abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 21:35 | Nová verze
Po více než dva a půl roku od vydání verze 1.7.2 vyšla verze 1.7.3 nástroje pro správu síťových připojení Wicd. Nejnovější verze přináší možnost manuálního nastavování rychlosti bezdrátového připojení a opravuje 30 chyb.
Ladislav Hagara | Komentářů: 4
21.12. 21:17 | Komunita
Evropský parlament schválil návrh rozpočtu EU na rok 2015. V návrhu rozpočtu (pdf) je zmíněn i svobodný software. Milion eur je naplánováno na "Pilotní projekt – Správa a kvalita softwarového kódu – audit svobodného softwaru a softwaru s otevřeným zdrojovým kódem". Dalších půl milionu eur je naplánováno na "Pilotní projekt – Prosazování otevřených propojitelných dat, svobodného softwaru a účasti občanské společnosti při tvorbě právních předpisů v EU (otevřená propojitelná data AT4AM/LEOS a integrace svobodného softwaru)".
Ladislav Hagara | Komentářů: 45
21.12. 21:17 | Bezpečnostní upozornění
Bezpečnostní tým společnosti Google nalezl několik zranitelností v ntpd verzích nižších než 4.2.8. Jedna z těchto zranitelností může vést až ke spuštění libovolného kódu. Několik z těchto zranitelností již bylo aktivně exploitováno. Doporučuje se co nejdříve provést aktualizaci. [CSIRT.CZ]
Ladislav Hagara | Komentářů: 0
21.12. 00:30 | Nová verze
Po více než 10 letech vývoje vyšel NetworkManager 1.0.0, sada nástrojů pro správu síťových připojení. Nejnovější verze přichází například s novou klientskou knihovnou libnm, novým DHCP klientem nebo vylepšeným nmcli.
Ladislav Hagara | Komentářů: 27
19.12. 02:09 | Komunita
V listopadu přešla Wikimedia z Bugzilly na Phabricator. K migraci se v příspěvku na svém blogu vrací André Klapper. Bugzilla byla používána 10 let. Vloženo bylo 73681 oznámení. Registrováno bylo přibližně 20000 uživatelských účtů. Porovnání Bugzilly s Phabricatorem na stránkách MediaWiki.
Ladislav Hagara | Komentářů: 87
18.12. 23:04 | Zajímavý software

Dnes vyšla na Steamu linuxová verze počítačové hry. Civilization: Beyond Earth Stalo se tak necelé dva měsíce po vydání Windows verze.Díky vánoční slevové akci lze hru na Steamu do zítřejších 19 hodin koupit s 40% slevou.

menphis | Komentářů: 15
18.12. 23:03 | Pozvánky
7. a 8.3.2015 proběhne na pražském Strahově další InstallFest. Můžete posílat náměty na přednášky nebo si rovnou svoji přednášku či svůj workshop přihlásit.
Jendа | Komentářů: 1
18.12. 23:02 | Nová verze
Laboratoře CZ.NIC vydaly ostrou verzi desktopové aplikace Datovka nesoucí označení 4. Tato verze plně nahrazuje starší Datovku 3.1 napsanou v jazyce Python. Podrobnější popis Datovky 4 a informace o rozdílech a vylepšeních naleznete na stránkách projektu nebo na blogu CZ.NIC. … více »
Vilem Sladek | Komentářů: 16
18.12. 18:00 | Nová verze
Byl vydán PostgreSQL 9.4. Nejnovější verze tohoto relačního databázového systému s otevřeným zdrojovým kódem přináší celou řadu nových vlastností a vylepšení. Zdůraznit lze například podporu nového datového typu JSONB. Podrobnosti v poznámkách k vydání.
Ladislav Hagara | Komentářů: 0
18.12. 02:30 | Nová verze
Byla vydána verze 14.12.0 KDE Aplikací (KDE Applications). Většina z nich je založena na knihovnách KDE Platform 4. Některé, například Kate, KWrite nebo Konsole, jsou už ale založené na KDE Frameworks 5. Podrobnosti v kompletním seznamu změn a na stránce s dalšími informacemi. Před několika dny vyšly také knihovny KDE Frameworks 5.5.0 a prostředí KDE Plasma 5.1.2.
Ladislav Hagara | Komentářů: 23
Disketu jsem naposledy použil během
 (46%)
 (3%)
 (11%)
 (37%)
 (3%)
Celkem 1634 hlasů
 Komentářů: 54, poslední 9.12. 17:16
    Rozcestník
    Reklama
    Autoškola testy online Levný benzín

    Proč je důležité vědět jak to bylo

    4.3.2012 16:30 | Přečteno: 1834× | Jen tak na okraj | poslední úprava: 4.3.2012 16:36

    Zcela náhodou jsem dnes natrefil na zprávu, že ArcelorMittal slaví 60 let existence a při té příležitosti rozjel web http://www.novahut.cz kde jsou unikátní záběry z výstavby tohoto největšího vředu Ostravsko-Karvinské pánve.

    Ano. Uplynulo šedesát let - od doby kdy byla zapálena první vysoká pec. Ale už se na tom webu nedozvíte že se tento komplex začal budovat od r. 1942 německý koncern Reichswerke Herrman Göring, na katastrech obcí, Kunčičky, Kunčice a Bartovice, které byly za tím účelem zbaveny své samostatnosti výnosem protektorátní vlády číslo 236/1941 Sb.

    Po r. 1945 přes veškerou snahu, jim tato samostatnost nebyla vrácena, neboť se rozjetý projekt komunistům náramně hodil do krámu. Vytvořili z něj výkladní skříň socializmu - novodobé galeje, kde tisíce lidí pracovaly v rámci stavby mládeže zdarma. Aby pak v budoucnu komunističtí pohrobci všechno za babku přenechali zahraničnímu kapitálu, místo aby tu fabriku zprivatizovali způsobem který by tuto skutečnost zohlednil.

    A to zcela pomíjím svůj názor, že ta fabrika, která obyvatelům nejenom zmíněných obcí již šedesát let otravuje život se měla místo prodeje zavřít, protože je kardinální hovadina produkovat surové železo někde, kde již nejsou žádná ložiska pořebných surovin.

           

    Hodnocení: 73 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    4.3.2012 17:28 hugin
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je důležité vědět jak to bylo
    a to počkej až se proflákne, že náš oslavovanej prvorepublikovej průmysl byl pozůstatek průmyslu rakouska - uherska které mělo na území bývalého československa víc jak 70% všeho svého průmyslu - tzn ani ten jsme sami nevymysleli a nevybudovali :-D

    to bude maso :-D
    4.3.2012 17:29 Mrkva | skóre: 21 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je důležité vědět jak to bylo
    Já bych všechny ty kapitály zakázal!
    Aleš Kapica
    4.3.2012 17:50 Aleš Kapica | skóre: 42 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je důležité vědět jak to bylo
    Omyl. Jde mi o princip. Co jsi ukrad, to ti nepatří, tudíž to nemůžeš prodat, nebo někomu dále přenechat.

    Ale pochopitelně nejsem ve věci zcela nezaujatý. Starostou obce Kunčičky byl až do onoho r. 1941 můj praděda. Silně pochybuji, že by obec tehdy souhlasila s tím, aby jim něco takového někdo postavil za humny, aniž by to nějak vykompenzoval.
    4.3.2012 17:52 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je důležité vědět jak to bylo
    Ale dyt je to pravda. Kazdymu jen otravuji zivot.
    4.3.2012 17:48 Dejv | skóre: 36 | blog: Jak ten blog nazvat ... ? | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je důležité vědět jak to bylo

    Alesi, zrejme jsi po odchodu z Ostravy uz zapomnel, jaka tady je nezamestnanost. A IMHO v pripade NH/Arceloru je na tohle potreba zvlast hledet, protoze na rozdil od IT napr. hutnik tezko najde praci (v oboru) v jine firme, nez v huti. A podobne "specializovanych" pracovniku je tam jiste hodne. Plus k tomu navazujici pracovni mista, zajistujici dopravu tech lidi do prace, tebou zminenou dopravu surovin a pod., zasobovani celeho komplexu energiemi atd.

    Netvrdim, ze tohle je jediny aspekt, na ktery by mel byt bran zretel. Je potreba najit vhodny kompromis, ale i s prihlednutim k poctu lidi, kteri by zavrenim NH/Arceloru prisli o praci.

    Dejv

    Pevne verim, ze zkusenejsi uzivatele me s mymi napady usmerni a poslou tam, kam tyto napady patri...
    4.3.2012 17:51 Aleš Kapica | skóre: 42 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je důležité vědět jak to bylo
    Já bych to spíš nazval - prodloužená agonie.
    Dalibor Smolík avatar 4.3.2012 23:26 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je důležité vědět jak to bylo
    Nojo, ale když potřebuji sehnat kvalitní ocel (např. chrom - nikl) musím čekat nejméně dva měsíce a to ještě v Třinci skoro klečet na kolenou. Dneska je to strategická surovina :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    5.3.2012 10:21 Vladimír Zima | skóre: 13 | blog: FREESOFTWARE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je důležité vědět jak to bylo
    hele když se nebude tavit v čechách bude se tavit jinde a my z toho budeme mít akorát větší gavno. :-) Takže buď rád že se taví v čechách.... Takhle by jsi mohl dojít také k závěru že proč my bychom si špinily republiku nějakým průmyslem, vyždit mužeme všechno dovážet? No a pak zjistíš že tu nidko nic neprodukuje, nic neumí, a ani nemá prachy na to si to koupit v ze zahraničí... :-) Prostě promin ale přesouvání průmyslu někam pryč z republiky je ze strategického hlediska pitomost! :-) Pochop že IT pracovníci v podstatě žádnou primární reálnou hodnotu netvoří, protože primár jsou výrobky a ne služby!!!
    5.3.2012 11:09 Aleš Kapica | skóre: 42 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je důležité vědět jak to bylo
    Problém není jen v tom že se tu taví. To bych bral jako nutné zlo. Problém je v tom, že z těchto kšeftů máme jako stát velké prd, protože většina zisků teče pryč.
    5.3.2012 11:18 Aleš Kapica | skóre: 42 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je důležité vědět jak to bylo
    Poněkud mi totiž neštymuje, jak na jednu stranu se do zblbnutí opakuje, jaké bohatství jsme za komunistů prožrali, ale už nikde ani zmínky o tom kolik práce ti lidé tady pro republiku odvedli zdarma, bez nároku na odměnu. Přitom výsledek té jejich práce, přes veškerou bagatelizaci měl svou hodnotu, kterou nakonec zase shrábnul ten stát. Místo aby jim to vykompenzoval vlastnickými podíly.
    5.3.2012 11:20 Aleš Kapica | skóre: 42 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je důležité vědět jak to bylo
    Nehledě na fakt, že na svůj vlastnický podíl měly nárok i obce na jejichž katastrech ten komplex - bez jejich souhlasu - vzniknul.
    5.3.2012 12:14 Vladimír Zima | skóre: 13 | blog: FREESOFTWARE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je důležité vědět jak to bylo
    No to je věc druhá. :-) Chtěl jsem tim říci že lepší fungující firma kterou mužeš kdykoli vyvlastnit než rezavějící rozvaliny. :-) Samozřejmě že mužem ze zahraničních firem vydindat víc, ale to by musela mít vláda koule a nemozek v anální části těla... :-(
    22.3.2012 16:12 j AM | skóre: 1 | blog: skeptik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je důležité vědět jak to bylo
    Správně, vyházet ty dělníky hned, ať se těch pár dalších let nemusí trápit v práci.
    4.3.2012 18:06 goldenfish | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je důležité vědět jak to bylo
    diky za potvrzeni. Tohle presne jsem potreboval o panu Kapicovi vedet. Ne, ze by se o tom uz kdysi nepsalo, odkud je, ale nejak mi to nedocvaklo.

    A co z toho plyne: Ze, kdyz uz odejdete do Prahy ci velkomesta, tak je uz pozde nadavat na to, jak je na tom venkov spatne..... Taky jsem tedy odesel z venkova (ci mensiho mesta nez Praha), ale prestal taky resit jeho problemy ci se o nich jen bavit.

    gf
    Pavel Kysilka - www.linuxsoft.cz
    4.3.2012 18:19 Aleš Kapica | skóre: 42 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je důležité vědět jak to bylo
    Právě proto, že jsem nezapoměl odkud jsem přišel jsem krajně nespokojen s tím, jak se chová novodobá věrchuška.

    Bezohlednost vůči občanům s patriotickým cítěním vůči Ostravě - potvrzená posledními komunálními volbami - je toho dostatečným důkazem.
    4.3.2012 19:09 goldenfish | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je důležité vědět jak to bylo
    Muj deda byl take par delsich let starostou. Kdybych mu rekl, ze mi neco v kraji vadi, tak by mi rekl, at se ptam, proc tomu tak je. A taky by mi rekl, at s tim neco delam, kdyz mi to vadi. Kdybych mu rekl, ze mi neco vadi v mem kraji a zil v Praze, tak o me prerazi nasadu z libovolneho naradi a to je na jeho hrobe tezka mramorova deska. A udelal by dobre. Neberte si tento priklad osobne. To ani nechci.

    Jenomze dneska uz je asi jina doba. Dneska se medializuje = keca se o tom pres internet. Svemu kraji v Praze nepomuzete. Tak to je.

    gf

    Pavel Kysilka - www.linuxsoft.cz
    4.3.2012 19:26 heh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je důležité vědět jak to bylo
    Situace dospela uz tak daleko, ze dokonce zkorumpovani komunalni politici podavaji zaloby na stat. Stat totiz neni ochoten ochranit sve obcany. Z pohledu obyvatele Ostravy nezmenite vubec nic, pokud legislativa dovoluje vytvaret prostredi k neziti, dokonce ani nedefinuje zadne sankce. To je na tom totiz nejhorsi.
    4.3.2012 19:36 goldenfish | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je důležité vědět jak to bylo
    Stat je instituce, ktera funguje predevsim proto, aby si lide mohli myslet, ze tu spinavou praci nebo vubec nejakou praci udela nekdo za ne.....

    gf
    Pavel Kysilka - www.linuxsoft.cz
    4.3.2012 19:48 heh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je důležité vědět jak to bylo
    To jsou demagogicke zvasty. 9 milionum obyvatel ČR je tento problem zcela ukradený, k tomu připočtěme mocnou Ocelářskou a odborářskou lobby, Opravdu si myslíte 22 poslanců MSK (a nedělejme si iluze, ze vsichni budou hlasovat pro blaho obcanu) zmeni platnou legislativu? Nam obycejnym obcanum uz zbyva snad jen aktivni odpor v rozporu se zakonem.
    msk avatar 6.3.2012 16:07 msk | skóre: 26 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je důležité vědět jak to bylo
    OT: jee, ja mam 22 poslancov? Super!
    4.3.2012 20:43 Aleš Kapica | skóre: 42 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je důležité vědět jak to bylo
    Ostravě nepomůže ani svěcená voda. Ale považuji za důležité, aby se vědělo, že ne všichni obyvatelé z toho kraje šli na ruku ocelářeské lobby. Chci aby se vědělo, že se vzniku tzv. "Velké Ostravy" bránili. A chci aby se vědělo, že o stavbě tohoto podniku rozhodli náckové a komanči i dnešní zastupitelé Ostravy se chovají stejně jako ti náckové!
    4.3.2012 21:26 goldenfish | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je důležité vědět jak to bylo
    Tak nejak zacinam chapat, co chcete rici. Mate zajimavej nazor, i kdyz mi pripada hodne nepraktickej a nesmyslnej.

    Bohuzel bez tech zlych lobistu by byla Ostrava treba jen malym chudym mestem. Zadne krajske mesto. Treba.

    Ono, kdyz rezignujete na zmenu, tak je uz zbytecne rikat, co se vlastne stalo a treba hledat viniky. Ano, ma to nejakou informacni hodnotu. Ale svet meni jini lide nez Ti, co pisi dejepis, to asi vedi...

    gf

    Pavel Kysilka - www.linuxsoft.cz
    gtz avatar 5.3.2012 20:48 gtz | skóre: 27 | blog: merlins | Brno - Venkov / Rosicko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je důležité vědět jak to bylo
    No Aleši, já jsem tam nedávno byl a nebylo to zase tak moc špatné. No, ale když jsem kličkoval mezi uličkama periférie a hledal jednu firmu no teda najednou jako kdyby bouchly kamna a já byl v Brně na Cejlu. Tolik kárek se železem jsem snad neviděl.

    Ale na té jedné Vaší ulici se pěkně a pekelně chlastá. Najde tam každý co chce.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    5.3.2012 21:46 Aleš Kapica | skóre: 42 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je důležité vědět jak to bylo
    To je mimochodem také důsledek poválečné imigrace. Starousedlíci se přešoupli na sídliště, kde už byly takové vymoženosti jako splachovací záchody a ústřední topení s teplou vodou a komanči do těch uprázdněných kolonií nastěhovali cigoše, kteří pak vypudili ten zbytek co se do kurníkáren původně odstěhovat nechtěl.

    Nevím, jestli tím chtěli ušetřit práci demoličním četám, či co. Každopádně tito spoluobčané dokázali velice rychle změnit původní dělnické kolonie k nepoznání.

    Když jsem viděl fotky Vítkovic z padesátých let, tak jsem nechtěl věřit vlastním očím. Dnes už je to zase opraveno, ale na konci devadesátých let byly Vítkovice a dnešní oblast Stodolní ulice nefalšovaný Bronx, obecně nazývaný "Morgen City".
    gtz avatar 5.3.2012 22:09 gtz | skóre: 27 | blog: merlins | Brno - Venkov / Rosicko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je důležité vědět jak to bylo
    Bronx? Byl jsi někdy po 22:00 v Brně? Cejl/Bratislavská nyní? To je Bronx a to se hodně zlepšilo oproti tomu co bývalo v Brně dříve. No v Ostravě jsem byl někdy kolem roku 1988 a večerní návrat z gospy na ubytovnu nebyl zrovna moc klidnou procházkou.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    5.3.2012 23:19 Aleš Kapica | skóre: 42 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je důležité vědět jak to bylo
    Existoval jsem v Brně od podzimu 1997 do podzimu 2000. Prakticky furt. A ano. Uznávám že tam poprvé a doufám že i naposled se mi pokoušela dát jedna partička na budku. Ovšem nebyli to cigoši, ale bílí zmrdi, co si je vzali jako záminku.

    Bylo to ve tři ráno, v baru na Úvoze. Napadli mě když jsem vycházel z hajzlíku. Měl jsem v žíle, takže jsem měl poněkud zpomalené reakce a krapet mi trvalo, než mi došlo, že do mě ten skrček, co se tak hnal na záchod tluče. Nebyl jsem tam však sám. Subtilní kolega Vondruška dopadnul mnohem hůř než já.

    A vůbec. O brňácích mám své mínění. Naštěstí existují jedinci, kteří ho vylepšují.
    gtz avatar 6.3.2012 21:03 gtz | skóre: 27 | blog: merlins | Brno - Venkov / Rosicko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je důležité vědět jak to bylo
    v baru na Úvoze.
    tam fuj a hnus tam chodilo hodně pochybných lidí. No nad Úvozem byly a jsou koleje a tam bylo hodně lidí z ciziny (do 1990). Tehdy za totáče to tam taky hodně žilo.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    6.3.2012 21:35 Aleš Kapica | skóre: 42 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je důležité vědět jak to bylo
    No nad Úvozem byly a jsou koleje..
    Ano. Tvrdého 5/7 Žilo to ještě za mne. Opíkačky na kolejní zahradě byly skvělé. Po roce 2000 už tam ale bydleli většinou jen suchaři. Jenže tou dobou už jsem studoval jen formálně a většinu času trávil v Praze.
    gtz avatar 6.3.2012 22:03 gtz | skóre: 27 | blog: merlins | Brno - Venkov / Rosicko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je důležité vědět jak to bylo
    No právě, tehdy se hodně chodilo k Elišce a od ní se chodilo tam kde bylo otevřené. A bar na Úvoze měl otevřeno dlouho. Jako okolním lidem se nedivím, že neměli rádi ty tmavší lidi, tam někdy býval bordel hodně dlouho do noci (tedy do r.90).
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Dalibor Smolík avatar 6.3.2012 09:31 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je důležité vědět jak to bylo
    Počátkem 90. let jsem často jezdil pracovně do Vídně a pak rovnou domů, jednou jsem měl ještě jednání v Brně ve strojírnách. Po pobytu ve Vídni mi Brno připadalo jako rozbombardované město po válce, fakt. To byl takový tristní pocit. Dnes se toho opravdu hodně změnilo, v Brně i v Praze. Ale stále to ještě není ono ..
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    5.3.2012 23:19 whistleblower
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je důležité vědět jak to bylo
    Ale tak to bolo vo všetkých mestách, v Prešove, Košiciach, alebo v pamiatkových rezerváciách ako je Levoča...Dnes sú tie historické jadrá opravené a opäť krásne.My sme mali v Prešove školu (FF UPJŠ) v centre mesta a z chodby sme sa dívali rovno do dvora, kde bývali Cigáni s kopou malých detí, pomedzi ktoré pobehovali skoro tak isto veľké potkany.

    Devastácia historických centier bola dôsledkom nevzdelanosti a nekultúrnosti vtedajších v tých ,,priekopníckych" časoch tzv. socializmu, ale potom vyrástla nová generácia už kultivovanejších ľudí,v 80. rokoch to bola už jedna z vecí, ktorá sa mimoriadne ostro kritizovaná pamiatkármi a aj verejnosťou. Už vtedy sa začalo s vysťahovávaním neprispôsobivých na nové sídliská, viď Luník IX - ďalšia blbosť,ktorá bola rovnako kritizovaná, viem to stopro, pretože mi nadriadený nakázal prepracovať jednu správu týkajúcu sa ,,riešenia cig. otázky" pre vtedajší odbor kult. KNV a ja som odmietla,takže ju prepracoval sám;-).

    Myšlienka,,rozptylu cigánskeho obyvateľstva" vychádzala z poznania, že tam, kde je veľká koncentrácia takýchto, kde žijú uprostred svojej kontrakultúry, izolovaní od majority, nie je na nich vytváraný tlak k zmene. A tiež z myšlienky, že v mestách, kde je vyššia životná a kult. úroveň sa resocializujú rýchlejšie. Tá akulturácia sa darila len tam, kde naopak ten silný tlak vytvárala dominantná kultúra majority (tam dochádzalo skôr k asimilácii). Počítalo sa aj s tým, že najprv musia mať títo ľudia vyššiu materiálnu úroveň, kvalitné bývanie, peniaze a pod.- a až potom sa u nich začnú vytvárať potreby vyššie.Akosi automaticky;-).

    Ibaže ako vždy a všetko, aj toto sa po..alo tým, že tie odporúčania odborníkov uvádzali do praxe vtedajší byrokrati pod vedením svojho predvoja, straníckych orgánov, a tým šlo len o "plnenie plánu" na papieri.Aby boli súdruhovia na ÚV spokojní, výsledky museli sedieť s plánom vytýčeným v dlhodobej koncepcii.

    Tak rozptýlili Rómov z likvidovaných osád, zbúraných za pomoci bágrov(namiesto kt. vznikli živelne postupne ďalšie) do veľkých miest s nedostatkom prac. síl v nie príliš vyhľadávaných odvetviach.Niektorí sa uchytili medzi bielymi, ale väčšina skončila v bytoch nižšej kategórie, teda v tých historických chátrajúcich budovách ako sociálne prípady...ak neušli späť domov a nepostavili si zbrusu novú chatrč.
    4.3.2012 19:19 heh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je důležité vědět jak to bylo
    Jestlize tu mame toxicke zivotni prostredi takoveho formatu, ze ekvivalent v cele EU neexistuje, a na svete lze podobne hodnoty skodlivin nalezt vyhradne v nejhorsich oblastech Ciny (kde si mimochodem z ekologie a lidskeho zdravi nic nedelaji), pak skutecne nechapu jak muze nekdo argumentovat zamestnanosti. Ta zrudna obludnost, ktera nas tady vsechny otravuje a zabiji, by mela davno byt zbrane a zbourana.

    Doporucuji shlednout tento Britsky dokument.

    msk avatar 6.3.2012 16:19 msk | skóre: 26 | blog: msk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je důležité vědět jak to bylo
    Otazka na ostravakov - to tam skutocne pri inverzii vyzera ako v uvedenom videu, alebo dal niekto pred kameru dramaticky hnedu foliu?
    6.3.2012 17:48 Aleš Kapica | skóre: 42 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je důležité vědět jak to bylo
    Někdy i hůř. Viz pohled na Mitall z Lysé.

    Sídliště Ostrava-Jih a Poruba, byly postaveny ve směrech odkud nejčastěji fouká. Bordel z Arcelloru a z Třince tak padá především v severovýchodním směru.

    Oproti minulosti se to jeví vizuálně lépe - klesnul podíl pevných a prachových částic. Ovšem sajrajty v podobě chemických sloučenin a nejrůznějších jedů vypouštějí vesele dál.
    4.3.2012 19:22 heh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je důležité vědět jak to bylo
    EXPOSURE (British documentary film)

    Pro všechny, kdo tu nežijí.
    Max avatar 4.3.2012 20:42 Max | skóre: 62 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je důležité vědět jak to bylo
    Děkuji za link, nevěděl jsem, že je Ostrava takový extrém :-/
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    5.3.2012 00:01 Mrkva | skóre: 21 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je důležité vědět jak to bylo
    No, aby se ten "dokument" dal brát vážně, měl by odpovědět (nebo se ji alespoň pokusit najít) na otázku kterou tam zmínila mluvčí té ocelárny - a tedy jak je možné, že se zdravotní situace zhoršuje navzdory utraceným miliardám za čistší provozy? Protože to je mnohem důležitější věc než "teď jsou tam problémy".
    5.3.2012 10:20 ruda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je důležité vědět jak to bylo
    Tady jde o to jestli ty miliardy byli skutečně utracené za čistší provoz a co to konkrétně znamená. Penězmi na čistší provoz může být míněna marketingová akce představující ekologické programy firmy. Vzhledem k tomu, kdo je v posledních letech v zodpovědných orgánech (např. na ministerstvu Drobil a Chalupa), věřím tomu, že to účelné rozhodně nebylo. Ta mluvčí řekla, že odmítají tu zprávu ČHMU, ale neřekla žádný argument, proč to odmítají.
    Max avatar 5.3.2012 10:50 Max | skóre: 62 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je důležité vědět jak to bylo
    Myslím, že to řekla, už si to přesně nepamatuji, ale mínila něco o tom, že mají špatné zdroje a o tom, že neprováděli měření přímo na místě (tzn. přímo v železárně).
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    5.3.2012 12:56 ruda
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je důležité vědět jak to bylo
    To neberu jako argument. Jako argument bych bral, že si třeba vypracují vlastní zprávu (a pokud platí miliardy na investice do snížení emisí, tak na takovou zprávu určitě mají), kterou zveřejní a bude možné to objektivně posoudit. Jenže ono se o mnoho líp lobuje, když nikdo nemá přesné informace.
    5.3.2012 13:38 Mrkva | skóre: 21 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je důležité vědět jak to bylo
    4.3.2012 19:37 heh
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je důležité vědět jak to bylo
    Další nazorne video.
    4.3.2012 22:02 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je důležité vědět jak to bylo
    opet se zde zcela prekrucuje historie a to me opravdu sere. Dovolte abych zejmena mladsim ctenarum objasnil, jak je to s tou Ostravou doopravdy. Ta situace tam na severu je totiz porad stejna, uz pred 100 lety to popsal jeden tehdejsi obcan - tehdy obvyklou formou basne, kdy popisuje osud jedne neprizpusobive obcanky, ktera patrne cekala na nejakou statni podporu. Tenkrat byl ovsem tenky stat  jak nam ho Necas dnes slibuje a proto to skoncilo, jak skoncilo. Provedme nyni rozbor tehdejsi zpravy
    Sel stary Magdon z Ostravy domu,
    v bartovske harende vecer se stavil,
    s rozbitou lebkou do prikopu spad.
    Plakala Marycka Magdonova!
    Jiz v prvnim versi nam autor ukazuje jeden ze zakladnich problemu obyvatelu Ostravska - alkoholismus. Dodnes se na tom nic nezmenilo, kdo videl nekdy fanousky Baniku Ostrava vi sve.
    Bez konce les se tahne Markyze Gera.
    Otcove kdyz zahynuli v dolech,
    smi si vzit sirotek otypku kolci.
    Co pravis, Marycko Magdonova?
    
    Marycko, mrznem a neni co jisti...
    Na horach, na horach plno je dreva...
    Burmistr Hochfelder videl te sbirat?
    Bude-li mlcet? Marycko Magdonova?
    
    Dalsi problem, rozkradani. Soukrome vlastnictvi je zakladni kamen spolecnosti, proc to obyvatele Ostravska nemohou pochopit je mi zahadou. Ale asi je to jednodussi proste jit neco ukrast, misto toho vzit misto pokladni v Tescu.
    Jeden skok na levo, po vsem je, po sem je.
    Cerne tvoje vlasy na skale se chytly,
    bile tvoje lice zbarvily se krvi!
    S Bohem bud', Marycko Magdonova!
    
    Na Starych Hamrech vzad, na svatem poli,
    bez krizu, bez kviti krci se hroby;
    tam lezi bez viry samovrazi.
    Tam lezi Marycka Magdonova!
    
    Skok ze skaly . Typicke reseni lidi, kteri si mysli, ze jejich problemy bude resit spolecnost. A pritom vime, ze to chce jen chtit. Je mozno se nechat srazit k zemi, ale vzdy je treba vstat a nenechat se u te zeme drzet.

    Vsimnete si prosim, ze problemy Ostravska zde byly uz tehdy, kdy jeste neexistovala EU, Paroubek jeste nebyl na svete a soc. demokracie jeste nenasekala dluhy. A presto uz tenkrat ty problemy. Jen jediny logicky zaver je mozny, lezi to na obcanech toho regionu.
    4.3.2012 22:25 Aleš Kapica | skóre: 42 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je důležité vědět jak to bylo
    Vidím, že pán je znalec. Mohl by si přečíst také něco od Filgase či Martínka - to je ještě větší masox.

    Jestlipak také ví, že průmyslovou Ostravu tehdy tvořily v podstatě pouze Vítkovice a Moravská Ostrava?

    Nedá mi to, abych se nepřilinkoval jeden obrázek z toho webu Nové Huti, který je zcela typický.

    Před vybudováním Nové huti to byla zemědělská oblast, kterou dnes najdete tak někde v oblasti jižních čech. Pole, louky, lužní lesy a rybníky. Nechápu to nutkání ostravských zastupitelů pro mrzký peníz kurvit co se dá. Typickou ukázkou je tzv. "nová Karolina". Za těžké prachy revitalizovali území staré koksovny, aby tam nakonec místo původní občanské zástvaby postavili odpornou kostku, která ze všeho nejvíc připomíná Fukušimu.

    Nic proti, ale to už i ta stará koksovna, kterou ještě pamatuji, byla menší ohavnost.
    Bluebear avatar 4.3.2012 23:21 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je důležité vědět jak to bylo
    Dalsi problem, rozkradani. Soukrome vlastnictvi je zakladni kamen spolecnosti, proc to obyvatele Ostravska nemohou pochopit je mi zahadou.

    Já ti nevím. Situace: prachy nula, hrozí akutní smrt zimou mně a mé rodině. Co s tím? Půjdu nakrást dříví. Je to společensky špatně? Jistěže. Spořádaný občan by tiše scípl. Jenže mně je společnost u prdele, chci přežít. Udělal bych to samé, až na to, že na rozdíl od Maryčky Magdónovy bych se nenechal sebrat tiše - snažil bych se vzít maximum žandárů do pekel s sebou.

    Ale asi je to jednodussi proste jit neco ukrast, misto toho vzit misto pokladni v Tescu.

    Jsem přesvědčen, že kdyby to šlo, Maryčka by vzala jakoukoli práci. Zjevně nebyla vychovaná jako asociál, vždyť se kdovíkolik let starala o fůru dětí, zatímco starý Magdón smrděl v hospodě. (Asociálové navíc obvykle nepáchají sebevraždy, ti bojují do posledního dechu, protože jim chybí ten pocit "zasloužím si trest, vzdám to".)

    Jenže práce prostě nebyla. Ono tehdy neexistovalo Tesco a pokladní, a byl to hornický kraj. Co může nabídnout za práci chudé ženské, nepříliš hezké, protože zničené léty starostí?

    Typicke reseni lidi, kteri si mysli, ze jejich problemy bude resit spolecnost. A pritom vime, ze to chce jen chtit. Je mozno se nechat srazit k zemi, ale vzdy je treba vstat a nenechat se u te zeme drzet.

    Blbost. Maryčka nežádala společnost o pomoc, naopak, pomohla si sama. Odmítla poslušně zmrznout, vstala a šla nakrást dřevo. Dopadla stejně blbě. To je to pravé poučení, které zní: pokud svět rozhodl, že jsi v prdeli, jsi v prdeli. Tečka. Nepomůže ti nic, ani společnost, ani nikdo jiný. Pokud se svému ortelu postavíš, budeš za záporáka, asociála, zloděje, a nakonec tě stejně dostanou. Jediné, co můžeš, je zlikvidovat pár minionů, aby to neměli tak snadné.

    Člověk může stokrát chtít, chtít z celého svého srdce a i dalších orgánů, a nezmění se vůbec nic. Může třeba být připraven prodat svou duši, ale ouha, žádný ďábel není k mání, nikdo ji nechce. Probuď se, pohlédni do tváře vesmíru a budeš ječet nepříčetnou hrůzou, protože nejsi NIC a tvá vůle nic neznamená. Sebevědomí, prosazování sebe sama, asertivita, sebedůvěra, "pomoz si sám", to všechno jsou prázdné řeči, vějičky určené pro uklidnění těch šťastnějších, aby mohli věřit, že ti nešťastní si za svou bídu mohou sami. Houbeles. Prostě se octli na špatné straně. Příště to může být kdokoli z nás.
    I love the asylum, my own padded cell / I'll stay here forever for outside it's hell...
    Dalibor Smolík avatar 4.3.2012 23:30 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je důležité vědět jak to bylo
    pokud svět rozhodl, že jsi v prdeli, jsi v prdeli.
    Tohle naprosto odmítám přijmout. Je třeba udělat vše, co je možné. Pokud i přesto v té prdeli budu,aspoň si řeknu, že jsem nic nezanedbal.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Bluebear avatar 4.3.2012 23:33 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je důležité vědět jak to bylo
    Jistě, udělal bych to také, ale dopadli bychom přesně jako Maryčka Magdónova, resp. asi by to pár těch žandárů odneslo.
    I love the asylum, my own padded cell / I'll stay here forever for outside it's hell...
    Dalibor Smolík avatar 4.3.2012 23:47 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je důležité vědět jak to bylo
    Jasně. Maryčka neměla kalašnikova :-)))
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    6.3.2012 19:34 Vinicius
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč je důležité vědět jak to bylo
    Po r. 1945 přes veškerou snahu, jim tato samostatnost nebyla vrácena, neboť se rozjetý projekt komunistům náramně hodil do krámu.

    Pochybuji, že by ten projekt vůbec nějaký režm nechal kdy ležet ladem. V poválečné situaci nám projekty, technologie, stroje a součástky zděděné po třetí říši přišly vhod třeba v rámci tzv. válečného doběhu.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   Powered by Hosting 90 Server hosting
    © 1999-2013 Argonit s. r. o. Všechna práva vyhrazena.