abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:00 | IT novinky

    DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.4. 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.4. 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.4. 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    18.4. 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.4. 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    18.4. 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (11%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 566 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník
    Štítky: není přiřazen žádný štítek


    Vložit další komentář
    16.10.2018 15:22 Jana J. | skóre: 4 | blog: Sem_vlozte_jmeno_blogu | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Zdá se, že sedmičky fungují se stejným klíčem nezávisle na jazykové verzi.

    Nějaké kontrolní součty pro image Windows jsem našla tady, můžete si to zkontrolovat, jestli některý nebude sedět na vaše DVD. Případně zkusit ještě jiné zdroje. Kdysi jsem viděla nějakou stránku s checksumy přímo u Microsoftu, ale nedaří se mi ji najít, asi už to zrušili.

    No a na jistotu - pokud vám nevadí strkat tam desítky, tak se stále ještě nechají tak nějak pololegálně (to jest nikdo nekontroluje, jestli jste postižený nebo ne) upgradovat ze sedmiček. A jakmile upgrade proběhne, můžete si od MS stáhnout ISO oficiální trial verze desítek a nainstalovat si ji na čistý počítač. Pokud byl předtím upgradovaný tím microsoftím toolem, měla by se po instalaca automaticky aktivovat...
    16.10.2018 15:24 Jana J. | skóre: 4 | blog: Sem_vlozte_jmeno_blogu | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu

    s/po instalaca/po instalaci/
    s/trial verze/trial verzi/

    Ach jo...

    otula avatar 16.10.2018 15:40 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Nějaké kontrolní součty pro image Windows jsem našla tady, můžete si to zkontrolovat, jestli některý nebude sedět na vaše DVD. Případně zkusit ještě jiné zdroje.
    Dobrý nápad, děkuji. Na odkazovaných stránkách je jiný součet, ale ten stažený odpovídá jednomu ze součtů zde
    $ sha1sum Windows_7_64-bit_Professional_x64.iso 
    0bcfc54019ea175b1ee51f6d2b207a3d14dd2b58  Windows_7_64-bit_Professional_x64.iso
    Desítky tam nepůjdou kvůli ovladačům. Ten notebook už má své roky, a jak známo, na důchodce se všeobecně kašle ;-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    16.10.2018 15:31 Michal
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Ja nakoupil uz nekolik sad Win10Pro + Office 2016 Proffesional Plus za 999 z Kinguin a vsechno probehlo bez problemu. Akorat doklad vypada tak pochybne, ze jsem to radsi do ucetnictvi nedaval ;-)
    16.10.2018 16:34 Ebay
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    A pritom stacilo vyuzit ebay...
    Windows: https://tinyurl.com/y9tmhhm7
    Office: https://tinyurl.com/y7o95n8f
    
    16.10.2018 17:13 pavele
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Nevím jak u Win 7, ale když jsem si hrál s instalací Win 10, tak nebyl problém do anglické verze OS doinstalovat češtinu, systém pak byl komplet počeštěný.
    16.10.2018 17:17 futurolog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Tie cisla funguju na SK aj CZ instalacky, overene...
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 16.10.2018 20:00 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Win 7 tu možnost ještě neměli.
    16.10.2018 20:40 futurolog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    ale mali a - ultimate verzia oficialne a ostatne verzie sa tiez dali neoficialne zmenit...
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 17.10.2018 00:03 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Tak neoficiálně to šlo už i u Vist. U 7 to šlo až od SP1 a krom ultimate i u enterprise, ostatní neoficiálně.
    17.10.2018 17:37 mln
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Alebo piratebay :)
    16.10.2018 17:34 jmeno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Na aukru se da sehnat totez za 80 Kc. S odkazem na ceske Windows jako bonus :-)
    16.10.2018 18:31 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Mě se to z těchhle zdrojů nikdy moc nezdálo, to může být černota, nebo je tam aspoň příliš velká šance, že bude.

    Ale už jsem taky kupoval second-hand Windows 7 (pro aktivaci Windows 10...). Ale bral jsem to z bazaru (Růžovka...), kterej k tomu dodává originál štítek odlepenej z nějaký likvidovaný OEM sestavy. Takže člověk jakž-takž ví, že nedal vydělat úplnýmu podvodníkovi. Stálo to 600, takže víc, ale zase to není až tak rozdíl proti těm nabídkám, kdy dostane člověk jenom klíč elektronicky a čert ví...
    19.10.2018 08:13 M.
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Tak ona je to "černota" i přímo od MS, nebo si myslíte, že MS má vše ťip-ťop?
    19.10.2018 15:04 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    wut
    16.10.2018 18:11 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Kristepane. Kupčení s MS shitwarem. Už to ábíčko fakt někdo vypněte...
    Salamek avatar 18.10.2018 00:59 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    +1
    Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
    Grunt avatar 16.10.2018 18:17 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Přílohy:
    Microsoft WfW 3.11 v plné jazykové mutaci zde. Nejlepší okna v historii. Potřeuješ akorát 12ks disket a IBM kompatibilní PC. Mrkej na to. Ta čistá plocha, té zabrané paměti a Solitare na tom běží jako z praku. Že si to ty tak se slevou ti je na ty floppiny natahám a pošlu, chceš?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    otula avatar 16.10.2018 19:59 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    A to možná ani neznáš Workplace Shell for Windows 3.11. Ten jsem si kdysi na WfW nainstaloval a najednou se ze systému s jedním oknem stal systém s opravdovou pracovní plochou. Byl to program přímo od IBM, kterým se zřejmě snažili propagovat OS/2, i když tím spíš udrželi uživatele u Windows, protože se to najednou dalo používat :-)

    Ale úplně nejlepší systém, jaký jsem kdy viděl, byla taktéž propagační verze, tentokrát ale QNX. Na jedné jediné disketě byl live systém s grafickým prostředím, balíkem ukázkových aplikací (i ten Solitaire tam byl ;-) ) a na 486 DX to valilo neuvěřitelně rychle s okamžitými odezvami. Když jsem to viděl v porovnání s uplouženými Windows, tak jsem naprosto nechápal.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Grunt avatar 16.10.2018 20:03 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Och, och. Stále jde sosnout. Nech mi někdo vysvětlí z jakého důvodu se snaží Microsoft imitovat cokoliv od Applu když by naprosto bohatě stačilo když by se podívali zpátky na svoje starší produkty…
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    otula avatar 16.10.2018 21:27 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Nejsem si jistý, na co narážíš. Ale když se vrátím k tomu WP Shellu, tak mě mrzí, že s OS/2 IBM neprorazilo, protože ho MS převálcoval tím, že všechny nechal, aby si nakradli Windows.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Grunt avatar 16.10.2018 21:43 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Příloha:
    Narážím na to že když to jde stáhnout, tak to jde nainstalovat a když to jde nainstalovat…už mi to tu dávno běží, ale teda ten styl původních Win3.11 se mi líbil víc.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    otula avatar 17.10.2018 07:26 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Tak ono je to někdy lepší, než když něco stáhnu, zvyknu si na to, po čase to potřebuje znovu zkompilovat, ale už to nejde a pak to umře úplně, protože autor projektu už má jiné zájmy a nechce se mu to udržovat. :)

    Ten styl původních WfW se ale nedal vůbec používat :-D Bylo to pro mě utrpení, dokud jsem nenašel právě ten WP Shell…
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    k3dAR avatar 17.10.2018 16:54 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    v dobach W3.x sem nastesti v praci pouzival OS/2 2.x ;-)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    otula avatar 17.10.2018 21:34 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Tak to jsem mohl jen závidět. Přál jsem si mít na stole nejlépe verzi 4, nebo alespoň Warp (3). Jenže to stálo kolem 10.000 korun, což byla celá výplata, pirátská kopie sehnat nešla, zatímco Windows se daly sehnat bez problémů i v serverovém vydání (a tehdy to bylo "normální", že všechen software byl "zadarmo", za legalizaci software se začalo bojovat až ve chvíli, kdy se všichni naučili používat Windows a všichni tvůrci SW psali pro Windows).
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    k3dAR avatar 17.10.2018 22:06 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    v 2.x sem pak presel na Warp a pak Merlina (4) ten byl v podstate uz dokonalej :)
    jinak ja to mel v praci, OS/2 2.x bezela na serverech(IBM) i na ~250 stanicih(IBM), stanice presli na Warp, pak zacal tlacit Microsoft a preslo se na W95 na stanicich a musim rict ze z obcasne tak 1x/tyden navstevy stanice kvuli nejake drobnosti se behalo cele dny k W95 protoze to PORAD padalo, museli se prijmout dalsi 2 admini, bylo to desne pomale, uzivatele z toho byli na prasky, proste "dobrej" krok...
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    otula avatar 17.10.2018 23:12 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Jo, W95 byl masakr, naštěstí se mi brzy dostala do rukou instalačka WinNT, což byl oproti tomu balzám na duši :)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    otula avatar 17.10.2018 21:46 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Zkusil jsem teď jen tak ze zvědavosti hledat a našel jsem, že nějaká společnost Arca Noae udržuje OS/2 naživu pod názvem ArcaOS. Ale při ceně, kterou za něj chtějí, pochybuji, že to někdo nasadí v praxi.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    k3dAR avatar 17.10.2018 22:08 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    jj, o tom vim, ale to sem nikdy pod rukama nemel... btw: personal verze stoji polovinu :-)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    k3dAR avatar 17.10.2018 22:11 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    a ted sem narazil na http://www.osfree.org, ale za 10let se jeste nedostali k gui :-)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    otula avatar 17.10.2018 23:16 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    I tak je to v dnešní době příliš...
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    xkucf03 avatar 17.10.2018 23:20 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Proprietární software?

    Každý proprietární software je drahý. Tolerovat se to dá snad leda u uměleckých děl jako jsou Jazz Jackrabbit, Titus The Fox nebo Prince of Persia, které si člověk pustí uzavřené v Dosboxu případně ve Wine.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    otula avatar 18.10.2018 08:08 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proprietární software?
    Je i není. Někdo ho musí napsat a udržovat, a ne všichni programátoři mohou být živi z podpory (nemyslím sociální, ale znalostní :-) ). Kdo by si platil support třeba k Total Commanderu? Přičemž licence, co jsme k němu do práce nakoupili někdy přes 20 lety, pořád fungují. A program za pětistovku, který denně užíváš a máš na něj doživotní update, mi drahý rozhodně nepřijde :)

    Ale chtít několik tisíc za operační systém, jehož reálné nasazení je prakticky nereálné, spíš se dá očekávat, že si ho jen pár nadšenců z nostalgie vyzkouší, přičemž ani nemají jistotu, že to na jejich HW poběží, to mi přijde opravdu přehnané. Tam bych spíš viděl jako obchodní model dodávku na míru včetně podpory pro firmy s tím, že by jim k tomu byli schopni zajistit veškerý potřebný software a ovladače. Ale k domácímu použití by to mělo být zdarma nebo za pár dolarů. Vždyť na obchodním modelu, že se to nedá vyzkoušet, pohořelo už před lety IBM, a to v době, kdy měli šanci převálcovat trh pro osobní počítače (tedy vlastně pro své počítače IBM PC).
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Fluttershy, yay! avatar 18.10.2018 10:07 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proprietární software?
    Je i není. Někdo ho musí napsat a udržovat, a ne všichni programátoři mohou být živi z podpory (nemyslím sociální, ale znalostní :-) ).

    Nechť všichni nejen programátoři jsou schopni fungovat na nějaké formě nepodmíněného základní příjmu.

    Třeba proto, že obchodní modely proprietárního softwaru pro různě hendikepované, kdy těžké prachy tečou přes pojišťovnu, jsou brutálně neetické, potažmo nějaký rant ohledně softwaru pro výzkum mimo informatiku a příbuzné obory jsem tu už někde psal.

    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    18.10.2018 15:08 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proprietární software?
    Nepodmineny zakladni prijem mi teda, ve vsi ucte, prinejlepsim prijde jako noop v dlouhodobejsim meritku, v kratkodobejsim spis jako akcelerator dekadentniho rozkladu nejakych tradicnich hodnot, tj. rychleji k civilizaci, ktera zapomene svoje koreny a prvoplanovite na vlne moderniho pokroku, pod iluzi zbytecnosti prace, se pozene k rychlejsimu konci. Nemyslim si, ze jsme tak daleko, abychom mohli vsem plosne rict, ze se nemusi snazit o preziti, nebo kvalitu zivota ostatnich, *a zaroven* maji pravo hlasovat o tom, jak to bude vypadat dal, i kdyz sami ruku k dilu naprosto nijak neprilozi. Takovy ten efekt chytrych kibicu s pravem do toho kecat, ale nulovym pocitem odpovednosti. V tuhle chvili jsem osobne za podmineny zakladni prijem vymenou za volebni pravo, lepsi napad nemam, kterym bych to tu cele nezboural (a to si jeste ani timhle nejsem jisty).
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    18.10.2018 15:15 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proprietární software?
    Kdyby slo vyjadrit uzitecnost opensource vyvojare bez toho, aby mu musel nekdo zaplatit, kdyz ten jeho produkt realne lidi pouzivaji, volebni pravo si zaslouzi i v pripade toho myho podminenyho zakladniho prijmu, vcelku samozrejme. Otazka je, jak nastavit tenhle ohodnocovaci mechanismus. Nastavovat mechanismy nemam rad, protoze se postupnym amendovanim daji zmrsit; kde je nejaky text pravidel, bude se patchovat hlavne do plusu v poctu znaku... jak to udelat jinak?
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    Fluttershy, yay! avatar 18.10.2018 16:34 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Proprietární software?
    Takže vytvoříš paralelní ekonomiku založenou na reputaci.
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    19.10.2018 00:03 PetebLazar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu

    Z nostalgie (po čtvrtstoletí od prvního setkání s Warpem) jsem si tu personální edici Arca OS nedávno pořídil, v ceně licence je i "DOS" a "Win3.1" subsystém. https://www.monitos.cz/tmp/VB_OS_Arca.png

    Nahoře někdo psal o nasazení, v případě OS/2 asi nejde o to kdo to nasadí, ale o tom kdo to již nasadil. Většina jejich zákazníků se rekrutuje z žebříčku Fortune 500. Dodnes jim na tom běží řada klíčových věcí. Nezřídka v rámci řízení technologií, takže virtualizace (s emulací zajišťující postarší kompatibilní HW nemusí být řešením). Proto jeden z prvních cílů bylo zajistit běh na moderním HW. Asi nejzajímavější je, že k tomu od IBM nezískali zdrojové kódy, ale patchuji přímo binárky (dekódují co daná část vykonává a vytvoří modifikaci umožnující požadovanou funkcionalitu/kompatibilitu).

    Spoustu zajímavostí k tomuto projektu zaznělo v rozhovoru s jedním z tvůrců Arca OS s B.Lunduke. https://www.youtube.com/watch?v=8oXKMZ56R2o&t=160s

    otula avatar 19.10.2018 08:13 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    v případě OS/2 asi nejde o to kdo to nasadí, ale o tom kdo to již nasadil
    No jo, takhle jsem nad tím nepřemýšlel. Na druhou stranu mi přijde šílené, aby zrovna takové bohaté firmy stavěly na dávno mrtvém řešení, které je problém rozšiřovat či upravovat a samotná funkčnost je závislá na software, který je funkční jen díky tomu, že někdo patchuje binárky. No ale zjevně se jim daří, tak proč ne.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    19.10.2018 10:20 sigma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Tak ono nemusí jít o nějaké core systémy, na kterých by se stavělo, ale třeba technologická zařízení pro měření / řízení, ve kterých je historicky akumulováno velké doménové know-how, lidé s jeho znalostí už jsou obtížně k dispozici, a modernizace takového systému úplně od nuly by byla rizikový a drahý podnik. V takových případech se vyplatí udržovat to na podobném řešení. Viděl jsem takového systémy vzniklé v dobách Windows NT4, založené na DCOM a podobně, a pořád je nejsnazší tyhle hrůzy portovat dál na nové Windows. Překvapilo by vás možná, jak důležité systém na jakých místech takhle běží (energetika, process control). V případě OS2 tu možnost nativně nemáte, a tam vzniká prostor pro firmy co vám umožní provozovat to na moderním HW, když vám dojdou zásoby legacy HW. Na elektrárnách jsou k vidění systémy se Solaris 2.5 na HW z roku třeba 98.
    otula avatar 19.10.2018 21:49 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    To je otázka, jestli se to vyplatí udržovat ne pouze dočasně. Samozřejmě, může to být výhodné a může to vydržet napořád, ale asi bych se v pozici osoby zodpovědné za systém snažil souběžně připravit řešení postavené na něčem udržovaném.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    19.10.2018 22:13 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    A to je co, kdyz se bavime o dobe podpory pres 20 let? Kdyby to mebyl problem kazdeho pul roku prepsat do jeste hipstercejsi verze javascriptu, tak by asi neresili, ze maji desitky let vyhnile veci. A co, kde, obzvlast v open svete, je podporovane tak dlouho? Ktera peogramovaci platforma je tak vecna, ze staci vicemene posouvat verze kompilatoru/interpreteru a standardnich knihoven bez toho, aby se neco vyrazne muselo predelat? Budme slabi, zacneme na delce podpory 15 let. Uz ted rikam, ze mne takova udrzitelna technologie nenapada. Vsechno za 15 let exploduje a bude jinak...
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    19.10.2018 23:42 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Linux kernel?
    19.10.2018 23:43 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    resp. userspace ABI

    driveru apod. se to rozhodne netyka
    Josef Kufner avatar 20.10.2018 11:15 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Pokud si můžeš dovolit kompilovat proti novějším knihovnám, tak 15 let není problém. Spousty knihoven se nijak výrazně nemění. Vem si, že třeba SQLite 3 je 14 let staré. O knihovnách jako ncurses nebo libc ani netřeba mluvit.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    20.10.2018 12:59 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    SQLite má extra dobré code practices, testovací infrastrukturu atd, do ncurses nikdo asi nic moc přidávat nechce a libc je libc. IMHO tyhle tři jsou spíše výjimky.
    20.10.2018 12:31 PetebLazar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    U těch řídících/obslužných věcí není v průběhu času zase tak výrazný tlak na rozvoj funkčnosti, schopnosti obsluhovaného zařízení se v čase zase tak moc nemění. Například diagnostické přístroje (v cenách řádově x00000US$) mají obslužné programy typicky postavené na v době vzniku zavedených technologiích(OS). Například přístroj nově uvedený na trh v roce 2008 bude mít patrně obslužné řešení ještě na XP (akceptace nových OS je v tomto segmentu pomalejší). Proto přístroj s morální/fyzickou životností 10let+ tak v provozu typicky přežije dobu podpory použitého OS. Výrobce přístroje sice během několika let nabídne i novou verzi SW podporující novější OS, ale při cenách update v řádu x0000US$ může být jednodušší v případě skonu původního obslužného PC nasadit nové PC na stejné platformě(OS/APL). Pořízení update obslužného SW blízko konce životnosti přístroje pak je čistým prodělkem.
    Grunt avatar 20.10.2018 13:01 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Já mám na starosti hydraulický lis a ten má panel na kterém bootouje Windows 98, každé nastartování kontroluje scandisk a z boku to má slot na 3½″ diskety. A že exsitují v provozu mašiny právě s Win3.11 či dokonce DOSem jsem slyšel příběhy…
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    20.10.2018 13:46 sigma
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Pokud je to opakovaně vyráběný přístroj, tak je ten update alespoň možný (i když nesmyslně drahý), nebo je možné takový přístroj nahradit novějším. Jsou ale případy v zásadě unikátních systémů, vytvořených specificky pro danou aplikaci (obsahující např. technologické výpočty a modely se stovkami proměnných), které jen tak nenahradíte i když náhodou máte jejich zdrojáky. Zvlášť pokud tam jsou návaznosti na několik dalších obskurních systémů, je to distribuovaná aplikace na více uzlech, návaznost na speciální fyzický HW a podobně.

    Otázka, co má dobu podpory 20+ let, je na místě. Navíc je třeba si uvědomit, že tyto systémy začaly vznikat před více než 20 lety, a to byla poněkud jiná situace. Tehdy volba třeba Pascal/Delphi na Windows NT nebyla zas tak špatná - důkazem toho je, že to lze bez zásadních úprav vč. GUI provozovat na Windows 10 s výhledem na dalších min. 10 let. Systémy na Solaris 2.5 s Motif GUI by asi taky byly upgradovatelné. Ale i takový update je se všemi souvislostmi poměrně drahá zábava, a dělá se po 20 letech na dalších snad 20+ let.

    Na čem byste to postavili dnes, aby to bylo možné každých 10 let snadno převést na aktuální HW a SW s minimálními náklady (tj. aktuální OS + rebuild aktuálním kompilátorem proti aktuálním knihovnám). Jaké knihovny a GUI toolkit si mám vybrat s výhledem na dalších 40 let? Is Java the new Cobol?
    20.10.2018 16:35 PetebLazar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Nikdy jsem nebyl programátorem, ale ze Windows světa asi stačí zmínit postupný vývoj API (množné číslo) přístupu aplikací do DB.

    Osobně WinXP považuji za takovou "latinu"(mrtvý jazyk) světa PC (dostatečně schopné a již se nevyvíjící). Je u nich vlastně vyřešeno to přetečení čítače událostí (49dni?)?
    20.10.2018 17:13 Jana J. | skóre: 4 | blog: Sem_vlozte_jmeno_blogu | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Je u nich vlastně vyřešeno to přetečení čítače událostí (49dni?)?
    To si pletete s Windows 95, ne? :-)
    20.10.2018 17:32 Jana J. | skóre: 4 | blog: Sem_vlozte_jmeno_blogu | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Příloha:
    PS: jinak je ve Windows ještě funkce GetTickCount, která skutečně přeteče po 49 dnech a je přítomná i v současných verzích Windows. Ovšem u té se v dokumentaci výslovně uvádí, že je nutné sledovat přetečení - a uvádělo se to i minimálně v české referenční příručce z roku 1997, kterou mám v knihovničce (viz příloha).
    20.10.2018 18:19 Peteb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Tak asi šlo o opravdu 95tky, 3.11tky tím snad netrpěly. Za těch 20+ let se holt ty verze (jejich chování) dost rozostřují.
    21.10.2018 01:24 Jana J. | skóre: 4 | blog: Sem_vlozte_jmeno_blogu | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Podle mě tím WfW trpěly taky, jen tehdy nikdo neměl potřebu tenhle typ Windows provozovat tak dlouho bez restartu. Ono i u těch pětadevadesátek se na to přišlo až nějaké dva tři roky po vydání. :-)
    21.10.2018 13:28 PetebLazar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Není to funkce, která se objevila až ve Windows 2000, v takovém případě by na ni Win 3.11 asi neměly trpět? Mám právě pocit, že nám Win 3.11 WfW bežely i déle. https://docs.microsoft.com/en-us/windows/desktop/api/sysinfoapi/nf-sysinfoapi-gettickcount
    21.10.2018 13:35 Jana J. | skóre: 4 | blog: Sem_vlozte_jmeno_blogu | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Ta funkce samozřejmě na šestnáctibitovém WinAPI nejspíš nebyla, sice šly nějaké knihovny pro Win32 doinstalovat, takže s omezeními pak bylo možné provozovat i nějaké programy pro NT, ale moc se to nepoužívalo. Mám pocit, že u nás to vyžadoval snad nějaký program pro GIS...

    Já měla na mysli spíš obecně padání počítače po uplynutí nějaké doby. I v těch Win95 to podle mě bylo nějakou jinou interní funkcí. Ale pokud vám WfW jely bez restartu déle, asi ten problém opravdu neměly.

    Nicméně funkce GetTickTount se neobjevila ve Windows 2000. Fakt ne. Jak jsem psala, mám ji i v referenční příručce k Win32API z roku 1997. Leda by mělo nakladatelství Unis Publishing k dispozici stroj času... :-)
    21.10.2018 14:13 PetebLazar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    To zní reálně (asi šlo o Win32s). Pokud PRE/ČEZ dovolí, tak za padesát dní uvidíme. ;-) http://www.monitos.cz/tmp/spusteni_win311.png
    21.10.2018 14:55 Jana J. | skóre: 4 | blog: Sem_vlozte_jmeno_blogu | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Jo, to bylo ono.
    19.12.2018 16:00 PetebLazar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu

    Takže Win 3.1 těch 49,7 dní běhu překonaly.

    https://www.monitos.cz/tmp/win31_53_days.png
    kotyz avatar 25.10.2018 21:07 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    my na benzince mame win 2000 a na tom winkasu ktera bude este mozna z konce 90. let a pak naky uzasny dosovy ucto se kterym nikdo neumi, takze kdyz je treba zmenit ceny tak se musi sehnat ten jeden clovek co vi jak...

    onehda sem to restartoval a prestalo to cely fungovat :-D tak se zavrelo skoro o hodku driv.
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 25.10.2018 21:04 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    vim ze os/2 pokracovalo dal jako ecom station, naka firma to dal vyvijela aby to jelo na modernejsim hw. ale uz dlouho o tom nebylo slyset. arca os se to jmenuje ted nebo to uz dela nekdo jinej?
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    xvasek avatar 16.10.2018 20:09 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    QNX jsem měl v infotaimentu Toyoty a je to pěkný lenoch.
    otula avatar 16.10.2018 21:23 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Ale ta disketová verze byla opravdu velice rychlá. No, ale ono bylo rychlé na prehistorických strojích i KDE 1 či Windows NT 4...
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    17.10.2018 18:07 xixao
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    QNX z diskety bylo neskutečně rychlý, koukali jsme na to jak vlaštovky. KDE 1.x jelo docela použitelně, NT4 jely, ale chtělo to už trošku rozumnější comp ;-)
    kotyz avatar 25.10.2018 21:10 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    jo to mam jeste nekde v supliku. qnx na diskete a pak jeste na cd. a taky beos, aros, os/2, ecom station, syllable a plno dalsich exotu. sem to driv aktivne sbiral. takova ztrata casu...
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    otula avatar 26.10.2018 17:50 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Nic si z toho nedělej :) Určitě nejsi jediný, kdo ztratil spoustu času věcmi, které byly z dnešního pohledu k ničemu. Když jsem kdysi spočítal, kolik peněz jsem vyházel za Computery a Chipy (časopisy), přičemž v nich vlastně nebylo skoro nic zajímavého, tak jsem se jen chytal za hlavu :-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Fluttershy, yay! avatar 26.10.2018 17:55 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    S odstupem času ty časopisy mají historickou hodnotu – kvůli rekonstrukci dobové techniky nebo názorů (jak bylo co vnímáno).
    🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
    otula avatar 26.10.2018 21:24 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    :-) A sakra, to byla další chyba, že jsem je všechny nacpal do kontejneru :-D
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Grunt avatar 26.10.2018 18:22 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    kolik peněz jsem vyházel za Computery a Chipy (časopisy)
    Nevím co Comupter ale CHIP býval dobrý časopis. To rozhodně na svou dobu ztráta času nebyla. Nezapomeň že k tomu taky bylo spousta softwaru (což se v dobách kdy jsem měl maximálně modem a tatu jsem posílal tahat 30MiB patch na Quake3 do práce hodilo) na CD. Ale prostě se s tím nic nedá dělat, pak to začalo jít silně z kopce a ztráta času to být začala (neřeknu přesný rok, možná tak 2004-2008). Existuje vůbec ještě dneska? Já ho měl z půjčovny měsíc co měsíc a rozhodně nelituju. Jmenuj dneska jeden podobný časák, kvůli kterému vůbec stojí za to zajít si do půjčovny nebo se vůbec otravovat s předplatným.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    otula avatar 26.10.2018 21:33 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Jo, napsals to pěkně, vcelku s tím souhlasím. Slušný časopis byl polský Linux+, který vycházel v českém vydání. Akorát, že jim to moc dlouho nevydrželo a jak rychle se na našem trhu objevili, tak rychle z něj zmizeli. Dnes už ani netuším, co vychází, už mnoho let žádný časopis nekupuji (pouze „odebírám“ zdarma 2 časopisy o bydlení, venkově a zahradě, které dostávám od doby, co jsem jim poskytnul jednu fotku - často jsou tam docela fajn články).
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    kotyz avatar 28.10.2018 23:09 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    to byl takovej ten tenkej casak u kteryho bylo 5 cd s instalaci naky distribuce, ne? mam jedno cislo s free bsd a jedno s mandrake 10. bud to byl linux+ nebo linux extra. v trafice sem to objevil nahodou a pak to zase rychle zmizelo jakoby to nikdy ani nebylo.
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    otula avatar 29.10.2018 20:08 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Úplně tenký nebyl. Rozhodně byl obsáhlejší, než Computer, ale štíhlejší, než Chip. Ovšem po obsahové stránce se dal přečíst téměř celý (na rozdíl od toho Chipu). V Polsku to pak ještě vycházelo, ale i tam to umřelo
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    kotyz avatar 28.10.2018 23:07 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    existuje furt a muzes si nechat poslat ukazkovy cislo zadara. a pak te furt spamujou s nabidkama predplatnyho. ale nema to smysl, nic moc zajimavyho/uzitecnyho v tom neni a ty plny verze sw na tom dvd to je samej crapware jako cistice a optimalizatory na win, zbytecny a nezajimavy aplikace. pak tam maj nakyho avasta/avg v chip edici, kdy musis kazdej mesic zadavat novej klic z casaku. uz mam to free ukazkovy cislo cca pul roku a jeste sem ho necet a asi ani nebudu. computer taky furt existuje, ale tam to bude stejny, ne-li horsi. uz pred deseti lety nemelo smysl ho kupovat, protoze tam byly veci ktery si clovek precet na netu uz mesic pred vydanim a verze programu tam byly i o dve verze zastaraly proti tomu co bylo na homepage jejich autoru. smysl to melo v ty dobe kdyz mel clovek doma akorat dialup pripojeni a nemel na cem palit cd. ted si to precte a stahne z netu driv nez to dany cislo casaku vyjde. tam navic muze pouzit adblock, takze se ty weby daji cist, ale na papire je to tou reklamou prolezly skrz na skrz a neudelas nic...
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Grunt avatar 29.10.2018 20:15 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    ale na papire je to tou reklamou prolezly skrz na skrz a neudelas nic...
    Jo, jo. To je vyloženě hnus. Ale tohle tak nebývalo.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kotyz avatar 29.10.2018 23:52 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    klesaj prodeje tak musi davat vic reklamy aby jim to aspon trochu sypalo...
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 28.10.2018 22:58 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    jo, computer sem si kupoval par let, zabiraj mi stary cisla celou polici ve skrini. myslim ze to je tak od 2002 do 2006. obcas prolozeny chipem a gamestarem. ty byly drazsi tak sem je kupoval jen obcas kvuli cd priloze, kdyz tam byl treba mandrake 8 a 9 nebo samply a smycky ktery sem pak pouzival k vyrobe muziky v acidu (jeste ty stary verze 3 a 4 nez to koupilo sony a na widlich 98). ty mandraky z chipu se mi nepovedlo nikdy uspesne nainstalovat, prvni verze co mi fungovala byla az desitka a ta byla na 5 cd v nakym linux+ magazinu. a po verzich 2005 a 2006 sem od toho utek a rpm distra si zakazal.
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 25.10.2018 20:58 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    ja mel na 386 na win 3.11 nahozenou calmiru xp, plocha, panel a ikonky jako v xp. vlastne porad mam, ale peknejch par let sem ji nezapinal a mozna uz by ani nenabehla.

    Calmira

    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    otula avatar 26.10.2018 17:46 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Tak to jsem nikdy nepotkal. Vzhledem k tomu, že jsem v té době používal WinNT4, už jsem ani po podobných věcech nepátral.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Grunt avatar 26.10.2018 18:24 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Ty vole, kotyz číslo 5 žije.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    xvasek avatar 16.10.2018 20:04 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Dívám se na ty screenshoty a ... líbí se mi to. Takový čistý, moderní design, žádné omalovánky, fonty čitelné a nerozplizlé. (Jakože fakt, bez ironie.)
    Grunt avatar 16.10.2018 20:14 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    žádné omalovánky
    16 barev a ty ikony vypadají lepší tak jak moderní TrueColor. Nabootované je to hned i když DosBox zkrouhnu na úroveň 66Mhz i468DX a když to sletí tak se to jednoduše roztapetuje po celé obrazovce a nezačne to bootovat jakési poradce a mudrce a pány sponky. Ideální. Možná budou existovat i nějaké staré office pro 3.11.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    16.10.2018 20:52 Jana J. | skóre: 4 | blog: Sem_vlozte_jmeno_blogu | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Doporučuju spíš Lotus AmiPro.

    A jako tabulkový procesor Lotus 123...:-)
    Grunt avatar 16.10.2018 21:18 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Za propagaci vlastní značky (a produktů) se uděluje na striktnějších fórech BAN. To jen tak pro pořádek ;-)

    Ale když jsme u toho. Neměl Novell taky kdysi svůj operační systém?

    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    16.10.2018 22:04 Jana J. | skóre: 4 | blog: Sem_vlozte_jmeno_blogu | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    S tou vlastní značkou jsem to nějak nepochopila, pokud jsem někdy vlastnila Lotus, nikdo mi o tom neřekl.

    Každopádně v době WfW byl MS Office ještě v kojeneckém období. Z téhle doby si pamatuju MS Word/Excel tuším ve verzi 2.0, ale za moc to nestálo. Na Windows kralovaly aplikace Lotusu a v DOSu WordPerfect (u nás samozřejmě T602), alespoň pokud mi složí paměť. Lotus pak koupilo IBM a nějak šel do kytek...

    Novell? No systém měl, ale ne pro desktop. A o hodně později mu patřilo SUSE (nebo jak tehdy ta velká a malá písmenka byla)
    Grunt avatar 16.10.2018 22:07 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Ok možná si to pletu. Vyskytují se tu lidi co dělají/dělali v Novellu.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    16.10.2018 22:10 Jana J. | skóre: 4 | blog: Sem_vlozte_jmeno_blogu | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Tak to já ne, v první půlce devadesátých let jsem dělala na úřadě a od druhé půlky devadesátek jsem OSVČ.

    A Lotus, pokud vím, neměl s Novellem nic společného.
    Grunt avatar 17.10.2018 17:11 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Ho, ho - IBM. Já myslel že je to produkt Novellu. Tak i to si pletu.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    19.10.2018 00:57 PetebLazar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    IBM mělo úspěšný Lotus Notes/Domino (groupware), Lotus si patrně vypůjčili z převzatého kanc.produktů. WordPerfect koupil časem Novell a jeho groupwarem byl snad GroupWise.
    19.10.2018 08:37 Jana J. | skóre: 4 | blog: Sem_vlozte_jmeno_blogu | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Lotus dělal groupware ještě před tím, než ho koupilo IBM. V podstatě to byla hlavní část akvizice, kancelářské produkty se s tím spíš jen svezly.
    xvasek avatar 16.10.2018 23:09 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Já s Novellem (teda NetWare) dělal. Byl to v podstatě jenom fileserver a něco jako AD server. Nemělo to GUI a v podstatě ani moc CLI. Daly se do toho myslím nějak instalovat i něco jako aplikace, ale byly to spíš moduly - např. FTP server atd.

    Dobré na Novellu bylo, že to bylo brutálně stabilní a v té době těch devadesátých let to umělo dosahovat tisícovek dní uptime při plné zátěži. Samozřejmě to bylo dáno tím, že to v podstatě nedělalo nic než fileserver.

    Z dob Novellu se traduje ta historka, jak smutný admin bloudí s diskem v ruce po chodbách a zákoutích ústavu, aby disk přidal do serveru. Problém je v tom, že server sice stále spolehlivě odpovídá na všechny síťové požadavky, ale po těch letech už nikdo neví, kde vlastně fyzicky leží.

    Jinak (pro zajímavost) ještě existoval Novell DOS. Byl podstatně lepší, než MS DOS, uměl třeba task switching a ve vyšších verzích myslím i preemptivní multitasking. Něco jako OS/2 vs Windows.
    randy avatar 17.10.2018 08:55 randy | skóre: 21 | Hviezdoslavov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Kolegovci zas spominali, ze u zakaznika sa robili cistky v kabelazi a jeden neznamy kabel, ktory siel niekam cez stenu, odstrihli a cely netware im zomrel :D Tak zacali hladat server a nikde ho nenasli. Az neskor zistili, ze odstrihnuty kabel viedol do zamurovanej miestnosti, kde si dlhe roky spokojne hucal netware server :)
    R>
    17.10.2018 12:34 Jana J. | skóre: 4 | blog: Sem_vlozte_jmeno_blogu | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Hmm, tohle jsem už taky slyšela vícekrát z různých zdrojů. Podle mě to je městská legenda, možná s reálným základem, ale že by tolik firem zazdilo místnost s NetWarovým serverem, se mi moc nezdá... :-)
    19.10.2018 00:45 PetebLazar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Nešlo snad údajně o zazděnou místnost, ale o přistavenou skřín ke dveřím kumbálu se serverem s asi šest+ let bežícím Netware 2.x(286). Poprvé jsem tuto zajímavost zaslechl na semináři k Y2K pořádaným v roce 1999 Novellem. Těžko sice věřit, že by tehdejší UPS vydržely v kondici takovou dobu (pro případný výpadek), ale sám jsem již tehdy měl na kontě běh s více jak 2,5 lety Netware 3.1 bez restartu a později se účastnil přerušení pokusu o ještě delší record, když jsme nesebrali odvahu přenést běžící server (Netware 4.1) spolu se zapnutou UPS. ;-) Takže mi to zase tak nereálné tehdy nepřislo.
    19.10.2018 00:51 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Docela se tesim, az nastoupi Live Patching ve vetsim a bude snadneji pouzitelny... to se o tom snad bude dat premyslet znova. Ted si neumim predstavit, kde by mi nevadilo neaktualizovat - snad vsechno s Linuxem, o co se staram, je v nejaky siti s necim dalsim, nic neni uplne oddeleny ostrov.
    --- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
    19.10.2018 01:10 PetebLazar
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Vzhledem k tomu, že TCP/IP se stal výchozím protokolem Novell Netware snad až od 4.11 IntranetWare (1996) a do té doby jelo v rámci LAN vše typicky na IPX/SPX tak asi nějaká síťová kontaminace moc nehrozila. Samozřejmě sdílené soubory byly vystaveny běžným PC virům. Z doby nasazování NDS nám zástupci Novellu vyprávěli historku (asi jako důkaz schopností/škálovatelnosti této technologie), kdy spuštěné mapování sítě v rámci NDS opustilo interní síť společnosti a pokračovalo v tehdy známém Internetu. Zastaveno bylo ve chvíli, kdy se jim ozvali správci nějakých vojenských serverů co že to tam u nich tropí za věci. Holt doba kdy jediné IP adresy byly ty veřejné/statické a slovo firewall asi bylo zatím jen ve slovníku hasičů.
    AsciiWolf avatar 16.10.2018 22:16 AsciiWolf | skóre: 40 | blog: Blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Windows NT 3.51 znáš? GUI z Windows 3.11, nicméně kvalitou a stabilitou byl ten systém na úplně jiném levelu, než 3.11. Zde je ke stažení, bohužel pouze v anglické jazykové mutaci.
    xvasek avatar 16.10.2018 23:12 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Toto musel napsat člověk, který s tím nedělal déle, než půl hodiny. V podstatě jsme od toho po rebootu odpojovali klávesnice a myši, aby příliš prudký pohyb kurzorem nezpůsobil modrou smrt. 3.1 byly mnohem mnohem stabilnější.
    16.10.2018 23:21 Jana J. | skóre: 4 | blog: Sem_vlozte_jmeno_blogu | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Asi záleželo na HW, mně třipětjedničková workstejšna držela jak helvítská víra a servery (fileserver a nějaké divné microsoftí mailové řešení jehož název si už nepamatuju) taky neměly se stabilitou problém.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 17.10.2018 00:10 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    To mohu potvrdit, ale hlavně to bylo i neskutečně přehledné. Dnes to má až tři různá centra nastavení a je v tom neskutečný bordel.Věci se dohledávají o dost hůře.
    17.10.2018 00:13 Jana J. | skóre: 4 | blog: Sem_vlozte_jmeno_blogu | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Už jsem to našla, byl to Microsoft Mail.

    A mám pocit, že nám na tom běžela snad i první verze Exchange, vyšla dřív než NT 4.0.
    otula avatar 17.10.2018 07:17 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Asi záleželo na HW, mně třipětjedničková workstejšna držela jak helvítská víra a servery (fileserver a nějaké divné microsoftí mailové řešení jehož název si už nepamatuju) taky neměly se stabilitou problém.
    Přesně tak. NT byly zkouškou tehdejšího HW. Když se hroutily do BSOD, bylo potřeba najít komponentu, která to způsobovala, a potom už držely skvěle.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 17.10.2018 09:45 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Tak on i ten Linux byl ze začátku dost mlsný na hardware a trvalo to poměrně dlouho.
    otula avatar 17.10.2018 10:21 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Tak ono je to naprosto v pořádku. Mnohem lepší kernel panic či BSOD, než zdánlivě stabilní systém, který si v klídku někde devastuje data :) I když, abych těm NT moc nefandil, právě mršení dat u NT4 serveru (těžko posoudit, co bylo příčinou, ale dělo se to opakovaně) bylo jednou z příčin, proč jsem se v roce 1998 vrhnul na Linux, který byl naprosto spolehlivý a stabilní.
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
    Dalibor Smolík avatar 18.10.2018 10:13 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Já jsem pracoval na Windows 98 a MS Office 97 Pro, databázi jsem měl v Accessu. Občas se stalo, že soubor byl najednou poškozený, ani nevím čím. Naštěstí jsem si dělal denní zálohy, tak bylo obnovovat z čeho. Převedl jsem ji na MySQL+PHP a pustil se do Linuxu. Od té doby (kolem roku 2001) byl pokoj.
    Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
    Gilhad avatar 17.10.2018 14:10 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Ono hlavne kdyz vyrobce nedoda kvalitni ovladac, tak je to tezke. Kdyz je pise komunita sama, tak vychazi z tech podkladu, ktere ma a nejlip otestovane jsou na tom HW, co maji hlavni vyvojari ovladacu ...
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 17.10.2018 21:47 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Tak on je kolikrát nekvalitní i ten hardware a spoléhá se na to, že se to dožene softwarem. Mnohý hardware mizerně běží i na OS, pro který jsou ovladače. Naštěstí se to v dnešní době rychle rozšíří internetem a člověk ví čemu se vyhnout. Já osobně jsem rád, za komunitní ovladače, protože za ty léta se objevila hromada nekvalitního hardware. To výrobce by to tutlal, jak by mohl.
    17.10.2018 12:37 Jana J. | skóre: 4 | blog: Sem_vlozte_jmeno_blogu | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Nojo, my tehdy kupovali počítače tuším jen od Autocontu (v té době nová progresivní firma), který tehdy svůj HW celkem poctivě testoval. Proto nám to asi nedělalo problémy.
    17.10.2018 12:48 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Nojo, my tehdy kupovali počítače tuším jen od Autocontu (v té době nová progresivní firma), který tehdy svůj HW celkem poctivě testoval. Proto nám to asi nedělalo problémy.
    Ha, ha. Za Autocontem, pokud si dobře vzpomínám, stála partička z ekonomky na VŠB, která těžce lobovala přes ministertvo školství. Šlo o ukázkový příklad klientelismu, kdy se pro školy hromadně nakupovaly předražené shity. Ekonomka na VŠB v OV jinak byla před listopadem 89 synonymem poslední štace, kterou byl schopen absolvovat kdejaký idiot. Je pozoruhodné, kolik z nich se po r. 89 navzdory svému diletantismu vyšvihlo nahoru.
    17.10.2018 14:17 Jana J. | skóre: 4 | blog: Sem_vlozte_jmeno_blogu | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Tak to nerozporuju. Ale pokud si pamatuju, své sestavy skutečně testovali a jednotlivé kusy poctivě zahořovali.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 17.10.2018 22:03 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Autocont dost dobře rozděloval soukromou a státní sféru. Jestli se nepletu, tak i ten slavný internet do škol byl v koprodukci s O2. Na jejich server správce sítě nesměl ani sáhnout. A ten smrad z toho prachu, co šel do učebny ... Párkrát jsem urgoval vyčištění, ale bylo jim to u zadku. Stanice s monitory byly vyřazené stroje z Německa, pochopitelně několikanásobně předražené. Jakou to bude mít úroveň bylo vidět už na jejich rozvozu, kdy to měli v autech jen tak volně naházené. Díky této zkušenosti jsem několika firmám Autocont poměrně jednoduše rozmluvil. Divím se, že ta firma vůbec ještě existuje.
    17.10.2018 23:53 Jana J. | skóre: 4 | blog: Sem_vlozte_jmeno_blogu | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    To ovšem bylo o nějakých devět let později. Tehdy už nikdo v mém okolí jejich počítače nekupoval. Mám pocit, že mezitím i změnili majitele nebo alespoň formu vlastnictví, každopádně mám nejasnou vzpomínku, že to s nimi nějak plus mínus po roce 1997 šlo do řiti.
    Pavel 'TIGER' Růžička avatar 18.10.2018 01:46 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Ono v devadesátých letech byla většina součástek zažhavená od výrobce, také ty ceny byly naprosto jinde. Ta doba, kdy se to přeneslo na zákazníka přišla o dost později. Takže si myslím, že Autocont se chlubil cizím peřím.
    xvasek avatar 19.10.2018 16:17 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Podle mého názoru (i když jsem to tehdy viděl zcela jinak) nakonec slavný Indoš svůj účel splnil a dotáhl internet opravdu do všech škol v každé Horní Dolní s nějakým konečným budgetem. Nakonec to ve svém principu asi bylo technologicky správně, protože jak to udělat jinak? kdyby se ty peníze například daly ředitelům škol, ať si to zařídí sami (což byl asi nejvíc profanovaný alternativní scénář), tak myslím, že by tak v polovině škol za cenu těch 486tek skončily nějaké 286ky a konektivita by tam dodnes nebyla.

    V zásadě bylo špatně, že to byl jeden supertendr, mělo se to spíš rozdělit na krajské tendry a soutěžit zvlášť hardware a zvlášť konektivitu, ale konečné techické řešení nebylo v podstatě špatné.
    k3dAR avatar 19.10.2018 21:22 k3dAR | skóre: 62
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    myslím, že by tak v polovině škol za cenu těch 486tek skončily nějaké 286ky [...] techické řešení nebylo v podstatě špatné.
    a kdyby to bylo i moralne dobre, tak misto 1x 486 by bylo 10x Pentium ;-)
    porad nemam telo, ale uz mam hlavu... nobody
    Grunt avatar 17.10.2018 17:15 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Snad bych ho našel i jako instalačku na origo CD. Kurňa, to už je na další blog…
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kotyz avatar 25.10.2018 21:18 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    ja mam original cd nt4.0 ktera je i na alphu a powerpc. dokonce sem mel i tu alphu, ale rozbehnout se mi to na ni nepovedlo (mozna to bylo tim ze nemela disk a cd mechanika taky nemusela uplne fungovat).
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    Grunt avatar 26.10.2018 18:30 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    ja mam original cd nt4.0 ktera je i na alphu a powerpc.
    To je ono čoveče. Na originiálce. Normálně jsem lhal. Už žhavím CD-ROM a virutál…
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    kotyz avatar 28.10.2018 23:19 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    Přílohy:
    je to jedna z mala originalek win co mam. jeste mam 2000 pro a pak naky bety a rc sedmicek a serveru tusim 2007. to se dalo tehda nechat zadara poslat postou z technetu (byla k tomu i mala propagacni brozurka). a jeste mam trial office 2003, ma to moc peknej medenej hologram pres cely cd, s tim si fakt hodne vyhrali.
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    kotyz avatar 28.10.2018 23:28 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Zboží z reklamy na MS zde na AbcLinuxu
    skoda ze uz sem zelezo vyhodil do staryho zeleza...
    Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
    xkucf03 avatar 17.10.2018 22:48 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Pampuch

    Jé, to je zavaděč pro hru Pampuch od Zoneru :-)

    (tehdy ty zavaděče ještě neměly tolik škodlivých vlastností)

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Grunt avatar 20.10.2018 11:14 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pampuch
    Čoveče, Pampuch mi něco říká.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    otula avatar 20.10.2018 14:45 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Pampuch
    Pampuch a duchové běžel už v 80. letech na PMD-85. Tvořili jsme si na to sami místnosti na čtverečkovaném papíru. Čtverečky na papíru se převedly na čísla v šestnáctkové soustavě, přepsalo se to na správných adresách přímo v RAM a pro opětovné použití jsme si daný prostor RAM uložili na kazetu :-) Ehm, nostalgie ;-)
    Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.

    Založit nové vláknoNahoru

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.