abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
včera 21:11 | Nová verze

Po půl roce vývoje od vydání verze 8.0.0 byla vydána verze 9.0.0 překladačové infrastruktury LLVM (Wikipedie). Přehled novinek v poznámkách k vydání: LLVM, Clang, Extra Clang Tools, LLD a Libc++. Vývojáři zdůrazňují podporu "asm goto", díky které lze pomocí Clangu přeložit například Linux pro x86_64 (CONFIG_JUMP_LABEL=y).

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
včera 14:00 | Nová verze

Bylo vydáno Eclipse IDE 2019-09 aneb Eclipse 4.13. Představení novinek na YouTube. Vydána byla také nová verze 7 online IDE Eclipse Che.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
včera 11:11 | Nová verze

Byla vydána verze 24.0 svobodného softwaru OBS Studio (Open Broadcaster Software, Wikipedie) určeného pro streamování a nahrávání obrazovky počítače. Přehled novinek na GitHubu nebo pomocí krátkých videí na Twitteru.

Ladislav Hagara | Komentářů: 3
včera 11:00 | Komunita

Microsoft představil a pod licencí SIL Open Font License (OFL) na GitHubu zveřejnil font Cascadia Code. Font je určen především pro zobrazování textu v emulátorech terminálu a vývojových prostředích (Přehled fontů s pevnou šířkou).

Ladislav Hagara | Komentářů: 12
18.9. 21:11 | Zajímavý software

Souborový systém exFAT se běžně používá na paměťových médiích jako karty SDXC, ale z licenčních důvodů jej nebylo možné začlenit do Linuxu, ačkoliv v roce 2013 unikl ovladač od Samsungu, jak shrnuje článek na Linux Weekly News. Park Ju Hyung nedávno vzal novější verzi ovladače od Samsungu a založil na ní vlastní projekt exfat-linux, který je k dispozici uživatelům.

Fluttershy, yay! | Komentářů: 9
18.9. 05:55 | Pozvánky

Dnes a zítra pořádá Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost (NÚKIB) ve spolupráci se studentským portálem Security Outlines konferenci CyberCon Brno 2019. Sledovat ji lze také online.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
18.9. 04:44 | Nová verze

Byla vydána Java 13 / JDK 13. Nových vlastností (JEP - JDK Enhancement Proposal) je 5. Nová Java / JDK vychází každých 6 měsíců.

Ladislav Hagara | Komentářů: 2
18.9. 03:33 | Komunita

Mozilla.cz informuje (en), že Mozilla postupně zrychlí pravidelné vydávaní nových verzí Firefoxu na 4 týdny. Aktuálně jsou vydávány nové verze Firefoxu každých 6 až 8 týdnů.

Ladislav Hagara | Komentářů: 13
17.9. 18:44 | Nová verze

MojeFedora.cz informuje (en) o vydání betaverze Fedory 31, tj. dalšího mezníku na cestě k plánovanému vydání Fedora 31 na konci října. K dispozici je v edicích Workstation a Server. Můžete také vyzkoušet jeden ze spinů, labů nebo verzi pro ARM.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
17.9. 17:00 | Nová verze

Byl vydán CentOS Linux 7 (1908) vycházející z Red Hat Enterprise Linuxu 7.7. Podrobnosti v poznámkách k vydání.

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
Kdy jste naposledy viděli počítač s připojeným běžícím CRT monitorem?
 (20%)
 (4%)
 (10%)
 (38%)
 (27%)
 (2%)
Celkem 176 hlasů
 Komentářů: 18, poslední včera 09:03
Rozcestník

Výběr notebooku - grafika

29.1.2010 22:25 | Přečteno: 2463× | poslední úprava: 29.1.2010 22:25

Kdo chce přispět troškou do mlýna a tak mi pomoct ve výběru elektronického kamaráda, tak nechť čte dál.

Různých témat v blogu či v poradně na tohle téma jsou tu mraky, tenhle je trošku (snad) jiný tím, že hledám hlavně pomoc při výběru grafiky. Mám celkem 4 kandidáty, kteří se dostali do užšího výběru:

1) Asus K50ID Tenhle je mým favoritem, i když má trochu horší procesor (ale prý to tak nevadí) a 3 GB RAM (ostatní mají 4). Jenže tenhle má nejlepší graf. kartu z této čtveřice a HDMI výstup.

2) Asus K50IN K50IN je ve většině ohledů o něco lepší (cpu,ram,hdd), ale má horší grafiku (i když by stále mohla stačit) a nemá HDMI výstup. Malou útěchou je display s LED podsvícením a 1 USB port navíc.

3) Asus K52F Tento je z docela jiného soudku, má totiž nový Intel i3 procesor. Taky nevím co čekat od integrované GMA HD grafiky. Má ale HDMI. Bohužel, je tu nejdražší.

4) Asus K50IJ Poslední je tu spíše do počtu. I když má všechny parametry celkem dobré, tak to hlavní co od něj chci (grafika) je mizerná GMA X4500M.

Na první pohled je vidět, že je to všechno Asus :) Na druhý je už vidět třeba to, že procesory jsou pouze od Intelu. Pamět mě až tolik netrápí, protože si myslím, že pro mé použití nebude mezi 3 a 4 GB rozdíl. Disk 320 nebo 500 GB, to je mi taky docela jedno. Wifi a mechaniku mají všechny stejnou (snad) a Bluetooth mě nezajímá. Čtečku karet, mikrofon, kameru mají všechny. Výdrž a hmotnost podobná.

Co od notebooku potřebuju ? Chci na něm prohlížet web, filmy a taky hrát nějaké (relativně) starší hry. Ostatní věci jako čtení e-booků, nějaké to programování nezmiňuju, to můžu dělat všude. Co se týče her, tak na ty mám v plánu nasadit Win XP, protože mi zbyl jeden Steam účet a byla by škoda tam ty hry nechat jen tak hnít. Jedná se o hry typu HL2 a podobné. Na něj by mi mohla stačit i ta grafika z druhého notebooku. Hlavní systém tam bude Ubuntu. Proč teda chci dobrou grafiku, když na HL2 mi dneska stačí kdejaká šunka ? Chci totiž akcelerované video 1080p a to nejlépe přes VDPAU :). S grafikami od Intelu tuhle možnost nevidím (vyvede mě někdo z omylu ?). Jenže nikde jsem neviděl, že to ty karty podporuji. Na wiki VDPAU - jsem je nenašel. Takže asi v nejbližší době nemůžu počítat s tím, že mi VPDAU pojede. Další záležitost je HDMI, které by pro mě mělo smysl pouze, pokud by jel zároveň obraz i zvuk (což je prý docela problém). Kdyby zvuk nejel, tak jsem na úrovni VGA kabelu, kterým můžu připojit všechny tyhle notebooky.

Takže otázka je, vyplatí se koupit Asus K50ID (1.) s tím, že podpora VDPAU bude zanedlouho v Ubuntu a s tím, že mi pojede HDMI se zvukem ? Nebo jít do Asus K50IN (2.), který na starší hry postačí a akcelerovat video bude stejně dobře a taky počítat s tím, že zvuk přes HDMI nepojede ?

Podělte se o své zkušenosti a názory, určitě se podle nich zařídím. Třeba tu melu nesmysly a VDPAU či zvuk přes HDMI jede perfektně už teď a jen čekám než mi to někdo řekne.

Poznámky:

- s ATI jsou problémy, takže jakýkoliv notebook s ní rovnou zamítám

- všechno je to na eshopu Vahal, odkud to nakonec budu brát

Co nepsat do komentářů - pište si tu co chcete, ale dobře uděláte když nebudete psát na tahle témata:

Proč si to nedal do poradny ? Tady si to přečte víc lidí.

UTFG vole ! Kdybych si to dokázal najít sám, tak sem nepíšu tyhle hovadiny.        

Hodnocení: 75 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Vložit další komentář

29.1.2010 22:35 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
od graiky v intel i3 procesoru ocekavej jeste mene nez od GMA4500HD, viz recenze na www.cdr.cz/www.diit.cz
USE="-gnome -kde";turris
29.1.2010 22:39 rottik
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
intel grafika a hry nejde moc dobre do paru. vlastni zkusenost s Intel® GM45 ovladace v jadru jsou fakt vyhoda, ale nejde mi pod ubuntu spustit zahra graficky narocnejsi aplikace.
29.1.2010 22:57 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika

IMHO jsi zapoměl ještě na jednu podstatnou vlastnost - typ displeje. Nemůžu si pomoct, ale leský displej se mi zdá naprosto nepoužitelný. Matný by měl mít např. tenhle kousek: Acer Extensa 5635G-664G50MN. Sice tuhle značku moc nemusím, ale Acer nebo Asus. To mi v noteboocích přijde prašť jak uhoď.

29.1.2010 23:01 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
to uz je podle vkusu ........
USE="-gnome -kde";turris
29.1.2010 23:12 Gonio- | skóre: 2 | blog: moje | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
Jo, původně jsem o tom uvažoval, ale já to plánuji používat pouze uvnitř budov, takže mi snad odlesky tak vadit nebudou. Jinak ten notebook není špatný, ale osobně radši Asus než Acer.
Myslíte si, že máte pravdu ? To je rozdíl mezi námi dvěma, já mám totiž jistotu, že ji nemám.
Josef Kufner avatar 30.1.2010 00:27 Josef Kufner | skóre: 68
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
Budovy mají okna a světla ;-)

Btw, všechny ty notebooky mají jednu zásadní vadu: Není to Thinkpad.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
30.1.2010 07:50 Gonio- | skóre: 2 | blog: moje | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
Co jsem zatim videl, tak uvnitr budov nemely leskle displaye problem. Pouze slunce je nepritel :)
Myslíte si, že máte pravdu ? To je rozdíl mezi námi dvěma, já mám totiž jistotu, že ji nemám.
30.1.2010 09:08 Václav Kramář | skóre: 31 | Nechanice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
Já jsem pár lesklých displejů potkal při (re)instalacích, ven jsem s nimi nechodil, a přesto říkám "děkuji, nechci!". V okolí znám jenom jediného človíčka, kterému lesklý vyhovuje víc. Ostatní preferují matný. Proto taky nechápu, proč poměr lesklých k matným na trhu je přibližně 2:1 (dle e-shopu Mironetu).
30.1.2010 11:50 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
Vaše okolí asi není reprezentativní vzorek. :-) (Podotýkám, že pokud bych si mohl jen trochu vybrat, lesklý bych rozhodně nebral.)
30.1.2010 09:03 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
Co se týče výběru Asus v. Acer, musím se jednoznačně zastat Asusu. Ač to vypadá jako levný šmejd, jen první část spojení je pravda. Cca před půl rokem jsme je začali kupovat jako služební notebooky pro stavaře. Těm stejně nic nevydrží dlouho, takže ať to aspoň nestojí majland... Ale kupodivu jsme za tu dobu reklamovali jen dva kusy, navíc kvůli harddiskům ze špatné serie. Minulý týden nám v zasedačce, kde se konají školení praskla vzduchotechnika v podhledu. V tu dobu tam bylo sedm těhlech Asusů (přesný tip teď z hlavy nevím). Když jsme tam přijeli, bylo na zemi (kde jsou podhlahový krabice!) 5cm vody, jak se to nestíhalo vsáknout. Všechno pod vodou, kusy rozmáčených podhledů, ... Z notebooků vytekl litr vody, když se obrátili. A světe div se, po pěti dnech jsme zkoušeli je zapnout. Ze sedmi nepřežil jediný, na zbytku normálně naběhne Ubuntu :-) Takže Asus != úplná sračka, už bych se ho nebál.
Luban avatar 30.1.2010 00:42 Luban | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
ad HDMI

mám Dell studio 1537 a na něm LinuxMint HDMI mám s obrazem i zvukem.
30.1.2010 07:52 Gonio- | skóre: 2 | blog: moje | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
To vypada nadejne, diky.
Myslíte si, že máte pravdu ? To je rozdíl mezi námi dvěma, já mám totiž jistotu, že ji nemám.
30.1.2010 01:18 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
s ATI jsou problémy, takže jakýkoliv notebook s ní rovnou zamítám

Nesmíte hned věřit všemu, co se povídá. Časy se mění a podobné "nezvratné" pravdy berou za své.

Ad HDMI: po vyzkoušení v praxi mé nadšení pro HDMI výstup poněkud ochladlo. Hlavně proto, že jsem zjistil, že televize přes HDMI neumožňuje použít nativní rozlišení 1366x768 a funguje jen v 1280x720, a ani to není bez komplikací. Takže jsem se pro potřeby promítání z počítače na televizi pokorně vrátil ke starému dobrému VGA, i když to znamená nutnost řešit samostatně zvukový výstup.

30.1.2010 08:05 Gonio- | skóre: 2 | blog: moje | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
Ad ATI - ja to nejen slysel ale i videl a to co ctu stale kolem sebe me v tom porad jen utvrzuje. Samozrejme si muzu koupit ATI kde mi vse pobezi suprove, ale na to se spolehat nebudu, protoze resit jakykoliv problem s grafikou, je presne to co nechci.

Ad HDMI - Tak presne takovych problemu se bojim, jestli je to v praxi takove, tak se na to muzu rovnou vykaslat. Ale muze jo byt jen vas exoticky HW a jinde to treba bezi v pohode.

Myslíte si, že máte pravdu ? To je rozdíl mezi námi dvěma, já mám totiž jistotu, že ji nemám.
30.1.2010 08:52 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
ad ATI ... roky jedu na ni bez problemu. Ted uz i s OS ovladaci....

ad HDMI .. je good ale na HDready tv s 1366x768 jede proste jen 1280x768....a nebo posila FullHD a TV si to prepocita
USE="-gnome -kde";turris
30.1.2010 09:03 Gonio- | skóre: 2 | blog: moje | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
ad HDMI - pokud jede i zvuk, tak by to rozliseni nemuselo prilis vadit, ale je to skoda.
Myslíte si, že máte pravdu ? To je rozdíl mezi námi dvěma, já mám totiž jistotu, že ji nemám.
30.1.2010 10:12 True54
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
Mám notebook s ATI HD3000, a dodnes si sypu popel na hlavu. Na ATI bych dnes nešáhl ani pohrabáčem. Vemte si to z obecného hlediska. ATI drivery jsou příšerné i pro Windows. Podpora výrobce pro mobility Radeony ve Windows neexistuje, protože ATi se dohodla s výrobci NTB na tom, že ovladače budou dodávat oni. Takže buď máte 2 roky starý driver, jediný který výrobce NTB dodal, nebo nemáte driver vůbec (např. výrobce nedodal driver pro novější systém). A tohle je situace na všobecně podporované platformě Microsoftu. Už se ani nedivím, proč je podpora v Linuxu tak příšerná.

V Linuxu je sice výhodou, že ATI podporuje i mobiliy Radeony, ale binární fglrx je fakt opruz, za psoledních 6 let jsem s ním dodnes nikdy nebyl alespoň průměrně spokojen. ATI se pak zachovala podobně jako u mobility Radeonů na platformě Windows a přehodila odpovědnost za ovladače na někoho jiného, takže OSS drivery si můžeme napsat sami. Jistě je zde mnoho lidí z takového kroku nadšeno, ale já nevím, proč bych si měl kupovat polovičatě podporovaný produkt, kde funkcionalita a výkon OSS ovladače bude v nejlepším stádiu výhledově tak 60-80% (odhad inženýrů AMD). Nejsem idiot. Pokud budu chtít maximální funkcionalitu, koupím si nVidii. Pokud chci OSS ovladače, šáhnu po Intelu, který je aktivně vyvíjí jako primární, a nestrká mi polofunkční binární blob, nebo nefunkční OSS produkt třetí strany. Nic proti ATI, ale koupit si výkonější grafiku s vyšší spotřebou, která je pak stejně horší než Intel, to fakt nechápu.
30.1.2010 11:53 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
Když člověk přestane spoléhat na výkřiky z diskusí - a zvláště ty, které píší lidé, kteří daný produkt sami nepoužívají - a zkusí si to, zjistí často, že leccos je trochu jinak, než se povídá. S kritikou fglrx souhlasím, ale se současným RadeonHD jsem velmi spokojen a v podstatě nemám, na co bych si stěžoval. Označit ho za "nefunkční" je v lepším případě projev naprosté neznalosti. V horším… to ať si každý sáhne do svědomí sám.
30.1.2010 13:57 True54
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
Ono asi záleží na tom, co člověk od grafické karty očekává. já osobně od 3D akcelerátoru očekávám funkční a bezproblémovou 3D akceleraci. Očekávám podporu akcelerace videa. A podobně. Jestliže vy od grafiké karty očekáváte pouze drát k monitoru, pak jistě budete spokojen s čímkoli, ale v tom případě nechápu nač kupovat dedikovanou grafiku, která v NTB více žere a více topí, když stejnou službu (a reálně mnohem lepší službu) zastane úsporné IGP od Intelu.
30.1.2010 21:24 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
3D akcelerace mne opravdu nezajímá, ale i ta už funguje. 2D akcelerace i video už fungují dávno.
30.1.2010 22:36 True54
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
No já si nějak nevšiml. S HD3450 můžu využít maximálně tak 2D akceleraci. Akcelerací videa nemyslím Xv, ale VDPAU/VA-API. Xv jsem přiznám nezkoušel, protože po 4 letech babrání se s ATI jsem to vzdal a používám X11 výstup.

30.1.2010 21:51 rastos | skóre: 61 | blog: rastos
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
Když člověk přestane spoléhat na výkřiky z diskusí ... a zkusí si to, zjistí často, že leccos je trochu jinak, než se povídá.
Ako vyzerá konkrétna realizácia tejto teórie? Vrazíš do notebook-u 15000, nainštaluješ a zistíš, že to nespĺňa očakávania. A ďalej? Ideš kúpiť ďalší?
30.1.2010 22:00 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
Ne, konkrétní praktická realizace vypadá tak, že vrazím 700 Kč do grafické karty, vyzkouším a zjistím, že očekávání splňuje. :-)
vlastikroot avatar 30.1.2010 22:02 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
Když člověk nepotřebuje 3D akceleraci, kvalitně poslouží i S3 Trio :-D
Sg1-game | We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted | IP 80.188.182.6
30.1.2010 22:37 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
S tím bych moc nesouhlasil. Při větším rozlišení (řekněme 1600x1200 a víc) jsou to při přesouvání oken nebo scrollování v prohlížeči rozdíly znát.
vlastikroot avatar 30.1.2010 22:52 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
Ale tak člověk nepotřebuje kartu s stovkami GPGPU procesorů na to, aby měl plynulé posouvání oken.
Sg1-game | We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted | IP 80.188.182.6
31.1.2010 11:58 rastos | skóre: 61 | blog: rastos
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
Nebola reč o notebooku?
31.1.2010 12:48 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
Tazatel psal o notebooku, vy jste se mne ptal na můj postup. :-) Na druhou stranu, pokud drivery fungují s daným chipsetem v normálním počítači, považoval bych za dost překvapivé, kdyby nefungovaly se stejným i v notebooku.
31.1.2010 13:07 Gonio- | skóre: 2 | blog: moje | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
Grafiky s mobile čipsetem se podle mého liší od čipsetu v normální grafice do PCI. Takže já bych se ani nedivil kdyby to nefungovalo, nehledě k tomu, že 700 Kč je opravdu dost málo :)
Myslíte si, že máte pravdu ? To je rozdíl mezi námi dvěma, já mám totiž jistotu, že ji nemám.
31.1.2010 13:15 Michal Kubeček | skóre: 71 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
Ano, trochu jsem se seknul, ta moje (Sapphire HD 4550) stojí momentálně 869 Kč. Ale za 699 Kč mají Sapphire HD 4350.
30.1.2010 01:25 hehehe
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
ak využiješ grafikku len na vdpau, tak ju nerieš, súčasné procesory by video mali zvládnuť aj bez akcelerácie. moje štvorročné 2.13ghz p-m to len tesne nezvláda, čokoľvek novšie už by nemalo mať problém.

na tvojom mieste by som sa pozrel po niečom s lepším rozlíšením. 1366x768 je pri petnástich palcoch veľmi málo. a neviem načo ten stroj chceš používať, ale ak ho chceš aj prenášať tak sa zamysli nad hmotnosťou a výdržou
30.1.2010 08:18 Gonio- | skóre: 2 | blog: moje | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
Vyuziju ji hlavne na VDPAU, ale i na nejake ty hry pod Windows, takze tim padaji ty integrovane intely. Hlavni vyhoda VDPAU je to, ze pri prehravani HD video muzu delat i neco jineho, protoze procesor je skoro nezatizeny, dalsi vyhoda by mela byt lepsi kvalita obrazu.

Nic s lepsim rozlisenim a timhle displayem jsem tam nevidel.Na co ho chci pouzivat jsem tam zhruba napsal. Hmotnost a vydrz jsou pekne veci, ale planuju to pouzivat hlavne v dosahu zasuvek a za ty prachy si tam clovek lehci notebook nevybere.

Myslíte si, že máte pravdu ? To je rozdíl mezi námi dvěma, já mám totiž jistotu, že ji nemám.
30.1.2010 09:24 Roger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
Naopak musim doporucit akceleraci videa - moje dvoulete C2D@2,6 GHz nektera videa proste rozumne nedava, coz povazuji za dost omezujici a v dalsim pocitaci uz budu na akceleraci videa trvat.

Intel ma na akceleraci VA-API - funguje na Pouslbu (ktere nema otevrene ovladace) a akceleraci by mela podporovat i X4500MHD (pozor na to "HD"!) a snad i G45 a novejsi... Ale to jsou informace z doslechu/webu, osobni zkusenost s akceleraci na Intelech nemam (nejlepsi, co jsem potkal, bylo X4500, a to jsem k akceleraci (aspon na XP) nejak nedonutil).
30.1.2010 09:42 Gonio- | skóre: 2 | blog: moje | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
No právě, kdybych měl nějaké informace, že mi na Intelu ta akcelerace poběží, tak bych nad ním možná uvažoval. Teď je jediná jistota nVidia.
Myslíte si, že máte pravdu ? To je rozdíl mezi námi dvěma, já mám totiž jistotu, že ji nemám.
30.1.2010 12:04 Roger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
Resenim by mohl byt dotaz do xorg mail-listu - vyvojari Intelu ho ctou a odpovidaji.
Fluttershy, yay! avatar 30.1.2010 14:45 Fluttershy, yay! | skóre: 84 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
Na MHD by akcelerace měla fungovat, ale zatím není dodělaná podpora v ovladačích.
30.1.2010 02:14 dark
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
Ahoj, pokud můžu přihodit moudro, tak na grafiku bych se úplně vykašlal. Co potřebuješ je výkon procesoru, a nejlépe dvoujádro. Linuxové GUI nedokáže grafickou kartu využít skoro vůbec (oproti tomu procesor jo:)), a přehrát video by to dvoujádro mělo bezproblémů taky.

Postupoval jsem podobně u desktopu. Koupil jsem si Core-Quad, 8GB ram, a k tomu sdílenou Intel grafárnu (HD4500.., tak něco). Grafárna zpočátku na nic, ale s posledním jádrem a XOrg se rychlost zlepšila. Je zajímavé, že Quake3A si můžu zahrát bezproblémů v rozlišení 2048x1152, ale kompozitní desktop jsem musel vypnout.

Kdybych kupoval notebook, tak preferuju spíš nVidiu.
otasomil avatar 30.1.2010 06:16 otasomil | skóre: 37 | blog: puppylinux
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika

>>>Linuxové GUI nedokáže grafickou kartu využít skoro vůbec

Spis bych videl problem s vyuzitim GPU u prastarych win xp. Na nove zelezo win xp v zadnem pripade.

Nove distra na Intel grafikach behaji jedna basen vcetnegrafick akcelerace.

Jine graf. adaptery (vyrobce) nemohu posoudit.

Obecne lze pro Linux distra vsak doporucit opravdu Nvidii.

K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! Už je to víc jak 50 let: http://buxlrerulbak7g3e.onion/
30.1.2010 08:44 Gonio- | skóre: 2 | blog: moje | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
Proc by mel byt problem s vyuzitim GPU ve win xp ? Podle me, pokud existuje ovladac, tak by to snad melo jet v pohode, nebo ne ? Proc ne na nove zelezo tenhle OS ? Ja ho budu pouzivat pouze jako herni konzoli, zapnu hru, zahraju si a vypnu win xp. A to jeste minimum casu z celkoveho straveneho u notebooku. Ale chci abych mel moznost si na dobre detaily a a bez jakehokoliv lagu zahrat, to co chci. Bude to zkratka nejvykonejsi kus HW u me doma (bohuzel notebook), tak ten vykon chci taky trochu vyuzit.
Myslíte si, že máte pravdu ? To je rozdíl mezi námi dvěma, já mám totiž jistotu, že ji nemám.
otasomil avatar 30.1.2010 08:48 otasomil | skóre: 37 | blog: puppylinux
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika

>>>pokud existuje ovladac

Pokud existuje tak ano.

Pro bezmala 10 let stare win xp ve vysluzbe uz nema nikdo zajem ovladace programovat.

K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! Už je to víc jak 50 let: http://buxlrerulbak7g3e.onion/
30.1.2010 08:58 Gonio- | skóre: 2 | blog: moje | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
Sice se toho trochu bojim, ale pokud by ovladace opravdu nebyly, tak bych nasadil win 7. I kdyz u tech mam strach z toho, ze bych uz u nich zustal :)
Myslíte si, že máte pravdu ? To je rozdíl mezi námi dvěma, já mám totiž jistotu, že ji nemám.
30.1.2010 09:50 Gonio- | skóre: 2 | blog: moje | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
Takže teď jsem se díval na web Asusu a ovladače tam pro Win Xp jsou. A dokonce ovladače pro grafiku jsou staré jen 3 dny. Je vidět, že na to nekašlou.
Myslíte si, že máte pravdu ? To je rozdíl mezi námi dvěma, já mám totiž jistotu, že ji nemám.
otasomil avatar 30.1.2010 11:24 otasomil | skóre: 37 | blog: puppylinux
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika

Tak to mate stesti.

HP na xp uz s***.

Obzvlaste u multimedialnich notebooku. Zde muze zakaznik na podporu xp rovnou zapomenout.

K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! Už je to víc jak 50 let: http://buxlrerulbak7g3e.onion/
30.1.2010 08:27 Gonio- | skóre: 2 | blog: moje | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
Dvoujadro tam je.

Proc bych mel resit nejake linuxove GUI ? To mi bezi vsude svizne.

Jak jsem psal v blogu, tak rozhodne chci hrat hry ve Windows, zadne nove pecky, ale i starsi hry potrebuji dobrou akceleraci. A Q3 neni zrovna ta hra na kterou myslim :)

Ano vybiram uz jen z nVidii.
Myslíte si, že máte pravdu ? To je rozdíl mezi námi dvěma, já mám totiž jistotu, že ji nemám.
30.1.2010 16:55 dark
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
Pokud nemáš problém s GUI, tak je to jedno:)
30.1.2010 09:03 Senior Database Programmer
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
Iba ten i3 procesor podporuje hardwarovu virtualizaciu, ostatne nie. Teda ak zvazujes aj na zaklade tohoto. Intel je svina a dava to iba do lepsich mobilnych procakov, AMD to dava myslim do vsetkych.
30.1.2010 09:07 Gonio- | skóre: 2 | blog: moje | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
Hardwarova virtualizace by se urcite hodila, ale neni to hlavni kriterium, takze kvuli tomu bych si i3 nekoupil. Ale diky, tohle me nenapadlo.
Myslíte si, že máte pravdu ? To je rozdíl mezi námi dvěma, já mám totiž jistotu, že ji nemám.
30.1.2010 09:18 idaho
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
Z tech ctyr (respektive prvnich dvou) bych vzal ten prvni, duvody: HDMI a 7200rpm HDD. Rcyhlejsi disk vic nez vyvazi absenci 1GB RAM, zvlast kdyz jde o rozdil mezi 3GB a 4GB. Pokud jde o grafiku v linuxu, tak bud problemy mas nebo nemas a je dle meho soudu jedno kdo je vyrobce.
30.1.2010 12:50 ggg
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
doporucuju kupovat zde, maji skvele ceny: http://www.lan-shop.cz/asus-k50id-sx047-94894
30.1.2010 13:44 Gonio- | skóre: 2 | blog: moje | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
díky za odkaz, ale budu to stejně kupovat u Vahala, za podobnou cenu jako na lan-shopu.
Myslíte si, že máte pravdu ? To je rozdíl mezi námi dvěma, já mám totiž jistotu, že ji nemám.
30.1.2010 13:29 Asus
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
Asus, asus, asus... Tfujtajbl... Skoušeli jste někdy reklamovat něco přímo v Asusu ČR? Asi ne, co? Jenom u prodejce, co? A to mi věřte že při Asusu jse reklamaci nevyhnete... :-(
30.1.2010 13:37 Gonio- | skóre: 2 | blog: moje | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
Proč bych to měl reklamovat přímo v Asus ČR, když můžu u prodejce ?
Myslíte si, že máte pravdu ? To je rozdíl mezi námi dvěma, já mám totiž jistotu, že ji nemám.
Jakub Lucký avatar 30.1.2010 17:17 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
je to rychlejší... a věřte, že za ty ušetřené 2 dny (u těch 28 dnů) budete docela rád...
If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are. (Zen P.) Blogísek
30.1.2010 13:40 ggg
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
notebook od Asus mam 2roky a jsem spokojen...
30.1.2010 13:53 depka | skóre: 20 | blog: eterity
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
ja premyslim nad P50IJ akorat ta wifi karta Azureware NE-785 coze je nejaky ralink se me tam nelibi :(
7.2.2010 14:29 depka | skóre: 20 | blog: eterity
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
Tak jsem to risknul a koupil ho a k memu prekvapeni je chip atheros AR9285!
7.2.2010 17:31 Gonio- | skóre: 2 | blog: moje | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
Budu rád, když napíšeš zkušenosti s instalaci a provozem Linuxu. Jestli tam nejsou nějaké zádrhely.

Jinak já jsem si už vybral tenhle.

Myslíte si, že máte pravdu ? To je rozdíl mezi námi dvěma, já mám totiž jistotu, že ji nemám.
7.2.2010 21:33 depka | skóre: 20 | blog: eterity
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
instaloval jsem z usb flashdisku, prvni jsem zkousel debian netinstall, ale nenasel zadnou sitovou kartu tak jsem zkusil archlinux ten mel nejake problemy po rozdeleni a vytvoreni fs na oddilech ale pripadalo mi to jako chyba instalatoru (pokousel se namountovat oddily ktere jiz byly namountovane a to hazelo chyby) ale instalace nakonec skoncila v poradku, po instalaci xorg a gnome jsem skusil spustit xserver a obrazovka zcernela a system nereagoval, neslo se ani prepnout na terminal, toto je vsak momentalne standartni chovani pro intel grafiky, naprosto stejny problem sem mel na intel atomu johnstown, reseni je jednuduche: staci pred spustenim xserveru vygenerovat xorg.conf prikazem Xorg --config a umistit jej do /etc/X11, xorg potom nema problem, akorat obrazovka semtam nepravidelne a nahodne problikne ale vypada to na problem v jadre 2.6.32 jinak webcamera, zvuk, wifi a funkcni tlacitka funguji v pohode
vlastikroot avatar 7.2.2010 21:37 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
Neni náhodou to "zmrznutí" spíš neběžícim HALem? Bez toho totiž nejde myš ani klávesnice, ani přepnutí jinam. Na archu běžná věc, na kterou vždycky zapomenu:-D
Sg1-game | We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted | IP 80.188.182.6
8.2.2010 16:54 Gonio- | skóre: 2 | blog: moje | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
Díky za info. Problémy s grafikou nečekám, protože u mého kousku bude nVidia. Za webku, zvuk, wifi a tlačítka jsem rád.
Myslíte si, že máte pravdu ? To je rozdíl mezi námi dvěma, já mám totiž jistotu, že ji nemám.
vlastikroot avatar 30.1.2010 14:31 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
Určitě kup nvidiu, intelky jsou pro nenáročný a fglrx je sračka. VDPAU a CUDA, oGL3 apod., na nvidiu jako 3D akcelerátor se dá spolehnout.
Sg1-game | We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted | IP 80.188.182.6
30.1.2010 14:36 Gonio- | skóre: 2 | blog: moje | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
To je jasný, teď už se rozhoduju jestli je takovej rozdíl mezi GT 320M a GT 102M.
Myslíte si, že máte pravdu ? To je rozdíl mezi námi dvěma, já mám totiž jistotu, že ji nemám.
vlastikroot avatar 30.1.2010 14:53 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
Docela je, ale ne zas takovej. Hlavně, že to je nvidia, pak si člověk zahraje víceméně cokoliv (a kupu věcí i na linuxu, pod wine, nebo nativky). Já bych za sebe vzal radši ten s GT102M.
Sg1-game | We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted | IP 80.188.182.6
rofl.rofl avatar 30.1.2010 15:07 rofl.rofl | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
srovnani graf karet zde
Mozek je aparát, jehož pomocí si myslíme, že myslíme.
30.1.2010 15:27 Gonio- | skóre: 2 | blog: moje | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
Tak bohužel tam nVidia GT 320M nemá nic vyplněné. Ale podle GT 240M a GT 230M mi tak orientačně vychází, že na to moje hraní to bude stačit :)
Myslíte si, že máte pravdu ? To je rozdíl mezi námi dvěma, já mám totiž jistotu, že ji nemám.
Fluttershy, yay! avatar 30.1.2010 14:42 Fluttershy, yay! | skóre: 84 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
Ještě taková alternativní rada... nedávno jsem si koupil Dell Latitude D630 a jsem s ním fakt spokojen. Dá se pořídit i s nVidií Quadro a WSXGA+ 14" displejem. Za slušné prachy se dneska dá sehnat i E6400. Ale nevím, nakolik ti bude vyhovovat -- grafika mě nezajímá.
30.1.2010 15:30 Gonio- | skóre: 2 | blog: moje | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
Docela pěkný, ale na Vahal eshopu Dell vůbec nevedou.
Myslíte si, že máte pravdu ? To je rozdíl mezi námi dvěma, já mám totiž jistotu, že ji nemám.
30.1.2010 16:56 dark
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
Třeba je čas rozšířit sortiment
Fluttershy, yay! avatar 30.1.2010 16:59 Fluttershy, yay! | skóre: 84 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
Kurňa, WSXGA+ má až D8x0. Když trváš na tom Váhalovi... Já bych šel do (půl)rok starého "repasu". Nekoukal jsem, kolik stojí ty ešusy, takhle by to vyšlo do 20k CZK určitě...
30.1.2010 18:43 Gonio- | skóre: 2 | blog: moje | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
Do 20k je moc široké rozmezí, já to budu mít zhruba za 12k.
Myslíte si, že máte pravdu ? To je rozdíl mezi námi dvěma, já mám totiž jistotu, že ji nemám.
Fluttershy, yay! avatar 30.1.2010 18:47 Fluttershy, yay! | skóre: 84 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
Mrkni sem -- nedávno měl D630 s nVidií Quadro a WXGA+ displejem kolem desíti plus mínus autobus.
30.1.2010 19:09 Gonio- | skóre: 2 | blog: moje | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
Není to úplně marné, ale teď tam nemají nic, co by mě zaujalo. Navíc když už do toho vrazím tolik prachů, tak už chci novou věc. Sice tam většinou nějaká záruka je, ale kdoví co se s tím notebookem dělo předtím.
Myslíte si, že máte pravdu ? To je rozdíl mezi námi dvěma, já mám totiž jistotu, že ji nemám.
Fluttershy, yay! avatar 30.1.2010 19:15 Fluttershy, yay! | skóre: 84 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
...kdoví co se s tím notebookem dělo předtím.

Tak zrovna toho bych se nebál. Nebo myslíš, že ho někdo ošoustal a teď se za něj budeš muset stydět? ^_^

30.1.2010 19:49 Gonio- | skóre: 2 | blog: moje | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
Je dost věcí kterých bych se mohl bát, ale zrovna tohodle se moc nebojím :). Třeba ho někdo používal při rychlém střídání teplot (dovnitř - ven). Nebo byl dlouhodobě přehřátý. Nebo někomu křápnul na zem a zrovna to není na povrchu nějak vidět, ale uvnitř můžou být nějaké defekty, atd...Určitě bych našel ještě pár věcí, sice ne moc pravděpodobných, ale stát se může ledacos.
Myslíte si, že máte pravdu ? To je rozdíl mezi námi dvěma, já mám totiž jistotu, že ji nemám.
Fluttershy, yay! avatar 30.1.2010 20:12 Fluttershy, yay! | skóre: 84 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
Nová mašina taky může být defekt. V tomhle případě se v tom ten borec prohrabal.
gtz avatar 1.2.2010 15:09 gtz | skóre: 27 | blog: merlins | Brno - Venkov / Rosicko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
No zákoš si kupoval nějaký použitý u nás v Brně v Gigacomputer a byl to sice slušný stroj, ale německá klávesnice, reklamovatelnost jen u nich apod. Jak jsem se koukal dají se tam sehnat slušné NTB, povětšinou jde o dovoz a rebrand někde z výstav a ze skladů v Něměcku. Chlubí se, že jsou největším apod., ale třeba zde v Brně nemají moc dobrou pověst.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
Fluttershy, yay! avatar 1.2.2010 15:32 Fluttershy, yay! | skóre: 84 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
Prodejna u nás je v pohodě... Jinak ty stížnosti nechápu (německá klávesnice? no a? stejně na ni nekoukám... a nálepky stojí asi tak 5 Kč; záruku snad poskytují i oni sami, záruka od výrobce bývá mezinárodní).
30.1.2010 17:08 math3z
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
A čo by si povedal na kombináciu Intel Core i3 330m + ATI Mobility Radeon HD5470? =) Až na to, že sa jedná o Acer nemám nič proti. Rád by som vedel čo si myslíte aj vy ostatní. link na Alza.cz TU
30.1.2010 18:57 Gonio- | skóre: 2 | blog: moje | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
Takže, není na Vahalovi (jsou tam jen vyšší a dražší verze), pak ATI si můžu rovnou škrtnout (všelijaká podpora a hlavně bez VDPAU). Dále je trochu dražší než bych si představoval. Pak je to Acer :), to bych sice překousl, ale to ostatní už ne.
Myslíte si, že máte pravdu ? To je rozdíl mezi námi dvěma, já mám totiž jistotu, že ji nemám.
gtz avatar 31.1.2010 16:03 gtz | skóre: 27 | blog: merlins | Brno - Venkov / Rosicko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
No já mám ASUS s HD3470 a rozchodit ATI+HDMI je celkem někdy horor. Asi bycj já šel do nějakého DELLu.

Třeba tato 17" je celkem slušná, jak výkonem tak i cenou dell studio, popř. jiný model DELL Studio s 15.6 LCD.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
1.2.2010 04:20 dark
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
Hmotnost: začíná od 3,57 kg, to se mi zdá moc
31.1.2010 18:38 depka | skóre: 20 | blog: eterity
Rozbalit Rozbalit vše Re: Výběr notebooku - grafika
je vymena minipci wifi karty v tech asusech poruseni zaruky?

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
© 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.