abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 22:44 | IT novinky

    IBM kupuje společnost HashiCorp (Terraform, Packer, Vault, Boundary, Consul, Nomad, Waypoint, Vagrant, …) za 6,4 miliardy dolarů, tj. 35 dolarů za akcii.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    včera 15:55 | Nová verze

    Byl vydán TrueNAS SCALE 24.04 “Dragonfish”. Přehled novinek této open source storage platformy postavené na Debianu v poznámkách k vydání.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:44 | IT novinky

    Oznámeny byly nové Raspberry Pi Compute Module 4S. Vedle původní 1 GB varianty jsou nově k dispozici také varianty s 2 GB, 4 GB a 8 GB paměti. Compute Modules 4S mají na rozdíl od Compute Module 4 tvar a velikost Compute Module 3+ a předchozích. Lze tak provést snadný upgrade.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    23.4. 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    23.4. 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 24
    23.4. 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 29
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 722 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    23.11.2016 17:44 m-a
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výber eBook readeru
    Uz to bude skoro 6 rokov, co mam Kindle 4. Este stale bezchybne funguje, pokial ide o vydrz baterie. Ad chybajuca podpora ePub: Tiez som sa tym zo zaciatku zaoberal, az som prisiel na to, ze vsetko, o co som mal zaujem, je dostupne aj v Mobi formate.
    cezz avatar 24.11.2016 11:14 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výber eBook readeru
    Kindle 4 bol uvedeny na trh niekedy koncom 2011, takze ho mas skor 5 rokov ako 6, ale mozem potvrdit - ja mam ten o generaciu starsi Kindle keyboard uz skoro 6 rokov a stale funguje vyborne.

    Inak je pravda, ze som zatial nemal problem zohnat vsetko v mobi formate. Predajcovia maju v podstate dve moznosti - bud budu podporovat mobi format, ale nebudu mat DRM, alebo budu mat DRM ale stratia zakaznikov s Kindle. (ktorych je zjavne vela) Takze to ma vo vysledku ten efekt, ze malokto si dovoli odstavit velku cast zakaznikov a preto mam moznost nakupovat v mobi formate a ako bonus je to bez DRM.

    Inak este by som k tomu Kindle dodal, ze sa da pouzivat uplne offline, ak niekomu vadi napojenie na Amazon. Ja osobne citam na viacerych zariadeniach, takze sa mi ta synchronizacia celkom hodi, ale vela ludi co poznam ma Kindle vo flight mode v podstate od kedy si ho kupili.
    Computers are not intelligent. They only think they are.
    24.11.2016 13:43 m-a
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výber eBook readeru
    Pravda, nepamatal som si presne rok uvedenia. Flight mode mozem potvrdit - prakticky ho nevypinam a knihy uploadujem len cez USB za pomoci Calibre.
    xvasek avatar 23.11.2016 19:32 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výber eBook readeru

    Mám Pocketbook Touch Lux 3 (626) nebo tak něco a úplně tu věc miluju. Přijde mi hardwarově krásný a mám k němu ještě funkční a nádherný (a taky patřičně drahý) obal Tuff-Luv (nebo tak nějak) a jsem z toho nadšený.

    Po prvním pokoukání jsem tak nějak seznal, že čtečka se hodí (jaké překvapení) víceméně jenom ke čtení a k ničemu jinému. No, možná ještě to sudoku nebo šachy jdou. Ale mít představu, že si zajdeš na web, přečteš maily nebo nedejbože odpovíš, tak to vzdej dopředu, to bys prohodil oknem tak za deset minut úplně cokoli.

    Umím to porovnat s Kindlem. Kindle mi přijde pro běžnou populaci o fous lepší - je rychlejší (mnohem rychleji startuje), má méně voleb, má (tuším) jenom tři fonty a všechny jsou úplně parádní - díky nim vypadá stránka mnohem kontrastněji, i když display je hardwarově úplně stejný, jako u Pocketbooku. Oproti tomu mi přijde Pocketbook za srovnatelnou cenu fyzicky pěknější hardware, umí víc formátů, ale to je jedno, umí prý mnohem líp re-renderovat PDF (což je pravda, PDFek jsem na Pocketbooku přečetl kutu), dá se víc tunit. Ale na tom moc nezáleží. V 99% budeš mít na displayi jenom text a budeš jej prostě - ehm - číst. :-) I ty nejhorší čtečky s rozlišením 800x600 jsou pro toto plně dostačující.

    No, kdybych kupoval dnes čtečku, měl bych osobně úplně jiná kritéria, než jsem měl původně (a na jaké se díváš ty). :-)

    1. Jak se drží (což záleží hlavně na obalu a ne na čtečce :-)).
    2. Aby měla podsvětlení, samozřejmě se líp čte při světle, ale ani na podsvětlení to není špatné.
    3. Hlučnost - jednak podsvětlení ani čtečka nesmí ani v nejmenším pískat a druhak musí jít neslyšně otáčet stránky, jinak by mě žena vyhodila z postele. Pocketbook tady funguje perfektně, stránky se dají otáčet přes touchscreen.
    4. Fonty. Kindle má úplně parádní fonty, jsou něco mezi regular a bold. Tím jsou na displayi mnohem kontrastnější a to je příjemné. Pocketbook má asi 150 fontů, z toho je 148 úplně k ničemu a pár se jich dá, ale oproti Kindle je to bída. Dají se nahrát vlastní (to třeba na Kindle myslím nejde), zkoušel jsem jich hodně, ale na ty tři Kindlovské se nic nechytá ani vzdáleně.
    mirec avatar 23.11.2016 20:06 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výber eBook readeru

    S webom je to až tak zlé? Na mobile občas čítam články keď sa mi zdá notebook na posteli nepohodlný a používam firefox s reader mode. Ide mi len o text + občas čiernobiely diagram. Maily samozrejme nie, už určite nie odpovedať pri tej odozve ;-)

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    xvasek avatar 23.11.2016 20:27 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výber eBook readeru
    Je to bída. Ony ty čtečky mají většinou 256MB paměti a 1GHz jednojádrový procesor, takže ten browser je líný jak veš a ještě hrozně omezený, aby to vešlo do paměti. Mobil je proti tomu luxus. Taky jsem měl představu, že tam převedu RSS, ale je to nereálné. Nebo respektive reálné to je, ale problém je v tom, že mobil mi přijde mnohem luxusnější. (A to mám jenom 5" HD.)

    Asi kdyby se tomu někdo věnoval, tak by to bylo i použitelné - třeba že bych měl v browseru (klidně v mobilu) nějaký plugin, který by mi předrenderoval stránky pro mobilní použití a ty by se mi samy stáhnuly na čtečku. Ale ve skutečnosti je to trochu jinak, obsah na netu je interaktivní - tady kliknu, tady se prokliknu, toto si otevřu na jiný tab, toto přeroluju dolů. Všechno má reakce v řádu zlomků sekund, ať už na počítači, nebo na mobilu. Na čtečce jsou toto všechno jednotky až desítky sekund.

    Čtečka mi přijde fakt jako zařízení na čtení offline obsahu postupně od začátku do konce, ideálně něčeho podobného knížkám.

    Ale jakmile si nějakou koupíš - a je opravdu jedno jakou - stejně si ji zamiluješ. Neznám nikoho, komu by se doma čtečka válela bez použití, tablety takto končí mnohem častěji.
    Fluttershy, yay! avatar 23.11.2016 21:14 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výber eBook readeru
    Ale jakmile si nějakou koupíš - a je opravdu jedno jakou - stejně si ji zamiluješ. Neznám nikoho, komu by se doma čtečka válela bez použití, tablety takto končí mnohem častěji.

    Já se, prosím pěkně, hlásím.

    Měl jsem B&N Nook Wi-Fi. Už ho velmi dlouho nemám.

    Místo toho používám „tablet“ s wacomáckým digitizérem (ten můj obskurní Asus Eee Note nebo konvertibilní thinkpad z řady X), protože si na tom můžu jednoduše přibližovat/posouvat PDF, přepínat mezi více texty nebo pracovat s pořádným slovníkem.

    Nebo mám menší kapesní počítač, který se tak nějak, ehm, vejde do skoro libovolné kapsy a na rozdíl od čtečky se dá používat i jako rozumný audio přehrávač aj.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    xvasek avatar 23.11.2016 21:55 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výber eBook readeru
    Tak výjimka se vždycky najde. :-)

    Ale jak to popisuješ, tak jsi právěže měl ten problém, že jsi na té čtečce nechtěl číst, ale prohlížet PDFka. Čtení knížek a prohlížení PDFek je podle mého něco jiného, i když toto tvrzení bude asi vypadat dost absurdně. Na to první je čtečka opravdu perfektní a pro to druhé musíš zvolit správnou čtečku, protože dobře to zvládne (podle mého neinformovaného názoru) jenom Pocketbook a výborně nic na trhu.

    Tím se pomalu vracíme k tomu, co už jsem napsal - že čtečka je úplně geniální nástroj na čtení knížek a člověk si ji na to zamiluje, ale pokud po tom budu chtít (očekávat) ještě něco jiného, budu velmi pravděpodobně zklamán.
    Fluttershy, yay! avatar 23.11.2016 22:25 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výber eBook readeru
    V PDF je co? Články a knížky. I kdyby nešlo o PDF, pořád bych chtěl přepínat mezi více texty a pořádnými výkladovými slovníky, příp. si i čmárat poznámky.

    Problém je v tom, že čtečky s e-inkoustem nejsou skoro vůbec interaktivní.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    xvasek avatar 23.11.2016 22:40 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výber eBook readeru
    Jo, ale ono čmárání poznámek není čtení. Pro to sis vybral mnohem lepší řešení - ten tablet. Já to řeším přes takové to gumovací pero a normální papír, resp. Moleskine, na to mě zase nedostaneš na nějaké digitální zařízení.
    Fluttershy, yay! avatar 23.11.2016 22:52 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výber eBook readeru
    Jo, ale ono čmárání poznámek není čtení.

    Prostě aktivní práce s textem. Nedestruktivní podtrhávání, dělám na tom taky korektury a tak.

    Já to řeším přes takové to gumovací pero a normální papír, resp. Moleskine, na to mě zase nedostaneš na nějaké digitální zařízení.

    Až bude papír podporovat copy&paste, skutečně nedestruktivní mazání, zálohy 1:1,…

    Navíc jsem levák a musím být hodně vybíravý při volbě pera&inkoustu, aby mě to nerozčilovalo – to je indukční pero od Wacomu na (pseudo)skle jednodušší.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    24.11.2016 22:54 Liborek | skóre: 18 | blog: Liborkovo | (momentálně) Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výber eBook readeru
    Na to je dobrý digitální papír. Překvapilo mě, že to Sony pořád dělá. Kdesi jsem to viděl vystavené a fakt se mi to líbilo. Jen ta cena...
    Fluttershy, yay! avatar 24.11.2016 23:13 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výber eBook readeru
    AFAIK to používá stejnou technologii od Wacomu, ale ten displej je teda luxusní.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    23.11.2016 22:05 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výber eBook readeru
    Nebo mám menší kapesní počítač
    Nad tim jsem zrovna nedavno uvazoval. Jaky?
    Fluttershy, yay! avatar 23.11.2016 22:47 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výber eBook readeru

    V podstatě mám tři a všechny tři budou znít dost divně:

    • „Telefon“ s Androidem, ale bez SIM karty. Mám několik starších xperií, na kterých díky oficiálně odemknutelnému zavaděči a projektu legacyXperia rozumně běží ne-zcela-zastaralý CyanogenMod. Generace z roku 2011 je AFAIK poslední vcelku kvalitní hardware (jenže ne bez chyb) s úhlopříčkou pod 3,5 palce. Konkrétně Xperia Ray mi přijde fajn (pořád ještě kapesní, ale s jemným displejem, nikoliv 480×320). Moc jsem se o to nezajímal, ale možná by šlo použít iPod Touch aspoň 4. generace.
    • Nokia N800. Nasyslil jsem si jich asi pět, jednu jsem dal na čtení/poslouchání místo Palmu Tungsten tátovi, který jinak má ke šmatlacím telefonům odpor. Je to sice artefakt z dávné historie, ale pro některá použití bohužel stále těžko nahraditelný. Pro mě jsou stěžejní dvě věci: dvojice slotů na plnohodnotné SDHC karty (třeba ze zrcadlovky) a Maemo, které je sice dnes už neudržované, ale běží tam normální shell, Python atp. – můžu si tam pouštět normální skripty a dobře se to spravuje (např. když se tátovi posrala konfigurace nějaké aplikace, prostě jsem mu ukázal, jak si smazat konfigurační soubory). Ten hardware taky drží líp než pozdější N900.
    • OpenPandora. Pro mě to je náhrada za N800, akorát s klávesnicí (která někdy překáží, jindy se hodí). Jo, je to drahé na ty parametry atp. Na druhou stranu tam mám normální systém, což je k nezaplacení.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    mirec avatar 26.11.2016 19:32 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výber eBook readeru

    Naschval som dnes skúsil ako funguje prehliadač a je to fakt bieda ;) Skoro každý "moderný" web zhodí prehliadač. Moje weby zhodou okolností fungujú dobre a povedal by som, že sú aj celkom použiteľné, pod blogom vo fotkách mám napríklad moju RSS čítačku, tá sa načíta za cca sekundu.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Marián Kyral avatar 29.11.2016 10:42 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výber eBook readeru
    Dneska ráno se mi ve vlaku nechtělo vytahovat kabel, tak jsem se z PocketBooku přes wifi připojil na net, šel na Kosmas.cz a bez problémů si stáhl včera zakoupenou knihu.

    Sice je displej trochu línější (a černobílý ;-) ), ale není to až tak hrozné. Jako nouzovka dobré.
    Marián Kyral avatar 24.11.2016 06:52 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výber eBook readeru
    Souhlas. Taky mám nějaký PockedBook Touch Lux a jsem s ním maximálně spokojen. Start je sice pomalejší, ale je to daň za dlouhou výdrž. Čtu většinou každý večer před spaním a nabíjím tak jednou za dva měsíce. Možná i méně častěji. A podsvícení je luxus. Ještě bych možná uvítal i trochu slabší, v úplné tmě i ta nejnižší intenzita svítí hodně. Ale dá se na to zvyknout a důležité je, že to manželku neruší.

    Na čtení epub nic více nepotřebuji a na nic jiného tu čtečku nemám.
    Agent avatar 24.11.2016 18:45 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výber eBook readeru
    mohu se zeptat, Tuff-Luv dělá různé obaly, jaký konkrétně máš?
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    xvasek avatar 25.11.2016 10:45 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výber eBook readeru
    Mám tady toto. Poměrně dlouho trvá, než jej člověk dostane do "pohotovostní" pozice, ale Pocketbook stejně dlouho bootuje. :-)

    Pak se s tím dobře pracuje, příjemně se drží, ta zadní strana se po otevření přichytí gumkou a "neplandá" a se stojánkem jde používat bez držení v ruce (postavím si ho na hrudník vleže), jenom stránky musí člověk obracet. I při držení v ruce ale stojánek pomáhá, umožňuje hodně způsoby "zaklínit" ruku a držet celé zařízení bez trvalého aktivního sevření silou, není potřeba "objímat" celou šířku zařízení ani držet proti sobě prsty za hranu. (Kvůli potřebě "aktivního" držení jsem třeba zanevřel na tablety s tím, že menší mobil se mi drží lépe.) Stojánek je přichycen magenticky, takže se samovolně nerozkládá.

    Nutno dodat, že i ochrana displaye je dobrá. Materiály jsou velmi příjemné z vnějšku i uvnitř, s bílým Pocektbookem vypadá světlý vnitřek pěkně. Díky gumce nedochází k samovolnému otevírání v bagáži.

    Jako nevýhody beru hlavně větší rozměry a dlouhou dobu "přípravy". K první nevýhodě jsem zprvu přistupoval hodně kriticky, protože samotná čtečka je malá a obal ji hodně zvětší, ale pak jsem přišel na to, že se to vlastně líp drží při čtení a stejně je i samotná čtečka tak velká, že je už jedno, jestli se uloží na cestu nebo do poličky v obalu nebo nahatá, do kapsy se nevejde tak jako tak.
    25.11.2016 09:44 Dušan Hokův | skóre: 43 | blog: Fedora a další...
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výber eBook readeru
    Tuhle ctecku mam a jsem naprosto spokojenej.
    23.11.2016 20:13 Zaphod | skóre: 37 | blog: zaphod_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výber eBook readeru
    Mám čítačku Kobo GLO skoro 3 roky. Úpravy:

    - výmena 4GB sd karty za 16GB

    - dohranie koreader, coolreader

    - patch firmware - úprava originál Kobo readeru

    - pridaný en/cz slovník

    Epub čítam v originál kobo readeri. DJVU a PDF v koreaderi. Po úpravách som maximálne spokojný. Komunita na mobileread.com je aktívna. Všetky návody sú v angličtine.

    Aktivovať čítačku ide cez wifi (netreba win software). Všetko ostatné ide v Linuxe.

    Pozri na článok Jakou e-book čtečku na Vánoce 2016. Teraz by som si kúpil asi Pocketbook Touch HD
    xvasek avatar 23.11.2016 22:05 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výber eBook readeru
    Ten odkazovaný článek je dobrý a všechny čtečky tam prezentované jsou podle mého super. Jenom podle mého názoru ten člověk trochu naddržuje Pocketbooku a trochu upozaďuje Kindle, přitom pro BFU je to podle mého naopak. Sám jsem mu "naletěl", ale v zásadě není čeho litovat, kupoval jsem u něj a poradil mi perfektní obal.

    Čtenář abclinuxu pravděpodobně upřednostní mnohem otevřenejší Pocektbook, takže tady jsou jeho názory vlastně v pořádku. Jinak jeho shop můžu doporučit, z dodaného DVD se "starou" literaturou budu brát ještě dlouho.
    mirec avatar 23.11.2016 23:10 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výber eBook readeru

    Hmm, ten PocketBook vyzerá stále zaujímavejšie. Dosť mi záleží na kvalite e-inku a tu to vyzerá, že používajú prakticky rovnaký ako kindle paperwhite 3, akurát s IR dotykovým snímačom. Taký istý e-ink by mal mať aj Kobo Glo HD, tiež s IR, ale bojím sa tých negatívnych review. Neviem, či pár ľuďom nefungovali a museli si takto vybiť zlosť, alebo majú u nových čítačiek vážny problém s kvalitou. U kobo sa mi ešte páčila integrácia s pocketom a pekné UI, ktoré viacej pripomína knihu.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    xvasek avatar 24.11.2016 15:14 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výber eBook readeru
    Co se týká negativních recenzí na Pocketbook, našel jsem zajímaný článek. Nechci posuzovat nakolik je pravdivý a nakolik je to konspirační teorie...
    xvasek avatar 24.11.2016 15:16 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výber eBook readeru
    Aha, ty myslíš negativní recenze na Kobo. Tak v tom případě jako bych nic nenapsal. :-)
    23.11.2016 20:59 kuba77 | skóre: 15 | blog: kuba77
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výber eBook readeru
    Mám Kobo Mini. Víceméně spokojenost ale dost mi chybí nasvícení displeje. Velkou výhodou Koba je právě podpora služby Pocket, který na čtečce používám víc než čtení knížek :-) Systém je postavený na Linuxu a na tom fóru zmíněném v příspěvku výše (mobileread.com) je pro vybrané modely i obraz Debianu s nějakým WM.
    24.11.2016 18:51 karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výber eBook readeru
    Mám Ebookeen Cybook, který jsem si koupil jako náhradu Pockeybook Touch Lux 3 (spadnul mi na zem a praskl displej). Pokud si chceš vybrat mezi těmito, určitě vol Ebookeen. Pocketbook má asi víc funkcí, ale pouští se poměrně dlouhou dobu. Sice ho můžeš na kratší časové úseky jen uspávat, ale Ebookeen i Kindle mají stejně rychlé i první puštění. Taky jsem narazil na knihy při kterých padá prohlížeč v pocketbooku (PDF Programming in Scala a The Rust Programming Language v EPUB formátu). Pokaždé to bylo na stejné stránce, takže asi opravitelná chyba, ale i po zadání bug reportu nevyšla žádná oprava (psal jsem po vydání poslední verze firmwaru). Ebookeen je i lépe mechanicky zpracovaná (je lehčí a trochu menší, a má lepší čudlíky - pocketbook je měl hodně nekvalitní, zasekávali se v okolním plastu v zamáčknuté poloze, takže jsem musel vypnout rychlé stránkování při dlouhém zmáčknutí).

    Naopak jako výhodu vidím lepší displej (není tolik podstatné, i ebookeen je dobře čitelný) a slovníky v Pocketbooku s tím, že se dají stáhnout i uživatelsky vytvořené.
    24.11.2016 18:54 karel
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výber eBook readeru
    Ještě bych dodal, že úplně stejným způsobem mi prasknul po pádu displej u Kindlu 4, který jsem měl předtím, takže bych mojí závadu nebral jako důkaz nekvalistnosti displeje u Pocketbooků. A obě prasknutí rozhodně nebyly po prvním pádu, ale po letech používání.
    mirec avatar 24.11.2016 21:49 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výber eBook readeru

    Vďaka všetkým za názory. Nakoniec som sa trochu opil a pri notebooku mám Kindle, takže buď som ho ukradol, alebo kúpil ;) Ale teraz vážne kolega sa chcel zbaviť kindla a ja som bol trochu opitý takže som to moc neriešil ;)

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    mirec avatar 25.11.2016 07:05 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výber eBook readeru

    Ešte doplním zopár postrehov z kindle paperwhite 2 ktorý som dostal +/- zdarma.

    Čítanie na e-inku je fakt príjemné. Osvetlenie je dobre nastaviteľné, v noci sa dá používať v pohode bez toho aby som mal problém so zaspávaním.

    Čo sa týka formátov tak calibre sa pri súboroch bez DRM pekne opýta, či ich konvertovať, takže nie je to až tak nepohodlné ako som čakal.

    Zatiaľ som veľmi spokojný aj keď som pôvodne chcel inú značku ;-)

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    xvasek avatar 25.11.2016 10:50 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výber eBook readeru
    Užívej si z toho ta pozitiva. :-) Kindle má pěkný display, nejlepší fonty a je to něco jako iPhone - uzavřený, asi tak pět voleb v nastavení, ale proč tam mít něco dalšího, když výrobce sám nejlíp ví, co uživatel potřebuje. :-) (V tomto případě to ale naštěstí opravdu "myslí upřímě" a snaží se.)
    mirec avatar 25.11.2016 12:29 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výber eBook readeru

    Tie fonty sú super, aj doteraz som používal fonty z kindle v čítačke na mobile, takže ani mi nevadí, že sa nedajú doinštalovať ďalšie. Dnes som sa ešte trochu hral s calibre a Hyphenate This pluginom, pretože mi chýbalo delenie slov čo bola asi posledná trochu dôležitejšia drobnosť, ktorá mi chýbala.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Bystroushaak avatar 25.11.2016 11:48 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výber eBook readeru
    Cokoliv co si budeš kupovat, nekupuj si Pocketbook. Já jsem si koupil ne úplně levný model a sere mě tak mocně, že jsem na něj v slabší chvilce sepsal hate recenzi na 7k7 řádků i s fekální poezií.
    Bystroushaak avatar 25.11.2016 11:49 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výber eBook readeru
    *řádků/znaků
    mirec avatar 25.11.2016 12:20 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výber eBook readeru

    Mám už kindle, takže je to už celkom irelevantné, ale aj tak ma zaujíma čo konkrétne funguje zle na PocketBook-u?

    Videl som zopár modelov v predajni, zdali sa mi hrozne lacné, plastové, ale display mali oproti konkurencii veľmi dobrý. Tiež ma zaujala možnosť "doinštalovať" aplikácie, alebo napísať niečo vlastné keďže SDK je voľne prístupné.

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    Marián Kyral avatar 25.11.2016 13:42 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výber eBook readeru
    A kde je ta recenze? Že ty jsi chtěl něco více než jen číst knížky? :-D
    Bystroushaak avatar 25.11.2016 16:57 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výber eBook readeru
    Ne, právě že jsem jen chtěl číst knížky a nic víc. Jenže když random padá aplikace na čtení a celý pocketbook se restartuje, tak to jde blbě (ano, reklamoval jsem to, ne, nepomohlo to).

    Tu recenzi se popravdě bojím publikovat. Jednak je to asi žalovatelné a taky jsou to fakt temné hlubiny upřímné nenávisti.
    25.11.2016 18:06 m-a
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výber eBook readeru
    No, tak to urob ako trhovnici (Abibas, Mike, atd.) a zrecenzuj fiktivnu citacku Packetbok.
    25.11.2016 19:14 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výber eBook readeru
    Podobnost s realnymi cteckami PocketBook a zkurvysyny, co je vyrabi, je ciste nahodna.
    Bystroushaak avatar 27.11.2016 19:34 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výber eBook readeru
    Já bych fakt rád, ale mám pocit, že bych se za to musel stydět. Fakt jsem otevřel hlubiny nenávisti a nechal jsem se unést.

    No, a taky mám lepší věci na práci (ehm, vážně teď nemám skoro žádný čas a budu ho mít pravděpodobně ještě míň) než si zřizovat anonymní účet, nebo hledat přístupy k tomu starému.

    Každopádně každému Pocketbook fakt hodně nedoporučuji.
    Marián Kyral avatar 27.11.2016 18:23 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výber eBook readeru
    Tak to je škoda. Můj PocketBook se sám od sebe nerestartuje ani během čtení nepadá. Možná mám jen štěstí, ale mně to tak stačí :-D
    Bystroushaak avatar 27.11.2016 19:18 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výber eBook readeru
    Já mám pocit, že je to prostě verze s totálně odfláknutým firmwarem. Těch chyb co jsem tam našel a pravidelně se projevují a aktivně škodí je asi 12. Zkoušel jsem reset do továrního nastavení, smazání interní paměti a i reklamaci a nepomohlo.
    xvasek avatar 28.11.2016 10:32 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výber eBook readeru
    Ty kokos, jak při tak primitivní činnosti, jako čtení knížky, můžeš najít 12 různých chyb? Já našel zatím jenom jednu - v jedné knížce mi nejde smazat záložka, ale asi s tím dovedu bez větších problémů žít.
    Agent avatar 25.11.2016 13:54 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výber eBook readeru
    To by mě zajímalo, mám jej taky vyhlídnutý.
    Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
    mirec avatar 10.12.2016 12:41 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Výber eBook readeru

    Bývalý kolega má požičaný starší model pocketbooku ešte s pearl displayom, takže som sa s tým chvíľu hral.

    Môj Kindle má samozrejme lepší display (o generáciu novší), ale najnovšie pocketbooky by mali mať rovnaký display ako aktuálny Kindle.

    Plasty sú možno slabšie, ale to je záležitosť ľahko riešiteľná pevným obalom.

    Stabilitu firmvéru ťažko hodnotiť z pár minút hrania sa. Dodatočné funkcie oproti Kindle som neskúmal. Čo ma ale celkom milo prekvapilo boli reakcie firmvéru. Aj keď je to staršia generácia tak to fungovalo svižne bez zásekov. Kindle sa občas zasekáva (keď sa rozhodne, že teraz chce indexovať, alebo teraz sa chce aktualizovať alebo kontaktovať servery amazonu tak bežne sa zasekne na 30s).

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.