abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
AbcLinuxu hledá autory!
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×

včera 14:15 | Komunita

Daniel Stenberg, autor nástroje curl, na svém blogu oznámil, že obdržel letošní Polhemovu cenu, kterou uděluje Švédská inženýrská asociace za „technologickou inovaci nebo důvtipné řešení technického problému“.

marbu | Komentářů: 6
včera 13:40 | Pozvánky

Cílem Social Good Hackathonu, který se uskuteční 21. a 22. října v Brně, je vymyslet a zrealizovat projekty, které pomůžou zlepšit svět kolem nás. Je to unikátní příležitost, jak představit nejrůznější sociální projekty a zrealizovat je, propojit aktivní lidi, zástupce a zástupkyně nevládních organizací a lidi z prostředí IT a designu. Hackathon pořádá brněnská neziskovka Nesehnutí.

… více »
Barbora | Komentářů: 1
včera 00:44 | Pozvánky

V sobotu 21. října 2017 se na půdě Elektrotechnické fakulty ČVUT v Praze uskuteční RT-Summit – setkání vývojářů linuxového jádra a uživatelů jeho real-time verze označované jako preempt-rt.

… více »
Pavel Píša | Komentářů: 7
16.10. 23:44 | Bezpečnostní upozornění

V Linuxu byla nalezena bezpečnostní chyba CVE-2017-15265 zneužitelná k lokální eskalaci práv. Jedná se o chybu v části ALSA (Advanced Linux Sound Architecture).

Ladislav Hagara | Komentářů: 1
16.10. 22:44 | Komunita

Greg Kroah-Hartman informuje na svém blogu, že do zdrojových kódu linuxového jádra bylo přidáno (commit) prohlášení Linux Kernel Enforcement Statement. Zdrojové kódy Linuxu jsou k dispozici pod licencí GPL-2.0. Prohlášení přidává ustanovení z GPL-3.0. Cílem je chránit Linux před patentovými trolly, viz například problém s bývalým vedoucím týmu Netfilter Patrickem McHardym. Více v často kladených otázkách (FAQ).

Ladislav Hagara | Komentářů: 4
16.10. 22:04 | Pozvánky

Rádi bychom vás pozvali na přednášku o frameworku Avocado. Jedná se o testovací framework další generace, inspirovaný Autotestem a moderními vývojovými nástroji, jako je třeba git. Přednáška se bude konat 23. října od 17 hodin na FEL ČVUT (Karlovo náměstí, budova E, auditorium K9 – KN:E 301). Více informací na Facebooku.

… více »
mjedlick | Komentářů: 0
16.10. 21:44 | Bezpečnostní upozornění

Nový útok na WPA2 se nazývá KRACK a postihuje prakticky všechna Wi-Fi zařízení / operační systémy. Využívá manipulace s úvodním handshake. Chyba by měla být softwarově opravitelná, je nutné nainstalovat záplaty operačních systémů a aktualizovat firmware zařízení (až budou). Mezitím je doporučeno používat HTTPS a VPN jako další stupeň ochrany.

Václav HFechs Švirga | Komentářů: 3
15.10. 00:11 | Zajímavý projekt

Server Hackaday představuje projekt RainMan 2.0, aneb jak naučit Raspberry Pi 3 s kamerovým modulem pomocí Pythonu a knihovny pro rozpoznávání obrazu OpenCV hrát karetní hru Blackjack. Ukázka rozpoznávání karet na YouTube. Zdrojové kódy jsou k dispozici na GitHubu.

Ladislav Hagara | Komentářů: 0
14.10. 15:11 | IT novinky

Online obchod s počítačovými hrami a elektronickými knihami Humble Bundle byl koupen společností IGN. Dle oficiálních prohlášení by měl Humble Bundle dále fungovat stejně jako dosud.

Ladislav Hagara | Komentářů: 8
14.10. 06:00 | Zajímavý článek

Brendan Gregg již v roce 2008 upozornil (YouTube), že na pevné disky se nemá křičet, že jim to nedělá dobře. Plotny disku se mohou rozkmitat a tím se mohou prodloužit časy odezvy pevného disku. V září letošního roku proběhla v Buenos Aires konference věnovaná počítačové bezpečnosti ekoparty. Alfredo Ortega zde demonstroval (YouTube, pdf), že díky tomu lze pevný disk použít také jako nekvalitní mikrofon. Stačí přesně měřit časy odezvy

… více »
Ladislav Hagara | Komentářů: 9
Těžíte nějakou kryptoměnu?
 (6%)
 (2%)
 (15%)
 (76%)
Celkem 720 hlasů
 Komentářů: 24, poslední 27.9. 08:30
    Rozcestník

    nabídka spolujízdy na FOSDEM & Gallium Nine (aka D3D9 hry)

    13.12.2014 22:20 | Přečteno: 1692× | Linux | Výběrový blog | poslední úprava: 14.12.2014 00:41

    Po předlouhé době jsem se dokousal napsat zápisek. Vypadá to, že dostanem prostor promluvit na FOSDEMu o Gallium Nine (aneb D3D9 hry pod Wine bez převodu do OpenGL).

    Pro začátek bych se zeptal - měl by někdo zájem spolujízdu na FOSDEM a zpět autem (Škoda Roomster, 2011)? Dá se pokecat o linuxu a všem možným po cestě

    A teď k Gallium Nine - nakonec jsme se dostali do stavu, kdy konečně není třeba emulovat D3D9 pomocí OGL, ale můžem využít přímo D3D, zejména díky frameworku Gallium (podmnožina Mesa knihovny) je to i poměrně jednoduché.

    Kód Nine mi na první pohled vždy přišel mnohem jednodušší než wined3d a d3d9 knihovny wine. Asi i díky tomu dostáváme patche a opravy i od vývojářů poměrně nezasvědcených do problematiky D3D a Mesy.

    Jak jste si mohli všimnout, dostali jsme kód již do vydání 10.4. Je to začátek. Hodně her funguje jak má, výkonově to má i přes využití DRI3 ještě rezervy, ale i přesto na některých konfiguracích se dá reálně dosáhnout dvojnásobného výkonu oproti OGL->D3D. D3D1X bude ovšem složitější oříšek, protože je už poměrně silně provázaná s WM, což znamená, že implementace bude mnohem náročnější.

    Před začleněním do Mesy jsme přešli z DRI2 na DRI3 je sice úžasná věc, ovšem ne všechny ovladače DRI3 implementují. To znamená, že v tenhle moment je nutné ručně zapnout DRI3 v ovladačích Intelu, opatchovat ovladače Ati/AMD a jediné Nouveau aka opensource ovladače nVidia mají vše v defaultu zapnuté (git repozitář). Na druhou stranu, průměrné zlepšení framerate o 5-20% se občas ukáže jako přínosné.

    Takže, zatím si můžem užít hry s slušným výkonem pod Wine, ale na D3D10+ to zatím nevypadá. Snad bude brzy OpenGL Next nebo uvolněné Mantle.

    Toť krátce pro dnešek vše, užijte si víkend a naschle příště :)

           

    Hodnocení: 100 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    Jardík avatar 14.12.2014 01:46 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nabídka spolujízdy na FOSDEM & Gallium Nine (aka D3D9 hry)
    Příloha:
    Torchlight 2, opatchovaný wine (git), opatchovaný xf86-video-ati (git), mesa git s enable-nine, na A10-7800 APU ... výsledek se zapnutým "native d3d" na obrázku - lítaj polygony, hodně to bliká, FPS je mizerné. Pokud d3d vypnu, je to vykreslený správně, tj. implementace je nějaká zabugovaná.
    Věřím v jednoho Boha.
    Jardík avatar 14.12.2014 01:49 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nabídka spolujízdy na FOSDEM & Gallium Nine (aka D3D9 hry)
    Dodám, že lepší výsledek tedy podává wine+CSMT.
    Věřím v jednoho Boha.
    14.12.2014 11:29 Nene
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nabídka spolujízdy na FOSDEM & Gallium Nine (aka D3D9 hry)
    :O Jardík má 32bit balíky v systému! :O
    15.12.2014 01:08 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nabídka spolujízdy na FOSDEM & Gallium Nine (aka D3D9 hry)
    No stalo se. Ale až to dohraju, tak jdou zase pryč.
    okias avatar 14.12.2014 22:27 okias | skóre: 45 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nabídka spolujízdy na FOSDEM & Gallium Nine (aka D3D9 hry)
    na tenhle bug jsme ještě nepřišli, něco podobného máme s LFS. To slabé FPS bude spojené s bugem pravděpodobně.

    Když se zastavíš na IRC a někam hodíš log (NINE_DEBUG=all), tak uvidíme co se dá dělat. Některé "edge-cases" ještě nejsou ošetřené, tak jak to má wined3d.
    16.12.2014 02:07 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nabídka spolujízdy na FOSDEM & Gallium Nine (aka D3D9 hry)
    Ale asi se k tomu dostanu až o víkendu.
    16.12.2014 13:06 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nabídka spolujízdy na FOSDEM & Gallium Nine (aka D3D9 hry)
    Tak jsem se k tomu dokopal. NINE_DEBUG ale k ničemu nepomáhá, výstup stejný bez i s ním:
    err:ole:CoInitializeEx Attempt to change threading model of this apartment from multi-threaded to apartment threaded
    fixme:msvcp:_Locinfo__Locinfo_ctor_cat_cstr (0x33f22c 1 C) semi-stub
    fixme:msvcp:_Locinfo__Locinfo_ctor_cat_cstr (0x33f00c 1 C) semi-stub
    fixme:win:EnumDisplayDevicesW ((null),0,0x33ec08,0x00000000), stub!
    fixme:win:EnumDisplayDevicesW (L"\\\\.\\DISPLAY1",0,0x33ec08,0x00000000), stub!
    fixme:win:EnumDisplayDevicesW (L"\\\\.\\DISPLAY1",1,0x33ec08,0x00000000), stub!
    fixme:win:EnumDisplayDevicesW ((null),1,0x33ec08,0x00000000), stub!
    fixme:d3d9:d3dadapter9_new ?[1;32m
    Native Direct3D 9 is active.
    For more information visit https://wiki.ixit.cz/d3d9?[0m
    err:ole:CoInitializeEx Attempt to change threading model of this apartment from multi-threaded to apartment threaded
    err:ole:CoInitializeEx Attempt to change threading model of this apartment from multi-threaded to apartment threaded
    err:ole:CoInitializeEx Attempt to change threading model of this apartment from multi-threaded to apartment threaded
    err:ole:CoInitializeEx Attempt to change threading model of this apartment from multi-threaded to apartment threaded
    fixme:avrt:AvSetMmThreadCharacteristicsW (L"Audio",0x80fe974): stub
    fixme:msvcp:_Locinfo__Locinfo_ctor_cat_cstr (0x83fdf9c 1 C) semi-stub
    fixme:msvcp:_Locinfo__Locinfo_ctor_cat_cstr (0x83fdd4c 1 C) semi-stub
    fixme:msvcp:_Locinfo__Locinfo_ctor_cat_cstr (0x33eb2c 1 C) semi-stub
    fixme:msvcp:_Locinfo__Locinfo_ctor_cat_cstr (0x33ebec 1 C) semi-stub
    fixme:win:EnumDisplayDevicesW (L"\\\\.\\DISPLAY1",0,0x33e808,0x00000000), stub!
    fixme:d3dadapter:DRI3PresentGroup_GetMultiheadCount (0x12d388), stub!
    fixme:d3dadapter:DRI3PresentGroup_GetMultiheadCount (0x12d388), stub!
    fixme:d3d9:Direct3DShaderValidatorCreate9 stub
    fixme:msvcp:_Locinfo__Locinfo_ctor_cat_cstr (0x33e47c 1 C) semi-stub
    fixme:msvcp:_Locinfo__Locinfo_ctor_cat_cstr (0x33e35c 1 C) semi-stub
    fixme:msvcrt:__clean_type_info_names_internal (0xf98a480) stub
    fixme:msvcrt:__clean_type_info_names_internal (0xf9b1dd0) stub
    fixme:msvcrt:__clean_type_info_names_internal (0x7def610) stub
    fixme:msvcrt:__clean_type_info_names_internal (0x75cf888) stub
    fixme:msvcrt:__clean_type_info_names_internal (0x775a67c) stub
    fixme:msvcrt:__clean_type_info_names_internal (0x3f85bc) stub
    fixme:msvcrt:__clean_type_info_names_internal (0x41d81e4) stub
    fixme:msvcrt:__clean_type_info_names_internal (0x40b4188) stub
    fixme:msvcrt:__clean_type_info_names_internal (0x105ed210) stub
    
    19.12.2014 13:27 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nabídka spolujízdy na FOSDEM & Gallium Nine (aka D3D9 hry)
    Jinak měla by to být chyba 'Nine' trackeru v mese, nebo v patchech pro wine? Kdybych se třeba rozhodl nahlásit bug. Myslím, že jsem na obou webech stejně už registrovanej, možná ale už nevím heslo a e-mail určitě neplatí, ty jsem všechny zrušil.
    23.12.2014 13:48 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nabídka spolujízdy na FOSDEM & Gallium Nine (aka D3D9 hry)
    Tak Torchlight 2 jsem dohrál. Chvíli jsem ještě hrál po dokončení, ale má nulovou hodnotu po dohrání. Příběh byl propadák. Moc krátké. Hraní znovu je nuda, protože ona 'náhodnost' map není tak moc náhodná, map je málo, některé jsou stejné a jen jinak obarvené. Wine a další 32bit knihovny tedy odešli a více již nemohu zkoušet, leda by mi někdo řekl, jak použít to d3d z nativní aplikace bez wine.
    okias avatar 25.12.2014 02:29 okias | skóre: 45 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nabídka spolujízdy na FOSDEM & Gallium Nine (aka D3D9 hry)
    https://github.com/xxxbxxx/Xnine/commits/master Nine bez Wine, zatím se na tom pracuje.
    26.12.2014 15:43 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nabídka spolujízdy na FOSDEM & Gallium Nine (aka D3D9 hry)
    Kde vemu d3d9.h, kterej je includovanej z d3dadapter/present.h, zdá se, že není součástí mesy (?).
    okias avatar 27.12.2014 00:10 okias | skóre: 45 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nabídka spolujízdy na FOSDEM & Gallium Nine (aka D3D9 hry)
    include/D3D9/d3d9.h měl by tam být
    27.12.2014 11:15 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nabídka spolujízdy na FOSDEM & Gallium Nine (aka D3D9 hry)
    Okay, .. z nějakého důvodu se to neinstaluje s make install. Bug?
    okias avatar 27.12.2014 00:13 okias | skóre: 45 | blog: blog_
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nabídka spolujízdy na FOSDEM & Gallium Nine (aka D3D9 hry)
    ty lítající polygony by už možná mohli být opravené v posledním gitu (iXit/Mesa-3D repo)
    27.12.2014 11:35 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nabídka spolujízdy na FOSDEM & Gallium Nine (aka D3D9 hry)
    Tak já to ještě nainstaluju a vyzkouším.
    27.12.2014 11:40 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nabídka spolujízdy na FOSDEM & Gallium Nine (aka D3D9 hry)
    Jinak nevím proč, ale s tím patchnutým xf86-video-ati mi zlobí firefox. Když vlezu třeba na youtube a pustím video, firefox mi přestane vykreslovat obsah stránky, ukáže se až po maximalizaci/minimalizaci, pak zase chvíli vykresluje a pak to občas zase začne zlobit. Někdy se pokaká celé GUI i při normálním prohlížení, prostě je to plné artefaktů, zase dokud to neminimalizuju/maximalizuju. Až to (zase) všechno zkompiluju, dám vědět. Podezřívám composite v kombinaci s DRI 3(?)
    27.12.2014 13:17 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nabídka spolujízdy na FOSDEM & Gallium Nine (aka D3D9 hry)
    Vyzkoušeno .. polygony stále lítaj :-(
    27.12.2014 13:37 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nabídka spolujízdy na FOSDEM & Gallium Nine (aka D3D9 hry)
    Video s d3d
    Video s OGL
    (hnusná kvalita, ale vidět to je, a uložto :-))
    27.12.2014 21:40 Jardík
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nabídka spolujízdy na FOSDEM & Gallium Nine (aka D3D9 hry)
    Ještě pro zajímavost, při 1280x1024, všechno max, jen Antialiasing vypnutý: Wine+OGL ~20 FPS, Wine+D3D (s tímto bugem) ~17 FPS, Wine+OGL+CSMT ~30 FPS. Poslední je už tak tak hratelný. Pokud stíny nastavým na 'lightning only', dostanu se na 40 FPS. S Catalystem se pak dostanu těsně pod 50 FPS. Při použití Wine+CSMT to však nechce mít na pozadí puštěno moc věcí, žere to všechny jádra jak zteklý. Pro srovnání Wine+OGL je cpu0 kolem 70%, cpu1-cpu3 pod 10%. Wine+D3D je cpu0 kolem 45%, zbytek opět pod 10%. S Wine+OGL+CSMT skáčou všechna jádra kolem 80-90%. S tím APU (A10-7800) tedy moc spokojen nejsem, ma staré GF9600GT běžel torchlight 2 (tehdy jen demo a pod windows) krásně na 60 FPS s vsyncem.
    Jardík avatar 29.12.2014 20:00 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nabídka spolujízdy na FOSDEM & Gallium Nine (aka D3D9 hry)
    Přílohy:
    Tak já už možná tuším, co tomu je - rozbité shadery. Když se koukneš na první obrázek, lítaj tam takový modrý věci. Taky tam chybí nějaké objekty (druhý obrázek), co prostě blikají. A teď mi docvaklo, že když je postava za nějakým objektem, kdy část, nebo celá není vidět, měla by být renderována právě takovouto barvou. Taky tam chybí osvětlení, stíny apod, které tam při použití opengl jsou. Možná se mezi sebou nějak perou ty shadery a objekty tak mizej, nebo jsou renderovány špatně??? Rendering s opengl třetí obrázek.
    Věřím v jednoho Boha.
    Jardík avatar 29.12.2014 20:07 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nabídka spolujízdy na FOSDEM & Gallium Nine (aka D3D9 hry)
    Jinak tady jsem našel nějakej commit, "radeonsi: force NaNs to 0", v logu na tom githubu jsem to nenašel. Jak moc je to synchronizované s mesou? Možná by to něco pomohlo (a nebo třeba taky ne).
    Věřím v jednoho Boha.
    Jardík avatar 29.12.2014 20:12 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nabídka spolujízdy na FOSDEM & Gallium Nine (aka D3D9 hry)
    A omlouvám se za balast v blogu, ale nevím, kde jinde to psát. Na githubu chtějí registraci. E-maily jsem zrušil, mám jen jeden nouzový tajný a ten jim nedám. Nějaký jednorázový anonymní se mi moc použít nechce. Na spoustě webech je stejně blokujou a pak hrozí, že mi ukradnou účet.
    Věřím v jednoho Boha.
    Rezza avatar 14.12.2014 08:41 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nabídka spolujízdy na FOSDEM & Gallium Nine (aka D3D9 hry)
    Na FOSDEM odkud?
    pavlix avatar 14.12.2014 20:43 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: nabídka spolujízdy na FOSDEM & Gallium Nine (aka D3D9 hry)

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.