Portál AbcLinuxu, 16. dubna 2024 14:49


Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
kozzi avatar 19.1.2008 13:34 kozzi | skóre: 55 | blog: vse_o_vsem | Pacman (Bratrušov)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrat proti adsl
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ono je to tezky porovnávat. Ano wifi může za určitých podmínek komkurovat. A pokud má člověk v dosahu dobrýho ISP který poskytuje kvalitní wifi služby tak si raděj zvolím to než nějaký dsl. Ale pro spoustu míst je dsl jediným řešením jak být připjen do internetu.
Linux je jako mušketýři "jeden za všechny, všichni za jednoho"
19.1.2008 13:42 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrat proti adsl
Souhlas, on je taky dost rozdíl v tom, jestli to ADSL bude od Ou tů nebo jestli mají v oblasti připojení i jiní (skuteční, ne jen reselleři O2) operátoři. A i přesto, že v posledních dnech se už hnuly ledy, pořád je třeba připočítat nějaké ty tři stovky za paušál za telefon.
Luk avatar 19.1.2008 15:54 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrat proti adsl
on je taky dost rozdíl v tom, jestli to ADSL bude od Ou tů nebo jestli mají v oblasti připojení i jiní
Rozdíl je prakticky jen v tom, jestli tam je/není FUP (resp. platba za nadlimitní data). Ještě se to u některých rychlostí liší v rychlosti uploadu. Ale i připojení od kyslíku je podstatně spolehlivější než téměř jakékoli bezdrátové připojení (o těch v bezlicenčních pásmech nemluvě).
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
19.1.2008 13:40 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrat proti adsl
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jake mate s danym tematem osobni zkusenosti?
20.1.2008 12:51 laco
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrat proti adsl
Zkušenost s wifi: Když padá sníh nebo se objeví bouřka tak wifi na dost dlouho vypadne... Jednou zahřmělo v pátek odpoledne, wifi okamžitě vypadlo a začalo jít až v úterý ráno, což jsou cca čtyři dny...
Luboš Doležel (Doli) avatar 20.1.2008 15:30 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrat proti adsl
Hmm, jedu na 5 GHz, dál do města to jde na 10 GHz spojích a za výpadky může vždy buď 1) admin 2) bouřka, která něco zničí.
20.1.2008 17:43 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrat proti adsl
Jo, proti živelným katastrofám nic nezmůžeš. A proti bouřce taky ne.
Quando omni flunkus moritati
20.1.2008 19:52 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrat proti adsl
Ostatně proti adminům také ne.
vencour avatar 20.1.2008 21:03 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrat proti adsl

To je ale všude, na dsl i wifi.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
20.1.2008 22:28 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrat proti adsl
Zkušenost s wifi: Když padá sníh nebo se objeví bouřka tak wifi na dost dlouho vypadne... Jednou zahřmělo v pátek odpoledne, wifi okamžitě vypadlo a začalo jít až v úterý ráno, což jsou cca čtyři dny...
Pokud mas spatny anteny tak to delat muze, ale "WiFi" je to posledni, kdo za to muze. Spis ten kdo to instaloval a spravuje.
www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
19.1.2008 13:40 JK
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrat proti adsl
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nemaji. Pár komunitních Wi-fi sítí jsem v dobách diktátu Telecomu postavil. V té době to bylo fakt terno. Jenže většina z nich přišla na to, že se z toho dá dělatz pěknej bussines. Dneska nakupují konektivitu ve velkém (mají více možností a lepší výběr i ceny) a docela na tom vydělávají. Velký satan Telecom už neexistuje a ono sousedské vypomáhání se jaxi vytratilo. Wi-fi komunita už nemá svého velkého nepřítele a ztratila smasl své existence.

Nechci to paušalizovat, ale pokud člověk nevyžaduje specifické mobilní řešení je dnes Wi-fi už nejhorší možnost. Ve větších městech je éter už tak zarušený, že kvalita je otřesná. Kdejaký wariot jede přes zesilovač, a porušuje tak všechny limity ČTU. Ostatní, aby přežili to pak dělají také. Nakonec to zkončí na neustálém přehazování kanálů, aby prospustnost byla aspoň uspokojivá.

Cena ADSL šla již hodně dolů, a například Radiokomunikace mají fakt dobrou nabídku. Takže určitě bych šel do ADSL. já mám výhodu, že mám d domě kabelovku. A Kabelovka je dnes ještě lepší možnost než ADSL. člověk neplatí přímé nebo skryté výpalné Telefonice za použití její linky, i když její služby nevyužívá. Za 5-kilo má člověk fakt skvělou službu. Na d kabelovku není.
19.1.2008 13:52 Kroko | skóre: 22
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrat proti adsl
No ono jak se to veme a taky kde. Třeba ve Znojmě je situace taková, že internet přes kabelovku nehrozí. Adsl jasně, ale jednak tam je FUP (nejsem notorickej zálohovač internetu) ale abych se děsil když si chci občas stáhnout třeba nějaké nové distro na vyzkoušení apod. tak je FUP na 2 věci. A pak cena adsl třeba 400kč za 2MBit není hrozná ale k tomu dalších několik set jako výpalné telekomu ? Teď platím 500kč zhruba za linku 600/300 + pevnou IP, jedu přes wifi spojení a jsem spokojen. Jasně rychlost je nižší, ale na běžné prohlížení netu to bohatě postačuje a nějaké to občasné stažení větší věci si počkám. Hlavní je že mě neomezují žádné FUP apod. takže nemusím mít strach, kdy mi skrouhnou rychlost nebo zaplatím data navíc. Na druhou stranu je potřeba si hodně vybírat, měl jsem wifi od jiné společnosti a to byl jeden výpadek za druhým a neustálé problémy.
http://kroko.evesnight.net
19.1.2008 14:05 JK
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrat proti adsl
Kvalitní provider tě neomezuje FUPčkem. Jak jsem řekl. Koukni na české radiokomunikace Vyřizoval jsem to otci a mohu jen doporučit.
19.1.2008 14:22 Joj
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrat proti adsl
Připojení přes ADSL neznamená automaticky nějaký drastický FUP. To je FUD :-D Běžně mám doma celkový měsíční download kolem 30-40 GB, někdy to ovšem je i 200 GB a obětí zpomalení jsem se ještě nestal. Možná že stahovači by na limit narazili, ale pro běžného uživatele je to naprosto dostačující.

Samozřejmě nemám ADSL od Telekomiky.
19.1.2008 14:31 Lojzin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrat proti adsl
Hehe, dostupnost pořádného připojení k internetu je pro mě vlastně skoro jediným kritériem (vedle ceny), podle kterého bych si vybíral, kde budu bydlet.

Smutné, co? :-D
Luboš Doležel (Doli) avatar 19.1.2008 14:26 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrat proti adsl
Nechápu, proč lidé nadávají na FUP u ADSL, když si mohou pořídit dražší tarif bez FUPu.
19.1.2008 14:28 VRtulnikk | skóre: 17 | blog: blogisek | Rokycany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrat proti adsl
Protoze muzou mit 5Mbit za 300Kc bez FUP :)
Shadow avatar 19.1.2008 15:26 Shadow | skóre: 25 | blog: Brainstorm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrat proti adsl
Pár šťastlivců možná, v mé lokalitě nic takového není.
If we do not believe in freedom of speech for those we despise we do not believe in it at all.
19.1.2008 15:45 JK
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrat proti adsl
95% techle 5MBit / 300kč bez FUP je pěknej šunt. Těch 5 MBit pak sdílí bůhví kolik lidí, často je to hromada peer2peer wariotů a reálná rychlost je potom pěkně úděsná!
19.1.2008 16:56 VRtulnikk | skóre: 17 | blog: blogisek | Rokycany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrat proti adsl
Pokud vim, tak ADSL take neni bez agregace... docela by me zajimalo, jak p2p warriory resi ADSL bez FUP
19.1.2008 21:03 JK
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrat proti adsl
To nevím. Jisté je, že jsme ADSL z Českých Radiokomunikací s agregací 1:20 sdíleli přes Wi-fi s více lidmi, a pořád jsme měli plnou konektivitu.
19.1.2008 16:57 VRtulnikk | skóre: 17 | blog: blogisek | Rokycany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrat proti adsl
Ano, je pravda ze to mam jenom proto, ze mam AP na strese :)
19.1.2008 13:56 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrat proti adsl
Kabelovka je super...ale musím k tomu připojit moje zkušenosti z Brna.

Kdysi dávno, když ještě Karneval (tehdy Intercable Moravia) neuměl připojení přes kabel, jsem asi tak každé dva měsíce posílal maily a volal do ISP abych zjistil, jak se situace má. Většinou bylo odpovědí standardní "Intercable stále hodnotí možnosti nabídnutí nových služeb. O jejich zavedení vás budeme včas informovat". Nakonec se to ale podařilo a chvíli po fůzi s TES Media mi byl internet skutečně zaveden. Už od začátku to chodilo velmi slušně a nikdy s tím nebyly nějaké zvláštní problémy (dokonce se mi podařilo ten modem čistě softwarově uncapovat, tak jsem jel 10 mbit). Jedinou vadou na kráse byly občasné telefony pí. Kučerové "že tam máme nedoplatek". Žádný nedoplatek ale nikdy neexistoval a nakonec se vše, k naší spokojenosti vyřešilo.

Tím končí krásná pohádka o dobrém připojení. Ve chvíli, kdy se Karneval sloučil s UPC, začaly teprve ty pravé problémy. Asi tak 3 měsíce jelo připojení v pořádku, potom se ale objevil problém, který trvá do teď. Odpojují nás. Jednoduše, v cca 10-denních intervalech najednou přestane fungovat připojení a router dostane neveřejnou IP. Na infolinku se dovolat, to je hrůza (ano, znám trik "chci zavést novou službu") a mailem je to podobný problém. Z operátorky najednou ale vylezl nedoplatek, a teď se podržte, z dubna 2006! Nemám ponětí, kde na něj přišla, ale tipuju, že je to ještě dědictví Karnevalu. Sice nechápu, proč před odpojením nemůže někdo napsat mail "hele, zaplaťte nebo nebude net", ale budiž. Říkám si, pošleme jim doklady o zaplacení a vše bude v pořádku. Ale ouha! Tak jsme učinili někdy na začátku prosince a hádejte co? Včera byl opět odpojený internet. Od té doby je to už asi popáté. Hovor na infolinku to sice (dočasně?) spravil, ale pochybuji, že se ten stejný problém za týden neobjeví znovu.

Jakkoli měli v Karnevalu bordel, tak se to s UPC nedá srovnat. Pokud mi zase odpojí internet, vážně začnu uvažovat o CzFree.Netu. Zřejmě vidím na jedno AP a to, že nebudu už moci tolik stahovat, to klidně oželím. Hlavně, že to bude fungovat!

P.S.: ADSL je ve zdejší lokalitě (Brno-Žabovřesky) jen od O2 a lokální WiFi provideři jsou drazí, nebo dle zkušeností známých, nespolehliví. Moc si tu vybírat opravdu nemůžu.

19.1.2008 14:08 JK
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrat proti adsl
Já mám UPC a nic lepšího jsem nezažil. Maximální rychlost, Maximální spolehlivost. Fakt perfektní. Problém bych hledal v nějaké lokálním důvodu. špatný rozvod, idiot admin, nevím... Rozhodně to neplatí pro celé UPC. CzFreeNET opravdu nedoporučuji. S nimi jsem u netu začínal, a dneska je to nejhorší možnost, pokud to AP nemá přímo svoji Gateway. Zkus ADSL od Radiokomunikací. Maximální spokojenost.
19.1.2008 14:22 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrat proti adsl
No, možná to bude problém jen bývalých lokalit Karnevalu. Kamarád má velmi podobné problémy a to bydlí na druhém konci města. Ten Freenet je sice poslední možnost, ale opravdu tu není moc na výbeř. Možná tak ještě nějaké mobilní připojení, ale tam je děsný FUP a rychlosti taky nic moc :-/

Ad ADSL: jak jsem řekl, je tu jen O2 a těm platit paušál ani žádné služby nehodlám. A aby to bylo horší, dostupnost LLU končí asi o 20 metrů vedle v sousední ulici. Jakože opravdu dost smůla :-(
Michal Fecko avatar 19.1.2008 13:48 Michal Fecko | skóre: 31 | blog: Poznámkový blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrat proti adsl
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
ADSL (vo vseobecnosti "drotove" riesenie) je IMHO zdravsie ako Wifi. :-)
Luk avatar 19.1.2008 15:54 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrat proti adsl
Ta troška mikrovlnek neuškodí ;-) Stejně to nemá žádný výkon (pro IEEE 802.11b/g max. 100 mW EIRP) a člověk není přímo u toho. Co je to oproti mobilu, který může mít špičkový pulsní výkon až 2 W a člověk si ho přikládá přímo k hlavě?
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
19.1.2008 15:55 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrat proti adsl
Pokud je na baraku nekde o dva vchody dal na strese antena na 5GHz a k vam vede jen UTP kabel, tak je to prast jako uhod. A oproti mobilum (ktere maji nekolikanasobne vyssi vykon) je WiFi nic.

Kdyz jsem par dni pred svym odpojenim kontrolval zarusenost okoli na AP, z ktereho jsem tenkrat (pred prepojenim na 5GHz) bral sigal, bylo tam asi tricet siti, z toho jen sest siti byly komercni WiFi poskytovatele, dve CZFreeNet site a zbytek soukromnici nebo firmy, co tim maji zasitovane kancelare (a pulka byla nezapezpecena :-) ). V Praze je to pry jeste horsi ... takze starat se o zdravotni ucinek vlastniho pripojeni je celkem irelevantni - pokud clovek na AP vidi, dostava od nej davku tak jako tak.
19.1.2008 16:01 Franta Gajdůšek | skóre: 15 | blog: co_me_prave_napadne
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrat proti adsl
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Spoje na 5 GHz mohou ADSL hrave predcit, zalezi ale na konkretnim poskytovateli. Jednoho znameho jsem pripojoval pres 5GHz, rychlost je realne 7Mbps. Neni to sice neomezene, na tuto rychlost je tam dost prisny datovy limit, ale kdyz je potreba neco stahnout tak staci pockat na noc, od 0 do 6h je pripojeni nelimitovane(ikdyz z tohoto duvodu zase je o neco pomalejsi). Problem je ten ze jediny bezdratovy spoj je od neho na ap, dal uz je to opticky kabel k pripojnemu bodu telematiky(pres kterou to jde optikou do prahy. Ja mam pripojeni od stejneho sdruzeni, ale protoze jsem na 2,4 GHz a k nam jsou to 2 5GHz a 1 10GHz paterni spoj do mista kde on ma ap, tak je rychlost vyrazne mensi. A prave toto je duvod prisnych datovych limitu. Vetsina lidi je pripojenych podobne a pri teto nizsi rychlosti nedojde tak rychle k precerpani limitu. Ovsem cena 390(volitelne +20 za verejnou IP) je pomerne prizniva, zvlast pri tech 7Mbps. A vzhledem k tomu ze ja to neplatim... A lidi si nestezuji me, takze jsou vlastne vsichni spokojeni.
PlnýBus - spolujízda student taxi nejen pro studenty
19.1.2008 16:42 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrat proti adsl
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Lepsi je domluvit se se sousedama, roztahnout ethernet a v jednom miste to pripojit nejakym poradnym (obvykle beztratovym) spojem k ISP s vyhrazenou konektivitou. Spoj alespon 5GHz point-to-point nebo jeste lepe 10GHz (dneska uz jsou docela levne). Ethernet se da tahat nejenom v panelaku, ale i v radovkach nebo prevesama pres ulici (alespon nam v Chrudimi s tim obec problemy nedela a povoluje to). Wifi pripojeni pro jednotlive uzivatele je jen nouzove reseni, nez se zkoordinuje natazeni ethernetu.
Luk avatar 19.1.2008 17:10 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrat proti adsl
To ovšem vyžaduje mít dobré sousedy, což není pravidlem. Často se to může na začátku zdát všechno v pohodě, ale jako u všeho sdíleného mohou nějaké spory vzniknout velmi snadno. Po zkušenostech s jinými podobnými věcmi bych do toho nešel.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
19.1.2008 17:40 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrat proti adsl
Presne tak, tyhle kabelovy lokace jsou resenim. U nas je limit cca 4-5 lidi na jendu antenu a pak dostavaj PtP 5Ghz. Vetsinou spis je na uzce smerovym AP tak 2-3 5Ghz klienti maximalne, takze to jeste porad berem jako PtP. 11Mbit jsem nameril v jedny takovy kabelovy lokaci. A u nas za 400Kc.

Zdenek
www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
19.1.2008 17:37 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrat proti adsl
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
ADSL a WiFi nelze moc dobre stavet vedle sebe.

ADSL je technologicky pro vetsinu lidi lepsi, ale cenove je to mimo.

My nabizimu pres WiFi prumerne 2.5Mbit za 400Kc oproti 2Mbit od podvodnich prdu za 850Kc. Kdyz jsi nakousl 5Ghz, tak tam to lidem jede cca 7Mbit, opet vsude stejne za 400Kc. ADSL se muze jit minimalne u nas zahrabat. Mraky lidi koncej s ADSL a jdou k nam.

Zase jsou mista kde je ADSL (zejmena pri LLU) nejvyhodnejsi a casto i jedina moznost.

Zdenek
www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
19.1.2008 18:08 YYY | skóre: 29 | blog: martinek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrat proti adsl
My tez - no limits, no fup:)
msk avatar 21.1.2008 09:20 msk | skóre: 27 | blog: msk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrat proti adsl
oproti 2Mbit od podvodnich prdu
Jeeej, som rad, ze zdielame rovnaky nazo[vr] tejto zmrdospolocnosti :).
pavlix avatar 19.1.2008 23:07 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrat proti adsl
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já osobně dávám přednost větší svobodě bezdrátových technologií.... před (někdy přehnaně) asymetrickým DSL.

Pokud člověk jenom nestahuje, potřebuje rozumnou rychlost na oba směry.... a třeba telecomácký (o2) 4096kbit adsl má ve skutečnosti upload běžně necelých 256kbit (omluvte mě, jestli se pletu).

Takže pokud je někde dostupné jen nekvalitní ADSL... a nejsou k dispozici samostatné sítě novějších operátorů... půjdu radši do bezdrátu.

Třeba 2.4 GHz nebo 5 GHz.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Heron avatar 19.1.2008 23:09 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrat proti adsl
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Srovnávat 5GHz a ADSL je jako srovnávat chuť hrušek a vepřového.

5GHz je bezlicenční pásmo, kde si každej dělá co chce a ČTU už v podstatě rezignovala na měření. Ale jinak může fungovat špičkově. 22Mbit není problém.

ADSL je drátová technologie, jeden by řekl kvalitnější. Ale, jak už název odpovídá, je asymetrická. Když to dělá profesionál, je to paráda. Když kokot, tak tam máš FUP a sdílení s dalšíma 50 lidma.

+- stejné. Znám přípojky ADSL, kde se 14 dnů čekalo na opravu. Dobrý ISP na wifině opravu zvládne během jednoho dne. A naopak, wifiny nefunkční měsíc a adsl opravené do několika hodin.

Drát není jen ADSL, wifi není je bezlicence. Když si člověk připlatí, může mít wifinu v kvalitě a propustnosti metaliky (pro licencované bezdráty není žádný problém 300Mbit), nebo optický kabel.

No ale český hloupý raději ušetří pár stovek měsíčně a místo optiky si vezme bezdrát v bezlicenčním (zažil jsem).
Heron
Luk avatar 20.1.2008 00:02 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrat proti adsl
Když si člověk připlatí, může mít wifinu v kvalitě a propustnosti metaliky (pro licencované bezdráty není žádný problém 300Mbit), nebo optický kabel.
Anebo třeba laser. Na stovky metrů bez problémů 1 Gb/s i více ;-)
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
Heron avatar 20.1.2008 18:06 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrat proti adsl
Jo, na ten jsem zapomněl.
20.1.2008 03:03 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrat proti adsl
Drát není jen ADSL, wifi není je bezlicence. Když si člověk připlatí, může mít wifinu v kvalitě a propustnosti metaliky (pro licencované bezdráty není žádný problém 300Mbit)
Cozpak je nejake wifi mimo bezlicencni pasmo? AFAIK vsechny bezdraty v licencovanych pasmech nejsou wifi.
20.1.2008 11:54 Jan Grmela | skóre: 45 | blog: Kilo šťávy z lachtana | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrat proti adsl
No já nevím, vždycky jsem měl dojem, že 802.11a se smí u nás používat jen v budovách. Na ČTÚ ovšem o žádném omezení nic nepíšou, takže je takové omezení už asi minulostí. Není mi ale moc jasné omezení výkonu 25 mW EIRP jako pro 5G, tak pro 2.4G (o kterém se právě v tom dokumentu píše), není snad obecně obecně známou skutečností, že provoz ve 2.4GHz je omezen 100 mW?
20.1.2008 12:14 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrat proti adsl
Pozor, CTU v ruznych VO povoluje pro stejna pasma ruzne hodnoty za ruznych podminek. Napr. VO 12/2005 povoluje 100 mW EIRP pro 2.4 GHz a 1 W EIRP v 5470 - 5725 MHz. Ono omezeni na pouzivani jen v budovach se vztahuje na pasmo 5150-5350 MHz.
Luk avatar 20.1.2008 13:27 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrat proti adsl
1 W EIRP v 5470 - 5725 MHz
Mám pocit, že tady ale navíc platí ještě omezení max. střední výkonové hustoty 50 mW na 1 MHz pásma.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
20.1.2008 15:45 Ondrej 'SanTiago' Zajicek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrat proti adsl
Coz ale neni nijak vyrazne omezeni, vzhledem k tomu, ze spektralni analyza toho, co vysila karta v 802.11a rezimu, vypada jak stolova hora o sirce 20 MHz.
Heron avatar 20.1.2008 18:05 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrat proti adsl
Zkratku wifi používám pro jakýkoliv bezdrát.
20.1.2008 15:00 fracty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Bezdrat proti adsl
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
wifi 5GHz - 2MB/s download a asi 1MB/s nahoru ....bez limitu ...za 300kč měsíčně, nabídne mi někdo něco lepšího? s tím že pokud si řeknu, dostanu okamžitě někam veřejnou...

s ADSL, nelze srovnávat.....

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.