abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    dnes 04:44 | Nová verze

    Po roce vývoje od vydání verze 1.24.0 byla vydána nová stabilní verze 1.26.0 webového serveru a reverzní proxy nginx (Wikipedie). Nová verze přináší řadu novinek. Podrobný přehled v souboru CHANGES-1.26.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:33 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 6.2 živé linuxové distribuce Tails (The Amnesic Incognito Live System), jež klade důraz na ochranu soukromí uživatelů a anonymitu. Přehled změn v příslušném seznamu. Tor Browser byl povýšen na verzi 13.0.14.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 30.0.0 frameworku pro vývoj multiplatformních desktopových aplikací pomocí JavaScriptu, HTML a CSS Electron (Wikipedie, GitHub). Chromium bylo aktualizováno na verzi 124.0.6367.49, V8 na verzi 12.4 a Node.js na verzi 20.11.1. Electron byl původně vyvíjen pro editor Atom pod názvem Atom Shell. Dnes je na Electronu postavena celá řada dalších aplikací.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    dnes 04:11 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 9.0.0 otevřeného emulátoru procesorů a virtualizačního nástroje QEMU (Wikipedie). Přispělo 220 vývojářů. Provedeno bylo více než 2 700 commitů. Přehled úprav a nových vlastností v seznamu změn.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 23:22 | IT novinky

    Evropský parlament dnes přijal směrnici týkající se tzv. práva spotřebitele na opravu. Poslanci ji podpořili 584 hlasy (3 bylo proti a 14 se zdrželo hlasování). Směrnice ujasňuje povinnosti výrobců opravovat zboží a motivovat spotřebitele k tomu, aby si výrobky nechávali opravit a prodloužili tak jejich životnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 16:11 | Nová verze

    Bylo oznámeno (cs) vydání Fedora Linuxu 40. Přehled novinek ve Fedora Workstation 40 a Fedora KDE 40 na stránkách Fedora Magazinu. Současně byl oznámen notebook Slimbook Fedora 2.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 9
    včera 13:44 | Upozornění

    ČTK (Česká tisková kancelář) upozorňuje (X), že na jejím zpravodajském webu České noviny byly dnes dopoledne neznámým útočníkem umístěny dva smyšlené texty, které nepocházejí z její produkce. Jde o text s titulkem „BIS zabránila pokusu o atentát na nově zvoleného slovenského prezidenta Petra Pelligriniho“ a o údajné mimořádné prohlášení ministra Lipavského k témuž. Tyto dezinformace byly útočníky zveřejněny i s příslušnými notifikacemi v mobilní aplikaci Českých novin. ČTK ve svém zpravodajském servisu žádnou informaci v tomto znění nevydala.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 22
    včera 13:33 | Komunita

    Byla založena nadace Open Home Foundation zastřešující více než 240 projektů, standardů, ovladačů a knihoven (Home Assistant, ESPHome, Zigpy, Piper, Improv Wi-Fi, Wyoming, …) pro otevřenou chytrou domácnost s důrazem na soukromí, možnost výběru a udržitelnost.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 13:00 | Nová verze

    Společnost Meta otevírá svůj operační systém Meta Horizon OS pro headsety pro virtuální a rozšířenou realitu. Vedle Meta Quest se bude používat i v připravovaných headsetech od Asusu a Lenova.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 04:33 | IT novinky

    Společnost Espressif (ESP8266, ESP32, …) získala většinový podíl ve společnosti M5Stack, čímž posiluje ekosystém AIoT.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    KDE Plasma 6
     (72%)
     (9%)
     (2%)
     (17%)
    Celkem 707 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek

    Pomočování - co jste jistě netušili

    22.11.2006 21:11 | Přečteno: 2652× | Normální život

    Dnes jsem byl doprovodit svou přítelkyni ke gynekologovi a při čekání v čekárně jsem chvilkami poslouchal, co tam běželo v televizi.

    Běžel tam nějaký zdravotnický program - nějaká MediaPharma, nebo jak se to jmenovalo. Jeden z pořadů byl o pomočování. Mluvil tam nějaký pan Prof. MUDr. J. Dvořáček, CSc. a své povídání uvedl slovy
    „Pomočování je problém, který se nejčastěji vyskytuje ve všech věkových kategoriích“.

    Ten výrok jsem si prostě musel zapsat a podělit se o čerstvě nabytou informaci ze zdravotnického světa ;-)

           

    Hodnocení: 79 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    22.11.2006 21:21 ivitek | skóre: 5 | blog: Z_nudy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomočování - co jste jistě netušili
    Aneb jak říká pan Murphy: "Ať třepeš jak třepeš, poslední kapka jde vždycky do kalhot" :-) Ačkoliv ta formulace daného problému je vskutku zajímavá :-)
    "Jidášku, kamaráde, můžeš mluvit... Hele je tam pro tebe třicetník za kříž..."
    Isah avatar 22.11.2006 21:25 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomočování - co jste jistě netušili

    Je fakt dobré, že Tě to tak pobavilo, když je inkontinence, zjm. u žen po porodu, hodně nepříjemný problém :-(

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    otula avatar 22.11.2006 21:49 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomočování - co jste jistě netušili
    Promiň, mně nepobavilo pomočování, ale ta věta. Kdyby pan profesor řekl, že pomočování je problém všech věkových kategorií, ani bych se nad tím nepozastavil, ale ta věta je prostě kravina. Vzpomněl jsem si ještě na podobně geniální výrok z učebnice biologie na gymnáziu o vzniku života na zemi. Zněla nějak takto: Život na Zemi vznikl tak, že tu buď vznikl, nebo sem byl donesen z vesmíru
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    vencour avatar 22.11.2006 21:59 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomočování - co jste jistě netušili

    Souhlasim s tim, že někteří mají kliku na povedené výroky, že, pane Georgi :-D:-D:-D

    Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
    Isah avatar 22.11.2006 22:02 Isah | skóre: 4 | blog: SF | Matička stověžatá
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomočování - co jste jistě netušili

    Promiň, tak to se omlouvám já Tobě, špatně jsem to pochopila.

    Omnia mea mecum porto. Dubito ergo cogito, cogito ergo sum
    23.11.2006 00:36 trekker.dk | skóre: 72
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomočování - co jste jistě netušili
    Vzpomínám si na výrok exministryně Součkové:

    "Jednání bude o vás informovat jak proběhlo pan premiér. Dovolte abych přenechala informovanost panu premiérovi."
    Quando omni flunkus moritati
    otula avatar 23.11.2006 10:10 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomočování - co jste jistě netušili
    To má určitě nějaký skrytý význam - tak jako vše, co se od našich politiků dozvíme ;-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    22.11.2006 21:53 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomočování - co jste jistě netušili
    Ad Murphy: My se více líbí toto: "Pravděpodobnost, že se něco stane, je nepřímo úměrná tomu, nakolik je žádoucí, aby se tak stalo."
    22.11.2006 22:20 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomočování - co jste jistě netušili
    Coz mi pripomina...
    22.11.2006 21:24 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomočování - co jste jistě netušili
    Ano, mě taky učili na pravdepodobnosti a statistice, že integrál P(x) přes (-∞,∞) je 1. Tedy ať už se cokoli vyskytuje kdekoli, všude se to vyskytuje nejčastěji, totiž vždycky. :-D
    22.11.2006 21:42 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomočování - co jste jistě netušili
    Nebo se tím prostě myslí, že se vyskytuje ve všech věkových kategoriích stejně…
    22.11.2006 22:20 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomočování - co jste jistě netušili
    Tak zrovna tenhle význam v těch slovech musí být zasunutý někde hóódně hluboko. :-D
    22.11.2006 23:30 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomočování - co jste jistě netušili
    Proč? Když jsou všechny hodnoty největší, musejí být všechny stejné.
    23.11.2006 00:13 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomočování - co jste jistě netušili
    Hmm, tam mi hapruje topikalizace. To bych čekal spíš „který se ve všech věkových kategoriích vyskytuje nejčastěji“. Ale možná je to je moje úchylka, že když je „ve všech věkových kategoriích“ rématem, vnímám to ve smyslu „v celku“, a když je tématem, tak ve smyslu „v každé“. Tím spíš mě to ujišťuje v tom, že ta věta je velmi nedobře formulovaná. :-D
    Marek Bernát avatar 22.11.2006 22:31 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomočování - co jste jistě netušili
    A to (-∞,∞) má označovať vek? To sú tí matematici… :-D
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    22.11.2006 23:00 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomočování - co jste jistě netušili
    No co, co, tak prostě ∀ x < 0 platí P(x) = 0 a je to. :-D
    Marek Bernát avatar 23.11.2006 07:24 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomočování - co jste jistě netušili
    Nie je, lebo ako vieme, hominid homo sapiens sapiens zvykne umierať a teda sa dožíva konečného veku. Teda platí aj (∃ K > 0) (∀ x > K) (P(x) = 0). Teda je nutné, aby &int p(x)dx v medziach <0, K> bol 1. Pravdepodobnosť a štatistiku ťa učili, ale asi ťa nenaučili, ako ju používať ;-)
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Marek Bernát avatar 23.11.2006 07:25 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomočování - co jste jistě netušili
    s/p(x)/P(x)/ :-)
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    23.11.2006 07:54 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomočování - co jste jistě netušili
    Já si hlavně vůbec nemyslím, že má smysl tu pravděpodobnost integrovat podle věku. Označíte-li P(x) pravděpodobnost, že jedinec ve věku x trpí inkontinencí, nevidím nejmenší důvod, proč by integrál z P(x) měl být roven jedné. To by platilo leda v případě, kdyby se každý člověk právě jednou za život pomočil a P(x) označovalo hustotu pravděpodobnosti, že k tomu dojde ve věku x.
    23.11.2006 08:19 Milan Horák | skóre: 24 | blog: strange blog | Havlíčkův Brod
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomočování - co jste jistě netušili
    Tihle matematici... ;-)
    Každý dobrý skutek bude po zásluze potrestán. Ale ten pocit ... ;o)
    Marek Bernát avatar 23.11.2006 15:49 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomočování - co jste jistě netušili
    Samozrejme. Ja som nediskutoval význam funkcie P(x), išlo mi len o tie pôvodné integračné medze; sú vtipné samé o sebe :-)
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    23.11.2006 22:15 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomočování - co jste jistě netušili
    Ano, já vím, každý normální Čech místo „(-∞,∞)“ říká „od nevidím do nevidím“… :-D
    Marek Bernát avatar 23.11.2006 23:27 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomočování - co jste jistě netušili
    :-D
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    23.11.2006 13:06 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomočování - co jste jistě netušili
    To ale není v rozporu s mým tvrzením. :-D
    Marek Bernát avatar 23.11.2006 15:51 Marek Bernát | skóre: 17 | blog: Arcadia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomočování - co jste jistě netušili
    No tak inak. P(x) nemusí byť mimo intervalu <0, K> vôbec definovaná. A tam nastáva problém s integráciou cez nekonečný vek :-)
    physics.stackexchange.com -- Q&A stránky o fyzike v štýle StackOverflow.
    Heron avatar 22.11.2006 21:25 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomočování - co jste jistě netušili
    Pan doktor je evidentně politik, co?
    freshmouse avatar 22.11.2006 21:50 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomočování - co jste jistě netušili
    Cha cha, to mi připomnělo jednoho nejmenovaného politika...

    "Pokud by se našla shoda o nové vládě, dovede si představit, že by byla zčásti složena z odborníků." (Novinky)
    22.11.2006 22:27 Lukáš Rýdlo | skóre: 18 | blog: Silný kafe | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomočování - co jste jistě netušili
    Po čerstvém shlédnutí Samotářů dostává ten výrok nové významy :-D. Každopádně ROFL :-D
    θηριον ειμι
    Jiří Poláček avatar 22.11.2006 22:41 Jiří Poláček | skóre: 47 | blog: naopak | Sivice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomočování - co jste jistě netušili
    Mýlím se, nebo doprovází přítel přítelkyni ke gynekologovi tehdy a jen tehdy, je-li přítelkyně těhotná?
    Sudoku omrzelo? Zkuste bobblemaze! | Statistiky jsou jak bikiny. Napoví hodně, všechno ale neukážou.
    Max avatar 22.11.2006 22:56 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomočování - co jste jistě netušili
    Hehe, zajímavá to dedukce a ještě zajímavější může být odpověď :D
    Zdar Max
    Měl jsem sen ... :(
    freshmouse avatar 22.11.2006 23:11 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomočování - co jste jistě netušili
    A pak ještě, když přítelkyně porodí a dítě je černé. :-)
    otula avatar 23.11.2006 05:43 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomočování - co jste jistě netušili
    Ty srandisto, to bych asi dostal infarkt :-D
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Dalibor Smolík avatar 23.11.2006 09:29 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomočování - co jste jistě netušili
    Proč? Dělali jste to přece potmě, ne? Tak přece dítě nemůže být bílé :-)
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    otula avatar 23.11.2006 09:58 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomočování - co jste jistě netušili
    Proboha, to mne nenapadlo, že musím rozsvítit :-o Ale možná při tom svítila žlutá lampa na skříni, takže by to mohl být i ťamánek;-) :-D
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    23.11.2006 13:08 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomočování - co jste jistě netušili
    Tak toby právě mělo být vybledlé kvůli nedostatku pigmentace, ne? :-D
    otula avatar 23.11.2006 13:28 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomočování - co jste jistě netušili
    To už se začíná nějak komplikovat. Asi by měl někdo prakticky vyzkoušet všechny varianty a sepsat o tom studii :-D
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    23.11.2006 13:31 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomočování - co jste jistě netušili
    No, kdyz by se udelal grant na hrazeni nasledku...
    Max avatar 23.11.2006 19:29 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomočování - co jste jistě netušili
    Dvacet kkč za jeden pokus ti nestačí? :D
    Zdar Max
    PS:pokud jsi Slovák, tak beru zpět :)
    Měl jsem sen ... :(
    23.11.2006 20:33 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomočování - co jste jistě netušili
    Nejsem, ale 20 kCZK je na starani o nasledky testu malo. Ony toho nasledky spolykaji vic a postnatalni interrupce je u nas trestna ;-)
    otula avatar 23.11.2006 05:42 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomočování - co jste jistě netušili
    Měla to být pravidelná kontrola po roce a nakonec jí jen předepsal prášky bez vyšetření, že do celého roku ještě chybí měsíc a pojišťovna by to neproplatila, nebo něco v tom smyslu :-o
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    23.11.2006 11:57 Frankie
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomočování - co jste jistě netušili
    No já jsem byl doprovázet i na pravidelné kontroly. Jednou tam byl ještě nejaký chlápek se svou chotí skrze ultrazvuk. Zůstal jsem s ním chvilku v čekárně sám. Paní co pak přišla, hned vycouvala a šla si znovu přečíst, co že je to za čekárnu :) Jinak pokud jde jen o prášky, tak znám více chlapů, co je vyzvedávají a někteří rovnou platí (berte si paragony! nebo vám pojišťovna nic nedá :)
    22.11.2006 23:23 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomočování - co jste jistě netušili
    Záleží i na tom, jak je definované pomočování. Kvantitativně, kvalitativně, sociologicky, psychologicky, z hlediska emočního zatížení, frustrační tolerance...

    A jak je definovaná "každá věková kategorie" Spadá do toho i čas před narozením a po smrti?

    Takových otázek! To by se z toho jeden... jdu...
    23.11.2006 00:00 ..... | skóre: 4 | blog: .
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomočování - co jste jistě netušili

    Ale to je zcela jasné, zřejmé a triviální – autor naznačuje, že problém je natolik vážný, že zacíleno na nejpostiženější skupinu obyvatelstva jsou postiženi všichni, a tedy pouze z jeho pohledu dosud nedostatečně vážené osoby budou nyní váženy více, neboť oni – jako jediní – a to si představte – si umí s daným problémem poraditi, rozlousknouti a z dob temna a pomočování nás vyvésti. Vlastně takový přituzený entuziasmus. Vy kdybyste byli hajzlbába, tak byste přece taky neřekli, že jste hajzlbába, ale front office manager. :-)

    23.11.2006 00:59 Semo | skóre: 45 | blog: Semo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pomočování - co jste jistě netušili
    „Pomočování je problém, který se nejčastěji vyskytuje ve všech věkových kategoriích“

    Vyrok je uplne skvely, pretoze sa da interpretovat 2 sposobmi. Pricom v jednom pripade je absolutne pravdivy. A v druhom je skoro vylucene, aby bol pravdivy.

    1.) „Pomočování je problém, který se nejčastěji vyskytuje ve sjednoceni všech věkových kategoriích.

    Kedze kazdy patri do nejakej vekovej kategorie, tak tranzitivne patri aj do mnoziny vsetkych vekovych kategorii (uplne presne do mnoziny ludi s lubovolnou vekovou kategoriou, ale ani pan doktor urcite nerozpraval o pomocovani kategorii ale ludi). A teda nikto nepatri do niecoho ineho, nez zjednotenia vsetkych vekovych kategorii. A teda vyrok plati (nejcasteji by sa kludne mohlo nahradit slovom "jedine").

    2.) Alebo mal na mysli, to co tu uz bolo spomenute vyssie. A to, ze kazda kategoria sa pomocuje uplne rovnako casto a teda je kazda kategoria najcastejsou. Pravdepodobnost toho javu mi vsak pride velmi mala.
    If you hold a Unix shell up to your ear, you can you hear the C.

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.