abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 19
    včera 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 28
    včera 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 718 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Digitalizace VHS

    15.2.2010 16:37 | Přečteno: 4275× | linux | poslední úprava: 15.2.2010 16:38

    Digitalizoval jsem jednu hodně starou videokazetu do digitální podoby.

    Převáděno pomocí VHS-PANASONIC NV_27 ( starší model ) a NV6600 GTS grafické karty.
    ( Cinch to Cinch ) V Linuxu na Suse jsem si s tím hrál pomocí mencoderu pomocí následujícího příkazu :
    mencoder -endpos 10 -tv \
    driver=v4l2:device=/dev/video0:normid=0:input=0:amode=0 tv:// \
    -o dvd.avi -oac lavc -ovc lavc -lavcopts \
    acodec=mp2:vcodec=mpeg2video:vhq:keyint=25:vbitrate=5555:scplx_mask=0.2\
    -of mpeg -vf scale=720:528,expand=720:576 -srate 48000 
    
    Převod nějak probíhal, udělal jsem pár minut testů a dolní pruh stále blikal a byl tam i nějaký chaos v
    barvách.

    Zkoušel jsem to prohnat i na Vistách STOIK Capturerem a výsledek byl stále stejný.
    Byly nastavené podobné parametry, ale stále stejný dolní pruh tam byl o něco menší, ale byl.

    Chyba pásky ?? - ona je hodně stará a na ní to bylo kopírováno z Analogové videokamery.
    Přemýšlím, že si půjčím DVD recorder propojím AV vstupy a zkusím zda se to nezmění.

    Přikládám screenshoty.

    Víte někdo pánové co s tím ?        

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Obrázky

    Digitalizace VHS, obrázek 1 Digitalizace VHS, obrázek 2 Digitalizace VHS, obrázek 3 Digitalizace VHS, obrázek 4 Digitalizace VHS, obrázek 5

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    xxx avatar 15.2.2010 16:42 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Digitalizace VHS
    Dolni pruh oriznout, nebo ho prekryt cernym pruhem.
    Please rise for the Futurama theme song.
    Jan Drábek avatar 15.2.2010 17:12 Jan Drábek | skóre: 41 | blog: Tartar | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Digitalizace VHS
    Pokud je obraz barevně nestálý, trhaný či obdobně tak je už páska "prokopírovaná".
    01010010 01000101 01010000 01101100 01001001 00110010 01000100 01100101 01010110
    gtz avatar 15.2.2010 17:44 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Digitalizace VHS
    Barva je na tom celkem dobře, netrhá se, nejsou v obraze rušivé artefakty ("zrnění,pruhy"), ale ten pruh tam stále je. O prokopírovaných páskách vím celkem dobře co dělají ("za mé doby se pásky půjčovaly, když někdo někde sehnal nějaký film a tehdy recordér stál 15 a více tisíc korun československých").

    Možná špatná synchronizace VHS - je to starý sloužící model od Panasonicu (6 hlavý). Možná se budu muset podívat na hlavu a vyčistit ji lihem. Je faktem, že Panasonic je kupovaný tuším v roce 1992 :) :)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    kyknos avatar 15.2.2010 17:49 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Digitalizace VHS
    Pokud z tech statickych obrazku soudim dobre, uplne stejny artefakt jsem videl na digitalizovanych vhs uz mockrat. Asi nejaky bezny problem :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    xxx avatar 15.2.2010 17:56 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Digitalizace VHS
    Nejen na VHS, uz jsem ho videl lezt i z analog. vystupu na docela drahe dig. kamere.
    Please rise for the Futurama theme song.
    gtz avatar 15.2.2010 18:05 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Digitalizace VHS
    No VHS je jak jsem psal PANASONIC NV-J27 tehdejší HI end, kupován v roce 1992, za cca 15 000,-

    Kamarád má DVD recorder no zkusím si ho půjčit a uvidím zda udělá to samé. Na Vistách byl ten pruh o poznání menší ( asi o 1/3 )
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    David Ježek avatar 15.2.2010 18:22 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Digitalizace VHS
    jsi si 6 hlavami jistý? my v roce 92 kupovali NV-J30 a byl to 3hlavý model. víc než 4 hlavy se ostatně tehdymoc nenosily (snaj jen u s-vhs modelů)
    gtz avatar 15.2.2010 18:25 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Digitalizace VHS
    Musím se kouknout do specifikace, myslím, že to byl jen 4x HEAD. To byl nějaký model určený pro Německo a Japonsko.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    gtz avatar 15.2.2010 18:29 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Digitalizace VHS
    Takže SUPER-4x HEAD :) NV-J27
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    15.2.2010 18:05 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Digitalizace VHS
    Ja si vzpominam, ze na nekterych originalnich VHSkach se delaly "ochrany proti kopirovani", ktery byly stejne "genialni" jako jsou dnesni digitalni ochrany. Slo o to, ze signal na tej VHS byl nejakym zpusobem zmrsenej. Pri prehravani na obrazovku to bylo OK, protoze to mrseni se neprojevilo (asi bylo umisteny do doby vraceni paprsku TV nebo co), ale kdyz to clovek kopiroval na video, tak nektery chytrejsi videa to nejakym zpusobem detekovaly a snazily se to opravit nebo naopak to nedokazaly opravit a pak byl obraz na zkopirovanej kazete uplne prisernej. Osobne jsem to nezazil, nahraval jsem akorat z TV a pak uz prisla doba AVIcek, ale takhle jsem to slysel. Pokud se nepletu, slo to kopirovat pouze na tech nejhorsich videorekorderech, ktery nemely zadny "cistici" mechanizmy. Mozna mas podobnej problem, pokud se jedna o originalni VHS. Jinak by to mohl byt trebas i nejakej skrytej signal, kterej se pri prehravani nejakym zpusobem micha do obrazu.
    gtz avatar 15.2.2010 18:08 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Digitalizace VHS
    :) Znám to dobře, ale to tím nebude, je to záznam z Analogové kamery zkopírovaný na VHS kazetu ( mini VHS-C kazeta přes VHS adaptér), tam žádná ochrana být nemohla.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    otasomil avatar 15.2.2010 18:14 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Digitalizace VHS

    >>>Ja si vzpominam, ze na nekterych originalnich VHSkach se delaly "ochrany proti kopirovani"

    A uz tehdy lide prisli na to ze je treba jit cestou suntovych znacek (Ambos, Funai ...) videi jez tyto "dokonale" ochrany proste ignorovaly.

    Znackove videorekordery (Sony, Thomson, Panasonic) prudily a nechtely nahravat signal z jinyho videa pri kopirovani filmu jez byl chranen. Zkratka se chovaly jako dnes se chova NERO (=NEROzmnozuje). Kterykoli jiny vypalovaci SW bezpripominek zkopiruje jakekoli CD / DVD

    K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
    gtz avatar 15.2.2010 18:26 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Digitalizace VHS
    Ochrana systémem Macrovision spočívá v přidání elektronických impulsů k videosignálu během nahrávání kazety. Tyto impulsy při kopírování způsobí zmatení automatického vyrovnávání citlivosti (AVC - angl. automatic gain control, AGC) nahrávacího videa, a to jak v systému PAL tak i NTSC.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    15.2.2010 20:28 PepaSFI
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Digitalizace VHS
    vpodstatě to byly další zatmívací impulsy. Na obrazovce se to neprojevilo ale při nahrávání se to nějak potkalo a obraz blikal. Oblíbené na to byly slovenské videorekordéry Avex které to zdatně ignorovaly. Brácha ještě možná někde má dekódér který prostě videosignál navrátil do stavu daného normou.
    15.2.2010 19:05 Ivanhoej | skóre: 26 | blog: ss2_Debian | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Digitalizace VHS
    Ten dolny pruh je na VHS informacia ktora sa na VHS nezobrazuje koli nizsiemu poctu riadkov, ale ked to digitalizujes urcite to davas aspon do PAL a preto to tam je. Takze riesenie je jednoduche ostrihnut to v dakom editore a vyrenderovat na DVD(MPEG-2). V pohode posluzi i Kdenlive(Linux), alebo i nieco narocnejsie napr. Vegas(Win) ci Premiere(Win).
    *** Jabber (XMPP): fogo@jabber.cz ***
    Limoto avatar 15.2.2010 19:19 Limoto | skóre: 32 | blog: Limotův blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Digitalizace VHS
    nebo třeba mencoder(Linux) :-)
    xxx avatar 15.2.2010 19:27 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Digitalizace VHS
    Bych to spis misto orezu prekryl cernym pruhem. Kdyz o tom clovek nevi, tak si toho nevsimne. Vyhodou pak je, ze to zustava v nejakem standardnim rozliseni.
    Please rise for the Futurama theme song.
    gtz avatar 15.2.2010 20:22 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Digitalizace VHS
    Jak jsem psal je to nějaká VHS-C nahrávka nacpaná na velkou kazetu. Já jsem to nenahrával ani neslučoval. U mne to jen skončilo, abych to nějak nacpal na DVD. Na starém CRT by to bylo koukatelné, ale na NTB ani na LCD :( již moc ne.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    16.2.2010 08:26 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Digitalizace VHS
    Černé pruhy raději ne, a pokud už ano, tak na hranici bloku (tj. dělitelné 16) - všechny kodeky z rodiny MPEG používají diskrétní kosinusovou transformaci (DCT, což je jen speciální forma Fourierovy transformace) a ta nemá ostré přechody ráda.

    V praxi to znamená, že video s černým okrajem bude mít horší kvalitu než stejně velké video bez okraje, protže na zakódování okraje se zbytečně použije část bitrate, která by jinak mohla být využita pro zakódování snímku.
    Grunt avatar 16.2.2010 17:46 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Digitalizace VHS
    Černé pruhy raději ne, a pokud už ano, tak na hranici bloku (tj. dělitelné 16)
    No a to je právě ta blbost. Černé pruhy vůbec ne, to už radši nedělitelnost šestnácti. Pokud některý rozměr není dělitelný šestnácti, tak se stejně u posledního bloku rozšíří aby šestnácti dělitelný byl a obsah se doplní tím co blok obsahoval jen zrcadlově obráceno aby z toho vznikla nějaká rozumná vlna a při přehrávání se to ořeže do skutečných rozměrů, které jsou zapsány v hlavičce. Ve frekvenční doméně je hrana(kór černá) to nejhorší co může být, protože taková hrana se dá vyjádřit pouze součtem nekonečného počtu koeficientů(u diskrétní varianty konečným počtem, který ovšem zahrnuje komplet celé spektrum) a vzhledem k tomu, že některé koeficienty se vždy zahazují a některé zase vždy kvantizují, tak taková hrana bude mít vliv na celý jeden blok. Je teda pravda, že už jsem se potkal s kodekem co obsah zrcadlově neobrátil, ale prostě rozšířil a doplnil o zelenou barvu(ta pak zespodu prosakovala do videa), ale věřím, že to byla výjimka. Takže klidně ořezat na rozměr nedělitelný šestnácti a pouze v případě, že by z okrajů prosakovalo něco hnusného, tak rozšířit na rozměr dělitelný šestnácti a doplnit o zrcadlově obrácený obsah posledního bloku.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    17.2.2010 10:58 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Digitalizace VHS
    Asi jsem to špatně formuloval, tak znova: Pokud už musí být v obraze černé pruhy*, tak ať pokud možno začinají i končí na hranici bloků, tj. na místech dělitelných šestnácti, právě z oněch důvůdů potřeby nekonečného množství harmonických na přesné vyjádření jednotkového skoku.

    *Setkal jsem se se zařízenímy (konkrétně přehávači reklamního videa, co vypadaly jako tlustčí LCD a přehrávaly v nekonečné smyčce MPEG2 video z CF karty), co brala jen video o jedné jediné velikosti (konkrétně PAL 720x576) a cokoliv jiného odmítala přehrát. Pokud na něčem takovém chcete pustit např. 16:9, jsou černé pruhy smutná nutnost.
    15.2.2010 19:45 Matlák
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Digitalizace VHS
    Ten dolny pruh je na VHS informacia ktora sa na VHS nezobrazuje koli nizsiemu poctu riadkov

    přesně tak. Dokonce jsem četl někde názor, že to obrazovky zobrazují, ovšem ta část stínítka kde je tento pruh je na TV překryta čelním panelem :-)

    Každopádně je to standardní vlastnost VHS, neviděl jsem žádný VCR který by tento pruh na výstupu neměl (navíc počet řádek které mají u VHS smysl je spíš tak 288 než PALovských 576..)
    gtz avatar 15.2.2010 20:20 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Digitalizace VHS
    Však jsem to dělal mencoderem, no chtělo by to nějaké lepší GUI ,abych viděl pořádně i výstup :) Vegas i premiere jsou na Widle slušné, ale nepěstuji warez :) mám na widlích jen tuším MovieXone a Pinnacle. Ale již ten systém skoro nepoužívám. Kdeenlive nebo Cinerella na Suse nějak jedou v pohodě. Zkoušel jsem Gmencoder, ale nějak padal.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    16.2.2010 08:41 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Digitalizace VHS
    Na úpravu ořezávání v reálném čase pomocí mplayeru/mencoderu si stačí v konfiguračním souboru input.conf namapovat příkaz change_rectangle, kterým jde za chodu měnit zobrazovaný rámeček v přehrávaném videu. Popis parametrů je v popisu Slave mode protokolu v dokumentaci MPlayeru.

    Podmínkou je, aby byl tento filr aktivní, tj. v parmetru -vo musí být rectangle s nějakými parametry, třeba pro PAL video rectangle=720:576:0:0, popř. televizemi oblíbený ořez rectangle=702:576:9:0.

    Já osobně to mám namapované na funkční klávesy, což není moc optimální, ale funguje to:
    F1 change_rectangle 0 -1
    F2 change_rectangle 0 1
    F3 change_rectangle 1 -1
    F4 change_rectangle 1 1
    F5 change_rectangle 2 -1
    F6 change_rectangle 2 1
    F7 change_rectangle 3 -1
    F8 change_rectangle 3 1
    
    gtz avatar 16.2.2010 10:48 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Digitalizace VHS
    Díky
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    15.2.2010 20:23 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Digitalizace VHS
    Digitalizoval jsem jednu hodně starou videokazetu do digitální podoby.
    zajímavé, a dokázal bys digitalizovat i do nějaké jiné podoby, třeba analogové? :-)
    gtz avatar 15.2.2010 20:36 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Digitalizace VHS
    :) :)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Grunt avatar 15.2.2010 21:04 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Digitalizace VHS
    Příloha:

    Zcela běžný jev. Též jsem jednou nahrával VHSku do počítače a všiml si toho, ale prostě jsem to ignoroval jako běžnou součást té VHSky. Ono je to tam asi běžně (viz. levý a pravý okraj), ale vzhledem k tomu, že s ovládáním paprsku na okrajích obrazovky u CRT je to všelijaké, tak si toho buď nikdo nevšimne a nebo je to ořezáno.

    Ono to dokonce není výjimka ani v digitálním záznamu. Třeba v takovém Applu jsou na to přeborníci.

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    gtz avatar 15.2.2010 21:51 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Digitalizace VHS
    Černá kolem to je dáno technologií, tam se počítalo, že ta černá splyne s černou na starém CRT televizoru. Vyzkouším co na to řekne DVD recorder co to nasnímá přímo do DVD-VIDEA. Během tohoto týdne si jej pújčím a uvidím.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    16.2.2010 00:05 Ivanhoej | skóre: 26 | blog: ss2_Debian | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Digitalizace VHS
    Pozri ak to chces i v niecom strihat (poriadne) tak ako som pisal vyssie ale na obycajny orez ti samo staci i mencoder, alebo preco nepouzit avidemix?

    Co sa tyka mencodera tam predsa si mozes pozriet orez online pomocou mplayera

    # prehra film z orezom
    # hned uvidis ako mas orez
    mplayer film.avi -vf crop=688:432:20:70

    #a ak je orez ok dam to do mencodera
    # no ael nezabudnut na rozmer kam to pojde a delitelne 16 neni zle dodrzat takze
    # v mencodere este pridat okraje na dorovnanie.
    #-ss (odkial) a enpos(kolko) je tam len koli 30 sekundam kodovania (pre test
    mencoder -vf crop=688:432:20:70 film.avi -ss 1:00 -endpos 30 -ovc xvid -xvidencopts
    *** Jabber (XMPP): fogo@jabber.cz ***
    Grunt avatar 16.2.2010 00:36 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Digitalizace VHS
    # no ael nezabudnut na rozmer kam to pojde a delitelne 16 neni zle dodrzat takze # v mencodere este pridat okraje na dorovnanie.
    Nějaký vtipálek?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    16.2.2010 17:47 Ivanhoej | skóre: 26 | blog: ss2_Debian | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Digitalizace VHS
    preco v com ?
    *** Jabber (XMPP): fogo@jabber.cz ***
    Grunt avatar 16.2.2010 18:11 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Digitalizace VHS
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    gtz avatar 16.2.2010 08:38 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Digitalizace VHS
    :) dělal jsem to celé mencoderem jak jsem psal již v blogu ....

    mencoder -endpos 10 -tv \
    driver=v4l2:device=/dev/video0:normid=0:input=0:amode=0 tv:// \
    -o dvd.avi -oac lavc -ovc lavc -lavcopts \
    acodec=mp2:vcodec=mpeg2video:vhq:keyint=25:vbitrate=5555:scplx_mask=0.2\
    -of mpeg -vf scale=720:528,expand=720:576 -srate 48000 
    
    avidemuxem i tím se to dá dělat. Kde-endlive i cinerrellu celkem znám, již jsem s nimi cosi dělal dopadalo to celkem dobře, akorát zde mne ten pruh celkem dostal. Předtím se nic takového nedělo.

    Já jsem spíše chtěl vědět co ten pruh, zda se s tím někdo setkal, popř. zda to není rozhozená synchronizace impulsů-

    :) díky za inspiraci
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    16.2.2010 20:20 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Digitalizace VHS
    Ten pruh je normální věc, která je na každé nahrávce z VHS. U VHS je část celkového počtu (625) řádků vyhrazena na "servisní informace", synchronizaci a další věci, a typicky to zasahuje (tam dole) i do viditelného obrazu (576 řádků). Televizory používají overscan, zvětšení obrazu, takže okraje jsou mimo viditelnou obrazovku. Na monitoru počítače je vidět celý obraz. Takže věc č. 1, která se musí udělat u každé nahrávky z VHS, je kompletní ořez všech černých a nečistých okrajů.
    gtz avatar 16.2.2010 22:32 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Digitalizace VHS
    Díky za info, na servisní informace jsem jaksi zapomenul.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    16.2.2010 19:57 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Digitalizace VHS
    Ten "chaos v barvách", to je chrominanční šum. Jelikož je na chrominanci vyhrazeno menší datové pásmo než na luminanci, je náchylnější k nedostatkům, hlavně právě na takových starých analogových nahrávkách. Barvy můžou být posunuté - typicky je chrominance posunuta třeba o 2 nebo 4 pixely doprava (barvy nelícují s hranami objektů). Dá se posunout filtrem zpátky na správné místo (třeba v MPlayeru -ssf chs=-2, při použití škálovače). V chrominanční složce můžou být čárečky, tedy jakýsi duhový efekt.

    K potlačení chrominančního šumu je tedy potřeba cíleně filtrovat chrominanční složku videa. A to buď časovým odšuměním (temporal denoise), prostorovým ("rozmazáním") nebo kombinací obojího (např. denoise3d). Třeba Avidemux na to má speciálně filtr Cnr2 (původně pro VirtualDub), ale účinnost je sporná. Efektivnější je rozmazání. Velmi doporučuji filtr "Median 5x5" z Avidemuxu, který, aplikován na chrominanci, umí ty duhové artefakty moc pěkně potlačit:

    http://www.avidemux.org/admWiki/index.php?title=Video_filter_Median_%285x5%29

    Podobného efektu lze dosáhnout i běžným rozmazáním jako gaussian blur, aplikovaným na chrominanci několikrát po sobě:

    http://www.avidemux.org/admWiki/index.php?title=Video_filter_Gauss_smooth

    Tudíž lze použít i MPlayer/MEncoder, který při filtru změny velikosti umí rozmazat separátně luminanci a/nebo chrominanci. Je to volba -ssf, která nastavuje parametry škálovače. S parametrem cgb (chroma gaussian blur) rozmaže chrominanci, s volitelnou sílou od 0 do 100. Nicméně tak hezký výsledek jako v Avidemuxu se s tím nedostane, při nižší síle to není tak účinné a při vyšší už je chrominance rozmazaná příliš, takže video bliká nebo jsou barvy úplně rozpité.
    16.2.2010 21:10 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Digitalizace VHS
    Jelikož se podobným procesem zabývám doma taky, přidám pár svých postřehů.

    Na začátku je dobré si koupit čisticí kazetu, hlavně pokud se video dlouho (nikdy) nečistilo. Co se týče nahrávání, platí, že mplayer je dobrý, ale mencoder zas tak dobrý není. Pokud máte jako já tv kartu která se zároveň chová jako zvukovka, případně pokud z tv karty vede kablík do zvukovky, je potřeba mencoder donutit ke grabování zvuku (viz manuál).

    U grabování jsem taky musel explicitně uvést šířku a výšku obrazu, protože karta mi sama od sebe nutila 640x480, zatímco formát PAL je 576i (výška 576).

    Nahrávání dělám do formátu AVI (protože mencoder prakticky nic jiného nezvládne) a do formátu s nejjednodušší kompresí a konstatní bitrate - video do mjpeg (což není totéž co mpeg) a audio do mp3 s CBR. Výsledný soubor pak nepotřebuje index a jde velmi dobře editovat. Osmihodinová kazeta má pak asi 60 giga, což při dnešních velikostech hdd není problém.

    Takový soubor jde editovat v avidemuxu nebo glav, kde provedu základní rozstříhání, vyhození reklam, atp. Video/audio se jen kopíruje, bez překódování. Individuální filmy pak oříznu - černá místa a ten zmiňovaný pruh dole, který si tam video vymyslí, jak bylo řečeno. Někde je ořez větší, protože film je širokoúhlý atp.

    Nakonec video zakóduju do mpeg4/avc pomocí programu x264, vyplatila se mi bitrate kolem 2000, kterou používám i pro nahrávky z digi tv. Výsledek vyrobím tak, že pomocí ffmpeg skombinuju zakódované video a původní zvukovou stopu do kontejneru mkv. Mencoder mkv neumí, proto ta šaráda.

    Co se týče odstranění šumu, narazil jsem na docela slibný program y4mdenoise z mjpeg tools.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    16.2.2010 21:27 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Digitalizace VHS
    Zvuk bych určitě doporučoval nahrávat do PCM/WAV. Jednak proto, že každý zdroj má jinou hlasitost (může např. na některých místech dojít k přebuzení signálu, není-li správně nastavena úroveň nahrávání, to je nevratné poškození, nebo může být zvuk moc tichý, dá se pak dodatečně normalizovat, i když "normalizovat" jde i MP3). Jednak proto, že při stříhání se zvukem v MP3 dochází k drobným nepřesnostem v A/V synchronizaci, které se s každým dalším střihem kumulují, i k občasným krátkým "pazvukům" v místě střihu. Pro střih je rozhodně vhodnější nekomprimovaný WAV a až následné překódování do něčeho úsporného. O tolik víc místa to nezabere (klasický WAV má asi 605 MB na hodinu).
    17.2.2010 05:53 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Digitalizace VHS
    Ono je to místo střihu většinou tiché, ale i tak souhlasím, těch pár giga navíc se už ztatí.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    16.2.2010 21:54 J. M. | skóre: 23 | blog: JMblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Digitalizace VHS
    Jinak to s tím indexem - proč by AVI s MJPEG nepotřebovalo index? AVI potřebuje index k tomu, aby bylo "seekovatelné" a každý normální program jako MEncoder ten index nakonec zapíše, je-li korektně ukončen. Ani MJPEG nemá konstantní datový tok. Jde o to, že MJPEG nepoužívá P/B snímky, pouze intra ("klíčové") snímky. Proto se snadno edituje, ale stejného výsledku lze dosáhnout třeba s MPEG-4 kodéry tím, že se prostě v nastavení dá počet P snímků na 0 (respektive se vypne odhad pohybu atp.)
    Grunt avatar 16.2.2010 22:00 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Digitalizace VHS
    Proto se snadno edituje, ale stejného výsledku lze dosáhnout třeba s MPEG-4 kodéry tím, že se prostě v nastavení dá počet P snímků na 0 (respektive se vypne odhad pohybu atp.)
    S tím souhlasím. Rozumná délka GOP, pouze zpětná reference a zero me_method a snad by neměl být problém. Přeci jen v temporální redundanci jsou spousty zbytečných dat. A třeba ještě s Wavelety.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    17.2.2010 05:51 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Digitalizace VHS
    A proč se s tím namáhat (procesorově), když to pak stejně budu převádět dál.

    O tom indexu jsem se asi špatně vyjádřil, pointa byla spíš něco jako "uložit do co nejjednoduššího formátu, který má rozumnou velikost, aby šel stříhat s přesností na jeden snímek jen pomocí kopírování dat". Což je právě ta absence P/B snímků, jak je uvedeno výše.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    Grunt avatar 17.2.2010 16:10 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Digitalizace VHS
    A proč se s tím namáhat (procesorově), když to pak stejně budu převádět dál.
    Vždyť netvrdím že ne, ale MJPEG na to rozhodně není vhodný. To by musela být sakra vysoká bitrate aby nedocházelo k docela rapidnímu zkreslení, zvláště určenému pro další zpracování. Když se vypne kompenzace pohybu a dopředná reference, tak se to od toho MJPEGu příliš neliší, jen je ve snímcích nedrží pokaždé to samé, ale jen rozdíly mezi snímky. Což dovede ušetřit spousty místa(a u stejné bitrate v porovnání s MJPEGem rozhodně zmenšit zkreslení). Procesorově je o náročnější jen o pár součtů a rozdílů a s krátkými buffery pro udržení právě zpracovávaných GOP by to také nemuselo být o moc složitější než jen pomocí kopírování dat.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    17.2.2010 18:01 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Digitalizace VHS
    To by musela být sakra vysoká bitrate aby nedocházelo k docela rapidnímu zkreslení, zvláště určenému pro další zpracování.

    Jak to myslíte?
    Když se vypne kompenzace pohybu a dopředná reference, tak se to od toho MJPEGu příliš neliší, jen je ve snímcích nedrží pokaždé to samé, ale jen rozdíly mezi snímky.
    Jenže pak tam máte ty otravné P a B snímky. Editor by musel umět přepočítat snímek na začátku a konci střihu (a pokud se nemýlím, tak i snímky, které se budou odkazovat na snímky mimo střih) a zbytek jen skopírovat. Umí to nějaký?
    Což dovede ušetřit spousty místa
    To asi ano, ale těch 60 giga za 8 hodin mi přijde snesitelné, stejně to pak překóduju a smažu.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    gtz avatar 16.2.2010 22:26 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Digitalizace VHS
    Mohu to dělat přes VIVO vstup naNV-6600GT popř. přes kartu Hercules SmartTV stereo (má brouka i na MPEG-2). Ten záznam co jsem dělal byl právě přes ten Hercules.

    Bohužel jak jsem se díval, problém je i to, že původní záznam byl v VHS-C nakopírovaný přes VHS-C adaptér na velkou kazetu. Naštestí kazeta nebyla moc přehrávaná takže se s ní něco dá dělat.

    Koncem týdne budu mít půjčený DVD recorder, takže se pokusím přes AV kabely propojit AV vstupy a pokusím se to celé nacpat na DVD v co nejlepší kvalitě. Výhoda tohoto řešení, je, že to mohu nechat puštěné přes noc celkem bez dozoru. Každopádně chci zkusit jak bude vypadat záznam z toho DVD-recorderu.

    No zase, ale záleží i na tom, kam to nacpe zda do MPEG2 nebo to nacpe do DVD-VIDEO s MPG2 kodekem. No uvidím
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Grunt avatar 16.2.2010 22:31 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Digitalizace VHS

    Koncem týdne budu mít půjčený DVD recorder, takže se pokusím přes AV kabely propojit AV vstupy a pokusím se to celé nacpat na DVD v co nejlepší kvalitě. Výhoda tohoto řešení, je, že to mohu nechat puštěné přes noc celkem bez dozoru. Každopádně chci zkusit jak bude vypadat záznam z toho DVD-recorderu.

    No zase, ale záleží i na tom, kam to nacpe zda do MPEG2 nebo to nacpe do DVD-VIDEO s MPG2 kodekem. No uvidím

    ?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    gtz avatar 16.2.2010 22:38 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Digitalizace VHS
    Kamarád má nějaký lepší model DVD-HDD-recorderu, který nahrává přímo do MPG-2. Nevím zda do nativního nebo do DVD-VIDEA s MPG2 kodováním. Jde i o to, že po dobu snímání nebudu muset být u počítače a převod se provede přes noc. Já bych pak jen mohl udělat ořez videa na správnou velikost.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Grunt avatar 16.2.2010 22:56 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Digitalizace VHS
    Aha, takže:
    Koncem týdne budu mít půjčený DVD recorder, takže se pokusím přes AV kabely propojit AV vstupy a pokusím se to celé nacpat na DVD v co nejlepší kvalitě.
    Proč kvůli tomu půjčovat DVD-Rekordér? Stejně dobře dovede udělat práci obyčejné PC. Kvalita naprosto stejná.

    Výhoda tohoto řešení, je, že to mohu nechat puštěné přes noc celkem bez dozoru.

    Jde i o to, že po dobu snímání nebudu muset být u počítače a převod se provede přes noc.

    A to je u PC nějaký problém? Nehledě na to, že i můj notebook (ale záleží na parametrech) dovede MPEG-2 kódovat téměř rychlostí přehrávání. Takže proč celou noc? A ještě se to dá projet multi-passem.
    Každopádně chci zkusit jak bude vypadat záznam z toho DVD-recorderu.
    Pokud si můžu tipnout, tak úplně stejně. Měl by být důvod aby vypadal jinak?

    No zase, ale záleží i na tom, kam to nacpe zda do MPEG2 nebo to nacpe do DVD-VIDEO s MPG2 kodekem.

    Kamarád má nějaký lepší model DVD-HDD-recorderu, který nahrává přímo do MPG-2. Nevím zda do nativního nebo do DVD-VIDEA s MPG2 kodováním.

    Tak to jsem nepochopil tuplem. Všechno, ať už DVD nebo ten počítač používá naprosto stejné MPEG-1/2. O čem je vlastně řeč?
    Já bych pak jen mohl udělat ořez videa na správnou velikost.
    Jen bych doplnil, že u perceptuálních kodeků je zakódování→rozkódování→zakódování→rozkódování→… cesta do pekel. Pokud se s daty pracuje, tak by se mělo v bezeztrátové podobě, což je v případě jednoho příkazu téměř bezproblémové. A když už náhodou potřeba je, tak je to lepší ukládat do ffv1 nebo aspoň nějakého formátu co používá DWT.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    gtz avatar 16.2.2010 23:18 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Digitalizace VHS
    Na desktopu bohužel je jen Athlon 2100+ a ten toho při tom procesu má celkem dost. No celý ten záznam je skoro 240 minut a nejsem si jistý zda by to za noc zvládl jet stále na 100% výkonu CPU.

    Bohužel NTB co mám k dispozici má Linuxem nepodporovanou televizní kartu tam ten záznam nesestříhám ani nanasnímám.

    V podstatě mi šlo jen o vyzkoušení toho recorderu, pokud bude produkovat solidní záznam proč to neudělat i tak. Jak mi kamarád říkal, může se to celé nasnímat i na interní HDD a pak dále s tím nějak pracovat.

    Nakonec to stejně dopadne tak, že záznam udělám osobně po částech a budu si s tím muset nějakou dobu hrát. V práci na to čas nemám a doma :) taky již moc ne. Ten DVD recorder jsem viděl jen jako časovou úsporu.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Grunt avatar 16.2.2010 23:32 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Digitalizace VHS
    V podstatě mi šlo jen o vyzkoušení toho recorderu, pokud bude produkovat solidní záznam proč to neudělat i tak?
    vs
    Jak mi kamarád říkal, může se to celé nasnímat i na interní HDD a pak dále s tím nějak pracovat.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    gtz avatar 17.2.2010 08:47 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Digitalizace VHS
    Jak jsem se s ním o tom bavil měla by být k dispozici i verze , která to celé uloží do nějaké Ultra-Fine kvality cca na 1x DVD se pak vejde cca 45 min. záznamu. Tam je tuším datový tok 8Mbps. U té standardní verze je záznam v nějaké klasické podobě a tam je pak datový tok cca 2Mbps.

    Na interní HDD dokáže prý uložit i nějaký záznam skoro bez komprese, otázka je zda je to jen jeho formát nebo je to obecný AVi nebo něco podobného.

    V podstatě to chci jen zkusit co to bude umět :)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    gtz avatar 16.2.2010 23:26 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Digitalizace VHS
    Bohužel ASUS má nějaký DIB-6600 hybrid tuner, který nefunguje ani v DVB-T ani v Analogovém režimu. Zkoušel jsem to v Vistách s nějakým free softwarem, ale ten se poroučel na nějaké nespecifikované chybě ovladače. A tahat do firemního komplu nějaký "jiný" SW nějak nechci a ani nemohu.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    17.2.2010 11:09 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Digitalizace VHS
    Nahrávání dělám do formátu AVI (protože mencoder prakticky nic jiného nezvládne) a do formátu s nejjednodušší kompresí a konstatní bitrate - video do mjpeg (což není totéž co mpeg) a audio do mp3 s CBR.
    mencoder zvládne i syrové video (RGB nebo YUV), nastavení správného formátu je sice trochu komplikovanější (v případě zájmu zkusím najít použité skripty), nicméně to funguje a není třeba index. Já osobně na grabování z analogové karty používal program streamer z balíku XawTV, kde video šlo do samostatného formátu (Raw YUV) a audio nekomprimovaně do WAVu. S dnešní disky už není problém aní rychlost (pro plný PAL je třeba okolo 20MB/s), ani velikost.

    Ale audio bych ponechal nekomprimované až do finální úpravy - vzhledem ke granualitě MP3 rámců (576 samplů) se při sestříhání může zvuk a obraz rozejít, pokud střihací program neumí MP3 překódovávat, zatímco u PCM nic takobvého nehrozí.
    17.2.2010 11:44 pht | skóre: 48 | blog: pht
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Digitalizace VHS
    Když jsem zkoušel to video v raw, tak mi vyšlo pár desítek giga za hodinu, což pro osmihodinovou VHS už zabere docela dost i z dnešního disku.

    Se zvukem souhlas.
    In Ada the typical infinite loop would normally be terminated by detonation.
    gtz avatar 17.2.2010 13:12 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Digitalizace VHS
    Jak jsem se na to díval, je toho cca 180 min v SP kvalitě a zbytek v LP všše na BASF-EQ kazetě.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Grunt avatar 17.2.2010 16:27 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Digitalizace VHS
    Když jsem zkoušel to video v raw, tak mi vyšlo pár desítek giga za hodinu, což pro osmihodinovou VHS už zabere docela dost i z dnešního disku.
    Konkrétně 52GiB.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    gtz avatar 17.2.2010 13:13 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Digitalizace VHS
    Ta karta co mám v PC ( Hercules SmartTV stereo ) má na zádech brouka pro MPEG-2, no nenašel jsem jak ho použít. Nevíte náhodou jak na něj. Ptám se hlavně proto, abych ulehčil procesoru.

    Díky
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Grunt avatar 17.2.2010 16:24 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Digitalizace VHS
    mencoder zvládne i syrové video (RGB nebo YUV)
    Ano, sám s nimi pracuji a pokud nejde o nějaké testování, tak je to jako výměnný formát silně nevhodné. Když už nic tak alespoň komprimované huffmanem(huffyuv formát v ffmpegu) a nejlépe samozřejmě ffv1.
    kde video šlo do samostatného formátu (Raw YUV) a audio nekomprimovaně do WAVu. S dnešní disky už není problém aní rychlost (pro plný PAL je třeba okolo 20MB/s), ani velikost.
    I u projektů jako je ED nebo BBB se používal FLAC. Ten je stejně bezeztrátový a aspoň o 50% menší. Jinak s tím RAWem bych si nebyl tak jistý. 720x576*12*25/1024/1024=118,65234375 Mb/s = 14,83 MB/s což teda IMHO není málo.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    gtz avatar 17.2.2010 17:30 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Digitalizace VHS
    a nějaký nápad, aby systém věděl interním MPEG-2 dekodéru ? Mám na mysli brouka co je na kartě a slouží pro HW kompresi. Podpora na toto bude asi jen ve Widlích.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    14.7.2010 20:37 helios
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Digitalizace VHS
    spíš bych doporučil svěřit převod VHSek nějaké odborné firmě, co se tím zabývá. Já jsem to tak před nějakou dobou udělal a byl jsem spokojen. Mohu doporučit www.prevodkazet.cz

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.