abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 18:44 | Nová verze

    Byl vydán Mozilla Firefox 125.0.1, první verze z nové řady 125. Přehled novinek v poznámkách k vydání, poznámkách k vydání pro firmy a na stránce věnované vývojářům. Vypíchnout lze podporu kodeku AV1 v Encrypted Media Extensions (EME). Řešeny jsou rovněž bezpečnostní chyby. Nový Firefox 125.0.1 je již k dispozici také na Flathubu a Snapcraftu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 16:44 | Nová verze

    Valkey, tj. svobodný fork již nesvobodného Redisu, byl vydán v první stabilní verzi 7.2.5.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 15:11 | IT novinky

    Společnost Espressif Systems oznámila, že rodinu SoC ESP32 brzy rozšíří o ESP32-H4 s IEEE 802.15.4 a Bluetooth 5.4 (LE) s podporou protokolů Thread 1.3, Zigbee 3.0 a Bluetooth Mesh 1.1.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    dnes 13:11 | Zajímavý software

    Kevin Bentley zveřejnil na GitHubu zdrojové kódy počítačové hry Descent 3 z roku 1999: "Někdo se nedávno zeptal, zda budou zveřejněny zdrojové kódy Descent 3. Oslovil jsem svého bývalého šéfa (Matt Toschlog) z Outrage Entertainment a ten mi to povolil. Budu pracovat na tom, aby se to znovu rozběhlo a hledám spolusprávce." [Hacker News]

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána verze 0.81 telnet a ssh klienta PuTTY. Opravena je kritická bezpečnostní chyba CVE-2024-31497 obsažena ve verzích 0.68 až 0.80. Používáte-li klíč ECDSA NIST P521 a použili jste jej v PuTTY nebo Pageantu, považujte jej za kompromitovaný.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:44 | Komunita

    Hra MineClone2 postavena nad voxelovým herním enginem Minetest byla přejmenována na VoxeLibre.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:11 | IT novinky

    Společnosti Avast Software s.r.o. byla pravomocně uložena pokuta ve výši 351 milionů Kč. Tu uložil Úřad pro ochranu osobních údajů za neoprávněné zpracování osobních údajů uživatelů jejího antivirového programu Avast a jeho rozšíření internetových prohlížečů (Browser Extensions), k čemuž docházelo prokazatelně po část roku 2019.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 15:55 | Zajímavý článek

    Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 714 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Pozvánky

    V sobotu 20. dubna lze navštívit Maker Faire Jihlava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:44 | Zajímavý software

    Knihovna pro potlačení šumu RNNoise byla vydána ve verzi 0.2. Kvalitu potlačení lze vyzkoušet na webovém demu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (62%)
     (13%)
     (2%)
     (23%)
    Celkem 442 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Awesome wm a umistovani oken

    14.10.2011 22:25 | Přečteno: 1244× | poslední úprava: 14.10.2011 22:48

    V mém posledním zveřejněném desktopu jsem si povzdechl nad tím, že mi Awesome v3.4.10 umísťuje firefox při plovoucím režimu o pár pixel přes horní wibox.

    Nebudu tu příliš rozvádět jak to funguje, protože jsem se moc o problematiku signálů nezajímal - nebyl čas, tak tedy:

    client.add_signal("manage", function (c, startup)

    if not startup then
    -- Set the windows at the slave,
    -- i.e. put it at the end of others instead of setting it master.
    awful.client.setslave(c)

    -- Put windows in a smart way, only if they does not set an initial position.
    if not c.size_hints.user_position and not c.size_hints.program_position then

    awful.placement.no_offscreen(c)
    awful.placement.no_overlap(c)
    end
    end
    end)

    Tato funkce/signál se mi stará o nové okna. V podstatě jde o to správně umístit okno na viditelnou plochu obrazovky a také aby nedošlo k překrytí. Hlavně maximalizovaný floating firefox či codeblocks o pár px překryly horní wibox o výšce 14px. Zjistil jsem, že za to může funkce no_offscreen() ve které byla chyba (feature?) v nastavování pozice okna v případě, že přesahuje maximální viditelnou šířku / výšku :

    function no_offscreen(c)
    local c = c or capi.client.focus
    local geometry = c:geometry()
    local border = c.border_width
    local screen_geometry = capi.screen[c.screen].workarea

    if geometry.x + geometry.width + 2*border > screen_geometry.x + screen_geometry.width then
    -- geometry.x = screen_geometry.x + screen_geometry.width - geometry.width -- original , chybi odecet borderu
    geometry.x = screen_geometry.x + screen_geometry.width - (geometry.width - 2*border)
    elseif geometry.x < screen_geometry.x then
    geometry.x = screen_geometry.x
    end

    if geometry.y + geometry.height + border > screen_geometry.y + screen_geometry.height then -- proc jen 1x border? radej nebudu patrat
    -- geometry.y = screen_geometry.y + screen_geometry.height - geometry.height -- to same chybi border odecet
    geometry.y = screen_geometry.y + screen_geometry.height - (geometry.height- 2*border)
    elseif geometry.y < screen_geometry.y then
    geometry.y = screen_geometry.y
    end
    -- c:geometry(geometry) -- v originale chybi return wtf?
    return c:geometry(geometry) -- uprava luta
    end

    Jak je vidět, úprava byla elementární i pro člověka co programuje v C embedded a Lua umí jen editovat z rychlíku :-)

    Doufám, že to třeba někdy někomu pomůže a doufám, že se kvůli této úpravě neobjeví další chyba / feature :-D

    A ještě dotaz pro odborníky v Awesome: Je tohle na bugreport ? Nějak nemám čas zjišťovat, jestli to není jen můj osobní workaround a ve výsledku bych se třeba jen ztrapnil :-D


    Jak jsem teď dodatečně zjistil, chyba bude ještě někde jinde, protože je nutno donutit okno větší, než je plocha, aby nepřesahovalo. To by ovšem měla řešit funkce no_overlap..patrně to ale neřeší dokonale, neboť firefox o pár pixel přesahuje spodek obrazovky a pomůže až toggle maximize..

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    luta avatar 14.10.2011 22:56 luta | skóre: 20 | blog: muj_blok | Prostějov/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Awesome wm a umistovani oken

    ps mám to celé blbě, žádný bugreport nebude :-D ale štvě mě to :-(

    juraj-bit avatar 14.10.2011 23:25 juraj-bit | skóre: 14 | blog: X BLOG X | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Awesome wm a umistovani oken
    Ja to mám vpodstate tak isto (Debian Wheezy) placement.lua :
    function no_offscreen(c)
        local c = c or capi.client.focus
        local geometry = c:geometry()
        local border = c.border_width
        local screen_geometry = capi.screen[c.screen].workarea
    
        if geometry.x + geometry.width + 2*border > screen_geometry.x + screen_geometry.width then
            geometry.x = screen_geometry.x + screen_geometry.width - geometry.width
        elseif geometry.x < screen_geometry.x then
            geometry.x = screen_geometry.x
        end
    
        if geometry.y + geometry.height + border > screen_geometry.y + screen_geometry.height then
            geometry.y = screen_geometry.y + screen_geometry.height - geometry.height
        elseif geometry.y < screen_geometry.y then
            geometry.y = screen_geometry.y
        end
    
        c:geometry(geometry)
    end
    

    Nepozorujem prekrytie horného panela ami presah okna cez dolný okraj pri maximalizovaní Firefoxu. Fullscreen mám zakomentovaný.

    luta avatar 14.10.2011 23:38 luta | skóre: 20 | blog: muj_blok | Prostějov/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Awesome wm a umistovani oken

    já nevím přesně jak to popsat. Nakonec to vypadá, že tam chyběl jen ten return v té funkci. Dále jsem si dopsal funkci, která mi testuje velikost okna a pokud je okno zaručeně větší jak obrazovka, tak ho zmenší. Tohle asi ani jedna z těch funkcí nedělala. Takže výsledek vypadá nějako takto :

    function w_resize(c)
    local geometry = c:geometry()
    local border = c.border_width
    local screen_geometry = screen[c.screen].workarea

    if geometry.width + 2*border > screen_geometry.width then
    geometry.width = screen_geometry.width
    end
    if geometry.height + 2*border > screen_geometry.height then
    geometry.height = screen_geometry.height
    end

    return c:geometry(geometry)
    end


    -- {{{ Signals
    -- Signal function to execute when a new client appears.
    client.add_signal("manage", function (c, startup)

    w_resize(c)

    if not startup then
    -- Set the windows at the slave,
    -- i.e. put it at the end of others instead of setting it master.
    awful.client.setslave(c)

    -- Put windows in a smart way, only if they does not set an initial position.
    if not c.size_hints.user_position and not c.size_hints.program_position then

    awful.placement.no_offscreen(c)
    awful.placement.no_overlap(c)
    end
    end
    end)

    tak nějak to zatím funguje, než zase najdou nějakou chybu

    juraj-bit avatar 14.10.2011 23:58 juraj-bit | skóre: 14 | blog: X BLOG X | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Awesome wm a umistovani oken
    Tá fukcia w_resize(c) sa bude niekedy možno hodiť, zatial som ju nepotreboval.
    luta avatar 15.10.2011 00:02 luta | skóre: 20 | blog: muj_blok | Prostějov/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Awesome wm a umistovani oken

    trochu je v ní pořád bordel s těma borderama, protože netuším, jak s tím awesome počítá (jestli je už v geometry započítano), ale funguje to. Tenhle detail mě opravdu dlouho štval

    juraj-bit avatar 15.10.2011 00:25 juraj-bit | skóre: 14 | blog: X BLOG X | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Awesome wm a umistovani oken

    Toto

    awful.client.setslave(c)

    mám zakomentované

    -- awful.client.setslave(c)
    luta avatar 15.10.2011 00:32 luta | skóre: 20 | blog: muj_blok | Prostějov/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Awesome wm a umistovani oken

    setslave startuje nove okno jako slave a ne master. to mam tak schvalne

    juraj-bit avatar 15.10.2011 00:38 juraj-bit | skóre: 14 | blog: X BLOG X | Bratislava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Awesome wm a umistovani oken
    Pozeral som najnovšte témy a čistá práca so signálmi bez commentov vyzerá takto:
    -- SIGNALS
    client.add_signal("manage", function (c, startup)
    	if not startup then
    		if not c.size_hints.user_position and not c.size_hints.program_position then
    			awful.placement.no_overlap(c)
    			awful.placement.no_offscreen(c)
    		end
    	end
    end)
    
    client.add_signal("focus", function(c) c.border_color = beautiful.border_focus end)
    client.add_signal("unfocus", function(c) c.border_color = beautiful.border_normal end)
    
    
    Ešte sa mi nestalo, aby sa mi niektoré okno zobrazilo nekorektne, skúšal som všetky graf. programy, ktoré mám nainštalované, až teda na Gimp, ktorý sa mi otvára maximalizovaný a ovládacie panely mi prekrýva hlavné okno, vpodstate mi to ale tak aj vyhovuje, lebo pár pixelov z nich je vidieť..
    luta avatar 15.10.2011 00:50 luta | skóre: 20 | blog: muj_blok | Prostějov/Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Awesome wm a umistovani oken

    ja mel problem hlavne s floating layoutem. kazdopadne diky. btw gimp mi taky konecne startuje korektne. protoze mam wibox jen 14px vysoky tak nemam rad kdyz mi ho neco prekryva

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.