abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:44 | IT novinky

    IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.4. 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    23.4. 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 24
    23.4. 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 29
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 726 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    1.2.2011 14:57 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Připomínky k občanskému zákoníku
    +1 za snahu, ale silně pochybuju, že by někdo reagoval na tu pasáž o svobodných licencích. A když už, že z toho vzejde něco lepšího než v současnosti navrhovaný autorský zákon.
    Quando omni flunkus moritati
    Luk avatar 1.2.2011 15:17 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Připomínky k občanskému zákoníku
    Trochu jsem to přiostřil tím, že jsem tam zmínil tu hrozbu arbitráží. Sice si nedělám příliš iluze, že by k nim reálně došlo, ale skutečně si dokážu představit, že by například někdo (uplatněním nároku na náhradu škody na základě tohoto zákoníku) vysoudil odškodné na některé z velkých zahraničních firem. Tato firma by pak nepochybně vyvolala arbitráž proti ČR a je dost možné, že by ji vyhrála.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    gtz avatar 1.2.2011 15:07 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Připomínky k občanskému zákoníku
    Odpověděl Ti někdo na připomínky (myslím jako, že někdo odepsal, že děkují apod... nebo jen,že mail došel)? Nebo došel nějaký nic-neříkající mail s tím, že se tím budou zabývat/že to postoupí jinam?
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Luk avatar 1.2.2011 15:13 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Připomínky k občanskému zákoníku
    Bohužel nepřišlo nic (ani minule, u TrZ). Takže ani nevím, jestli to nespadlo do /dev/null :-( Minule jsem úspěšnost doručení poznal až tím, že byly v upraveném návrhu obě tehdejší připomínky zapracovány.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    gtz avatar 1.2.2011 17:24 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Připomínky k občanskému zákoníku
    Spousta českých firem (státní, některé nadnárodní a hodně a.s.) mají maily typu gmail, yahoo, centrum apod. na černém seznamu. Tyto zprávy většinou končí někde v globální spam složce podniku/instituce (u státních firem se někde takto filtruje i jejich pošta pro podatelnu na cosi jsem se jednoho úřadu takto ptal a po týdnu nic tak jsem tam zavolal a můj mail byl ve spamu a přitom byl odesílán z ne-freemailu). Pokud nejsi mezi bezpečnými odesílateli pak je vysoká pravděpodobnost, že to takto dopadlo. Doporučuji zvednout telefon a zavolat tam, popř. to celé vytisknout a poslat na jejich podatelnu doporučeně.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Luk avatar 1.2.2011 20:42 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Připomínky k občanskému zákoníku
    Spousta českých firem (státní, některé nadnárodní a hodně a.s.) mají maily typu gmail, yahoo, centrum apod. na černém seznamu.
    Ano, ale já maily tohoto typu nepoužívám ;-) Mimochodem orgány veřejné moci nemají co mít jakékoli maily na blacklistu - i když odhlédnu od faktu, že e-mail je principiálně nezaručená služba.
    Doporučuji zvednout telefon a zavolat tam, popř. to celé vytisknout a poslat na jejich podatelnu doporučeně.
    Vzhledem k tomu, že čas pro podávání připomínek už vypršel (a odesílal jsem to téměř na poslední chvíli), těžko už to teď něco změní. Jediné co je, že si mohu doručení ověřit, abych měl klid v duši. Každopádně: pokud je vůle ty připomínky skutečně přijímat a řešit, pak se jistě postarali o to, aby to došlo. Pokud ne (a skutečná vůle pro přijímání připomínek chybí), pak je jedno, z jakého důvodu to nikdo neřešil.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    gtz avatar 1.2.2011 21:44 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Připomínky k občanskému zákoníku
    Chtělo by to ověřit, zda jim to vůbec došlo a zda se s tím něco bude dělat dále.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Saljack avatar 1.2.2011 15:16 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Připomínky k občanskému zákoníku
    Pěkné hlavně to o svobodných licencí. Koukám, že máš celkem dost volného času ;-).
    Sex, Drugs & Rock´n Roll.
    Luk avatar 1.2.2011 15:18 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Připomínky k občanskému zákoníku
    Věnoval jsem tomu zhruba jeden celý den a práci jsem kvůli tomu musel přeložit na noc ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Acci avatar 1.2.2011 18:11 Acci | skóre: 3 | blog: Jen na chvíli…
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Připomínky k občanskému zákoníku
    Je super, že se tomu věnoval svůj čas a poslal připomínky. Já jsem přečetl snad jen 20 stránek a pak jsem se v tom totálně zamotal :-(
    Grunt avatar 1.2.2011 20:57 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Připomínky k občanskému zákoníku

    Licenční smlouvy

    To stále platí to co psal Matěj Cepl před dvanácti lety dodnes? To by teda byla pořádná ostuda.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    Luk avatar 1.2.2011 21:55 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Připomínky k občanskému zákoníku
    To stále platí to co psal Matěj Cepl před dvanácti lety dodnes?
    Ne. Zákon 216/2006 Sb. novelizoval autorský zákon tak, že už svobodné licence nebyly neúčinné. Způsob, jakým se to provedlo, nebyl optimální, ale pořád lepší než nic. Nový občanský zákoník ale převezme základní aspekty všech závazkových práv přímo do sebe - týká se to i licencí (kde je přímo v důvodové zprávě uvedeno, že je cílem sjednotit smlouvy pro autorské a příbuzné právo a pro průmyslová práva). Proto vidím jako mnohem lepší napsat pořádně už ObčZ, než to pak flikovat nějakými úpravami v jiných zákonech, které navíc řeší jen část problémů (například záležitost záruky není uspokojivě řešena ani nyní a může to být problém).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Dalibor Smolík avatar 1.2.2011 21:08 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Připomínky k občanskému zákoníku
    § 1010 říká, že „plody, které pozemek vydává sám od sebe, aniž je obděláván, náleží vlastníkovi pozemku“.
    § 135a současného občanského zákoníku v podstatě říká totéž.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Luk avatar 1.2.2011 21:42 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Připomínky k občanskému zákoníku
    Ano, ale podobné je to i u řady jiných věcí, které jsem připomínkoval. Řada paragrafů v našich zákonech je v kolizi s jinými zákony nebo i s ústavou a dokud se to nedostane před soud, mohou tam zůstávat. Ale když se schvaluje úplně nový zákoník, bylo by zatraceně velkou chybou, aby tam takové problematické věci zůstávaly.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Dalibor Smolík avatar 1.2.2011 21:52 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Připomínky k občanskému zákoníku
    Tohle není v kolizi, protože občanský zákoník řeší obecné záležitosti a zákon o lesích je zákon speciální, tudíž má přednost před občankým zákoníkem. Lesní plodiny se tudíž nechrání, zatímco např. mrkev na zahrádce ano.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Luk avatar 1.2.2011 22:22 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Připomínky k občanskému zákoníku
    Jenže zákon o lesích neupravuje vlastnictví oněch "věcí", takže nejde o specializaci, nýbrž o úpravu jiného aspektu, u kterého velmi záleží na výkladu. V tom vidím problém.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    4.2.2011 01:46 Ctibor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Připomínky k občanskému zákoníku
    pan Smolik ma pravdu. Zakon o lesich je lex specialis. Nic tomu nebrani, ze primarnim ucelem zakona není úprava vlastnických práv. Ustanovení lesního zákona omezují vlastnické právo v souladu s Listinou i oz (soucasnym 3a jiste i budoucim).
    Luk avatar 4.2.2011 11:54 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Připomínky k občanskému zákoníku
    Zakon o lesich je lex specialis. Nic tomu nebrani, ze primarnim ucelem zakona není úprava vlastnických práv. Ustanovení lesního zákona omezují vlastnické právo v souladu s Listinou i oz (soucasnym 3a jiste i budoucim).
    Tak znovu. Nehovořím o tom, co je primárním účelem lesního zákona. Jde mi o to, že text příslušného paragrafu nehovoří o vlastnických právech k plodům lesa, toliko o omezení vlastnických práv majitele lesa. Když si někdo odnese z lesa lesní plody, sice na to měl právo, ale de jure nenabyl vlastnické právo k těm plodům. To má své důsledky a proto se jedná o kolizi. Může samozřejmě existovat výklad, že sebráním lesních plodů k nim majitel lesa ztrácí vlastnické právo (a nabývá ho ten, kdo plody sebral), ale lesní zákon to nijak přímo neřeší.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Dalibor Smolík avatar 4.2.2011 12:10 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Připomínky k občanskému zákoníku
    Může samozřejmě existovat výklad, že sebráním lesních plodů k nim majitel lesa ztrácí vlastnické právo
    To je ono. Tak to funguje právě na základě tohoto výkladu.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    4.2.2011 19:52 Ctibor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Připomínky k občanskému zákoníku
    Samozřejmě, že nabyl. Co jiného by se sebráním lesních plodů stalo, než že je nabudete do vlastnictví? Nájem asi těžko, protože z nájemního vztahu pojmově vyplývá, že věc máte po jeho skončení vrátit (lesní plody jsou věc která se spotřebuje), nad to jde o vztah úplatný a věc musí být individuálně určena. Výpůjčka? Stejně jako u nájmu, ale jde o bezplatný právní vztah. Půjčka - týká se věcí hromadných, může být klidně bezplatná, ale musel byste nějaké jiné ekvivalentní plody opět vrátit vlastníku lesa.

    Kdyby měl každý zákonný předpis výslovně řešit vztahy k ostatním normativním aktům a v nich obsažených institutům, byly by zákony 2x tak obsáhlé. Je to nepraktické.

    To že lesní zákon tuto věc výslovně neřeší není chyba, ale vlastnost. Je to záležitost použití interpretačních metod, které se v právu používají. A ty jsou vzhledem k tomu jaké účely musí právo plnit, rozdílné od běžné formální, jazykové a jiné logiky a dalších metod.
    Luk avatar 5.2.2011 00:45 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Připomínky k občanskému zákoníku
    To že lesní zákon tuto věc výslovně neřeší není chyba, ale vlastnost. Je to záležitost použití interpretačních metod, které se v právu používají.
    Ano, ale jak se říká, když se sejdou dva právníci, jsou z toho tři právní názory. Připomínám, že existuje výklad trestního zákoníku, který říká, že TrZ sice stanovuje tresty, ale skutky jako takové nezakazuje, proto by měl být neúčinný. V takových případech záleží na tom, jak se k tomu budou stavět soudy a ty výklady bývají často dost odlišné. Proto si myslím, že by text zákonů (hlavně těch, které se píší úplně načisto) měl být takový, aby nezakládat nadměrný prostor pro pochybnosti o duchu takového textu a nevznikal zbytečný prostor pro lidovou tvořivost. Nemusí jít o prodlužování textů, spíše o volbu vhodné formulace.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Dalibor Smolík avatar 5.2.2011 11:05 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Připomínky k občanskému zákoníku
    Ano, ale jak se říká, když se sejdou dva právníci, jsou z toho tři právní názory.
    Každý právník má takový názor, jaký potřebuje k výkladu dané věci. :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    3.2.2011 11:25 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Připomínky k občanskému zákoníku
    +1

    Vubec jsem netusil, ze se jim podari takto "diskriminovat" napr. ty SL i v novem navrhu zakoniku. Jiz nyni mam (a zrejme nejsem sam) pomerne zavazny problem s vykladem EULA (a to v pripadu refundace Win7 u Lenova).

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.