abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:33 | Bezpečnostní upozornění

    Byla vydána verze 0.81 telnet a ssh klienta PuTTY. Opravena je kritická bezpečnostní chyba CVE-2024-31497 obsažena ve verzích 0.68 až 0.80. Používáte-li klíč ECDSA NIST P521 a použili jste jej v PuTTY nebo Pageantu, považujte jej za kompromitovaný.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 21:44 | Komunita

    Hra MineClone2 postavena nad voxelovým herním enginem Minetest byla přejmenována na VoxeLibre.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 19:11 | IT novinky

    Společnosti Avast Software s.r.o. byla pravomocně uložena pokuta ve výši 351 milionů Kč. Tu uložil Úřad pro ochranu osobních údajů za neoprávněné zpracování osobních údajů uživatelů jejího antivirového programu Avast a jeho rozšíření internetových prohlížečů (Browser Extensions), k čemuž docházelo prokazatelně po část roku 2019.

    … více »
    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 15:55 | Zajímavý článek

    Bylo vydáno do češtiny přeložené číslo 714 týdeníku WeeklyOSM přinášející zprávy ze světa OpenStreetMap.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 15:44 | Pozvánky

    V sobotu 20. dubna lze navštívit Maker Faire Jihlava, festival plný workshopů, interaktivních činností a především nadšených a zvídavých lidí.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 14:44 | Zajímavý software

    Knihovna pro potlačení šumu RNNoise byla vydána ve verzi 0.2. Kvalitu potlačení lze vyzkoušet na webovém demu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | Nová verze

    FRRouting (FRR) (Wikipedie), tj. softwarová sada pro směrování síťové komunikace, fork Quagga, byl vydán ve verzi 10.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 03:22 | Nová verze

    Julian Andres Klode vydal APT (Advanced Packaging Tool) ve verzích 2.9.0 a 2.9.1. Jedná se o vývojové verze nové větve APT 3.0. Vylepšuje se uživatelské rozhraní. Přidány byly barvičky. Aktuální náhledy a vývoj lze sledovat na Mastodonu.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 3
    14.4. 17:00 | Komunita

    Miguel de Icaza se na svém blogu rozepsal o vložitelných herních enginech. Kdysi slibné projekty UrhoSharp a Urho3D jsou již mrtvé. Zůstává Godot. Aktuálně vývojáři řeší Pull request #90510 s návrhem knihovny LibGodot.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    14.4. 03:44 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 5.0 linuxové distribuce Lakka, jež umožňuje transformovat podporované počítače v herní konzole. Nejnovější Lakka přichází s RetroArchem 1.17.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (60%)
     (13%)
     (2%)
     (25%)
    Celkem 407 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Proč nepoužívat Facebook

    15.5.2015 12:05 | Přečteno: 4694× | Dokumenty | poslední úprava: 21.5.2015 10:50

    Chvilka nenávisti vůči Facebooku. Soupis bodů, které mi na Facebooku vadí a k jednotlivým bodům odkázané české články, které je podrobněji rozváději. Účet na Facebooku nemám a neplánuju, ale občas se na mě obracejí lidé, kteří chtějí pomocí Facebooku komunikovat a nechápou, v čem mám problém. Vždyť tam jsou všichni.

    Já mám problém minimálně v těchto bodech.

    Předem díky, pokud se podělíte v diskusi s dalšími špeky, na které jsem třeba zapomněl, ideálně i s uvedením zdroje (známe to, "citation needed" :-)

    FACEBOOK

    NERESPEKTUJE SOUKROMÍ

    ŠMÍRUJE UŽIVATELE

    CHOVÁ SE NEETICKY

    SVÉVOLNĚ CENZURUJE A RUŠÍ STRÁNKY

    ALE RASISTICKÉ A ŠIKANUJÍCÍ MU NEVADÍ

    ŠKODÍ ZDRAVÍ

    NENÍ ZDARMA

    v 0.0.2

    Changelog
    0.0.1 - první verze
    0.0.2 - přidáno ohrožení síťové neutrality a otevřeného Internetu        

    Hodnocení: 93 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    15.5.2015 12:30 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Preaching to the choir?
    Josef Kufner avatar 15.5.2015 12:36 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Pěkná kolekce odkazů. Jen mi chybí jedna věc: Co doporučit místo Facebooku stávajícímu uživateli?
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    15.5.2015 12:57 tq
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Reálný život? Je 3-D, má dokonalé barevné podání, full stereo, plně interaktivní.
    15.5.2015 13:42 Sten
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    15.5.2015 15:00 tux
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    https://vk.com/

    ale nevim jestli si moc pomuzes :-)
    Bedňa avatar 15.5.2015 20:24 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Decentralizovanú Diasporu.

    Nájdeš ma na spyurk nieje to krásny názov? :-) Každý si môže založiť svoj pod (server).
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Fluttershy, yay! avatar 15.5.2015 21:50 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Jakožto uživatel Diaspory* – pochybuju.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Josef Kufner avatar 15.5.2015 23:56 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    To by bylo zajisté krásné, ale proč nevím o nikom, kdo by ji aktivně používal?

    A proč po pěti letech vývoje pořád ještě začíná číslo verze nulou? To nepůsobí příliš důvěryhodně.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Fluttershy, yay! avatar 16.5.2015 00:08 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    To by bylo zajisté krásné, ale proč nevím o nikom, kdo by ji aktivně používal?

    Protože na to nepřišla řeč. Používám to aspoň já, toho času Kralyk a několik lidí od Pirátů.

    A proč po pěti letech vývoje pořád ještě začíná číslo verze nulou? To nepůsobí příliš důvěryhodně.

    Proč po sedmi letech vývoje má Chrome číslo verze ze čtvrtého tuctu? To musejí pořád lepit nedodělky? To nepůsobí moc důvěryhodně.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    16.5.2015 09:17 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Protože na to nepřišla řeč. Používám to aspoň já, toho času Kralyk a několik lidí od Pirátů.
    ... a OpenAlt z.s. na https://diasp.eu/u/openalt.
    Sleep_Walker avatar 16.5.2015 22:20 Sleep_Walker
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    GNU Social!
    Jendа avatar 16.5.2015 23:13 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Podle toho k čemu ho používají. Na kecání Jabber, na stránky prostě… ehm… webové stránky. Co dál?
    Josef Kufner avatar 16.5.2015 23:55 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Jabber dodnes nemá použitelnou server-side historii. Pokud se připojíš z druhého zařízení, nevidíš, co jsi psal/četl na druhém. Také poslat obrázek či jiný soubor přes Jabber je malý zázrak.

    Na webové stránky musíš vyhrabat nějakou použitelnou galerii, pořešit řízení přístupu, vytvořit účty pro soukromé sdílení, ... a pak to celé někde nechat běžet.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    17.5.2015 10:51 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    Blaazen avatar 17.5.2015 12:15 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    No to je alterntiva jak řemen.
    17.5.2015 23:11 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    na balenie japoniek idealne :-D
    Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
    15.5.2015 13:11 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Proc presvedcovat lidi aby nepouzivali facebook?
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    Rezza avatar 15.5.2015 16:59 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Tohle je spis z druhe strany - vysvetlit lidem, proc tam neni. Jinak proste podminky tam kazdy zna a kdyz se chova, tak jak podminky rikaji, tak tam ani na jedne z tech veci nevidim nic spatneho. Proste je to jen o te volbe byt tam ci nebyt. Da se najit delsi seznam proc tam byt a je to o pomeru vyhod/nevyhod. Kdyz se k tomu clovek postavi jako k nastroji.
    15.5.2015 17:16 PT
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Jinak proste podminky tam kazdy zna

    Proč lžeš?

    Rezza avatar 16.5.2015 17:55 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    ?.
    16.5.2015 18:40 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Podmienky niecita takmer nikto, rovnako ako licencie k SW. Preto su tieto pochybne sluzby take oblubene, podobne ako Windows alebo iny SW s pochybnymi licenciami.
    xkucf03 avatar 16.5.2015 18:56 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    +1
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Bedňa avatar 16.5.2015 21:22 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Asi si nepamätáš na legendárneho PT, ja som na to spravil aj zariadenie /dev/pt stačí stláčať F5 :-)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    15.5.2015 18:40 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    jů, zdravej rozum, to se dneska moc nevidí ....
    15.5.2015 18:41 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Nechapu potrebu lidem neco vysvetlovat ale budiz.
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    Hans1024 avatar 16.5.2015 00:42 Hans1024 | skóre: 5 | blog: hansovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Jestli nechapes potrebu na otazku "Proc?" odpovedet vysvetlenim, tak s tebou musi byt radost komunikovat :-D
    Veni, vidi, copi
    16.5.2015 01:19 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    To zajiste. Vysvetlovat komukoliv proc pouzivam/nepouzivam facebook/iphone/android/windows/linux/whatever je prace velmi nevdecna a po letech snazeni jsem dospel k zaveru ze to proste nebudu delat.
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    mirec avatar 16.5.2015 10:56 mirec | skóre: 32 | blog: mirecove_dristy | Poprad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook

    Vysvetľovať prečo nevysvetľovať prečo nepoužívať niečo je lepšie?

    LinuxOS.sk | USE="-fotak -zbytocnosti -farebne_lcd +vydrz +odolnost +java" emerge telefon
    16.5.2015 11:27 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    ne.
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    Jendа avatar 16.5.2015 23:18 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Proste je to jen o te volbe byt tam ci nebyt.
    Jenom aby časem nenastala de-facto potřeba, třeba až se tam přesunou nějaké eshopy, weby, whatever a nebude alternativa.
    Bystroushaak avatar 15.5.2015 14:22 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Chybí ti tam nejvíc imho bod, že facebook není protokol, je to firma. Firma které jsem ukradený, a která si s (mými) daty může dělat co chce, kdy chce. Používat jako komunikační platformu centralizovaný systém poskytovaný korporací, která vůči mě nemá žádné závazky, která může kdykoliv cokoliv změnit, či zakázat a která za 10 let ani nemusí (v současné podobě) fungovat* mi přijde jako naprostá demence.

    *Vzpomeňme na Yahoo a kde je mu dnes konec.
    15.5.2015 19:31 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Knihu ksichtů blokuju nějakej pátek.
    xkucf03 avatar 16.5.2015 01:56 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Prosíme vás o obnovení našeho profilu, protože jde o důležítou podporu našeho časopisu Motohouse, což je největší motocyklový časopis v České Republice. Investovali jsme do něj nemalé finanční prostředky i přes reklamní systém Facebooku. Máme přes 32 tisíc fanoušků, kteří snámi komunikují a tvoří početnou skupinu.

    Smutné, ale říkám si, že si za to vlastně ti lidé můžou sami. Proč svěřují svoje podnikání nebo osobní život do rukou služby, která je zadarmo a bez záruky?

    Pro firmy jako Facebook není uživatel zákazníkem, nýbrž produktem, který lze prodávat dál.

    Důležitou vlastností Internetu je decentralizace/distribuovanost – díky tomu je to svobodné a stabilní prostředí. Centralizované „sociální sítě“ a jiné služby jsou v rozporu s tímto principem a pak to podle toho dopadá.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    16.5.2015 20:09 Nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Nejlepsi na tom je, ze i kdyz jim FB prevedl, v cem je problem, oni tam sli znovu.
    ⧠ A = 0 avatar 16.5.2015 22:42 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook

    Smutné, ale říkám si, že si za to vlastně ti lidé můžou sami. Proč svěřují svoje podnikání nebo osobní život do rukou služby, která je zadarmo a bez záruky?

    Kdyby produkti za užívání FB přímo platili, změní se něco? (Dokáži si představit, že mnozí by byli pár desítek korun měsíčně ochotni pustit – vždyť si platí několik set korun za mobilní připojení, aby mohli kdykoliv na FB.

    I když možná, že by to určitý psychologický effekt mělo, něco jako „regulační poplatky“.

    Nevolte zmrdy.
    16.5.2015 10:17 radeczek | skóre: 7
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    A co autorská práva fotografií? Stále při nahrání fotky na FB získává FB veškerá práva?
    18.5.2015 16:50 j AM | skóre: 2 | blog: skeptik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Nezískává a nikdy nezískával.
    16.5.2015 17:53 Dadam | skóre: 12 | blog: dadamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Mě třeba štvalo jak mi furt míchá příspěvky, a našel jsem nastavení že místo vybraných zobrazovat nejnovější. Supr. Po změně se mi zobrazilo upozornění, že co jsem si nastavil je vlastně špatně, a po dvou dnech se mi *automaticky* nastavily zase doporučené...
    A i B mají svoje výhody a nevýhody. Vyberte si to, co vám vyhovuje víc, a necpěte A tam, kam patří B.
    kyknos avatar 16.5.2015 19:56 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    a proc pouzivat facebook - jsou tam dulezite informace, ktere jinde nenajdu, nebo ne tak snadno
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    xkucf03 avatar 16.5.2015 20:04 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook

    To je naopak další důvod, proč ho nepoužívat – pokud tomu totiž ustoupíš, tak se bude situace akorát dále zhoršovat. Příklady:

    • ne, nepřijdu do vaší restaurace, protože nevím, co máte na jídelním lístku (na veřejně přístupném webu to není)
    • sorry, že jsem nepřišel na tvoji oslavu narozenin, ale příště to pošli i e-mailem, jabberem, smskou, poštovním holubem, zavolej nebo to pověs na web, který se dá odebírat přes RSS/Atom
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    kyknos avatar 16.5.2015 20:14 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    a nebo staci proste prijmout, ze lidi pouzivaji facebook, a pouzivat ho taky - pak se o zadne zhorsovani nejedna

    bez facebooku bych asi ani nemohl studovat vs, coz je podstatne zavaznejsi problem, nez nejit do jedne konkretni restaurace

    take bych nechtel byt asocialem, co radsi nejde na rande, nez aby nahodou nemusel pouzit facebook

    proste je to komunikacni kanal jako kazdy jiny, a nejaka diaspora je mi na dve veci, kdyz tam nebudu mit s kym komunikovat
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    xkucf03 avatar 16.5.2015 20:32 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    bez facebooku bych asi ani nemohl studovat vs

    A to ti přijde v pořádku?

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    kyknos avatar 16.5.2015 20:56 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    co konkretne mi ma prijit v poradku? bez komunikace to nejde
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    xkucf03 avatar 16.5.2015 21:04 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook

    Jestli ti přijde v pořádku, aby např. studium na české VŠ bylo podmíněno tím, že student uzavře smlouvu s nějakou americkou firmou. (resp. nějakou soukromou firmou obecně)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    kyknos avatar 16.5.2015 21:08 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    smlouvu? heh :) myslim ze si s tou smlouvou na jmeno sakura majoko muze ta americka firma vytrit prvousta

    podmineno jiste neni - ale pak holt musis vsechno zvladnout sam a kooperace se spoluzaky moc nefunguje - zvlast kdyz jsi dalkar a nazivo je vidas jen obcas - a bez kooperace se spoluzaky bych to asi nedal, rozhodne ne ve standardnim case
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    xkucf03 avatar 16.5.2015 21:20 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    smlouvu? heh :) myslim ze si s tou smlouvou na jmeno sakura majoko muze ta americka firma vytrit prvousta

    Nikoli – smůlu máš ty. Jelikož jsi smlouvu porušil1,2, nemají k tobě žádné závazky a můžou ti kdykoli zrušit účet a odstřihnout tě od tvé sítě kontaktů, kterou sis asi pracně budoval a asi na ni dost spoléháš (pro některé tvé kontakty je to zřejmě tvůj jediný komunikační kanál).

    [1] udal jsi falešné údaje
    [2] případně smlouva mezi nimi a tebou nebyla nikdy uzavřena

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    kyknos avatar 16.5.2015 21:29 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    pracne budoval? ne, opravdu ne

    protoze nemam rad, kdyz me nekdo spehuje, mam pro v podstate kazdou komunitu vyuzivajici fb jiny ucet

    obnoveni kontaktu by pak typicky znamenalo jen vstoupit znovu do prislusne skupiny (napriklad studentu zoologie na fappz)

    je to ovsem jen plane teoretizovani, protoze fb nema sanci jakkoliv zjistit, ze sakura porusuje jejich podminky (ktere samy o sobe pravdepodobne porusuji zakony, takze jsou neplatne)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Josef Kufner avatar 16.5.2015 22:37 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    A používáš na každý účet jiný prohlížeč z jiné IP adresy? Facebook si tohle hlídá a ty účty interně propojuje.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    kyknos avatar 16.5.2015 22:39 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    jo tak to jich ma asi propojenych opravdu hodne :) a jen zlomek z nich jsou moje
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    17.5.2015 23:12 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Uživatel se dá korelovat z navštívených stránek (přes "like" tlačítko), ledaže bys měl speciální konfiguraci prohlížeče jen pro facebook (a jinde ho blokoval :-D).
    kyknos avatar 17.5.2015 23:32 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    1) nepouzivam - blokuji like tlacitko

    2) muj prohlizec nepouzivam jen ja
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    18.5.2015 00:07 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Tak to pak jo, máš někde list těch analyzujících serverů?
    xkucf03 avatar 18.5.2015 00:14 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook

    Tohle a další tvoje komentáře: je ti doufám jasné, že způsob, jakým používáš Facebook (a obecně web), je zcela odlišný od toho, jakým ho používá většina lidí?

    Jim je určena ta rada „nepoužívejte Facebook“. Stejně tak by jim možná šlo poradit: „používejte Facebook jako kyknos“ – což by pro ně ale bylo možná ještě náročnější, než to nepoužívat vůbec.

    Je to trochu podobné jako rada „neberte drogy“ – přestože se můžou najít výjimeční1 lidé, kterým drogy nezruinovaly život a možná jim i v něčem pomohly – nemění to nic na tom, že obecně je lepší drogy nebrat. Pro většinu lidí je schůdnější je nebrat vůbec než se snažit nějak balancovat na hraně a nespadnout do toho.

    [1] ne ve smyslu výjimečně dobří, ale ve smyslu, že jich je málo

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    ⧠ A = 0 avatar 18.5.2015 08:56 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    obecně je lepší drogy nebrat
    [citation needed]
    Nevolte zmrdy.
    18.5.2015 09:28 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Někdo potřebuje citaci, někomu stačí zdravý rozum…
    ⧠ A = 0 avatar 18.5.2015 11:12 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Rozum bez vstupních dat toho moc nezmůže.
    Nevolte zmrdy.
    xkucf03 avatar 18.5.2015 22:08 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook

    Často je lepší metoda pozorovat okolí než experimentovat na sobě1 – zvlášť pokud jsou ty experimenty destruktivní.

    [1] důležitý fakt je taky to, že takový experiment ovlivňuje pozorovaný subjekt – a když je zároveň i pozorovatelem a osobou, která má experiment hodnotit, vede to k neobjektivním a jinak zkresleným výsledkům – asi jako kdybys voltmetrem měřil obvod a nejen, že bys měřením ovlivnil daný obvod, ale obvod by zároveň ovlivňoval ten voltmetr (třeba přes pokles napětí v síti, ze které je přístroj napájen, nebo vyzařovaným elektromagnetismem), takže by ukazoval jiné hodnoty, než naměřil

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    ⧠ A = 0 avatar 18.5.2015 22:25 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    S tím zcela souhlasím. Proto jsem se pídil po těch studiích, kde by už někdo takové pozorování učinil (abych získal vstupní data pro svůj rozum).

    Z toho, co zatím vím, se dá říci „obecně je lepší drogy nebrat“ specificky o alkoholu, opiátech a mnohých běžně užívaných lécích, třeba paracetamolu, a o drogách požívaných nevhodným způsobem (např. kouřením).

    Na druhou stranu u jiných specifických substancí mi vychází „obecně je lepší drogy brát“ – to se týká zase široké palety bylinných přípravků, léků (v případě nemoci), nebo třeba některých psychedelik (na základě slov jejich uživatelů nebo odborníků).

    Nevolte zmrdy.
    Fluttershy, yay! avatar 18.5.2015 22:25 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Čímž se dostáváme zpět k tomu [citation needed].

    Akorát vliv psychedelických látek na duchovní život se asi bude dost blbě komunikovat.

    Navíc, co všechno jsou ty „zlé“ drogy? Co čokoláda? Nootropika?

    Není náhodou tím stěžejním problémem závislost? No jo, jenže dost problematická závislost je taky (ať zůstanu v kontextu zápisku) na internety, (mobilní, sociální aj.) komunikační prostředky, péčko atd.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    xkucf03 avatar 18.5.2015 22:58 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Není náhodou tím stěžejním problémem závislost?

    IMHO závislost ve spojení s jiným škodlivým účinkem – jako např. ničení zdraví, změna psychiky, charakteru, únava a neschopnost pracovat atd. Toto spojení vede k tomu, že i když na sobě subjekt začne dané negativní1 vlivy pozorovat, nemůže přestat, protože je závislý.

    Teoreticky pokud by ta droga neměla negativní účinky a zároveň byla snadno dostupná, takže by nehrozilo, že ti dojde, tak by ani moc nevadilo, že jsi na ní závislý.

    [1] další věc je, že ta droga může ovlivnit jeho uvažování, takže ty jevy považuje naopak za pozitivní nebo zlehčuje jejich význam, i když by je za střízliva hodnotil negativně; případně nabývá dojmu, že stejně jsou na tom i všichni ostatní, takže o žádný problém nejde (což je dané tím, že se najednou setkává jen s jinými narkomany)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Fluttershy, yay! avatar 18.5.2015 23:33 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Tolik ke sbírání třešní. A teď zbytek komentáře.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Jendа avatar 19.5.2015 16:27 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Josef Kufner avatar 18.5.2015 09:46 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Takto komplikovaně to dělat nemusí. Ve většině případů stačí ponechat sušenku i po odhlášení (to FB dělá). Takže pokud se přihlásí druhý uživatel ze stejného prohlížeče, FB si ty účty spojí a například blokovaní uživatelé jednoho uživatele nepůjdou najít ani tomu druhému (to FB také dělá). Dále pak máme local storage, flash a další možnosti, jak něco v prohlížeči uložit pro případ, že sušenka nepřežije.

    Další možnost je udělat si fingerprint prohlížeče a uložit si ho k uživateli spolu s IP adresou. Pokud se přihlásí druhý uživatel se stejným fingerprintem a IP adresou, je to nejspíš ten samý člověk. Tímto lze snadno detekovat naklonované izolované instance prohlížeče, jako má kyknos.

    Korelace přes like tlačítko je pak dobrá pro zařazení uživatele do vhodné kategorie pro lépe cílenou reklamu nebo vytipování zajímavého cíle pro podrobnější sledování. Na prosté identifikování jednotlivce to je příliš výpočetně náročné.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    xkucf03 avatar 16.5.2015 21:26 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook

    Tzn. až nějaký Ind dostane na stůl prověření tvého účtu a zablokuje tě pro porušení podmínek, může to být zrovna třeba před zkouškovým nebo ve chvíli, kdy si chceš domluvit rande s holkou, na kterou jsi byl líný si vzít telefonní číslo, tak jsi prostě v prdeli a nic ti nepomůže, nemáš se kam odvolat, nikdo ti nic nedluží, nikdo ti nic nedá.

    Totéž platí pro podnikatele, kteří začnou svůj byznys vázat na Facebook.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    kyknos avatar 16.5.2015 21:31 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    a co mi brani si udelat ucet novy?

    navic ucet na fb mi jeste nikdy nezrusili, ale o telefon (a cislo) jsem prisel uz nekolikrat (bluebear si kdysi stezoval ze ma v seznamu deset mych cisel a zadne nefunguje :D), a o mail jakbysmet :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Josef Kufner avatar 16.5.2015 22:39 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Zrovna těch podnikatelů, kteří vyrobili hru a po pár dnech jim to Facebook zaříznul a oni přišli o rok práce, je celkem hodně.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    kyknos avatar 16.5.2015 22:40 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    to je jejich problem, ze pouzivaji fb blbe
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Bedňa avatar 16.5.2015 22:45 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Čo znamená "pouzivaji fb blbe"? Našťastie používam len slobodný softvér a tá tvoja veta určite nieje česky ani slovensky :)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    kyknos avatar 16.5.2015 22:51 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    asi ti cestina moc nejde
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Bedňa avatar 16.5.2015 22:55 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    "pouzivaji fb blbe"

    Jasne blbe.

    U mňa nerozpoznáš či píšem z mobilu, alebo kompu, pretože si vážim diskutujúceho a píšem s diakritikou všade, ale dík za blba.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Fluttershy, yay! avatar 16.5.2015 23:00 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    O interpunkci neslyšeli? NIKDY?!
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Bedňa avatar 16.5.2015 23:03 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Nechápem prečo by som musel nútiť diskutujúceho si domýšľať čo som chcel napísať.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    Fluttershy, yay! avatar 16.5.2015 23:17 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Taky nechápu, proč nutíš ostatní diskutující domýšlet si interpunkci ve tvých komentářích a zároveň ani nedokážeš správně interpretovat cizí komentáře, které jsou v tomto směru v pořádku. FYI oslovení se odděluje od zbytku věty čárkami.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    xkucf03 avatar 16.5.2015 23:23 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook

    Když je někdo líný psát háčky a čárky, jak můžeš předpokládat, že není líný psát i interpunkci? Aneb chybějící čárka mezi slovy v tomto případě nemá žádnou váhu.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Fluttershy, yay! avatar 16.5.2015 23:55 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Interpunkci (potažmo její aproximaci, co se týče typografické správnosti) lze triviálně používat i na systémech, které nejsou řádně internacionalizované.

    Navíc bych se nedivil, kdyby i líný člověk, který něco ví o jazyce (zřejmě např. kyknos), věděl, co píše, a případně použil příslušná znaménka tam, kde hrozí nedorozumění.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Bedňa avatar 17.5.2015 00:03 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Důkaz hodícim kamenem.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    17.5.2015 12:13 Z.z.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    *ešte k typografii:

    Slováci pomlčku chápali ako to, čo nás spája, Česi ako to, čo nás rozdeľuje. :-)
    Jendа avatar 16.5.2015 23:28 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    O diakritice neslyšeli? NIKDY?!

    Editační vzdálenost od pouzivaji fb blbe k pouzivaji fb, blbe je kratší než používají fb blbě.
    kyknos avatar 16.5.2015 23:03 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    u me take ne, ja pisu bez diakritiky vsude

    pokud ti to dela problem, je tva znalost cestiny nedokonala
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Bedňa avatar 16.5.2015 23:07 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Ja si zas ctím oponenta tým že sa snažím písať spisovne a ver že mi to dá zabrať.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    kyknos avatar 16.5.2015 23:09 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    ja ve spisovnem psani nevidim zadnou pridanou hodnotu - pokud to neni zanr, ktery to vyzaduje

    v bezne konverzaci je spisovna cestina neohrabana a zni casto divne
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Bedňa avatar 16.5.2015 23:24 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Nejaký čas som písal ako ty, pred rokmi to bolo dokonca moderné až som zistil že som stratil úplne pointu kde sa píše dĺžeň a mäkčeň. Dnes to cítim ako poctu diskutérom písať spisovne a nie v duchu mám ťa na háku a nestojíš mi ani za dĺžeň.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    kyknos avatar 16.5.2015 23:39 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    a mluvis taky spisovne? :D to asi znis chytre jako radio
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Bedňa avatar 16.5.2015 23:52 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Priateľu myslel som to skôr ako radu od starého človeka, ktorý si tým všetkým už prešiel. Tak rozhodnutie nechávam na teba ;)
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    ⧠ A = 0 avatar 17.5.2015 00:08 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Priateľu
    Jak to vlastně máte s vokativem?
    Nevolte zmrdy.
    Bedňa avatar 17.5.2015 00:13 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    WOT?
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    ⧠ A = 0 avatar 17.5.2015 00:15 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    White order of Thule? World of Tanks? Web of trust?
    Nevolte zmrdy.
    Bedňa avatar 17.5.2015 01:54 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Urban Dictionary
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    17.5.2015 02:08 Z.z.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Môžeš povedať priateľ, aj priateľu:),... s miernym nádychom sarkazmu v týchto prípadoch v tomto type diskusií). Ale už napr. nie kamarát-e, len kamarát. U pána je to zas tak, že vokatív je pan-e, ak je za čiarkou na konci vety, ale iba pán, ak je pridané aj meno.
    ⧠ A = 0 avatar 17.5.2015 02:18 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    To jste si v tom tedy udělali pěkný bordel.
    Nevolte zmrdy.
    17.5.2015 10:35 Z.z.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Preto ešte nemusíme pod zámienkou triviálnosti aproximovať systém gramatiky, internacionalizovať jeho normy a neorganicky aplikovať cudzie princípy interpunkcie a deklinácie ;-).
    17.5.2015 11:25 Z.z.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Slovenčina nemá taký slang ako čeština (kratšia tradícia sociálnej diferencovanosti obyvteľstva). U nás ešte regionálne fungujú ľudové dialekty, alebo ich vplyv na spisovný jazyk. Slang tu vzniká a šíri sa ako svrab pod vplyvom masmédií a medzi nimi internetu (rôzne anglicizmy a cudzorodé gramatické tvary ,ako "vidíme sa", "či" na konci vety a pod., a v regiónoch s veľkou hustotou Rómov:) "dyk", "more" atď.). Preto ľudia bežne hovoria pomerne spisovne :)- hoci u tých najmladších generácií sa už o znalosti spisovného jazyka v písomnej, či dokonca aj v hovorenej forme dá hovoriť len s výhradmi:). Nepoznajú už ani významy bežných výrazov, veta ako vyslovená myšlienka je pre nich problém. Tých, ktorých sa to netýka je stále menej...

    Táto degenerácia povedie k tomu, že elita nebude môcť prekonať komunikačnú bariéru s "masou".

    Sociálne a politické následky si možno domyslieť:).
    17.5.2015 11:37 Z.z.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    *výhradami... nie neznalosť normy:), ale rozheganá klávesnica
    Josef Kufner avatar 16.5.2015 22:46 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    O to nejde, je i hodně těch, kteří ho používali v souladu s podmínkami. Krásně to však demonstruje tu libovůli Facebooku a podobných entit, a také to, co se velmi snadno může stát. Dalším příkladem je Dyndns a jejich zpoplatnění dlouho volně dostupné služby, kdy lidem sebrali domény.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    kyknos avatar 16.5.2015 22:50 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    pouzivali ho blbe prave proto, ze nepocitali s libovuli facebooku

    "v souladu s podminkami" je k nicemu, a pokud si nekdo myslel, ze to neco resi, byl hloupe naivni
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    17.5.2015 09:01 tom62 | skóre: 14 | blog: tom62 | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    bez facebooku bych asi ani nemohl studovat vs
    Studuji VŠ už čtvrtým rokem, účet na Facebooku a zatím jsem s tím neměl žádný problém.
    kyknos avatar 17.5.2015 10:01 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Asi studujes jiný obor nebo ne spolupracuje s se spoluzaky
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Josef Kufner avatar 16.5.2015 20:19 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    A to je přesně důvod, proč se sháním po náhradě. Facebook postavil docela dobrou platformu pro takovou běžnou komunikaci mezi lidmi. I když má spoustu nevýhod, mnoho velmi vážných, ty výhody jsou nezanedbatelné a technicky nevzdělaný člověk nemá moc na výběr.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    kyknos avatar 16.5.2015 20:21 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    ani technicky vzdělaný... protože rande s Kolibáčem nebo Bluebearem mě opravdu neláká :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    xkucf03 avatar 16.5.2015 20:31 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook

    Jsem sice asociální introvert s poruchou osobnosti, ale i tak mi přijde efektivnější seznamovat se AFK než po internetu (zkoušel jsem oboje a statistika hovoří jasně ve prospěch AFK).

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Josef Kufner avatar 16.5.2015 20:50 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Jenže ono to není o seznamování. Je to o komunikaci potom.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    kyknos avatar 16.5.2015 20:56 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    presne tak
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Bystroushaak avatar 16.5.2015 21:02 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Jenže ono to není o seznamování. Je to o komunikaci potom.
    Email a mobil snad mají pořád všichni, ne?
    kyknos avatar 16.5.2015 21:04 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    no to urcite nemaji, lidi bez mobilu znam habadej

    ale jde spis o to, ze si skutecne nerikam pri prvnim setkani hend o takove kontakty, asi nejsem dost extrovert
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    xkucf03 avatar 16.5.2015 21:15 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    no to urcite nemaji, lidi bez mobilu znam habadej

    Já zase znám lidi bez Facebooku – a rozhodně je to méně neobvyklé, než nemít mobil.1

    Navíc pro registraci na Facebooku je nutný e-mail2.

    Osoba nemá mobil a zároveň má účet na Facebooku → osoba má e-mail a počítač (či podobné zařízení) → můžete komunikovat e-mailem.

    [1] ten může být i v režimu stabil, kdy z něj uživatel vyzvedává zprávy třeba jednou za den nebo vzdáleně
    [2] a AFAIK prudí i s tím, abys jim řekl svoje číslo na mobil a oni si ho mohli ověřit – zřejmě když se v nějakém čase registruje z dané IP adresy několikátý účet

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    kyknos avatar 16.5.2015 21:17 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    ja mam vetsinu facebookovych uctu registrovanych na (jiz) neexistujici maily

    stejnetak mobilni cislo je spotrebni material
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    kyknos avatar 16.5.2015 21:25 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    nicmene ano, pokud by clovek byl takovy extrovert (nejsem), ze by si vzdy rekl o telefon ci mail, a pokud by ho vzdy dostal (nedostal), mohl by telefonovat nebo mailovat

    jenze v realu se s nekym seznamis, pokecas, o kontakt si nereknes, ale kdyz mas naladu, muzes pokracovat v rozhovoru na fb a treba se z toho neco vyvine

    na tohle je fb idealni, udrzovani kontaktu s lidmi, se kterymi se znas jen letmo, v tom se mu imho nic nevyrovna

    navic ja si pletu obliceje a nepamatuju jmena, fb je takova externi pamet :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    17.5.2015 13:01 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    A jak ho na tom fb najdes? To by me docela zajimalo, potkam nekoho tamhle v Olomouci v hospode, pokecame, prijedu domu na Melnik a reknu si, ted bych pokracoval v tom rozhovoru na fb. Co dal? (Predpokladam, ze jsme si nevymenili zadne kontaktni informace, jak pises.)
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    kyknos avatar 17.5.2015 21:54 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    jak jsem psal, pouzivam facebook pro konkretni komunity a ty komunity mivaji nejake fb skupiny

    tzn. napr. potkam spoluzacku, a kdyz s ni chci mluvit dal nebo jen marne vzpominam jak se jmenuje, kouknu se do te skupiny a mezi tou cca stovkou lidi ji celkem snadno najdu

    varianta druha je, ze tu osobu dohledam pres seznam pratel jineho spolecneho znameho, ktereho znam lepe

    funguje to prekvapive dobre a s touhle podporou se orientuju ve svych vysokoskolskych spoluzackach lepe, nez jsem se orientoval na gymnaziu, i kdyz tam jich bylo podstatne mene a travil jsem s nimi vice casu
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    18.5.2015 13:33 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Aha, mne to vyznelo tak, ze dohledas kohokoliv ciziho. Rikal jsem si, ze v hospode si clovek rekne tak maximalne jmeno - a kdyz ti reknu, ze jsem Radek, hledej me na fb :-)

    Ze fb v tomhle funguje prekvapive "dobre", to je pravda, nedavno mi nabidnul jako potencialniho pritele ucetni z firmy, ze ktere jsem pred dvema mesici utekl, protoze jaksi nehodlali za praci platit. Komunikoval jsem s ni minimalne a z jine adresy, nez mam na fb, ale pravda, se stejnou domenou. Asi tim nic moc uz nezlepsim, ale myslim, ze ucet na fb pujde do pryc...
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    xkucf03 avatar 16.5.2015 21:05 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook

    Přesně tak. Navíc, když už s nějakou chodíš, tak není problém ji naučit používat něco lepšího. Obecně je lepší, když se mezi lidmi šíří znalosti, než když se mezi nimi šíří demence.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    kyknos avatar 16.5.2015 21:11 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    mezi "seznamenim" a "chodis" byva obvykle dost velka vzdalenost, at uz casova nebo komunikacni

    navic to byva naopak, na fb jsem zacal chodit kvuli byvalce (jeste nez jsem zacal studovat) :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    Jendа avatar 16.5.2015 23:30 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Já nechávám mobil doma a někdy i vypnutý.
    xkucf03 avatar 16.5.2015 23:44 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    mobil → stabil :-)
    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Bystroushaak avatar 17.5.2015 01:48 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Já nechávám mobil doma a někdy i vypnutý.
    Já zas na mobilu čtu email.
    17.5.2015 23:18 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Já někdy i rozebraný :-P.
    Jendа avatar 16.5.2015 23:29 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    a technicky nevzdělaný člověk nemá moc na výběr
    Jabber?
    kyknos avatar 16.5.2015 23:41 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    kdo pouziva jabber? to uz je mnohem vic rozsirene irc
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    17.5.2015 00:02 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Na VŠ jsem to používal běžně. Při řešení některých zápočtových úloh to bylo k nezaplacení. :-)
    kyknos avatar 17.5.2015 00:28 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    to si moc neumim predstavit
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    17.5.2015 13:06 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Tak jdou přes to i posílat soubory, i když bylo často lepší použít nějaké společné síťové úložiště (dnes se tomu moderně říká cloud). Jabber podporuje i konfereční místnosti, ale to jsme nepoužívali. (Pro 2-4 lidi v jednu chvíli to nějak nestálo za námahu.)
    Bystroushaak avatar 17.5.2015 01:49 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    kdo pouziva jabber? to uz je mnohem vic rozsirene irc
    Jabber zas tak moc lidí ne, ale gtalk docela dost lidí. Jednu dobu to byly synonyma, teď už tak moc ne :(
    Josef Kufner avatar 17.5.2015 12:12 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Jabber má pěknou výhodu v tom, že ho snadno lze napojit na všechny ostatní sítě, včetně IRC, Facebooku, GMailu a ICQ.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    xkucf03 avatar 17.5.2015 13:00 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook

    +1, napojení z jabberu do IRC je triviální a pro uživatele transparentní, takže se dá říct, že pokud máš jabber, máš i IRC. Obráceně to AFAIK neplatí.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    17.5.2015 14:57 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Obráceně to AFAIK neplatí
    Bitlbee?
    Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
    17.5.2015 13:07 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Právě jsem včera oprášil server, protože ICQ mi začlo psát, že tam mám nějaké podezřelé aktivity a mám si validovat účet. A to tak, že jim pošlu tlf. číslo, aby mi mohli poslat smsku. Takže to vypadá, že jsem s ICQ definitivně skončil, pokud se samo nevzpamatuje (což už se mi jednou stalo, opruzovali s něčím, ale asi po dvou měsících to zase začalo fungovat).
    ... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
    paul2no avatar 18.5.2015 22:48 paul2no | skóre: 16 | blog: Paulovo doupě | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Jenže pro poskytovatele je to nevýhoda, protože se pak musí snažit, aby mu uživatelé neutekli jinam. U uzavřených věcí typu Facebook se starat nemusí, protože možnost jít jinam prakticky neexistuje.
    A jak vidno, FB si může dovolit opravdu hodně, a lidem je to naprosto ukradené, protože ty podmínky které odsouhlasují při registraci stejně nečtou.
    Pravda, láska a elektrická trakce zvítězí nad lží, nenávistí a trakcí motorovou.
    Josef Kufner avatar 19.5.2015 20:02 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Stejně snadno mu však lidé mohou přijít.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    paul2no avatar 18.5.2015 22:45 paul2no | skóre: 16 | blog: Paulovo doupě | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Proto jsem Facebook nikdy nepoužíval, nepoužívám a používat nebudu. A ve svém PC ho mám natvrdo odříznutý pomocí záznamů v hosts, protože to že na něm nejste registrovaní ještě neznamená, že vás nebude šmírovat.
    Pravda, láska a elektrická trakce zvítězí nad lží, nenávistí a trakcí motorovou.
    18.5.2015 22:48 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    A ve svém PC ho mám natvrdo odříznutý pomocí záznamů v hosts

    To je neuvěřitelné, jak je tenhle hloupý zlozvyk rozšířený…

    xkucf03 avatar 18.5.2015 23:03 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook

    Ano, lepší je to blokovat přes DNS stylem:

    zone "facebook.com" in { type master; file "/etc/bind/db.empty"; };
    zone "fbcdn.com" in { type master; file "/etc/bind/db.empty"; };

    to s sebou vezme většinu jeho domén a nemusíš je vyjmenovávat po jedné.

    Nicméně obecné a správné řešení by bylo mít prohlížeč, který nedovolí načíst nic mimo doménu, kterou uživatel vidí v adresním řádku. Resp. subdomény a jiná uživatelem definovaná pravidla.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Jendа avatar 18.5.2015 23:55 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Nicméně obecné a správné řešení by bylo mít prohlížeč, který nedovolí načíst nic mimo doménu, kterou uživatel vidí v adresním řádku. Resp. subdomény a jiná uživatelem definovaná pravidla.
    Stačí se podívat kolik stránek nefunguje s NoScriptem, který umožňuje nenačítat pouze JavaScript z jiných domén.
    18.5.2015 23:57 #Tom
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Než se patlat s bindem, to už je jednodušší zprovoznit si filtrační proxy server. Zvláště Privoxy v tom je docela dobrý. Navíc umí i jiné věci, je třeba možné odklánět požadavky na stažení JQuery, fontů aj. na vlastní server. I blokování reklam je hračka.
    19.5.2015 20:45 Kvakor
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Nebo pdnsd, ten umí mimo cachování DNS i dělat autoritativní server pro domény, které nechcete resolvovat, viz příklad konfigurace pro blokování Facebooku. Mimo toho se to dá použít i na blokování reklamních a sledovacích serverů.
    ⧠ A = 0 avatar 19.5.2015 21:53 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    +1, mohu jen doporučit.
    Nevolte zmrdy.
    Jendа avatar 18.5.2015 23:56 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Narážíš na to, že to nezachytí subdomény?
    Bystroushaak avatar 19.5.2015 01:07 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    A ve svém PC ho mám natvrdo odříznutý pomocí záznamů v hosts, protože to že na něm nejste registrovaní ještě neznamená, že vás nebude šmírovat.
    A to jsi tam vylistoval všechny domény/ip adresy co facebook má? Kde jsi je vzal? Imho jsou jich řádově desítky, jen ty ze kterých trackuje. Pokud to chceš skutečně blokovat, používej správně nastavené ghostery.
    19.5.2015 14:03 danc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    nekde jsem vygoogloval jak ziskat seznam IP adres Facebooku z whois:

    whois -h whois.radb.net '!gAS32934' | grep /

    kdyz z toho udelam ipset, tak to funguje spolehlive
    Bystroushaak avatar 19.5.2015 16:54 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Jak víš, že to funguje spolehlivě?
    21.5.2015 11:10 danc | skóre: 21 | blog: Blog nejen o Linuxu | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    21.5.2015 11:14 danc | skóre: 21 | blog: Blog nejen o Linuxu | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    pardon, ten druhy link na obrazek byl se zapnutym Adblockem, spravne je to takto :-)
    https://imgur.com/rl5B2ND
    Jendа avatar 21.5.2015 11:17 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/...
    ~> dig +short fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net
    2.16.218.227
    ~> whois -h whois.radb.net '!gAS32934' | grep / | tr " " "\n" | grep 2.16.
    ~>
    21.5.2015 11:35 danc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    to je pravda, tohle filtrem projde, ale linkovani statickych obrazku z Facebooku mi az tak nevadi

    ale uznavam, ze je mozne, aby takhle prosly nektere aktivni (smirovaci) prvky vkladane na stranky tretich stran :-(

    pro me ucely to tedy spolehlive je, ale 100% ten seznam IP adres opravdu nebude
    Bystroushaak avatar 21.5.2015 15:27 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Proto doporučuji používat to ghostery, které je přímo vytvářené lidmi, jenž neustále aktualizují databázi aktivních prvků a odkud se berou.
    Jendа avatar 21.5.2015 22:57 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Proprietární + kritika. Já používám Do Not Track Me, ale nevím, jestli to vyjde líp…
    Jendа avatar 21.5.2015 22:56 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Příklad 2: Peterka má na earchivu JS tahající další JS z connect.facebook.net (IMHO dost populární). Ten se mi překládá na 95.101.24.165, která, opět, v tom seznamu není.
    paul2no avatar 18.5.2015 23:03 paul2no | skóre: 16 | blog: Paulovo doupě | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Jinak ještě napíšu, že se mi také nelíbí, jak FB pobírá v podstatě zadarmo reklamu i ve veřejnoprávních médiích (napište nám na Facebook...). FB není protokol, standart, je to komerční záležitost, jejíž primárním účelem je generovat majitelům zisk, nefunguje jako nějaká sociální služba pro blaho lidu. Bohužel z tohohle uzavřeného, centralizovaného systému se stal prakticky společenský standart, a kdo ho nemá, mnohdy jako by nebyl. Však jsem o tom už tady taky psal.
    Pravda, láska a elektrická trakce zvítězí nad lží, nenávistí a trakcí motorovou.
    xkucf03 avatar 18.5.2015 23:09 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook

    +1

    Hlavně, že se můžou posrat z kdejaké ptákoviny, co někdo řekne nebo přinese, aby to náhodou nebyla komerce… ale sami propagují jednu konkrétní firmu a její službu. Za naše daně. Ať žije veřejnoprávnost

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Rezza avatar 19.5.2015 15:47 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Tak dneska je Facebook, WhatsUp, Google atd. neco jako drive telefon, televize. Asi se taky nekdo drive vztekal, proc propaguji takovou vec jako telefon a dokonce pisou v televizi telefonni cisla! takoveho monopolu jako telekomunikace. A nekdo se telefonu urcite branil, takze sepsal podobne duvody, proc na telefonu neni a kdo ho chce videt, tak ho najde kazde utery v deset vecer v lokalni putice. Proste Facebook je to same jako kdysi telefon. Obecna vec.
    paul2no avatar 19.5.2015 21:27 paul2no | skóre: 16 | blog: Paulovo doupě | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Telekomunikace je menší monopol než Facebook.
    Pravda, láska a elektrická trakce zvítězí nad lží, nenávistí a trakcí motorovou.
    xkucf03 avatar 19.5.2015 22:21 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook

    Telekomunikace dneska žádný monopol nejsou – a jestli to někdy monopol byl, tak to bylo špatně – neznamená to, že dělat reklamu Facebooku je správné.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Bystroushaak avatar 19.5.2015 22:45 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Telekomunikace je menší monopol než Facebook.
    Když se to tak vezme, tak facebook v podstatě je telekomunikační operátor, jen není roztažený geograficky, ale napříč lidmi.
    paul2no avatar 20.5.2015 10:24 paul2no | skóre: 16 | blog: Paulovo doupě | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Jenže mezi telekomunikačními operátory obvykle funguje roaming. Mezi FB a třeba G+ žádný roaming neexistuje.
    Pravda, láska a elektrická trakce zvítězí nad lží, nenávistí a trakcí motorovou.
    Fluttershy, yay! avatar 20.5.2015 10:36 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Není potřeba. Infrastruktura je stejná včetně přístupu (za předpokladu síťové neutrality).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    paul2no avatar 20.5.2015 11:27 paul2no | skóre: 16 | blog: Paulovo doupě | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    V praxi ale opět narážíme na problém, že Facebook a spol. jsou uzavřené služby jedné firmy, na rozdíl třeba od e-mailu nebo Jabberu, což jsou otevřené protokoly, které na svém serveru může provozovat každý a zároveň komunikovat i s uživateli na jiných serverech (poslat e-mail z Gmailu na Seznam).

    Když se někdo rozhodne, že bude pouze na Facebooku, tak člověk který ho chce kontaktovat nemá jinou možnost než být na FB také, nemůže si zřídit alternativní FB na svém serveru a komunikovat z něj s uživateli na normálním FB. To je to, co mi vadí.
    Pravda, láska a elektrická trakce zvítězí nad lží, nenávistí a trakcí motorovou.
    Josef Kufner avatar 20.5.2015 11:56 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Ano, přesně o tohle jde.

    Btw, jak přeložit do češtiny "federated service"?
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    Fluttershy, yay! avatar 20.5.2015 12:11 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Když se někdo rozhodne

    Bingo. Konec povídání. Analogicky si jde dosadit rozhodnutí pro takřka libovolný protokol a vlastně cokoliv od holubí pošty přes telefon po služby v internetu.

    Co by ti vadit mohlo, jsou okolnosti daného rozhodnutí (zda je informované).

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    Rezza avatar 20.5.2015 16:38 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    +1.
    xkucf03 avatar 20.5.2015 22:47 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook

    Všechno bylo řečeno už před lety, kdy se řešil rozdíl mezi ICQ a Jabberem. Stačí si ty diskuse projít znovu. Pro Facebook platí totéž, co pro ICQ.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    xkucf03 avatar 20.5.2015 22:41 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook

    Jaká síťová neutralita, když je to majetek jedné firmy?

    Jelikož nejsem socialista, tak mám úctu k soukromému vlastnictví druhých a respektuji, že si Facebook může se svým majetkem dělat, co chce. Což je mj. důvod, proč takovou sociální síť nemám zájem používat – používal bych leda něco, co je federalizované, distribuované a postavené na otevřených standardech.

    BTW: dneska jsem viděl reklamu na Facebook na autobusu dotovaném z EU. Pochybuji, že za ni Facebook něco zaplatil.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    paul2no avatar 20.5.2015 23:01 paul2no | skóre: 16 | blog: Paulovo doupě | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    používal bych leda něco, co je federalizované, distribuované a postavené na otevřených standardech.

    To je krásné. Jen k tomu ještě nějak dokopat většinovou populaci. Federalizované, distribuované a otevřené standardy jsou sice fajn, ale nemají onu podporu, protože z komerčního hlediska je federalizace, distribuovanost a otevřenost nežádoucí.
    Pravda, láska a elektrická trakce zvítězí nad lží, nenávistí a trakcí motorovou.
    Josef Kufner avatar 20.5.2015 23:15 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Jak se to jen tomu e-mailu povedlo?
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    paul2no avatar 20.5.2015 23:25 paul2no | skóre: 16 | blog: Paulovo doupě | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Byl první v prehistorických dobách. A upřímně - kdo z normálních lidí používá e-mail na běžnou komunikaci? Téměř nikdo.
    Pravda, láska a elektrická trakce zvítězí nad lží, nenávistí a trakcí motorovou.
    ⧠ A = 0 avatar 21.5.2015 08:04 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Normální lidi jsou zmrdi.
    Nevolte zmrdy.
    Bystroushaak avatar 20.5.2015 11:58 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    No a to je právě chyba.
    xkucf03 avatar 19.5.2015 22:20 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Tak dneska je Facebook, WhatsUp, Google atd. neco jako drive telefon, televize. … Obecna vec

    Ne, to právě není. Nemůžu si udělat vlastní Facebook, Google atd. protože Facebook a Google někomu patří. Můžu si leda založit podobnou firmu, ale to bude jiná firma/služba, než kterou propagovala ČT za naše peníze.

    Něco jako telefon nebo televize je e-mail, jabber, jízdní kolo, automobil, letadlo. To jsou obecné věci, které mají různé dodavatele. Kdežto ten Facebook nebo Google jsou na planetě jen jednou – víckrát to nejde – a jsou majetkem konkrétních lidí/firem.

    Řečeno programátorsky: je rozdíl, jestli propaguješ 1) abstraktní třídu či rozhraní, které může kdokoli implementovat, nebo 2) jednu konkrétní instanci nějaké třídy.

    Je to úplně stejná prasárna, jako kdyby v ČT dělali zadarmo reklamu na Seznam.cz, lákali diváky, ať jim jdou psát komentáře na Lidé.cz nebo ať jdou chatovat na LíbímSeTi.cz.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Josef Kufner avatar 19.5.2015 22:42 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Tohle je kvůli značné nevzdělanosti v IT drtivé většiny lidí. Ti vůbec netuší, co vlastně používají a co se skrývá v pozadí. Rozdíl mezi Jabberem a Facebook chatem je zcela mimo jejich chápání. A pro tyto lidi opravdu je Facebook prostě jen služba, stejně jako ten telefon. Mimochodem, ten telefon se také docela blbě nahrazuje vlastní instancí, pokud se chceš někomu dovolat.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    xkucf03 avatar 19.5.2015 23:09 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Tohle je kvůli značné nevzdělanosti v IT drtivé většiny lidí. Ti vůbec netuší, co vlastně používají a co se skrývá v pozadí. Rozdíl mezi Jabberem a Facebook chatem je zcela mimo jejich chápání.

    To je pravda, ale každá větší firma/instituce musí být schopná si zaplatit alespoň jednoho člověka, který tomu rozumí a řekne těm ostatním, co mají dělat. Neznalost neomlouvá…

    Mimochodem, ten telefon se také docela blbě nahrazuje vlastní instancí, pokud se chceš někomu dovolat.

    Ani ne – je spousta VoIP operátorů, jsou drátoví operátoři v různých státech (ve větších zemích jich bývá víc) a jsou mobilní operátoři + MVNO. Připojit se do PSTN není žádný problém a můžeš snadno získat E.164 telefonní číslo, což je identifikátor v globálním adresním prostoru, který existuje napříč mnoha poskytovateli.

    Kdežto adresu/identifikátor facebook.com/nějakásračka můžeš taky relativně snadno získat, ale celý tenhle adresní prostor je majetkem jedné konkrétní firmy.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Josef Kufner avatar 19.5.2015 23:27 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Ono by si ho možná i zaplatili, ale tito lidé si většinou ani neuvědomují, že ho potřebují.

    Ad telefon: Do tohoto stavu se to ale dostalo až celkem nedávno a po hodně dlouhé době, kdy to opravdu byl monopol. Teprve s příchodem Internetu a souvisejících technologií začalo být snadné ty sítě propojit a hlavně došlo k oddělení služeb od přenosového média (a zavedení síťové neutrality). Do té doby když jsi chtěl svůj telefon, tak jsi prostě musel natáhnout svoje dráty. Dnes si ty dráty můžeš levně pronajmout a občas je i na výběr od koho.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    xkucf03 avatar 19.5.2015 23:44 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook

    Viz #145. Že to v telekomunikacích nebylo vždycky úplně ono, není důvodem, proč dělat stejnou chybu znova, proč propagovat Facebook.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    19.5.2015 23:36 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    To bude stejný typ lidí jako ti, kdo tvrdí, že Internet se má psát s malým "i", protože "to je médium jako noviny, televize nebo rádio".
    Josef Kufner avatar 20.5.2015 00:38 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Ano ;-)
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    vlastikroot avatar 20.5.2015 16:01 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook

    Jo, dneska je povinost mit facebook, jsou pripady i deti z prvni tridy zakladky, co maji facebook. Tak v pate tride uz si clovek koleduje o sikanu, pokud ho nema nebo !dokonce! odmita. Spolecensky tlak je silny, donuti vicemene kazdeho.

    Chyceny do site jsou ale hlavne rodice, ktery dokonce radi detem zalozi ucet, aby si deti mohli hrat hry. Maminky peclive dokumentuji kazdou vec, co se v zivote stane na facebook (nudi se tak sedi u FB).

    Ja kdyz nekde reknu, ze nemam televizi a facebook (a vysvetlim proc), tak jsem za blazna.

    At zije Orwell. Ovladat lidi skrz obrazovku uz se dlouho dari na vybornou. Ted uz to funguje i druhym smerem.

    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted
    Petr Tomášek avatar 22.5.2015 09:10 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Já si vždycky říkal, jak mohli ti lidé za nacistů/komunistů být tak hloupí a podřídit se takovému zlu a ještě ten systém svým způsobem podporovat (tím, že se zařaděj, držej hubu a krok).

    No a stačí si trošku počíst v téhle diskuzi a je vidět, že lidi jsou furt stejní...
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    20.5.2015 22:31 Petr
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Já dodnes nepřišel na nic užitečného, co by mě Facebook nabízel. K čemu to vlastně je?
    vlastikroot avatar 20.5.2015 22:41 vlastikroot | skóre: 24 | blog: vlastikovo | Milevsko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proč nepoužívat Facebook
    Hromada lidi to nesmyslne pouziva misto jabberu/IRC a emailu, dalsi to maj misto online galerie na fotky, nekteri pouzivaji eventy jako reklamu na koncerty atd. Pro uzivatele vicemene nenabizi nic zvlastniho, co by se nedalo zaridit jinak, ale jako system masove distribuce reklamy (coz FB je) ma neskutecne vyhody.
    We will destroys the Christian's legion ... and the cross, will be inverted

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.