abclinuxu.cz AbcLinuxu.cz itbiz.cz ITBiz.cz HDmag.cz HDmag.cz abcprace.cz AbcPráce.cz
Inzerujte na AbcPráce.cz od 950 Kč
Rozšířené hledání
×
    včera 18:00 | IT novinky

    DuckDuckGo AI Chat umožňuje "pokecat si" s GPT-3.5 Turbo od OpenAI nebo Claude 1.2 Instant od Anthropic. Bez vytváření účtu. Všechny chaty jsou soukromé. DuckDuckGo je neukládá ani nepoužívá k trénování modelů umělé inteligence.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 1
    včera 14:22 | IT novinky

    VASA-1, výzkumný projekt Microsoftu. Na vstupu stačí jediná fotka a zvukový záznam. Na výstupu je dokonalá mluvící nebo zpívající hlava. Prý si technologii nechá jenom pro sebe. Žádné demo, API nebo placená služba. Zatím.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    včera 04:44 | Nová verze

    Nová čísla časopisů od nakladatelství Raspberry Pi: MagPi 140 (pdf) a HackSpace 77 (pdf).

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    včera 01:00 | Nová verze

    ESPHome, tj. open source systém umožňující nastavovat zařízení s čipy ESP (i dalšími) pomocí konfiguračních souborů a připojit je do domácí automatizace, například do Home Assistantu, byl vydán ve verzi 2024.4.0.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.4. 22:11 | IT novinky Ladislav Hagara | Komentářů: 0
    18.4. 20:55 | Nová verze

    Neziskové průmyslové konsorcium Khronos Group vydalo verzi 1.1 specifikace OpenXR (Wikipedie), tj. standardu specifikujícího přístup k platformám a zařízením pro XR, tj. platformám a zařízením pro AR (rozšířenou realitu) a VR (virtuální realitu). Do základu se z rozšíření dostalo XR_EXT_local_floor. Společnost Collabora implementuje novou verzi specifikace do platformy Monado, tj. open source implementace OpenXR.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.4. 17:22 | Nová verze

    Byla vydána nová verze 0.38.0 multimediálního přehrávače mpv (Wikipedie) vycházejícího z přehrávačů MPlayer a mplayer2. Přehled novinek, změn a oprav na GitHubu. Požadován je FFmpeg 4.4 nebo novější a také libplacebo 6.338.2 nebo novější.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 13
    18.4. 17:11 | Nová verze

    ClamAV (Wikipedie), tj. multiplatformní antivirový engine s otevřeným zdrojovým kódem pro detekci trojských koní, virů, malwaru a dalších škodlivých hrozeb, byl vydán ve verzích 1.3.1, 1.2.3 a 1.0.6. Ve verzi 1.3.1 je mimo jiné řešena bezpečnostní chyba CVE-2024-20380.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    18.4. 12:11 | IT novinky

    Digitální a informační agentura (DIA) oznámila (PDF, X a Facebook), že mobilní aplikace Portál občana je ode dneška oficiálně venku.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 10
    18.4. 05:11 | Komunita

    #HACKUJBRNO 2024, byly zveřejněny výsledky a výstupy hackathonu města Brna nad otevřenými městskými daty, který se konal 13. a 14. dubna 2024.

    Ladislav Hagara | Komentářů: 2
    KDE Plasma 6
     (68%)
     (11%)
     (2%)
     (20%)
    Celkem 566 hlasů
     Komentářů: 4, poslední 6.4. 15:51
    Rozcestník

    Poprvé na služební cestě

    31.3.2015 21:45 | Přečteno: 2334× | Práce | poslední úprava: 11.6.2015 14:22

    Dnes jsem byl na své první služební cestě. Navíc zcela neplánovaně. A jak se to přihodilo? Zcela jednoduše...

    V souvislosti s pobytem US Army na území Prahy došlo k obležení McDonaldu na Evropské (u konečné tramvaje na Divoké Šárce) nejen vojáky, a tamní posádka (crew) nebyla schopna dostatečně rychle všechny uspokojit. A tak jsem byl já, zelenáč (zelená jmenovka, neboli úvodní tréning) po pauze poslán z Mekáče v Metropoli Zličín, abych jel hrdinně zachránit situaci. Ani jsem si nesundaval uniformu, jen se přezul, hodil do batohu boty a kalhoty, vzal si mikinu a hurá na cestu.

    Cesta pak proběhla bez větších zádrhelů, až na asi desetiminutové čekání v dešti na Zličíně na autobus linky 100, ujetí přípoje linky 119 před nosem (naštěstí při intervalu 4 minuty to není až tak zásadní problém), a značně pomalé popojíždění v koloně na Divoké Šárce.

    Po úvodním ohlášení vedoucímu směny jsem přešel tam, kde mi to jde asi nejlépe - na hranolky. Na grilu to sice umím, ale jsem tam stále pomalý, na BOPu (tam se dělá kuřecí) jsem zatím nebyl vůbec. Ovšem i tak, v jednom člověku stíhat obsluhovat 2 + 1 fritézy (dvě na hranolky, jedna na bramborové spirálky - ten kdo je vymyslel by měl být zastřelen), pytlíkovat hranolky do sáčků třech velikostí (malé, střední, velké) a navíc ještě spirálky, udržovat na stanovišti v rámci možností pořádek (to dnes opravdu nešlo - olej byl nacákaný úplně všude a nebylo kdy ho utírat), to opravdu moc nejde.

    Na hranolkách jsem strávil asi dvě hodiny. Člověk by nevěřil, jaké je tam vedro, a jak ta lopata dokáže pálit, když se špatně odloží. Naštěstí mi tam ze servisu přinesli kelímek s pitím, ovšem nebyla nějak příležitost se jít napít, protože stroje a přístroje v mém okolí stále houkaly a pípaly, čímž se dožadovaly mé další pozornosti.

    Druhým mým působištěm byly separačka (tam se třídí odpad) a Lobby (to je ta část restaurace, kde sedí hosté). Svážení vyžraných táců ze stojanů, utírání stolů vlhkým modrým hadrem (naloženým před tím v Dé eRku), mytí zrcadel na záchodech, mopování... Celkem to ušlo, je to zkušenost, kterou ve svém domovském McD nezískám, protože tam se o odpad stará úklidová služba nákupního střediska.

    Ale jedna chybička se stejně vloudila, na Evropské jsem na separačce zapomněl... služební kšiltovku.

           

    Hodnocení: 72 %

            špatnédobré        

    Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

    Komentáře

    Vložit další komentář

    31.3.2015 22:01 Xerces
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    Jak vidíte ze znalostí zákulisí budoucnost podobných stravovacích řetězců? Já tomu dávám tak 10 let a pak to zanikne.
    paul2no avatar 31.3.2015 22:09 paul2no | skóre: 16 | blog: Paulovo doupě | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    Nezanikne, nikdy. Lidí chodí spousta, v podstatě už druhá generace (když u nás v 90. letech McD a spol. začínali, tak byli ještě dětmi; dnes tam chodí už s vlastními dětmi).
    Pravda, láska a elektrická trakce zvítězí nad lží, nenávistí a trakcí motorovou.
    31.3.2015 22:29 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    "Nikdy" je hodně silné slovo, ale souhlasil bych, že v horizontu 10 let je to krajně nepravděpodobné. Koneckonců se stačí podívat do západní Evropy nebo Spojených států, tam je těch generací už… no, radši to ani nebudu odhadovat.
    Petr Tomášek avatar 1.4.2015 10:49 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    Nezanikne. Lidska hloupost je neomezena :-)
    multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
    paul2no avatar 1.4.2015 10:55 paul2no | skóre: 16 | blog: Paulovo doupě | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    Proč hloupost? Já tam ty burgery vyrábím, takže můžu s klidným svědomím říct, že se do nich nic špatného, nebo podřadného nedává, naopak.

    Co obashuje takový klasický cheesburger (nejvíc prodávanu produkt)? Housku, trochu hořčice, kečup, sušenou cibuli, okurku, plátek čedaru (sýr) a grilované maso o hmotnosti 0,1 libry. To není tak špatné, ne?
    Pravda, láska a elektrická trakce zvítězí nad lží, nenávistí a trakcí motorovou.
    1.4.2015 11:52 R
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    Presne tak. V "tradicnych" restauraciach predavaju omnoho horsie veci (aspon u nas) - najlacnejsie brazilske kura s antibiotikami, rastlinny "syr" a vodovo-chemicka sunka, vyprazene na polskom prepalenom oleji.
    1.4.2015 15:51 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    jj, přesně tak - nedávno jsem přijel ráno do malé vesničky - milá usměvavá paní v krámku mi nabídla anglickou slaninu a housky - housky byly divný a slaninu jsem vyhodil.... zlatej mekáč....
    ⧠ A = 0 avatar 1.4.2015 11:56 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    Není houska jako houska, kečup jako kečup, „grilované maso“ jako grilované maso atd.

    V mekdonaldu jsem byl třikrát v životě. Jednou jsem to zkusil v Jihlavě na náměstí ještě jako puberťák jen tak ze zvědavosti, podruhé na frankfurtském letišti v roce 2008 (vše ostatní bylo na moje tehdejší poměry) a posledně před rokem v centru Helsinek (měl jsem fakt velký hlad a dosti omezené možnosti se rozumně najíst jinde).

    Pokaždé mi ta zkušenost stačila natolik, abych během několika následujících let do toho podniku nevkročil za účelem jiným než se vychcat. Celý zbytek dne jsem trpěl značnou nevolností.

    Doplňuji, že jsem měl 1) kuřeburger, 2) sýrburger a hamburger, 3) kuřeburger. (Ano, dodnes si to pamatuji.)
    Nevolte zmrdy.
    pavlix avatar 1.4.2015 12:19 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    Tomu bych i věřil, jen mě zajímá, proč mi v tam nikdy nechutnalo, když na KFC si docela pochutnám.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    PepaSFI avatar 2.4.2015 08:45 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    já mám celkem vzato podobný zkušenosti ikdyž ani z toho KFC nejsem nijak odvázanej. Na to zaplácnutí hladu jo ale to bych si zas představoval trošku jinačí cenu. Přece jen, obložená houska za cenu oběda, nic moc. Zkusil jsem taky nějaký ten obloženec zamotanec Subway, docela mi chutnalo. Ale nebýt to na slevový kupon, tak taky dost drahota. Stravovací efekt se vpodstatě rovná hotdogu co v okýnku na rohu dělají za dvacku. Párkrát jsem měl burger v americký hospodě v Pardubicích a tam jsem si vždycky pochutnal. Ale slyšel jsem tam i nespokojence kteří to srovnávali s McD. Asi jim chyběla ta unifikace. Jsou lidi kterým chutná jen Gambrinus, Jihlavanka a molitanovej chleba z velkopekárny a nic je nepřesvědčí. Znal jsem člověka který naprosto vážně tvrdil že chleba má být tak trochu hnusnej aby se nepřejedl. No já radši než McD, dám si nějakou tu opečenou klobásu nebo když mají někde guláš nebo držkovou polívku co se evidentně ohřívá od rána. Nebo ty záhady co dělá pes pohanskej, jak říká můj brácha, turek v kebabovým krámku, ty mi taky šmakujou. Dřív mi chutnalo i u vietnamců ale nějak to začali flákat a po pár špatných zkušenostech už nějak nemám chuť to zkoušet.
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    pavlix avatar 2.4.2015 13:33 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    Ve svých studentských dobách jsem si v holešovicích koupil u stánku obrovský řízek v obrovské housce a jedenapůllitrovku pití u stánku než jsem zaplul se zbytkem do McDonaldu a pochutnával jsem si ještě dlouho potom, co ostatní snědli své mikroporce za několikanásobnou cenu.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    2.4.2015 14:02 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    Jo, ten řízek si taky pamatuju, pak se zjistilo, že je to ze psa, přestali lidi chodit a oni zavřeli.
    3.4.2015 12:31 Pepa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    Ale ta CHUŤ!
    31.3.2015 22:04 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    jsem na separačce zapomněl... služební kšiltovku

    Hlavně že ne okurku. :-)

    1.4.2015 07:24 bigBRAMBOR | skóre: 37
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    to je pekné, ze jsi sel za svým snem i kdyz ti to mnozí rozmlouvali.
    paul2no avatar 1.4.2015 07:32 paul2no | skóre: 16 | blog: Paulovo doupě | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    Dočasně. Rozesílám životopisy a ucházím se o lepší pozice. Pokud to vyjde, mile rád odejdu ještě ve zkušební době.
    Pravda, láska a elektrická trakce zvítězí nad lží, nenávistí a trakcí motorovou.
    Josef Kufner avatar 1.4.2015 10:34 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    Počkej, ono to je myšleno vážně?
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    paul2no avatar 1.4.2015 10:37 paul2no | skóre: 16 | blog: Paulovo doupě | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    Co přesně?
    Pravda, láska a elektrická trakce zvítězí nad lží, nenávistí a trakcí motorovou.
    1.4.2015 21:19 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě

    jj, to Al Bunda také říkal o obchodě s botami

    USE="-gnome -kde";turris
    1.4.2015 07:28 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    Super odstrašující blog. Jen tak dál mladý muži. Nemáte tušení jak silnou motivaci dáváte těm mladším, aby neskončili tak pitomě jako vy.
    2.4.2015 10:20 tq
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    +1
    xxxs avatar 2.4.2015 10:47 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    este neskoncil, iba zacina. nieco mu to da.
    Bedňa avatar 2.4.2015 19:58 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    Novodobý otroci, toto už nieje ani štádium pred sebevraždou, toto je týždeň po, vrátane lobotómie.
    KERNEL ULTRAS video channel >>>
    1.4.2015 09:10 mln
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    Sonda do života nižšej triedy. Myslíte si že by bolo v životopise lepšie pochvaliť sa praxou v Mcdonalde alebo ju radšej neuvádzať ? :)
    paul2no avatar 1.4.2015 09:22 paul2no | skóre: 16 | blog: Paulovo doupě | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    Já si myslím, že je lepší tam mít alespoň něco, než nic. Sonda to je, ale je to i svým způsobem zajímavá zkušenost, jak tohle celé vlastně funguje. A navíc si myslím, že zrovna mně taková práce, kde se člověk nezastaví a jen běhá a běhá, prospěje i po fyzické stránce. Od teď už kdykoli půjdu do nějakého fastfoodu, tak k té tamní posádce budu mít respekt, protože už vím co to obnáší. A mám tam i kolegy, co tam dělají třeba už 5 nebo 6 let, a nejsou to nějací blbečci z pomocné školy, ale celkem chytří lidé. Ale tak dlouho tam rozhodně zůstávat nechci, do roka bych chtěl vypadnout.
    Pravda, láska a elektrická trakce zvítězí nad lží, nenávistí a trakcí motorovou.
    1.4.2015 09:39 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    To říkal Al Bunda taky… Tak ať se vám to na rozdíl od něj povede.
    1.4.2015 21:20 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě

    kua , byl jsi rychlejsi , priste si doctui komentare az dolu :)

    USE="-gnome -kde";turris
    pavlix avatar 1.4.2015 10:21 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    Doteď jsi k nim respekt neměl?
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    paul2no avatar 1.4.2015 10:30 paul2no | skóre: 16 | blog: Paulovo doupě | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    Měl, ale teď ho budu mít mnohem větší.
    Pravda, láska a elektrická trakce zvítězí nad lží, nenávistí a trakcí motorovou.
    1.4.2015 09:32 marek_hb
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    nechápu proč se do něj pouštíte - má radši sedět doma a nadávat na Obamu???

    to že teď je u mekáče je úplně jedno - každej nějak začíná
    1.4.2015 09:39 Nobody
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    Bodet. Navic, nekdo ty mek housky delat musi. Kdo je nezere, at prvni hodi kamenem.
    Josef Kufner avatar 1.4.2015 10:36 Josef Kufner | skóre: 70
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    Myslím, že takových házejících se najde vcelku dost.
    Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
    1.4.2015 12:27 Pepa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    A na abíčku ještě víc! řekl bych, že ti samí lidé také nevlastní televizi nebo se na ní aspoň nedívají! Nonkonformisté. Takzvaná elita.
    pavlix avatar 1.4.2015 13:13 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    V mcdonaldu nežeru, nechutná mi to, KFC mi chutná, televizi nemám, ale na návštěvě se na ni dívám. Nejspíš budu nonkonfmista i mezi nonkonformisty. :D
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    2.4.2015 13:41 Pepa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    To budeš spíš chudák. Ve smyslu "chudý na penězích", když nemáš na svoji tv :-D
    2.4.2015 15:26 grammar nazi
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    U posledního slova Ti vypadlo první písmeno! Chybí Ti tam "j"!
    3.4.2015 12:32 Pepa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    A jóóó. Díky. Kaju se až za hrob JFK.
    ⧠ A = 0 avatar 1.4.2015 12:02 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    ●~*ヽ(¬Д¬ )ノ
    Nevolte zmrdy.
    =^..^= AmigaPower® avatar 1.4.2015 10:45 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    A nezapoměls na vokurku?
    ⧠ A = 0 avatar 1.4.2015 13:20 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    Nezapomněls na 'n'?
    Nevolte zmrdy.
    =^..^= AmigaPower® avatar 3.4.2015 10:24 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    skrytý komentář Náš administrátor shledal tento komentář závadným.

    Vulgarity.

    Zobrazit komentář
    1.4.2015 10:56 Richard
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    mytí zrcadel na záchodech, mopování..
    já jsem na vojne musel drhnout zachody kartackem na zuby. TO je zkusenost ...
    1.4.2015 12:23 MMN
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    Kolik platí? Kolik času tam strávíš? Máš po práci sílu něco smysluplného dělat?
    paul2no avatar 1.4.2015 12:36 paul2no | skóre: 16 | blog: Paulovo doupě | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    Platí 65 Kč/hod mzdu + 10 Kč/hod příplatek na prací prášek (praní uniformy), který se nedaní. Vím, že to není nic moc, ale lepší než nic. Za víkendy je příplatek +10 %, za svátek +100 %. Jedna směna trvá 7:45, přičemž v tom není započítaná 30 minut neplacená přestávka. Během směny (před/o přestávce/po) mám nárok na jídlo za polovic, což je docela velká výhoda. Chodím tam 5x týdně.

    Po práci sice bolí obvykle nohy, ale jinak sílu něco dělat mám celkem v pohodě. Navíc teď chodím na tzv. mezisměny od 11:00 do 19:15, takže můžu dělat ještě něco ráno (vstanu v 8:00, na metro kam to mám asi dvě minuty mi i s rezervou stačí jít tak v 10:15).
    Pravda, láska a elektrická trakce zvítězí nad lží, nenávistí a trakcí motorovou.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 1.4.2015 15:15 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    Platí 65 Kč/hod mzdu + 10 Kč/hod příplatek na prací prášek (praní uniformy), který se nedaní.
    No ty brďo, to bych asi ani ráno nechtěl vstát.

    Co vlastně umíš? Proč neděláš něco jiného?
    pavlix avatar 1.4.2015 15:33 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    Za tyhle peníze, když to tak počítám, pracuje docela dost lidí. Člověk by to ale neměl dělat, když vyloženě nemusí. Jednak se tím připravuje o blahobyt, jednak tím zabírá jedno místo těm, kteří lepší práci třeba neseženou.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    Grunt avatar 1.4.2015 18:12 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    Za tyhle peníze, když to tak počítám, pracuje docela dost lidí.
    Já mam takový pocit, že dokonce většina, protože ono je to rozdělené do platových tříd a méně než 65Kč/hod dosáhneš při standardní týdenní 40 hodinovce pouze výjimečně u některých povolání (a nebo když pracuješ pod Němcama – aspoň tady). Nevím jestli na platové třídy má nějaký vliv lokalita.
    Jednak se tím připravuje o blahobyt
    Zas když víš jak se uživit a jak si všelico udělat tak ani ne. Čím víc jdeš na východ tím je to horší. Pro všechny nemusí být měřítkem blahobytu hodinová mzda.
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    1.4.2015 19:05 Jimmy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    Většina lidí v ČR rozhodně nebere 12-15 000 Kč (nebo kolik lze vydělat na dané pozici v MD).:

    Medián, který představuje hodnotu přesně uprostřed mzdového rozdělení, činil v posledních měsících roku 22 288 korun. (rok 2014)

    Polovina lidí bere více než těch cca 22 000 Kč, což už zas tak špatný plat není. Zas tak špatně aby většina lidí brala kolem 15 000 Kč na tom opravdu nejsme.
    Grunt avatar 1.4.2015 19:19 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    Když už jsme u toho existuje někde graf distribuce mzdy?
    Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
    1.4.2015 19:32 Jimmy
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    Např. tady http://www.platy.cz/partner/region/ceska-republika

    Ale rozdělení v grafu konstantně po cca 7000 Kč je pro nižší platy příliš hrubé, takže dojem který graf evokuje je hodně zkreslující. Zatímco druhý sloupec cca 14-20 tisíc se liší o cca 50%, tak poslední sloupec cca 60-67 tisíc už jen o cca 10%.
    pavlix avatar 1.4.2015 23:45 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    To asi nebude úplně ideální typ grafu pro tenhle účel.
    Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
    paul2no avatar 1.4.2015 15:34 paul2no | skóre: 16 | blog: Paulovo doupě | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    Viz zde. Jinou práci si průběžně hledám, jenže problém vidím v té ActiveDirectory, kterou chtějí prakticky všude, já o ní nic nevím, a je to věc, kterou se v domácích podmínkách naučím hodně těžko. Kde bych o tom měl získat znalost?
    Pravda, láska a elektrická trakce zvítězí nad lží, nenávistí a trakcí motorovou.
    Petr Bravenec avatar 1.4.2015 15:39 Petr Bravenec | skóre: 43 | blog: Bravenec
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    Samba 4
    Petr Bravenec - Hobrasoft s.r.o.
    ⧠ A = 0 avatar 1.4.2015 15:52 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    Můžeš si splácat síť z virtuálů a učit se to na tom. Stejně je podle mého názoru lepší zůstat na podpoře, člověku pak zůstane mnohem víc času pro osobní rozvoj.
    Nevolte zmrdy.
    1.4.2015 20:34 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    rofl
    1.4.2015 21:17 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    mně to ani nepřijde vtipné, ono je to krátkodobě opravdu racionální, jenže na takové dojíždí zbytek. Socialismus je obludnost, protože lidé nevidí, že peníze se neberou jen tak z ničeho. Tuhle zase nějaký týpek povídal, že je třeba pro blaho dětí zařídit sportoviště zdarma, aby se děti mohly pohybovat a ještě snad zadotovat sportovní pomůcky a platit trenéry ve školách. Ten chudák si neuvědomoval, že to někdo jiný musí zaplatit, když on dělá neproduktivní práci, prostě fuj. Autora zápisku chválím, že nesedí na prdeli, tenhle přístup se mu v budoucnu bohatě vrátí.
    ⧠ A = 0 avatar 1.4.2015 21:27 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    Teď sice nevím, co z toho je trolení a co z toho myslíš vážně, ale doplním, že jsem tím nemyslel zůstat na podpoře dlouhodobě, nýbrž využít ten volný čas ke zvýšení kvalifikace, což podstatně zlepší perspektivy následného pracovního uplatnění.

    Obsluhováním friťáku a doplňováním párátek se člověk naučí leda effektivně obsluhovat friťák a doplňovat párátka (což mu v profesním růstu asi moc nepomůže), ztráceje přitom drahocenný čas.
    Nevolte zmrdy.
    JiK avatar 1.4.2015 21:59 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    Já si kupříkladu myslím, že se tím ten člověk naučí o dost víc než jen obsluhovat friťák. Naučí se, že na prachy se dělá, a že nerostou na stromě, což z něj udělá lepšího manažera, který nebude kupovat leštěné prdy a teambuildingove psychotesty, a místo toho ušetřené prachy třeba rozdá svému týmu jako odměnu. Naučí se dekompenzovat své prostředí.

    Pro mně bylo naprosto oči otevírající dělat brigádu v provozu, když jsem byl na stáži jako chemický technolog ve vývoji procesu, někdy před 15 lety, uprostřed VŠ, po prvních státnicích. Součástí té stáže bylo 2 týdenní kolečko ve výrobě, normálně na směny, s běžnýma delnikama (operátory výroby) a člověk, který byl do té doby zavřen mezi samými racionálními, rozumnými, průměrně nebo nadprůměrně inteligentními vysokoškoláky, inženýrsky uvazujícími typy, a byl na to zvyklý, si na place, ve výrobě, uvědomil jak odlišné často uvažují lidé z opačného konce spektra, jak s nimi komunikovat, jak je motivovat a jak řešit bezpečnost a hygienu práce. Tuhle sociálně obohacující zkušenost asi dříve dávala vojenská sluzba...

    Dal si může uvědomit, a potlačit confirmation bias, že většina lidí skutečně nedělá za 60 tisíc v IT a běžný člověk dělá něco ukrutně nudného, mnohem horšího než opakovaná konfigurace systému nebo psaní kódu do šablony, za 18 hrubého, a je spokojen.

    Celkově si myslím, že mu to může v životě pomoct, a nebude z něj nějaké jatro jako třeba naši politici, kteří se po (nebo už při) VŠ přisáli na státní céček a nikdy si nezkusili pracovat a uživit se sami.
    ⧠ A = 0 avatar 1.4.2015 22:27 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    Tomu věřím. Rozhodně není na škodu si to vyzkoušet, dá to člověku rozhled. Problémem je u toho ztvrdnout. (Tedy záleží na úhlu pohledu, určitě se najde spousta lidí, kterým rutinní, intelektuálně nenáročná práce vyhovuje.)

    Znal jsem člověka, který si během gymplu přivydělával prací v mekáči – chytrý chlapec, matematika a exaktní obory mu šly skvěle. Problém je, že tam dělá dodnes (určitě déle než šest let). Sice je nyní v hierarchii výše než obsluha friťáku, leč hádám, že si takto dříve svou kariéru nepředstavoval. Ale třeba je spokojený, kdo ví.
    Tuhle sociálně obohacující zkušenost asi dříve dávala vojenská sluzba...
    Ano, přesně tohle slýchávám od svých kolegů, kteří byli v armádě.
    Nevolte zmrdy.
    houska avatar 1.4.2015 21:29 houska | skóre: 41 | blog: HW
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    AD maj skoro v kazdy firme ... cili co zkusit nekde pozici system admina? Obihat uzivatele, resit proc jim nejde tiskarna ... a do toho okukovat servery :)

    Takhle podobne jsem na tom byl ja, po stredni pul roku montovani pocitacu, pak 2 roky ta sprava site, ze ktery jsem se dostal na linux admina - nejdriv Netcentrum (centrum.cz), pak Seznam. Dohromady jsem to delal 6 let a ted pul roku vedu tym Linux adminu v Seznamu.

    Drzim palce! :o)
    2.4.2015 13:10 ivir | skóre: 7 | Barrandov
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    Zkus státní správu, tam s ohledem na tabulkové platy většinou hledají nejlepšího z nejhoršího a věk celkem hraje roli. Je pravda, že by sis nejspíše finančně nepolepšil, ale byl bys v IT pro lepší start dále. Navíc většinou platí, že při dobrém umístění budeš mít šanci i trochu ovlivňovat e-Goverment. :)

    Hlavní je schopnost se vše rychle doučit za provozu, případně zkušenosti s podobnou technologií.
    Luboš Doležel (Doli) avatar 2.4.2015 14:35 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    Doporučil bych ti to samé, co snajpa:
    Naprosto idealni kvalifikace pro supportaka, pokud jsi komunikativni. A odtamtud se da vypracovat na sysadmina.
    Třeba ve Web4U vyhazujou lidi tradičně na konci zkušebky, pokud se sebou nenechají úplně vláčet, takže místo tam vždycky najdeš a za ty 3 měsíce nabereš trochu zkušenosti. Když se mezitím budeš učit s administrací Linuxu (klasika LAMP), tak za nějakou chvíli můžeš jít dělat admina.
    xkucf03 avatar 4.4.2015 00:02 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě

    Nauč se něco perspektivnějšího – nainstaluj si OpenLDAP1, vytvoř si v něm účty, skupiny, něco si o tom přečti… přečti si i něco o databázích, nainstaluj si MariaDB/MySQL a PostgreSQL. Nauč se regulární výrazy, skriptování v Bashi a Perlu. Základní GNU nástroje (find, xargs, grep…). Smažení hranolek ani znalost MS Office se do životopisu nedávají.

    [1] používají ho mj. i mobilní operátoři; ti velcí v tom mají desítky milionů účastníků

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
    Marián Kyral avatar 1.4.2015 13:45 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    Právě se vracím ze školení v Paříži, takže jsem si pod tím nadpisem představoval trochu delší cestu :-D Hlavně nezapomeň vypsat cesťák ;-)
    1.4.2015 18:29 manasekp | skóre: 29 | blog: manasekp | Brno
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    Super sluzebka, napinava a zajimava. Pripomina me to moji sluzebni cestu s hromadou papiru na podatelnu nejakeho uradu :-)
    BIOKOMP | Cas od casu se pokousim nekoho srazit k zemi abych se tam nevalel sam.
    menphis avatar 1.4.2015 22:43 menphis | skóre: 22 | blog: menphis_blog
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    Mas k tomu dobry pristup, ktery je na vetsinu pracovnich pozic i v IT dulezitejsi nez IQ a znalosti. Hodne lidi by se na tvem miste radsi flakala na davkach nebo delala telemarketing, prodavala duchodcum hrnce a podobne sracky. Tak na sobe makej a preji at brzy nejdes lepsi praci.
    Bystroushaak avatar 2.4.2015 10:29 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    Hodne lidi by se na tvem miste radsi flakala na davkach nebo delala telemarketing, prodavala duchodcum hrnce a podobne sracky.
    Vážně by někdo radši prodával telemarketing, než pracoval v něčem jednoduchém? To mi přijde jako úplné dno.
    2.4.2015 14:04 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    On ten McDolan zas tak jednoduchý není a vyčerpává to. Pokud je člověk kecka a nemá moc svědomí, tak je pro něj často ten telemarketing příjemnější. Každopádně svobodný trh to vyřeší, jen kdyby se ještě podařilo zrušit tu minimální mzdu.
    Bystroushaak avatar 2.4.2015 16:57 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    Já dělal dva roky v o2, řešení poruch korporací, takže taky taková nic moc práce. Je to ale úplně něco jiného, než kdybych měl po telefonu prodávat. To bych dal okamžitou výpověď, prostě bych to nemohl dělat ani den.
    2.4.2015 11:29 M_train
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    Když jsme byli někdy před 10 lety s repre na 6 týdnů v USA a Kanadě, a stravování zeména po zápasech bylo výlučně v Mekáčích, celá parta se zařekla, že už nikdy hambáč v Mekáči, a dost nás to dodrželo.

    Chtěl jsem se autora zeptat na používaný olej, četl jsem různé historky málem o průmyslovém oleji, atd. Jak je to ve skutečnosti?
    If you don't ask, you don't get
    2.4.2015 14:07 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    To mi připomnělo jak v Africe černoušci vykrádají na smažení olej z transformátorů a pak se stěžují, že jim nejde elektřina :-D Poslední dobou mě štve, že se všude jede na palmovém oleji, který je ještě větší hnus než řepkový, podle mě to na chuť má vliv, takže doufám, že autor odpoví. Já musím smažit výhradně na slunečnicovém, jinak je mi blbě i z obyčejného bramboráku (ty poslední dobou dělám na sádle a je to ňamka největší).
    pools avatar 2.4.2015 14:51 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    Řepkový olej je zdravější než slunečnicový. Oproti nim je palmový ten nejlevnější shit a ještě u toho umíraj vegani a orangutani ;-)
    Vivre libre ou mourir!
    PepaSFI avatar 2.4.2015 15:34 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    zajímavý je že v obchodech ten palmový vůbec není laciný. A s tou jeho zdravostí nezdravostí je to taky sranda. V některých článcích si dokážou protiřečit několikrát v jednom odstavci. Holt asi, jak to tak bývá, všeho s mírou. Ale asi, jak už to tak ve velkovýrobách bývá a v divočejších krajích obzvlášť, ta výroba bude asi dost prasárna. No, naše řepka na palivo nebo plantáže solárů na polích taky nejsou žádná sláva.

    Ještě k příspěvku výše, bramborák jedině a zásadně na sádle!
    Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
    Jendа avatar 3.4.2015 07:37 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    Bramborák na 10W50 nebo minerální brzdovce.
    Heron avatar 2.4.2015 16:10 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    Řepkový olej
    Když už se diskuse stočila tímto směrem, můžu se zeptat, jak má řepkový olej chutnat? Běžně používám slunečnicový ojel, do salátů řecký olivový. V rámci nějaké paniky za zdravější jídlo jsem si koupil dražší řepkový, zkusil jej dát do salátu a vyhodil, zkusil na smažení a vyhodil. V obou případech to nešlo sníst jak to bylo hnusné.

    Samotný olej je asi v pořádku, chutná, vlastně nechutná nijak. (Asi bych poznal rozdíl mezi slunečnicovým a řepkovým, ale prostě chuť samotná je minimální).

    Co jsem našel po netu, tak se všude píše neutrální chuť. Tohle neutrální nebylo. Pouze několik málo lidí má stejnou zkušenost jak já.

    Jako může být starý nebo něco, ale to bych asi poznal na chuti přímo a asi by nebyl průzračný a zlatý.

    Takže otázka zní: používáte někdo řepkový olej a jak chutná?
    2.4.2015 17:13 tomvec | skóre: 24 | Kojetín
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    Používáme, ale nikdy jsem neřešil, jak chutná. To spíš řeším u olivového. O tom slunečnicovém jsem četl, že to na smažení není to nejlepší, ale detaily si nevybavím. Jinak v jídle nejsem vybíravý, sním i domácí klobásu.

    Tady trocha bulváru.
    2.4.2015 17:45 M_train
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    Teď odpoledne jsem na fotbalovém zápase snědl s chutí takovou tu, no prostě byla na grilu už dost dlouho :-)
    If you don't ask, you don't get
    2.4.2015 17:53 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    Svou nevybíravost dokazuješ na domácí klobáse? Nevím jak ty, ale já tyhle domácí masité výrobky miluju i když jsem mlska.
    FrostyX avatar 2.4.2015 19:57 FrostyX | skóre: 27 | blog: Frostyho_blog | Olomouc
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    Jinak v jídle nejsem vybíravý, sním i domácí klobásu.
    Vybíravý bys nebyl, kdybys snědl i párky z lidlu :-D
    FrostyX.cz | 1984 was not supposed to be an instruction manual.
    kyknos avatar 2.4.2015 12:42 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    znám Američana, který v Norimberku nejedl ani hotelové snídaně a na všecha jídla chodil do mekáče, dva týdny v kuse :)
    So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
    2.4.2015 13:14 M_train
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    No, ono je dost těhle overseas intelektuálů vychovaných tím, že při cestách mimo domovinu nemají konzumovat nic, co neznají, protože to americké je to nejlepší. To procento, které ví o světě trochu víc, není moc velké. Byl jsem jednou v San Antoniu, měli 18 TV kanálů, z toho 10 místních (co se děje u nich ve čtvrti), 6 zemských a jenom 2 celostátní. Pro ně končil svět v jejich vlastní ulici.
    If you don't ask, you don't get
    pools avatar 2.4.2015 13:30 pools | skóre: 19 | blog: Svědek Damdogův | Opava/Praha
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    Tak tohle je to simulakrum v praxi?
    Vivre libre ou mourir!
    xkucf03 avatar 3.4.2015 23:49 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
    Rozbalit Rozbalit vše Re: Poprvé na služební cestě
    mytí zrcadel na záchodech

    Připomněl jsi mi scénu (28:18) z filmu Zlaté časy na Ridgemont high.

    Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes

    Založit nové vláknoNahoru

    ISSN 1214-1267   www.czech-server.cz
    © 1999-2015 Nitemedia s. r. o. Všechna práva vyhrazena.