a ne v ruštině ...
Takže vlastně poněmčeném ruském dialektu zapsaném v latince, ne?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
3.12.2016 23:11 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
Obojí má společného předka až na úrovni praslovanštiny, takže u ani jednoho se nedá říct, že by to byl dialekt druhého. A to (asi i geograficky dané) rozdělení vývojových větví bylo psíš už předtím, než se oba kmeny primitivů naučili od misionářů nějaké písmo, takže i to o latince je taky irelevantní bonmot mimo :D

Slyším to jako dnes - "změny na rozhraní praslovanštiny a staročeštiny". Je to látka na bohemistice (a tuším je to i v přijímačkách, nebo to je aspoň v češtině v kostce, co jsem se na to z ní drtil), ale nám to vykládali na gymplu v osmý třídě :)
Petr Tomášek avatar 6.12.2016 11:44 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
Obojí má společného předka až na úrovni praslovanštiny, takže u ani jednoho se nedá říct, že by to byl dialekt druhého. A to (asi i geograficky dané) rozdělení vývojových větví bylo psíš už předtím, než se oba kmeny primitivů naučili od misionářů nějaké písmo, takže i to o latince je taky irelevantní bonmot mimo :D
A jseš si jistý, že to nejsou dodnes kmeny primitivů? Když se jenom podíváš jaké čuráky si ty kmeny zvolili za prezidenty...
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
6.12.2016 14:32 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
No tak nějakej pokrok tam je, i když po těch 1500 letech civilizace asi musí trošku zvýšit kriteria... ale moudrosti by to teda fakt chtělo víc. Já teda doufám, že taková ta doba, kdy se lidi chovají jak malý děti zase skončí a bude to taková stádium ve vývoji. I když si teda teď nejsem jistej, jestli takhle úplně historie probíhá, že by se z krize vždycky lidstvo ponaučilo a přešlo na vyšší level.

Jinak možná těžko říct, jestli si Rusko toho svýho fakt zvolilo, vzhledem k těm poměrům. Tam je to v podstatě asi všechno jedno - buď se ty volby zfalšujou, nebo se prostě ohlídá pole předem, aby nikdo nemohl zahrozit. V takovým prezidentským systému 1 muže to je i dost snadný, stačí včas všechny zkompromitovat, odstavit z televize, zavřít, zakázat nebo jinak zlikvidovat, a pak vyhrát by default.
6.12.2016 14:46 Georgius | skóre: 24 | blog: jirka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
J.W.F. Hegel: Vývoj jako pohyb po spirále či šroubovici je abstrakcí pro pochopení vývoje světa jako celku; žádný konkrétní jev se po spirále nevyvíjí..
8.12.2016 19:09 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
Evidentne neznal treba Lorenzuv nebo Rossleruv atraktor.
Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
kyknos avatar 8.12.2016 21:45 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
nač ta sprostá slova, stačilo by, kdyby si všimnul na zahradě šneka
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
9.12.2016 08:02 patentovy zakon
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
Tu niekto nedával pozor na marxáku ;-)
Gilhad avatar 9.12.2016 22:55 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
Jako že je historická nutnost, že po kapitalizmu opět po spirále následuje prvobytně pospolná společnost, ale na vyšším stupni, jež představuje komunizmus a po něm logicky následuje vyšší stupeň otrokářství, který dosud nebyl vědecky pojmenován?
pavlix avatar 5.12.2016 14:09 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
Takže vlastně poněmčeném ruském dialektu zapsaném v latince, ne?
Přesně. :D
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
kyknos avatar 5.12.2016 14:50 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
rustina je prave tak cesky dialekt jako naopak

So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
pavlix avatar 5.12.2016 14:54 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
Určitě. :)
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
kyknos avatar 5.12.2016 15:01 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
ano, urcite, staci umet cist kladogram
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
6.12.2016 11:34 cecensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
Viem ze cesi su vpodstate madari ktori sa pomiesali so sudetakmi a prvy cesky prezident bol konrad henlein. Len nechapem preco sa cehunom hovori svedi ked svedi nenosia ponozky v sandaloch ani nevizeraju jak borat.
6.12.2016 16:09 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
To jsou zlovolný závistivý kecy moravákú (ve skutečnosti napůl potomci turků a mongolů)! My Češi jsme ve skutečnosti čistokrevný kelti, to snad každej ví.
6.12.2016 16:11 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
Nebo to byli Narkomani? To se úplně jistě neví, ale určitě to dávalo Římanům čočku :P
9.12.2016 20:50 nic
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
Ne, byli to Bójové, proto se ta země jmenovala/dodnes jmenuje Bohemia.
10.12.2016 18:52 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
Jojo, ale IIRC jenom tak do roku 0. Pak když už sem k nám ti římani v našem letopočtu pronikali, tak už by tu měli být germánské kmeny, IIRC z základky Markomani a Kvádové.
6.12.2016 16:19 Kate | skóre: 9
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
Čistokrevně bych spíš tipla že největší směska všeho možného z Evropy :)
kyknos avatar 8.12.2016 21:46 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
já mám naopak pocit, že máme k slovákům geneticky dost daleko (a kulturně taky)
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
9.12.2016 18:11 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
To špatný mi přijde že mám společný, dost toho dobrýho taky. Mě přijde, že větší rozdíl je jen v tý religiozitě ve společnosti (od který pak se odvíjejí určitý konzervativnější názory/tendence, nebo třeba tendence tahat sem od nás nesmysly religiózní pravice z USA, ale to vidím i u nás).
9.12.2016 18:12 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
sakra, chtěl jsem napsat "tahat sem k nám"
11.12.2016 09:35 Georgius | skóre: 24 | blog: jirka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
Tak (ne)religiozita u nás podle mne dost úzce souvisí s naším historickým vývojem, kdy jsme nejméně 2x udělali ukázkovou piruetu (čísla hrubě orientační, nechce se mi je dohledávat přesně):
  1. 1400 - všichni jsme zbožní katolíci, ať žije král
  2. 1420 - katolík, katolík ! Napíchnem ho na kolík !
  3. 1620 - 80% utrakvistů, cca 10% katolíků (je přeci IN být utrakvista)
  4. 1680 - 90% katolíků (u vás ještě nebyli dragouni ?)
  5. 1925 - fuj katolíci, ať žije Farský (CČSH)
  6. 1950 - ale my jsme přeci vždycky byli ateisti; já v kostele ?
Takže minimálně dvakrát (po bílé hoře a vítězném Únoru) bylo více než vhodné alespoň navenek víru změnit. Takže ti, co chodili do kostela, protože se to sluší a chodí tam pan starosta atd se eliminovali, čímž se nábožensko-politickému hnutí docela zastřihla křidélka. Veselá taškařice zvaná toleranční patent (1784) zase zajistila to, že češi za své nepřijali ani Luterství ani Kalvínismus (protože se chtěli vrátit k Jednotě Bratrské, což ale "nebylo v nabídce", t.j. nebylo povolené) - takže si něco vybrali, ale nebylo to nekritické přijetí, "české pozdzemní kacířství" bylo do určité míry nezávislé a používalo vlastní rozum.

Po roce 1989 jsou opakovaně činěny pokusy z nás udělat pravověřící katolíky, katolický biskup žehná viničnímu domku, gama noži, motorkářům, zoologické zahradě vojenským dronům (Halíkovi žehnání pochodu hrdosti ale zatrhnul) - prostě PR jako kráva, Česká Televize tomu "objektivně" napomáhá tím že používá "křesťan" jako synonimum pro "katolík" - viz klasické naše tradice nebo "křesťané si připomínají Velký Pátek" (hádejte která cirkev ?). Za této situace si můžeme gratulovat, že se rozumné množství evangelíků ještě jakš-takš drží ;-).

11.12.2016 13:48 Sarvis
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
Proč bychom měli děkovat, že se drží evangelíci a další sektáři? Sekty by ve zdravé společnosti měli být mimo zákon.
Grunt avatar 11.12.2016 13:50 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
Dodám že ve svých počátcích nebylo křesťanství vnímáno o moc jinak…
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
11.12.2016 13:56 Sarvis
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
Ano, nevěřícími pohanskými barbary a židy. To má být argument pro moderní křesťanskou společnost?
Grunt avatar 11.12.2016 14:01 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
Ano, nevěřícími pohanskými barbary a židy
…a Římany.
moderní křesťanskou společnost
A to je zase co a existuje kde?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
11.12.2016 14:04 Sarvis
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
V Evropě.
pavlix avatar 11.12.2016 20:42 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
Moderní křesťanská společnost je oxymorón, natož když se bavíme o tradiční katolické církvi.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
11.12.2016 14:58 Georgius | skóre: 24 | blog: jirka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
Jojo, škodlivost sektářství už zjistili ve spoustě zemí. Takže zakážeme sekty včetně té římské, zakážeme buzny, vypneme youtube, podepíšeme konkordát s islámským státem a budeme zdravá společnost ?
pavlix avatar 11.12.2016 20:42 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
+1
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
28.12.2016 16:04 petrfm | skóre: 23
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
A vis jak vznikl slovak? To madar osukal opici a pak ji odhodil pres dunaj. Takze neotirej se nam o sandale a ponozky, zni to z tvych ust dost smesne :-)
fuck the cola, fuck the pizza, all you need is slivovitza
Grunt avatar 6.12.2016 17:47 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
Osobně si nemůžu pomoct ale mě to zní od hranic se Slovenskem až po Vladivostok skoro stejně. Oni i ti Slováci měli původně psát v cyrilici, ale nechtěli trhat partu…
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
20.12.2016 19:22 cz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
Osobně si nemůžu pomoct ale mě to zní od hranic se Slovenskem až po Vladivostok skoro stejně. Za Tvůj výrok se stydím.
Grunt avatar 20.12.2016 19:28 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
Můžeš.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
kyknos avatar 21.12.2016 11:18 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
No pravda je, že jsem tuhle mluvil na Slováka a říkal jsem místo pes sabaka - taky mi to občas splývá. To ale nic neříká o vztahu češtiny a ruštiny.
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
3.12.2016 21:01 Lenny_ | skóre: 10 | blog: lenny | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.

Vždyť tam jsou parametry...

Usage: runzip [OPTIONS] <filename.zip>...
Where OPTIONS are:
-h Display this help screen
-n Dry run. Do not modify the <file.zip>
-v Verbose output
-s <encoding> Set source encoding. Auto-detect, if not set
-t <encoding> Set target encoding. Default is UTF-8
-w Make archive readable on Windows (reverse operation) NOTE: -w implies -t cp866 (Yes! MS-DOS!)

Takže třeba

runzip -s cp1250 -t utf-8 file.zip
3.12.2016 21:04 Georgius | skóre: 24 | blog: jirka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
a zkusil jsi to ?

tohle

nevypadá, že by cp1250 prošlo ...
3.12.2016 22:06 Lenny_ | skóre: 10 | blog: lenny | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
To je autodetekce...

Pokud to zadáš jako parametr, samozřejmě to funguje, vždyť je to iconv.
3.12.2016 22:51 Georgius | skóre: 24 | blog: jirka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
Zajímavá informace, díky, tak hluboko jsem se nad tím nezabýval (jen ctrl+f pár znakových sad). Každopádně unzip sourbor.zip;ls|iconv -f cp852 -t utf-8 ani s cp1250 nepíše správné znaky. Prostě je to začarovaný. Ta widlí věc pod wine "just works" :-o
3.12.2016 22:54 Lenny_ | skóre: 10 | blog: lenny | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
Je dost možný, že unzip to kédování rozbije ještě víc při zápisu na FS, takže bych zkusil ten runzip, párkrát jsem to už použil a fungovalo to fajn.
4.12.2016 12:21 kurdeje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
if(source_encoding == NULL) source_encoding = detect_cyrillic_encoding(fName, fSize, verbose);

... tady někdo vidí zdroják poprvé asi
3.12.2016 19:45 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
nojo, jak si nekdo jeste ve tretim tisicileti muze myslet ze diakritika je dobry napad... ;-)
Dreit avatar 4.12.2016 10:56 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.

Přesně tak :-D

Nope
Grunt avatar 3.12.2016 19:51 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Buď rád že ti kámoška neposlala soubory v příloze emailu, na každý soubor jeden e-mail a poctivě to zabalila do archivu.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
3.12.2016 20:07 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
no jo, na linuxu...
3.12.2016 20:08 Petrs
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
Mám SUSE 10 a tam to funguje.
3.12.2016 21:44 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
Protože Suse dlouhodobě spolupracuje s Microsoftem a MS na něj má dobrý vliv.
Agent avatar 3.12.2016 23:30 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
A to jako v čem, že podporuje uživatele v používání diakritiky a neumět přitom základy angličtiny a nepoužívat primárně anglické názvy?
Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
3.12.2016 21:46 Zaphod | skóre: 37 | blog: zaphod_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Iné riešenie:

-- stiahnuť unzip z Ubuntu , dať ho do $HOME/bin

unzip -O cp852 súbor.zip

požívam už roky bez problémov v Ubuntu (nie v každej verzii Ubuntu funguje parameter -O )

-- nainštalovať balík p7zip-full

LANG=C 7z x súbor.zip

convmv -f cp852 -t utf8 --notest

Prípadne skript
#! /bin/sh
LANG=C /usr/bin/7z x -y "$1" | sed -n 's/^Extracting //p' | sed '1!G;h;$!d' | xargs convmv -f cp852 -t utf8 --notest >/dev/null 2>/dev/null
otestované, funguje. zdroj
3.12.2016 22:48 Georgius | skóre: 24 | blog: jirka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
prasit s Ubuntím unzipem se mi nechtělo, ale to druhé "řešení" jsem zkusil (ano, mám p7zip-full) a je pravda, že z něj padají trochu jiné hieroglify než z unzipu, ale furt mi to convmv správně nepřeloží ...
3.12.2016 22:55 Georgius | skóre: 24 | blog: jirka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
takže update, ubuntí unzip fakt dělá to co by měl, takže je to druhé řešení problému, relativně čistší, i když taky trochu barbarské ... Jdu to dopsat nahoru
3.12.2016 23:28 Zaphod | skóre: 37 | blog: zaphod_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
Moja chyba, nedostatočné testovanie. Dve chyby

-Súbory s medzerou v názve xargs nespracuje

-Na začiatku názvu súboru zostáva medzera - convmv nenájde súbor
#! /bin/sh
LANG=C /usr/bin/7z x -y "$1" | sed -n 's/^Extracting  //p' | xargs -d '\n' convmv -f cp852 -t utf8 --notest >/dev/null 2>/dev/null
mi funguje
3.12.2016 23:19 alkoholik | skóre: 40 | blog: Alkoholik
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To nech konovi, ma vetsi hlavu.
Tuhle mel kolega na linuxu dva adresare. ADRESAR a Adresar a strasne se divil, ze v Adresari pres sambu nevidi spravne soubory!
Bedňa avatar 3.12.2016 23:35 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Takže v roku 2016 ťa trápi, že nedokážeš rozbaliť vec z minulého tisícročia?

To si počkaj rok dva a uvidíme ako si na Waylande budeš spúšťať rok dva staré aplikácie.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
5.12.2016 08:11 Kate | skóre: 9
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
Normálně přes XWayland jako to dělám teď? :)
Bedňa avatar 5.12.2016 08:44 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
To bude označené ako deprecated a v najbližšej verzií odstránené *-)
KERNEL ULTRAS video channel >>>
5.12.2016 09:31 Kate | skóre: 9
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
To bych čekala maximálně tak v době, kdy už těch čistě XOrg aplikací bude jen pár. Což jen tak nenastane. (navíc to jako vždy potáhnou ke dnu proprietární aplikace a hry. Třeba kvůli těm ještě čistý XOrg nahazuji, problémy s nižším výkonem a občas s myší pod XWayland se mi ještě vyřešit nepovedlo)
xkucf03 avatar 4.12.2016 15:14 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pořád lepší než někteří pacienti, kteří dodnes (!) posílají přílohy ve formátu RAR, který je rozbalit jen proprietárním unrarem.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
4.12.2016 15:23 Georgius | skóre: 24 | blog: jirka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
rar otevře normálně mc enterem, ev. unrar je v repozitářích. Fakt je, že češtinu jsem zatím naštěstí nemusel v RARu řešit ...
xkucf03 avatar 4.12.2016 15:45 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše RAR
Jenže není RAR jako RAR – některé archivy jdou rozbalit pouze proprietárním unrarem
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
4.12.2016 17:25 Georgius | skóre: 24 | blog: jirka
Rozbalit Rozbalit vše Re: RAR
aha, tak takový jsem zatím nepotkal. Jsou mi věci ...
9.12.2016 09:59 Jirka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
Zkus třeba Manjaro. Je založené na Archu a myslím, že je to velmi dobrá distribuce pro běžného uživatele.
https://manjaro.org/
4.12.2016 20:17 Vantomas | skóre: 32 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Normálně rozbalila? Vždyť normálně se na ten zip kliká v Dolphinu.
5.12.2016 09:57 Georgius | skóre: 24 | blog: jirka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.

Konečně se někdo na tu návnadu chytil, ale trvalo to :-D. Referenční stroj, kde bych měl nainstalované KDE nemám k dispozici, takže nemůžu ověřit, ale PCManFM i gnomí file manager volá Xarchiver (ten zobrazí své okno a na 13,5 minuty sežere jedno jádro a pak slavnostně ukáže obsah archivu se zmršenou češtinou :-) ). Což se vzhledem k tomu, že ubunzip na rozbalení potřebuje real 3m15.076s fakt vyplatí :-D. Ale instalovat dolphina jenom kvůli jednomu benchmarku se mi moc nechce.

Jinak než mi začnete žehrat, že mám plečku, tak výše uvedené měření bylo na postarším, leč relativně funkčním ;-), stroji s Pentium(R) Dual-Core CPU T4400 @ 2.20GHz, 4 GB RAM a archivem uloženým na ecryptfs na SSD ;-).

6.12.2016 10:41 Vantomas | skóre: 32 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
Určitě to za tu instalaci Dolphina a všeho okolo stojí. Není nad to nad tím strávit celý večer a pak říct "Hm, tak to dělá to samý". Ale bez oběti nevíme jak to dopadne. :D
6.12.2016 13:17 Georgius | skóre: 24 | blog: jirka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
tak Dolphin překvapil, jen pár balíků a "jen" 50 MB. Tak jsem to zkusil a hádejte - neukáže bez KDE ani nic.:
Invalid Context= "Filesystems" line for icon theme:  "/usr/share/icons/nuoveXT2/16x16/filesystems/"
Invalid Context= "Filesystems" line for icon theme:  "/usr/share/icons/nuoveXT2/22x22/filesystems/"
Invalid Context= "Filesystems" line for icon theme:  "/usr/share/icons/nuoveXT2/24x24/filesystems/"
Invalid Context= "Filesytems" line for icon theme:  "/usr/share/icons/nuoveXT2/32x32/filesystems/"
Invalid Context= "Filesystems" line for icon theme:  "/usr/share/icons/nuoveXT2/48x48/filesystems/"
Invalid Context= "Filesystems" line for icon theme:  "/usr/share/icons/nuoveXT2/64x64/filesystems/"
Invalid Context= "Filesystems" line for icon theme:  "/usr/share/icons/nuoveXT2/72x72/filesystems/"
Invalid Context= "Filesystems" line for icon theme:  "/usr/share/icons/nuoveXT2/96x96/filesystems/"
Invalid Context= "Filesystems" line for icon theme:  "/usr/share/icons/nuoveXT2/128x128/filesystems/"
Invalid Context= "Stxatus" line for icon theme:  "/usr/share/icons/nuoveXT2/128x128/status/"
Icon theme "nuoveXT-1.6" not found.
Icon theme "Tango" not found.
Icon theme "crystalsvg" not found.
org.kde.dolphin: Saving view-properties to "/home/jirka/.local/share/dolphin/view_properties/global"
org.kde.dolphin: Saving view-properties to "/home/jirka/.local/share/dolphin/view_properties/remote"
org.kde.dolphin: Saving view-properties to "/home/jirka/.local/share/dolphin/view_properties/search/-GcD96GqLrtyEKc21tsud9GdNkQ="
org.kde.dolphin: Saving view-properties to "/home/jirka/.local/share/dolphin/view_properties/search/3rYA5zveYrVrSoDKydYCGWpdZhg="
org.kde.dolphin: Saving view-properties to "/home/jirka/.local/share/dolphin/view_properties/search/ykFRhXdlPjV1Id7FvXOgDWgJtsA="
org.kde.dolphin: Saving view-properties to "/home/jirka/.local/share/dolphin/view_properties/search/NQ5+nxCAQJ6aFlcde71NgUHGDvY="
Cannot creat accessible child interface for object:  PlacesView(0x101a900)  index:  18
klauncher not running... launching kdeinit
Can not find 'kdeinit5' executable at  "/usr/local/bin:/usr/bin:/bin:/usr/local/games:/usr/games:/home/jirka/bin:/home/jirka/bin" "/usr/bin, /usr/lib/x86_64-linux-gnu/qt5/bin"
klauncher not running... launching kdeinit
Can not find 'kdeinit5' executable at  "/usr/local/bin:/usr/bin:/bin:/usr/local/games:/usr/games:/home/jirka/bin:/home/jirka/bin" "/usr/bin, /usr/lib/x86_64-linux-gnu/qt5/bin"
klauncher not running... launching kdeinit
Can not find 'kdeinit5' executable at  "/usr/local/bin:/usr/bin:/bin:/usr/local/games:/usr/games:/home/jirka/bin:/home/jirka/bin" "/usr/bin, /usr/lib/x86_64-linux-gnu/qt5/bin"
couldn't create slave: "Nelze komunikovat s aplikací klauncher: The name org.kde.klauncher5 was not provided by any .service files"
klauncher not running... launching kdeinit
Can not find 'kdeinit5' executable at  "/usr/local/bin:/usr/bin:/bin:/usr/local/games:/usr/games:/home/jirka/bin:/home/jirka/bin" "/usr/bin, /usr/lib/x86_64-linux-gnu/qt5/bin"
klauncher not running... launching kdeinit
Can not find 'kdeinit5' executable at  "/usr/local/bin:/usr/bin:/bin:/usr/local/games:/usr/games:/home/jirka/bin:/home/jirka/bin" "/usr/bin, /usr/lib/x86_64-linux-gnu/qt5/bin"
couldn't create slave: "Nelze komunikovat s aplikací klauncher: The name org.kde.klauncher5 was not provided by any .service files"
"Nelze spustit proces Nelze komunikovat s aplikací klauncher: The name org.kde.klauncher5 was not provided by any .service files."
klauncher not running... launching kdeinit
Can not find 'kdeinit5' executable at  "/usr/local/bin:/usr/bin:/bin:/usr/local/games:/usr/games:/home/jirka/bin:/home/jirka/bin" "/usr/bin, /usr/lib/x86_64-linux-gnu/qt5/bin"
klauncher not running... launching kdeinit
Can not find 'kdeinit5' executable at  "/usr/local/bin:/usr/bin:/bin:/usr/local/games:/usr/games:/home/jirka/bin:/home/jirka/bin" "/usr/bin, /usr/lib/x86_64-linux-gnu/qt5/bin"
couldn't create slave: "Nelze komunikovat s aplikací klauncher: The name org.kde.klauncher5 was not provided by any .service files"
klauncher not running... launching kdeinit
Can not find 'kdeinit5' executable at  "/usr/local/bin:/usr/bin:/bin:/usr/local/games:/usr/games:/home/jirka/bin:/home/jirka/bin" "/usr/bin, /usr/lib/x86_64-linux-gnu/qt5/bin"
klauncher not running... launching kdeinit
Can not find 'kdeinit5' executable at  "/usr/local/bin:/usr/bin:/bin:/usr/local/games:/usr/games:/home/jirka/bin:/home/jirka/bin" "/usr/bin, /usr/lib/x86_64-linux-gnu/qt5/bin"
couldn't create slave: "Nelze komunikovat s aplikací klauncher: The name org.kde.klauncher5 was not provided by any .service files"
klauncher not running... launching kdeinit
Can not find 'kdeinit5' executable at  "/usr/local/bin:/usr/bin:/bin:/usr/local/games:/usr/games:/home/jirka/bin:/home/jirka/bin" "/usr/bin, /usr/lib/x86_64-linux-gnu/qt5/bin"
klauncher not running... launching kdeinit
Can not find 'kdeinit5' executable at  "/usr/local/bin:/usr/bin:/bin:/usr/local/games:/usr/games:/home/jirka/bin:/home/jirka/bin" "/usr/bin, /usr/lib/x86_64-linux-gnu/qt5/bin"
couldn't create slave: "Nelze komunikovat s aplikací klauncher: The name org.kde.klauncher5 was not provided by any .service files"
klauncher not running... launching kdeinit
Can not find 'kdeinit5' executable at  "/usr/local/bin:/usr/bin:/bin:/usr/local/games:/usr/games:/home/jirka/bin:/home/jirka/bin" "/usr/bin, /usr/lib/x86_64-linux-gnu/qt5/bin"
klauncher not running... launching kdeinit
Can not find 'kdeinit5' executable at  "/usr/local/bin:/usr/bin:/bin:/usr/local/games:/usr/games:/home/jirka/bin:/home/jirka/bin" "/usr/bin, /usr/lib/x86_64-linux-gnu/qt5/bin"
couldn't create slave: "Nelze komunikovat s aplikací klauncher: The name org.kde.klauncher5 was not provided by any .service files"
klauncher not running... launching kdeinit
Can not find 'kdeinit5' executable at  "/usr/local/bin:/usr/bin:/bin:/usr/local/games:/usr/games:/home/jirka/bin:/home/jirka/bin" "/usr/bin, /usr/lib/x86_64-linux-gnu/qt5/bin"
klauncher not running... launching kdeinit
Can not find 'kdeinit5' executable at  "/usr/local/bin:/usr/bin:/bin:/usr/local/games:/usr/games:/home/jirka/bin:/home/jirka/bin" "/usr/bin, /usr/lib/x86_64-linux-gnu/qt5/bin"
couldn't create slave: "Nelze komunikovat s aplikací klauncher: The name org.kde.klauncher5 was not provided by any .service files"
kf5.kio.core: Refilling KProtocolInfoFactory cache in the hope to find "baloosearch"
kf5.kio.core: Refilling KProtocolInfoFactory cache in the hope to find "baloosearch"
klauncher not running... launching kdeinit
Can not find 'kdeinit5' executable at  "/usr/local/bin:/usr/bin:/bin:/usr/local/games:/usr/games:/home/jirka/bin:/home/jirka/bin" "/usr/bin, /usr/lib/x86_64-linux-gnu/qt5/bin"
klauncher not running... launching kdeinit
Can not find 'kdeinit5' executable at  "/usr/local/bin:/usr/bin:/bin:/usr/local/games:/usr/games:/home/jirka/bin:/home/jirka/bin" "/usr/bin, /usr/lib/x86_64-linux-gnu/qt5/bin"
couldn't create slave: "Nelze komunikovat s aplikací klauncher: The name org.kde.klauncher5 was not provided by any .service files"
klauncher not running... launching kdeinit
Can not find 'kdeinit5' executable at  "/usr/local/bin:/usr/bin:/bin:/usr/local/games:/usr/games:/home/jirka/bin:/home/jirka/bin" "/usr/bin, /usr/lib/x86_64-linux-gnu/qt5/bin"
klauncher not running... launching kdeinit
Can not find 'kdeinit5' executable at  "/usr/local/bin:/usr/bin:/bin:/usr/local/games:/usr/games:/home/jirka/bin:/home/jirka/bin" "/usr/bin, /usr/lib/x86_64-linux-gnu/qt5/bin"
couldn't create slave: "Nelze komunikovat s aplikací klauncher: The name org.kde.klauncher5 was not provided by any .service files"
kf5.kio.core: Refilling KProtocolInfoFactory cache in the hope to find "baloosearch"
kf5.kio.core: Refilling KProtocolInfoFactory cache in the hope to find "baloosearch"
c^C
[1]+  Dokončena              dolphin
jirka@tablet:/tmp/xx$ 

6.12.2016 19:44 Vantomas | skóre: 32 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
No jo, KDE aplikace, ta bez toho všeho okolo nikdy nefunguje tak jak má. I kdyby se to spustilo, tak by to stejně žádný zip neotevřelo, protože by tomu chyběl ten background kolem KIO. To se musí nainstalovat všechno.

Třeba příležitost pohrát si s debootstrapem a chrootem? :-)
6.12.2016 21:58 Georgius | skóre: 24 | blog: jirka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
Nebo live Kubuntu. Ale to by bylo moc jednoduché ;-)
7.12.2016 00:01 Vantomas | skóre: 32 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
To nejde, vždyť z Ubuntu je ten ubunzip, tam by to úplně normálně fungovalo.
5.12.2016 08:16 Kate | skóre: 9
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
„Na Linuxu je báječné, že se (hlavně tady na ábíčku) vždycky najde spousta lidí ochotných pomoci řešit problémy ... které byste bez Linuxu neměli“

Stejně tak bychom tyhle problémy neměli bez Windows :) Není to poslední rozšířenější OS, který pro názvy souborů nepoužívá unicode?
5.12.2016 15:58 Spike | skóre: 30 | blog: Communicator | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
Není to poslední rozšířenější OS, který pro názvy souborů nepoužívá unicode?
Ne. Na NTFS používá Unicode. Character Sets Used in File Names (Windows)
pavlix avatar 5.12.2016 17:23 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
Narozdíl od Linuxu, který na většinu FS používá nativní kódování. Ano, tohle je ta zábavnější část.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
5.12.2016 18:09 Ondrej Santiago Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
I na FAT32 pouziva Unicode, v ramci 'long filenames'.
5.12.2016 13:15 ondatra
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Taky fungují správci souborů muCommander nebo Trolcommander :-)
5.12.2016 14:29 chrono
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Predpokladám, že si nikdy nemusel otvárať zip archív vo Windows, ktorý má iné systémové kódovanie ako mal Windows autora toho zip archívu.
5.12.2016 15:47 Kate | skóre: 9
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
Asi tak. 2016 a Windows pro to stále používá lokální znakové sady. Navíc, nefunguje to tam tak nějak bláznivě, že interně jede vše v UTF, ale navenek to překládá právě do těch lokálních sad?
5.12.2016 18:07 Ondrej Santiago Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
AFAIK, Windows interne pouziva (snad vsude) Unicode, konkretne UTF-16. Ale to je dostupne jen pri pouziti nativniho API. Pokud program pouziva standardni ISO C funkce, tak se mu jmena prekodovavaji do 'lokalni' znakove sady (napr. win-1250). A myslim, ze pri pouziti legacy DOS API se prekodovavaji do jeste jine 'lokalni' znakove sady (napr. cp852).
6.12.2016 08:33 Georgius | skóre: 24 | blog: jirka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
To mi připomíná neblahé paměti XPčka, kam jsem nainstaloval mysql a strašně se divil, proč into outfile vyhazuje cp852, zatímco php ukládá 1250 ... prostě widle.
Blaazen avatar 7.12.2016 01:35 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Double Commander používá pro archivy *.wcx pluginy, které jsou kompatibilní s Total Commanderem. Instalovat ho by bylo snazší než ten Dolphin.
7.12.2016 08:11 Georgius | skóre: 24 | blog: jirka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Příliš žluťoučký kůň úpí ještě v roce 2016.zip Achjo.
+1. Double commander ten Zip otevře okamžitě a se správnou češtinou, doba rozbalování odpovídá velikosti jednotlivých cílových souborů - t.j. výkonově srovnatelné s ubunzipem ! Žádné hluboké zamyšlení jako xarchive, žadná zmršená čeština. A to čistý, bez jakýchkoliv pluginů. Jak mi vyhovuje mc, tak jsem neměl potřebu nic podobného hledat, ale pro Windowsáky to bude bomba ...

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.