abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 5
    včera 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 16
    včera 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (10%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 700 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    Luk avatar 16.9.2009 18:57 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou
    Je to nezákonné, protože (§ 5 zákona 101/2000 Sb.):

    (1) Správce je povinen ... d) uchovávat osobní údaje pouze po dobu, která je nezbytná k účelu jejich zpracování.

    Kromě toho lze souhlas kdykoli odvolat.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    robotics avatar 16.9.2009 19:44 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou

    No takže jim to asi budu muset říct :-). Jenže aby pak na mě nevyrukovala s tím odstavcem: 

    Osobní údaje, které v minulosti cestující poskytl DPMJ, a.s. za účelem prodeje časových předplatních jízdenek, budou protokolárně skartovány a zároveň vymazány z databáze držitelů průkazek MHD.

    Já ho ale chápu, že souvisí s údaji poskytnutými před spuštěním nového systému. Rozhodně ho nechápu tak, že budu vymazán po té co zruším novou čipovou jízdenku.

    16.9.2009 19:11 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou
    A odkdy tohle funguje? Já si byl asi před 14 dny koupit klouzavou lítačku (taky tříměsíční), a nikdo po mně nic nechtěl.
    robotics avatar 16.9.2009 19:15 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou

    Já tam byl minulej týden.

    vencour avatar 16.9.2009 19:15 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou

    Zřejmě to má každej DP jinak?

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    robotics avatar 16.9.2009 19:17 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou

    On bude asi taky z Jihlavy ;-).

    16.9.2009 19:34 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou
    To je možný. Beru všechny automaticky (logicky) za pražáky.
    Fluttershy, yay! avatar 16.9.2009 19:52 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou
    Já ti dám!

    Jinak k tématu: zdá se, že u nás (Olomouc) se chystají pozvolna spustit něco podobného. Naše nová školní jídelna (prý nejmodernější ve střední Evropě ~_^) bude zahrnovat i čipové karty místo papírových stravenek, takže objednávání jídel přes web a tak. Z první (možná druhé ^_^) ruky vím, že ta karta má být použitelná na mnohem více a je jen otázkou času, jak rychle to bude více využíváno. Doufám, že politika s osobními údaji nebude podle gusta šéfa Linuxsoftu (by mě zajímalo, jak zareaguje (by zareagoval) na obsah tohoto zápisku).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    robotics avatar 16.9.2009 19:57 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou

    A jaké má gusto šéf Linuxsoftu?

    Fluttershy, yay! avatar 16.9.2009 20:00 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou
    Vyhledávání?
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    16.9.2009 23:09 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou
    Naše nová školní jídelna (prý nejmodernější ve střední Evropě ~_^) bude zahrnovat i čipové karty místo papírových stravenek,
    to si delas srandu! ...na nejprestiznejsim gymnaziu ve stredni evrope jeste doted pouzivaji papirove stravenky?

    to na nasem neprestiznim gymplu v horni kotehulkach jsme meli elektronicke objednavky jidla uz nekdy v roce 1994 nebo 95...
    Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
    16.9.2009 19:25 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou
    Mně hlavně ta první věta teho odstavce vůbec nedává smysl. První vedlejší věta začíná slovy ,aby údaje a pak začíná další vedlejší věta, kterou ale celé souvětí končí. Takže... aby údaje... co? Kde je přísudek?
    Nebo mám něco s parserem?
    robotics avatar 16.9.2009 19:30 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou

    Omlouvám se, musím to tam dopsat :-D, patří tam ještě věta o tom paragrafu.

    robotics avatar 16.9.2009 19:33 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou

    Věty dvě doplněny :-).

    16.9.2009 19:38 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou
    Dík, teď už to parsuje bez errorů ;-)
    No protizákonné to imho bude, v tom souhlasim s komentáři výše...
    16.9.2009 19:32 9002
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou
    Je to podobné ako Facebook...
    16.9.2009 20:25 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou
    kde proboha pracujes ze mas 13 hrubyho ???

    Ja pracuju neco pres rok (takze zadna praxe) a mam trojnasobek...
    16.9.2009 20:36 pasmen | skóre: 45 | blog: glob | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou
    Ono to není nemožné, koukni orientačně na statistické rozložení podle výše hrubé mzdy třeba tady.
    17.9.2009 09:50 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou
    To závidím, mně je z vás na blití pořád.
    17.9.2009 09:51 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou
    Aj, vedle, to byla samozřejmě reakce na zdejšího druhého nejubožejšího trolla.
    16.9.2009 21:06 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou

    ctenari vezmou laskave na vedomi, ze 'extremni lama' je tezka paka, velkej machac, proste dobrej a tak ...

    jeste, ze ma clovek za ta leta nucene koexistence s tou modrou sebrankou vytrenovany zaludek a neblije hned ...

    16.9.2009 21:20 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou

    dad by měl vzít na vědomí, že svině jsou i mezi rudýma a oranžovýma - jinak ho jednou trefí třeba na matějský při pohledu na modrý balonek

    16.9.2009 21:49 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou
    No jasně, kdo má víc jak 30k hrubýho automaticky patří k "modrý sebrance", automaticky je zloděj a já nevím co všecko. Nejen že být bohatý je trestné, ono už i nebýt chudý je trestné. Dade, seš fakt vůl. Ne proto, že máš (asi?) nízký plat, ale proto, že ostatní soudíš podle výše jejich platu.
    16.9.2009 23:17 kavol | skóre: 28
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou
    vůl seš ty, se souzením začal extremni lama
    16.9.2009 23:49 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou
    ja jsem nikoho nesoudil. Me jenom prekvapil ten plat...
    17.9.2009 00:14 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou
    Hm, supr...
    On je problém, že když někdo řekne "můj plat je tolik a tolik" nebo "můj plat je tolikrát a tolikrát větší než plat osoby X", hodně lidí to bere osobně, nechápu proč.
    Já osobně jsem chudý student, takže můžu lamovi taky závidět, ale závidět se přece dá i v dobrém.

    Jenže to s tou naši českou povahou asi není možné... Tady každej řekne akorát, "ten hajzl má 3x víc jak já" nebo "ten hajzl patří jistě k těm modrejm zlodějům". U nás prostě nikdo nikomu nic nepřeje.
    Je mi z vás pánové nanic.
    17.9.2009 08:23 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou
    Ale notak. K české povaze přece také patří extrémní chlubivost a přehánění. V neposlední řadě k ní patří mentalita "od zdi ke zdi", takže zatímco ještě před 20 lety se u nás dbalo na to, aby měli všichni pokud možno stejné ho... (velmi iniciativně i ve srovnání s ostatními komunistickými zeměmi), dnes pokud nepořváváte jaký jste king málem jako byste nebyl. Komické pak je, když zjistíte, kolik ti kingové třeba nasekali dluhů. :-)
    Extrémní lama to ale nemyslela zle. Jen si neuvědomila, že její příznivá situace zdaleka není v této zemi pravidlem. A dad vystartoval, protože si to hned spojil s ideologií, kterou dnes už i dětem cpe do hlavy jistá politická strana plná bývalých svazáků.
    17.9.2009 11:28 dad
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou

    ne, dad tentokrat vystartoval, protoze si vzpomnel, jak  mu v mladi vtloukali do hlavy, ze:

    've spolecnosti nemluvime o sobe a o svych zazracnych detech'

    17.9.2009 13:10 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou
    takže zatímco ještě před 20 lety se u nás dbalo na to, aby měli všichni pokud možno stejné ho...
    Omyl, tohle zůstalo. Teda není to dáno zezhora, politicky, ale v lidech to zůstalo.
    Lidi - zvláště ti, co mají hovno - mají pocit, že ostatní by taky měli mít stejný hovno, mají podivný pocit, že to tak je správně. Jakmile někdo přestane mít hovno, koukaj na něj divně, podezřívavě a se závistí.
    Tady na ábíčku se to moc nepozná, tady jsou vesměs rozumný lidi, nicméně velká část národa prostě zůstala ve smýšlení starýho režimu a přejí si, aby všichni měli stejné hovno. Proto volí tihle lidi ČSSD, tu bandu debilů, s kterými budeme mít všichni hovno a naše ekonomika dopadne špatně, ale to je těm lidem úplně jedno, těm jde především o to, aby všichni měli hovno, aby se náhodou zas nevyskytli nějací ti zbohatlíci, to nemůže oranžová populace tolerovat (o rudé nemluvě).
    17.9.2009 13:36 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou
    Houby "rozumný lidi", prostě jsou zde lidé pohybující se v oboru kde jsou (v podstatě náhodou) platy řádově výše než v jiných oborech. Navíc často v Praze, čímž se efekt násobí.
    17.9.2009 17:46 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou
    Z mého pohledu je tu spousta rozumných lidí. A zdaleka ne všichni z nich mají nějaké vysoké platy.
    17.9.2009 15:58 TM
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou
    A kde berete jistotu, že pod vládou lidí jiné (třeba modré) barvy budeme něco mít? V ideologických blábolech, které si někde přečtete? Těžko jinde, protože opravdovou vlastní životní zkušenost ještě nejspíš nemáte. Ty aktuální ideologické bláboly mají zhruba stejnou kvalitu a váhu jako měly rudé bláboly v minulém režimu. Jen jsou na druhé straně místnosti u opačné zdi.
    17.9.2009 17:45 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou
    A kde berete jistotu, že pod vládou lidí jiné (třeba modré) barvy budeme něco mít?
    Já tuhle jistotu nikde neberu, nevím, kde ty bereš, že já ji beru ;-)
    Myslím si ale, že jiná strana než ČSSD (a KSČ) nebude tolik dbát na to, abychom to hovno a půl co máme rozdělili rovnoměrně mezi všecky soudruhy, aby byl ukojen chtíč oranžových voličů a jejich závist, aby se nemuseli - chudáci malí - dívat na to, jak jejich soused jezdí v BMW, zaímco oni mají jen Fiata, Škodu Felicii, Fabii nebo tak něco.

    Nepochopte mě špatně - nejsem nějaký volič ODS, rozhodně ne pravidelný, nejspíš je u přištích voleb volit nebudu.
    Akorát bych se nerad dočkal situace, kdy volby vyhraje oranžový populistický žvanil, který pohřbí poslední naděje nespadnout do krize jenom kvůli tomu, že část národa se cítí ukřivděna a jejich ego trpí sousedovým bazénem.

    Vždyť mi nakonec zas takové hovno nemáme - mi se nakonec máme celkem dobře. Nemáme vůbec zapotřebí tady mít podobné nekonstruktivní strany, které zakládají svou činnost jen na emocích části národa.
    17.9.2009 16:43 Sinuhet | skóre: 31
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou
    Proto volí tihle lidi ČSSD, tu bandu debilů, s kterými budeme mít všichni hovno a naše ekonomika dopadne špatně, ...

    Mozna sem to nesledoval tak do podrobna, ale rekl bych, ze posledni tri roky nam CSSD nevladla. A ze jsme si za tu chvilku ale kurva polepsili, co?

    belisarivs avatar 17.9.2009 17:01 belisarivs | skóre: 22 | blog: Psychobláboly
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou

    Tohle je trefne.

    Ja bych rekl, ze ODS a CSSD stoji obe za velke kulove.

    IRC is just multiplayer notepad.
    17.9.2009 17:34 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou
    Možná jsme si nepolepšili, ale ani jsme si výrazně nepohoršili. Což by se v době vlády ČSSD určitě nepodařilo.
    Luk avatar 17.9.2009 17:49 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou
    V něčem jsme si v poslední době polepšili, v něčem pohoršili. Když vezmu jen prostředí pro podnikání, některé věci jsou nyní lepší (v něčem je o něco méně administrativy a překážek), jiné horší (nesmyslně koncipovaný daňový systém). Předtím to šlo ale hodně z kopce, viz Jak ČSSD podporuje živnostníky.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    robotics avatar 16.9.2009 21:12 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou

    Měl sem o dvojnasobek, dokud nepřišla krize a nepropustili mě z práce. A na výběr pak už moc nebylo. Zas tak velký IQ nemám abych dokázal dělat manažera nebo ředitele :-).

    robotics avatar 16.9.2009 21:15 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou

    Krom toho, v té práci co su ted,  není takovej stres a ani buzerace jak v předchozí práci kde jí toho bylo fakt dost.  A toho si docela cením :-). A občas sou i prémie :-).

    houska avatar 16.9.2009 22:03 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou
    co delas?
    robotics avatar 16.9.2009 22:12 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou

    V geodetický firmě. V  programu microstation :-). Před tím sem dělal na CNC strojích.

    17.9.2009 10:14 Zadejte vaše jméno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou

     krute te ojebavaji to je pravda.

    robotics avatar 17.9.2009 11:32 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou

    Jenže já nepracuju v Praze.

    houska avatar 17.9.2009 11:51 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou
    V  programu microstation :-)
    v tom jsme na stredni delali tusim zapojeni plosnaku ...
    17.9.2009 12:47 MaXXon
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou
    Fúúha tak to je pekný oye8, o niečo viac som mal pred dvoma rokmi ako absolvent-stredoškolák v jednom západoslovenskom okresnom meste. I keď je pravdou, že som chodil do terénu...
    17.9.2009 17:48 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou
    Zas tak velký IQ nemám abych dokázal dělat manažera nebo ředitele :-).
    :-D
    (to není smích nad tvým IQ - to v žádným případě. To je smích nad spojením slov manažer, ředitel a IQ)
    Jendа avatar 17.9.2009 17:55 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou
    Asi se přepsal, mělo tam být
    Zas tak nízký IQ nemám abych dokázal dělat manažera nebo ředitele :-).
    Luboš Doležel (Doli) avatar 16.9.2009 21:04 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou
    Nevíte, jak to bude v Praze? Slyšel jsem hrůzné zprávy o tom, že příští rok si už nemůžu pořídit klasickou tramvajenku, ale budu muset mít nějakou blbou kartu.
    Luk avatar 16.9.2009 22:26 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    16.9.2009 21:26 Zdeněk Štěpánek | skóre: 57 | blog: uz_mam_taky_blog | varnsdorf
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou
    Me na tom hlavne desi to, ze kdokoliv, kdo se do systemu tech karet prihlasi (divadla, kina,... a pridejte si restaurce a dalsi v budoucnu vznikle podniky = kdokoliv) ma pristup k udajum o pouziti te karty. Kdejakej hospodskej muze vebet kudy kde jezdis.

    Velky bratr jak vysity.

    Zdenek
    www.pirati.cz - s piráty do parlamentu i jinam www.gavanet.org - czfree varnsdorf
    Luk avatar 16.9.2009 22:25 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou
    Me na tom hlavne desi to, ze kdokoliv, kdo se do systemu tech karet prihlasi (divadla, kina,... a pridejte si restaurce a dalsi v budoucnu vznikle podniky = kdokoliv) ma pristup k udajum o pouziti te karty. Kdejakej hospodskej muze vebet kudy kde jezdis.
    Takhle by to AFAIK být nemělo. Bude mít přístup jen k osobním údajům (jméno, adresa apod.). Nicméně technicky možné pospojovat databáze bude, takže o to policie a tajné služby určitě budou mít zájem (přičemž třeba vypůjčení knihy Vojenský a policejní odstřelovač bude důvodem, aby byly databáze pospojovány). Nebudou muset takového člověka složitě sledovat, OPENCARD® to bude dělat za ně.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Jendа avatar 16.9.2009 23:04 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou
    přičemž třeba vypůjčení knihy Vojenský a policejní odstřelovač bude důvodem, aby byly databáze pospojovány
    Ježišmarja, já na ten odkaz klikl. Už jsem v databázi :-). Respektive si spíše přidali pár bodů - ONI totiž mají seznam občanů a hodnotí - nevhodný komentář? Bod. Blogpost o Velkém bratru? 2 body. Článek o šifrování? 3 body. Kritika datových schránek? 5 bodů. Databáze cenzurujících ISP? K nezaplacení :-P.

    No, ono stačí, když vidí učitelka ve čtenářském deníku Linux - hacking bez tajemství, Little Brother, Atom, Chemie - doplňující studijní materiál, 1984, Konec civilisace, Náruživost, Linux dokumentační projekt, Pohádky z Nového mocnářství [pro dospělé], Bílá nemoc, Válka s Mloky, Kde domov tvůj, My děti ze stanice ZOO a tak...
    Luk avatar 16.9.2009 23:25 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou
    Kritika datových schránek? 5 bodů.
    Já jsem v poslední době své aktivity ohledně ISDS výrazně omezil. Mám totiž také lokální zábavu. Momentálně testuji zákon 106/1999 Sb. v praxi (najdeš to v diskusi, pokud ti budou fungovat ty javascriptové zvratky, další info z dřívějška je v mém blogu na Respektu a také tady) ;-)
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    17.9.2009 00:21 loketnik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou

    Mas jezdit autem a nebudes muset takto prodluzovat jizdenky nebo co...

    Luk avatar 17.9.2009 00:31 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou
    Jenže když není kde zaparkovat, tak je ježdění autem na pytel. Lepší je to na kole, akorát to město nesmí být moc kopcovité (Jihlavu moc neznám, ale že by byla placatá, to se bohužel příliš říct nedá).
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    robotics avatar 17.9.2009 07:09 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou

    A zaparkovat se tam nedá, to jedině že bych si platil parkovací lístek, nebo každodení sundávání botičky z kola.

    robotics avatar 17.9.2009 07:08 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou

    Na kole jezdím, ale teď už je nic moc počasí. A je to samej kopec, po ránu takovéí kopce to je na infarkt. Už dvakrát sem takhle musel zastavit a málem sem se pozvracel.

    A na auto fakt nemám prachy abych živil opravy (nejsu zas tak technicky zdatnej abych je dokázal řešit sám), dále pojištění, benzín, pneumatiky, atd atd....

    17.9.2009 09:21 lacik
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou

    A parkovací hodiny se v Praze taku dají platit Opencardem.

    17.9.2009 08:09 rastos | skóre: 62 | blog: rastos
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou
    V slovenskom zákone o ochrane osobných údajov sa píše:
    § 6
    Základné povinnosti prevádzkovateľa
    (1) Prevádzkovateľ je povinný
    ...
    i) spracúvať osobné údaje v súlade s dobrými mravmi a konať spôsobom, ktorý neodporuje tomuto zákonu ani iným všeobecne záväzným právnym predpisom a ani ich neobchádza; súhlas dotknutej osoby si nesmie prevádzkovateľ vynucovať a ani podmieňovať hrozbou odmietnutia zmluvného vzťahu, služby, tovaru alebo povinnosti ustanovenej prevádzkovateľovi alebo sprostredkovateľovi zákonom.
    (nie, že by som to niekedy skúšal aplikovať) V českom také nie je?
    17.9.2009 13:22 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou
    Ciste technicka otazka:

    osobni udaje jsou hrozne spatna vec, jak zde mnozi tvrdi.

    Kdo z Vas kvuli osobnim udajum prestal jezdit MHD ? Koupil si kolo, chodi pesky,jezdi autem,...., a tim padem ruinuje dopravni podnik.
    Luk avatar 17.9.2009 14:20 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou
    tim padem ruinuje dopravni podnik
    Dopravní podnik nezruinuje. Když bude méně na jízdném, dostane větší dotaci, i když se magistrát trochu cuká. Už tak jde drtivá většina peněz z rozpočtů (městského a na investice i státního), na jízdném se vybírá jen okolo čtvrtiny. Proto i kdyby přestala jezdit čtvrtina lidí (třeba i kvůli turniketům, které budou zdržovat), bude to pro DP jen kosmetický problém.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    18.9.2009 09:24 User682 | skóre: 38 | blog: aqarium | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou
    zdravim,

    stale se nikdo neprihlasil, ze by prestal kvuli dotycnemu duvodu jezdil MHD. Asi chapete na co narazim...

    gf
    Luk avatar 18.9.2009 13:25 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou
    Přiznám se, že nechápu. Ale faktem je, že lidé mají tendenci spíš sklonit hlavu a opatření tohoto typu přijmout, než se jim postavit. Nicméně přestat jezdit MHD znamená, že člověk uškodí jen sám sobě, protože i kdyby to udělali všichni, DP může fungovat dál, jezdit klidně s prázdnými vozy (naopak to bude mít jednodušší, nebude starost s cestujícími), aniž by to nějak významně pocítil na ekonomice. Totéž i další zapojené instituce (např. MKP). Klíč mají v ruce pražští zastupitelé, k nim by museli lidé soustředit své úsilí proti uplatňování velkobratrských praktik.
    Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
    Dalibor Smolík avatar 18.9.2009 09:23 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou

    Já teď nastíním ještě jeden problém, týkající se osobních dat:

    Co s nimi, když člověk zemře? Zanechává za sebou údaje na facebooku, twitteru,  e-mailovou korespondenci v googlu a jinde, atd. Je to třeba předmětem dědictví? Kdo odblokuje zaheslované účty pro pozůstalé? .. Jo, je to pandořina skříňka :-)

    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    17.9.2009 14:19 Trained.Monkey | skóre: 12 | blog: monkey
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Osobní údaje na věky v cizích rukou
    Tak jezdi na cerno a plat pokuty hotove. Praktikoval jsem to pet let behem studii a usetrilo mi to hromadu nervu.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.