abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

včera 23:44 | Bezpečnostní upozornění

V Linuxu byla nalezena bezpečnostní chyba CVE-2017-15265 zneužitelná k lokální eskalaci práv. Jedná se o chybu v části ALSA (Advanced Linux Sound Architecture).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 22:44 | Komunita

Greg Kroah-Hartman informuje na svém blogu, že do zdrojových kódu linuxového jádra bylo přidáno (commit) prohlášení Linux Kernel Enforcement Statement. Zdrojové kódy Linuxu jsou k dispozici pod licencí GPL-2.0. Prohlášení přidává ustanovení z GPL-3.0. Cílem je chránit Linux před patentovými trolly, viz například problém s bývalým vedoucím týmu Netfilter Patrickem McHardym. Více v často kladených otázkách (FAQ).

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 22:04 | Pozvánky

Rádi bychom vás pozvali na přednášku o frameworku Avocado. Jedná se o testovací framework další generace, inspirovaný Autotestem a moderními vývojovými nástroji, jako je třeba git. Přednáška se bude konat 23. října od 17 hodin na FEL ČVUT (Karlovo náměstí, budova E, auditorium K9 – KN:E 301). Více informací na Facebooku.

… více »
mjedlick | Komentářů: 0
včera 21:44 | Bezpečnostní upozornění

Nový útok na WPA2 se nazývá KRACK a postihuje prakticky všechna Wi-Fi zařízení / operační systémy. Využívá manipulace s úvodním handshake. Chyba by měla být softwarově opravitelná, je nutné nainstalovat záplaty operačních systémů a aktualizovat firmware zařízení (až budou). Mezitím je doporučeno používat HTTPS a VPN jako další stupeň ochrany.

Václav HFechs Švirga | Komentářů: 0
15.10. 00:11 | Zajímavý projekt

Server Hackaday představuje projekt RainMan 2.0, aneb jak naučit Raspberry Pi 3 s kamerovým modulem pomocí Pythonu a knihovny pro rozpoznávání obrazu OpenCV hrát karetní hru Blackjack. Ukázka rozpoznávání karet na YouTube. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
14.10. 15:11 | IT novinky

Online obchod s počítačovými hrami a elektronickými knihami Humble Bundle byl koupen společností IGN. Dle oficiálních prohlášení by měl Humble Bundle dále fungovat stejně jako dosud.

Ladislav Hagara | Komentářů: 7
14.10. 06:00 | Zajímavý článek

Brendan Gregg již v roce 2008 upozornil (YouTube), že na pevné disky se nemá křičet, že jim to nedělá dobře. Plotny disku se mohou rozkmitat a tím se mohou prodloužit časy odezvy pevného disku. V září letošního roku proběhla v Buenos Aires konference věnovaná počítačové bezpečnosti ekoparty. Alfredo Ortega zde demonstroval (YouTube, pdf), že díky tomu lze pevný disk použít také jako nekvalitní mikrofon. Stačí přesně měřit časy odezvy

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 7
13.10. 14:33 | Komunita

Společnost SUSE natočila a na YouTube zveřejnila dva nové videoklipy: 25 Years - SUSE Music Video (7 Years parody) a Linus Said - Music Parody (Momma Said).

Ladislav Hagara | Komentářů: 6
13.10. 12:55 | Zajímavý projekt

Autoři stránky Open Source Game Clones se snaží na jednom místě shromažďovat informace o open source klonech proprietárních počítačových her. Přidat další hry nebo návrhy na zlepšení lze na GitHubu. Na stránce Open Source Text Games jsou shromažďovány informace o open source textových hrách. Opět lze k vylepšení nebo doplnění stránky použít GitHub.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
12.10. 20:44 | Nová verze

Po 18 měsících vývoje od vydání verze 2.3 byla oficiálně vydána nová verze 2.4 firewallové distribuce pfSense, fork již nevyvíjeného m0n0wall, která je postavená na základech FreeBSD 11.1. Přehled novinek v poznámkách k vydání. Zdůraznit lze ukončení podpory dvaatřicetibitové i386 architektury.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
Těžíte nějakou kryptoměnu?
 (6%)
 (2%)
 (15%)
 (76%)
Celkem 717 hlasů
 Komentářů: 24, poslední 27.9. 08:30
    Rozcestník

    O pythone a rýchlosti

    10.8.2014 20:20 | Přečteno: 6308× | Programovanie | Výběrový blog | poslední úprava: 10.8.2014 20:45

    To že autor referenčnej implementácie pythonu si z výkonu ťažkú hlavu nerobí je vo všeobecnosti známe. Benchmarky referenčnej implementácie sú pomerne jednoznačné (škoda, že medzi benchmarky nechcú zaradiť PyPy). V dnešnom blogu sa pozrieme tak trochu na črevá PyPy, RPython (python ktorý je schopný bežať približene rovnako ako C program) a benchmarky s V8.

    Python

    Python patrí medzi moje celkom obľúbené jazyky. Je známy tým, že vie všetko možné ale nič poriadne (presne ako ja). Má akési objekty, ale plnohodnotné OOP ako smalltalk to nie je. Má akési funkcie vyššieho rádu ale tail rekurziu nemá (druhý haskell to tiež nebude ;-) ). Referenčná implementácia je napísaná v C. Okrem referenčnej implementácie sa na internete povaľuje množstvo ďalších alternatívnych (jython, ironpython …).

    Python patrí medzi interpretované jazyky. Zdrojové kódy majú príponu .py. Pri prvom spustení sa zvyčajne prekladajú do bytekódu (.pyc) vďaka čomu je štart programov v pythone pomerne rýchly (odpadáva fáza parsovania pri každom spustení).

    PyPy

    V nie tak moc dávnych dobách zopár nadšencov napísalo interpret pythonu v pythone. Vďaka réžii pythonu boli programy bežiace v ňom asi 1000x pomalšie než programy bežiace v C-Pythone. Zatiaľ čo v začiatkoch bola táto implementácia absolútne najpomalšia dnes je zo skutočne kompatibilných implementácií najrýchlejšia (v benchmarkoch má v priemere 6,45-násobné zrýchlenie oproti CPythonu).

    V súčasnosti sa PyPy skladá z dvoch hlavných komponentov - Python interpret napísaný v RPythone (čo je obyčajný python s pár obmedzeniami) a RPython prekladač (preklad na screenshote, do terminálu vykresľuje mandelbrotovú množinu), ktorý prekladá python do nízkoúrovňového jazyka. Dokáže zároveň automaticky generovať VM s JIT-om.

    Pomocou PyPy toolchainu je možné veľmi jednoducho napísať vlastný interpretovaný jazyk a vygenerovať k nemu JIT kompilátor.

    RPython

    Obmedzenia, ktoré musí spĺňať RPython program vyplývajú zo spôsobu prekladu. Jedným z dôvodov prečo je python pomerne pomalý je jeho dynamickosť. V pythone je možné zapísať napr. a = 1; a = "text"; a bude to plne validný python kód. V RPythone sú typy statické a automaticky dedukované z kontextu (haskellisti s radosťou vysvetlia). V prípade nesprávneho použitia typov jednoducho program nepôjde skompilovať. Vďaka týmto vlastnostiam je možné generovať nízkoúrovňový kód s minimálnou réžiou písaný vo vysokoúrovňovom jazyku.

    Benchmarkový predkrm

    Na začiatok nudný neefektívny príklad:

    Python

    def fib(n):
        if n <= 1: return n
        else: return fib(n-2) + fib(n-1)
    
    
    def main(argv):
        n = int(argv[1])
        print "fib of", n, "is", fib(n)
        return 0
    

    Javascript

    function fib(n) {
        if (n <= 1) {
            return n;
        }
        else {
            return fib(n-2) + fib(n-1);
        }
    }
    
    console.log(fib(36));
    

    C++

    #include <iostream>
    
    using namespace std;
    
    ulong fib(ulong n) {
        if (n <= 1) {
            return n;
        }
        else {
            return fib(n-2) + fib(n-1);
        }
    }
    
    int main(int argc, char *argv[])
    {
        ulong n = atoi(argv[1]);
        cout << "fib of " << n << " is " << fib(n);
        return 0;
    }
    

    Kód pre python a rpython je identický, líši sa len v inicializačnom kóde:

    if __name__ == "__main__":
        import sys
        main(sys.argv)
    

    v štandardnom pythone vs. rpython:

    def target(driver,args):
        return main,None
    

    Výsledky

    CPython PyPy V8 RPython C++
    Čas 16,817 s 2,785 s 0,830 s 0,326 s 0,172 s
    Rozdiel oproti C++ 98 x 16 x 4.8 x 1.9 x 1.0 x

    Na jednoduchom príklade je vidieť, že peniaze naliaté do V8 za niečo stáli ;-) No dosť bolo hrania sa, poďme sa pozrieť na tieto benchmarky (je tam odkaz na zdrojáky). Zopár benchmarkov som upravil tak, aby fungovali aj pod rpythonom, zvyšok sa mi už nechcelo prepisovať, takže výsledky nie sú kompletné ;-)

    Problém CPython PyPy V8 RPython
    1 383,9 us 95,4 us 352,5 us 5,8 us
    2 36,6 us 9,8 us 20,9 us 0,805 us
    3 1 227,2 us 236,9 us 167,3 us 143,9 us
    4 546 650 us 149 140 us 598 210 us 76 941 us
    5 32,90 us 25,75 us 5,15 us 2,13 us
    6 2,2 us 0,8 us 0,1 us 0,005 us
    7 205 070 us 23 680 us 58 020 us 3 175 us
    8 2 882,10 us 563,65 us 1 570,90 us 134,11 us
    9 116 120 us 1 680 us 1 130 us 734 us
    10 1 314 900 us 269 800 us 571 540 us 43 838 us
    13 270,8 us 135,4 us 1 678,6 us
    15 9,7 us 4,9 us 3,6 us
    16 392,6 us 196,3 us 86,9 us
    18 432,1 us 216,1 us 275,3 us
    19 503,5 us 251,8 us 63,8 us
    20 229,7 us 114,9 us 1 804,7 us
    24 39,8 us 19,9 us 13,1 us
    28 1 948,2 us 974,1 us 19,7 us
    40 84,3 us 42,2 us 12,9 us
    45 4,1 us 2,1 us 0,1 us

    Mierne upravené zdrojáky tak aby išli pod rpythonom sú dostupné v mojom klone.

    Záver

    Z výsledkov je vidieť, že JIT v PyPy funguje diametrálne odlišne od V8. Nedá sa jednoznačne povedať, že niektorý z nich je rýchlejší / pomalší. Ak by mimochodom niekoho zaujímalo ako funguje V8 a prečo je delete príšerné pomalý tak tento blog je pre vás.

    Samozrejme v priamom porovnaní medzi jazykmi so statickými typmi a dynamickými typmi je rozdiel vo výkone jednoznačný. Statické typy je však možné s určitými obmedzeniami dostať aj do jazyka ako je python a to bez akéhokoľvek písania hintov. Na podobnom princípe funguje aj typový systém haskellu.

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Obrázky

    O pythone a rýchlosti, obrázek 1

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    10.8.2014 21:35 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O pythone a rýchlosti
    Pokud je doba trvání testu nějaké jednotky až stovky µs, tak tomu moc nevěřím, bo to ovlivňuje i silnější prdnutí tchyně ve vaně a každé spuštění vygeneruje jiné výsledky (jak v testu, tak ve vaně)…
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    mirec avatar 10.8.2014 21:42 mirec | skóre: 31 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O pythone a rýchlosti
    Je to čas prerátaný na iteráciu, všetky testy bežali min 100 iterácií u najdlhšie trvajúcich po 100000 po najkratšie trvajúce.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    10.8.2014 21:48 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O pythone a rýchlosti
    Furt nic moc (nejkratší celkem jen 0.01 sec), ale už je to trochu lepší :-).
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    mirec avatar 10.8.2014 21:55 mirec | skóre: 31 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O pythone a rýchlosti
    Pardon ušla mi jedna 0, najkratší bežal 1000000.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    10.8.2014 21:57 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O pythone a rýchlosti
    Tak to máme .... celkem .... 0.1 sec / nejkratší test…
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    10.8.2014 22:02 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O pythone a rýchlosti
    Hlavně se lidi nenechte navábit k předčasným optimalizacím.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    10.8.2014 22:12 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O pythone a rýchlosti
    Pomalu přestávám na chybu předčasné optimalizace věřit, bo spousta věcí už je tak pomalá a náročná, že by se styl vývoje měl přehodnotit a neměli by se některé jazyky používat na některé věcí (zrovna u Pythonu jsem si už říkal, kurňa zahoďte to a použijte už radši Javu, a teď jak to vidím, tak to přehodnocuji a říkám, kurňa přeložte to a pořádně :-)).
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    10.8.2014 22:29 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O pythone a rýchlosti
    No nevím, ale na úrovni na které mi předčasná optimalizace přijde jako jedno nejškodlivějších chyb, kterých se dokážu dopustit.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    10.8.2014 22:30 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O pythone a rýchlosti
    Mělo být:

    No nevím, ale na úrovni na níž jsem, mi předčasná optimalizace přijde jako jedna z nejškodlivějších chyb, kterých se dokážu dopustit.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    pavlix avatar 11.8.2014 22:18 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O pythone a rýchlosti
    12.8.2014 08:20 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O pythone a rýchlosti
    S ohledem na kód nebo uživatele? :)
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    12.8.2014 10:18 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O pythone a rýchlosti
    Na kód, samozřejmě, což přináší výhodu i uživateli.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    12.8.2014 10:22 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O pythone a rýchlosti
    Jo-jo - jen než si toho uživatel všimne, chvilku trvá ;-)
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    12.8.2014 10:24 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O pythone a rýchlosti
    Většinou si toho ani nevšimne.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    12.8.2014 13:41 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O pythone a rýchlosti
    No právě, ale zas určitě všimne toho, jak „dlouho to trvá“.
    To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
    12.8.2014 18:47 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O pythone a rýchlosti
    Jenom do chvíle dojde na již nikoli předčasné optimalizace.
    Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
    Ilfirin avatar 10.8.2014 22:05 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O pythone a rýchlosti
    Pěkné pěkné. Jinak pro zajímavost, existuje nový py_to_c kompilátor nuitka. Už jsem s ním něco zkompiloval, ale běželo to stejně jako v cpythonu, tak jsem to zase zahodil. A pokud už bych chtěl opravdu brutal výkon, tak se nejslibněji jeví numba. Pokus je pravda alespoň desetina, co se o ní píše, tak zrovna právě na to matematické blbnutí je ideální.
    mirec avatar 10.8.2014 22:23 mirec | skóre: 31 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O pythone a rýchlosti

    Na také bežné matematické blbnutie je python celkom rýchly. Numpy je pekne optimalizované, používa vektorové operácie a s pomerne rýchlym backendom je fakt super tam, kde sa python používa len ako lepidlo medzi knižnicami. Nedávno so sa tak dokonca hral s OpenCV a spracovaním videa, ale nakoniec som to aj tak prepísal do C++ (nie kvôli výkonu, ale ako príprava na jeden menší článok).

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Ilfirin avatar 10.8.2014 22:33 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O pythone a rýchlosti
    Tak pokud vím, tak ani numpy není záchrana, pokud člověk dělá algoritmy s velkým množstvím kroků. Což byl ukázkový případ ten fibonacci a proto tak krutý čas cpythonu.
    mirec avatar 10.8.2014 22:46 mirec | skóre: 31 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O pythone a rýchlosti
    To áno, záleží od typu problému. Ja sa väčšinou hrajem s obrazom (fotky / video) a tam je to takmer vždy o vektorových operáciách zliepaných trochou interpretovaného kódu.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    11.8.2014 09:43 Seraph
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O pythone a rýchlosti
    To s tou type inferenci bude zase přehnané, Haskell ji má kompletní. Taková scala se taky chlubí type inferenci, přičemž ji dokáže použít pouze u deklarace proměnné. RPython na tom nebude líp, pouze odhaduji. Jo, a tail call rekurze je v Haskellu škůdce. Způsobuje thunk leak a musí proběhnout celá, což díky call by need rekurze v Haskellu nemusí.
    mirec avatar 11.8.2014 11:41 mirec | skóre: 31 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O pythone a rýchlosti

    Ten thunk leak je jedna z vecí ktoré sa mi dosť na haskelli nepáčia (prekvapilo ma to u funkcií ako fold), ale vlastne to celkom vyplýva z lenivosti vykonávania.

    Čo sa týka typov ... rpython (aspoň čo som si všimol) všetko kompletne prekladal na natívne typy, žiadne obaľovanie. Typ majú nie len premenné, ale aj polia (homogénne), tuple (pevná veľkosť, nemôže sa na jednom mieste vo funkcii vrátiť ("a", 1) a (1, "a"), položky musia mať rovnaký typ) ...

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    11.8.2014 11:53 Seraph
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O pythone a rýchlosti
    Thunk leak vznikne když je použita tail call rekurze a nevynutí se pomocí funkce seq či bang patterns striktní vyhodnocení operací. Pak thunk leak nehrozí. Nejlepší je tail call rekurzy nepoužívat vůbec (pokud se v tom člověk moc neorientuje). A když by nám hrozil stack oveflow, tak si prostě zvětšíme limit pro stack. Samozřejmě například u funkce length (a podobných) je výhodnější použít tail call rekurzi se striktním vytuněním. Částečné výsledky funkce length jsou k ničemu, takže správně napsaná tail call rekurze nenese nevýhody.
    11.8.2014 12:33 Seraph
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O pythone a rýchlosti
    Kouknul jsem se do zdrojáků Prelude na funkce z rodiny fold. Jsou tail call rekurzivní a spoléhají na GHC strictness analizer. Který ne vždy detekuje místo kde se hodí vynutit striktní vyhodnocení. Takže z toho důvodu jste měl thunk leak při použití fold{l|r}. Řešení je napsat si vlastní verzi funkce fold{l|r}, jedná se o 3 řádky, takže to ani nezdrží.
    13.8.2014 16:03 lmbot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O pythone a rýchlosti
    foldr negeneruje thunky, takze smysl ma psat jen striktni verzi foldl, pokud je potreba vyhodnocovat z leva.

    Zavrhovat (TC) rekurzi je nesmysl, jen je potreba si uvedomit jaka struktura rekurzivnim volanim vznika a podle toho se zaridit - aplikaci striktniho vyhodnoceni na parametr(y) a/nebo v kombinaci s guard rekurzi.

    13.8.2014 16:12 lmbot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O pythone a rýchlosti
    Zvysovat limit zasobniku je cesta do pekel, pokud neni jednoznacne znama velikost mnoziny nad kterou se funkce vykonava. Staci pak vetsi objem vstupnich dat a k preteceni stejne dojde.

    Pokud k tomu neni hodne dobry duvod, tak je lepsi na vhodnych mistech vynutit predcasne vyhodnoceni nebo upravit algoritmus a vystacit si s vychozim stackem. Velkou cast optimalizace zvladne i prekladac GHC, ale nelze se spolehat ze vyresi veskery nevhodne napsany kod.

    pavlix avatar 11.8.2014 22:16 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O pythone a rýchlosti
    Má akési objekty, ale plnohodnotné OOP ako smalltalk to nie je.
    Konkrétně?
    mirec avatar 11.8.2014 22:38 mirec | skóre: 31 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O pythone a rýchlosti
    Zapuzdrenie
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    pavlix avatar 11.8.2014 23:07 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O pythone a rýchlosti
    Zapouzdření je věcí návrhu aplikace a lze v Pythonu implementovat a dokonce k tomu existují zavedené zvyklosti. Jediné, co Python neumí, je vynucení dodržování toho zapouzdření, ale umělá omezení není něco, o čem bych se chtěl u jazyka typu Python bavit.
    mirec avatar 11.8.2014 23:11 mirec | skóre: 31 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O pythone a rýchlosti
    Nič to nemení na tom, že skutočné vynútené zapuzdrenie nemá. Mne to samozrejme nevadí, dokonca sa mi páči, že nie je striktne OOP / striktne funkcionálny ... jednoducho podľa mňa celkom dobre vybraný mix kadečoho.
    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    pavlix avatar 11.8.2014 23:20 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O pythone a rýchlosti
    Nič to nemení na tom, že skutočné vynútené zapuzdrenie nemá.
    To ovšem tvůrce pythoních programů nijak neomezuje, naopak jim to umožňuje dělat věci, které by jinak dělat nemohli a nejspíše ani neměli. Ale to je obecná vlastnost pythonu, že součástí jeho návrhnu není ochrana proti nekompetentním programátorům.

    Nicméně tato vlastnost (volný přístup k privátním datům) lze podle mě implementovat i pro libovolný jiný jazyk a i se to tak pro účely debuggerů dělá. Stejnětak není problém přidat kompilátoru volbu, aby zapouzdření nevynucoval.

    Řešení, které používá python, vede k tomu, že se stírají technické rozdíly mezi standardním během, testováním a debugováním. Samozřejmě každá sranda něco stojí a toto rozhodnutí má i své nevýhody, jen podle mě nespočívají v tom, že by byl programátor jazykem nějak omezován.
    12.8.2014 03:53 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O pythone a rýchlosti
    Pokud bys tak stal o to vynucene zapouzdreni (nechapu proc, ale dejme tomu), muzes si tusim celkem bez problemu napsat metatridu, ktera ho vynuti.
    11.8.2014 22:42 Seraph
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O pythone a rýchlosti
    Díky GC není predikovatelný okamžik zavolání destruktoru objektu. Tím pádem není možné použít RAII, což je unikátní vlastnost daná objektovému paradigmatu. On vlastně ani ten destruktor není třeba v OO jazyce s GC...
    pavlix avatar 11.8.2014 23:10 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O pythone a rýchlosti
    To je pravda a vcelku očividně se toto pythoní API snaží dohnat podporou with. Na druhou stranu tvrzení, že je RAII vlastností objektového paradigmatu podle mě narazí na to, že různí lidé chápou objektové paradigma různě a to nejčastěji s ohledem na svůj oblíbený programovací jazyk.
    pavlix avatar 11.8.2014 23:11 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O pythone a rýchlosti
    Mimochodem, používá smalltalk RAII, když už jsme u toho?
    12.8.2014 09:42 x
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O pythone a rýchlosti
    Na druhou stranu tvrzení, že je RAII vlastností objektového paradigmatu podle mě narazí na to, že různí lidé chápou objektové paradigma různě
    Příkladně Alan Kay: OOP to me means only messaging, local retention and protection and hiding of state-process, and extreme late-binding of all things. Kde se v tom skrývá RAII fakt netuším.
    rADOn avatar 12.8.2014 13:28 rADOn | skóre: 44 | blog: bloK | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O pythone a rýchlosti
    Mě python dovedl ke stejnému pohledu. Když chci poškádlit céčkaře nebo Javisty tak jim říkám že v těch jazycích nejsou objekty ale jen tečky ve jménech :-)
    "2^24 comments ought to be enough for anyone" -- CmdrTaco
    12.8.2014 10:08 Seraph
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O pythone a rýchlosti
    Tak jako funkcionalni paradigma ma unikátní vlastnost teoreticky implicitního paralelismu bez synchronizace. Tak OOP ma takřka zdarma management zdrojů.
    12.8.2014 09:33 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O pythone a rýchlosti
    A co cython? Osobně vždy vytvořím většinu kódu v cpython a pak těch pak řádku kódu co mají běžet rychle přepisu do cython a s trochou snahy dostanu výsledky na úrovni C++. I když rpython vypadá taky zajímavě
    mirec avatar 12.8.2014 10:22 mirec | skóre: 31 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O pythone a rýchlosti

    RPython nie je moc známy pretože je to interný projekt PyPy určený na implementáciu interpretovaného jazyka. Ja som ho zneužil na trochu iné veci hlavne zo zvedavosti a chcel som ľuďom tak trochu predstaviť práve tento projekt lebo moc sa o ňom nepíše a pritom je to najrýchlejšia implementácia pythonu kde nie je potrebné zadávať hinty.

    Samozrejme cython je vďaka kompilácii kritických častí rýchlejší len ... treba dopísať hinty a odekorovať.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Ilfirin avatar 12.8.2014 11:06 Ilfirin | skóre: 32 | blog: ilfblog | Liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O pythone a rýchlosti
    A v tom je právě (opakuji se) kouzlo numba, která dovede být rychlejší jak cython bez toho, aniž by se kod jakkoli optimalizoval na C. Takže si osobně myslím, že Cythonu zvoní hrana (ve smyslu rychlostní optimalizace, jako nástroj na tvorbu rozšíření samozřejmě nemá chybu).
    pavlix avatar 12.8.2014 11:25 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O pythone a rýchlosti
    bez toho, aniž by
    Ale fuj.
    13.8.2014 17:16 lmbot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O pythone a rýchlosti
    S Cythonem jsem si kdysi hral, ale vidim ze podobne jako Numba to je zakryvane zoufalstvi (jako predzahradky ;-)). Dokaze optimalizovat jen podmnozinu pythonu, u cisel vetsich nez uint64 se stejne pouzije pythonni kod (ktery vola gmp) a pomale volani funkci a omezeni behu jen na jedno vlakno zustava. Ma smysl jen u omezenych pripadu pri vypoctech, ktere se pokud mozno provadi jen v ramci jedne fce/metody.

    To uz je rozumnejsi misto CPythonu pouzit Jython nebo PyPy, ale co jsem mel moznost testovat, zatim o moc lepsi vysledky nedavaji, nekdy dokonce i horsi nez CPython. Dynamicke typovani ma proste svou dan, kterou nelze nezaplatit.

    13.8.2014 19:21 henkye
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O pythone a rýchlosti
    máš špatně název článku - je tam protimluv
    Bystroushaak avatar 13.8.2014 22:25 Bystroushaak | skóre: 32 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: O pythone a rýchlosti

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.