abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    dnes 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 18
    včera 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 26
    včera 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 715 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Mýtné v České Republice + strategie resortu dopravy

    21.1.2011 19:20 | Přečteno: 2132× | ostatni | poslední úprava: 21.1.2011 23:04

    V tomto roce pravděpodobně MDCR přistoupí na mýto pro silnice 1 a možná i ostatních tříd. Situace začíná poněkud hodně houstnout a kdo ví jak to dopadne. Dnes byla zveřejněna strategie dopravní obslužnosti pro rok 2011 - 2025. Jak se dívám tak si pan Bárta myslí, že v tu dobu bude ještě u vesla. Když se dívám na mapu tak vidím, že se do Rakous po dálnici zase tak brzo nedostaneme.

    Kdysi dávno p. Bárta uvedl v rozhovoru pro média následující:
    "Příjem z toho, že bude mýto na dvojkách a trojkách, není příjem, ten systém bude sankční, bude stát hromadu peněz, a to je zapotřebí si pojmenovat rovnou. Jedničky vydělávají jenom některé, zpoplatnění větší části jedniček bude v zásadě v systému dotováno," řekl v Otázkách Václava Moravce Bárta.

    Nevím, ale po zdražení mýta o 25% spousty kamionů dálnice objíždějí a jezdí právě po silnicích I + Ii třídy.
    a jistě budou dále používat levnější mýto po 1. třídách

    Na ministerstvu dopravy leží návrh společnosti Kapsch na výrazné rozšíření mýta na silnice první třídy. Podnik v něm doporučuje vybírat poplatky na 2526 kilometrech těchto komunikací a postavit za tímto účelem 500 mýtných bran s mikrovlnnou technologií. Kapsch předpokládá, že během šesti let do roku 2016 by se na silnicích první třídy vybralo zhruba 19,4 miliardy korun.

    Po odečtení celkových nákladů 4,8 miliardy včetně provozu by stát každým rokem získal kolem 2,4 miliardy korun. Firma porovnává i to, nakolik by vyšlo rozšíření mýta satelitní technologií. Závěr zní, že by se vybralo o miliardu více, ale náklady by byly podstatně vyšší a přesáhly by deset miliard. Stát by si tak přišel jen na 1,6 miliardy korun ročně

    Jak jsem se díval tak se k nám cpe i firmy SkyToll, která mýto provozuje na SK. každý si jistě pamatuje zmatky když nebyly krabičky. SkyToll poskytuje satelitní technologii a ve spolupráci se Siemensem otestoval v roce 2010 tuto technologii u nás.

    Společnosti SkyToll a Siemens během 16 dnů připravily a otestovaly pilotní projekt na zpoplatnění celkem 252,2 km vybraných silnic I., II. a III. třídy v České republice.

    Proslýchá se, že nabídky padají od 3.6 do 20 mld CZK. Pan Bárta fandí starému známému ...

    Mýtné se v ČR zatím vybírá zhruba na 1100 kilometrech dálnic a rychlostních silnic a 180 kilometrech silnic první třídy. Ministerstvo dopravy požádalo nedávno firmy působící na evropském trhu, aby předložily své předběžné nabídky na zpoplatnění dalších několika tisíc kilometrů silnic nižších tříd. Podle mluvčího MD Karla Hanzelky se vedle SkyTollu a Kapsche nabídlo dalších osm firem. Úřad poptává rozšíření mýtného na dalších 5500 kilometrů silnic I. třídy, silnice II. a III. třídy se mají zpoplatnit podle požadavků krajů. MD zatím kalkuluje dvě varianty, 3600 kilometrů nebo 1800 kilometrů "dvojek" a "trojek".

    Podle prezentace ředitele SkyTollu Mateje Okáliho firma nabídla českému ministerstvu dopravy zpoplatnění více než 9000 kilometrů silnic první a nižších tříd satelitní technologií za 3,6 miliardy korun.

    Podle stejné prezentace nabídl Kapsch svůj mikrovlnný systém na 2500 km "jedniček" za 4,8 miliardy Kč. Podle prezentace vychází slovenský systém výhodněji i v dalších parametrech.

    jak tito lidé ví jaká nabídka padá ... no uvidíme

    Předpokládaný zisk dle médií by měl být u Kapsche cca do roku 2016 19,4 miliard korun. Předpokládaný zisk dle médií by měl být u SkyToll do roku 2016 pohybovat okolo 40 miliard.

    Všechno jsou to pouze spekulace, nabídky jsou pouze na MDCR a jsem velice zvědavý jak to dopadne.

    Když jsem se díval na kalkulačku tak nákladní vozidlo do 12tun za 100 km silnic 1.třídy platí v SK 7€.

    Výpočet mýta Rakusko

    -

    Uvidíme jakou cenu nasadí, ale p. Bárta by rád zpoplatnil veškeré silnice prý pak by měl na opravy, ale otázka je zda i pro osobáky.

    Pokud by nabídky souhlasily co si myslíte? bude se používat satelitní typ nebo se nějakým způsobem
    dostane zase ke korýtku Kapsch?

    Rozvoj dopravní infrastruktury do roku 2025

    V tomto měsíci byla zveřejněna studie dopravy, které stavby budou a které nikoliv. Nebudu se sáhodlouze rozepisovat o tom co a jak ( oba dokumenty jak textovou část tak i mapu naleznete v I. následujícím komentáři
    Snažil jsem se PDF vložit jako přílohu, ale proč mi to nejde to netuším.

    Ale jak se na to dívám podrobněji, tak trazitní část z Brna do Rakouska opět bude pozdržena. Jsem velice zvědav na financování z soukromých zdrojů tak jak se tam uvádí.

    Takže uvidíme co a jak bude dále        

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Obrázky

    Mýtné v České Republice + strategie resortu dopravy, obrázek 1 Mýtné v České Republice + strategie resortu dopravy, obrázek 2

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    gtz avatar 21.1.2011 19:24 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mýtné v České Republice + strategie resortu dopravy
    Přílohy ( soubory jsou příliš velké tak sem raději dám odkazy)

    Mapa mapa

    Textová část: textová část

    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    21.1.2011 19:50 yossi | blog: Q_and_A | Ba'aretz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mýtné v České Republice + strategie resortu dopravy
    Nie som žiadným spôsobom priamo zapojený do dopravy (čiste spotrebiteľ) ale:

    * máme daň na benzín

    * podnikatelia platia cestnú daň

    * dialničné známky / mýtne

    Mne to príde že jedná vec je zdanená dosť veľa. Mám z toho pocit že štát sa stáva extrémne nenažratým a služby skoro žiadne.

    Mimochodom mýtny systém na Slovensku je sprasený viac než dosť. Aby som tu nerobil link farmu stačí si iba prečítať SME aké sú problémy a človek má dosť jasno. Mýtne mi príde rovnaký debil projekt ako pražská OpenKrad. Nebyť toho (toto som zachytil a neverifikoval) že k mýtnemu sme sa zaviazali pri vstupe do EU.
    21.1.2011 20:08 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mýtné v České Republice + strategie resortu dopravy
    Dan na benzin a dan pro podnikatele neni vec tranzitu. Spis by bylo lepsi nejak konkretne zpoplatnit tohle.

    Jinak kapsch je hrozna sranda. Minulej ministr dopravy prezentoval na schuzce EU jak chteji nasadit kapsch reseni, a mel slajdy s logem kapsch (pac mu je dodali oni). Ta vec kterou prezentoval nedelala nic vic nez dalnicni znamka, akorat stala spoustu penez do kapes kapschu, a vsichni cela EU se smala jak jsme podplacenej bananistan.

    Pokud se Barta s Kapsch vubec bavi, je to jasny.
    Jendа avatar 21.1.2011 20:22 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mýtné v České Republice + strategie resortu dopravy
    21.1.2011 21:13 yossi | blog: Q_and_A | Ba'aretz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mýtné v České Republice + strategie resortu dopravy
    Vďaka za výpočet. Ak tomu správne rozumiem tak z dopravne priamých daní (cestná, známky) štát nezarobí na stavu a údržbu dopravnej siete. Mýto vyzerá byť cca miliardu v zisku. Spotrebná daň predpokladám sa týka i alkoholu, tabaku a podobne.

    Za benzín je tiež DPH. Predpokladám že po súčte týchto daní by štát vychádzal ako plusový.
    Jendа avatar 21.1.2011 21:43 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mýtné v České Republice + strategie resortu dopravy
    Za benzín je tiež DPH. Predpokladám že po súčte týchto daní by štát vychádzal ako plusový.
    Četl jsi to vlákno pod tím? ;-)
    21.1.2011 22:08 yossi | blog: Q_and_A | Ba'aretz
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mýtné v České Republice + strategie resortu dopravy
    Nie. :) Hodnotil som len výpočet.
    24.1.2011 13:01 tomasgn | skóre: 23 | JN89GE
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mýtné v České Republice + strategie resortu dopravy
    to je nadhera: SFDI ma prijmy z mytneho 5.4mld, vydaje na mytne 4.7mld. s takou se nelze divit firmam jako kapsch, ze se snazi protlaci rozsireni mytneho systemu i na silnice nizsich trid, a kdyz to pujde dobre, klidne i na polni cesty. v systemu mytneho jde totiz predevsim o zisk zucastnenych firem, ze z toho ma neco i stat je jen zamerny vedlejsi efekt, aby to prilis nebilo do oci.
    gtz avatar 24.1.2011 17:44 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mýtné v České Republice + strategie resortu dopravy
    letos se vybralo cca 6.57 mld. což je o 18% více než v roce 2009, náklady jsou vypočteny dle smlouvy a měly by činit cca 4.35 mld. A snad za rok se tyto náklady sníží, budou se jen platit tzv. udržovací poplatky.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    21.1.2011 20:04 Magog | skóre: 6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mýtné v České Republice + strategie resortu dopravy
    Tak nějak nevím, co si o tomhle mám myslet.

    POKUD by to bylo rozumně nastavené a POKUD by to bylo pouze pro těžká nákladní auta nad 12 tun (a i to je možná příliš nízká hranice) a POKUD je to myšleno jako znevýhodnění dálkové dopravy nákladu po silnici, tak proč ne.

    Jenomže ono je to myšleno jen jako prostředek pro získání finančních prostředků do státní pokladny. Takže to bude stát za hovno.
    gtz avatar 21.1.2011 21:39 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mýtné v České Republice + strategie resortu dopravy
    Má to být podobně jako v ostatních státech, tedy rozlišení do 12 tun a nad 12 tun.

    Ono to má být myšleno také proto, aby se kamióny přestaly vyhýbat dálnicím.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    21.1.2011 20:11 CET
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mýtné v České Republice + strategie resortu dopravy
    Hele, vam se vsem dobra zobrazuje ten Bartovo citat? Me ten odstavecek konci na urovni "v zasade v systemu" z treti radky. Nepiste do PRE, ale piste QUOTE.
    21.1.2011 20:52 Jan Jílek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mýtné v České Republice + strategie resortu dopravy
    No tak to si auto teda nekoupím - a zrovna jsem si něj vydělal :-(. Stejně nemám řidičák...
    xkucf03 avatar 21.1.2011 21:04 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mýtné v České Republice + strategie resortu dopravy
    Jen taková „drobnost“: to, co se tu nazývá zisk, ve skutečnosti žádný zisk není, ten systém nevytváří žádnou hodnotu, nepřináší reálný užitek – pouze umožňuje někomu sebrat peníze. Na mýtné se nelze dívat jako na klasickou investici, kde nějaké peníze vložím a pak vydělávám, vytvářím hodnotu, užitek, mám zisk. Je potřeba to vidět tak, že ty peníze (zde nazývané „zisk“), které stát dostane, budou někomu jinému chybět – prodraží dopravu, takže v důsledku dražší všechno (i to pivo a chleba v obchodě), zvýší náklady firmám, takže jim zbude méně peněz nejen na jejich zisk, ale i na platy a soukromé investice.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    22.1.2011 12:16 Jiri
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mýtné v České Republice + strategie resortu dopravy
    Ano, souhlasim s vami. Jinymi slovy to odserou normalni lidi.

    Myslim, ze platime dost dani na to, aby stat udrzoval silnice.

    System mytneho, ktery provozuje soukroma firma je jen o tom, aby si ta soukroma firma vydelala. O lidi, ci o kvalitu silnic vubec nejde.

    Ale takhle je to se vsim a vsude v tomhle svete.
    gtz avatar 22.1.2011 18:18 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mýtné v České Republice + strategie resortu dopravy
    Tehdy když byl ten výběr tak firma co byla druhá (Italové) nabízeli to co mají u nich včetně pokrytí 1+2+3. Bylo to jen o málo dražší než Kapsch. Jenže jak jsem četl tam byly i jiné podmínky splácení tak naše vláda vzala Kapsche. Jistě byl to tehdy tunílek jak prase, ale smlouvy jsou dnes dané a nejdou zrušit. Mýto provozuje Kapsch, ale po nějaké době to plně přejde na náš stát (otázkou je jen kdy)

    Dost daní, ano, ale nevím přesně jak je to se spotřební daní z benelli, zda jde celá do infrastruktury. No stačí když jsem četl tu zde zmiňovanou strategii dopravy. Uvažuje se o soukromém kapitálu - ale definici nikde prozatím není. Možná to budou vše stavět a provozovat číňani a stát jim to bude splácet. Kdo ví ...
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Luk avatar 22.1.2011 18:33 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mýtné v České Republice + strategie resortu dopravy
    Klíčovou věcí bylo, že tehdejší vláda již za běhu příprav najednou ohlásila, že chce pouze a jen terestrický systém. Tím odpadli všichni zájemci, kteří nabízeli systém satelitní - přitom již tehdy běžely přípravy na celounijní zavedení satelitního systému, čili bylo chybou, že vláda rozhodla jinak, protože na satelitní systém se bude stejně muset dříve či později přejít.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Luk avatar 21.1.2011 21:22 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mýtné v České Republice + strategie resortu dopravy
    Můj odhad je takový, že nakonec bude satelitní systém, ale bude to uděláno tak, aby zkrátka nepřišel ani Kapsch. Jinak co se týká nákladů, zdaleka nejlevnějším "mýtným" by bylo zvýšení spotřební daně. To má samozřejmě některé nevýhody (zejména tu, že by se to muselo řešit v celoevropském měřítku, jinak by řidiči dálkové dopravy tankovali tam, kde by toto navýšení nebylo; SD navíc neumožňuje různou sazbu podle denní/týdenní doby a podle silnice), ale pořád mi přijde vhodnější než mýtné, které slouží jako zdroj k namaštění kaps(ch)y pro vyvolené a jako fízlovací nástroj.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    xkucf03 avatar 21.1.2011 21:48 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mýtné v České Republice + strategie resortu dopravy
    Jinak co se týká nákladů, zdaleka nejlevnějším "mýtným" by bylo zvýšení spotřební daně.
    To jo, ale je otázka, jestli už teď nedře stát motoristy dostatečně z kůže (DPH a spotřební daň), ono když se člověk podívá na účtenku, když jde od pumpy, je to docela k pláči*.

    *) no já toho moc najezdím, takže osobně je mi to celkem jedno, ale v důsledku tyhle daně dopadají formou dražšího zboží a služeb na nás na všechny – i na ty, kdo auto vůbec nemají, včetně dětí, důchodců a invalidů.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    gtz avatar 21.1.2011 21:55 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mýtné v České Republice + strategie resortu dopravy
    když se člověk podívá na účtenku, když jde od pumpy, je to docela k pláči

    U nás 33,90 za litr naturalu. V Brně jsou normální ceny někde kolem 34,50. Dají se najít i pumpy za 32,50 apod., ale vesměs jsou to jen malé pumpy, kdy nevíš co ti do nádrže teče.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Luk avatar 21.1.2011 22:07 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mýtné v České Republice + strategie resortu dopravy
    To jo, ale je otázka, jestli ujavascript:insertAtCursor(document.replyForm.text, '
    ', '
    ');ž teď nedře stát motoristy dostatečně z kůže (DPH a spotřební daň), ono když se člověk podívá na účtenku, když jde od pumpy, je to docela k pláči
    Bral jsem to výlučně jako porovnání variant "současná SD + mýtné" a "zvýšená SD".
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    gtz avatar 21.1.2011 22:13 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mýtné v České Republice + strategie resortu dopravy
    Ano, ale nějaká SD bude jen dalším bubákem pro řidiče a pro ostatní lidi. Tedy zdraží se skoro vše jen za tím účelem aby stát měl větší procento z nafty/benzínu. V dnešní době kamiony berou nafu zásadně venku (kamarád co jezdí se Scanií bere naftu vždy na posledním místě před CZ). Skoro všude je to levnější než u nás. Zdražením SD se dosáhne jen to, že kamiony nebudou u nás naftu brát vůbec.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Luk avatar 22.1.2011 00:26 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mýtné v České Republice + strategie resortu dopravy
    Vždyť jsem o tom také hovořil. Pakliže by celá (přinejmenším) EU měla přejít na satelitní mýtné, tak by byla situace všude stejná a využití SD místo tohoto mýtného by onou nevýhodou netrpělo. Zbývala by jen nevýhoda neselektivity.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    21.1.2011 21:50 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mýtné v České Republice + strategie resortu dopravy
    Můj odhad je takový, že nakonec bude satelitní systém, ale bude to uděláno tak, aby zkrátka nepřišel ani Kapsch.

    Cynik by řekl, že satelitní systém bude tehdy, až ho bude Kapsch schopen a ochoten dodat.

    gtz avatar 21.1.2011 22:00 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mýtné v České Republice + strategie resortu dopravy
    Kapsch jen udělal to co má v Rakousku. Snad když vláda tolik mluví o korupci tak bude VR někde zveřejněno včetne všech jeho paramaterů.

    Anebo pár politiků zase bude o pár melounků bohatší.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    xkucf03 avatar 21.1.2011 22:48 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mýtné v České Republice + strategie resortu dopravy
    O korupci tu mluví každá vláda – přinejmenším posledních dvacet let… už jsem celkem skeptický.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Luk avatar 22.1.2011 00:29 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mýtné v České Republice + strategie resortu dopravy

    Vždyť jak se to říká s těmi třemi obálkami, které se postupně otvírají? Mám pocit, že je to nějak takhle:

    První obálka: Nadávej na předchůdce.
    Druhá obálka: Udělej reformy.
    Třetí obálka: Napiš nové tři obálky.

    Všechny vlády zjevně jedou podle takovéhoto scénáře :-D

    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    21.1.2011 22:23 Václav HFechs Švirga | skóre: 26 | blog: HF | Kopřivnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mýtné v České Republice + strategie resortu dopravy
    Problematice nerozumím, ale jako laik bych problém zpoplatnění kamionů (protože údajně více ničí cesty) a zároveň problem s tím, že když se zavede mýtné na dálnici, tak tiráci je objíždějí po okrskách řešil jednoduše a to povinnou dálniční známkou pro kamiony a zrušením (nezaváděním) mýta. Bez ní by kamion nemohl vůbec jezdit, takže by její koupí zasponzoroval silnice a taky by ho to nelákalo zbytečně ničit okrsky (nebo obtěžovat obyvatele hlukem), aby se vyhl dálnici.

    Problém mýta je v tom, že se musí zavést všude, aby se mu tiráci nemohli vyhýbat. Otázka je, jestli je to příjmově takové terno a vynahradí to náklady. Natisknout známky je levné a kdyby za to byly tučné pokuty, tak by se snad jízda bez známky neriskovala.
    Baník pyčo!
    21.1.2011 22:37 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mýtné v České Republice + strategie resortu dopravy
    To je rozumny, ano. Pokud skutecne nejvic silnice plati tranzit, mel by je platit.
    gtz avatar 21.1.2011 22:47 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mýtné v České Republice + strategie resortu dopravy
    Jsme tranitní zemí stejně jako Slovensko. Oni je platí, ale protože mají šanci dálnice objet tak to dělají.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    xkucf03 avatar 21.1.2011 22:52 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mýtné v České Republice + strategie resortu dopravy
    Jsme relativně malá země, takže když už mýtné brány, tak by stačily na hranicích :-) A vlastně by to ani nemusely být brány, jen by se vybral poplatek za vstup/průjezd. Jenže to by pak nebylo co stavět, jaká výběrová řízení vypisovat a jaké zakázky dohazovat… a z toho by byli někteří lidé moc smutní.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Luk avatar 22.1.2011 00:31 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mýtné v České Republice + strategie resortu dopravy
    Jsme relativně malá země, takže když už mýtné brány, tak by stačily na hranicích
    Tohle by neprošlo, pravidla EU to zakazují. Už se o tom mluvilo mockrát.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    gtz avatar 21.1.2011 22:52 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Mýtné v České Republice + strategie resortu dopravy
    To dnes již nejde, známky zde byly dříve a jejich výběr apod. nepřinášel takový zisk. V dnešní době stát má smlouvu s Kapschem, kterou asi nejde tak rychle ukončit.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.