abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 17:55 | IT novinky

    Společnost Volla Systeme stojící za telefony Volla spustila na Kickstarteru kampaň na podporu tabletu Volla Tablet s Volla OS nebo Ubuntu Touch.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 17:44 | IT novinky

    Společnost Boston Dynamics oznámila, že humanoidní hydraulický robot HD Atlas šel do důchodu (YouTube). Nastupuje nová vylepšená elektrická varianta (YouTube).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:11 | Nová verze

    Desktopové prostředí LXQt (Lightweight Qt Desktop Environment, Wikipedie) vzniklé sloučením projektů Razor-qt a LXDE bylo vydáno ve verzi 2.0.0. Přehled novinek v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:22 | IT novinky

    Nejvyšší soud podpořil novináře Českého rozhlasu. Nařídil otevřít spor o uchovávání údajů o komunikaci (data retention). Uvedl, že stát odpovídá za porušení práva EU, pokud neprovede řádnou transpozici příslušné směrnice do vnitrostátního práva.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 05:33 | Zajímavý článek

    Minulý týden proběhl u CZ.NIC veřejný test aukcí domén. Včera bylo publikováno vyhodnocení a hlavní výstupy tohoto testu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    včera 04:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 3.5.0 svobodné implementace protokolu RDP (Remote Desktop Protocol) a RDP klienta FreeRDP. Přehled novinek v ChangeLogu. Opraveno bylo 6 bezpečnostních chyb (CVE-2024-32039, CVE-2024-32040, CVE-2024-32041, CVE-2024-32458, CVE-2024-32459 a CVE-2024-32460).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:11 | Nová verze

    Google Chrome 124 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 124.0.6367.60 přináší řadu oprav a vylepšení (YouTube). Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 22 bezpečnostních chyb. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 02:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.3 z Debianu vycházející linuxové distribuce DietPi pro (nejenom) jednodeskové počítače. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Novinkou je vlastní repozitář DietPi APT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.4. 18:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 125.0.1, první verze z nové řady 125. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Vypíchnout lze podporu kodeku AV1 v Encrypted Media Extensions (EME). Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 125.0.1 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    16.4. 16:44 | Nová verze

    Valkey, tj. svobodný fork již nesvobodného Redisu, byl vydán v první stabilní verzi 7.2.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (65%)
     (11%)
     (2%)
     (21%)
    Celkem 505 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Prosim pomoc s vyberom RAM

    18.8.2008 09:34 | Přečteno: 1124× | other

    Chcel som upgradovat jeden pc. Malo by to Pentium III (asi). A chcem sa popytat ake tam idu Ramky.

    Na krabici od dosky som precital: QDI VIA apollo pro+ advance 5/133 (Advance 5 , 133FSB) Momentalna RAM je PC100 32MB. Jedna sa o masinu s 533MHz CPU. Takze moja otazka znie, ake tam idu RAM ? Predpokladam ze 100 resp. 133Mhz , 168 pinove SDRAM (??).

    Keby mal niekto doma take RAM (okolie Blavy alebo Nitry), tak ich hned berem : ))        

    Hodnocení: 40 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    =^..^= AmigaPower® avatar 18.8.2008 09:47 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosim pomoc s vyberom RAM
    Kdybys napsal o tejden a pár dní dřív, dal bych ti 128+64MB, byl jsem s kočkama v Bratislavě na výstavě, teď už je to v pr... :-(
    18.8.2008 09:54 guns | skóre: 4 | blog: marian | Nitra
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosim pomoc s vyberom RAM
    dik za ochotu. Dufam ze ste to na vystave poriadne rozbili : ))
    nocturne e moll, ballade F major, ...
    =^..^= AmigaPower® avatar 18.8.2008 09:59 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosim pomoc s vyberom RAM
    Dostali jsme co jsme chtěli, možná i trošku víc... ;-)
    20.8.2008 16:33 anicka | blog: ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosim pomoc s vyberom RAM
    To mi připomíná: Byla jsem na výstavě ve Stromovce přinést nějaké žrádlo útulkovým kočkám, neměla jsem ani katalog... ale bílá ufoidní obludka ověšená medailemi z Polska se nedala zaměnit :-) Musím ji zcela nečekaně pochválit, naživo nevypadá zdaleka tak strašlivě jako na fotkách, vlastně je svým způsobem moc pěkná (to máš asi radost z takové pochvaly, viď - ale myslím to upřímně a je to mnohem víc, než bych do sebe řekla :-)).

    Říkala jsem si, že se po Tobě zkusím poohlédnout, ale viděla jsem tam jen Tvou slečnu :-)
    ^D
    David Ježek avatar 18.8.2008 09:56 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosim pomoc s vyberom RAM
    1) vyuzitelne tam imho budou max 100mhz pameti, ael zasejc cipset umi gigo, coz by znacilo podporu 256MB modulu

    2) 533mhz s FSB100 P3 snad ani nebylo, tipuju to i s ohledem na cipset na celeron (ze by umel coppermine pochybuju, ale treba se pletu)

    3) to se vyplati upgradovat? i ta deska s celerem 220 stoji blbych 1200 a vykon je radove vetsi.
    =^..^= AmigaPower® avatar 18.8.2008 10:02 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosim pomoc s vyberom RAM
    ...aha, já mam 133mhz, takže by z toho asi stejně nic nebylo...
    18.8.2008 10:14 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosim pomoc s vyberom RAM
    Vetsi frekvence neni problem :-)
    18.8.2008 10:21 Khell
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosim pomoc s vyberom RAM
    Dobrá zpráva je, že s ohledem na non-Intel chipset vám tam půjdou +/- libovolné SDRAMy (chipsety VIA byly o poznání méně vybíravé, než soudobé Intely) a že vám tam půjde teoreticky nacpat i ještě poměrně zajímavý objem RAM (klidně kolem 1 GB).

    Špatná zpráva je, že chipsety VIA netrpěly zrovna velikou paměťovou propustností, ale vyložená tragedie to snad nebude.

    Pro ostatní - chipsety VIA jsou na rozdíl od Intelů asynchronní a to na obě strany.

    Ale chtělo by to znát přesný typ procesoru, nejlépe výpis CPUID.
    18.8.2008 11:52 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosim pomoc s vyberom RAM
    tak tak.. mam IBM s VIA chipsetom a isla hociaka RAMka.. naopak, predchadzajuci compaq nebral ani jednu 256 MB, aj ked teoreticky to podporovala doska (intel)
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    pol128 avatar 18.8.2008 11:20 pol128 | skóre: 18
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosim pomoc s vyberom RAM
    vidim to na ebay.
    Max avatar 18.8.2008 12:07 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosim pomoc s vyberom RAM
    Nemá cenu srát se se starým PC ;-). Za pár korun máš new desku s integrovanou grafikou, dobrý procák a 2GB paměti ani nevíš jak ;-). Udržovat šrot se nevyplácí, ani ta cena těch pamětí nejni uspokojivá. Tyto staré šroty stojí stejně jako ty úplně nového paměti.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    18.8.2008 12:40 Smajchl | skóre: 39 | blog: Drzy_Nazory | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosim pomoc s vyberom RAM
    Mas pravdu, potreboval jsem desku a pamet do staryho pocitace - celeron 2Ghz a zjistil jsem ze koupit novy pocitac vyslo levnejc - Pentium 4 3Ghz, 1GB ram, 160GB SATA za 2200 Kc :-)
    My máme všechno co chcem, my máme dobrou náladu!
    18.8.2008 15:43 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosim pomoc s vyberom RAM
    Připojuju se k tomuhle názoru. Vyhodit základovku i s pamětí. Sebelevnější board s integrovanou grafikou, možná postačí i integrovaný procesor a 1-2 moduly DDR2 a není co řešit. Odpadnou problémy se zastaralým BIOSem, bude zaručeně funkční USB 2.0 i lepší síťovka. Jenom je třeba se kouknout, aby zvolená deska nebyl úplně výběhový model.
    "Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
    21.8.2008 00:25 Zdeněk Válek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosim pomoc s vyberom RAM
    Nesouhlasim. Ty starší počítače jsou sice výrazně pomalejší ..., ale mají i výhody, především mnohem větší spolehlivost a životnost. Nový HW odchází mnohem častěji a dříve (vycházím ze zkušenosti). Takže záleží na tom, co s tím PC chce dělat. A navíc RAMky (konkrétně tyto, po 512MB/ks) jsem už viděl za cenu mnohem menší, než úplně nové paměti, chce to jen mít štěstí.

    Já osobně používám cca 10 let starý PC (podobný jako zmiňovaný PIII, tedy 900MHz, 512MB133MHzRAM) a vím, že se blíží nákup nového. Představa, že mi ten nový za 3 nebo 4 roky (nebo za měsíc - záruka to řeší jen částečně) odejde mě ale děsí. U mě je totiž morální životnost PC odlišná, než u výrobců, nepařím hry.
    Max avatar 21.8.2008 14:14 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosim pomoc s vyberom RAM
    Nu, právě, že moc spolehlivé také nejsou :(. Osobně mám zkušenosti s pár starýma šrotama, co běží jako servery, dále několik desktopů a musím říci, že řešení některých problémů je v nedohlednu :-/.
    Např. dost(řekl bych většina) postarších desek má nafouklé kondíky a to už začne člověku vrtat v hlavě, zda to má dál provozovat jako server (nebo zda to náhodné tuhnutí je tím, nebo ne, vyteklý sice nejsou, ale to nic neznamená). Kompatibilita pamětí je také skvělá :(. Další problém vidím ve zdrojích. Zdroj jede, všechno šlape a za měsíc zjistíš, že celý ulici blbne televize, sousedovi nejede satelit. No bodeď by jel, když ten zdroj je dokonalá rušička :-/. A spousty dalších a dalších problémů :(. Jedinou výhodu ve staršách šrotech jsem viděl v tom, že mají malou spotřebu. Na druhou stranu, máme tu stejně integrované grafiky, procesory s označením extra spořivé, účinější zdroje, takže ve finále bych volil jednoznačně novější stroj.
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    18.8.2008 12:20 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosim pomoc s vyberom RAM
    I kdyby stavajici pameti jeli na 100Mhz, tak 133Mhz pameti pojedou taky. Kromtoho dnes uz 100Mhz pameti uz nekoupis.

    Problem spis muze byt v tom ze starsi MB (a to by mohl byt tvuj pripad) nedokazi adresovat novejsi typy SDRAM, ktere maji tusim 64bit sirku, starsi meli jen 32bit sirku (myslim ze ty bity jsou takhle, nevim presne ale pro predstavu to staci). Kdyz das 64bit pamet do desky co umi jen 32bit tak ji tam uvidis s polovicni velikosti, protoze tu druhou pulku proste neumi adresovat.

    Proto se prodavaji i pameti "do starsich MB", ktere ti tam budou fungovat.

    Z nabidky CZC tedy tahle:

    http://www.czechcomputer.cz/product.jsp?artno=23521

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    18.8.2008 12:25 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosim pomoc s vyberom RAM
    Jinak frekvence CPU FSB bude 133Mhz protoze 533/4=133.25Mhz. Nicmene 32Mb moduly se snad ani 133Mhz nevyrabely. Pokud to na tom modulu neni napsany, tak se jeste podivej v biosu na nastaveni pameti. Pokud tam nebude primo freklvence ram, bude tam neco jako Sync/Async. Sync je ze to jede na stejny frekvenci jako cpu (133) a Async je ze ram maj svuj generator hodin a pameti muzou jet pomalejc (133 cpu, 100 ram) nebo i rychlejchc (100 cpu, 133 ram).

    Dluzno dodat ze pokud je to opravdu PIII a ne celer, tak po dodani pameti na alespon 256 to opravdu pojede bez zasadnich problemu. Sam jsem takhle resuscitoval uz nekolik PIII. Ta posledni PIII-550 ma tusim kolem 200Mb ram a jede tam Arch Linux s KDE bez vetsich problemu.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    18.8.2008 12:52 Khell
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosim pomoc s vyberom RAM
    Problem spis muze byt v tom ze starsi MB (a to by mohl byt tvuj pripad) nedokazi adresovat novejsi typy SDRAM, ktere maji tusim 64bit sirku, starsi meli jen 32bit sirku (myslim ze ty bity jsou takhle, nevim presne ale pro predstavu to staci). Kdyz das 64bit pamet do desky co umi jen 32bit tak ji tam uvidis s polovicni velikosti, protoze tu druhou pulku proste neumi adresovat.
    Nezlobte se, ale to, co jste tady vyplodil, je někde na pomezí pověry a blábolu.

    O nějakou šířku tady vůbec nejde, ta je u SDRAM vždy stejná (64bit), tady jde naopak o tzv. hustotu paměťových modulů (a s tím občas zaměňovanou jedno- či oboustrannost modulů).

    Tady budiž řečeno, že chipsety Intel (především populární i440BX a starší) tahají v oblati podporovaných pamětí za mnohem kratší konec provazu, než chipsety VIA (BX uměl hustotu max. 128 MBit, VIA umí 256 MBit, i815 dtto., ale tam je zas hloupě omezená maximální velikost paměti na 512 MB). Tedy speciálně právě kvůli i440BX jsou v prodeji "paměti do starších desek" (= 128 MBit), ale to není tento případ (i440BX je mezi lidmi až nepříčetně mnoho, což bylo zaviněno prostým faktem, že Intel nebyl schopen dodat adekvátního následníka tohoto chipsetu - i820 byl jeden velký průšvih a i815 by určen pro poněkud "lehčí" konfigurace, viz výše).
    18.8.2008 12:54 Khell
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosim pomoc s vyberom RAM
    oprava: místo "hustotu paměťových modulů" má samozřejmě být "hustotu použitých paměťových chipů".
    18.8.2008 14:36 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosim pomoc s vyberom RAM
    OK, dik za info..

    Takze zamenime slova sirka a hustota a opravime mnou uvadena cisla a jsme tam kde jsme byly.

    Kazdopadne diky zua info ze se to tyka jen i440BX. Ten cipset je tak extremne rozsirenej ani ne tak proto ze by intel nebyl schopnej vydat lepsi, ale proste proto ze je rock stable a dam za to prsty do ohne. Lidi ho proto braly utokem.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    18.8.2008 15:52 Khell
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosim pomoc s vyberom RAM
    Máte naprostou pravdu... přesto mi nezbývá než konstatovat, že z hlediska tech. supportu, resp. potřeby navyšovat objem paměti v počítačích je to opravdu "bolehlav", protože je to v podstatě jediný t.č. relativně běžně používaný chipset s podporou SDRAM, který "nepapá" moduly s 256 Mbit chipy... (samozřejmě, staré Intely, VIA i ALi jsou na tom mnohdy ještě hůře -64Mbit to jistí-, těch však naštěstí nikdy nebylo v oběhu tolik jako právě BX).
    18.8.2008 15:40 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosim pomoc s vyberom RAM

    QDI Advance 5/133 zvládne 3×256 MiB PC133 SDRAM. Viz http://www.qdigrp.com/qdisite/eng/products/A5-133.htm.

    18.8.2008 16:02 Jimmy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosim pomoc s vyberom RAM
    Použitý chipset VIA Apollo Pro 133 podporuje až 1,5GB RAM, ale výrobce desky to v té době asi neměl jak vyzkoušet a proto píše jen o 3x 256MB. Mám v notebooku jen nepatrně novější chipset VIA Apollo Pro 133A a 2x 512MB mě tam běhá bez problémů (ve spojení s P3-M 1,2 GHz).
    18.8.2008 17:57 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosim pomoc s vyberom RAM
    Co zkusit aukro?
    Baník pyčo!
    xxxs avatar 19.8.2008 18:50 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Prosim pomoc s vyberom RAM
    mam tu jednu sdram apacer 128MB/133MHz a nejaku no name 133MHz, asi 32MB. okrem ineho tu mam celkom dost bordelu. tristovkove zdroje asi dva funkcne a dva nefunkcne, nejake horsie citajuce, alebo sa prehrievajuce napalovacky, nefunkcny, ale kompletny notebook acer 486 dx2(rozobraty), stare disky, mozno niektore aj funguju, funkcna mikro doska s celerom 600, funkcny modem origo, funkcna via rhine 100Mbit, funkcna nvidia riva 2 a nejake dve dalsie grafiky co hadzu artefakty a perla nakoniec, usporne sa tvariaca doska, mozno pojde, ak sa vymenia tri kondiky. obrazok na http://www.mhaataja.net/Tarjonta.htm

    darujem za odvoz a slub ekologickej likvidacie zvysku. som z blavy.

    a niekde sa mi tu povaluje aj duron 700, funkcny.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.