abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 4
    včera 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 15
    včera 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.4. 23:44 | Nová verze

    Byla vydána nová stabilní verze 3.5 svobodného multiplatformního softwaru pro editování a nahrávání zvukových souborů Audacity (Wikipedie). Přehled novinek také na YouTube. Nově lze využívat cloud (audio.com). Ke stažení je oficiální AppImage. Zatím starší verze Audacity lze instalovat také z Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    22.4. 16:44 | Zajímavý článek

    50 let operačního systému CP/M, článek na webu Computer History Museum věnovaný operačnímu systému CP/M. Gary Kildall z Digital Research jej vytvořil v roce 1974.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    22.4. 16:22 | Pozvánky

    Byl zveřejněn program a spuštěna registrace na letošní konferenci Prague PostgreSQL Developer Day, která se koná 4. a 5. června. Na programu jsou 4 workshopy a 8 přednášek na různá témata o PostgreSQL, od konfigurace a zálohování po využití pro AI a vector search. Stejně jako v předchozích letech se konference koná v prostorách FIT ČVUT v Praze.

    TomasVondra | Komentářů: 0
    22.4. 03:00 | IT novinky

    Po 48 letech Zilog končí s výrobou 8bitového mikroprocesoru Zilog Z80 (Z84C00 Z80). Mikroprocesor byl uveden na trh v červenci 1976. Poslední objednávky jsou přijímány do 14. června [pdf].

    Ladislav Hagara | Komentářů: 6
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (10%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 697 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    To naše české podnikání

    4.3.2011 19:03 | Přečteno: 2132× | zajimavosti

    Tento týden jsem se potkal s hezkým přístupem českého podnikání.

    První případ byl, že jsem na svém druhém telefonu (operátor TM) měl během noci 4 zmeškané hovory od nějakého neznámého čísla. Koukal jsem se číslo neznám, web také nic neříkal tak jsem to hodil za hlavu.

    Během dopoledne to číslo volalo 3x - vždy prozvonilo a umlklo. Odpoledne se mi rozsvítil mobil tak jsem to vzal a říkám prosím? Kdo je tam. Na druhé straně ticho a pak se ozvalo "tady pes-krysařík atd.", zda by se mnou mohl mluvit ohledně nějaké nabídky na elektroniku. To mi bylo něco nápadné tak jsem použil "call recorder" a řekl jsem mu tak mluvte. Zdráhal se, že nemá čas nyní ať mu zavolám později (proboha co to je? on chce něco nabízet a mám volat já později) no tak jsem jen řekl, že nemám čas a pokud něco chce ať mluví hned.

    Tak začal o nějaké nabídce vysavačů za 60K a skončil někde u hrnců. Tak jsem mu řekl, Vážený pane já opravdu nic nechci a rád jsem si Vás poslechl. Na druhé straně "ticho a tma", hovor trval více než 15 min a řekl jsem těšilo mne a nashledanou. Ten tatar se doufám již nikdy neozve.

    Druhý případ kdy na naše SPT telefon volala nějaká slečna, brala to manželka tak jsem jen poslouhal, prý, cosi kdesi černý les, že dělají nějaké pojištění a že zítra bude nějak jejich zástupce v našem regionu a že se zastaví, aby nám vše vysvětlil. Manželka se zeptala odkud vlastně jste "to stvoření odpovědělo, že nějaký institut pojišťovnictví", manželka na to, že my máme pojistku u Generali a nechceme, aby nás někdo otravoval. Ta slečna se ještě chvíli snažila a pak to vzdala (typický příklad jak někoho nalákat, hovor vypadal jako by se něco muselo a spousta vesnických lidí se tímto nechá obalamutit)

    Podobný případ nabízení jako ten uveřejněný první jsem měl před týdnem, když mne takto asi 5x prozvánělo nějaké číslo. Nereagoval jsem a jednou jsem ten telefon típnul (byl jsem v autě a v okolí zrovna byli cajti). Během dnes mi došla SMS s následujícím textem:

    Číslo XXX-XXX XXX Vás prosí o zavolání z důvodu nedostatku kreditu

    Tak jsem se kouknul, číslo neznám, nikde nebylo uvedené, tak jsem odpověděl lakonicky přes SMS, že Vaše číslo neznám a ať mi napíší o co se jedná. A co se stalo nikdo neodpověděl. Dal jsem si tu práci a číslo se snažil najít a nakonec se jednalo o nějakou agenturu co nabízí zájezdy s nabízením věcí. Měl jsem 100 chutí tam zavolat, ale vykašlal jsem se na to.

    Absolutní drzost je to, když nám volala nějaká "slepic" z nějakého institutu čehosi a snažila se manželce cosi vnutit. Manželka praskla telefonem s tím, že nic nechce a nemá čas. Během pár minut to číslo volalo po druhé a vzala to dcerka, která se vrátila domů. A ta "slepic" prý ať ji dá mamku, že cosi kdesi. No já jsem v tu chvíli přijel domů a telefon jsem vzal a začal jsem s tou slečnou mít rozmluvu proč a jak. Nakonec jsem ji řekl, že pokud se to bude opakovat budu kontaktovat orgány, které toto mají pod palcem.

    A závěr? takové podnikatele hodit do koše a nechat volně plout po nějaké řece.        

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    4.3.2011 19:21 SPM | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání
    On si člověk nevybere... když člověka neotravujou tihle podvodníci, tak ho pro jistotu prudí rovnou vyděrači, kterým platí samotný operátor a ještě jsou na člověka drzí...
    4.3.2011 19:56 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání
    Mně čas od času volají rozliční nabízeči tarifů, ale když jim řeknu, že měsíčně z předplacené karty neprovolám víc než stovku a na spočítání SMS by mi stačili prsty (a většinou bych se ani nemusel zouvat :-) ), tak mi poděkují a rychle to ukončí. Hrnce a pojištění mi zatím naštěstí nenabízel nikdo.

    PS: Do koše neávat, ještě by je někdo vylovil, jen si vzpomeňte na Plaváčka. <humor typ="černý"> Když už v něčem házet do řeky, tak leda v železných sudech :-) </humor>
    4.3.2011 20:15 J
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání
    Jednou vyřvávali na celou ulici, že mají tarify úplně pro každýho. Zrovna jsem měl čas, nechal jsem se odchytnout a sdělil jim, na otázku u koho jsem a co mám jsem sdělil, že u nich a mám předplacenku. Jestli bych měl zájem o něco výhodnějšího a jak často dobijim? Měl, půl roku, jinak by mi simka propadla. Kolik že to utratim? Dvě nebo čtyři koruny měsíčně, podle toho kolik pošlu SMSek, že to mam stejně jen na prozvánění kvůli odvozu. Stejně to nevzdali! Oni jestli mam zájem o novej mobil a já že jo, že ten stávající brzo pude do háje a stejně za nic nestál. Dali mi katalog a ukázali na nějaký htcčko nebo iphone a já že ne, že bych radši černobílej s pořádnou výdrží a tak mi konečně řekli, že pro mě nic nemaj a prej nashledanou.
    5.3.2011 21:56 mrzout | skóre: 11 | blog: mrzutej
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání
    Takovým řeknu, že mám tarif za 12,-Kč měsíčně a k němu 40 minut zdarma (vodafone v základní nabídce) a že mi to stačí.

    Není to úplně pravda, ale spolehlivě mi dají pokoj.

    Hlasuj pro zavedení OpenID na Abclinuxu!
    6.3.2011 09:58 Sajfi | skóre: 8
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání
    A nebo říci, že mám služební telefon s neomezeným datovým tarifem. Sice to taky neni úplně pravda, ale na to nemají co nabídnout :-).
    gtz avatar 4.3.2011 20:48 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání
    Do koše nedávat, ještě by je někdo vylovil, jen si vzpomeňte na Plaváčka.

    před plavbou v koších by se povolal nějaký hladový, neukecatelný krokouš.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    4.3.2011 20:00 Woknař
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání
    :-) tomuhle se vyhýbám naprosto elegantně. Svoje číslo dávám jen komu chci já sám. A dotyčného si dám do seznamu. Pokud mi volá někdo, u něhož se neobjeví jméno ale pouze číslo (či skryté číslo), zamačkávám to. Prostě to neberu. Pamatuji doby telefonních budek, doby, kdy mobil velikosti krabice od bot měl jen prezident a možná náčelník generálního štábu. Za cca 8 roků jsem nepropásl nic důležitého. Asi dvakrát jsem típnul někoho, kdo si jen mobil půjčil na zavolání a ten mi obratem napsal SMS.
    gtz avatar 4.3.2011 20:31 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání
    Kamarad to dela tak, ze umele prodluzuje hovor, pta se na vsechny mozne a nemozne veci a po nejake dobe rekne "aha tak vy nabizite tyto sluzby, ale ty my jiz mame".
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    5.3.2011 02:26 Rupikulko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání
    Problém nastáva pri objednávaní v e-shope. Človek zadá svoje číslo, ale nemá šancu si poznamenať čísla skladov, obchodov, predavačov a kuriérov s ktorými sa v blízkej budúcnosti stretne.
    6.3.2011 16:10 xHire | skóre: 21 | blog: Linuxovník
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání
    To je teoreticky hezká myšlenka, ale v praxi bohužel nefunguje (alespoň ne 100% spolehlivě -- dost možná závisí i na operátorovi, kterého člověk má). Mám takhle jedno číslo vyhrazené na SMSky z monitoringu (dělám to tak, že si nechám poslat e-mail a operátor mi ho přepošle na mobil, takže vůbec nikde nezadávám číslo), ale i přesto si mě „našli” a zkoušeli volat. Dost by mě zajímalo, kde ta čísla skutečně berou.
    Kryptoměny a bločenka.
    gtz avatar 6.3.2011 18:40 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání
    To číslo o kterém jsem psal blog je TM, je to předplacenka a používám jej jen pro věci kdy prostě číslo musím uvádět (jinak jsem zákazník VF a ten je v pohodě). dcera i žena mají VF a u těch čísel se nestalo, že by někdo volal. U TM se to stává běžně Myslím si, že oni mají nějakou databázi čísel od operátora a na ty prostě volají.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    7.3.2011 13:15 Martin Doucha | skóre: 23 | blog: Yet another blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání
    No kde, od operátora. A nebo to taky můžou zkoušet od nuly jedno po druhém. Dneska už prostor čísel není tak řídce obsazený, aby se to nevyplatilo.
    PepaSFI avatar 4.3.2011 20:33 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání
    občas se stalo že mi někdo takový zavolal, naposled mi nabízeli nějaké senzační řešení problémů v informatice pro firmy. Zeptal jsem se odkud mají moje číslo. Prý že z nějakého registru firem. Já na to: "hohohó to těžko, tohle je soukromý telefon, žádná firma a navíc na předplacené kartě takže ani nemá účet na tarif. Kde jste vzali moje telefonní číslo?" A na druhé straně se ozvalo: "éééééééééhmmmmmmm...cvak tút" a bylo po senzační nabídce. A vzhledem k tomu že už to je asi rok co mi nikdo podobný nevolal, tak docela věřím tomu že si mě vyškrtli někde v databázi jako zbytečnou námahu.

    Pouliční nadháněče telefonních operátorů děsím stařičkým Palmem Treo a oznámením že mi kupón za pětibábu vystačí na půl roku a to v tom čtu maily a občas i listuju internetem takže jejich senzační nabídka za osm stovek služba kterou nepotřebuju jde poněkud mimo.

    A nejlepší kousek byl se změnou dodavatele elektřiny. Dělám něco na dvoře a najednou se zjeví hejhulák který jak figura ukazovala, asi zrovna přijel z technopárty a z dálky hejká: "za váma jdu, nachystejte si papír od vyúčtování elektriky, až vyřídím souseda tak přijdu". Říkám si, to má EON pěkný vejlupky, uvidíme co chce. Za chvíli se přibatolil a že prý si potřebuje něco opsat z toho vyúčtování, ověřit čísla odběrných míst a že dělají nějaké změny a budem mít levnější elektriku. Tak se ho ptám na co chce ty čísla když je mají v systému a co že to bude za změny. A on začal žvanit něco o tom že město Pelhřimov ušetřilo na elektrice nevím kolik milionů. Já na to "co je mi do Pelhřimova, pomalu a jednoduše VO CO TADY KURVADRÁT JDE?!" No a tak z něj pomalu začalo lézt že je od nějakého úplně jiného dodavatele a nabízí senzační služby. A tak jsem ho vyhodil. Kdoví kolik lidí mu na to "já jsem tady důležitej, navalte papíry, tady mi to podepište" skočilo a upsalo se kdoví k čemu.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    5.3.2011 17:41 otec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání
    To co popisujete v posledním odstavci je na přesdržku. Taky se mi u dveří jednou objevili dva takoví výlupci a při stylu jakým mluvili s manželkou jsem jen lapal po dechu a pak s nima vyrazil dveře s tím, že čím dřív tím líp, protože to fakt vypadalo že je co nevidět inzultuju. Když už se někdo živí jako parazit, měl by mít alespoň základy slušného chování, aby byl potenciálnímu hostiteli kontakt s ním co nejméně nepříjemný.
    gtz avatar 5.3.2011 17:48 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání
    Problém je v tom, že spousta těchto dealerů pracuje na smlouvu a čím víc sežene ovcí tak má větší výplatu. A spousta dealerů se neštítí kdoví čeho. Tak jak byl nedávno případ s klienty VZP, kdy ty klienty si připsala k sobě nějaká jiná pojištovna a dealer shrábnul zisk.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    4.3.2011 20:46 jas | skóre: 13 | blog: blag
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání

    Hm, to by chcelo nejaky adblock pre telefony.

    gtz avatar 4.3.2011 20:51 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání
    No já mám to druhé číslo v sekundárním telefonu (stará Nokia) a tam bohužel žádný call-filter není.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    the.max avatar 5.3.2011 00:54 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání
    Na mem treu jsem mel aplikaci (uz nevim jak se to jmenovalo), ktera umela priradit jednotlivym kontaktum (nebo skupinam?) ruzne vyzvaneni vcetne MP3. Ale co je nejzajimavejsi, bylo tam zaskrtavatko, ktere kdyz bylo zaskrtnute, tak pokud volal nemkdo se skrytym cislem, tak telefon vracel obsazovaci ton, takze dotycny se skrytym cislem se nikdy nedovolal, telefon na nej vubec nereagoval a pouze ho automaticky odpalkoval.

    Ted mam N900 a SILNE neco podobneho postradam. Mam sice nainstalovany PyCallBlocker, ale ten moc nefunguje a hlavne nevim jak poresit ty skryta cisla.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    5.3.2011 12:49 Zdenek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání
    Hm, to ma kazda normalni Nokie se Symbianem, jmenuje se to profily.
    the.max avatar 5.3.2011 13:11 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání
    ne, tohle nema kazda nokie a profily to nejsou. Pripadne mi porad, jak nastavimna 'normalni Nokii' pforil tak, aby mi nereagoval na skryta cisla, neukazoval je jako zmeskane hovory a rovnou jim odeslal obsazovaci ton.
    KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
    8.3.2011 03:21 faha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání
    A neni takove chovani v rozporu s CTU?
    gtz avatar 8.3.2011 16:11 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání
    myslím, že není a i kdyby bylo kdo to dokáže že to mám nějak nastavené?
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    8.3.2011 22:56 VM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání
    Není, jaké hovory člověk přijme nebo nepřijme je jen jeho věc.
    kotyz avatar 5.3.2011 10:09 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání
    Přesně, to už sem si taky řikal že by se mi taková věc hodila. Pro Android je na to aplikace, ale pro obyč. telefony nebude asi nic :-(
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Chytrex avatar 5.3.2011 16:42 Chytrex | skóre: 30 | Bohumín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání
    Mám na svém treu CallBlock;)
    Hrdý člen KERNEL ULTRAS .:. define QUESTION ((bb) || !(bb)) .:. Odmítám vaši realitu a nahrazuji ji svou vlastní..
    gtz avatar 5.3.2011 17:49 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání
    No já na primárním telefonu mám CallFirewall od lidí z XDA a zatím je klid. Ale to je VF, který je naštěstí lepší než TM.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Luk avatar 4.3.2011 21:37 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání
    Nebylo to číslo 544 529 900? To mě totiž zrovna před chvílí prozvonilo na pevné lince (tedy přesněji na SIP VoIP, ale to je v podstatě jedno). Jinak v mobilu už mám pěknou řádku čísel pojmenovaných "nezvedat", protože z nich volají prodejci teplé vody (tedy konkrétně služeb O2, obchodování na burze apod.) a mnozí ignorují i fakt, že už jsem jim řekl, že nemám zájem a ať nevolají (jinak, že je napráskám na ÚOOÚ).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    gtz avatar 4.3.2011 21:51 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání
    My na telefonu na pevné lince nemáme LCD. Takže nevím. Copak pevné linky už umí toto? dříve to bylo jen na ISDN

    Občas se nějaký prodejce teplé vody ozve, ale s nimi jsem vždy rychle hotov (posledně volala nějaká slečna ohledně spokojenosti služeb no tak jsem si dlouze postěžoval na kvality DNS serverů)
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Luk avatar 4.3.2011 23:25 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání
    Copak pevné linky už umí toto? dříve to bylo jen na ISDN
    Ano, už to umí. Ale musí to umět i telefon.

    V mém případě ale nešlo o skutečnou pevnou linku (byť se tak například z hlediska tarifikace navenek tváří), nýbrž o SIP VoIP a o softwarový telefon.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    gtz avatar 5.3.2011 00:12 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání
    Aha díky za info netušil jsem, že to mají i gratis.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    4.3.2011 21:38 pic | skóre: 30 | blog: Perdido_Street_Station
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání

    malé upozornění:

    smlouvu lze uzavřít i ústně přes telefon - jeden příklad a s povinost oznámit že telefon je nahrávaný taky není 100%

    u takových to telefonů si dávat pozor na hubu a když už, tak na výpovědní lhůty !!!

    gtz avatar 4.3.2011 21:55 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání
    Ale u smluv po telefonu musíš říct, že tyto služby chceš. Když na tak nic. Nahraný telefon bez souhlasu není brán jako důkaz v případě nějakého sporu, ale já jsem si to nahrával jen pro svoji potřebu kdyby náhodou chtěl ten tatar opruzovat dále
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    kotyz avatar 5.3.2011 10:22 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání
    To už se mi taky jednou takhle povedlo uzavřít smlouvu "prostředky komunikace na dálku", ale pak se stejně museli podepsat smlouvy při přebírání sim karty. A porád se tvářili že sou od O2 ale byl to nějakej Spacestar/Eurostar a nebylo to zdaleka tak výhodný jak mělo, navíc mi tam dali nějakej usb modem + internet kterej sem ani nehtěl a ani o něm nepadlo jediný slovo. Tak sem se pak musel 2x na poštu (modem přišel poštou až za 14 dní) abych to všecko vrátil a vypověděl. Stejně si asi jednu nebo dvě měsíční splátky a nějakej mírnej poplatek strhli. Na takový svině si radši dávat bacha a vůbec neznámý čísla nezvedat, jak se s nima jednou dá člověk do řeci už ho spracujou. To je samý nezávazně, můžete to kdykoliv zrušit, necháme vás to vyzkoušet a jak člověk řekne "tak teda jo" aby mu už dali pokoj tak je smlouva už v podstatě uzavřená. A pak to musí do 14 dní písemně vypovědět jinak smůla (většinou to jde i pak, ale to už se platí nějaký smluvní pokuty a storno poplatky). Prostě svinstvo.
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    5.3.2011 12:29 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání

    vůbec neznámý čísla nezvedat

    to není tak jednoduchý - mě volá v práci spousta neznámých čísel a brát je musím.

    jednou mě nasralo Weritum s.r.o. (zlé věci se nelinkují) a nějaký jejich náhončí - nejdřív, že mi nebude nic nutit, že by to nebylo profesionální, ale jestli mi může něco poslat - neposlal, pak volal že mi řekne něco o akciích apple, pak mi zase volal co já na tu jejich nabídku akcií baidu - já na to - nic jste mi neposlal a mluvili jsme o applu - ne ne, ted je to baidu a já Vám to pošlu, je to super nabídka a vyděláte moc peněz ...

    - neposlal. říkám mu - mám dovolenou, zavolejte za týden - volal za tři dny, že kdy že dáme tu schůzku o které jsme mluvili - říkám nemluvili - on - mluvili a kdy že ji teda dáme (neměli jsme nic domluvenýho - zkusil to), tak jsem mu naznačil jak mám volno, ať se staví - to ne, musím já za ním do prahy ...

    mezi tím jsem z něj vytáhl, že je ten hovor natáčenej a že na mě přišli v nějaký "databázi úspěšných lidí" kterou ta jejich společnost kupuje od jiné společnosti a že mě nemůže vyškrtnout ...

     

    kšeft se mnou neudělal, ale on sám ani nebyl nějak vlezlej, nebo nepříjemnej. spíš ti pro které dělá jsou na zmrdometru v top 5

    docela je mi těch lidí líto - příklad jak to chodí

    kotyz avatar 5.3.2011 16:32 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání
    Já nemusim, tak nezvedam. Zvedam je jenom když čekam že někdo bude volat.
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    robotics avatar 4.3.2011 21:44 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání
    Mě jednou volali něco ohledně výzkumu jakou poslouchají lidi od 20-27 let hudbu. Mě je 27 ale řekl sem že mi je 30, tak mi řekl nashledanou a byl klid. Další mi volal nějakej člověk ohledně dotazu na duchodovou reformu, tak sem si řekl, že mu udělám radost, pač sem stejně zrovna hrál Wistelands a stavěl domečky, takže sem si musel polovinu těch otázek co mi říkal, nechat dvakrát zopakovat, pač sem se soustředil spíš na to kam postavit další rozšiřující baráček :-D. Nějak sem to dotáhl s tím maníkem ten dotazník do konce ale ani nevím na co sem odpovídal, byly to dost složitý otázky :-). Nejhůř na tom byl chudák když se mě ptal jakou politickou stranu bych volil a vzdycky když řekl název strany, tak sem musel odpovedet ANO, NE. Pirátská strana v tom výčtu nebyla, takže to bylo docela dlouhé a asi mu muselo už ze mě hrabat, když sem mu furt říkal NE. :-D
    5.3.2011 03:06 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání
    kotyz avatar 5.3.2011 10:27 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání
    Jo to s tim průzkumem je normální, to si dělají rádia a pak podle toho sestavujou playlisty. Já byl do toho rádia i asi 2x pozvanej a tam sem vyplnil nějakej dotazník (oblíbenost moderátorů a pořadů, jaký další rádia posloucham, nápady a připomínky) a dostal za to nějaký triko, samolepku a CD s nějakýma popovýma sračkama. Ale to triko bylo kvalitní a nosim ho ještě dneska :-D Pak sem si pořídil televizi a rádio přestal poslouchat, tak na další pozvání sem už nereflektoval.
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    5.3.2011 02:18 ibak | skóre: 9 | BB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání
    Našťastie sa tieto telefonáty dajú rozpoznať väčšinou už pri oslovení. Takže na slová "Máte chvíľu čas...", "Máme pre Vás...", alebo "Boli ste vybraný..." odpoviem vždy "Nie, ďakujem" a zložím. Kľudne teda dvíham aj cudzie resp. skryté čísla, stojí ma to iba 1-2 sekundy môjho času.
    5.3.2011 12:29 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání
    Z toho tématu mne napadá - jak je to legislativně v Čechách? Co je povolené na reklamu? Smí se posílat reklamní dopisy či e-maily na lidi nebo firmy bez vyžádání? Moje zkušenost je, že v cizině to je často dokonce trestné. A jak je to s tím telefonováním, to je přeci trochu podobné? Díky za info.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    gtz avatar 5.3.2011 14:35 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání
    reklamní mailu se nedají posílat pokud Ti druhá strana nedá souhlas s posíláním obchodních sdělení. Dopisy to je druh věc, to ale skoro dnes nikdo nepoužívá (větší náklady)- Setkal jsem se s tím, kdy jedna firma ze Zlína posílala nabídky na nějaké věci přes FAX (tehdy poslala cca 7 stránek a za týden další). Tehdy jsem jim pěkně od plic něco řekl, bavil jsem se i s člověkem z UOOZ a prý je to spam, ale nic s tím neudělají. Faxem firma nic neřeší prostě udělá reklamu apod. a v noci to pošle na tuny čísel.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    5.3.2011 19:22 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání
    dík za odpověď. A je nějaký postih? Prostě, co se stane, když si někdo sežene dejme tomu emaily všech základních škol a pošle jim email s nabídkou. Je to nějak penalizované?

    Ten fax je síla :-), jinak mám zkušenost, že kvůli filtru informací a právě toho otravování mají např. autodealeři v některých zemích veřejně přístupný pouze telefon a fax!! Ale ne e-mail.
    Nobody can give you as much as I can promise you
    gtz avatar 5.3.2011 20:36 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání
    Tuším, že může být potrestán částkou až 10M. uoou myslím již v minulosti dal pokuty více firmám. Ale musí se ty spamy na jejich stránkách nabonzovat.

    Fax ano je to síla, protože to se dá poslat kdykoliv z kompu a stojí to minimum peněž. A na faxu prostě blacklist není. A když ti někdo vyhrne nabídku na koberce na termopapír pak se není čemu divit, že jeden fax se hodně prodraží.

    Pokud jde o koberce,hrnce apod. to je divoké, ale nějak se to dá překousnout, ale když Vám volají firmy a nabízejí půjčky/úvěry bez ručitele tak to je trošku jiná káva
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    5.3.2011 22:35 M-train | blog: finance
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání
    jo tak jsem si ten tvůj link přečetl. Prakticky ale tahle obrana je nepoužitelná pro fyzické osoby (komplikace administrativy stížnosti), a asi i nepraktická pro menší firmy/potencionální klienty, pokud jde 'jen' o obchodní nabídky.

    Zkoušel jsem oslovit zahraniční trhy, napřed naivně prostřednictvím CzechTrade - to stojí jen peníze a stejně nemají finální link na konkrétní možné partnery, takže vlastně suplují moje guglování. Pak jsme se různým způsobem dostali k e-mailovým databázím v některých zemích našich možných klientů a těmi e-maily je oslovili. Bylo by to na samostatnou studii a na jinak zaměřený web, ale účel to splnilo, a ta ochrana proti nevyžádaným e-mailům se dala taky překonat vhodnou formou oslovení. Tedy většinou...
    Nobody can give you as much as I can promise you
    gtz avatar 5.3.2011 23:43 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání
    Máte naprostou pravdu v tom, že vhodná forma oslovení dokáže divy. U těchto mailů je velký rozdíl zda jim člověk něco nabízí nebo jen hledá vhodného obchodního partnera.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    xkucf03 avatar 5.3.2011 14:45 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání
    Příloha:
    Takhle se na ně musí (viz příloha).

    Jinak tohle otravování po telefonu není žádná česká specialita, přišlo to k nám z Ameriky. Když mám zmeškaný hovor z neznámého čísla, tak je dobré ho prověřit na kdovolal.cz, whocallsme.com, whocalled.us atd.
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    5.3.2011 15:01 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání
    Doufám, že na prezentovaný adrese nebude nějaká databáze pro tyhle prodejce.
    gtz avatar 5.3.2011 17:52 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání
    jenže spousta těchto lidí volá z nějaké před-placenky a setkal jsem se s tím, že mi volal borec ze Skypu s nabídkou na levnější volání v rámci CZ i Evropy.
    - nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
    Dalibor Smolík avatar 6.3.2011 00:36 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání
    Když mě cizí operátor volá, že má pro mě báječný tarif, tak řeknu, že mám firemní telefon s neomezeným voláním. Lepší nabídku pro mě mít nemůže...
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    6.3.2011 01:48 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání
    No teoreticky by se dal třeba posílat určitý objem reklam za týden na mobil + třeba vyzváněcí reklamní znělka a za chodící reklamu by ti mohl operátor kromě volání zdarma i dávat peníze :-D. Ale asi by se to moc nevyplatilo (ale vím o lidech co si analogicky třeba auto polepili reklamami).
    PepaSFI avatar 6.3.2011 09:13 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání
    jo taky znám jednoho co měl reklamu na autě. Reklamu na firmu co prodává reklamy na auto. Kdesi se za poplatek zaregistroval u firmy která mu měla dodat reklamy za které dostane zaplaceno a než se vhodná nabídka vyskytne, tak měl mít na autě reklamu na tu firmu. Samozřejmě ta byla zadarmo a žádnou placenou nikdy nedostal.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    kotyz avatar 6.3.2011 11:49 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání
    Já zase vim že existovali internetový rádia, který platili lidem za to, že je poslouchají (nevim už ale jestli tam kromě reklam hráli i něco jinýho). Nebo weby s reklamama, který platili za prohlížení. Bylo na to plno návodů jak se tam zaregistrovat a vydělávat, ale žádnej majlant se na tom vydělat nedal. Některý měli na to skripty, který jim celej den klikali na reklamy, ale když jim na to provozovatel přišel nebo měl jenom podezření, dostali hovno. Možná něco z toho funguje ještě dneska, nikdy sem se o to moc nezajímal.
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    6.3.2011 15:32 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání
    Fungujou fazole.cz, tam se ale nedá moc převádět z měny fazolí na měnu koruny. Ale občas se v nabídce objeví něco, co se dá koupit (cvičně jsem to zkusil na nějaký CD se starejma hrama a funguje to).
    6.3.2011 19:49 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání
    (ale vím o lidech co si analogicky třeba auto polepili reklamami).
    víš o někom, komu to reálně vydělává?

    ... já jsem se o to jeden čas trošku zajímal a nenarazil jsem na nic kloudného, přitom aut s reklamou jezdí hafo, a dost silně pochybuju, že jsou to všechna jen firemní

    ale cokoliv co jsem na netu dohledal jsou jen podvodníci, buď jak říká PepaSFI nebo ještě horší ... i já jsem se nechal nachytat, tedy stálo nás to jen čas a dopravu na schůzku, kde teprv jsme zjistili oč jde, hajzl se do telefonu vykroutil naprosto dokonale :-/ (nicméně smlouvu, kterou jsem ani pořádně číst nemusel, a že po nás chce prachy, už okecat nemohl, takže jsme mu řekli sbohem)
    Luk avatar 6.3.2011 20:02 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání
    aut s reklamou jezdí hafo, a dost silně pochybuju, že jsou to všechna jen firemní
    Jsou to například auta sloužící různým domovům důchodců apod. Sponzoři dávají dohromady peníze na taková auta a pak je na nich trvale jejich reklama. Viz např. tady.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    6.3.2011 23:03 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání
    Tak to ani ne, ale jednou jsem viděl auto, pak taky inzerát z tipservisu a pak je tu ještě tohle. Ale už je to fakt dlouho...
    7.3.2011 13:44 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání
    Tak to ani ne, ale jednou jsem viděl auto, pak taky inzerát z tipservisu a pak je tu ještě tohle. Ale už je to fakt dlouho...
    nerozumím, co chtěl básník říci ...

    aut s reklamou je spousta, nevím, jak poznám, u kterého funguje model, co mě zajímá, tj. že to není firemní auto, ale soukromé, na kterém někdo platí reklamu

    Tipservis je normální inzerce, tam si může kdo chce napsat co chce

    ten odkázaný článek je jak opsaný od těch podvodníků, o kterých mluvím, nijak nedokazuje, že by to opravdu fungovalo

    - mimochodem, z domén zmíněných v diskusi k článku jako "ty správné" funguje dnes jediná (a to jsou pouhé tři roky od vydání!), bestoutdoors.cz, a co je tohle za svině, o tom je hned na první stránce googlího vyhledávání sedm odkazů
    7.3.2011 17:15 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání
    nerozumím, co chtěl básník říci ...

    aut s reklamou je spousta, nevím, jak poznám, u kterého funguje model, co mě zajímá, tj. že to není firemní auto, ale soukromé, na kterém někdo platí reklamu
    Pokud jsou na autě víc než dvě navzájem nesouvisející reklamy, tak to asi nebude firemní reklama. Na autě co jsem viděl jich bylo tak víc než 5 (jen na té časti, co jsem zahlídl).
    ten odkázaný článek je jak opsaný od těch podvodníků, o kterých mluvím, nijak nedokazuje, že by to opravdu fungovalo

    - mimochodem, z domén zmíněných v diskusi k článku jako "ty správné" funguje dnes jediná (a to jsou pouhé tři roky od vydání!), bestoutdoors.cz, a co je tohle za svině, o tom je hned na první stránce googlího vyhledávání sedm odkazů
    Jo to je možný, psal jsem čistě teoreticky. Nicméně nevím proč by to nemohlo fungovat. Na internetu to funguje dobře a navíc v reálu je taková reklama nezvyklá, takže si ji všimne víc lidí.
    7.3.2011 18:28 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání
    Pokud jsou na autě víc než dvě navzájem nesouvisející reklamy, tak to asi nebude firemní reklama. Na autě co jsem viděl jich bylo tak víc než 5 (jen na té časti, co jsem zahlídl).
    ok, pak to asi bude případ typu jak psal Luk ... takových je ale málo (hm, říkáš jedno, slovy jedno?) ... a něco pro normálního smrtelníka?
    Jo to je možný, psal jsem čistě teoreticky.
    ale já se ptal na praxi - psal jsi předtím "vím o lidech co si analogicky třeba auto polepili reklamami" ...
    Nicméně nevím proč by to nemohlo fungovat.
    no to já taky ... akorát jsem jaksi ještě ten fungující příklad nenašel (narozdíl od lidí, co úspěšně pronajímaj jako reklamní plochu třeba zeď vlastního baráku)
    7.3.2011 20:06 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání
    Heh to je vtipný, dneska jsem viděl další, který splňuje mý kritéria. Na dodávce bylo několik nálepek, sice jsem si všimnul jen dvou: Idnes a Preciosa. Dále jsem bral fakt, že logicky pravděpodobnost, že právě já potkám jediné auto na světě, které takto vydělává není moc pravděpodobný.

    Jinak do toho se imho dá uvažovat i zahraničí. A možná i ty věci jako formule.

    P.S. Heh dneska jsem ještě viděl horkovzdušnej balón s názvem firmy :-D.
    Rezza avatar 6.3.2011 11:19 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání
    Ted volala pani z Knizniho klubu, vse keasne vysvetlila, jen jak jsem se zeptal na ebooky, tak rekla, ze pro me asi nic nema a byl konec. Tak jsem ji poprosil, ze az budou prodavat ebooky, tak at zavola znovu, hh.
    xkucf03 avatar 6.3.2011 13:24 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání
    Taky přidám svoji zkušenost s tím, jak se dnes „podniká“: Sleva říkáte?
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    15.3.2020 22:04 Radovan Šunkovič
    Rozbalit Rozbalit vše Re: To naše české podnikání
    Díky moc za velice přínosný článek. Já jsem dlouhou dobu fotograf a poslední dobou se snažím svůj koníček převést na podnikání. Tudíž se snažím na různých webech prosadit jako svatební fotograf nebo fotograf různých akcí a maturitních plesů. Hodně mi v tom pomohl i článek od - https://www.mojepenize.com/fotografovani-jako-konicek-i-prace/ , kde jsem se dozvěděl spoustu přínosných informací ohledně toho, jak převést například fotografování na svou práci. Zkuste to! :-)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.