Man Yue Mo z GitHub Security Lab se podrobně rozepsal o již opravené zranitelnosti CVE-2023-6241 v Arm Mali GPU umožňující získání roota na telefonu Pixel 8 s povoleným MTE (Memory Tagging Extension).
V San José probíhá vývojářská konference NVIDIA GTC 2024. CEO společnosti NVIDIA Jensen Huang měl dvouhodinovou keynote, ve které představil celou řadu novinek: NVIDIA Blackwell platform, NVIDIA NIM microservices, NVIDIA Omniverse Cloud APIs, Project GR00T, …
Byly zpracovány a na YouTube zveřejněny videozáznamy jednotlivých přednášek z letošního Installfestu.
Od 21. do 23. března proběhnou Arduino Days 2024. Sledovat bude možné oficiální streamy. Zúčastnit se lze i lokálních akcí. V Česku jsou aktuálně registrovány dvě: v Praze na Matfyzu a v Poličce v městské knihovně.
Letošní ročník konference LinuxDays se uskuteční o víkendu 12. a 13. října, opět se potkáme v pražských Dejvicích na FIT ČVUT. Také během letošního ročníku nás budou čekat desítky přednášek, workshopy, stánky a spousta doprovodného programu. Aktuální dění můžete sledovat na Twitteru, Facebooku nebo na Mastodonu, přidat se můžete také do telegramové diskusní skupiny.
Byla vydána nová major verze 2.0.0 a krátce na to opravné verze 2.0.1 open source online editoru Etherpad (Wikipedie) umožňujícího společné úpravy v reálném čase.
Matematický software GNU Octave byl vydán ve verzi 9.1.0. Podrobnosti v poznámkách k vydání. Nově je preferovaný grafický backend Qt a preferovaná verze Qt 6. V tomto vydání byly přepracovány funkce pro převod čísel z desítkové soustavy. Jako obvykle jsou zahrnuta také výkonnostní vylepšení a zlepšení kompatibility s Matlabem.
Společnost PINE64 stojící za telefony PinePhone nebo notebooky Pinebook publikovala na svém blogu březnový souhrn novinek. Vypíchnout lze, že pracují na virtuálním asistentu PineVox a zatím bezejmenných sluchátkách na lícní kosti (bone conduction).
Hyprland, kompozitor pro Wayland zaměřený na dláždění okny a zároveň grafické efekty, je již dva roky starý. Při té příležitosti byla vydána verze 0.37.0 (a záhy opravná 0.37.1 řešící chybu ve vykreslování oken). Nově závisí na knihovně hyprcursor, která poskytuje škálovatelné kurzory myši.
# glxinfo | grep -i dri #Nam NVIDIA GeForce2 a ovladac od nvidie. Jak je na tom vykonostne ovladac pro nvidii z x.org a original binarka od nvidie? Testoval to nekdo? Zaslechl jsem cosi o tom, ze uz i ovladac x.org umi neco akcelerovat. Posledni namet k debate: Na jake nejslabsi konfiguraci je hratelny Doom3 (linux verze)?
radeon
z Xek, glxinfo nevypisuje dri, ale
$ glxinfo name of display: :0.0 display: :0 screen: 0 direct rendering: Yes server glx vendor string: SGI server glx version string: 1.2 : :DRI funguje obecne. Viz LinuxQuestions.
# glxinfo | grep -i 'direct rendering' direct rendering: YesNicmene v mailinglistu DRI ctu:
Question: Is it possible to make nvidia cards work with current dri (is it planned if not now)? Answer: No, it is impossible because NVIDIA does not release documentation for their chips. At one point NVIDIA provided a source package for their older TNT/TNT2 cards which was obfuscated. Utah-GLX project has a driver for older NVIDIA cards based on that source release, but it doesn't support anything newer than GeForce cards and would take a lot of work to adapt to DRI. (It also has some bugs I think..) Comment: "Older" here means nv20-series and earlier. the nv20 series was the Geforce 3Ti and 4Ti. So, older than anything you'll find at Fry's, but not entirely out of circulation. The original nvidia code drop looks very similar to the code that's in Utah, and the open nv driver; unadorned hex numbers everywhere. It's not obfuscated the way the closed nvidia driver is. The function, variable, and(to some extent) register names are all meaningful, but the values are underdocumented. The Utah driver assuredly has bugs, but so does DRI, so does every driver. I don't know of anyone working to port the utah driver to DRI, though some people have threatened to do so in the past.V jinem vlakne tamtez se pise
Sorry, DRI doesn't have an open nvidia driver, and the closed nvidia driver doesn't use the DRI infrastructure, so you're on the wrong list.A nejzasadnejsi informace nakonec
Question: I have the nvidia.com drivers, and I want to find out how to get it to work like it is on Slackware, where it says it has DRI even though I'm using nvidia drivers. Without this, 3D graphics are unbearably slow, and quickly use up all of my 1gb of ram. Is there a way to find out information about what DRI is doing? Answer: Let me clarify this. DRI is not the same as "direct rendering". On Slackware it probably says "direct rendering: Yes", which is correct, but it's not DRI. DRI is the drirect rendering infrastructure used by the free 3D drivers in XFree86 and some non-free binary drivers. NVidia uses their own infrastructure for direct rendering.Z toho usuzuji, ze DRI neni obecne pouzitelne a z odkazu na inetu odhaduji, ze je primarne spojeno s kartami ATI.
7676 frames in 5.0 seconds = 1535.200 FPS 8405 frames in 5.0 seconds = 1681.000 FPS 8474 frames in 5.0 seconds = 1694.800 FPSOstatne hry ani nehraju :)
~ $ glxgears 31090 frames in 5.0 seconds = 6218.000 FPS 32106 frames in 5.0 seconds = 6421.200 FPS 32100 frames in 5.0 seconds = 6420.000 FPS 32097 frames in 5.0 seconds = 6419.400 FPS 32126 frames in 5.0 seconds = 6425.200 FPS 32100 frames in 5.0 seconds = 6420.000 FPS 32110 frames in 5.0 seconds = 6422.000 FPS 32077 frames in 5.0 seconds = 6415.400 FPS
nVidia GF6600GT
glxgears Loading required GL library /usr/X11R6/lib/libGL.so.1.2 8318 frames in 5.0 seconds = 1663.600 FPS 10754 frames in 5.0 seconds = 2150.800 FPS 11250 frames in 5.0 seconds = 2250.000 FPS 11221 frames in 5.0 seconds = 2244.200 FPS 11252 frames in 5.0 seconds = 2250.400 FPS 11234 frames in 5.0 seconds = 2246.800 FPSnení já mám Athlon 1700+ 256 mb ram a Ati 9200
Tiskni Sdílej: